eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
311 دنبال‌کننده
449 عکس
385 ویدیو
78 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام موضوع : ۲- سخنان آیت الله العظمی آملی در باره کشتار غزه ما دو تا در داریم؛ یکی اینکه : وقتی به یکدیگر رسیدیم میگوییم که : «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا [و اجوركم] بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام)». این برای است اما جمله دوم این است که : «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاة و علیه السلام)»، دستور یعنی دستور دینی ما در محرم و همین است. یکی درخواست است، یکی و درخواست رو به غیرتمندی و ، غیرت، غیرت، چیزی بالاتر از غیرت نیست. در روایات ما هم هست که : از خدا غیورتر کسی نیست. خود حضرت (سلام الله علیه) هم دارند که : احدی در بین بشر غیرتمندتر از من نیست. غیرت بالاتر از است، غیرت بالاتر از است، غیرت بالاتر از همه چیز است. 🔹 چرا این قدر از غیرت تعبیر شده که بالاتر از عدالت است؟ یعنی : انسان خودش را بشناسد، همین. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام موضوع : ۳- سخنان آیت الله العظمی آملی در باره کشتار غزه چرا این قدر از تعبیر شده که بالاتر از عدالت است؟ یعنی : انسان وظیفه خودش را بشناسد، همین. اما غیرت سه اصل یعنی سه اصل! تا سه غنی و قوی علمی جعل نشود کسی غیرتمند نیست. غیرت این است که : ابدا در کار غیر دخالت نکند. چرا حضرت فرمود: «مَا زَنَی غَیورٌ قَطُّ»؟ هیچ آدم غیرتمندی نمی کند. از زنای سمع و بصر تا زنای دیگر. دیگری را کرد، بی غیرت است. به دیگری کرد، بی غیرت است. تنها مسئله جنسی که نیست. به مقام دیگری بُرد و طمع کرد و سعی کرد به آنجا برسد، بی غیرت است. چرا وارد غیر شدی؟ پس اولین این است که به حَرم و حریم احدی دخالت نکند؛ نه مالی نه حریم جنسی... الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام موضوع : ۴- سخنان آیت الله العظمی آملی در باره کشتار غزه دوم : ندهد احدی به او دخالت کند. کسی که بی غیرت باشد بی بپروراند، را امضاء کند، این معلوم می شود که ندارد، برای اینکه غیر را به حریم خود راه داده، این چه غیرتی دارد؟ اگر بی غیرت بود و دیگری آمد : در کشورش، در شهر خودش، در مقام خودش، در حساب خودش، در کتاب خودش، و ساکت بود، بی غیرت است. این دو معنا روشن است. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام موضوع : ۵- سخنان آیت الله العظمی آملی در باره کشتار غزه سوم : «و ما ادریک ما سوم»! سوم این است که : تا خودش را نشناسد، به خود پیدا نکند، محدوده خود را نبیند، محدوده غیر را نبیند، معنا ندارد. شما به او بگو : از مرز خودت به غیر تجاوز نکن، او مرز خودش را نشناخته است! به او بگو : نگذار کسی وارد مرز تو بشود او که مرز خودش را نشناخته است! پس اصل اساسی آن است که : محدوده خودش، خودش، و حکم خودش را بشناسد، بعد دورش را خط بکشد، نه بیرون برود نه اجازه بدهد که کسی داخل شود. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام موضوع : ۶- سخنان آیت الله العظمی آملی در باره کشتار غزه «فهاهنا امور ثلاثة»: یکی اینکه : این دایره و قوس را بشناسد که من چه کسی هستم؟ چه چیزی دارم؟ من چیست؟ من چیست؟ این یک مداری دارد. از این به بعد آن دو تا نفی هست: نه بیرون برو، نه بده کسی درون بیاید. لذا مثل یک امر ساده نیست که بگویند : آقا، خودت، مال خودت! چون یک امر ساده ای نیست، گفتند از خدا غیرتمندتر احدی نیست. کشور را غیرت اداره می کند، را غیرت اداره می کند، الآن ها همه مسلمان های عالم باید کمک بکنند و سعی کنند اولاً توسعه پیدا نکند، خدای ناکرده به جاهای دیگر نرسد. ثانیاً هم آتش بس تأیید بشود و اینکه هر روز چندین کودک و بی گناه از یک خانه کشته می شوند، این قابل طاقت نیست. این زودتر إن شاءالله حل بشود اینها که داعیه دارند بعضا اینها انسان نیستند، اینها اند، حیوانی هستند که حرف می زنند. این بشر وقتی که الهی نیاندیشد، خیال میکند که تنها همین حیوانی است که حرف میزند و بعد هم بساطش برچیده می شود و دیگر آینده نگر نیست! این است که : هم باید کرد مسئله غیرت را، هم باید دعا کرد مسئله عموم را، هم را! الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
شدن به کوهنوردی شباهت دارد... هرقدر بالاتر میروی نیرویت کمتر می‌شود،اما اُفق دیدت وسیع تر می‌گردد....✨ ودراین گذر های خوب پیدا کردنشون سخته، ترک کردنشون سخت تر و فراموش کردنشون غیر ممکن... قدر این دوستی ها وخوب بودن و درکنارهم بودن بدونیم. چقدر زود دیرمی شود....✨ https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
🔸 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: مقید کنید خود را به احادیث، زیرا خدا بخاطر کسانی که را ثبت می کنند و می دهند، هر و بدی را از مردم دور می کند و بخاطر ایشان هر که در گزارده شود را از بین می‌برد. 📚 منیه المرید/ص531 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 سلام علیکم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 میلاد باسعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام برپسر بزرگوارشان حضرت مهدی عج و مقام معظم رهبری و شماشیعیانش مبارک باد 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام سوره مبارکه آیه 96. ولو ان اهل القری آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون و اگر اهل شهرها و آبادیها، می‌آوردند و پیشه می‌کردند، آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر مجازات کردیم. الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام سوره مبارکه آیه 96. ولو ان اهل القری آمنوا واتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء والارض اگر دو چیز داشته باشند از آسمان نازل ‌شود : ۱- ۲- چرا بعضی در مثل شاه را گم کرده‌اند و از داده اند و در سوراخ حرکت می‌کنند؟ در جامعه باید همه دلها و صاف و درست باشد کردن در جامعه دو قسم است : ۱- خوب ۲- بد ۱- خوب زندگی کردن : تا وقتی که انسان می‌تواند خوب کند پس چرا با خودش بد زندگی می‌کند ؟ اگر کسی بد زندگی می‌کند الله تعالی نیست بلکه نتیجه خود ما است الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام نعمت ها یا کوچکند و یا بررگ یکی از بزرگترین های الهی عبارت است از : نعمت امنیت حضرت علیه السلام هم به موضوع امنیت اشاره کرد که از میان تمام مواهب و نعمت های مصر یکی از مهمترین نعمت ها است لذا بکسف علیه السلام به پدر و مادر و برادرانش این چنین فرمود که : 《 وارد مصر شوید که انشاء الله تعالی در امنیت خواهید بود 》 الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام نعمت امنیت ریشه همه نعمت ها است نعمت ها است اگر خدایی ناکرده امنیت از ما گرفته شود یا از بین برود در موهبت های و و رفاهی و غیره ، همه و همه به می افتد چون که معلوم است که : وقتی که امنیت نباشد ۱- الله تعالی هم ممکن نیست ۲- کردن راحت سلب می شود ۳- آسودگی از بین می رود ۴- امکان و کوشش و برای پیشبرد اهداف مقدس اجتماعی در از بین می رود الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام نعمت امنیت ریشه همه نعمت ها است نعمت ها است اگر خدایی ناکرده امنیت از ما گرفته شود یا از بین برود در موهبت های و و رفاهی و غیره ، همه و همه به می افتد چون که معلوم است که : وقتی که امنیت نباشد ۱- الله تعالی هم ممکن نیست ۲- کردن راحت سلب می شود ۳- آسودگی از بین می رود ۴- امکان و کوشش و برای پیشبرد اهداف مقدس اجتماعی در از بین می رود جامعه جامعه ای است که : ۱- جامعه کاملاً امن و امان باشد ۲- در این جامعه شکنجه و خفقان و جنایت و خود کامگی و غیره وجود نداشته باشد یا از بین رفته باشد الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در این بی غم نباشد و گر باشد بنی آدم نباشد در : بعضی ها منحرفند بعضی ها در جامعه عبارت است از : ۱- فشار سختی ها ۲- وجود نا باب در جامعه ۳- زهر آگین در جامعه ۴- یاس و ناامیدی و سرخوردگی و افسردگی انسان ها در جامعه ۵- خامی افراد جامعه ۶- فساد محیط در جامعه الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در این بی غم نباشد و گر باشد بنی آدم نباشد در : بعضی ها منحرفند بعضی ها در مبتلا به سختی ها و دشواری های هستند بعضی ها غرب و اروپا را بهشت برین می دانند بعضی ها توجیه گرند بعضی ها منکر عدل الهی اند الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در این بی غم نباشد و گر باشد بنی آدم نباشد امیر المومنین علیه السلام فرمودند که : هیچ وقت نگویید که : خدایا از به تو پناه می برم چون که : همه امتحان می شوند و هیچ کس از امتحان الهی بر کنار نیست هر کس می خواهد به الله تعالی پناه ببرد باید از مضلات الفتن و ها و امتحانات گمراه کننده به الله تعالی پناه ببرد چون که الله تعالی فرمود : انما اموالکم و اولادکم فتنه بحار ج ۹۴ ص ۱۹۷ الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام در این بی غم نباشد و گر باشد بنی آدم نباشد چند چیز از امتحان و ابتلاء الهی و بیرون است و خود ها عامل آن هستند: ۱- عذاب و که بر اثر برای انسان پیش می آید ۲- هایی که برای انسان پیش می آیدو علت آن هم یا عبارت است از : ۱- نبودن برنامه صحیح ۲- نبودن وکوشش ۳- رعایت نکردن ایمنی و بهداشتی الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
السلام علیک یا فاطمةالمعصومه س اشفعی لی فی‌الجنة سالروز وفات خواهر ولی نعمتان،کریمه اهل بیت،حضرت معصومه سلام الله علیها بر حضرت صاحب‌الزمان عج و مقام معظم رهبری و شما شیعیان تسلیت باد شادی روح مطهرشان صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام مخلوقات الهی چند قسم هستند : ۱- مخلوقات ۲- مخلوقات ۳- مخلوقات ۱- مخلوقات ابداعی : مخلوقات ابداعی مخلوقاتی هستند که از همان اول الله تعالی آنها را آنچنان که باید باشند آفریده است یعنی : هر کمالی که باید داشته باشند از همان اول با عالی ترین درجه همان ممکنشان آفریده است ۲- مخلوقات تکوینی : مخلوقات تکوینی مثل انسان‌ها یعنی : مخلوقاتی هستند که الله تعالی از اول آنها را با همان کمالی که ممکن است دارا باشند و داشته باشند نیافریده است بلکه با آن کمال ‌ها را آفریده است یعنی : انسان‌ها را همراه با آن کمال نیافریده است بلکه همراه با آن کمال آفریده است یعنی : بچه از اول کمال خواندن و نوشتن را ندارد ولی قوه خواندن و نوشتن در وجود بچه هست انسان کمال سازی و هوا پیما سازی را ندارد ولی قوه این‌ها را دارد و انسان می‌تواند قوه را به برساند الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم یا امیر المومنین علیه السلام های امیرالمومنین علیه السلام : یکی از قضاوت‌های علیه السلام این بود که : روزی سه نفر بر سر ۱۷ دعوا داشتند و می‌خواستند طوری کنند که : یکی از این سه نفر نصف ۱۷ شتر را ببرد و یکی ثلث ۱۷ شتر را ببرد و یکی تسع ۱۷ شتر را ببرد این سه نفر به کشیده شده بود لذا نزد امیرالمومنین علیه السلام آمدند امیرالمومنین علیه السلام ۱ شتر از طرف خودش به آن ۱۷ شتر اضافه فرمود که جمع آنها ۱۸ شتر شد بعد نصف ۱۸ که ۹ شتر می‌شد را به طالب نصف داد و ثلث ۱۸ که ۶ شتر می‌شد را به طالب ثلث داد و تسع ۱۸ که ۲ شتر می‌شد را به طالب تسع داد و شتر خودش را هم برداشت نصف یعنی یک دوم ثلث یعنی یک سوم تسع یعنی یک نهم الحمدلله رب العالمین https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
28.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرود زیبای عربی امم زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف