eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
399 دنبال‌کننده
238 عکس
142 ویدیو
11 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🌷 سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی ❤️ عشق محمّد بس است و آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) ✍شاید به بهانه بزرگداشت ، مجال پرسشی فراهم گردد : شعر و شاعری ، در تاریخ اکنون چه ضرورتی دارد؟ و اگر حضور شاعر در هر عصری ضروری است، آیا می توان دوباره ظهور شاعران بزرگ را در نشست؟ ⤵️⤵️⤵️ادامه دارد: 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_Khamenei@ziafat_andishe
از دیرباز فردوسی با لقب"حکیم" شناخته شده و حکیم هم صاحب فکر و تفکر است. پس از ورود مدرنیته به وطن، نگاه به شعر و شاعری تدریجا تفنن انگاشته شد و از حقیقت عالَم شعر دور گشتیم. شاعرانگی در زبان ظاهر می شود و زبان شعر ، حکایت سکنی گزینی شاعر در عالَمی است که عقل و علم ، کارساز امور آن نیستند . اکنون چه باید گفت که انسان امروز ساکن عالمی شده که عقل و علم همه کارو بارش را بسته و در بی عالمی خویش هر روز بی خانمان تر و سرگردان تر از قبل ،غریب و بیگانه گشته است؟ و اکنون چگونه در وضع بیگانگی و بی سکنایی بشر می توان انتطار ظهور شعر و شاعری را بکشیم؟ اگر بخواهیم بی پیرایه و ساده بگوییم باید گفت: اکنون در کجا امکان سکنی گزیدن ممکن است تا تفکر به زبان آید و شاعری متولّد گردد؟ آیا جز در ، سکنی گزیدن میسر است؟ ومگر ساختن خانه از هر کسی بر می آید ؟ آیا زن همان پیامبری نیست که امروز می تواند به ما برپاکردن خانه را راه نما باشد؟ خانه ای متفاوت از آن چه که هست که آن ها خانه نیستند ، مسافر خانه هستند؛ انبار نگهداری وسایل هستند... و حال آن که خانه جایی است که در آن : زمان و وقت تلف نمی شود، هوای خانه خالی از توهمات ناشی از محاسبات امروزی و حسابگرانه است، چرا که مادر خانه چشمانش همواره رو به آسمان است و متصل به بالا، اما پایش متصل به زمین و همواره در سعی صفا و مروه زندگی خویش مشغول ، آری زمین وآسمان این خانه، به هم‌ است؛ وهوای این خانه، است و . اکنون می شود گفت : ما به دنبال شاعر نیستیم !! ما درجست وجوی؛ که ، زبان سکنی گزیدن است؛ وزبان شاعرانگی ؛ و زبان تفکر . و فقط در پناه این زبان می توان امید وار به استواری بنیاد هستی باشیم و در فقدانش نیز جهان زیر و رو خواهد شد( شده ) زبان مادری ،همان گشایش راه بسته در وقت سخت و دشوار امروز ماست. @ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| توصیه اخیر رهبر انقلاب به وزارت آموزش و پرورش درباره ورود هر چه بیشتر شعر فارسی به کتب درسی ✍و مگر انس کودک با شعر و معارف و حکمت اسلامی جز از شروع می شود؟ و چه زبانی برای انس کودک بهتر از است؟ و ، را اکنون چه زیبا می توان دوباره و دوباره شنید و نوای توحیدی را با آن بهجت و سرور مادرانه ، به گوش وجودی کودک نیوشاند. 💻 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۳ اردیبهشت 🕰ساعت ۱۳ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
📩 رهبر انقلاب: از و نیروهای مسلح به خاطر تحمل سختی‌ها تشکر میکنم. ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح، تشکر ویژه‌ای از خانواده‌های فرماندهان و رده‌های مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشتند و گفتند: 🔹️ بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختی‌ها را تحمل می‌کنند. ۱۴۰۳/۲/۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ماموران‌خدا(قسمت اول): ✍تا قبل از ۵ اردیبهشت ۵۹ مثل بسیاری از نقاط کره زمین متعلق به طبقه بی جان‌ها بود ،جمادی بود مثل بقیه بیابان‌ها . اما پس از ۵ اردیبهشت ۵۹، دیگر شن‌های طبس بودند که هوشمندانه پدافند دفاعی داشتند و هوای طبس نیز مامور خدا شده بود که هوشمندانه می وزید. اکنون پس از واقعه طبس که با رعایت همه جوانب لازم برای برنامه فوق سری ارتش آمریکا به شکست انجامید لازم نیست تا از خود بپرسیم: آیا می‌توان خدای خمینی را در این تاریخ یافت تا با ایمان به غیب و شهودش بتوان در عالَمی حاضر شد که حتی نسبت درس خواندنمان نیز متفاوت از رسم رایج باشد ؟؟؟ امام ، فقه خواند و اصول ، فلسفه و عرفان، تفسیر و کلام ؛ و اما او سیاست را نیز راه بَر بود و سیاست را کجا آموخته بود؟ ادامه⤵️⤵️⤵️ ✅@ziafat_andishe
🔻ماموران‌خدا(قسمت دوم): ✍ یعنی ابتدا شاگرد حوزه بود و بعد به میدان سیاست و قدرت روی آورد ؟ و یا اینکه او علم آموخت و طلبه بود، اما چیزی در جانش فغان و غوغا انداخته بود، او از فراموشی عهد دینی بی‌قرار بود و در عالَم خود، در بحث و تفکر و تهذیب نفس خود ، دغدغه تجدید عهد دینی داشت و مگر جز با مجاهده نفس و تفکر به تقدیری که حضور او را در آن تاریخ میسر می‌کرد راهی وجود داشت؟ قرآن را نوشیده بود و با گوشت وپوستش آمیخته: والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا. که که مجاهدت حل مسائل را ممکن خواهد کرد و راه آینده را گشایش می بخشد و چه گشایشی ! که برای ایران نه بلکه برای همه دنیا واکنون نیز برای . این گونه بود که او با انقلاب، بشر سرگردان را به جوهر انسانی خود ،یعنی به برد و رشته اتصال گذشته و آینده را دوباره زنده کرد . این گونه است که پاسداری انقلابش را شن‌های بیابان به عهده می‌گیرند ،در نیمه شب، در بی خبری دستگاه های اطلاعاتی ، در... در... گویی ابابیل هابه استقبال سپاه ابرهه رفته اند؛ و گویی امروز روز انزال دوباره قرآن است !!! و ما چگونه می‌توانیم دائماً خود را به پاسداشت از تفکر این انقلاب فرا نخوانیم؛ آنگونه که ندای بی‌صدای آن را شنوا شویم و راه آینده خود را گشوده یابیم؟ راهی که گرچه در گفت نیاید ، اما می دانیم‌که رفتنی است ... وشاید ، همین است. والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا. ✅@ziafat_andishe
بدون گریم.MP3
37.95M
در نمایشنامه‌های ایپسن گویی حرف از حضوری از زن است؛ زنی که خواهان حضوری در تاریخ خود است و در طلب نقش‌آفرینی جدی در جامعه خود می‌باشد. در نمایشنامه هدا گابلر، زن با اراده‌ای قوی گویی همه قصه را پیش می‌برد و در پایان داستان نقش، خودش را می‌کُشد. پایانی که در نمایشنامه‌های ایپسن به انحاء مختلف تکرار می‌شود. ایپسن یک خودآگاهی است؛ نمایشی از جامعه اروپایی است که نشان از خانه‌های اروپایی می‌دهد که گویی خانه عروسکی‌اند. در نمایشنامه‌های او محور قصه زن است و گویا این زن به شدت خواهان بودن است. بودنی در پیشگاه مرگ، بودنی در تاریخ و نه در پیشگاه ایدئولوژیها. هدا گابلر خواهان چیست؟ انگار که زیست مشهور و حتی درخشیدن در مدل ژورنالیستی را خواهان نیست. زیستی که او را از ملال روزگار رها کند. چه حضوری را می‌توان مقابل او قرار داد؟ 🗓 دوشنبه ۳اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این زن نگاه کنید... خانه‌ی ویران شده‌اش را جارو می‌کند. او در دامنهٔ آتشفشان سُکنی گزیده.... و این حقیقت حیات است. آنها که در پناه عافیت به سر می‌برند جز سپری کردن زمان فانی به سوی مرگ، حظی از حیات ندارند. ➕️ @yaminpour@ziafat_andishe
چیست؟ و خانه کجاست که در ویرانه هایش هم می توان احساس داشت ؟ او امروز از همه تعلق های پوچ مدرن ، یعنی تعلق به آسایش و رفاه که آزادیش را سلب می کند، دل کنده و به خانه دل بسته، ودر این دل بستن خانه ای را به پا می کند که حتی در هایش نیز می شود سکنی گزید و امیدوارانه به استقبال آینده رفت . اینده ای که متعلق به ازادی خواهان است. و آزادی خواهی همان طی است که عازمش شده است. ✅@ziafat_andishe
. ... شهید تفکّر ... 🔹 گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب : 📚مسئله . 📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ 🔸 ساعت ۱۸ 📍مکان: خیابان ظهیرالاسلام، کوچه شهید حیرت، سرای هنرو اندیشه. 🔹 پخش زنده از https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom @ziafat_andishe @soha_sima
شهید مطهری و درک زمانه: ، رادمردِ بود که خیلی زود و به خوبی متوجه مسئله حضور زنان مسلمان در هویت اجتماعی‌شان گردید. گواه این ادعا، 📚کتاب‌های «» و «نظام حقوق زن در اسلام» که از یک طرف، مقابله‌ای بود با متحجّرین، و از طرف دیگر مقابله‌ای با روشنفکران غرب‌زده . @ziafat_andishe
شهید تفکر - مسئله حجاب.mp3
36.85M
‌‌ 🎙شهید تفکّر صوت گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب: 📚مسئله 📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ @ziafat_andishe
بدون گریم.mp3
40.53M
🔹؛ تصویر زن در آیینه غرب 🔹جلسه هشتم 🔹گفتگو پیرامون نمایشنامه «رسمرس هلم» از ایپسن، پرده دوم 🔹دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ✅@ziafat_andishe
. 🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست. 🔰دعوت به ضیافت ضیافتی از جنس گفت و گو با نظر به: نمایش نامه های "ایبسن" 🔰...تصویر زن در آینه غرب... 📆 زمان: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت 🕰ساعت : ۱۳:۳۰ 🔻مکان :سرای هنر و اندیشه 💢میز گفت وگوی جوان امروز : ✅@ziafat_andishe
🔻گفت وگو در موضوع با محوریت مقاله: ✍تقابل آزادی و حجاب! چرا؟ به قلم: استاد 🗓دوشنبه ؛ ۱۷ اردیبهشت ⏰ساعت : ۱۶ 🔻پخش زنده : https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom (با گزینه"مهمان"وارد گفت وگو شوید) 💠میز گفت وگوی دختران و زنان امروز: ✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍استاد : می‌گوییم تو خطری در پیش داری. این خطری که در پیش داری را با چه می‌خواهی حفظ کنی ؟ در واقع حجاب اینجا یک روی سر آدم نیست بلکه یک نوع است. حال با او در میان می‌گذاریم که دو سبک حضور است یکی آن که می‌خواهی بی‌پروا خودت باشی که ببین چه می‌شود ؟؟!!خیلی عجیب است ؛ و یکی سبک حضوری که خودت باشی اما در بستری که بستر حیات معنوی خودت باشد. باز هم باید روی این کنید. 📚تقابل آزادی و حجاب! چرا؟ ✍و به راستی،اکنون فلسطینی یک تکه پارچه است که مانند سایر روسری ها ، روی سر دختران آمده و یا؛ یک سبک حضور در جهان امروز است که حتی دانشجویان دانشگاه های آمریکا نیز با آن هویت خود را که در جهان استکباری دیگر حاضر نیستندوتعلقی به ان ندارند، معرفی می کنند؟ آری به این چفیه ، تعلقی است آزادی بخش و نه تعلقی دست وپا گیر، و در این نقطه چگونه می توان حجاب را مقابل دانست؟ 💠@ziafat_andishe
. 🔹حجاب و آزادی در فهم همگانی، حجاب در برابر آزادی و آزادی در برابر حجاب است. در این فهم حجاب از رسومات گذشته و آزادی پدیده‌ای امروزی است. معمولا اینگونه فهمیده می‌شود که زن در گذشته حجاب داشته و در امروز آزادی دارد. در این فهم، حجاب تکلیف و آزادی حق است. با این نوع نگاه ما در یک تنگنای تاریخی نسبت به این مسأله هستیم. به عبارت بهتر این فهم همان تنگنای تاریخی ماست که باید منتظر غلبه یکی بر دیگری بود؛ تکلیف بر حق یا حق بر تکلیف. بیشتر اوقاتمان به جنگ و نزاع می‌گذرد و زمانی که از جنگ خسته شدیم از در صلح وارد می‌شویم و می‌گوییم باید عقاید یکدیگر را محترم بشماریم. اما کمی بعد دوباره... تفکر تاریخی درک تنگناهای تاریخی و پیدا کردن چشم اندازی برای فهم و درک مسائل است. تا وحدت خود را بیابیم و بجای نزاع و جدال با مهر و دوستی جهانی برای زندگی بیابیم. شاید بگوییم: تفکر تاریخی نظرش در مورد این مسأله چیست؟ و چه راه حلی ارائه می کند؟ تفکر تاریخی به ما کمک می کند تا مسائل، از نو طرح شوند به تعبیر بهتر اگر امروز خود را در یک نزاع می‌بینیم هنوز نتوانسته‌ایم مسأله را بیابیم. پس بجای آنکه اصرار بر نظر و نگاه خود داشته باشیم، باید دوباره به مسأله حجاب و آزادی بیندیشیم شاید فهم دیگری از مسأله پیش آید. @soha_sima 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید پرسید رهبر انقلاب در کدامین نقطه حاضر است که به تقدیرات حضورِ جهانیِ امروزِ اسلام این گونه می اندیشد؛ آن گونه که تقدیر از ورزشکاران و عکس یادگاری گرفتن نیز جایی برای ایشان می یابد؟ تشکر از وحید شمسایی ، اکنون گویی همان به آینده ای است که در آن ،تجدید عهد انسان ها با هویت قدسی شان ممکن گردیده و و در این نقطه حجاب دیگر همان امکان رفتن به است. در این حضور حجاب نه متعلق به دیروز و امروز که اتفاقا برای و هاست. 💠@ziafat_andishe
مقوله حجاب در تفصیل مقاله تقابل آزادی و حجاب استاد طاهرزاده.mp3
35.24M
گفت وگو با محوریت متن : تقابل ازادی وحجاب !چرا؟ آیا می توان به مساله حجاب آن گونه بیندیشیم که در تفصیل ان یقین کنیم که حل این مساله فقط با برخورد قانونی و نهی از منکر شرعی (که لازم است)ممکن نخواهد ‌شد آن گونه که از زبان مشهورات ، خود را فارغ می یابیم؟ اگر حجاب حکم فقهی و دستور قانونی است، باید پرسید که قانونی شدن فقه در جهان امروز چقدر ممکن است؟ وبا توجه به مسائل کنونی ، در عرصه و ،درسایه حاکمیت کدام یک، راهگشایی تاریخ ممکن خواهد شد؟ به عبارتی چقدر در مواجهه با مسائل امروز خود توانسته ایم به بیندیشیم؟ آیا می توان به مقوله حجاب مانند بستن نگاه کرده و سپس قانون را به عنوان راه حل پذیرفت و بسنده کرد ؟ باید گفت : فکر کردن به مساله حجاب، اکنون ، دعوت به همان راهی است که می تواند به اقتضائات حضور انقلاب در جهان آینده بیندیشد و جهان را به آینده مطلوب که همان آینده انقلاب است فرا خواند. در این سلسله گفت وگوها تلاش داریم تا با نگاهی متفاوت و مناسب این تاریخ ، به مقوله حجاب بپردازیم. امید که همواره عازم راه بی پایان تفکر باشیم . (۱۴۰۳/۰۲/۱۷) 💠@ziafat_andishe
بدون گریم 22.MP3
38.93M
جلسه 🔹بدون گریم؛ تصویر زن در آیینه غرب 🔹جلسه نهم 🔹گفتگو با توجه به نمایش نامه از ایبسن 🔹دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟪 را سوار بر کشتی نوح ببینید... : ✍ای زن! به کدام سو نظر داری که این چنین سخن می‌گویی؟ این یعنی رو به سوی فردایی دیگر. فردایی که با انتظاری مقدس بر ما رُخ می‌نمایاند که همان حاضرشدن در است که با شروع شده و می توان با این حضور، به مقامِ انسانیت ارتقاء یافت و از درون خود لبریز شد. درونی که در آن بیشتر قابل لمس است به همان معنایی که حضرت روح الله«رضوان الله تعالی علیه» از آن خبر داد و فرمود: « خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند»؛ و آری این یعنی سوار شدن در که شما از آن خبر دادی.☘️ واکنون چگونه می توان با کوتاه اندیشان اکنون زده از انقلابی گفت که در اجمال خویش ما را به خود فرا میخواند تا در طلب درک تفصیلش،تمنای درکِ نسبتِ امروز خودبا آن را بیابیم؟ نسبتی که تنها در حضور آن می توان فقط از خدا گفت و به آینده دعوت کرد،چرا که خدای امروز،خدایی است که شن های بی جان طبس نیز زنده اند و سربازانش می شوندو انقلاب خمینی همان حقیقتی است که با خدایش می توان به سر برد؛ با این خدا تحمل دشواری ها نازیباست ، بلکه باید به دشواری ها و سختی های دوران رفت ، در دل آن ها کرد ، مثل ، وملامتِ ملامت گران را نادیده که نه، برد: در بلا هم می چشم لذات او مات اویم مات اویم مات او و آیا می توان به مقوله با همین تفکر تاریخی انقلاب اندیشید؟ تنها نقطه ای که امروز ما را در مقوله حجاب صاحب سخن کرده و امکان دیالوگ نوجوان را ممکن خواهد کرد ، همین است ✅@ziafat_andishe