💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️کودکان و نوجوانان در کشاکش جذابیتهای فضای مجازی (بخش دوم)
💠رابطه عزت نفس و سلامت مجازی
🔷امر و نهی در زمینه فضای مجازی که هم جذابیتهای خیره کنندهای دارد و هم تبلیغات کَرکننده، باید اصولی و حساب شده باشد. گر چه ما در نگاه ابتدایی، شاید به #پشت_پرده #فضای_مجازی کاری نداشته باشیم، و بیشتر آسیبهای ظاهری آن مانند اعتیاد به نت، پرخاشگری و... را ببینیم، اما واقعیت این است که #آسیبهای_فضای_مجازی مختص کودکان و نوجوانان نیست، و همه اقشار جامعه را درگیر خود کرده است؛ این واقعیت را باید خودمان بدانیم و به فرزندان خود در حد ظرفیت و پذیرش گوشزد کنیم، چرا که برای هر #تغییر_مثبت، #آگاهی شرط اول ماجراست.
🔷اگر میخواهیم #فرزندانمان خود، #حضوری_فعال در این #کنترل داشته باشند، و ما به نتایج خوبی در این زمینه برسیم، باید #میزان_آگاهی در این زمینه افزایش یابد. #تربیت_عزتمندانه که رکن اولی آن، #آگاهی است، و نه توبیخ و تنبیههای کورکورانه، باید در #دستورکار_والدین قرار بگیرد، و با این مبنا است که میتوان در زمینه #استفاده_درست از #فضای_مجازی و بازیهای رایانهای برای فرزندان گامهای موثری برداشت. امیرالمؤمنین علیه السلام در این باره میفرمایند: «مَن کَرُمَت عَلَیهِ نَفسُهُ، لَم یُهِنها بِالمَعصِیَةِ؛ هر کس براى خودش #ارزش #قائل باشد، آن را با #معصیت، بىارزش نمىسازد.» [۱]
🔷حال جدای از اینکه #آگاهی_دادن به #فرزندان از #پشت_پرده #فضای_مجازی، میتواند به #جهتدهی_درست و کنترل مناسب آنها در این فضا کمک کند، اما برای جذابیتهای این فضا که بدان اشاره شد نیز باید #راهکارهایی را مد نظر قرار داد. به طور کلی با دو روش #اقدامات_تقویتی و #اقدامات_جایگزینی میتوان این مدیریت را دنبال کرد که در بخشهای بعدی این نوشتار بدان ها خواهیم پرداخت. #ادامهدارد...
پینوشت
[۱] ترجمه تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص ۲۹۳، مصطفی درایتی، انتشارات مرکز النشر التابع لمکتب الاعلام الاسلامی، قم
✍مصطفی راهی
منبع: وبسایت راسخون
#فضای_مجازی #اینترنت #کودک #کودکان #نوجوان #نوجوانان
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨
🌷
⭕️ #مهارتهای_زندگی و توسعه فرهنگ خانواده (بخش دوم)
🔶با توجه به اهمیت ویژه #خانواده که #کانون_دوستی و یگانگی #زن و #مرد بوده و بهترین فرصت را جهت اتفاق و اتحاد براساس صمیمیت هر چه بیشتر و دوام هر چه افزون تر اخلاقی، جسمانی و روانی به وجود می آورد، به بررسی #نقش_مؤثر_زنان در #خانواده و شیوه هایی که #زنان_خانه_دار در مقابل دشواری های زندگی به کار می برند می پردازیم.
💠مشکلات زندگی زناشویی
🔷۱) #انتظارات_غیرواقعبینانه فرد از #ازدواج که بیشتر مبتنی بر نگرش موجود در خانواده اصلی او است. ۲) #فقر_ارتباطی: شایعترین مشکلی که زوج های ناراضی مطرح می کنند، #عدم_موفقیت در #برقراری_ارتباط است. اگر همسران مسائل خود را با یکدیگر با #صمیمیت مطرح نکرده و به راه حل مثبتی که هر دوی آنها با آن توافق داشته باشند نرسند، منجر به #تنش در رابطه و یا پایان یافتن آن می شود. ۳) #عدم_اعتماد و صداقت: زن و شوهر برای وصول اعتماد و اطمینان کامل نسبت به یکدیگر، در درجه اول موظف هستند از انجام #هر_نوع_رفتاری که موجب #سوء_تفاهم می شود، و یا از ابراز هر کلمه یا جمله ای که در طرف مقابل شک و تردید ایجاد می کند، شدیدا اجتناب کنند. ۴) #عدم_درک و تفاهم #همسر: زوجین تفاوت های فردی بین انسانها را در نظر نگرفته، شنونده خوبی نبوده و با حوصله سخنان طرف مقابل را گوش نمیدهند.
🔷 ۵) #بیان_نکردن_محبت: #ابراز_محبتِ_بموقع در زندگی مشترک، #علاقه، #نشاط و طراوت به وجود می آورد. این امر فقط لازمه روزهای نخستین ازدواج نیست، بلکه با گذشت زمان نهال نوپای زندگی به درختی تناور تبدیل می شود که نیاز بیشتری به آبیاری دارد. با #ابراز_محبت و نشان دادن علاقه به هم می توان این درخت را پربارتر نمود. ۶) #فرزندان: #تولد_یک_کودک نشانه تغییر در سازمان خانواده است و با توجه به اینکه بعد از تولد فرزند فشار کاری مقداری بیشتر می شود، والدین بایستی نسبت به انجام وظایف تربیتی شان در قبال فرزندان، اهتمام لازم را داشته باشند تا در این مورد دچار مشکل نشوند. ۷) تصمیم گیری: بررسی ها نشان داده، زنانی که به واسطه کار بیرون از خانه دارای درآمد می باشند، در مقایسه با زنان دیگر، مستقل از شوهران خود هستند. به نظر می رسد که تساوی بیشتر در حیطه شغلی میان همسران، منجر به تساوی بیشتر در تصمیم گیری های خانوادگی می شود.
🔷 ۸) #ویژگیهای_شخصیت: مسئله مهم این است که اگر یک فرد درون گرا، با یک فرد برون گرا ازدواج کند، آیا زندگی موفقیت آمیزی خواهند داشت؟ به احتمال زیاد جواب منفی است؛ چرا که دقیقا دو قطب مخالف کنار هم قرار گرفته اند و مدام یکدیگر را دفع می نمایند و زمینه اختلاف به وجود می آید. با بررسیهای بالینی مشخص شده است که #شباهتهای_اخلاقی و #شخصیتی زن و شوهر بر #موفقیت ازدواج آنها نقش تعیین کننده ای دارد. ۹) #اوقات_فراغت: نیاز به داشتن اوقات فراغت مشترک، یک نیاز اساسی برای عموم زوجها است و غفلت از این مسئله ممکن است باعث عدم رضایت زناشویی گردد. ۱۰) جهتگیری مذهبی: اعتقادات مذهبی، ارزشها و #باورهای_متفاوت، عامل دیگر در بروز تعارضهای زناشویی است. وقتی زن و شوهری در زمینه عقاید مذهبی - ارزشی، تفاهم نداشته باشند به تدریج مشکلات بروز خواهد کرد. #ادامهدارد...
📕مهارتهای زندگی زنان خانه دار، نویسندگان: دکتر سوسن سیف، دکتر مه سیما پور شهریاری، مهر انگیز شعاع کاظمی، محبوبه قسامی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، قم
منبع: وبسایت راسخون
#خانواده #زن #مرد #ازدواج #مادر #پدر #فرزند #زنان #زن_خانه_دار #زنان_خانه_دار #نقش_زنان #زندگی #ارتباط #اعتماد #رفتار #درک #محبت #ابراز_محبت #علاقه #شخصیت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
☀️☄☀️☄☀️☄☀️☄☀️
☄
⭕️جایگاه اجتماعی زن در قرآن (بخش دوم)
🔶در #قرآن_کریم به لحاظ اجتماعی #ارزش_فراوانی برای #زن قرار داده شده است. ضرورت حضور زنان در مسائل اجتماعی، استقلال مالی قائل شدن برای زنان، و به رسمیت شناختن حقوق آنان، و دادن مسئولیت های مهم اجتماعی به زنان مثل امر به معروف و نهی از منکر بخشی از این #ارزشگذاری_قرآنی برای #زنان است.
💠اما در اینجا به بخشی کوتاهی از نگاه قرآن به زنان اشاره خواهیم کرد و در حقیقت ارزش این آیات زمانی روشنتر می گردد که نسبت به جایگاه زن در دوران جاهلیت مطلع باشیم!
1⃣ضرورت حضور زنان در مسائل اجتماعی
🔷«يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ إِذَا جَاءَكَ الْمُؤْمِنَاتُ يُبَايِعْنَكَ عَلَىٰ أَنْ لَا يُشْرِكْنَ بِاللَّهِ شَيْئًا وَ لَا يَسْرِقْنَ وَ لَا يَزْنِينَ وَ لَا يَقْتُلْنَ أَوْلَادَهُنَّ وَ لَا يَأْتِينَ بِبُهْتَانٍ يَفْتَرِينَهُ بَيْنَ أَيْدِيهِنَّ وَ أَرْجُلِهِنَّ وَ لَا يَعْصِينَكَ فِي مَعْرُوفٍ ۙ فَبَايِعْهُنَّ وَاسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ؛ اى پيامبر، چون زنان با ايمان نزد تو آيند كه [با اين شرط] با تو بيعت كنند كه چيزى را با خدا شريك نسازند، و دزدى نكنند، و زنا نكنند، و فرزندان خود را نكشند، و بچههاى حرامزاده پيش دست و پاى خود را با بهتان [و حيله] به شوهر نبندند، و در [كار] نيك از تو نافرمانى نكنند، با آنان بيعت كن و از خدا براى آنان آمرزش بخواه، زيرا خداوند آمرزنده مهربان است». [ممتحنه، ۱۲] در این آیه شریفه، به مفاد آنچه بین #رسول_خدا (ص) و #زنان در بیعت گذشت، اشاره دارد که بعدها معروف شد به #بیعت_النساء، این ماجرا به خوبی نشانگر #اهمیت_زن در #اسلام می باشد، زن و دختری که در جاهلیت آنقدر کم ارزش شمرده شده است که در هنگام تولد کشته میشود، در نزد پیامبر خدا (ص) چنان ارزش پیدا می کند که دعوت به #بیعت میشود.
2⃣استقلال مالی زنان وبه رسمیت شناختن اموال آنان
🔷«لِلرِّجَالِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا ۖ وَلِلنِّسَاءِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبْنَ؛ براى مردان از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است، و براى #زنان [نيز] از آنچه [به اختيار] كسب كردهاند بهرهاى است». [نساء، ۳۲] در این آیه شریفه، #اسلام به #حق_مالکیت_زن و تصرف مالی او رسمیت بخشیده است. شاید سوال شود، این یک نگاه حداقلی به زنان است، چرا که مسلما هر انسانی چه زن و چه مرد باید در مقابل آنچه کسب می کند حق مالکیت داشته باشد؟ باید بگوییم این نگاه حداقلی نیست، چرا که ما داریم از #حقوق_زنان بحث می کنیم، حقوقی که در جاهلیت، و حتی امروز در برخی از اقوام و جوامع از زنان سلب شده است. فلذا به رسمیت شناختن آن حقوق، هر چند مسلّم، در برابر عده ای و عصری که حاضر به پذیرش نبودند، و می توانست برای پیشرفت و پذیرش اسلام هزینه ساز باشد، کاملا نشانگر #جایگاه_متعالی_زن در #اسلام است. #ادامهدارد...
منبع: وبسایت رهروان ولایت
#زن #زنان #بانوان #جایگاه_زن #حقوق_زن
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
💥☄💥☄💥☄💥☄💥
☄
⭕️چه عواملی سبب شد که #امام_حسن (ع) #پیشنهاد_صلح معاویه را بپذیرد؟ (بخش چهارم)
🔷#امام_حسن (ع) در #شرایط_دشوار_عراق و #بیاعتنایی_مردم به درخواست های وی برای جنگ، در آستانه اصرار معاویه در کناره گیری وی، ضمن سخنانی به بیان مواضع خود پرداخت. #امام_مجتبی (ع) در آغاز اعلام کرد که درباره #جنگ با شام هیچگونه #تردید و دودلی ندارد: «وَ اللهِ لَا ثَنَانَا عَنْ أَهْلِ الشَّامِ شَکٌّ وَ لَا نَدَمٌ وَ إِنَّمَا نُقَاتِلُ أَهْلَ الشَّامِ بِالصَّبْرِ وَ السَّلَامَةِ؛ #شک و پشیمانی ما را از جنگ با شامیان باز نمی دارد؛ بلکه ما با بردباری و آرامش، با آنها می جنگیم». آنگاه #امام (ع) به بیان #روحیه_مردم پرداختند: «شما با #گذشته_خود تفاوت کرده اید. آنگاه که به صفین می رفتید، #دینتان در پیش رویتان بود؛ اما امروز دنیاتان مقدم بر دینتان است».
🔷آنگاه افزود: «شما در بین دو جنگ خونین صفین و نهروان قرار گرفته اید، بر کشته های خود می گریید و درباره آنها، در طلب خون خویش هستید... و اکنون #معاویه از ما #تقاضای_صلح کرده، صلحی که هیچگونه سرافرازی و شرافت و انصافی در آن وجود ندارد. «أَلَا وَ إِنَّ مُعَاوِیَةَ دَعَانَا إِلَی اَمْرٍ لَیْسَ فِیهِ عِزٌّ وَ لَا نِصْفَةٌ». #امام_حسن (ع) با این بیان به #مردم_عراق اعلام کردند که وارد شدن در کار #صلح به هیچ روی به نفع مردم عراق نیست. پس از آن، امام از مردم خواست تا تکلیف او را روشن کنند: «فَإِنْ أَرَدْتُمُ الْمُوْتَ رَدَدْنَاهُ عَلَیْهِ وَ حَاکَمْنَاهُ إِلَی اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِظَبْیِ السُّیُوفِ وَ إِنْ أَرَدْتُمُ الْحَیَاةَ قَبِلْنَاهُ وَ أَخَذْنَا لَکُمُ الرَّضِیُّ؛ اگر #آمادهبراینبردید، صلح او را رد کرده، با تکیه بر شمشیرمان، کار او را به خدا وا میگذاریم؛ اما اگر #ماندن را دوست دارید، #صلح او را بپذیریم و برای شما تأمین بگیریم». [۱]
🔷در این وقت #مردم از هر سوی مسجد به فریاد در آمده و با ندای «الْبَقِيَّة الْبَقِيَّة» #صلح را امضا کردند. #امام_مجتبی (ع) در جای دیگری فرمود: «إِنِّی رَأَیْتُ هَوَی عِظَمِ النَّاسِ فِی الصُّلْحِ وَ کَرِهُوا الْحَرْبَ فَلَمْ أَحَبُّ أَنْ أَحْمَلَهُمْ عَلَی مَا یَکْرَهُونَ؛ من #خواسته_بیشتر_مردم را در #صلح و ناخشنودی نسبت به جنگ دیدم و دوست ندارم تا آنها را بر آنچه ناخوش دارند، اجبار کنم». [۲] و در جای دیگری فرمود: «أَرَی أَکْثَرُکُمْ قَدْ نَکَلَ عَنِ الْحَرْبِ وَ فَشَلَ فِی الْقِتَالِ وَ لَسْتُ أَرَی أَحْمِلُکُمْ عَلَی مَا تَکْرَهُونَ؛ من دیدم که #بیشترین_شما از #جنگ #رویگردان شده و در جنگ #سستاند و من چنان نیستم، تا شما را بر آنچه ناخوش دارید، اجبار کنم». [۳]
🔷#امام_حسن_مجتبی (ع) #عدم_همراهی_مردم را #دلیل_واگذاری_خلافت به #معاویه یاد کردند. در شرایط عادی، راه حلی جز این امر وجود ندارد. آن حضرت در جای دیگری فرمود: «وَ اللهِ إِنِّی سَلَّمْتُ الْاَمْرِ لَأَنِّی لَمْ أَجِدْ أَنْصَاراً وَ لَوْ وَجَدْتُ أَنْصَاراً لَقَاتَلْتُهُ لَیْلِی وَ نَهَارِی حَتَّی یَحْکُمَ اللهُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَهُ؛ #والله، من از آن روی کار را به او سپردم که #یاوری_نداشتم، اگر یاوری می داشتم شبانه روز با او می جنگیدم تا خداوند میان من و آنان حکم کند». [۴] #ادامهدارد...
پینوشتها
[۱] ترجمة الامام الحسن(ع) من تاریخ دمشق، ابن عساکر، محقق: المحمودی، محمد باقر، موسسة المحمودی، بیروت، ص ۱۷۸ تا ۱۷۹؛ الکامل فی التاریخ، ابن الأثير، ج ۳، ص ۴۰۶؛ أعلام الدين في صفات المؤمنين، ديلمى، محقق / مصحح: مؤسسة آل البيت(ع)، مؤسسة آل البيت(ع)، قم، چاپ اول، ص ۱۸۱؛ بحار الانوار، محقق/ مصحح، جمعی از محققان، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چ ۲، ج ۴۴، ص ۲۱
[۲] اخبار الطوال، الدينورى، ابو حنيفه احمد بن داود، محقق: عبد المنعم عامر، مکتبة عیسی البابی، قاهره، ص ۲۲۰
[۳] همان، ص ۲۱۷
[۴] بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۱۴۷؛ همان، ص ۴۵ تا ۴۶
برگرفته از کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، قم، چ ۶، ص ۱۴۹
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_حسن #امام_حسن_مجتبی #صلح_امام_حسن #جنگ #معاویه #اسلام #حفظ_اسلام
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️تفکیک ناپذیری #سیاست از اخلاق در اسلام (بخش اول)
🔶 #سیاست_اسلام، سیاست خاصی است و با سیاستهای منفور جهان به هیچ وجه قابل مقایسه نمیباشد. در مساله وحدت #دین و #سیاست در #اسلام، اختلاف اساسی اسلام، با فلسفه سیاسی غرب آشکار می شود. در نظام سیاسی اسلام، #اخلاق نه تنها از سیاست جدا نیست، بلکه #سیاست_اسلامی بر #فلسفه_اخلاق استوار است.
🔷 #سیاست در #ایدئولوژی_غرب برای #کسب_قدرت است. تجمع همه قدرتها نیز در یک شخص، قدرت دادگری و انصاف را از او می ستاند به قول «لرداکتون» مورخ انگلیسی، «#قدرت فاسد کننده است و قدرت مطلق، فساد مطلق می آورد، #خودکامگان_تاریخ که همه اموال، همه قدرتها و همه امور را در اختیار داشتند، مجالی برای #عدالت برای آنها باقی نماینده بود، هرچه را میکردند، در ملک خود میکردند، نه در ملک دیگری و مگر تصرف در ملک خود خلاف عدالت است؟!» [۱]
🔷یا به تعبیر «منتسکیو» تجربه تاریخ نشان داده است که وقتی کسی همه کاره شد، و فرمانش در حکم قانون بود، ابائی از بی عدالتی نخواهد داشت. #اجرای_عدالت یک فرد که دارای قدرت مطلقه است، ناشدنی است و به همین روی دستور دادن به آن، امری غیر اخلاقی است. اقتضای واقعیت چنین است که #حاکم_مطلق_العنان، سر به ستمگری خواهد کشید و به هیچ اندرزی از ستم روی بر نخواهد یافت». [۲] یا به گفته «بیسمارک»، «حق در لوله تانگ است»، [۳] و لذا قدرت هم ذاتا خبیث و ناپاک معرفی شده است.
🔷ولی در #مکتب_اسلام، #سیاست برای کسب قدرت نیست، بلکه #قدرت وسیله ای است برای #احقاق_حق و #گسترش_دادگری و از بین بردن #ظلم و فساد، هدف خدمت به مردم، و آشنا ساختن آنها با فضائل و کمالات انسانی است، و لذا هیچ وقت #مرد_سیاست در #اسلام، در معرض این خطر قرار نمیگیرد که به شر روی آورد و خویشتن را به گناه و پلیدیها آلوده سازد.
🔷پس #سیاستمدار_اسلامی، می تواند با #حفظ_تقوی و #فضائل_انسانی در امور سیاسی مداخله کند و حتی در آن صورت، #تقوا و پاکیش بیشتر ارزش پیدا میکند، و البته داشتن چنین اخلاقی به #سیاست_اسلامی کاملا کمک مینماید تا به هدف نهائی نزدیک شود، زیرا هدف از آن، #ترویج_فضائل_اخلاقی است و چون هدف سیاست اسلامی آن است که در جامعه #مکارم_اخلاق و فضائل انسانی را به کمال نهائیش برساند و افراد جامعه را از عالیترین صفات انسانی برخوردار سازد، و لذا #سیاستمداران_اسلامی با مراعات مقررات اخلاقی عملا بالاترین احترام را به #اخلاق می نمایند. #ادامهدارد...
پینوشتها
[۱] دانش و ارزش، ص ۲۹۷ و ۲۹۸
[۲] مدرک قبل
[۳] همان کتاب ص ۳۰
برگرفته از فصلنامه مکتب اسلام، شماره ۷، داود الهامی
منبع: حوزه نت
#اسلام #دین #سیاست #اخلاق #تقوا #حق #قدرت #عدالت #حاکم #مکتب_اسلام #سیاست_اسلامی #سیاستمدار #سیاستمدار_اسلامی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️
☄
⭕️ #ارزش_حجاب و علت برتری #چادر در حجاب (بخش سیزدهم)
🔶باید توجه داشت كه همانطور كه بقیه واجبات داراى مراتب مختلفى مىباشند، #حجاب نیز داراى مراتب خوب، متوسط و خوبتر است و #چادر #حجاببرتر_بانوان محسوب مىگردد. در این جا چند نكته وجود دارد كه براى روشن شدن آنها باید دید اساسا #فلسفه_حجاب چیست؟
💠 #امنیّت_اجتماعی، هدف اساسی وجوب حجاب
🔷با توجه به آیات قرآن مجید، به خوبی مشخص و معیّن میگردد كه هدف از تشریع وجوب #حكم #حجاب_اسلامی دستیابی به #تزكیه_نفس، #طهارت، #عفّت و #پاكدامنی جهت استحكام و گسترش #امنیّت_اجتماعی است. «و اِذا سَأَلْتُموهُنَّ مَتاعا فَسْئلوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُم أطْهَرُ لِقلوبِكُم و قُلُوبِهِنَّ». [احزاب، ۵۳]
🔷چون #نگاه به نامحرم توسط #مردان، باعث #تحریك و تهییج جنسی آنان و در نتیجه منجر به #فساد و ریشهكن نمودن امنیّت اجتماعی میشود، #خداوند در كنار #دستور_حجاب و پوشش بدن به #بانوان، #مردان را نیز امر به #حجاب و #پوشش_چشم داده و نگاه به نامحرم را بر ایشان، حرام كرده است.
🔷چنانكه در اینباره از امام رضا (ع) نقل شده است: «حرّم النَّظَر الی شُعورِ النّساء المَحْجوبات بالاَزْواج و غَیْرهِنَّ مِنَ النّساء لما فیه مِنْ تَهْییجِ الرّجال و ما یَدْعوا التَّهْییج الی الفَساد و الدُّخول فیما لا یحلّ و لا یجمل؛ #نگاه به موهای زنان باحجاب ازدواجكرده و بانوان دیگر، از آن جهت حرام شده است كه نگاه، #مردان را برمیانگیزد و آنان را به #فساد فرا میخواند در آنچه كه ورود در آن نه حلال است و نه شایسته». [بحارالانوار، ج ۱۰۴، ص ۳۴]
🔷از مجموع گفتار فوق روشن میگردد كه #هدف از #وجوب_حجاب_اسلامی علاوه بر موارد مذكور، #ایجاد_صلاح و #پیشگیری از #فساد، جهت تأمین و گسترش #امنیّت_اجتماعی است. #ادامهدارد...
منبع: پرسمان / حقوق زن
#حجاب #پوشش #حجاب_برتر #فلسفه_حجاب #آثار_حجاب #بی_حجابی #بدحجابی #طهارت #عفت #پاكدامنی #امنیّت_اجتماعی #نگاه #مرد #مردان #فساد
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد