eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
995 ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 بر نام حُسینْ وکَربَلایش صَلَوات بر نام ابوالفَضْل و وَفایَشْ صَلَوات بر اَهْلِ‌حَرَمْ بحَقِّ زَهرا(س)صَلَوات برجمله یاوران مُولا اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ             وَ عَجِّل ْفَرَجَهُمْ ⚑ ‌ ⚑ ⚑ ╱◥█◣╱◥█◣╱◥█◣
🚩 صَلَّى‌اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ الْحُسَيْن سلام‌الله‌علیه ماجرای؛ خطاب‌به یکی از مراجع بزرگ نجف درخواب دیده‌اند که حضرت علیه السلام این شعر را می‌خوانند خطاب به وصبح متوجه می‌شوند که همه شعر را به یاد دارند و بعداً توسط مداح اهلبیت ملا باسم کربلایی اجرا می‌شود { متن و ترجمه فارسی نوحه } تِزورونی = به‌زیارت من‌می‌آیید اَعاهِدکُم = با شما عهد می‌بندم تِزورونی اَعاهِـدکُم به زیارت من می‌آیید، با شما عهد می‌بندم تِـعِـرفـونی شَفیـعِلکُم می‌دانید که من شفيع شمایم أسامیـکُم اَسَـجِّـلْـهِه أسامیکُم اسامی‌تان را ثبت می‌کنم هَلِه بیکُم یا زِوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای‌زائران‌من خوش آمدید وَ حَـگّ چَفِّ الکَفیل و الجود وَ الرّایه قسم‌به دستان ابالفضل و کرامت و پرچم او أنا وْ عَبّاسْ وَیّاکُم یَا مَشّایه من و عباس با شماییم ای که با پای پیاده به سوی من می‌آیید یا مَن بِعْتو النُفوسْ و جِئتـو شَرّایه ای که جان‌هایتان را به بهای زیارت من به کف گرفته‌اید عَلَیّ واجِبْ اَوافیکُم یَا وَفّـایه بر من واجب است تا به شما وفا کنم، ای وفاداران! تواسینی شَعائرْکُم عزاداری‌هایتان به من دلداری می‌دهد تْرَوّینی مَدامِعْـکُم و اشک‌هایتان مرا سیراب می‌کند اَواسیکُم أنَـا وْ جَرْحـی أواسیکُم من و زخم‌هایی که بر تن دارم به شما دلداری می‌دهیم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید هَلِه یَلْ ما نِسیْتْ و عَلْ وَعِدْ تِحْـضَـرْ خوش آمدید ای که وعده‌تان را فراموش نکرده و بر سر موعد حاضر می‌شوید إجِیْـتْ و لا یْـهَـمَّـکْ لا بَرِدْ لا حَرّ آمدید در حالی که نه گرما برای‌تان مهم بود و نه سرما وَ حَـگ دَمْـعِ العَـقیله و طَبرَه الأکبَر قسم به اشک زینب و فرق شکافته اکبر اَحَضْـرَکْ و ما أعوفَکْ ساعـه المَحْـشَرْ در محشر کنارتان خواهم بود و رهایتان نمی‌کنم عَلَی المَـوعِـدْ اَجی یَمکُم و لا اَبْـعَـدْ و اعوفْ عَنْـکُم در وقت دیدار پیشتان می‌آیم و دور نمی‌شوم و رهایتان نمی‌سازم مُحامیکُم وَ حَگ حِیدَرْ مُحامیکُم پشتیبان‌تان هستم به حقّ حیدر پشتیبان‌تان هستم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید یَـا هَـلْـشایِلْ رایه وْ جایْ گاصِدنی ای آنکه پرچم به دست قصد دیدار مرا کرده‌اید تِـعْـرُف رایَتَـکْ بی مَن تُذَکِّـرْنی؟ می‌دانی که پرچمت مرا به یاد چه کسی می‌اندازد؟ بِلـکطَعو چْفوفه وْ صاحْ اِدْرِکْـنی به یاد آن دست بریده‌ای که فریاد زد: مرا دریاب صِحِتْ وَیلاه یا اخویه وْ ظَهَرْ مِحْنی و با شنیدن آن صدا، آشکارا فریاد زدم که بی‌برادر شدم و اندوهم بر من آشکار شد کِسَرْ ظَهری سَهَمْ هَجْـرَکْ تیر هِجرَت کمرم را شکست نِفَدْ صَبری بَعَدْ عُمـرَکْ بعد از شهادتت صبرم به پایان رسید اُوَصّیکُمْ عَلَی الرّایِه اُوَصّیکُمْ سفارش این پرچم را به شما می‌کنم هَـله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من، خوش آمدید یَا مَنْ گاصِدْ إلَیَّ و دَمْـعِه تِجْـریـهْ ای که با چشمان اشکبار قصد زیارت مرا کرده‌اید اَعرُفْ حاجِتَکْ مو داعی تِحْـچیـهِ حاجت‌تان را می‌دانم، نیازی به گفتن نیست وَ حَـگ نَحـْـرِ الرِّضیع اِلـحاجِه اَگضیهِ قسم به گلوی شیرخواره، حاجت‌تان را برآورده می‌کنم یَا زائرْ عاهَدِتْ کِلْ عِلّه اَشْـفیهِ زائران من، عهده کرده‌ام که هر بیماری را شفا دهم اَخو زینب فَرَحْ بیکُمْ برادر زینب به خاطرتان شاد شد هَله وْ مَرحَبْ یُنادیکُم خوش آمدید صدایتان می‌زند یُحَیّیـکُم اَبو الغیـره یْحَیّیـکُم مرد غیرتمند به شما درود می‌گوید هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائرانِ من، خوش آمدید زینبْ مَنْ تُشاهِدکُم تِزورونی زینب هنگامی که شما را می‌بیند که زیارتم می‌کنید، می‌گوید: تُنادیکُم لِوَنْ بِالطَّفّ تحضُرونی! کاش در جنگ حاضر می‌شدید ما اَمْـشی یِسْره وْ لا یَسلِبونی که مرا به اسیری نمی‌بردند و مرا غارت نمی‌کردند و لا بسیاطهم غَدَر یْضرِبونی با تازیانه‌های خیانت نمی‌زدند تُنادینی: أنَا الجیره وْ صَد عَنّی أبو الغیره صدایم می‌زند که من در بندم و سرور غیرتمندان از دستم رفت اَبَچّیکُم عَلی مْصابه اَبَچّیکُم شما را بر این مصیبت می‌گریانم هَله بیکُم یا زُوّاری هَلِه بیکُم خوش آمدید ای زائران من،‌خوش آمدید ⚑ ⚑ ⚑ اربعین ⚑ ⚑ ⚑
🚩 بسم الله روبِه شش‌گوشه‌ترین قبله‌ی‌عالم هر صبح بردن نام (ع) می‌چسبد اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ سلام ‌تان با خیری که هدیه خدای خوب و مهربان است همراه باد ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑
به نام الله پيشوايان دين از زمان و زمان ائمه اطهار دستور اكيد و بليغ داده‌اند كه؛ بايد نام حسين بن على زنده بماند، بايد مصيبت حسين بن على هر سال تجديد بشود، چرا؟ بحث در اين است اين چه دستورى است در اسلام؟ چرا اين همه ائمه دين به اين موضوع اهتمام داشتند؟ چرا براى زيارت حسين بن على اين همه اهتمام و ترغيب است، اين همه تشويق است؟ ما بايد به اين { چرا } دقت كنيم ممكن است كسى بگويد: اين براى اين است كه تسلى خاطرى براى باشد آيا اين حرف مسخره نيست كه بعد از هزار و چهار صد سال، هنوز حضرت زهرا احتياج به تسليت داشته باشد؟ در صورتى كه به نصّ خود و به حكم ضرورت دين، بعد از شهادت امام حسين ديگر امام حسين و حضرت زهرا نزد يكديگر هستند اين چه حرفى است؟! مگر حضرت زهرا بچه است كه بعد از هزار و چهار صد سال هنوز هم دائماً به سر خودش بزند، گريه كند، بعد ما برويم به ايشان سرسلامتى بدهيم! اين حرفها دين را خراب مى‌كند حسين در اسلام تأسيس كرد حسين عليه السلام نمونه عملى قيام‌هاى اصلاحى است خواستند مكتب حسين زنده بماند، خواستند حسين سالى يك بار با آن نداهاى شيرين و عالى و حماسه انگيزش ظهور پيدا كند، فرياد كند: أَ لا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لا يُعْمَلُ بِهِ وَ الْباطِلَ لا يُتَناهى عَنْهُ لِيَرْغَبِ الْمُؤْمِنُ فى لِقاءِ اللَّهِ مُحِقّاً خواستند: الْمَوْتُ اوْلى مِنْ رُكوبِ الْعارِ { مرگ از زندگى ننگين بهتر است } براى هميشه زنده بماند خواستند: لا ارَى الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ الْحَياةَ مَعَ الظّالِمينَ الّا بَرَماً براى هميشه زنده بماند زندگى با ستمكاران براى من خستگى‌آور است؛ مرگ در نظر من جز سعادت چيزى نيست خواستند: آن جمله‌هاى ديگر حسين: خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جِيدِ الْفَتاةِ زنده بماند، هَيْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ زنده بماند - ج ۱ ص ۷۸
به نام الله پیاده روی عراقی‌ها از قرار زير است: با افرادی که به تازگی آشنا می‌شوند و یا بعد از مدت‌ها دیدار می‌کنند و در دیدار روزانه می‌کنند اصطلاحاتی را که در حال و استفاده می‌کنند: الله يساعدک ( )؛ خدا یاریت (یاریتان) کند که برای تشکر و خسته نباشيد گفته می‌شود ؛ خدا پدر و مادرت را بیامرزد که برای تشکر و ابراز محبت گفته می‌شود که برای خوش آمد گويی و تعارف به معنای: به ما افتخار داديد به کار می‌رود در خداحافظی نيز از اصطلاحاتی نظیر؛ ، ، استفاده می‌کنند در زبان عربی برای هر موقعیتی که فرد در آن قرار گرفته باشد، معمولاً اصطلاحاتی داریم و اخلاق‌مداری و رعایت ادب را با بیان این اصطلاحات نشان می‌دهیم که بعضی از آنها را ذکر می‌کنیم: هنگام ورود به از لفظ؛ استفاده نکنیم؛ زیرا در عرف عربی و عراقی به مخاطب می‌باشد و باید از عبارت؛ یا استفاده کنیم به شخصی که از بیرون آماده باشد می‌گویند؛ یعنی همیشه در راحتی و نعمت باشی که در جواب باید گفت؛ یا در فرهنگ عربی ـ اسلامی هنگامی که کسی در جمع کند دیگران به او خطاب می‌کنند؛ که او نیز در جواب می‌گوید: لنا ‌و لکم هنگام عیادت شخص خطاب به او می‌گویند: یا که او نیز تشکر کرده می‌گوید: اگر از کسی درخواستی داشتیم و او ما را اجابت کند، خطاب به ما می‌گوید: یا به معنای بشارت باد بر تو که خواسته‌ات اجابت شد اگر کسی برای ما کاری و یا خدمتی انجام داد باید با این عبارت‌ها از او کرد: یا هنگام از عبارت؛ یا یا و سهلاً یا و یا هرسه باهم به‌کار می‌رود هنگام منزل، خطاب به صاحبخانه می‌گوید: یعنی خانه شما آباد باشد همیشه هنگام جهت غذا خوردن از لفظ / با هم استفاده می‌‌شود هنگام اتمام خوردن و ترک سفره خطاب به صاحبخانه گفته می‌شود: یعنی سفره شما مستدام باشد در عرف عربی از خورشید تا نیم روز صبح گفته می‌شود لذا وقتی دو نفر با هم ملاقات می‌کنند و ساعت مثلاً ۱۰ صبح باشد بهم خطاب می‌کنند یا که در جواب باید گفت: یا بعد از نیم روز تا آفتاب؛ مساء گفته می‌شود که در این حالت از لفظ برای خطاب کردن و جواب دادن استفاده می‌کنیم در شب نیز همین‌عبارت استفاده می‌شود لفظ در کشور عراق به معنای فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله می‌باشد، یعنی سادات که در فرهنگ ایرانی رایج است اگر بخواهیم کسی که سید نیست را در عراق صدا بزنیم و او را مخاطب قرار بدهیم بهتر است از لفظ؛ یا استفاده کنیم ...
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ‌ی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ أَفَأَنتَ تُسْمِعُ الصُّمَّ أَوْ تَهْدِي الْعُمْيَ وَمَن كَانَ فِي ضَلَالٍ مُّبِينٍ [ ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ] ﺁﻳﺎ ﺗﻮ میﺗﻮﺍنی ﺳﺨﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻛﺮﺍﻥ ﺑﺮﺳﺎﻧﻲ؟ ﻳﺎ ﻛﻮﺭﺩﻟﺎﻥ، ﻭ ﻛﺴﺎنی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﮔﻤﺮﺍهی ﺁﺷﻜﺎﺭﻧﺪ، ﻫﺪﺍﻳﺖ کنی؟ فَإِمَّا نَذْهَبَنَّ بِكَ فَإِنَّا مِنْهُم مُّنتَقِمُونَ ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﻳﻢ، ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ أَوْ نُرِيَنَّكَ الَّذِي وَعَدْنَاهُمْ فَإِنَّا عَلَيْهِم مُّقْتَدِرُونَ ﻳﺎ ﻋﺬﺍبی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ، ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﺸﺎﻥ میﺩﻫﻴﻢ ﺑﻰ‌ﺷﮏ ﻣﺎ ﺑﺮ [ ﻧﺎﺑﻮﺩی ] ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎ ﻭ ﭼﻴﺮﻩ‌ﺍﻳﻢ فَاسْتَمْسِكْ بِالَّذِي أُوحِيَ إِلَيْكَ إِنَّكَ عَلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ ﭘﺲ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻭحی ﺷﺪﻩ، ﻣﺤﻜﻢ ﺑﮕﻴﺮ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺗﻮ ﺑﺮ هستی وَإِنَّهُ لَذِكْرٌ لَّكَ وَلِقَوْمِكَ وَسَوْفَ تُسْأَلُونَ ﻭ ﺍﻳﻦ [ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺑﺮﺍی ﺗﻮ ﻭ ﻗﻮﻣﺖ، ﻣﺎﻳﻪ‌ﻯ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭی ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺯﻭﺩی [ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ‌ﻯ ﺁﻥ ] ﺑﺎﺯﺧﻮﺍﺳﺖ ﻣﻰﺷﻮﻳﺪ - آیات ۴۰ الی ۴۴
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
علیه‌السلام مَثَلُه مَثَلُ الساعَةِ التی لا یُجَلّیها لِوَقْتِها إلّا هو... لا یأتیکُم إلّا بَغْتَةً... ظهور همچون قیامت است که آن را در زمان خاصّ خودش فقط خداوند ظاهر می‌سازد... جز این نیست که به طور ناگهانی برایتان رخ می‌دهد... - باب ۳۵ حدیث ۶ ✨⚘✨⚘✨⚘✨
🍃🌼🍃 سلام روزتان معطر به عطر خوش صلوات بر حضرت محمد(ص) وخاندان مطهرش 🌼الّلهُمَّ 🌼صلّ 🌼علْی 🌼محَمَّد 🌼وآلَ 🌼محَمَّدٍ 🌼وعَجِّل 🌼 فرَجَهُم 🍃🌼🍃🌼🍃
🚩 به نام الله گدای عشق تو از هر کسی که پا بخورد تو را که داشته باشد، غم چه را بخورد تمام دغدغه‌اش حسرت همین‌جمله است خدا کند که مسیرم به بخورد 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩
به نام الله اسکندر، خواه ناخواه در روحش یک حماسه، یک موج وجود داشته است، شاه اسماعیل همین‌طور، ناپلئون همین‌طور اسکندر، نادرشاه و شاه اسماعیل، همه اینها یک اراده بزرگ هستند، یک همت بزرگ هستند، یک حماسه بزرگ هستند ولی حماسه مقدس نیستند برای اینکه هر یک از اینها می‌خواهد شخصیت خودش را توسعه بدهد، می‌خواهد همه چیز را در خودش هضم کند، می‌خواهد ملتها و مملکتهای دیگر را در مملکت خویش هضم کند؛ و لذا از نظر یک ملت، یک قهرمان ملی است ولی از نظر ملت دیگر یک جنایتکار است اسکندر برای یونانیان یک است و برای ایرانیان یک ؛ برای یونانی یک قهرمان است چون به یونان عظمت داد، چون قدرتهای دیگر، ثروتهای دیگر، عظمتهای دیگر را خرد کرد و پرچم یونان را در مملکت‌های دیگر به اهتزاز درآورد اما از نظر قوم مغلوب، او نمی‌تواند یک قهرمان باشد ناپلئون برای فرانسوی‌ها قهرمان است، اما آیا برای روسیه یا برای انگلستان هم قهرمان است؟ البته نه... آنها حماسه هستند، ولی یک حماسه فردی از نوع خودخواهی یک حماسه بزرگ است یعنی یک خودخواهی بزرگ است، یک خودپرستی بزرگ است، یک جاه طلبی بزرگ است. (در مقابل جاه طلبی‏‌های کوچک، جاه طلبی‏‌های بزرگ هم در دنیا پیدا می‌شود) [ اما این حماسه‌ها حماسه‌های مقدس شمرده نمی‌شوند ] مشخصات دیگری دارد که عرض می‌کنم مشخصاتی که به موجب آنها دیگر ناپلئون و اسکندر نمی‌توانند حماسه مقدس باشند آن کسی است که روحش برای خود موج نمی‌زند، برای نژاد خود موج نمی‌زند، برای ملت خود موج نمی‌زند، برای قاره یا مملکت خود موج نمی‌زند؛ او اساساً چیزی را که‏ نمی‌بیند شخص خود است او فقط و را می‌بیند و اگر خیلی کوچکش بکنیم باید بگوییم را می‌بیند - ج ۱ ص ۲۸
صَلَّى‌اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ الْحُسَيْن سلام‌الله‌علیه سلام و درود خدا به زوّار حسینی : آمادگی برای پیاده‌روی اربعین اگر ندارند سریعاً برای گرفتن آن اقدام کنید البته بنا به تصمیم پلیس افرادی که گذرنامه آنها تا تاریخ ۲۵ مهر ۱۴۰۱ اعتبار داشته باشد میتوانند در وارد کشور شوند پیش بینی دولت جمهوری اسلامی ایران این است که امسال بیش از ۹ میلیون نفر ایرانی وارد کشور عراق شوند حتما با برنامه ریزی تاریخ رفت و برگشت خود را مدیریت کنید بنا به سفارشات ائمه و بزرگان سعی کنید با چند نفر از زائران گروهی سفر کنید در کلیه مرزها و در مسیرهای رفت و برگشت به و و ... به تعداد کافی موکب های صلواتی ایرانی و عراقی پذیرای زائرین هستند و نگرانی برای تامین آب و غذا وجود ندارد گذرنامه ، چفیه ، دمپایی یا کفش نرم ، کلاه ، شلوار نخی ، کوله پشتی سبک ، وسایل شخصی ضروری ، تسبیح ، شارژر موبایل ، حدوداً برای هر نفر مقدار دو میلیون تومان پول نقد ایران از ملزومات این سفر معنوی می‌باشد برای ارتباط با ایران و دوستان خود در عراق اینترنت در اکثر موکب ها و خانه های اسکان زائران موجود است از آنها استفاده کنید حتما روزانه با دوستان خود وعده بگذارید و مکانی را در مسیرها و حرم‌ها مشخص کنید تا یکدیگر را گم نکنید وسایل نقلیه برای حمل و نقل زائران در کشور عراق بسیار زیاد است فقط جوری برنامه ریزی کنید که به ترافیک جمعیت نخورید = حدود قیمت کرایه وسایل نقلیه در کشور عراق = _ اتوبوس از شلمچه تا نجف هر نفر ۲۲۰ هزار تومان _ کرایه ون از مهران تا نجف ۲۰۰ هزار تومان _ کرایه ون از شلمچه تا نجف ۳۲۰ هزار تومان _ کرایه ون نجف تا کربلا و بلعکس ۷۰ هزار تومان _ کرایه اتوبوس رفت و برگشت از کربلا تا کاظمین و سید محمد و سامرا و بازگشت به کربلا ۲۵۰ هزار تومان ( سعی شود بلیط سفر از اول خیابان سدره پشت حرم امام حسین علیه السلام از شرکت رسمی که مربوط به حرم است تهیه شود ) _ کرایه اتوبوس از کربلا تا شلمچه ۲۲۰ هزار تومان _ کرایه ون از کربلا تا مهران ۲۲۰ هزار تومان باور کنیم سفر اربعین یکی از اسرار الهی است سعی شود کسانی را که دوستشان دارید با خود همراه کنید که این سفر دین و دنیا و آخرت انسان را تضمین میکند محاسبات دنیایی را برای پیاده‌روی و زیارت‌اربعین کنار بگذارید و دل به دریا بزنید چشم‌دل باز کن که جان‌بینی آنچه نادیدنی‌ست آن بینی متوجه باشیم که از لحظه حرکت تا لحظه بازگشت تحت اشراف اهل بیت به ویژه آقا ابا عبدالله الحسین، آقا امیر المومنین، آقا صاحب الزمان و حضرت زهرا سلام الله علیها هستیم اربعین یک مهمانی ویژه است مهمانان با دعوتنامه دعوت شده‌اند تا می‌توانید به دیگر زائران کمک کنید خود را خادم تمام موکب‌ها و تمام زائر‌ها بدانید تا از اَجر آخرتی دارد فراوان بهره‌مند شویم نیت کنیم و قدمهایی که در این مسیر بر میداریم را نذر ظهور و سلامتی و فرج آقا صاحب الزمان روحی له الفداه نمائیم در حال پیاده‌روی دائم الذکر و با وضو باشیم که؛ الا بذکر الله تطمئن القلوب ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑
عقل و دل روزی ز هم دلخور شدند هردو از احساس نفرت پر شدند به چشمان‌کسی، وابسته بود از این بچه بازی خسته بود حرف حق با عقل بود اما چه سود پیش دل مطرح نبود دل به فکر چشم مشکی فام بود عقل آگاه از خیال خام بود عقل با او منطقی رفتار کرد هرچه دل اصرار، عقل انکار کرد کشمکش‌ها بین‌شان شد بیشتر اختلافی بیش‌تر از پیش‌تر عاقبت عقل از سر عاشق پرید بعد از آن چشمان مشکی را ندید تا به خود امد بیابان‌گرد بود خنده بر لب از غم این درد بود
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ‌ی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُم بُرْهَانٌ مِّن رَّبِّكُمْ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكُمْ نُورًا مُّبِينًا ﺍﻱ ﻣﺮﺩم! ﺩﻟﻴﻞ ﺭﻭشنی ﺍﺯ ﺳﻮی ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺷﻤﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻮﺭی ﺭﻭﺷﻨﮕﺮ [ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻗﺮﺁﻥ ] ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺷﻤﺎ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَاعْتَصَمُوا بِهِ فَسَيُدْخِلُهُمْ فِي رَحْمَةٍ مِّنْهُ وَفَضْلٍ وَيَهْدِيهِمْ إِلَيْهِ صِرَاطًا مُّسْتَقِيمًا ﭘﺲ ﺑﻪ ﺯﻭﺩی ﻛﺴﺎنی ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ [ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎنی ] ﭼﻨﮓ ﺯﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﻓﻀﻞ ﺧﻮﻳﺶ ﻭﺍﺭﺩ میﻛﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮی ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﻫﺪﺍﻳﺖ میﻓﺮﻣﺎﻳﺪ - آیات ۱۷۴ و ۱۷۵
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) را تند و دست و پا شکسته نباید خواند بلکه باید به آرامى تلاوت کرد هنگامى که به آیه‌اى مى‌رسى که در آن ذکر دوزخ شده‌است توقف مى‌کنى (مى‌اندیشى) و به خدا از پناه مى‌برى!!! - جلد ۲ صفحه ۶۱۸ 🍂🔥🍂 / ۱۲۲۱ https://eitaa.com/WallsOfHadithsOfThe14Innocents99/1372
🚩 صَلَّى‌اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَاعَبْدِاللَّهِ الْحُسَيْن سلام‌الله‌علیه یا رب از دلهای ما نور محبت را مگیر این تجمع، این توسل، این ارادت را مگیر هستی ما بستگی دارد به عشق اهل بیت هر چه ‌می‌خواهی ‌بگیر از ما؛ ‌را‌‌ مگیر ⚑ ⚑ ⚑
🚩 به نام الله توفيقى بود چند كربلا بودم، مردم عزادارى را زود تمام كرده و به استقبال هيأت طُويريج مى‌روند من علماى زيادى را ديدم كه پابرهنه در اين هيأت به سر و سينه مى‌زدند از جمله پرسيدم: راز اين قصه چيست!؟ فرمودند: كه از علماى بزرگ نجف بود، براى به كربلا آمده بودند در مسير راه حرم، به تماشاى هيأت عزاداراى طويريج مى‌ايستد ناگهان مردم مى‌بينند سيد بحرالعلوم عبا و عمامه را به كنارى گذارده و به داخل جمعيت رفته و يا حسين، يا حسين مى‌كند و به سر و سینه می‌زند طلبه‌ها مى‌روند آقا را از داخل جمعيّت نجات دهند تا زير دست و پا له نشود، امّا اجازه نمى‌دهند بعد از عزادارى مى‌بينند سيد در آستانۀ غش كردن است، علّت اين حركت را مى‌پرسند؟ سيد مى‌گويد: همين كه مشغول تماشاى هيأت بودم، (عج) را ديدم كه با پاى برهنه و سر بدون عمامه، در ميان عزاداران به سر و سينه مى زنند، من شرم كردم كه تماشاچى باشم جلد ۱ صفحه ۶۶ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑ ⚑
🕊 به نام الله در عصر تاسوعا لشکر عمر سعد طبق دستور عبیدالله زیاد حمله کردند. همین شبانه می‌خواهند با حسین علیه السلام بجنگند. حسین به وسیله برادرش ابوالفضل العبّاس از اینها می‌خواهد که یک شب را مهلت بدهند. می‌گوید: برادر جان! به اینها بگو همین امشب را به ما مهلت بدهند، من فردا می‏‌جنگم. من اهل تسلیم نیستم، می‏‌جنگم اما یک امشب را به ما مهلت بدهند (وقت غروب بود). بعد برای اینکه گمان نکنند که حسین می‌خواهد دفع الوقت کند، این جمله را گفت: برادر! خدا خودش می‌داند که من مناجات با او را دوست دارم. من می‌خواهم امشب را به عنوان شب آخر عمرم با خدای خودم مناجات کنم و شب و خودم قرار بدهم. آن شب عاشورا اگر بدانید چه شبی بود! معراج بود، یک دنیا شادی و بهجت و مسرّت حکمفرما بود. در آن شب خودشان را پاکیزه می‌کردند، حتی موهای بدنشان را می‌‏ستردند. خیمه‌ای بود به نام خیمه تنظیف. کسی داخل خیمه بود، دو نفر دیگر بیرون خیمه ایستاده و نوبت گرفته بودند. یکی از آنها - که ظاهراً بُرَیر است - با دیگری شوخی و مزاح می‌کرد. آن دیگری به او گفت: امشب شب مزاح نیست. گفت: اساساً من اهل مزاح نیستم ولی امشب شب مزاح است! وقتی که دیگران آمدند این توّابین و مستغفرین را دیدند، می‌دانید درباره‌شان چه گفتند؟ پس از آنکه از کنار خیمه‌های حسین گذشتند، گفتند (دشمن این حرف را می‌گوید): لَهُمْ دَوِی کدَوِی النَّحْلِ مابَینَ راکعٍ وَ ساجِدٍ مثل اینکه انسان از کنار کندوی زنبور عسل گذشته باشد. صدای زمزمه زنبورها چگونه بلند است؟ صدای زمزمه حسین و اصحابش به ذکر و دعا و نماز و استغفار این گونه بلند بود. حسین علیه السلام می‌گوید: من امشب را می‌خواهم شب توبه و استغفار خودم قرار بدهم (می‌خواهد شب معراج خودش قرار بدهد)، آن وقت آیا ما نیازی به توبه نداریم؟! آنها نیاز دارند و ما نیازی نداریم؟! بله، آن شب را حسین‌بن‌علی با این وضع بسر برد، با این حال عبادت بسر برد - ص ۱۲۷ و ۱۲۸
به نام الله پیاده روی هنگام (صبحانه، نهار و شام) لازم است به موارد زیر توجه کنید: در عرف عرب و عراق رسم است که سفره غذا را ترک کند تا میهمانان با خیالی راحت و آسوده غذای خود را میل کنند معمولا وقتی بر سر سفره غذا را میزبان آورد دیگر نباید منتظر بماند و مشغول میل کردن غذا بشویم غذایی که برای ما در نظر گرفته شده را به طور میل کنیم یا به اندازه‌ای میل کنیم که خاطر میزبان خود را فراهم آوریم؛ زیرا کامل میل نکردن غذا به میزبان حساب می‌شود البته این به طور مطلق نیست و منظور آن است که از تمام چیزی که برای ما تدارک دیده شده، میل کنیم معمولاً میزبان در پذیرایی‌کردن و آبمیوه و... لیوان را به میهمان تقدیم می‌کند؛ زیرا اگر پر نباشد بی‌احترامی به تلقی می‌شود میزبان خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها را با به میهمان تقدیم می‌کند که این مطلب نیز به خاطر تبرک و تیمن دست راست است دقت داشته باشیم با اشیا را از میزبان بگیریم یا به او در عرف کشورهای عربی و کشور عراق اغلب غذا را در متوسط قرار داده و هر سه یا چهار نفر اطراف سینی نشسته و مشغول غذا خوردن می‌شوند که هم می‌باشد در صورت مشاهده این نوع از پذیرایی بهتر است که با جمعیت کنیم رسم است که در پایان غذا یک نفر از سادات مجلس یا عالم دین یا بزرگ و ریش سفید حاضر در جلسه کرده و سپس همه حضار فرستاده و فاتحه‌ای نثار رفتگان مؤمنین و جمع حاضر می‌کنند تا این مراسم تمام نشده است از سفره ...
🚩 به‌نام زیبای الله خلق الله میگن ؛ دعوت است، قسمت نیست!!! یاالله ؛ دعوت باشد یا قسمت...!!! خودت معنی طاقت را میدانی...!!! یاالله، یاالله، یاالله ... 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 ⚑ 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩
به نام الله برای پیاده‌روی مناسب، گشاد و با الیاف نخی بپوشید لباسهای با بپوشید همراه داشتن لباس اضافه و سبک و نازک استفاده عرق چین، دور کمر و روی سر و صورت استفاده از صندل و یا به جای کفش یا لطیف مانند برای اینکه غبار و ریزگرد به شما آسیب نزند همراه داشتن و مناسب و قاشق برای نوشیدنی و غذا بجای ظروف ۶یکبار مصرف و عمومی و شستن قبل سفر انجام عام و قبل از سفر خوردن سه روز .ع قبل از سفر برای درمان بیماریهای گوارشی و عفونی برای جلوگیری از مخصوصاً انگشتان پا و کشاله‌ها روغن مالی بدن قبل سفر و همراه داشتن ؛ مالیدن آن برای درمان فوری یا ، یا و خوردن آن برای کاهش آثار گذاشتن بر پاها قبل از سفر قبل از حرکت، موضع در معرض را با چرب، یا از پودر بچه یا پماد استفاده شود محل سوزش با شسته نشود، چون که چربی پوست را از بین برده و مشکل را تشدید میکند با توجه به گرمای هوا در طول روز، ممکن است برخی زائران دچار شوند گیجی، عدم تعادل، سردرد، تهوع و بالا بودن دمای بدن از علائم گرمازدگی است درصورت گرمازدگی خود را به جای خنک رسانده و خنک بنوشید در صورت ابتلا به و ضعف و بیحالی به مرکز بهداشتی، درمانی مراجعه نمائید همراه داشتن نمک دریا، عسل، انجیر، پماد کالاندولا برای عرق‌سوز، بسته پلانتاژل برای کمک درمان اسهال قرقره و استنشاق روزانه آب‌نمک‌دریا جهت پیشگیری از بیماریهای حلق و دهان و بیماریهای عفونی در صورتی که دچار اسهال شدید، پلانتاژل از استفاده کنید یا ، بیماری حاد اسهالی است و در برخی موارد باعث از دست رفتن سریع آب بدن میگردد؛ اگر سریع درمان نشود، باعث شوک و سخت شدن بیماری و گاهی مرگ می‌شود با تماس مستقیم دست با مدفوع یا استفراغ فرد بیمار یا استفاده از وسایل و لوازم آلوده بیمار مبتلا به وبا و خوردن آب و غذای آلوده، خوردن سبزی و میوه‌ای که در تماس با آب آلوده بوده، شستوشوی لباس و ظروف و استحمام در آبهای آلوده مصرف روزانه مقداری برای کسب انرژی لازم و تقویت سیستم ایمنی مصرف و ترش تازه با وعده غذایی خوردن چند دانه از یبوست جلوگیری میکند از پرخوری و متنوع خواری در هر وعده غذایی شستشوی مرتب و دائم پا و دستها و سر به صورت کامل و چند مرحله در روز و گرفتن روزانه برای از عرق سوز و ... کمربند پهن یا چفیه بزرگ هنگام حمل بار سنگین، حتما آن را به کمر ببندید تا مهره های آسیب نبیند انجام پیاده روی با و کافی و بدون پرهیز از پیاده روی در ساعات بین روز استفاده از ساعات شب در پیاده روی‌ در حفظ و نگهداری گذرنامه و مدارک خود کوشا باشید همراه داشتن کپی شناسنامه و گذرنامه، کارت ملی و چند قطعه عکس، در صورت مفقود شدن گذرنامه ضروری می باشد پرهیز از همراه آوردن زائران در انتهای مسیر و نزدیک به کربلا، به دلیل کاهش چشمگیر موکبها، ممکن است با کمبود آب آشامیدنی مواجه شوند لذا توصیه میشود مقداری آب برای پایان مسیر همراه زائر باشد مسیر پیاده روی معمولاً پس از ساعت ۲۲ خلوت تر میشود و اکثر موکب داران تا اذان صبح استراحت میکنند، اما در این میان، برخی موکب داران، شب را هم متناسب با تردد زائران به ارایه خدمات مشغول هستند بهتر است برای تجدید وضو در بین راه، قبل از نزدیک شدن به اوقات شرعی اقدام شود تا زائران با ازدحام، اتلاف زمان و تأخیر در اقامه نماز اول وقت مواجه نشوند هنگام ظهر، با توجه به تعداد زیاد موکبها، برای استراحت، تجدید وضو و اقامه نماز، معمولا مشکلی نخواهد بود
🚩 بسم الله نوع نادُرست که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناه‌کار بتواند وسیله‌ای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند درست همان طوری که در پارتی‌بازی‌های اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد بسیاری از شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین می‌پندارند؛ می‌پندارند که (ص) و (ع) و (س) و ، خصوصاً (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا می‌کنند، را تغییر می‌دهند و قانون را نقض می‌کنند اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بت‌هایی که شریک خداوند قرار می‌دادند همین تصور را داشتند؛ آنان می‌گفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بت‌ها با او شرکت دارند شرک در نبود، شرک در بود اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دست‌درکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین(ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است در این پندار غلط چنین گفته می‌شود؛ که خدا با چیزهایی راضی می‌شود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شراب‌خواری و زنا راضی می‌گردد، ولی امام حسین(ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی‌اکبر(ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام‌حسین(ع) از حساب‌خدا جداست. به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته می‌شود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام‌حسین(ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام‌حسین(ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت می‌کند و کارها را درست می‌کند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام نداده‌ایم همه تصفیه می‌شود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین می‌رود! [[ این‌چنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک، امام‌حسین(ع) که بزرگ‌ترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است ]] امام حسین(ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد امام‌حسین(ع) شفیع کسانی است که از مکتب او یافته‌اند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله ساخته‌اند از این نکته نباید غفلت ورزید که همان‌طوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافته‌اند و گروهی گمراه شده‌اند، از مکتب امام حسین(ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشته‌اند - و این مربوط به خود مردم است - شهیدمطهری سال ۱۳۵۲ ⚑ ⚑ ⚑
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ‌ی ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ فَمَن يُرِدِ اللَّهُ أَن يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ وَمَن يُرِدْ أَن يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ، ﺳﻴﻨﻪ‌ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی [ ﭘﺬﻳﺮﺵ ] ﺍﺳﻠﺎم می‌ﮔﺸﺎﻳﺪ ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺧﻠﺎﻓﺶ، ] ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﻨﺪ، ﺳﻴﻨﻪ‌ﺍﺵ ﺭﺍ ﺳﺨﺖ ﻗﺮﺍﺭ میﺩﻫﺪ؛ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﻪ ﺯﺣﻤﺖ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺎﻟﺎ میﺭﻭﺩ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ ﭘﻠﻴﺪیِ [ ﻛﻔﺮ ] ﺭﺍ ﺑﺮ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ نمیﺁﻭﺭﻧﺪ، ﻗﺮﺍﺭ میﺩﻫﺪ وَهَٰذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺗﻮﺳﺖ‌‌ ﻛﻪ ﻣﺴﺘﻘﻴﻢ ﺍﺳﺖ ﻗﻄﻌﺎً ﻣﺎ ﺁﻳﺎﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺍی ﻗﻮم ﻭ ﮔﺮﻭهی ﻛﻪ ﭘﻨﺪ میﭘﺬﻳﺮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺗﻔﺼﻴﻞ ﺑﻴﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ - آیات ۱۲۵ و ۱۲۶
هدایت شده از 📃دیوار احادیث📃
🍃 (ع): بيچاره فرزند آدم !!! هر روز سه مصيبت به او مى رسد و حتى از يكى از آنها پند نمى گيرد كه اگر پند مى گرفت، سختی ها و كار دنيا بر او آسان مى شد. مصيبت اول: هر روز از او كم مى شود، در صورتى كه اگر از مال او چيزى كم گردد، اندوهگين مى شود؛ درحالیکه جايگزين دارد، اما عمر از دست رفته جبران نمى شود. مصيبت دوم: روزيش را به طور كامل دريافت مى كند، كه اگر از راه باشد بايد حساب پس دهد و اگر از راه باشد مى بيند. مصيبت سوم: از اينها بزرگتر است !!! پرسیدند: "آن چيست؟" فرمود: هيچ روزى را به شب نمى رساند مگر اين كه يك منزل به آخرت نزديك شده است، اما نمى داند به سوى يا به سوى ...؟ ، ص ۳۴۲ 🍃🍃 /۳۰۰ https://eitaa.com/WallsOfHadithsOfThe14Innocents99/311
🚩 به نام الله عثمان ابوذر غفاری را تبعید و اعلام می‌کند که احدی حق ندارد این مرد را که از نظر حکومت مجرم است مشایعت کند ولی علی اعتنا به این فرمان خلیفه نمی‌کند و خودش و حسن و حسین او را مشایعت می‌کنند هر کدام از آنها جمله‌هایی دارند، حسین بن علی هم جمله‌ای دارد که مبین پرتو روحش است ابوذر شیعه علی است و در سنین عمری مانند سنین علی، و شاید از علی بزرگتر باشد لذا علیه السلام او را عمو خطاب می‌کند و می‌گوید: عمو جان! نصیحت من به تو این است: اسْأَلُ اللهَ الصَّبْرَ وَ النَّصْرَ، وَاسْتَعِذْ بِهِ مِنَ الْجَشَعِ وَ الْجَزَعِ عمو جان! از خدا مقاومت و یاری بخواه و از اینکه حرص بر تو غالب بشود، - که بدبخت می‌شوی - بر خدا پناه ببر، از بترس عمو جان! توصیه من به تو این است که مبادا در مقابل فشارها و ظلم‌ها اظهار جزع و ناتوانی کنی این چه روحیه‌‏ای است که در تمام سخنانش این روح که ما از آن غافل هستیم متجلّی است! - ج ۱ ص ۳۶