eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
575 ویدیو
365 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس از مرگ است. ضمن این‌که شنیدن تجربه‌ی کسانی که سکرات مرگ دیده‌اند، تأثیر زیادی روی انسان دارد و ایمان را تقویت می‌کند. اما آفات اینجور مباحث چیست؟ وقتی باب این را باز می‌کنیم که ادعاهای افرادی را که راهی برای اثبات یا رد آن نداریم، اما به‌خاطر این‌که اعتقادات ما را تقویت می‌کند می‌پذیریم و نشر می‌دهیم، و می‌خواهیم که جامعه هم به آن اعتماد کند، در واقع این فرصت را برای شیادان و مخالفان هم ایجاد کرده‌ایم! مثلا اگر BBC آمد و برنامه‌ی مشابهی ساخت و عده‌ای را آورد که مدعی این تجربه هستند و آن‌ها گفتند که در تجربه‌شان دیدند که نماز و روزه و دستورات اسلام مانع رشد آن‌ها شده است، چگونه می‌شود گفت که حرف آن‌ها غلط است اما حرف این‌ها درست است؟ اسلام دین یقین است، یقینی که از راه عقل و نقل معتبر باید به‌دست آورد؛ اسلام، ایمان از راه‌های غیر معتبر را جایز نمی‌داند؛ اسلام بر پایه‌ی ظن و گمان یا خواب و شهود ساخته نمی‌شود، اینکه عده‌ای مدعی تجربه‌ی خاصی از مرگ هستند، یک تجربه‌ی شخصی است که برای دیگران حجت نمی‌شود و نباید بشود، حجت‌های مشروع در دین مشخص شده‌اند. برای شناخت حقایق پس از مرگ و ربط آن با اعمال ما در این دنیا باید به آیات و روایات رجوع کنیم نه تجربه‌ی مرگ یا خواب افراد. این تجربه‌ها نهایتاً می‌توانند به‌عنوان مؤیّد[تایید کننده] اصل وجود حیات پس از مرگ استفاده شوند بدون اعتبار جزئیات. ضمن این‌که: ۱- آیا ممکن نیست عده‌ای برای جلب توجه، در آنچه دیده‌اند اغراق کنند یا اساساً بر اساس شنیده‌ها از دیگران، یک داستان بسازند؟ چگونه قابل راستی آزمایی است؟ ۲- به فرض راستگویی، چه کسی تشخیص ‌می‌دهد تجربه بوده یا شهود یا خواب یا چیز دیگر؟ الهی بوده یا شیطانی؟ حتی مکاشفات اهل معنا گاهی شیطانی است و فقط اهل فن می‌توانند آن را تشخیص دهند. باید عقلانیت را در جامعه رشد بدهیم تا راه نفوذ شیاطین را ببندیم؛ این برنامه‌ها هرچند در کوتاه مدت بر افزایش ایمان مردم مؤثرند، اما می‌توانند مردم را به سمت خرافات و دوری از عقلانیت و نیز پیروی از مدعیان دروغین سوق دهند. پ.ن: این برنامه‌ی تلویزیونی، گفتگو با کسانی است که مدعی هستند تجربه‌ی پس از مرگ داشته‌اند و زنده شده‌اند. پ.ن۲: باید در این برنامه به این مساله توجه داد که این مشاهدات وحی الهی نیست و اگر این اظهارات با قرآن و سخن اهلبیت علیهم السلام مطابقت داشت مورد تایید خواهد بود. پ.ن۳: با تشکر از این برنامه که مساله توجه به مرگ و جهان پس از مرگ و لزوم توجه و عمل به اخلاق و احکام دینی را در بین بسیاری از مردم مورد تاکید قرار می دهد. 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
27.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥سوال جنجالی ملاصدرا در جلسه درس تفسیر پاسخ سوال 👉 ✂️بخشی از سریال روشن تر از خاموشی(زندگینامه ) 🚩کشکول ناب حوزوی👇 ⭐️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ ملاصدرا به سوال جنجالی خود ✂️بخشی از سریال روشن تر از خاموشی(زندگینامه ) پاسخی دیگر👉 🌷 کشکول ناب حوزوی 🔻 🌸 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس ا
بررسی چیستی تجربه نزدیک به مرگ و نقد دیدگاه های متناظر با آن.pdf
251.2K
📕 "بررسی چیستی تجربه نزدیک به مرگ و نقد دیدگاه های متناظر با آن" 💦چکیده تاکنون تبیین های متعددی ازسوی دانشمندان و محققان در حوزه های مختلف علمی برای پدیده «تجربه نزدیک به مرگ» که دارای عناصر و مؤلفه های تقریباً مشابهی در سرتاسر جهان می باشد، ارائه شده است. با وجود تلاش ها و پژوهش های علمی انجام شده در خصوص تبیین ماهیت «تجربه نزدیک به مرگ»، انتقادات متعدد علمی و الهیاتی به این پدیده وارد شده است. در این مقاله نخست به بیان چیستی «تجربه نزدیک به مرگ»، ویژگی ها و تأثیرات تجربه بر زندگی بعدی تجربه گران پرداخته و در نهایت دیدگاه های منتقدان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نتیجه بررسی های انجام شده، حاکی از این است که پدیده مذکور را می توان سفری روحانی به جهان مافوق ماده دانست که با استناد به شباهت بین تجربه نزدیک به مرگ و دیدگاه ادیان ابراهیمی و الهیات اسلامی، وجود روح و حیات پس از مرگ به صورت تجربی و نسبی، اثبات می شود. 🗃اندیشه نوین دینی سال دهم پاییز ۱۳۹۳ شماره ۳۸ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 اگر فلسفه را شما از قم بردارید کسانی در جاهای دیگر، متصدی تبیین فلسفه و تدریس فلسفه می شوند که اهلیت و صلاحیت این کار را ندارد کما اینکه الان می بینیم بعضی از افرادی که در غیر قم بعنوان فلسفه دان شناخته و مـطرح می شوند اطلاعـاتشان از فلــسفه سطـحی اسـت نه اینکه اطلاعات ندارند اما اطلاعـاتشان عمیـق نیست سطحی است.... @mizan_alhekmah 🌺
کشکول ناب حوزوی
‍ ‍🔺نقدی بر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای بشر، اطلاع از وضعیت زندگی پس ا
تناسخ و مسئله تجربه های نزدیک به مرگ .pdf
373.8K
📕 "تناسخ و مسئله تجربه های نزدیک به مرگ" امروزه اندیشمندان در مواجهه با مسئله تناسخ، رویکرد بسیار متفاوتی نسبت به گذشته پیدا کرده اند، شاید تا یک صد سال پیش، بسیاری از مسائل از جمله تناسخ با رویکردی کاملاً عقلی و استدلالی بحث و بررسی می شد؛ ولی انسان امروزی در رویارویی با این مسئله رویکرد تجربی و پسینی را پیشه خود کرده است. یکی از این موارد «تجربه نزدیک به مرگ» یا «Near death experience» است که به اختصار NDE خوانده می شود. گروهی مدعی آنند که هنگام قرار گرفتن در آستانه مرگ بالینی، رخدادها و اتفاقات زیادی را مشاهده کرده اند، دیدن زندگی های متوالی گذشته یکی از مشاهداتی است که توسط این دسته از تجربه گران NDE بازگو و از سوی برخی روانشناسان به عنوان دلیلی بر اثبات تناسخ قلمداد شده است. سؤال اصلی تحقیق این خواهد بود که آیا تجربه های گزارش شده، توان اثبات تناسخ را دارد؟ با بررسی گزارش های این تجربه گران بر اساس روش کتابخانه ای و تحلیل های ارائه شده از سوی روانشناسان، این فرضیه به اثبات می رسد که اگر اصل وقوع تجربه نزدیک به مرگ را هم بپذیریم، بسیاری از جزییات آن، از جمله اثبات زندگی های متوالی بر اساس NDE پذیرفتنی نخواهد بود و این تجربه ها از اثبات آموزه تناسخ عاجز هستند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
خاطره ای از آیت الله بروجردی.mp3
1.16M
💥خاطره ای از حضرت آیت الله و حکیم میرزا جهانگیرخان قشقایی 🎤آیت الله (ره) به زبان ترکی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
1_1001553188.pdf
198.5K
📚 فلسطین از منظر حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای این کتاب در هشت فصل است. فایل پی دی اف فصل اول بخش هفتم؛ مربوط به پاسخ شبهات مربوطه است. @Kashkolenab 🌹 •┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••
💥مناظره جالب آلوسی و مظفر! 🔹 در بغداد مجلس مناظره‌ای بین علمای فرقه‌های اسلامی تشکیل دادند، از علمای عامه آلوسی[محمود شوری آلوسی]، عالم بزرگ سنی‌ها، و از علمای شیعه مرحوم [شیخ محمدحسن] مظفر [برادر صاحب المنطق] در مجلسی حضور داشتند. آلوسی به نمایندگی از عامه رو کرد به شیخ مظفر و گفت: «شیخنا، مسألةٌ.»؛ اجازه می‌دهید سؤال کنم؟ 🔸 مرحوم فرمود: سؤال کن. آلوسی پرسید: «ما تقولون في أمر النبي - صل الله علیه و آله و سلّم - أبابکر بالصلاة بالقوم؟»؛ درباره دستور پیامبر اکرم - صل الله علیه و آله و سلم - به ابوبکر که به جای خود برای مردم نماز جماعت بخواند چیست؟ اگر مرحوم مظفر در جواب می‌گفت: سند این سخن ضعیف است، یا دلالت بر خلافت ندارد، از هر جهت آلوسی او را می‌پیچاند و بالاخره جواب روشن نمی‌شد، و به نظر می‌رسید که حق با آن‌ها است؛ ولی مرحوم مظفر بدون تأمل فرمود: «إن الرجل لیهجر»؛ قطعاً این مرد هذیان می‌گوید! واقعاً این جواب درجا معجزه است؛ آلوسی نتوانست نفس بکشد و حرفی بزند، لذا خاموش شد و با همین سؤال و جواب، ختم جلسه اعلام شد! 📚در محضر آیت‌الله العظمی ، محمدتقی رخشاد، جلد سوم، صفحه 141 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥نقد ریچارد داوکینز 🎤استاد حمیدرضا #شاکرین داوکینز(مروج آتئیسم) حِسگراست بخاطر همین به فرا حسی بو
بررسی انتقادی اشکالات داوکینز بر خداباوری - استاد شاکرین .pdf
295.1K
📕 "بررسی انتقادی اشکالات داوکینز بر خداباوری" ✍استاد حمیدرضا 💧چکیده داوکینز، زیست شناس فرگشتی معاصر و از پیشرانان الحاد جدید، ضمن ایمان عمیق به نظریه فرگشتی داروین و ارائه خوانشی الحادی از آن؛ بخشی از همت خود را مصروف ارائه اشکالات گوناگونی در برابر اعتقاد به وجود خدا کرده است. مساله تحقیق پیش رو آن است که این اشکالات را بررسیده و به سنجش گذارد. در این بررسی به لحاظ گردآوری از روش کتابخانه ای، اسنادی سود جسته و به لحاظ مقام داوری از روش تحلیلی بهره خواهیم برد. دستاورد تحقیق نشان می دهد که در همه این ایرادات بر خطا بوده، گرفتار مغالطات عدیده ای شده است و برخلاف پندار وی، باورداشت خدای متعالی بهترین تبیین خردپذیر جهان است. 💠کشکول ناب حوزوی👇 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥می‌ترسم فلسفه ما از بین برود | فلسفه از ایران آغاز شد، نه یونان 🎤آیت‌الله سیدحسن سعادت (ره): 🔸سفارشم به همه این است: را از دست ندهید. بنای فلسفه سینوی، تعقل محض است. ریشه فلسفه در شرق و ایران بوده، نه در یونان. 🔹شیخ‌الرئیس []کتابی به نام «انصاف» نوشته که بین حکمت مشرقیه و غیرمشرقیه قضاوت کرده، اما متاسفانه این کتاب در حمله سلطان محمود غزنوی به اصفهان از بین رفت و شیخ فرمود: دیگر فرصت ندارم آن کتاب را تجدید کنم. 🔸آقای فروزانفر به درستی می‌گفت: «می‌ترسم که یک روزی چنان این از میان برود که ما ناچار شویم به جای تدریس اشارات و شفا، از مستشرقین اروپایی استفاده کنیم.» خدا آن روز را نیاورد، اما نگرانیم. مجله عصراندیشه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ ✍پ.ن: در این کلیپ عکسهایی از آیت الله سید محمد قائم مقامی هم به جهت شباهت ایشان با آیت الله مصطفوی اشتباها گنجانده شده 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️چرا باید بازار سکه داشته باشیم؟! کجای دنیا اینگونه هست که ما انجام می دهیم؟! 🎙سخنران: پروفسور مسعود درخشان 📌بخشی از نشست اصلاحات ساختاری در نظام بانکی کشور، با حضور کارشناسان، مدیران و صاحبنظران بانکی @jebhetse
28.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بی ابرویی ترشابی کارشناس وهابی شبکه کلمه مجبور شد ابن تیمیه را هم مشرک بداند 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
📜علوم تجربی و خداباوری در گفتگو با پرفسور مهدی #گلشنی 🔹بنده از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۰ میلادی در دانشگاه ب
فیزیک کوانتوم و فاعلیت خدا - استاد حمیدرضا شاکرین .pdf
759.1K
📕 "فیزیک کوانتوم و فاعلیت خدا" ✍استاد حمیدرضا 💧چکیده تصور رایج این است که تعبیر کپنهاگی روابط عدم قطعیت، و به بیان دقیق تر اصل ناموجبیت در فیزیک ، نافی قاعده علیت است. برخی از طبیعت گرایان، با تأکید بر ابتنای خداباوری بر اصل علیت، این موضوع را دستاویزی برای مخالفت با عقاید دینی قرار داده و گمان کرده اند که بر اساس فیزیک نوین دیگر جایی برای باور به خدا به مثابه علت موجبه جهان و نقش او در آن باقی نمی ماند. مقاله پیش رو بر آن است تا این مسئله را به روش اسنادی و تحلیلی بررسی و ارزیابی کند. از این رو ابتدا به طور فشرده نگره کوانتومی و تعبیر کپنهاگی و شأن معرفتی آن را توضیح داده، سپس رابطه آن را با علیت فلسفی بررسیده، و سرانجام گونه های متصور فعل الهی را مطرح و نسبت هر یک را با بیان کپنهاگی عدم قطعیت بازمی کاود. ماحصل تحقیق این است که تعبیر یادشده مقتضی مخالفت با علیت و ضرورت فلسفی نبوده، بلکه اثبات صحت خود را وامدار آن است. همچنین با باور به وجود خدا و گونه های مختلف نقش آفرینی او در جهان تلائم کامل داشته، نسبت به فیزیک کلاسیک، سازگاری بیشتری با نقش آفرینی مستقیم خدا و انجام دادن افعال خاص دارد. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
⁉️آیا انتقال عرض محال عقلی است؟ ✍️ استاد : معلم دوم ابونصر کسی که به حق باید وی را بنیانگذار فلسفه اسلامی به حساب آورد، در باب انتقال عرض می گوید: «الأعراض و الصور المادّیه وجودها فی ذواتها هی وجودها فی موضوعاتها فلا یصح، علیه انتقال عن موضوعاتها بل تبطل عنها» او وجود اعراض و صور مادی را در حدّ ذات عبارت می داند از وجود آنها در موضوعات خودشان [به طوری که حیثیت وجود آنها در خارج همان وجود موضوع در موضوع است] بنابراین انتقال اعراض و صور مادی از موضوعات خودشان از نظر عقل جایز نیست، بلکه انتقال موجب ابطال آنها خواهد بود. سخن فارابی را به تعبیر دیگر می توان چنین خلاصه نمود: وجود عرض در خارج عبارتست از وجود آن در موضوع، به طوری که حیثیت وجود در موضوع عبارتست از حیثیت ذات آن. بنابراین وجود عرض بدون موضوع از نظر عقل امکان پذیر نیست. در این صورت اگر فرض شود که عرض از یک موضوع به موضوع دیگر انتقال یابد، نفس انتقال مستلزم آن است که عرض، موضوع اول را رها کرده و هنوز به موضوع دوم منتقل گردد. در حالتی که عرض موضوع اول را رها کرده و هنوز به موضوع دوم منتقل نگشته است، لازم می آید در این لحظه عرض بدون موضوع در خارج موجود باشد.در حالی که حیثیت وجود در موضوع برای مقوله عرض حیثیت ذاتی است و انفکاکش از موضوع به هیچ وجه، اگر چه یک لحظه باشد، جایز نیست. چون انفکاک عرض از موضوع ولو در یک لحظه، موجب ابطال آن خواهد بود و این همان معنایی است که فارابی در رساله تعلیقات بدان اشاره کرده است. ملاصدرا و قاعده انتقال اعراض محال است ، مانند سایر حکما و متکلمین، به محال بودن انتقال عرض از یک موضوع به موضوع دیگر اعتراف کرده و برای اثبات برخی از مسایل به آن استدلال نموده است . از این طریق می‌توان ادعا نمود که صدرالمتألهین «انتقال اعراض محال است» را به عنوان یک اصل و قاعده پذیرفته است، چنانکه در کتاب اسفار بعد از نقل یک سلسله از آیات قرآن مجید به منظور دلالت آنها بر تجرد نفس ناطقه انسان، می گوید: «و فی الحقیقه جمیع هذه الآیات المشیره الی المعاد و احوال العبادفی النّشأه الثانیه دالّه علی تجرّد النفس لاستحاله اعاده المعدوم و انتقال العرض و ما فی حکمه من القوی المنطبعه» ادامه👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
مقاله آیت الله نجومی کرمانشاهی.pdf
505.9K
📗 شب و روز (درباره فلسفه شب و روز از دیدگاه علم و آیات قرآن) ✍ آیت الله کرمانشاهی (ره) 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥پدرم گوشه‌گیری را دوست داشت اما من نه! ✍ انقلاب: [پدرم] ‌گوشه‌گیری را دوست داشت، ولی من این خصلت ایشان را خوش نمی‌داشتم؛ لذا عکس آن را فراگرفتم. ایشان وقتی وارد مسجد می‌شد، سر را به زیر می‌انداخت، نگاه خود را به زمین می‌دوخت، و بی‌آنکه با احدی از نمازگزاران حرفی بزند، مستقیماً به سوی محراب می‌رفت. در آنجا عینک خود را برمی‌داشت؛ بنا بر سنت، دنباله عمامه را به زیر چانه می‌انداخت و نماز جماعت را امامت می‌کرد؛ آنگاه به همان‌گونه که وارد شده بود، بیرون می‌رفت. در مجالس، خاموش می‌نشست؛ مگر اینکه از او چیزی بپرسند. جز با علمایی که از دوستان خاصش بودند سخن نمی‌گفت. به هیچ گفت‌وگویی هم جز بحث علمی وارد نمی‌شد. نتیجه این گوشه‌گیری تنگدستی شدید بود. 📚کتاب خون دلی که لعل شد، ص ۵ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺️اخلاق کریمانه ✍آیت الله : 🔹 من در نجف زیاد خدمت می‌رسیدم. عجیب بود: من از ایشان کتاب «ریاض العلماء» و «فهرست» شیخ که هر دو را به خط خودش استنساخ کرده بود، به امانت گرفته بودم و چندین ماه این دو کتاب پیش من بود. 🔸 ما در منزل آقای آسیّد اسدالله بودیم. منزل ایشان منزل بزرگی بود متصل به جُدَيْده، ولی جایی برای کتاب‌ها نبود، کتاب را روی تاقچه‌ای متّصل به بیرون گذاشته بودم. باران آمد و کتاب خطّی آقا بزرگ را خراب کرد. 🔹 من خیلی ناراحت بودم که چطور کتاب را برگردانم. سرانجام با شرمندگی کتاب را برگرداندم، ولی ایشان هیچ نگفت و طوری برخورد کرد که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. 📚جرعه‌ای از دریا ؛ ج ۲ ص ۵۹۹ 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
Sound_2023_03_04_19_02_49_913 00_00_00-01_19_10.mp3
19M
💥بررسی الحاد عملی 🔹تبیین مفهومی و دسته بندی الحاد عملی 🔸نقد و بررسی 5 چالش الحاد عملی در مساله « دین محدود کننده قوای شناختی و ظرفیتهای معرفتی انسان» 🎤حجت الاسلام محمد جعفری ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بطلان دور رو نشون میده یا تسلسلو... یا؟😊 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
جناب استاد حاج سید رسول #موسوی_تهرانی را تقریباً همۀ طلاب ـ حتی آنهایی که ایشان را از نزدیک ندیده‌ان
برای شفای عاجل و کامل، استاد معظم موسوی تهرانی ، حمد شفاء قرائت و دعا کنیم 🤲 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
1-درس گفتار نظری-کاربردی عدالت اجتماعی.mp3
21.42M
💥درس گفتارهای نظری-کاربردی درباره عدالت اجتماعی 📌جلسه اول ۱۴۰۰/۷/۱۱ 🎤استاد 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥کیاست و درایت (ره) ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
📚معرفی برخی تالیفات آیت الله امینی گلستانی ره: ۱. سرچشمه حیات: درباره آب این که آب از چه آفریده شده و از آب چه موجوداتی به وجود آمده است. ۲. سیمای جهان در عصر امام زمان عج: درباره کیفیت کشورداری و مدیریت آن حضرت کشوری به وسعت زمین را از نظر فرهنگی و قضائی و اقتصادی و نظامی و اجتماعی و هزاران مطالب نو و متنوع ۳. از مباهله تا عاشورا: درباره مباهله رسول خدا (ص) با نصارای نجران و سر انجام تسلیم آنها و مقایسه عدم تسلیم مسلمان نماهای دشت کربلا ۴. والدین دو فرشته جهان آفرینش: درباره حقوق متقابل والدین و اولاد ۵. آداب ازدواج و زندگی خانوادگی: کتابی تحقیقی و تحلیلی در باره راهنمایی جوانان به مسائل ازدواج و زندگی ۶. اسلام فراتر از زمان: پیشگوئی های آیات و روایات درباره پیشرفت علوم آیندگان و اوضاع حیرت انگیز جهان این کتاب در سبک و نوع خود بی سابقه یا کم سابقه و حاوی مطالب نوآوری زیاد می باشد ۷. آغلار ساولان: سبلان گریان یا سبلان می گرید با زبان آذری درباره زلزله سال ۷۵ اردبیل که یکی از آنها روستای گلستان زادگاه مولف است ۸. صد و یازده پرسش و پاسخ درباره امام زمان عج سوال و جواب های متنوع در طول سال های تبلیغی مولف در سرعین ۹. فلسفه قیام و عدم قیام امامان: درباره اینکه چرا بعضی از آنها قیام و اکثرشان قعود نمودند و قیامی وجود داشت یا برایشان تحمیل نمودند ۱۰. گلستان سخنوران ۲جلد متن 110 جلسه از سخنرانیها ۱۱. اسلام دين صلح و گفتگو با اديان ۱۲. آیا و چرا؟ ۱۳. تحدی یا دعوت بمقابله بمثل ۱۴. سرگذشت آسمانی و زمینی شیطان 📥 دانلود نرم افزار کتب (انرویدی)👉 🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️انا لله و انا الیه راجعون آیت‌الله حاج آقا نورالله (فرزند آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی ره) در سحرگاه ۲۹ ماه رمضان در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت. 🔻ایشان تحصیلات علوم دینی را همراه با برادرش حاج آقا نصرالله شاه آبادی از آغاز کرد و از محضر علامه و آیت الله و دیگر اساتید بهره برد و از دانشکده معقول و منقول موفق به دریافت لیسانس شد و سپس به نجف رفت. پس از بازگشت به ایران، سالیان طولانی به امر تعلیم و تربیت به ویژه دانش آموزان اشتغال داشت. 🎥 لحظاتی از حضور آیت‌الله نورالله شاه‌آبادی در منزل عارف عظیم الشأن آیت‌الله میرزا عبدالکریم (ره) @tarikh_hawzah_tehran @kashkolenab