eitaa logo
« پُرسانــــــــــــــ پُرسانــــــــــــــ » «...ن‌...»
28 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1هزار ویدیو
20 فایل
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم انا اعطیناک #الکوثر فصل لربک #وانحر ان شانئک هو #الابتر قرآن،حدیث،دعا،احکام،متن،شعر،و... (جهان، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه) پُرسان‌پُرسان تا آسمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩 ⚑ 🚩 ⚑ 🚩 سه پیش شرط؛ برای شرکت در لشکر (عج) بر اساس ... فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِكُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِياَّئِكُمْ (اولیاء یعنی ولی‌فقیه و پیروان قرآن و اهل بیت) وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِكُمْ (یعنی برائت از نظام غرب). اگر این دستورات را اجرا کنیم جایزه ما همراهی با اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت می‌شود: اَنْ يَجْعَلَنى مَعَكُمْ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ يُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ. بر اساس زیارت عاشورا، شرکت در لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سه شرط و پیش نیاز می‌خواهد: اول: اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِكُمْ دوم: مَعْرِفَةِ اَوْلِياَّئِكُمْ سوم: وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِكُمْ اگر دشمن‌شناس شدیم، بعد از آن در دنیا و آخرت با اهل بیت (علیهم السلام) هستیم: اَنْ يَجْعَلَنى مَعَكُمْ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ. آنگاه خود امام زمان (عجل الله فرجه) به دنبال ما می‌گردد. ایشان از تنهایی و غریبی و به خاطر گناهان ما مخفی شده است... برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در تاریخ ۲۱ دی ۹۶ https://eitaa.com/niyazha
🏴 می‌گویند: زمانی روس‌ها آذربایجان را گرفته بودند. روز که بیست تا سی هزار قمه زن در خیابان‌های آمده بود، همانروز روس‌ها عالم مشروطه خواه و مجاهد تبریز- - را گرفته بودند و می‌خواستند اعدامش کنند. در میدان مرکزی شهر این آخوند مجاهد را آوردند به دار بکشند، بیست هزار مرد هم در خیابان‌ها، قمه میزدند. یکی رفت پیش قمه‌زن‌ها، گفت شما که اینها را توی سر خودتان می‌زنید، من نمی‌گویم توی سر روس‌ها بزنید ولی لااقل با همین قمه‌ها بیایید به میدان اعدام و پای چوبه دار که اینها ببینند بیست هزار آدم قمه به دست آمده و بترسند و ایشان را به دار نکشند. قمه‌زن‌ها گفتند: برو خجالت بکش، را نکن ! امام حسین را بگذار برای ما، امروز ما آمدیم با (ع) حال کنیم و قمه بزنیم ... ✔️ خب این نوع امام حسین را، انگلیس و روس قمه هایش را میخرند و هدیه میدهند... !!!
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْن الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
🏴 دیشب تاسوعا، شب عاشورا (ع) به خيمه عليها السلام وارد شد، نافع در مقابل خيمه در به انتظار امام ايستاد، شنيد زينب(س) به برادر میگويد: آيا اصحاب خود را امتحان كرده‏ اى؟ من ترس آن دارم كه هنگام خطر تو را تنها بگذارند. امام(ع) فرمود: « سوگند به خدا آنها را آزمودم ديدم همه آماده و استوار هستند و همانند اشتياق كودك به پستان مادرش، اشتياق به مرگ دارند » نافع میگويد: وقتى كه اين سخن از زينب عليها السلام شنيدم، گريه كردم، و نزد آمدم و آنچه را شنيده بودم به او گفتم. حبيب گفت: سوگند به خدا اگر انتظار فرمان امام(ع) نبود هم اكنون با شمشير به سوى دشمن حمله میکردم. گفتم: من گمان میبرم بانوان حرم با عليها السلام اين گونه سخن بگويند و پريشان گردند، مناسب است كه اصحاب را جمع كنى و نزد خيمه زينب عليها السلام برويم و با گفتار خود، قلب آنها را استوار سازيم. حبيب، اصحاب را جمع كرد، و سخن نافع را به آنها گفت، همه گفتند: اگر انتظار فرمان امام نبود، هم اكنون به دشمن حمله میکرديم، چشمت روشن و خاطرت آرام باشد كه ما استوار هستيم. با هم كنار خيام بانوان آمدند و صدا زدند: « اى گروه بانوان و حرم‏هاى صلى الله عليه و اله و سلم اين شمشيرهاى جوانمردان شما است كه سوگند ياد كرده‏ اند در غلاف نكنند مگر اينكه گردن دشمنان را بزنند، و اين نيزه‏ هاى جوانان شما است كه قسم خورده ‏اند به زمين نيفكنند مگر اينكه به سينه ‏هاى دشمن فرو كنند » مقرم ص ۲۶۲ - ۲۶۳ 🚩 🚩 🚩
