eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
575 ویدیو
365 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
مذهب اعتقادی بوعلی سینا__- آیت الله دکتر احمد بهشتی .pdf
232.4K
📕 "مذهب اعتقادی بوعلی سینا" ✍آیت الله دکتر   💦چکیده این نوشتار، نخست مسلمانی شیخ الرئیس را از مسلمات دانسته ، سپس به بررسی عقیدة مذهبی او پرداخته‌است. از آن‌جا که خاندانش اسماعیلی بوده‌اند، برخی او را شیعه اسماعیلی دانسته‌اند؛ ولی اظهارات مستقیم و غیر مستقیم او به ویژه در مسائل اعتقادی و اندیشه‌های سیاسی ثابت می‌کند که او شیعه اثنا عشری بوده‌ است. فلسفه دین دانشگاه تهران 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
48.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 نمیرم بخونم!❗️ وقتی زیباکلام گیر می افته و فرافکنی می کنه و خودش اعتراف می کنه که علمی حرف نمیزنه! ✂️برشی از برنامه ۳ قسمتی گستره شریعت در موضوع علوم انسانی اسلامی ❓آیا تعریف واحدی از علوم انسانی وجود دارد؟ ❓آیا امکان تاسیس علوم انسانی اسلامی وجود دارد؟ ❓دغدغه ها و مشکلات در پیشرفت علوم انسانی چیست؟ 📽با حضور و گفتگوی: دکتر مهدی استاد عبدالحسین دکتر قاسم و دکتر صادق زیباکلام 🎞مشاهده گفتگو جنجالی سه قسمتی👇 قسمت اول 👉 قسمت دوم 👉 قسمت سوم 👉 پ.ن: بسیاری از منکرین علوم انسانی اسلامی مثل همین زیباکلام یکدونه کتاب در این بحث نخوندن، تعاریف مختلف نظریات مختلف رو ندیدن، یک تصور اشتباهی از بحث در ذهن خودشون ساختن همونو هر چند وقت یکبار ردّ میکنن مثل آقای علوی بروجردی[که البته در مناظره با آقای خسروپناه کاملا واضح و روشن بود که تصور درستی از بحث ندارن] و محقق داماد و... 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥 نمیرم بخونم!❗️ وقتی زیباکلام گیر می افته و فرافکنی می کنه و خودش اعتراف می کنه که علمی حرف نمیزنه!
زیباکلام همچین میگه عملکرد چهل ساله اقتصاد کشور رو نگاه میکنم انگاری حسن روحانی و خاتمی و رفسنجانی و میرحسین موسوی ووو هم معتقد به علوم انسانی اسلامی بودن و همونارو اجرا کردن که این مشکلات پدید اومده!! بی حیایی تا کجا؟ حداقل ۳۲ سال دولت در دست رفقای زیباکلام و همفکراش بوده ، بعد طلبکارم هست! همین نظریات علوم انسانی غربیه که این مشکلات رو ایجاد کرده و بی عدالتی و تبعیض و... در کشور پدید آورده که مجری همین طرحها هم رفقای زیباکلام بوده اند!
آداب المتعلمين نصير الدين الطوسي.pdf
19.11M
📜 نفیس⚡️ آداب المتعلمین الدین طوسی + منیة المرید 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💠 دومین دوره مقدماتی آشنایی و احیاء منابع خطی حوزه های علمیه ✅ آشنایی با منابع خطی(نسخ خطی و اسناد) ✅ آشنایی با فهرست نگاری منابع(نسخ خطی و اسناد) ✅ آشنایی با کهنه چاپ ها ✅ آشنایی مقدماتی و ساختارشناسی اسناد 🌐 اعطای مدرک و گواهینامه معتبر 🔸طریقه ثبت نام: ☎️ 025 37847702 🆔 @Admin_MarkazAsnad کانال رسمی "مرکز اسناد حوزه و روحانیت" 🆔 @MarkazAsnad_Hawzah
شرح القوشجي على التجريد.pdf
3.9M
📚 شرح القوشجي على الإهيات التجريد العقائد 🔅کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
الحاشیة_علی_حاشیة_الخفري_علی_شرح_القوشچي_علی_التجرید_الآقا_جمال.pdf
8.44M
📚 الحاشية علي حاشية الخَفري علي شرح القوشجي علي تجريد العقائد + الحاشية علي حاشية الآقاجمال علي حاشية الخفري 🔻توضیح: علامه شمس الدین خَفری بر بخشی از شرح حاشیه مفصلی نوشته و خوانساری هم بر بخشی از حاشیه حاشیه نوشته و سبزواری و ملاعلی نوری هم بر بخشی از حاشیه آقاجمال حاشیه نوشته اند 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
از سمت راست: آیت الله ابن الرضا خوانساری(ره) استاد سیدعبدالستار حسنی(ره) آیت الله سید احمد حسینی آیت الله سید محمدرضا 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺نحوه خواندن برخی دعاها خمینی(ره): اگر برهان حكما را نديدى يا كشف اهل رياضت را باور ندارى، تو كه بحمد اللّه مؤمنى، انبيا، صلوات اللّه عليهم، را صادق مى‏ دانى، تو كه اخبار وارده در كتب معتبره ما را، كه همه علماى اماميه قبول دارند، درست مى‏ دانى، تو كه ادعيه و مناجات وارده از ائمه معصومين، سلام اللّه عليهم، را صحيح مى‏ دانى، تو كه مناجات مولاى متقيان، امير المؤمنين، سلام اللّه عليه، را ديدى، تو كه مناجات سيد الساجدين، عليه السلام، را در دعاى أبو حمزه ديدى، قدرى تأمل كن در مضمون آنها، قدرى تفكر نما در فقرات آنها. لازم نيست يك دعاى طولانى را يك دفعه با عجله و شتاب بخوانى و تفكر در معانيش نكنى، بنده و شما حال سيد سجّاد، عليه السلام، را نداريم كه آن دعاى مفصل را با حال بخوانيم، شبى يك ربع آن را، يك ثلث آن را، با حال بخوان و تفكر كن در فقراتش شايد صاحب حال شوى. 📚شرح چهل حدیث، ص 22 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
حافظیان - بیدارفر.mp3
28.74M
💥خاطراتی زیبا از مرحوم محسن بیدارفر 🎙 حجت الاسلام ابوالفضل بابلی 🔺استاد بیدارفر، مدیر انتشارات بیدار شهریور ۱۴۰۰ به رحمت خدا رفتند، نثار روحشان صلواتی هدیه کنیم. 💥بسیار مفید💥 ✅ کشکول ناب حوزوی👇 🔷 @kashkolenab
4_5870607895720102652.mp3
743.9K
💥درباره لیلة الرغائب و آثار جعل در آن 🎤آیت‌ الله سیّد احمد 🔻درس خارج اصول ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ نظر نهایی 👉 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥درباره لیلة الرغائب و آثار جعل در آن 🎤آیت‌ الله سیّد احمد #مددی 🔻درس خارج اصول ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ نظر ن
💥پاسخی به منکرین لیلة الرغائب 🎤 آیت الله : 🔹گفتنی است از اعمال ماه رجب، اعمال اولین شب جمعه ی این ماه به نام «لیلة الرغائب» است. در این زمینه مرحوم آن را به بعضی از کتب اصحاب استناد می دهد. مرحوم علامه ی نیز آن را در بحار الانوار نقل می کند. مرحوم علامه ی حتی به استحباب آن فتوا می دهد. 🔸لیکن اخیر عده ای در مورد این عمل به بیراهه رفته اند و گفته اند که روایت آن در کتب اهل سنت وجود دارد و ابن جوزی آن را مجعول می داند. ابن تیمیه نیز آن را بدعت می داند. 🔹این شائبه در حالی است که سه نفر از بزرگان شیعه آن را نقل می کنند.و حتی امروزه بعضی از اهل سنت نیز این نماز را به جا می آورند. 🔸در پاسخ به این شبهه باید گفت در اینجا یک قاعده ی کلی برای دعاها و نمازهای مستحب ذکر می کنیم و آن اینکه برای مشروعیت این اعمال سه راه وجود دارد غالب این دعا و نمازها و زیارات مسند نیست بلکه مرسله می باشد. مثلا سید بن طاووس و دیگران در کتب خود ذکر کرده اند و سند متصل صحیح برای آن ذکر نکرده اند. لذا یک راه این است که کسی قائل به این باشد که تسامح در ادله ی سنن معتبر است یعنی روایات مرسل و غیر صحیح در این گونه موارد حجت است و می توان به استحباب آن فتوا داد. حتی اگر این روایات در کتب اهل سنت باشد همچنان می توان به دلیل روایات «من بلغ» به آنها عمل کرد. البته مادامی که یقین به بطلان آن روایات مستحبه نداشته باشیم. 🔹راه دوم این است که احادیث «من بلغ» را برای اثبات استحباب حجت ندانیم ولی در روایت است که اگر کسی آنها را «رجاءا» و یا «التماسا ذلک الثواب» انجام دهد، آن ثواب به آنها داده می شود. ما نیز قبول داریم که می توان رجاءا آنها را به جا آورد. 🔸سوم این است که به سراغ اطلاقات ادله ی نماز و دعا رویم. عموماتی وجود دارد که نماز مستحب است و هر کس می خواهد زیاد و هر کس که می خواهد کمتر بخواند و یا اینکه نماز بهترین موضوع است. بنا بر این به قصد قربت مطلقه که همان قصد عمومات است این اعمال را به جا آورد. 🗓بیانات درس خارج فقه؛ مسجد اعظم ؛19/1/1396 📚ذکر اعمال این شب در کتاب "كليات مفاتيح نوين" ؛ ص831 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
💥شخصی به نام "عسکری یحیی زاده خطیر" در یوتیوب و... خیلی کلیپ ضبط کرده و متاسفانه اراجیف عجیبو غریب هم کم نداره! اون وقت تو کل حوزه های علمیه ما چندتا کلیپ و فیلم اینطوری در یوتیوب داریم؟! فقط شبکه ولایت و شبکه ولیعصر و امثالهم هستن که کلیپ تو موضوعاتی خاص دارن که بیشتر اونا هم در نقد وهابیت و پاسخ به سوالات احکامه اما در موضوعات دیگر چه؟ در نقد فرق و ادیان و افراد شیاد و منحرف چی؟ متاسفانه در ایتا گیر کردیم ، باید در یوتیوب و اینستاگرام و تلگرام و کلاب هاوس فعالیت گسترده داشته باشیم، اگر کسی نمیخواد فیلترشکن استفاده کنه ، حداقل بره تو روبیکا و آپارات کار بکنه. مردم عادی و قشر خاکستری رو در یابیم که متاسفانه خیلی هاشون خصوصا جوانان در این نرم افزارها هستند. صوت استاد رستمی درباره معرفی این شخص👉 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥سخنان مهم دکتر سید مجید حسینی استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در جمع دانشجویان 👆 ✍پ.ن۱: قصد تأیید تمام سخنانش را ندارم ، اما موضوعاتی که به آنها فکر کرده و حالا در موردش سخن می‌گوید را موضوعات اساسی می‌دانم که عمده ما، خصوصا طلاب از آنها غافلیم و اصلا به آنها فکر نمی‌کنیم. ✍پ.ن۲: این سخنان برای چند سال پیش است. 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
امروز که اقای وزیر میان حوزه ، طلاب برن به آقای وزیر ارشاد بگن که رییس اوقاف(که زیر مجموعه وزارت ارشاده) چرا یکبار نیومده بین طلاب؟ چرا موقوفات حوزوی رو احیا نمیکنه؟ چرا با مراجع و علما دیدار نداره؟ چرا همکاری های سازمان اوقاف با حوزه و طلاب اینقدر کمه؟ چرا در برنامه پیشنهادی وزارت(قبل از وزیر شدن) یک صفحه کلا برای سازمان اوقاف برنامه داشتید که اونم کلیات ابوالبقا بود؟! اصلا اسم رییس سازمان اوقاف چیه؟😀 سوالاتتونو به این ایدی بفرستید👇 @Dolat_rohaniat
تنها یک صفحه! برنامه ای که پارسال از وزیر فرهنگ(قبل از وزیر شدن) منتشر شد، تنها یک صفحه درباره سازمان اوقاف و امور خیریه مطلب دارد!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥پاسخ های جالب مرحوم علامه سید جعفر در مورد سوالی درباره کتاب یاسر الحبیب در مورد عایشه ✍نظر علما و بزرگان تاریخ شیعه درباره این مساله👇 https://eitaa.com/kashkolenab/1577 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خلاصه‌ای از بیانات پرفسور مهدی در نشست «تغییر جهت‌گیری علم در دهه‌های اخیر» 🏢خانه اندیشه‌ورزان تهران 🌐 متن کامل سخنان 👉 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
نقش_نسخه_شناسی_در_شناخت_عوامل_تحریف.pdf
2.13M
📕نقش نسخه شناسی در شناخت عوامل تحریف [حدیث] ✍استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی واژه نسخه شناسی ترکیبی از نسخه و شناسی است و مراد از نسخه، نسخه های مخطوط است نه چاپی و ترکیب نسخه و شناسی مانند ترکیبات مشابه به معنای شناخت عالمانه و کارشناسانه از نسخه است.ما از زمان های بسیار قدیم با مواجه هستیم و فرهنگ مکتوب سابقه بسیار دیرینه ای دارد شناخت نسخه صحیح از سقیم و بحث های مشابه سابقه طولانی دارد اما آن چه بیشتر مدنظر است بحث نسخه شناسی یعنی شناخت کار شناسانه به عنوان یک موضوع مستقل پژوهشی است و مهمترین اهداف این مقاله توجه به ویژگی ها و مختصاتی که نسخ دارند و این که این ها چه تاثیری در مباحث مختلف علوم اسلامی از جمله فقه دارد. 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
💥عشق به کتاب و مطالعه مرحوم شیخ عزیزالله عطاردی در خاطره ای راجع به عشق تهرانی به کتاب می فرمایند: عرض کردم کتابی درباره عبدالعظیم حسنی نوشته ام و یک نسخه هم فردا برای شما خواهم آورد. فرمودند فردا دیر است، هم اکنون خادمم با شما خواهد آمد، نسخه را به ایشان بدهید بیاورد، تا امشب آن را مطالعه نمایم. 📚شیخ آقابزرگ تهرانی. مؤسسه کتاب شناسی شیعه. ص20 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
ETHICS_Volume 5_Issue 1_Pages 67-90.pdf
530.7K
📚 درآمدی روش‌شناسانه بر نظریۀ عدالت در اقتصاد اسلامی 💦چکیده💧 فعالیت‌های علمی در حوزه عدالت‌پژوهی را می‌توان به ساختن بنایی تشبیه نمود که تحقق هر مرحله، مقدمه و امکانی برای ورود به مراحل بعد است. از این رو نگرش‌های گوناگون در موضوعات حوزه عدالت‌پژوهی ناشی از تفاوت دیدگاه‌ها در مراحل قبلی است. دراین میان کاربست روش مناسب، رکن اساسی برای دستیابی به اصول عدالت اقتصادی است. این مقاله با بهره‌گیری از روش تحلیل فلسفی، روش‌های دستیابی به پاسخ مسائل اصلی عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار می‌دهد. در پژوهش‌های اسلامی که تا کنون در باب عدالت و به ویژه عدالت اقتصادی صورت گرفته است، فضای کلی «مبناگرایی» حاکم بوده است. رابطه عدالت اقتصادی و حقوق اقتصادی و همچنین ویژگی‌هایی همچون اصل امضایی بودن فرامین شارع مقدس در امور اقتصادی و جایگاه عرف و بناء عقلا در تعیین مصادیق حقوق اقتصادی، سبب تفاوت ماهوی مباحث روش‌شناسی عدالت در حوزه اقتصاد با سایر حوزه‌‌های عدالت‌پژوهی می‌گردد. از این رو در این نوشتار روش‌های «مبنا گراییِ نص‌محور»، «مبنا گرایی علِّی»، «مبناگرایی فطری- ولایی» و «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» به عنوان مهمترین روش‌های شناخت عدالت در اقتصاد اسلامی، مورد نقد و بررسی قرار گرفته است. این پژوهش نشان می‌دهد روش «مبناگرایی منسجِم کارکردگرا» نسبت به سایر روش‌ها، برای شناخت عدالت اقتصادی در آموزه‌های اسلامی، از اصالت و کارآمدی بیشتری برخوردار است ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab