eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
453 ویدیو
171 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 نشست نقد کتاب «داستان بریده بریده» 🔻با حضور ناقدین: 👤دکتر منصوره رضایی؛ پژوهشگر ادبیات آئینی 👤 ابراهیم اکبری دیزگاه؛ ناقد ادبی و رمان نویس 📥 فایل کامل نشست را در آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید. @HOWZAVIAN
دعوت به نوشتن، دعوت به زندگی است 🖌مفهوم «امر به معروف» از ابتدای انقلاب اسلامی متأسفانه به صورت ضیق و محدود به افکار عمومی معرفی شده است. 🔍 در حالی که هر حرکت خیرخواهانه‌ای که به تحقق تمدن ایرانی اسلامی کمک کند، «معروف» است. ✍️ مثل معروف «خواندن» و «نوشتن»! @HOWZAVIAN
🏴اربعین پدر دختری 🖌س.غلامرضاپور مهمانها همه رفتند. چفت در را انداختم . توی دلم خدا خدا می‌کردم زینب گریه نکند یا سراغ کشوی لباس‌هایش نرود. و الا باید با همه خستگی‌ام یک دلیل بچه‌پسند جور می‌کردم که قانع شود و دست از سر دنبال بابا و آبجیا گشتن بردارد. خدا را شکر آنقدر خسته بود که زود خوابید🔗مطلب کامل 🏴اربعین پدر دختری 🖌س. غلامرضاپور مشعول حرف زدن بودیم که دیدم پیرزن دست پُر برگشت و مقابل خانم‌های اهوازی، جوری که پشتش به سمت ما باشد، نشست. قدری مهر کربلا با خودش داشت. مهرها را بینشان تقسیم کرد. خیلی فاصله نداشتیم اما به خاطر همهمه‌ای که در فضا بود، صدایشان را نمی‌شنیدم. 🔗مطلب کامل 🏴سرزمین ایمن 🖌مهتا صانعی به سرزمین شهود فی نفسه رسیده‌ایم. همانجا که علم‌الغیب معنا می‌یابد تا تو مهیای سفری درونی شوی. به نجواهای هیهات، به آیه‌های میقات،به سعی به صفا، ما به خورشید رسیده‌ایم تا معنای آفتاب را دریابیم. در همان لحظه‌ی ورودِ خطوطِ مرزی آب تعارف می‌کنند. دست بر گلویم می‌گذارم، تشنه‌ام آیا؟! 🔗مطلب کامل 🏴رنج مقدس 🖌آمنه عسکری منفرد اربعین «هجرت» از خود است به «حسین»، هجرت از منیّت‌هاست به آزادگی‌ها، هجرت از فراق است به «وصل»، و چون ذات هجرت «جهاد» را به دنبال دارد، وقتی هجرت را برمی‌گزینی یعنی سختی‌ها و رنج‌های جهاد را برگزیدی، زیرا جهاد یعنی انتخاب سخت‌ترین‌ها با بالاترین رتبه‌اش برای رسیدن به معشوق، به شوق اینکه او نیز تو را برگزیند و از آنجا که انسان را در رنج آفریده‌اند تا به تکامل رسد 🔗مطلب کامل 🏴برگشتن 🖌فاطمه خاکدامن ما از کربلا برمی‌گردیم، اما دل‌هایمان را تاابد دراین مسیر عاشقی جا می‌گذاریم. قدم دراین راه که می‌گذاری وبا شور و اشتیاق عمود به عمود را طی می‌کنی، دیگر دلت دست خودت نیست، پایت هم همینطور. گویی عشق تورا می‌برد به سرزمینی که درآن، ملائک بال‌های خود را فرش زیرپای زائرانش کرده اند. 🔗مطلب کامل 🏴اربعین پدر دختری 🖌س. غلامرضاپور مامان آب می خوام لطفا زود باس، مامان بیا لباسمو بپوس بریم دنبال بچه‌ها مامان بیا بریم حیاط جوجه ببینیم مامان بابا چرا نمیاد؟ مامان چیسبی ( چیپس) می‌خوام 🔗مطلب کامل 🏴راهی که حسرت جاماندگانش هم خریدار دارد 🖌محبوبه حقیقت حسین جان همه آمده‌اند و آنهایی که جا مانده‌اند؛ آماده‌اند. این چه راهیست که نه عطش راه یافتگان به درگاه حضرتش تمامی دارد و نه سوز جانسوز جاماندگان این روزها کارم شده نگریستن، شنیدن همه وجودم محو اوست. یک موجود بهت زده که نمی‌تواند تحلیلی برای آب شدن یخ درونش بیابد. همه جا صحبت از اربعین است و کربلا... 🔗مطلب کامل 🏴اربعین پدر دختری 🖌س.غلامرضاپور داشتم خاطرات اربعین پارسال را مرور می کردم. از راننده‌ای که از مرز مهران سوارمان کرد و در خانه اش که دو ساعت تا کربلا فاصله داشت؛ میزبانمان شد و همان شب مارا به کربلا رساند. بزرگ عشیره بود. دوسال پیش همسرش را دریک بیماری از دست داده بود. عجیب بود که با داشتن بچه های بزرگ و کوچک تا بحال ازدواج نکرده بود. 🔗مطلب کامل 🏴دردِ دل 🖌نعیمه وافی (باران) مشایه جان ! چقققققدر اسمت طنین زیبایی داره... چقققققدر با احساسه... چققققققدر عشقه... چققققققدر بهشته... خوش به حال هر عاشق زائری که داره باهات راه میره‌ و نفس میکشه... 🔗مطلب کامل 🏴اربعین پدر دختری 🖌س.غلامرضاپور چشمهایم را می‌بندم فکر می‌کنم زائرم. روبروی یک در ایستاده‌ام. جنس درَش فرق می‌کند. مثل درهای دیگر حرم سنگین و چوبی و پر از نقشهای زیبا نیست. از سمت بین الحرمین که وارد حرم می‌شوی از یکی از ورودیهای زنانه ناگهان با دری مواجه می شوی که بیشتر شبیه درِ قدیمی یک باغ بزرگ است، آهنی و معمولی. باهمه ی درهای چوبی حرم فرق می‌کند. این را نه فقط از ظاهرش که از صدای در زدن زوار موقع سلام و خداحافظی هم می‌شود فهمید. 🔗مطلب کامل 🏴راهی که حسرت جاماندگانش هم خریدار دارد 🖌محبوبه حقیقت حسین جان همه آمده‌اند و آنهایی که جا مانده‌اند؛ آماده‌اند. این چه راهیست که نه عطش راه یافتگان به درگاه حضرتش تمامی دارد و نه سوز جانسوز جاماندگان این روزها کارم شده نگریستن، شنیدن همه وجودم محو اوست. یک موجود بهت زده که نمی‌تواند تحلیلی برای آب شدن یخ درونش بیابد همه جا صحبت از اربعین است و کربلا.🔗مطلب کامل @hamnevisan @HOWZAVIAN
☀️نان و نان خانوادگی ✍️ علیرضا خدادادی ▪️این جمله‌ی حکیمانه‌ در بین جامعه، رایج شده است که «مهم‌تر از نام و نام خانوادگی، نان و نان خانوادگی است». ▪️بین این‌که چه نانی بخوریم و چه نامی به یادگار بگذاریم، رابطه وجود دارد. ▪️عاقبت نان به نرخ روز خوردن، نان کسی را بریدن، نان در خون زدن، قدر نان و نمک را ندانستن و به نان و نوای بدون زحمت رسیدن، خیانت و رسوایی است. مکافات و مجازات هم دارد. ▪️نان بازوی خودمان را بخوریم؛ نان حلال سر سفره‌ی زن و بچه‌مان بیاوریم؛ یک نان بخوریم، صد نان قرض بدهیم؛ نان‌مان را اگر شده از دهان شیر هم بیرون بکشیم تا نام‌مان ماندگار شود. @HOWZAVIAN
🖊«سندروم نوشتن»؛ فردی یا تمدنی؟! ✍️ علی اسفندیار در این سال‌ها بسیاری از نویسنده‌ها یا نوقلم‌ها در پیام‌هایی به «تحریریه‌ی نویسندگان حوزوی» از کم‌حسی و بی‌رمقی خودشان در برابر نوشتن سخن می‌گفتند؛ پاسخ آن پرسش‌ها را باید می‌یافتم. نخستین مسأله‌ای که ذهنم را درگیر کرده «فلسفه نوشتن» و «روح نوشتن» بود، این دو محور را در دستور کار خود قرار دادم، به این بهانه کلاس‌های تکمیلی نویسندگی، نویسندگی خلاق و مقدمه‌ای بر جستارنویسی را گذراندم و هم گاهی در دوره‌هایی بیان کردم؛ در این میان کتاب‌هایی به دستم رسیده که عاشقانه می‌خواندمشان تا بتوانم در حوزه تبلیغ مکتوب، استادان و دوستان حوزوی‌ و دانشگاهی‌ام را یاری کنم. «ترس از نوشتن» یا «ترس از ادامه نوشتن» را شایسته‎ی پاسخی بجا و عالمانه است؛ یکی از آن کتاب‌های خوب برای فائق آمدن بر این سندروم، از احمد اخوت است با نام «تا روشنایی بنویس». در بخشی از این کتاب به مسأله «سندروم کتاب دوم» پرداخته و مهم‌تر این که به ریشه تاریخی «ترس از نوشتن» اشاره کرده است: «وحشت از نوشتن پدیده‌ای نسبتاً جدید است و با مدرنیسم پدیدار شد؛ از وقتی توجه به زندگی نویسنده و حیات اجتماعی او اهمیت یافت و نام نویسنده جایگاه مهمی پیدا کرد. تا حدود قرن هیجدهم که نویسنده «اسم و امضایی نداشت» طبیعتا این پدیده هم نمی‌توانست، موضوعیت داشته باشد، زیرا پیش از این، متن بود که اهمیت داشت نه این که چه کسی آن را نوشته است و اسم نویسنده در سایه متن می‌رفت. پس از انقلاب صنعتی و بروز اولین جلوه‌های مدرنیسم و اهمین یافتن اسم صاحب اثر، آن که نوشته‌ای را امضا می‌کرد دیگر با نویسنده گمنام گذشته تفاوت داشت و باید مسئولیت اثر را به عهده می‌گرفت و این کار با اضطراب‌هایی همراه بود (و هنوز هم هست). یکی از بازتاب‌های این «دلواپسی مدرن» این بود که نویسنده(به طور مشخص از اوایل قرن نوزدهم) احساس کرد زیر ذره بین است و خوانندگان او را از قفس شیشه‌ایش می‌بینند و پدیده ترس از خوانندگان و متن نانوشته آرام آرام ظهور کرد؛ معضلی روانی که امروز از مشکلات بسیار مهم نویسندگان است، به خصوص آنان که با متون خلّاق سروکار دارند.» حال، غلبه بر سندرومِ نوشته‌ی دوم، اثر دوم، کتاب دوم یا مقاله‌ی دوم، راهش همین هوشیاری‌ها نسبت به اصل بیماری است و هراسی که بر جان من و شما افتاده است، این که بدانیم دنیای مدرن و پسا مدرن با شهرت‌دادن نویسنده، جان کلمه و کلام و پیام را از فضای تمدنی و فرهنگی ربوده است. گمان می‌کنم، انقلاب صنعتی تا امروز کارش همین بوده است که نوشتن را طبقاتی کرده، از آن سو «خواندن» را به برخی توصیه می‌کند و این سو «دیدن» را به همه آدم‌ها یاد می‌دهد؛ این خط فرهنگی و شناختی بسیار مشکوک و ترس آور است، تا جایی که به سندروم و وحشت نوشتن گرفتار آمدیم. برای یافتن پاسخ این سه پرسش نباید ترسید؛ چرا همه باید فیلم ببینند، چرا جمعی باید بخوانند و چرا طبقه‌ای خاص باید بنویسند؟ اما پرسش مهم چهارم؛ این تنظیم‌گری‌ها محصول کدامین تطور فرهنگی و اجتماعی در جهان است؟ @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
شما چگونه عاقبت بخیر خواهید شد؟! ✍️محمدجواد ابراهیمی از گروه تربیتی اندیشگان ↙️ سالیانی بود که هنگام مطالعه‌ی تاریخ اسلام و نیز تاریخ انقلاب اسلامی، با شخصیت‌هایی مواجه می‌شدم که اوراقی از تاریخ، زرین بود به افتخارات و حماسه‌شان؛ اما هزاران افسوس که با گذشت زمان و پیدایش زاویه، از خط حزب الله جدا شده و در مقابل آن صف بسته‌ بودند. (در تاریخ اسلام افرادی چون طلحه، زبیر و... و افراد دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی که مخاطب قطعا اهل اشاره است...) این تقابل در دراز مدت و به صورت تدریجی صورت می‌گرفت و رفته رفته آشکار می‌شد و در نهایت، نتیجه قطعی که برای افراد به ارمغان می‌آورد، محرومیت از عاقبت به خیری ابدی و سعادت اخروی بود. افرادی که روزی از مدافعان اصلی مسیر بودند و جزو هسته مرکزی نهضت‌های اصیل به شمار می‌رفتند، عاقبت به خیر نمی‌شدند! 🔺 با مشاهده چنین پایانی برای کسانی که روزی شاخص محسوب می‌شدند و مقایسه احوالاتشان با وضعیت مردم عادی(که نویسنده نیز از مردم عادی محسوب می‌شود)، هیچ امیدی به سعادت و عاقبت به خیریِ عموم مسلمانان نداشتم و این بیت وصف حالم میشد؛ «آنجا که عقاب پر بریزد از پشه‌ لاغری چه خیزد»... ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
🔴 خفقان یا بمباران اطلاعات؟! ✍️ محمدعلی بابایی ملیکی عملکرد و تصمیم‌گیری بشر همواره بر مبناء امر مهمی« یعنی اطلاعات» بستگی داشته و دارد؛ در طول تاریخ همواره دولتمردان و دشمنان سعی کردند از این امر مهم و حیاتی به نحو چشم‌گیر و دقیق بهره‌گیری کنند، زیرا «به دست گیری افکار عمومی بزرگترین ابزار رشد یا سقوط یک جامعه است» که همگی این امر را بخوبی می‌دانیم. در واقع شاید رهبری جامعه به دست افرادی که دارای ویژگی خاصی هستند صورت می‌گیرد، اما در نهایت این آحاد جامعه هستند که رمز پیروزی محسوب می‌شوند و هر رهبری که بتواند از این امر مهم استفاده کند پیروز نهایی خواهد بود، پس به ناچار راهی جزء به دست گرفتن افکار جامعه در پیش نخواهد داشت که امروز تعبیر به «جنگ رسانه‌ای» می‌شود. جنگ رسانه‌ای گرچه امروزه به سرزبان‌ها آمده، اما از گذشته‌های دور یک ابزار کاربردی، اما با روش و شیوه متناسب زمانه بوده است؛ مسلما در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌های مجازی، تفاوت فاحشی را با دوران نه چندان دور شاهد هستیم؛ اما «جنگ همان جنگ هست و بهره همان بهره» یک روز شاید دشمن با پراکنده کردن شایعات راست و دروغ، به نفع خودشان افکار و اذهان را به دست می‌ گرفتند، اما امروزه خیلی راحتر از طریق فضای مجازی و تحمل خسارات کمتر و یا حتی با کسب سود به اهدافشان می‌رسند. اما مسئله مهم‌تر، بحث «بمباران اطلاعات» است که دشمن در حال بهره‌گیری آن، و باید مورد بررسی قرارگیرد تا مضرات وحشت‌ناک آن آشکار، و برای آن راه و چاره‌ای اندیشه شود؛ زیرا با وجود ابزار‌آلات بروز، کاربرد بمباران اطلاعات بسیار بیشتر از خفقان اطلاعات شده، و دشمن چپ و راست از هر طریق ممکن با فرستادن اخبار راست و دروغ و با شیوه‌های متنوع و زیبا و باورپذیر بر‌روی اذهان مخاطبانش کار می‌کند، و نه تنها آنها را به سوی اهدافش سوق می‌دهد، بلکه شاید سود سرشاری را نیز به دست بیاورد و به همین خاطر این شیوه از جنگ برایش بسیار جذاب‌تر نیز هست. متاسفانه چون مخاطب از پشت پرده این خبرها به خوبی اطلاع ندارد و حتی در مواقعی جذب اخبار صحیح می‌شود و کم‌کم دیگر متوجه اخبار و شایعات دروغ نیز نشده و به طور کلی انگار مسخ رسانه دشمن و تبدیل به یک پیاده نظامی برای او شده و هر آنچه بگوید و بخواهد باور و انجام می‌دهد و به مثابه‌ای انگار روحی در دو کالبد می‌شوند و این از اثرات مخرب جنگ رسانه‌ای و زیبای بمباران اطلاعات است. @HOWZAVIAN
🟢اعلام خطر: مرز باریک «نفرین‌گرایی» و «تکفیر» ✍️احمدحسین شریفی 🔸 جریان نوظهور «نفرین‌گرایی» در گوشه و کنار برخی از حوزه‌های علمیه، که به جای گفتگو، مدتی است در «حلقه محدود مریدان» و جدیداً به صورت علنی و رسانه‌ای به «لعن و نفرین» منتقدان می‌پردازند، ظرفیت زیادی برای «تجدید تجربه تکفیر در حوزه‌های علمیه» و همراهی با «تکفیریون سلفی» و همچنین تبدیل «حوزه‌های علمی آزاداندیش شیعی» به «مدارس جهل و تعصب قرون وسطایی» دارد. 🔻همه باید مراقبت کنند! @HOWZAVIAN
📌«نخبه» و «بازگشت علمی» ✍️ احمد اولیایی 🔹امسال اربعین متفاوتی را تجربه می کنم؛ در کنار کسانی هستم که از کیلومترها آن طرف تر علیرغم مشقت ها و هزینه ها به سمت معشوق حرکت کرده اند تا دل در گرو عشق حسین علیه السلام و دست در دست شیعیان و محبین حضرت با پای پیاده طی طریق کنند و در مسیر حسین قدم بردارند. 🔸انگلستان، فرانسه، روسیه، هلند و کشورهای دیگر اروپا با سبک زندگی غربی همچنان دانشجویانی را از ایران عزیز میزبانی می کنند که سبک زندگی حسینی را در بلاد لذت های دنیوی و مادی، از دست نداده اند. این عزیزان در «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا» در کنار تحصیل، برای اعتلای فرهنگ مطلوب خود و جامعه دانشجویی تلاش می کنند و اکنون در کنار آن ها در اربعین، مشق اراده می کنم و غیرت. 🔹ابی عبدالله علیه السلام نقطه اشتراک فرهنگ شیعی در جهان و اربعین، میعادگاه نسل جوان جامعه ساز و تمدن ساز است. ظرفیت این دانشجویان که عموما نخبه و علاقمند به بازگشت و خدمت به ایران اند، چه اکنون که پیام آور فرهنگ ایرانی_ اسلامی در اروپا هستند و چه در آینده که ایران را می سازند، بینظیر است. 🔸البته بنظر می رسد قدر آن ها آنطور که باید و شاید دانسته نمی شود. مفهوم «نخبه» و «بازگشت علمی» باید در نهادهای مرتبط مانند بنیاد نخبگان، وزارت علوم، وزارت بهداشت و مانند آن ها بازخوانی شود. ✔️ صفحه‌ی نویسنده @HOWZAVIAN
📝 شما هم بفرمایید به کوتاه‌نویسی 🌐 صفحه اعضای در ✍️تحریریه‌ی برادران (تحریریه مدادالفضلاء) ۱. صفحه رسمی کانون نویسندگان حوزوی(مدادالفضلاء) در ویراستی https://virasty.com/HOWZAVIAN ۲.حسن مددخانی https://virasty.com/Nabze ۳.مجتبی میرزایی https://virasty.com/Mirzaey ۴. مجید مفید https://virasty.com/MjdMfdBjnrdi 5. علی اسفندیار https://virasty.com/A_Esfandiar ۶. امیر خندان https://virasty.com/amirkhandan110 ۷. بابک شکورزاده https://virasty.com/b_sh_1360 8.سید عبدالله هاشمی https://virasty.com/Sahsh 10. سعید کرمی https://virasty.com/saeed814 11. علی‌رضا مکتبدار https://virasty.com/Deebaj 12. سید هادی چاوشی https://virasty.com/Chavosh 13. محسن عبدالله زاده https://virasty.com/abzade60 14. محمد مهدی زارع https://virasty.com/Mmahdizare 15. اسماعیل دشمیر https://virasty.com/Deshmir 16. عمار جوکار https://virasty.com/ammar_jokar 17. محمد ادریسی https://virasty.com/Mohammadedrise ۱۸. هادی حمیدی https://virasty.com/HHamidi20 ۱۹. داود مؤذنیان https://virasty.com/davod_moazenian ۲۰. مهدیار اسفندیار https://virasty.com/Yar1384 21. محمد مختاری https://virasty.com/Mokhtary 23. حامد عبداللهی https://virasty.com/hamedona 24. علی عسگری https://virasty.com/aliasgari1378 25. مجید ابطحی https://virasty.com/abdolmajid110 26. سعید احمدی https://virasty.com/ghalamdar1 ✍️تحریریه‌ی خواهران (بانو مجتهده امین) 1️⃣ فاطمه شکیب رخ https://virasty.com/Shakiba_ir 2️⃣ زهرا سعادت https://virasty.com/Khorshid_08 3️⃣فاطمه میری ‌طایفه‌فرد https://virasty.com/F_miri521 4️⃣سمیه رستمی https://virasty.com/Shamisehe 5️⃣طیبه فرید https://virasty.com/tayebefarid 6️⃣نجمه صالحی https://virasty.com/najmehsalehi 7️⃣زهرا کبیری‌پور https://virasty.com/z_kabiripour 8️⃣آمنه عسکری منفرد https://virasty.com/askarymonfared 9️⃣اشرف پهلوانی قمی https://virasty.com/pahlevaniqomi @HOWZAVIAN 📕پ.ن: نشانی صفحه ویراستی خود را جهت حمایت ما به @aliasgari1378 ارسال کنید.
. 🔻واکاوی «کلان پیام اربعین» در قم آیین پیاده‌روی اربعین سالهاست که در مسیرهای منتهی به کربلای معلی برگزار می شود و در بردارنده ی اندیشه های نظری و پژوهشی قابل توجهی است و این سرمایه ی اجتماعی در نشست واکاوی “کلان پیام اربعین” به گفتگو می‌نشیند. آنچه در این نشست مهم است، پرداخت به شیوه‌های نوین فضای رسانه‌ای است که ابتدا باید پیام اصلی تولید شود و سپس رسانه حول آن به تولید دانش و داده بپردازد. نشست "واکاوی کلان پیام اربعین" با کارشناسی حجت الاسلام علی قهرمانی و اجرای سعید احمدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در پایگاه اندیشه‌ای فکرت برگزار می‌شود. 🔺چهارشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۰ 🔹 مدرسه‌ی علوم انسانی و اسلامی فکرت @HOWZAVIAN
✔️ اربعین و خروج حزب الله از انفعال ✍️ انتشار یادداشت سیدمحسن حسینی، عضو تحریریه مدادالفضلاء در روزنامه ایران: اربعین برای جامعه ایمانی امتیاز مثبت برای مبارزه طلبی است؛ ارزش‌های اسلامی و انسانی که امروزه توسط رسانه‌های غربی ضدارزش معرفی می‌شوند، در مراسم اربعین به تعالی‌ترین شکل ممکن بروز پیدا می‌کنند و توجه به این، خود سبب خروج انقلابی‌ها از لاک دفاعی و تبدیل‌شان به نیروی مهاجم می‌شود. اینکه چندی پیش رهبری در سخنرانی خود فرمودند به مبانی فکری دشمن حمله کنید، یکی از راه‌های عمل به آن که در آن دست‌مان بسیار باز است می‌تواند همین اربعین باشد. اینکه فقط شرکت‌کننده در اربعین نباشیم، بلکه ویژگی‌های مثبت آن را بفهمیم و رسانه‌ای کنیم تا جامعه جهانی متوجه بطلان آشکار حرف‌های اندیشمندان و رسانه‌های غربی بشود.راوی اربعین باشیم تا شاهد انفعال دشمن و رسانه‌اش شویم. 🔗 متن کامل در صفحه روزنامه ایران @HOWZAVIAN
. 🔴 پیراهن عثمانِ مهسا ✍️ مهدی ایوبی، عضو تحریریه مدادالفضلاء به بهانه سالمرگ مهسا امینی در صدای حوزه نوشت: سلبریتی های گستاخی نشسته‌اند که با بیت‌المال و رسانه ملی همین نظام به شهرت و ثروت کلان و بادآورده رسیده و به دروغ در ناخودآگاه جوانان تبدیل به الگوی موفقیت شده‌اند، اما با نمایش اندام خود و تبلیغ برهنگی و سگ و گربه بازی و … سبک زندگی غربی و بی دینی را ترویج داده، موجبات انحطاط اخلاقی جوانان معصوم و بی خبر این مرز و بوم و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن را فراهم آورده‌اند. 🔗 متن کامل در صفحه صدای حوزه @HOWZAVIAN
♨️مهدی نصیری در نقش رفاعه بن شداد!؟ ✍️دکتر محمدصادق خرسند، پژوهشگر سیاسی ⚠️بدون تردید حافظه زمان پر است از شخصیت هایی که در سمت درست تاریخ ایستاده بودند، اما به دلایل گوناگونی از ادامه مسیر بازماندند. اشخاصی نظیر «رفاعه بن شداد بجلی» قاضی اهواز در حکومت امیرالمومنین (ع) که داستان زندگی عجیبی دارد. رفاعه در قبیله سرشناس «بجیله» که خواستگاه بزرگ مردانی چون «زهیر بین قین بجلی» بود، دیده به جهان گشود. او در جنگ جمل، فرمانده لشکر پیاده و در جنگ صفین، پرچمدار قبیله بجیله بود. این شخص با چنین سابقه درخشانی، از اولین کوفیانی بود که به امام حسین (ع) نامه نوشت، اما نتوانست ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان خویش را لبیک بگوید. حال بماند که چه اتفاقاتی برای او بعد از حادثه کربلا رقم خورد. اما بدون شک، عبرت آموزترین برگ زندگی او، همراهی با قاتلین امام حسین (ع) علیه قیام مختار ثقفی بود! ⭕️در تاریخ انقلاب اسلامی نیز این دست افراد کم نبوده اند. اشخاصی با تیپولوژی همیشه طلبکار نظیر مهدی نصیری، سوپرانقلابی که همواره یا در وادی افراط بوده و یا در دامن تفریط فرو غلتیده است. البته باید به این نکته اذعان کرد که نصیری یک هزارم افتخارات و سوابق درخشان رفاعه را ندارد، اما سیر تفکرات این دو از شباهت های غیر قابل انکاری برخوردار است. دیدن احوال این روزهای مهدی نصیری در مصاحبه با دشمنان قسم خورده انقلاب و حضور در مزار مهسا امینی با جعل عناوینی چون زیارت مزار حضرت عشق، شهیده ژینا امینی!! انسان را ناخودآگاه به تأمل وا می دارد؟ 💔شاید رفاعه که سرانجام متوجه خطایش شد و زیر پرچم مختار به شهادت رسید، عاقبت به خیر شده باشد، اما گویا مهدی نصیری قصد بازگشت از مسیری را ندارد که امثال رفاعه ها رفتند و چیزی جز سراب نیافتند. فاعتبروا یا اولی الابصار. @HOWZAVIAN
💢قاب رضایت ✍️مصطفی گودرزی ▪️دستی را بر شانه‌ام احساس کردم ▪️برگشتم، مردی گندم گون، با قدی بلند اما خسته انگشتانش را به شکل یک مستطیل گرفته و بعد اشاره به خودش کرد ▪️فهمیدم که می‌خواهد در میان مسافران اربعین ثبت شود ▪️لنز را به سمتش گرفتم و قاب را بستم ▪️لبخند کوچکی بر لبانش نقش بست و برق چشمانش بیشتر مرا به خود کشاند که نشان از رضایت بود ▪️حضورش را، من نه، که عزیزترین میزبان مسیر ثبت کرده بود؛ حسین... مدرسه تولید محتوا @HOWZAVIAN
🔸بدبخت‌تر از این نبوده‌اید! ✍️ علی کردانی از مصادیق مداخله آشکار غربی‌ها و مدعیان حقوق بشر، تشویق جوانان و دختران ایرانی توسط رسانه‌هاشان برای دامن زدن به اغتشاشات و درگیری‌های خیابانی بود. رسانه‌های بیگانه یا مواجب‌بگیران داخلی آنان که شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانی انداختند، خود بهتر می‌دانند که جایگاه فعلی زنان در اروپا به چه فلاکت و عقب‌گردی دچار شده است. بنگاه‌های اقتصادی برای فروش کالاهای خود زیبایی زن را وسیله قرار داده تا با قربانی کردن زنان به فروش بیشتر و اهداف مادی خود برسند. ماجراجویی مدعیان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان آن‌جا جالب‌تر می‌شود که سوزان فالودی نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی خطاب به زنان می‌گوید: «اکنون شما آزاد و برابر هستید ولی هیچ‌وقت بدبخت‌تر از این نبوده‌اید». با این‌که او خود عضو جنبش فمینیستی بوده است؛ اما سرانجام برابری را این‌گونه توصیف کرده است. @HOWZAVIAN
📌 مروان حمار! ✍️ دکتر محمدصدرا مازنی یکی دو روزی است ساعتی از وقتم را به مطالعۀ کتاب تاریخ مختصر اسلام نوشتۀ کارن آرمسترانگ سپری می‌کنم. یکی از ویژگی‌های کتاب همانطوری که از نامش پیداست، اختصار و ایجاز است. خیلی زود به حکومت امویان رسیدم. واپسین خلیفۀ امویان شخصی است به‌نام مروان ملقب به حمار. انگیزۀ نوشتن این یادداشت همین لقب آقای مروان است. مردم به کسی که کارهای احمقانه‌ انجام می‌دهد، می‌گویند فلانی «خر» است! یا از خریت او است که چنین کاری می‌کند. خلاصه خر معادل احمق، کودن و نادان است‌. از طرفی هم آخرین خلیفۀ اموی ملقب به حمار بود. مروان حمار! اغلب مردم وقتی اسم مروان حمار را می‌شنوند، تصور می‌کنند آخرین خلیفۀ اموی(مروان)، در نادانی به حمار تشبیه شده است[اگرچه امویان و عباسیان غاصب خلافت، ظالمان و جنایت‌کارانی بودند که واژۀ نادان نمی‌تواند حق مطلب را دربارۀ‌آنها ادا کند ]. در عین حال وجه نامگذاری او به حمار چیز دیگری است! جلال الدین سیوطی در کتاب تاريخ الخلفا صفحۀ ۲۵۴ می‌نویسد: «ابو عبد الملك: مروان بن محمد بن مروان بن حكم آخرين خلفاى بنى اميه كه چون مربى او جعد بن درهم بود، او را جعدى می‌گفتند. حمار هم ناميده مى ‌شد. دو دلیل برای ذکر این لقب برای او آورده‌اند. عده‌ای گفته‌اند که در جنگ با كسانى كه بر وى خروج می‌کردند، عرق او خشک نمی‌شد و در مثل می‌گویند: فلانى از خر شكيباتر است و براى همين حمار لقب يافت. این لقب در این معنا نزد عرب دلالت بر شجاعت و قدرت او می‌کرده است و بقولى براى آنكه عرب هر صد سال را حمار مى‌‏نامد و چون سلطنت بنى اميه نزديك صد سال شد، براى همين مروان را حمار لقب دادند». @HOWZAVIAN