🚩 اَلسّلامُ عَلَیک یا (ع) 🚩 گریان حسین است شب حسین است خزان روز سر آمد شبی تاریک و درد افزا برآمد زمین در خون نشسته دریغا کشتی از طوفان شکسته زِهَم گسسته که هستی بسته با جان حسین است 🚩 يااهل العالم، قتل الحسين بكربلا عطشانا... 🚩 🚩 🚩 🚩
🏴 🚩 🚩 🚩 🚩 🚩 ۱۰ ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری طبق محاسبه؛ مرحوم در « ایرانی »، ، به حساب ؛میشود ۲۱ مهر ماه سال ۵۹ شمسی تاریخ هم مثل نیست که تغییر کند. چون موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و میشود با در آوردن اوقات شرعی شهر در این تاریخ حرفهای نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز ۲۱ مهر به (که در طول قرون حداکثر ۳ - + دقیق اختلاف می تواند داشته باشد) را استخراج نموده ایم و روایاتی از مقتل نگارها را با این ساعتها تنظیم کرده ایم. ساعت ۴۷ : ۰۵ اذان صبح امام(ع) بعد از نماز صبح برای اصحابش سخنرانی کرد. آنها را به و دعوت کرد. و بعد خواند: اللهم انت ثقتی فی کل کرب... خدایا تو پشتیبان من هستی در هر پیشامد ناگواری طرف مقابل نيز نماز را به امامت عمر سعد خواند و بعد از نماز صبح به آرایش سپاه و استقرار نیرو مشغول شدند. حدود ساعت ۶ امام حسین(ع) دستور داد تا اطراف خیمه ها خندق بکنند و آن را با خاربوته ها پر کنند تا بعد آن را آتش بزنند و مانع از حمله سپاه از پشت سر بشوند. ساعت ۰۶ : ۰۷ طلوع آفتاب کمی بعد از طلوع آفتاب، امام سوار بر شتری شد تا بهتر دیده شود. روبه روی سپاه کوفه رفت و با صدای بلند برای آنها خطبه ای خواند. صفات و فضایل خودش و پدر و برادرش را یادآوری کرد و اینکه کوفیان به امام (ع) نامه نوشته اند. حتی چند نفر از سران سپاه کوفه را مخاطب قرار داد و از حجّار بن ابجر و شبث ربعی پرسید که مگر آنها او را دعوت نکرده اند؟ آنها انکار کردند. امام نامه هایشان را به طرف آنها پرتاب و خدا را شکر کرد که حجت را بر آنها تمام کرده است. یکی از سران جبهه مقابل از امام (ع) پرسید چرا حکم ابن زیاد را نمی پذیرد و آنها را از ننگ مقابله با پسر پیامبر نمی رهاند؟ اینجا امام(ع) آن جمله معروفشان را فرمودند: أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه ... فرد پستی که پسر فرد پست دیگری است. من را بین کشته شدن و قبول شدن و قبول ذلت مجبور کرده. ذلت از ما دور است. سخنرانی امام (ع) حدوداً نیم ساعت طول کشیده است. حدود ساعت ۸ بعد از سخنرانی امام(ع) چند نفر از اصحاب آن حضرت، به روایتی بُرَیر که « سید القرآء » ( آقای قرآن خوانهای ) کوفه بود ( الفتوح ) و به روایتی زهیر (تاریخ یعقوبی و طبری) خطاب به کوفیان سخنان مشابهی گفتند. بعد از سخنان زهیر و بریر، امام فریاد معروف 《 》 را سر داد. چند نفری دچار تردید شدند؛ از جمله . فرد دیگری به نام ابوالشعثا و دو برادر که در گذشته عضو خوارج بودند. بعید نیست که کسانی دیگری هم با دیدن ‌شدت گرفتن احتمال جنگ، از سپاه کوفه فرار کرده باشند. ۱ از ۵ ص
حدود ساعت ۹ روز به وقت چاشت رسیده بود که شمر به عمر سعد پرخاش کرد که چرا این قدر تعلل می کند؟ عمر سعد عاقبت رضایت به شروع جنگ داد. اولین تیر را به سمت سپاه امام(ع) رها کرد و خطاب به لشگریانش فریاد زد: « نزد عبیدالله شهادت بدهید که من اولین تیر را رها کردم. » بعد از انداختن تیر توسط عمر سعد، کماندارهای لشکر کوفه همگی با هم شروع به تیراندازی کردند. امام به یارانشان فرمودند: اینها نماینده این قوم هستند. برای مرگی که چاره ای جز پذیرش آن نیست. آماده شوید. چند نفر از سپاه امام در این تیر باران کشته شدند. ( تعداد دقیق را نمی دانیم. تعداد کشتگان تیر اندازی، با تعداد کشتگان حمله اول ۵۰ نفر ذکر شده است. ) حدود ساعت ۱۰ بعد از تیراندازی، «یسار»، غلام «زیاد بن ابیه» و «سالم» غلام عبیدالله ابن زیاد از لشکر کوفه برای نبرد تن به تن ابتدای جنگ بیرون آمدند. عبدالله بن عمیر اجازه نبرد خواست. امام حسین(ع) نگاهی به او کرد و فرمود: به گمانم حریف کشنده ای باشی عبدالله آن دو نفر را کشت. البته انگشتان دست چپش قطع شد. بعد از این نبرد تن به تن، حمله سراسری سپاه کوفه شروع شد. ابتدا حجار به جناح راست سپاه امام حسین(ع) حمله کرد؛ اما حبیب و یارانش در برابر او ایستادگی کردند. زانو به زمین زدند و با نیزه‌ها حمله را دفع کردند. همزمان شمر به جناح چپ سپاه امام‌(ع) حمله برد. زهیر و یارانش به جنگ مهاجمین رفتند. خود شمر در این حمله زخم برداشت بعد از عقب نشینی هر دو جناح کوفی، عمر سعد ۵۰۰ تیر انداز فرستاد که دوباره سپاه امام(ع) را تیر باران و آن حملات، علاوه بر از پا درآمدن هر ۲۳ اسب لشکریان امام(ع) تعدادی دیگر از اصحاب شهید شدند. ( الفتوح ) آن نفرات را ۵۰ نفر و ( ابن شهر آشوب ) ۳۸ نفر ذکر کرده است. ، بود و ۸ تیر انداخت که ۵ نفر از دشمن را کشت. امام(ع) او را دعا کرد. گروهی از سپاه شمر خواستند از پشت سر به امام(ع)حمله کنند زهیر و ۱۰ نفر به آنها حمله کردند. ۲ از ۵ ص
حدود ساعت ۱۱ بعد از این حملات، امام‌(ع) دستور تک تک به میدان رفتن را به یاران داد. با هم قرار گذاشتند تا زنده‌اند نگذارند کسی از به میدان برود. انگار برای با هم مسابقه داشتند. ‌بعضی در مقابل نگاه امام‌(ع) شهید شدند. یکی از اولین کسانی که کشته شد، پیرمرد زاهد، جناب بود. بعد از او کشته شد. بر سر بالین او رفت و گفت کاش می‌توانستم وصیت‌های تو را اجرا کنم. مسلم با دست (ع) را نشان داد و گفت: « وصیت من این مرد است ».  یک بار هفت نفر از اصحاب امام‌(ع) در محاصره واقع شدند، (ع) محاصره آنها را شکست و نجاتشان داد. ۵۰ : ۱۲ اذان ظهر   موقع اذان ظهر شهید شد. چون که نوشته‌اند امام(ع) خطاب به اصحاب گفت یکی برود با عمر سعد مذاکره بکند و بخواهد برای را متوقف کنیم. یکی از لشکر کوفه صدا زد: « نماز شما قبول نمی‌شود. » حبیب به او گفت: « ای ! فکر می‌کنی نماز شما قبول می‌شود و نماز پسر (ص) قبول نمی‌شود؟ » به جنگ او رفت اما از سپاه کوفی به کمکش آمدند و حبیب کشته شد. امام(ع) از شهادت حبیب متاثر شد و برای اولین بار در روز گریست. رو به آسمان کرد و گفت: « خدایا رفتن جان خودم و دوستانم را به حساب تو می‌گذارم. » امام‌(ع) نماز را شکسته، و به قاعده « نماز خوف » خواند. گروهی از اصحاب به امام‌(ع) اقتدا کردند و بقیه به جنگ پرداختند. و خودشان را سپر امام کردند. نوشته اند سعید بن عبدالله ۱۳ تیر و نیزه خورد و به شهادت رسید. در آخرین نفس از امام پرسید: « آیا وفا کردم؟ » حدود ساعت ۱۳ ۳۰ نفر از اصحاب امام(ع) تا وقت نماز زنده بودند و بعد از این ساعت شهید شدند. بعد از کشته شدن اصحاب، نوبت به بنی هاشم رسید. اولین نفر، پسر امام حسین(ع) بود. البته، ( الفتوح )، را اولین شهید بنی هاشم خوانده است. این عبدالله بن مسلم، به طرز ناجوانمردانه‌ای شهید شد. شهادت او بر جوانان بنی هاشم گران آمد. دسته جمعی سوار شدند و به دشمن حمله بردند. امام آنها را آرام کرد و فرمود: ای پسرعموهای من بر مرگ صبر کنید. به خدا پس از این هیچ خواری و ذلتی نخواهید دید.» ۳ از ۵ ص
حدود ساعت ۱۴  عاقبت (ع) و (ع) تنها ماندند. عباس(ع) اجازه میدان خواست اما امام او را مامور رساندن آب به خیمه ها کرد. دشمن بین دو برادر فاصله انداخت. عباس(ع) دلاورانه در حالیکه با شجاعت تمام سعی در آوردن مشک آب برای زنان و کودکان داشت در محاصره دشمن دو دستش قطع شده و با عمودی آهنین بر سرش زدند که از اسب بر زمین افتاد. سراسیمه خود را بر پیکر قطعه قطعه برادر رساند. دشمن کمی به عقب رفت. امام(ع) برای دومین بار بعد از مرگ برادر عزیزش گریه کرد و فرمود؛ 《 اکنون دیگر پشتم شکست. 》  حدود ساعت ۱۵   امام(ع) به طرف خیمه‌ها برگشت تا خداحافظی بکند. همچنین پیراهنش را پاره پاره کرد و پوشید تا بعدا در وقت غارت کردن توسط دشمن برهنه‌اش نکنند. وقت با ، کودک شیرخواره اش را به میدان برد تا او را سیراب کند که به تیر کشته شد.  امام(ع) به میدان رفت اما کمتر کسی حاضر به مقابله با ایشان می‌شد. بعضی تیر می‌انداختند و بعضی از دور نیزه پرتاب می‌کردند. شمر و ده نفر به مقابله امام(ع) آمدند. 🚩 🚩 🚩 بعد از شهادت امام(ع)، بر پیکر مبارکش جای ۳۳ زخم نیزه و ۳۴زخم شمشیر شمرده شد 🚩 🚩 🚩 در مقاتل نوشته اند زمانی که امام(ع) در آستانه شهادت بود اما کسی جرات نمی‌کرد به سمت ایشان برود اهل حرم از صدای اسب ایشان متوجه شده و بیرون دویدند. کودکی به نام (ع) دوید و به طرف مقتل امام آمد. او را در بغل عمویش کشتند. امام ناراحت شدند و کوفیان را نفرین کردند: « خدایا باران آسمان و روییدنی زمین را از ایشان بگیر ! » ساعت ۰۶ : ۱۶ اذان عصر وقت شهادت امام(ع) را وقت نماز عصر گفته‌اند. روایت تاریخ طبری به نقل از وقایع‌نگار لشکر عمر سعد چنین است: « حمید ابن مسلم گوید: پیش از آن که حسین کشته شود شنیدم که می‌گفت « به خدا پس از من کَس را نخواهید کشت، که خدای از کشتن او بیش از کشتن من بر شما خشم آرد. » گوید: آن‌گاه شمر میان کسان بانگ زد که « وای شما منتظر چیستید؟ مادرهایتان به عزایتان بنشینند، بکشیدش ! » گوید در این حال حمله برد و نیزه در قلب امام(ع) فرو برد... ۴ از ۵ ص
 حدود ساعت ۱۷  بعد از شهادت (ع)، عده‌ای لباس‌های آن حضرت را غارت کردند که نوشته اند تمام این افراد بعدها به مرض‌های لاعلاج دچار شدند. غارت عمومی اموال (ع) و همراهانش آغاز شد. ساعتی بعد دستور توقف غارت را داد و حتی نگهبانی برای گذاشت. یکی از شیعیان به اسم بعد از شهادت امام به رسید و برای دفاع از امام جنگید تا شد. نزدیک غروب آفتاب است. سر امام را جدا می‌کنند و به می‌دهند تا همان شبانه برای ببرد. بعد به دستور بر بدن مطهر امام و یارانش اسب می‌دوانند تا استخوان‌هایشان هم خرد شود. ساعت ۴۹ : ۱۸ اذان مغرب   واقعه روز غم انگیز این‌طور تمام می‌شود که درحالی که عمر سعد دستور را می‌داده، سنان بن انس بین مردم می‌تاخته و رجز می‌خوانده که افسار و رکاب اسب مرا باید از طلا بکنید؛ چرا که من بهترین مردمان را کشته ام... !!! ۵ از ۵ ص (ع) 🚩 🚩 🚩 🏴 🚩 🚩 https://eitaa.com/niyazha
⭕🏴⭕🚩⭕ 《 》 اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَي الأَْرْوَاحِ الَّتِي حَلَّتْ بِفِنَائِكَ سلام بر تو اي ابا عبد الله، و بر جانهايي كه به درگاهت فرود آمدند، عَلَيْكَ مِنِّي سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ اللَّيْلُ وَ النَّهَارُ از جانب من سلام خدا بر تو باد هميشه تا هستم و تا شب و روز باقي است وَ لاَ جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ (لِزِيَارَتِكَ) و خدا زيارت شما آخرين زيارت از سوي من قرار ندهد، اَلسَّلاَمُ عَلَي الْحُسَيْنِ وَ عَلَي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَي أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ سلام بر حسين و بر علي بن الحسين و فرزندان حسين، و ياران حسين(ع). اَللَّهُمَّ ارْزُقْنِي شَفَاعَهَ الْحُسَيْنِ يَوْمَ الْوُرُودِ خدايا شفاعت حسين را در روز ورود[به قيامت] نصيبم كن، وَ ثَبِّتْ لِي قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَ أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ الَّذِينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيه السَّلام و ثابت بدار قدم صدق مرا نزد خود به همراه حسين و ياران حسين، آنان كه جانشان را در دفاع از حسين (درود بر او) بخشيدند. 🚩🏴🚩🏴🚩 https://eitaa.com/niyazha
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِ الله، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ الله، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَهَ سَیِّدَهِ نِساءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللّهِ وَ ابْنَ ثارِه وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعًا سَلامُ اللهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ. یا اَبا عَبْدِالله، لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّهُ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَهُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْلِ الْاِسْلامِ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّماواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّماواتِ، فَلَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ، وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّهً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ، وَ اَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللهُ فیها، وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ، وَ لَعَنَ اللهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِـالَّتمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ، بَرِئْتُ اِلَى الله وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ وَ اَوْلِیائِهِمْ. یا اَبا عَبْدِالله، اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ، وَ لَعَنَ اللهُ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ، وَ لَعَنَ اللهُ بَنى اُمَیَّهَ قاطِبَهً، وَ لَعَنَ اللهُ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ لَعَنَ اللهُ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ، وَ لَعَنَ اللهُ شِمْرًا، وَ لَعَنَ اللهُ اُمَّهً اَسْرَجَتْ وَ اَلجَمَتْ وَ تَنَقَّبَتْ لِقِتالِکَ. بِاَبى اَنْتَ وَ اُمّى لَقَدْ عَظُمَ مُصابى بِکَ، فَاَسْاَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَکَ وَ اَکْرَمَنى بِکَ، اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه. اَللّهُمَّ اجْعَلْنى عِنْدَکَ وَجیهًا بِـالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السّلامُ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ. یا اَبا عَبْدِالله، اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ وَ اِلى رَسُولِه وَ اِلى اَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَ اِلى فاطِمَهَ وَ اِلَى الْحَسَنِ وَ اِلَیْکَ بِمُوالاتِکَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ، وَ اَبْرَاُ اِلَى اللّهِ وَ اِلى رَسُولِه مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ ذلِکَ، وَ بَنى عَلَیْهِ بُنْیانَهُ، وَ جَرى فى ظُلْمِه وَ جَوْرِه عَلَیْکُمْ وَ عَلى اَشْیاعِکُمْ. بَرِئْتُ اِلَى الله وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ، وَ اَتَقَرَّبُ اِلَى اللهِ ثُمَّ اِلَیْکُمْ بِمُوالاتِکُمْ وَ مُوالاهِ وَلیِّکُمْ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَعْدائِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ، وَ بِـالْبَراءَهِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ. اِنّى سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ، وَ وَلِىٌّ لِمَنْ والاکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ، فَاَسْاَلُ اللهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِکُمْ وَ مَعْرِفَهِ اَوْلِیائِکُمْ، وَ رَزَقَنِى الْبَراءَهَ مِنْ اَعْدائِکُمْ، اَنْ یَجْعَلَنى مَعَکُمْ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَنْ یُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْیا وَ الاْخِرَهِ، وَ اَسْاَلُهُ اَنْ یُبَلِّغَنِى الْمَقامَ الْمَحْمُودَ لَکُمْ عِنْدَ اللّهِ، وَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدًى ظاهِرٍ ناطِقٍ بِـالْحَقِّ مِنْکُمْ، وَ اَسْاَلُ اللهَ بِحَقِّکُمْ وَ بِالشَّأْنِ الَّذى لَکُمْ عِنْدَهُ، اَنْ یُعْطِیَنى بِمُصابى بِکُمْ اَفْضَلَ ما یُعْطى مُصابًا بِمُـصیبَتِه؛ مُصیبَهً ما اَعْظَمَها وَ اَعْظَمَ رَزِیَّتَها فِى الْاِسْلامِ وَ فى جَمیعِ السَّماواتِ وَ الْاَرْضِ. ۱ از ۲ ص 👇
اَللّهُمَّ اجْعَلْنى فى مَقامى هذا مِمَّنْ تَنالُهُ مِنْکَ صَلَواتٌ وَ رَحْمَهٌ وَ مَغْفِرَهٌ. اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. اَللّهُمَّ اِنَّ هذا یَوْمٌ تَبَرَّکَتْ بِه بَنُو اُمَیَّهَ، وَ ابْنُ آکِلَهِ الْاَکْبادِ، اَللَّعینُ ابْنُ اللَّعینِ، عَلى لِسانِکَ وَ لِسانِ نَبِیِّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه، فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فیهِ نَبِیُّکَ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْ اَباسُفْیانَ وَ مُعاوِیَهَ وَ یَزیدَ بْنَ مُعاویَهَ، عَلَیْهِمْ مِنْکَ اللَّعْنَهُ اَبَدَ الاْبِدینَ، وَ هذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِه آلُ‏زیادٍ وَ آلُ‏ مَرْوانَ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَیْنَ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْهِ. اَللّهُمَّ فَضاعِفْ عَلَیْهِمُ اللَّعْنَ مِنْکَ وَ الْعَذابَ الاَلیمَ، اَللّهُمَّ اِنّى اَتَقَرَّبُ اِلَیْکَ فى هذَا الْیَوْمِ، وَ فى مَوْقِفى هذا، وَ اَیّامِ حَیاتى، بِـالْبَراءَهِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَهِ عَلَیْهِمْ، وَ بِـالْمُوالاهِ لِنَبِیِّکَ وَ آلِ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ. سپس صد مرتبه: اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ. اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ، وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِه. اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعًا. سپس صد مرتبه: اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِالله، وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَدًا ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ، وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ. اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ. آنگاه بگوید: اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَاْ بِه اَوَّلاً ثُمَّ الْعَنِ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ. اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِسً، وَ الْعَنْ عُبَیْدَاللهِ بْنَ زیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَهَ، وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْرًا، وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَهِ. سپس به سجده رفته و بگوید: اَللّهُمَّ لَکَ الْحَمْدُ حَمْدَ الشّاکِرینَ لَکَ عَلى مُصابِهِمْ، اَلحَمْدُلِلهِ عَلى عَظیمِ رَزِیَّتى. اَللّهُمَّ ارْزُقْنى شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ، وَ ثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ، اَلَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلامُ. دو رکعت نماز مستحب زیارت التماس دعا ۲ از ۲ ص
🏴 دردها هست ولی فرصت گفتاری نیست چه کنم قافله را قافله سالاری نیست بگذارید بگریم به جوارش امشب تا نگویند بر این کشته عزاداری نیست پای یک‌طفل نبینی که پرازخون نشده‌است دیده بگشا که به باغت گل بی خاری نیست بر تو هر زخم تنت گریه خون سر کرده ست در تن تو به جز از دیده خونباری نیست فرصت گریه ندادند به بلبل در باغ بلبل نغمه زنی در غم گلزاری نیست غم اطفال فراری به بیابان چه خوری؟ عمه با ماست، نگویی که مددکاری نیست آفتاب و عطش و داغ، همه سوزان‌اند غیر تب بر سر بیمار، پرستاری نیست 🏴🏴🏴
🏴 عصر در آتش خیمه دل پیغمبر سوخت آنچنان سوخت که از شعله دل حیدر سوخت نه فقط دامن طفلان، نه فقط معجرها گوشه ی خیمه عبا سوخت، تن اکبر سوخت وسط سرخی آتش دل زینب اما یاد مسمار درو سوختن مادر سوخت بعد ها  کنج خرابه به پدر دختر گفت: تو نبودی کمکم روی سرم معجر سوخت از غم سوختن اهل حرم بود اگر نیمه  شب آمد و در کنج تنور  آن سر سوخت خیمه ها سوخت و باد آمد و خاکستر رفت دشت آرام شد اما دل یک مادر سوخت دید آزاد شده آب ولی طفلش نیست ناله زد از جگرو یاد لب اصغر سوخت 🏴
🏴 🕯 شام غریبان (ع) یکی از معانی واژه غریب، دور افتاده از وطن است و گاهی برای کسی که بی یار و یاور مانده است نیز از واژه غریب استفاده می‌شود. شام غریبان نیز به معنای شب مردم غریب و دورافتاده از یار و دیار آمده است. 🏴 شام عاشورا سپاه دشمن غروب عاشورا زنان را از خیمه‌ها بیرون کردند و خیمه‌ها را آتش‌زدند. در این هنگام زنان فریاد می‌زدند و چون چشم‌شان به کشتگان خود افتاد لطمه به صورت زدند. عمر ابن سعد لعین غروب عاشورا سر امام حسین(ع) را با و حمید بن مسلم ازدی و سرهای یاران و خاندان او را که هفتاد و دو سر بود، به همراه شمر، قیس بن اشعث و عمرو بن حجاج و عزره بن قیس نزد ابن زیاد فرستاد. عمر سعد خود با جمعی از لشکریانش آن شب را در ماند و روز بعد نزدیک ظهر پس از دفن کشتگان سپاه خود، همراه اهل بیت امام حسین(ع) و دیگر بازماندگان، به سمت حرکت کرد. نقل کرده‌اند که در شب یازدهم محرم که بود، (س) نماز شبش را ترک نکرد؛ اما به سبب ضعفی که او را فرا گرفته بود، نماز را نشسته خواند. اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا أُمَّ الْمَصائِبِ زَيْنَبُ کُبری (س) 🏴🏴🏴
🏴 علیه‌السلام به علقمه فرمود: پس از آنکه به آن حضرت[ حسین(ع) ]با سلامی اشاره کردی، دو رکعت بخوان و سپس را بخوان. هنگامی که این زیارت را خواندی در حقیقت او را به چیزی خواندی که هر کس از که بخواهند او را کنند، به آن می‌خوانند؛ و برای تو هزار هزار می‌نویسد و از تو هزار هزار محو می‌نماید و تو را هزار هزار مرتبه بالا می‌برد و همانند کسانی می‌باشی که در رکاب آن حضرت به شهادت رسیدند. حتی در درجات آنها هم شریک می‌شوی. ، ابن قولویه، ص۷۴ 🏴🏴🏴
علیه‌السلام به صفوان می‌فرماید: را بخوان و از آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن می‌کنم: ✔️اول زیارتش قبول شود. ✔️دوم سعی و کوشش او با پاداش همراه باشد. ✔️سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاه او برنگردد، زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد. "، جلد ۹۸ ص ۳۰۰ 🏴🏴🏴
🏴 (ره)خیلی حسینی بودند. در ایام محرم که به کربلا مشرف می‌شدند، هر روز در حرم حضرت (ع) را با صد سلام و صد لعن می‌خواندند. این کار، گاهی یک ساعت و نیم طول می‌کشید، ولی امام با آن سن زیادی که داشتند و در این اوقات هم حرم خیلی شلوغ بود " بخصوص بالای سر حضرت که امام می‌نشستند " میان مردمی که مرتب از روی شانه و اطرافشان رد می‌شدند می‌نشستند و اصلاً حاضر نبودند حتی ما به اشاره به کسی بگوییم که مواظب ایشان باشند. تا متوجه می‌شدند برمی‌گشتند و به من می‌گفتند: تو نمی‌خواهی من زیارت کنم!؟ ایشان هیچوقت کنار دیوار نمی‌نشستند که مثل بعضی هم از رفت و آمدها به دور باشند و هم به دلیل سن و خستگی یک و نیم ساعته بخواهند به دیوار تکیه کنند. گاهی می‌دیدم امام به سجده می‌رفتند و بعضی از این عربها که رد می‌شدند، پایشان را روی دست ایشان می‌گذاشتند. من می‌دیدم دست ایشان قرمز شده است ولی امام هیچ چیز نمی‌گفتند، حتی اشاره ای هم نمی‌کردند... ، ج ۲، ص ۱۳۳
🏴 عاشورا جزو قُلّه‌های است و انسان‌های بزرگ می‌کند در زیارت عاشورا سیر مومنین با عاشورا به اینجا می‌‏رسد که؛ یعنی نسبت به عظمت حادثه عاشورا پیدا می‏‌کنند و طبیعتاً نسبت به جبهه مقابل - که آن ‏هم یک جبهه بزرگ تاریخی است - پیدا می‏‌کنند و به موضع‌گیری می‏‌رسند: سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم که از لعن و برائت شروع شده تا به درگیری و صف و قتال می‌رسد. قدم‌های بعدی در زیارت عاشورا، آن ‏سلوک باطنی جامعه مومنین است. شما برای اینکه یک نهضت و قیام بزرگی را اداره بکنید باید آدم‌ها را متناسب با آن بسازید. اگر بناست یک اقدام بزرگی مثل پاک کردن عالم از جبهه و تحقق اتفاق بیفتد، باید آدم‌هایی تربیت بشوند که ظرفیت و استقامت و انگیزه انجام این کار را داشته باشند. توجه به عاشورا و عظمت فعل حضرت و گستردگی کار دشمن و موضع‌گیری در مقابل دشمن تا صف و قتال، و بعد هم آن ‏خصوصیاتی که در جبهه باید اتفاق بیفتد تا بتوانند در کنار (عج) بایستند و درگیر بشوند همه، ذیل واقعه عاشورا اتفاق می‏‌افتد و همه را در زیارت عاشورا می‌‏بینید. آیت‌الله سیدمهدی محرم ۹۶
.°. .°. علیه‌السلام از بی‌یاوری سر بریده شد، نه از بی آبی... سلام‌الله علیه هم از معرفت و مرام بی دست شد، نه به خاطر یه مشک ... ‏آنجا که امام حسین فریاد زد؛ هل من ناصر ینصرنی؟ یار می‌خواست نه آب... ‏از آزادگی امام حسین بگوییم، نه از لب‌های تشنه... ‏خیلی‌ها لب‌تشنه از دنیا رفتن، اما، امام حسین نشدند. ‏امام حسین یعنی؛ مردانگی، آزادگی، شجاعت، شهامت و ... ‏عباس یعنی؛ جوانمردی، معرفت، حیا، غیرت ‏عباس یعنی؛ پشت برادر، حتی بدون دست... ‏امام حسین یعنی آزادگی، حتی لحظه‌ای که گلوی نوزادش دریده شد... ‏افسوس که لب‌های تشنه باعث شد راه اصلی از یاد بعضی‌ها برود... #‏پیام_کربلا، ایستادن و است به همدیگر راه اصلی کربلا را نشان دهیم...!!! °° ° °° ° °° °
📢یک خبر عالی برای علاقمندان به طب اسلامی ایرانی ✅ آموزش غيرحضوری مهارتهای طب سنتی ویژه عموم تحت نظر بهترین و مجرب ترین اساتید طب سنتی ( ظرفیت محدود) 🌹با اعطای مدرک از دانشگاه علوم پزشکی🌹 📚 دوره فشرده ۶ ماهه با کمترین هزینه 👌 اطلاع از جزئیات و ثبت نام 👇🍀👇🍀 پیام رسان ایتا: https://eitaa.com/Amoozeshe_Tebe_Sonati پیام رسان سروش: https://sapp.ir/Amoozeshe_Tebe_Sonati پیام رسان تلگرام: https://t.me/Amoozeshe_Tebe_Sonati
⭕️ لطفاََ نخندید، این یک جمله طنز نیست! ❗️خواندن «تولدت مبارک» بیشتر، باعث شیوع کرونا می‌شود! 🔰 آنچه می‌خوانید مصاف است در خصوص نتیجه ی یک تحقیق طنزگونه: 🔺 اخیراََ تحقیقی در دانشگاه لاند سوئد انجام شد که نتیجه ی آن را شاید بتوان در یک جمله ی طنز گونه خلاصه کرد: 🔸محققان سوئدی در دانشگاه Lund می‌گویند ادای دو حرف B و P بیشترین تهدید را در انتشار کروناویروس هنگام حرف زدن داشته و Happy Birthday خواندن، عامل انتشار کروناویروس در مراسم و جشن‌ها می‌شود. 🔹به گفته آنها اگر خوانندگان بتوانند از ماسک استفاده کنند، خطر شیوع کمتر می‌شود. ✍️ اخبار واکسیناسیون کم اثر و ناموفق تا این لحظه، به چالش کشیدن اثر بخشی ماسک در محافظت از کرونا، اعلام عدم اثر بخشی قابل توجه داروهای ضد‌ویروس موجود، عدم وجود دارو یا درمانی موثر در این مورد و افزایش هر از گاه فاصله گذاری اجتماعی از ۱/۵ متر به بیست و چند متر، خستگی و فرسودگی شدید کادر درمان، بیش از پیش نشان از استیصال علم پزشکی و زیست پزشکی در مقابله با چالش کرونا دارد. ⚠️ فارغ از اهمیت تحقیقات اپیدمیولوژیک مانند مورد بالا و با تمام احترام برای زحمات پژوهشگران علوم مختلف، نکته حائز اهمیت و محل تامل اینجاست که بی‌تفاوتی نسبت به ظرفیت های بومی مانند طب ایرانی اسلامی در درمان کرونا که امروز به عنوان بخشی از در خانه‌ها و سینه به سینه منتقل می‌شود در حال ربودن مرجعیت علمی و نابودی اعتماد عمومی نسبت به نجات بخشی علم پزشکی آکادمیک (Evidence based medicine) است. 🔹 اگر این فضای تحقیقاتی بی‌تفاوت و پرادعا که خود را ناجی مردم در حوزه سلامت می‌داند به همین منوال ادامه یابد در آینده‌ی نه چندان دور شاهد و لطمه ی جدی به اعتماد عمومی خواهیم بود. ❓ امروز گزاره های طب ایرانی اسلامی و فعالان این حوزه ها نامیده می‌شوند، اما باید پرسید چه کسی و کسانی با بی‌تفاوتی و در زمینه ی بازی با اعتماد عمومی را فراهم می کنند؟ یک نفر باید علم پزشکی را نجات دهد ... ✅ واحد سلامت مصاف @masaf_salam
آغاز ثبتنام فروش فوق‌العاده ایرانخودرو خودرو های 🔅بدون شرط پلاک فعال خانواده🔅 🔻برای مشاهده جزئیات طرح و اعلام نتایج قرعه کشی اینجا وارید شوید 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/3963748364C1ab8283396