انتقام سخت یعنی...
✍️مجتبی میرزایی
وقتی انتقام سخت شکل میگیرد که نفوذیهای داخلی از بین رفته باشند والا نیروهای نظامی و یا سایبری هر عمل انتقام جویانه بین المللی انجام دهند با تخریب و یا کم رنگ نشان دادن و یا با ایجاد شک و شبهه و تردید در آن موجب وارونه جلوه دادن آن در اذهان مردم خواهد شد.
تا وقتی رسانهچیها حاضر نباشند تیتری از سالروز شهادت حاج قاسم نشر کنند، از حضور پرشور مردم در مراسمات هیچ خبری بازتاب ندهند، انتقام سخت محقق نخواهد شد.
تا وقتی مسئولین داخلی همچو خودروسازها به عمل باطل خود به اَشکال و انحاء مختلف ادامه میدهند و ذهن جوان را دچار اشتباه محاسباتی میاندازند که گفته یک مسئول خدوم را باور کنم یا رفتار این عده مسئول مفتخور؟ انتقام سخت محقق نخواهد شد.
تا وقتی مجری و سلبریتی و توئیتزن و بلاگر ما نه تنها واکنش مثبت به شهادت حاج قاسم و تشییع میلیونی و مراسمات سالگرد پرشکوه نمیکنند، بلکه به تمسخر و اعلام شادباش بابت این روز استوری میکنند، انتقام سخت محقق نخواهد شد.
گیرم که ترامپ و پمپئو و تمام آن نفراتی که مشخص شدهاند در ترور حاج قاسم نقشی داشتهاند، به سزای اعمالشان برسند، آیا از نظر شما انتقام سخت محقق میشود؟
تا وقتی جریان نفوذ، جریان نفاق، جریان جهل و بی بصیرتی، مویرگی در بدنه فرهنگی و اقتصادی و مدیریتی و سیاسی و... کشور باشند ولو اندک، هر عمل خارجی و بین المللی ما که یک پیروزی بزرگ محسوب میشود را به مثابه شکست به تصویر میکشانند و انتقام سخت محقق نخواهد شد.
سر نفاق اگر بریده شد، انتقام سخت محقق خواهد شد.
انتقام حتمی است.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️#تسلیت
✨مادر ماه؛ برگزیده علی
✍️طیبه فرید
مدتی پس از شهادت حضرت زهرا(س) امام علی (ع) بر آن شدند که جهت سر و سامان دادن به زندگی فرزندانِ خردسال خود که غم جانکاهِ شهادت مادر، بر روی دلهایشان سنگینی میکرد، همسری برگزینند. همسری که بتواند در ادامهی مسیر زندگی پر فراز و نشیب امام ، آرمان های بلند فاطمهی زهرا(س) را در تربیت کودکان بیت رسالت و رهبران آینده ی تمدن اسلام در پیش بگیرد. از همین روی برادربزرگوارشان عقیل بن ابی طالب را مأمور انتخاب بانویی نمودند که از قبایل مشهور عرب در شجاعت و دلاوری باشد. عقیل که در نَسَب شناسی شهره ی عرب بود دختری از بنی کلاب را به ایشان معرفی نمود. خاندانی که مردمانش در شجاعت و فضائل سرآمد بودند.
زمانی که عقیل به نمایندگی از امام برای خواستگاری به منزل حِزام پدر فاطمه رفت و نیت خود را با او در میان گذاشت،او فرصتی خواست تا با دخترش گفت و گو کند و این خود بیانگر سبک زندگی مومنانه و مطابق تراز جناب حِزام بود که نتیجه ی خواستگاری را به دخترش واگذار کرد. در این دیدار مطالبی میان حزام و عقیل رد و بدل شد که به نظر میرسد توجه به آن خالی از لطف نباشد.
حزام هرچند از این رویداد بسیار خوشحال است، اما بهخاطر نگاه واقع بینانهی خود به حوادث زندگی، که برخواسته از منطق بلند اوست به عقیل میگوید ما مردمی بادیه نشینیم و این در شأن امام نیست که دختر بادیهنشینان را به همسری برگزیند!
عقیل که به معیار امام در انتخاب همسر اشراف دارد با اطمینان به پدر فاطمه می گوید که امام از این انتخاب آگاه است و تمایل دارد با شما وصلت کند.
نکتهای که در این رویداد جالب توجه است این است که امام ملاک متفاوتی را در انتخاب همسر اتخاذ میکند که در راس آن شجاعت قومیاست که گزینهی منتخب خود را در آن جست و جو میکند. ملاکی که گویا اگر در انسان مومنی ظهور و بروز کند بسیاری از فضایل اخلاقی را در پی خواهد داشت. در روایات اسلامی خصوصیت شجاعت یکی از چهار فضیلت اخلاقی و از ویژگی های انبیا و امامان است. در متون دینی پیرامون آثار خصیصهی شجاعت چنین آمده که انسان مسلمان متخلق به شجاعت درادامهی تلبس به این فضیلت از ویژگیهایی چون صداقت، صبر و بردباری، استحکام در دین، عزت، غیرت، مدارا با دوستان، حقگویی، تقواو ظلمستیزی برخوردار میشود. بنابر این ممکن است یک خصیصهی اخلاقی بسیار ساده بنماید در حالی که آن فضیلت می تواند صفات و فضایل متعددی را در دل خود جای دهد و در حقیقت امام با بیان یک ویژگی اخلاقیِ ، بانویی را بر می گزیند که جامع فضایل بسیاری است، انتخابی که یکی از ثمرات آن وجود قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام است!
آری شجاعت فضیلتی است که میتواند دختر بادیهنشین مسلمان را تاجایگاه همسری سید الاوصیا بالا ببرد.
زندگی این بانوی با فضیلت مملو از شور و حماسه ومحبت به خاندان وحی است و این ادب و محبت هماره در ادبیات و رفتار او جلوهگر بود. او خود را خادمه خانهی امیرالمومنین(ع) میدانست و فرزندان حضرت زهرا (س) را بر کودکان خود مقدم میداشت. در نهایت اوج مجاهدتهای این بانوی بصیر در کربلا به ثمر نشست و چهار فرزند او در رکاب امام خود به شهادت رسیدند.
آری زندگی انسانهای با ایمانِ تاریخ ساز همواره مملو از نکات و حکمت هاییست که کشف و بهکار بستن آن میتواند مسیر نیل به سعادت را برای عموم انسان ها هموار کند.
منبع:
امّ البنين عليها السلام النّجم الساطع في مدينة النبيّ/شیخ علی ربانی خلخالی /ج۱/ص30
#پویش_نوشتن
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
"وفاتحضرتامالبنین سلاماللهعلیها تسلیت"
در منزلتت کرده همین نکته کِفایت
ناموس علی هستی و همراه ولایت
جان ها بفدای ادبت، مادر عباس
دل های همه، منتظر لطف و عطایت
#نگین_نقیبی
#اشعار_آئینی
💠 #شاعران_حوزوی
💠 @shaeranehowzavi
🔅 چشم و دل سیر
✍️ بابک شکورزاده، عضو تحریریهی نویسندگان حوزوی
یکی از نکاتی که رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان بیان کردند این است که برخی تصورشان این بود که آزادیِ ارتباط زن و مرد باعث چشم و دل سیری مردان می شود. تصور اشتباهی که برخی از مردم به آن معتقد هستند. حقیقت این است که پوشش نامناسب و تعاملات ناصحیح بین زن و مرد، نه تنها چشم و دل سیری نمیآورد؛ بلکه حرص و ولع مردان را نیز بیشتر میکند. تجربه عینی آنچه در غرب میگذرد به روشنی گویای این است. اخبار و آماری که خود غربیها در این باره منتشر میکنند نشان میدهد که خبری از عادی و چشم و دل سیری نیست و زنان مصون از چشم بد و حتی تعرض نیستند. در حالی که اگر بیحجابی و تعاملات یله و رها، عادیسازی میکرد زنان باید از امنیت بالایی برخوردار بودند که به اذغان خود غربیها اینگونه نیست و به قول معروف "چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است."
اصولا امور جنسی از جمله تمایلاتی است که اگر انسان به آن قناعت نکند، چشم و دل را که سیر نمیکند، باعث میشود که شخص دنبال سوژههای دیگر نیز بگردد و مانند آب دریا میماند که نه تنها انسان را سیراب نمیکند؛ بلکه او را تشنهتر نیز میکند.
این نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت و کسانی که چنین مطالبی را القا میکنند؛ یا واقعا نمیدانند که تبعات این کار چیست که البته بعید است و یا اینکه رسما به دنبال فاسد کردن جامعه هستند. به هر حال این نکته را باید در نظر داشته باشیم که ترویج ولنگاری و بیحجابی نه تنها عادی سازی نمیکند؛ بلکه باعث افزایش فساد و ناامنی برای زنان خواهد بود.
#حجاب
#عفاف
#رهبر_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌱در حاشیهی دیدار حضرت آقا با بانوان
✍مریم منصوری، عضو تحریریه مجتهده امین
اگرچه تا کنون فرصتهایی برای دیدار حضوری حضرت آقا فراهم میشد که به دلایلی، عمدتا توفیق دست نمیداد، اما به دلیل بداعت این جلسه، عمیقا مشتاق حضور در این جلسه بودم که به نظرم رسید نفس حضور، دارای لطایفی است که فهم متفاوتی با بازنمایی رسانهای حاصل میکند و ذکر چند نکته در این باب را لازم میدانم.
اول اینکه امیدوارم این جلسه، به جنسیتزده شدن دیگر دیدارها و حذف بانوان از سخنرانی در دیگر دیدارها منجر نگردد.
دوم اینکه برایم جالب بود که حضرت آقا فرصت مبسوطی را برای شنیدن دغدغههای بانوان قرار دادند و به دوستان پشتیبان جلسه هم عرض کردم که خواهشا به طیفی فرصت داده شود که هیچگاه امکان یا فرصت حضور ندارد. به خصوص زنان خانهدار. چرا که امکان حضور افراد نخبه در دیگر جلسات فراهم است و امکان شنیده شدن بخش بزرگ زنانی که درگیر متن زندگی و شرایط عادی هستند، فراهم نیست و شاید یکی از بزرگترین مشکلات ما، نداشتن رویکرد همین طیف و ندیدن آنها در سیاستگزاریهاست. این مهم، دغدغهی برخی از پشتیبانان جلسه هم بود، اما شاید لازم است بیش از این، این طیف از زنان، خود شروع به صورتبندی مسائل و رساندن آن به گوش مسئولین نمایند و سیاستگزاران نیز نباید از این مهم دریغ کنند.
سوم مسالهی نحوهی ورود حضرت آقا به مقولهی جنسیت و زنان بود. علیرغم مباحث کاملا انضمامی و سیاستگزارانهی بانوان سخنران، و حتی علیرغم بازنمایی رسانهای از سخنان ایشان، بخش اعظم موضع حضرت آقا به تبیین کاملا علمی و نظری دربارهی مقولهی جنسیت، خانواده، زن و زوجیت اختصاص یافت. تا جایی که در برخی مواقع، حس میکردم بر سر کلاسی حاضر هستم که مبانی نظری این مقولات تدریس میشود. و بحث، تا جایی پیش رفت که ایشان، مباحث کاملا فلسفی همچون دیالکتیک هگل و موضع تقابلی ما با آن را مطرح کردند. این مساله، نشان از خلائی است که ایشان در این زمینه احساس کردهاند و آن، پرداخت جدی علمی و نظری به مبانی نظری در حوزهی زن و جنسیت است.
متاسفانه، فضای انقلابی مرتبط با این حوزه، مملو از کنشگریهای متکثری است که مبانی دقیق فلسفی و نظری ندارد و حتی در مقام سیاستگزاریهای رسمی نیز این مساله کاملا مشهود است. این خلا، در سخنرانیهای بانوان نیز کاملا مشهود بود. اما این که رهبر یک انقلاب به جای پرداختن به راهبردها، ملزم به بحثهای نظری میشوند و به ما مبانی نظری تدریس کنند، جای بسی تاسف برای نهادهای علمی، دانشگاهی و حوزوی است.
شاید یکی از دلایلی که حضرت آقا، اجازهی صحبت برخی دیگر از بانوان حاضر برای سخنرانی را ندادند نیز به همین دلیل بود. گفتارها عمدتا، صورتبندی دقیقی نداشتند و حاکی از آشفتگی جدی نظری در این حوزه بودند. علیرغم اینکه ما در مسائل زنان، نیارمند کنشگری جدی و فارغ از جنسیتزدگیهای منفی در عرصههای اجتماعی هستیم، اما به نظر میرسد، خلا نظری، ممکن است ما را دچار شیب تندی کند که ایشان دربارهی خانواده در غرب بیان کردند.
پ.ن: برسد به دوستانی که مکررا در جلسات متعدد، خود را نظریهورز این حوزه میدانند و نه تنها این چنددهه هنوز موضع نظریشان مشخص نیست، بلکه بارها در نظریهپردازی حضرت آقا در این زمینه در جلسات متعدد تشکیک کردهاند.
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
🍃زن، روح و لطافت جامعه
✍️عاطفه هزاره از افغانستان
خانمِ...موفقیتشان را در یکی از صفحههای مجازی به اشتراک گذاشته بودند: «تا امروز افتخار این رو داشتم که بیشتر از ۱۵۰۰۰ هنرجو در عرصه...داشته باشم و این برای من، همان رسیدنِ به یک رویایی هست که برایم یک خواب بود.»
بعد از خواندن این جملهها تنها چیزی که به ذهنم آمد، صدای گریه و ناله بود، نالههای دختران هموطنم که از تحصیل منع شده بودند! پارادوکس عجیبی شده بود.
تمام آن امیدهایی که تازه جوانه زده بودند، تمام آن حس شجاعت دخترانهای که نو قدم بود، تمام هدفهایی که تک به تک، با قلم خوشحالی و انگیزه و اراده روی کاغذ پیاده شده بود تا به خوشیُمنی قدمهای محکم دخترانهشان روزی نه چندان دور، روبرویش بنویسند " من توانستم و شد " تمام آن تلاشهایی که گذشته بود و در حال و آینده شیرین!
آن اراده و قدرتی که اگر یک زن بخواهد و انجامش دهد، نسلی قوی تربیت میکند اما اکنون از ترس قلم بهدست گرفتن و کتاب خواندن او، برای نابودیاش نقشه کشیدهاند.
بانوان موثرند مثلا بانویی که خداوند داستان سعی او را در تاریخ ثبت کرد و عمل او را از مناسک حج قرار داد، بانو هاجر بود. بانو آسیه کسی بود که علیه دیکتاتور فرعون به پا خواست و این شجاعت زن است و زن، افتخار یک ملت است.
حذف زن از جامعه، نابودی آن جامعه را در پی دارد زیرا او، روح و لطافت و محبت جامعه است.
هیچ جامعهای نبودِ زن را نمیتواند قبول کند بالاخره در زمانی نه چندان دور و چه بسا نزدیک، آن جامعه نفسهایش به شماره میافتد.
حال اگر قدرِ خورشید را ندانیم، به هوای ابری عادت میکنیم؛ وقتی رهبر کشور جمهوری اسلامی ایران به زن، اینگونه زیبا مینگرد، روزنههای امید در دلم پرنورتر میشود.
🍃به امید روزهای روشن فردا🍃
#جهاد_روایت
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای تسکینِ «داغ در کوچه رقصیدن»
✍ مجید پاک نیت
سران انقلاب فواحش، برنامهٔ ۶٠ دقیقهای را در ٢٠ ثانیه خلاصه کردهاند و فقط هم همان را در فضای مجازی پخش میکنند. حالا آیا مخاطبان و کاربران مجازی میدانند امیرحسین حاجی نصیری کیست، چه گفته و منظورش چه بوده؟ آیا میدانند ارتباطات غیرکلامی، زبان بدن و تفکیک لحن جدی از شوخی و کنایه چیست؟ آیا تفاوت هجو، هزل و طنز را میدانند؟ خیر. بعضیها دربارۀ خیلی چیزهای دیگر هم چیزی نمیدانند و نادانسته نظر میدهند. اما همانطور که میدانید فقط بلدند در مسابقۀ بلدمبلدم شرکت کنند 😁 بدون اینکه چیزی بلد باشند و واقعیت را بدانند.
حل سوء تفاهم پیشآمده خیلی سادهتر از این جنجالی است که راه افتاده.
امیرحسین حاجی نصیری سرباز حاج قاسم بوده و مردم در صداقت او شک ندارند. #جرم_بزرگ او، اولا افشای خیانت حسن روحانی و ظریف و درخواست دادگاهی کردن آنها بود. ثانیا اینکه دربارۀ فتنه فواحش حرف زد. این برای فتنهگران خیلی گران تمام شد. در نتیجه بیبیسیچیها حرفی را که او به وضوح، برای مزاح و اعتراض (و نه توهین) گفت را در بوق و کرنا کردند؛ حرفی که قبلاً هم خیلی از ما دربارۀ فوتبالیستهای قد بلندی مثل علی دایی یا رضا عنایتی یا ... شنیدهایم و چه بسا گفتهایم، از گفتنش ذرهای خجالت نکشیدیم و چه بسا بعد از گفتنش قاهقاه خندیدیم. اصل هیاهوها بهانهای است برای تسکین داغ در کوچه رقصیدن! و برای این تسکین، چه کاری بهتر از بر هم زدن آرامش روانی جامعه و دوقطبیسازی؟ چه فرصتی مناسبتر از اینکه یک جانباز مدافع حرم به مهاجمان بیتالمال طعنه زده؟
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹🖌مرحله دوم پرونده ویژه اردوی تولید محتوای نویسندگان حوزوی در حال بارگذاری است
#صبور_باشید
#پرونده_ویژه_نویسندگان_حوزوی
#نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
✍️ با آثاری از
1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز
2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق
3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز
4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب
5⃣مسجد؛ هستهی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد
6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی
7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی
8⃣ مدتهاست که فراموششدهای؛ ریحانه حاجی زاده
9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی
0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی
1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفهفرد
2⃣1⃣ مسجدِ جامعهساز یا جریانساز،زهرا کبیری پور
3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی
4⃣1⃣ مسجدِ انسانساز؛بابک شکورزاده
5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر
6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعهپرداز
7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
یادداشت مسجد 1.docx
37.2K
5️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد؛ هستهی مقاومت انقلاب فرهنگی
✍️ آمنه عسکری منفرد
انقلاب اسلامی ایران در راستای «بهفعلیت رساندنِ اهداف پیامبران الهی» در جامعه اسلامی و به سمتِ «تحققِ تمدنِ نوینِ اسلامی» در حرکت است و برای رسیدن به اهداف عالی خود نیازمندِ تمسک به «ظرفیتهای بیشمارِ» مسجد است.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
2 یادداشت مسجد.docx
32.1K
6️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸اردوی مسجد نگاشت
✍️ سمیه رستمی
دست از اکتشاف برداشتیم و به محل استقرار برگشتیم. بالاخره بازدید از نمایشگاه با صحبتهای راهنما و نمایش فیلم آغاز شد. خود نمایشگاه حلوای تَنتَنانی است و باید دیدش که شنیدن کی بود مانند دیدن. دوستان تند تند یادداشت بر میداشتند یا عکس میگرفتند. اولش حسرت خوردم که چقدر مشتاق علمند ما کجا و آنها کجا که دوستی گفت: میون این همه بحث جدی چطوری میخوای طنز بنویسی؟
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
3 خاطره مسجد.docx
31.1K
7️⃣ #خاطره #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸تن، مسجد و روح، حول جنین
✍️ اشرف پهلوانی قمی
سرم را به طرف صدایی که به صدای نوحه بیشتر شبیه بود چرخاندم. زن بیست و هفت هشتسالهای بالای سرم ایستاده بود. لبهای رنگپریدهاش را چندبار جنباند و حرفش را تکرار کرد. با نوک انگشت دست راستم به اتاق چهار اشاره کردم و گفتم:
- شما تختِ...؟
هنوز شماره را نگفته حرفم را تایید کرد و منتظر جواب سؤالش شد! نگاهی به پروندهاش انداختم
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
4 نثر مسجد.docx
28.7K
8️⃣ #نثر #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مدتهاست که فراموش شدهای
✍️ ریحانه حاجیزاده
مدتهاست که از ذهنها رفتهای؛
مدتهاست که جای خالی قهرمانانت را قهرمانهای هالیوودی پر کردهاند؛
مدتهاست که فکهات، فکهای که شاید آخرین بار #آوینی روی رملهایش فتحهای خیالش را در افقهای حاج احمد مینگریست، فراموش شده است.
مدتهاست که دستِ جدای خرازی در واژههای گناهآلودِ دخترانت گم شده است؛
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
5 روایت مسجد.docx
30.7K
9️⃣ #روایت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸روایت دومین حضور
✍️زهرا سبحانی
صدای یک آقا از میان آن تاریکی، مرا از تردید رها کرد.
«بفرمایید! خانمها آن طرف هستند»
"خدا خیرش دهد" ی در دلم نثارش کردم و بسم الله گویان پا به سالن گذاشتم، همزمان که چشمانم به تاریکی عادت میکرد. ردیفی از آقایان را دیدم که بر روی موکت نشسته بودند. به طرف خانمها رفتم و بعد از سلام و خوش و بش، به سالن تاریک بدو ورود، هدایت شدیم.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
6 یادداشت مسجد.docx
29.4K
0️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸معلم مسجد
✍️مهتا صانعی
روزها در خانه به شمارههایی که به من سپرده بودند از طرف بسیج، زنگ میزدم و از مزیتها و فواید قرآن برایشان میگفتم نه حدیث و روایت، بلکه از آنچه خودم به آن رسیده بودم.
حتی میشنیدم که میگفتند برای چه اصرار میکنی! در تنهاییام اشک میریختم که چرا حتی مجانی رغبتی به این یادگیری صحیح ندارند و فقط طبق روال گذشتهشان کنار هم جمع میشوند و غلط میخوانند.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
7 یادداشت مسجد.docx
32.8K
1️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد؛ قلب شهر
✍️فاطمه میری طایفهفرد
خانهدار شدیم وقتی پیامبراکرم(ص) اولین مسجد را بنا نهادند. مکانی برای تمام مسلمانان، با هر رنگ و نژادی. به لطف خاتم الرسل، مسجد مکانی شد برای اجتماع مسلمانان با یکدیگر برای کاراجتماعی در راستای تحقق جامعهاسلامی و تمدن نوین اسلامی.
ما خانهدار شدیم، خانهای که از آنِ هیچکس نبود ولی برای همه بود و این اجتماع نقیضین، عین قاعده لطف بود که خدا از جانب عزیزترین خلقش به آدمابوالبشر هدیه داد.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
8 روایت مسجد.docx
36.8K
2️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجدِ جامعهساز یا جریانساز
✍️ زهرا کبیری پور
دلم دستم را در گوشهای از مسجد رها کرد و حالا من مانده بودم و حلقهای از آقایان که دور امام مسجد را گرفته بودند تا چند و چون برنامهی کمک به خانوادههای نیازمند را نهایی کنند.
در گوشهی دیگر مسجد چند جوان نشسته بودند و مشغول مرتب کردن پرچمهای مسجد بودند.
متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
9 روایت مسجد.docx
28.9K
3️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجد و رنگ دوستی
✍️نجمه صالحی
مسجد بهترین پایگاه و محل تجمع مومنین بوده و هست و در هیچ دوره تاریخی از صدر اسلام، صرفا به عنوان مکانی مقدس برای عبادت نبوده بلکه همواره مهمترین رسانه در امر تبلیغ و انتقال پیام دین بوده است و رابطههای دوستی و محبت و همدلی و آگاهی از احوال یکدیگر نیز در مسجد پررنگتر!
روز سه شنبه دوستی در مسجد رنگ جدیدتری گرفته بود.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
10 یادداشت مسجد.docx
40K
4️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸مسجدِ انسانساز
✍️بابک شکورزاده
رسیدگی به فقرا و ایجاد صندوقهای قرضالحسنه در جهت گرهگشایی از مشکلات مؤمنین، یکی دیگر از شاخصههای مسجد نمونه است که برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت. به عنوان نمونه یکی از نتایج این عمل خداپسندانه میتواند تهیه جهیزیه برای دختران دمبخت باشد که بخشی از دغدغه آنها را برطرف میکند.
برگزاری و آموزش کلاسهای علمی و تفریحی برای نوجوانان، به خصوص برنامههایی با محوریت مهارت آموزی که سیستمی متفاوت از مدرسه باشد از دیگر نکات مثبتی است که میتواند تأثیر بسزایی در شاخص بودن مسجد داشته باشد.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
11 یادداشت مسجد.docx
78.7K
5️⃣1️⃣ #یادداشت #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔸نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ
✍️مهدی قیاسی کارگر
امروز با نفوذ فرهنگی توسط شبکههای اجتماعی، خانوادههای بسیاری احساس نیاز میکنند به چنین مسجدی که بتواند تمام دغدغههای آنها را رفع کند.
اگر مساجد جایگاه واقعی خود را که پایگاه رفع تمام مشکلات محله هستند را پیدا کنند امروز کمبود مسجد به عنوان یک بحران باید بررسی و رفع شود و بهترین و فعال ترین طلاب جوان باید امامت محله را بعنوان هدف، جهت فعالیت موثر در جامعه ببینند که متاسفانه با این مطلوب، فاصله داریم.
🔗متن کامل در پیوست پیام👆
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانون_مدادالفضلاء
#تحریه_مجتهده_امین
#سواد_رسانه_طلاب
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
6️⃣1️⃣ #کلیپ #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
📺 بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعهپرداز
منار| مجمع نویسندگان حوزوی متشکل از کانون فرهنگی_تبلیغی مدادالفضلاء و بانو مجتهده امین در قالب اردویی نیمروزه از سومین نمایشگاه مسجد جامعهپرداز بازدید کردند.
🔸مجله نویسندگان حوزوی
🔹مجله افکار بانوان حوزوی
#کانال_نویسندگان_حوزوی
🔹eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
#نمایشگاه_مسجد_جامعه_پرداز
🔹eitaa.com/joinchat/2352480443Ca9f58eae82
✍️پیش به سوی #پویش_نوشتن در سکوی تولید و توزیع محتوای «نویسندگان حوزی» ✍️✍️✍️
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#پرونده_ویژه_نویسندگان_حوزوی #نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء •┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با
.
.
7️⃣1️⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم
#نخستین_اردوی_تولیدمحور_مدادالفضلاء
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈•
🔹🖌 پرونده ویژه نخستین اردوی تولید محتوای نویسندگان حوزوی با 17 اثر در مرحله اول به کار خود پایان داد
نیم روز با هم بودیم، و خلاف همه حضورها در نمایشگاههای دیگر، با هم قرار نوشتن گذاشتیم؛ مدادالفضلاء محفلی برای به میدان آوردن آرزوهای فرهنگی و ایدههای علاقهمندان به نوشتن در فضای فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است، اینجا #جمع میشویم و برای ترویج عمل و نظر مطلوب انقلاب، #پخش میشویم و هر کدام در مرز جغرافیایی و معنوی، کنشی فعالانه داریم. #جمعه_تون_مبارک
✔️ اما مرحله دوم و عملیاتی تر و تمدنی تر این اردو، مرحله دریافت ایده های مسجدی است👇
یک: جدول چارچوب ایدهها در تحریریه مدادالفضلاء و مجتهده امین بارگذاری میشود، 5 روز مهلت ارائه پس از بارگذاری؛
دو: پس از جمعآوری ایدهها، دو کارگاه ارزیابی و بازسازی ایده به صورت جداگانه، خواهران و برادران نویسنده برگزار میشود؛
سه: پس از تأیید ایده؛ قالب نوشتن اثر مشخص و نویسنده به مدت 15روز فرصت را ارائه اثر دارد؛
چهار: آثار وارد مراحل داوری شده، جشنواره پایانی و اهدای جوایز برگزار خواهد شد؛
پنج: انتشار آثار در مطبوعات، خبرگزاری و شبکههای اجتماعی، همچنین استخراج محتوای برترین یادداشت برای تولیدات چندرسانهای.
#پویش_نوشتن
فهرست محتوای هفدهگانه را میتوانید در اینجا مشاهده کنید👇
https://eitaa.com/howzavian/8255
نویسا بمانید عزیزان
#مدیر
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN