eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
682 دنبال‌کننده
114 عکس
51 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
فهرست مطالب فهرست اجمالی کتاب @DrRamazan
فهرست تفصیلی کتاب: صفحه اول @DrRamazan
فهرست تفصیلی کتاب: صفحه دوم @DrRamazan
فهرست تفصیلی: صفحه سوم @DrRamazan
فهرست تفصیلی صفحه اخر فهرست @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
‼️ آیا نظام ما بر حق است و اگر هست، چرا اینهمه مشکلات ⁉️ #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی 🖋 امام زمان ارواحن
🖋 ارتباط خاص امام خامنه ای با حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف سابقا گفتیم با امام زمان ارتباط دارد و از طرف او هدايت می‌شود. نمونه دیگری از آن، به صحبت‌های مقام معظم رهبری درباره جنگ یمن مربوط می‌شود. در فروردین سال 1394 رهبر ایران در یک سخنرانی به می‌پردازد. اگر به سال 98 برگردیم امکان پیروزی سعودی در نبردی که راه انداخته بسیار بالا به نظر می‌رسید؛ 🔹 اولا یک ائتلاف چند ملیتی فوق العاده پر سر و صدا به راه انداخته بود. 🔹 ثانیا از جنگنده، تا بهترین ابزار نظامی را خریده و با کمک چندین کشور حملات هوایی به یمن را آغاز کرده بود. 🔹 ثالثا در میدان، بهترین نیروهای مزدور را از کشورهای آفریقایی و عربی به یمن آورده و به بهترین تسلیحات مجهز کرده بود. 🔹 رابعا چیزی از کارخانه‌های تسلیحات سازی آمریکا و غرب نبوده که نخریده باشد... 🔹 از همه مهم‌تر، رسانه و حاکمیت‌های غرب و نظام بین الملل بصورتی کاملا هماهنگ، با این حمله‌ی نظامی همراهی می‌کنند. تقریبا همه چیز روی کاغذ تمام شده و سعودی فاتح جنگ به نظر می‌رسید. قسمت اول @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🖋 ارتباط خاص امام خامنه ای با حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی سابقا
🔻 در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب چیزی می‌گوید که همه را شوکه می‌کند. گاه انسان از وقوع یک حادثه سخن می‌گوید، آن هم در شرایطی که اسناد و شواهد نشان می‌دهد در آینده پیش رو، شاهد وقوع چنین چیزی خواهیم بود. گاهی ماجرا متفاوت است؛ شواهد نشان می‌دهد که گزینه‌ی الف اتفاق می‌افتد. اما با این وجود، فردی بر خلاف نظر همه تاکید دارد که قطعا گزینه ب رخ خواهد داد. در این صورت ماجرا را باید با تأمل بیشتری بررسی کرد. 🔻 با در نظر گرفتن اوضاع آن روزها و دستِ برتر سعودی و حمایت حداکثری آمریکا این جمله از رهبر ایران را بخوانید: "سعودی‌ها بدعت بدی گذاشتند در این منطقه و البته خطا کردند، اشتباه کردند!! کاری که امروز دولت سعودی در یمن انجام می‌دهد عیناً همان کاری ست که صهیونیست‌ها در غزه انجام دادند. سعودی‌ها در این مسئله خسارت خواهند دید، ضرر خواهند کرد و آن‌ها به هیچ وجه پیروز نخواهند شد. دلیل بسیار واضحی دارد. دلیلش این است که توانایی‌های نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر توانایی نظامی این سعودی‌های کذا و کذا (خنده حضّار) بود. چند و چندین برابر این‌ها، آن‌ها توانایی نظامی داشتند، طرف مقابلش هم غزه یک وجبی بود. این جا طرف مقابل، یک کشور است، یک کشور ده‌ها میلیونی، یک ملت، کشور پهناور و وسیع. اگر آن‌ها توانستند در غزه پیروز شوند، این‌ها هم خواهند توانست در اینجا پیروز بشوند؛ البته آن‌ها هم پیروز می‌شدند باز پیروزی این‌ها احتمالش صفر بود، الآن احتمالش زیر صفر است. این‌ها قطعا ضربه خواهند خورد. قطعا بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد." قسمت دوم @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🔻 در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب چیزی می‌گوید که همه را شوکه می‌کند. #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی گاه ان
يادتان هست که گفتیم با امام زمان ارتباط دارد و از طرف او هدايت مي‌شود؟ يک نمونه ديگر از پيشگويي‌های دقيق امام خامنه‌ای برخلاف همه پيش بينی‌ها و موسسات آينده پژوهي دنيا 🔺 حدود 2855 روز از آن پیش بینی رهبر ایران گذشته است. حالا سعودی و یمن در حالت آتش بس هستند و همزمان سعودی دارد مذاکراتی را با انصارالله انجام می‌دهد و همچنین پیام‌هایی را به طرف یمنی مخابره و تاکید کرده که ما آماده پذیرش پایان جنگ هستیم! منتها درخواست داریم بپذیرید که عمق سعودی را تهدید نکنید!! 🔹 رهبر ایران چطور به این جمع‌بندی رسید که با قطعیت از شکست سعودی بگوید؟ 🔹 آیا آنچه او می‌گوید خروجی نتایج مراکز آینده پژوهی است؟ اگر چنین است؛ ❓ اولاً چرا آمریکا با این همه ادعا چنین مراکزی ندارد؟ و چرا آن‌ها نتوانستند شکست "گاو شیرده" را پیش بینی کنند؟ ❓ ثانیا چرا آن‌هایی که در ایران دورِ یک میز با رهبر این کشور می‌نشینند اعتراف می‌کنند که او بر خلاف درکِ همه‌ی آن‌ها از حقیقت، نظر داده و اتفاقا حالا اثبات شده که او درست گفته است؟ پس می‌توان با قطعیت گفت آنچه رهبر ایران گفته مانند آنچه درباره جنگ 33 روزه (پیش بینی پیروزی حزب الله) مطرح کرده بود چیزی فراتر از یک آینده پژوهی است. درست در همان زمان هم چهره‌هایی مثل که اشراف دقیقی به حقایق میدان داشتند تاکید می‌کردند که ما از پیش بینی ایشان به شدت متعجب شدیم و حیرت کردیم که چنین چیزی دقیقا بر خلاف حقایق میدان و نظر همگان رخ داد... قسمت پایانی @DrRamazan
موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول 🔰 نتایج متفاوت جنگ جهانی اول، برای ایران و عثمانی چه بود؟ 🔰 چرا تغییرات اساسی و هویتی که در عثمانی اتفاق افتاد، برای ایران رقم نخورد؟ 👇🏻 در پست بعد، به صورت اجمالی به پاسخ این سوالات می‌پردازیم 👇🏻 @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی 🔰 نتایج متفاوت جنگ جهان
موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول شماره 1 ❓ نتايج متفاوت براي و چه بود؟ 🖋 در جنگ جهانی هم ايران و هم عثمانی مورد اشغال واقع شدند که در نتیجه هر دو دچار حکومت‌های دست نشانده مستبد شدند. امّا در عمل سرنوشت و عاقبت آن‌ها کاملاً متفاوت بود: اولا: ايران نشد در حالی که عثماني تجزيه شد و ثانیا: در ايران اسم کشور، خط نوشتاری، تاريخ رسمی، مذهب رسمی، روز تعطيل رسمی هفته و همچنين هويت ملّی تا حدی حفظ شد. در حالي که در عثمانی: 🔸 اسم کشور از "عثمان" به تغيير کرد 🔹 خط نوشتاری آن از خط عربی به خط لاتين تغییر کرد 🔸 تاريخ رسمی از هجری قمری به ميلادي تبدیل شد 🔹 مذهب رسمی این کشور، از سنّی به لائيسم تبدیل گشت 🔸 روز تعطيل رسمی هفته، از جمعه به يکشنبه تغییر داده شد 🔹 و تا حدّ زيادی هويت مردم در شهرهای بزرگ دگرگون شد. ثالثا: نهاد در عثمانی به کلی از صحنه اجتماع خارج شد و به مساجد محدود گشت، در حالی که در ايران، علي‌رغم تلاش‌هاي فراوان ، نهاد روحانيت همچنان به فعاّليت‌هاي خود ادامه داد. رابعا: فعاّليت‌هاي مذهبي در عثماني بسيار محدود شد، امّا در ايران با وجود محدوديت، اين فعاّليت‌ها بعد از رضا شاه مجدداً از سرگرفته شد. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی 🔰 نتایج متفاوت جنگ جهان
موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول تصویر الحاقی: تیمور تاش شماره 2 ❓ چرا تغييرات اساسی و هويتی که در عثمانی () اتفاق افتاد در ايران اتفاق نيفتاد؟ 🖋 اينکه چرا اين اتفاق‌های شوم در ايران نيفتاد، به خاطر اين بود که با تغيير رژيم از به جمهوری در ترکيه، چون پيروز جنگ بود دست برتر را در عثمانی داشت و توانست بيشتر اين تغييرات را در ترکيه جديد بوجود آورد. امّا در ايران؛ ▪️علي‌رغم تلاش انگلستان براي برقراري جمهوری و از بين بردن حکومت مشروطه و علي‌رغم آن‌که انگستان پيروز جنگ بود، با قيام سراسری مردم و نخبگان، خصوصاً علما، مواجه شد و اين امر مانع شد از اينکه انگستان بتواند قانون اساسی مشروطه را نابود کرده و قانون اساسی جديدي بر پايه تفکر کاملاً غربی، آنطور که در ترکيه جديد ايجاد کرد، در ايران هم ايجاد کند. و چون قانون اساسی همان قانون اساسی ای بود که علما براي اصلاح آن خون داده بودند، محتوای قانون اساسی مشروطه طوري تنظيم شده بود که به و ديگران اجازه چنين کارهايي را در کشور نمي‌داد. ▫️ به علت آن‌که علماء با وجود مشکلات عديده، هیچگاه صحنه را خالی نمي‌کردند و مردم هم پشتوانه علماء بودند، ايجاد چنين تغييرات بنيادی در به اين آسانی نبود. لذا علي‌رغم تلاش‌های پيگير و پيگيری سفارتخانه‌ها نتوانستند خط نوشتاري مردم را تغيير دهند. @DrRamazan
نقش گروههاي مبارز در پيروزي انقلاب.mp3
9.14M
⁉️ در تلوزيون چقدر واقعيت‌های را نشان می‌دهد؟ 🔰 گروه‌های مبارز، هیچ نقشی در پیروزی نداشتند. 🎙 @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
⁉️ در #دهه_فجر تلوزيون چقدر واقعيت‌های #انقلاب را نشان می‌دهد؟ 🔰 گروه‌های مبارز، هیچ نقشی در پیروزی
🎙 خلاصه 🔻 امروزه در رسانه‌ها، متأسفانه، با پدیده اشتباهی مواجه هستیم که دانسته یا نا دانسته سعی دارد ایران را به گروه‌های مبارزین زمان انقلاب نسبت دهد. درحالی که چنین نیست و این مردم بودند که انقلاب کردند. وقتی رئیس جمهور آمریکا، ، مدتی قبل از بهمن 57 در ایران گفت: ایران یک جزیره امن است، حرف گزاف و اشتباهی نزده بود. سیستم اطلاعاتی ، به حدی قدرتمند بود که تمام صداهای مخالف را در نطفه خفه می‌کرد و هیچ گروه مبارزه‌گری در سال 56 نبود که بخواهیم بگوییم این‌ها در انقلاب ایران نقش داشتند. 🔻 به همین جهت است که می‌بینیم با نوع حرکت نظامی مخالف بودند. چرا؟ چون کار نظامی، بهانه دست ساواک می‌داد تا بعنوان خرابکار و شورش‌گر این‌ها را مجازات کنند. حتی وقتی به امام گفتند: ما سوار اتوبوس می‌شویم، اجازه بدهید پول اتوبوس را ندهیم چون تقویت می‌شود. امام در این حد هم کوتاه نیامدند و گفتند: من اجازه نمی‌دهم بخاطر یک هدف مقدس، از یک مسیر نامقدس استفاده کنید. امام خمینی تنها معتقد به کار فرهنگی و بودند. 🔻 اتفاقا فضا، فضایی بود که رژیم، با آنکه می‌دانست بیشترین نیروهای مخالف شاه، اسلام‌گراها و مقلدین حضرت امام هستند. توده‌های مسلمانی که دغدغه دین و مرجعیت دارند. اما در یک سردرگمی و دستپاچگی گیر کرده بود؛ از یک طرف نمی‌توانست با این‌ها برخورد بکند چون بهانه‌ای نداشت و از طرف دیگر، وجودشان را هم نمی‌توانست تحمل بکند. اینجا بود که رژیم، دست به یک انتحار سیاسی زد؛ در حقیقت شاه دنبال این بود تا برای قلع و قمع این عده، بهانه داشته باشد. در یک مقاله‌ای، رسماً و علناً و صراحتاً به امام خمینی توهین کرد. این یک چاقوی دو لبه بود. یک لبه‌اش این بود که نیروهای اسلام‌گرای مخالف رژیم را به عکس العمل حساب نشده وادار کند و به این بهانه آن‌ها را دستگیر کند. لبه دوم این چاقو، تحریک توده‌ها و مردم کوچه بازار بود. توده‌های دیندار که سیاسی نیستند و دنبال زندگی خودشان بودند اما وقتی به مرجع تقلیدشان توهین بشود، حساسیت نشان می‌دهند. شاه سر این مسئله ریسک کرد و گور خودش را کند. به همین جهت هم بود که امام فرمودند: انقلاب ما بود. 🔻در حقیقت، این یک حرکت الهی بود نه یک برنامه سازماندهی شده که ما از قبل برنامه ریخته باشیم. در یک جمله ای گفتند: این انقلاب 15 سال جلو افتاد و ما فکر نمی کردیم این انقلاب انجام بشود. خلاصه؛ اینکه در صدا و سیمای ما گروه‌های مبارز را برجسته می‌کنند. این تحریف تاریخ است. گروه‌های مبارز در پیروزی انقلاب هیچ نقشی نداشتند. اتفاقا این‌ها را مردم از زندان آزاد کردند. وقتی انقلاب پیروز شد، اینها رفتند پیش امام و گفتند: ما مبارز بودیم. به ما سهم بدهید. امام خمینی در پاسخ گفتند: من خودم هم سهم ندارم. اگر مردم قبول کنند من می آیم و اگر قبول نکنند نمی‌آیم. اگر مردم به شما رأی دادند بیایید و اگر ندادند نیایید. مردم و توده‌های مسلمان انقلاب را پیروز کردند، پس تنها سهم‌دار انقلاب هم توده‌های مسلمان و مردم هستند. @DrRamazan
75 چاپ.pdf
4.99M
📰 🗞 ویژه نامه «صد سالگی حوزه علمیه قم» 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 صفی متشکل در برابر فرنگی مآب‌ها 💠پدر معنوی 💠اشتراک یا تقابل 💠حوزه و گام دوم انقلاب 💠انقلاب در سماوات حوزه 💠علم اسلام 💠 فقط هفت نفر معمم بمانند () 🖇 لینک کانال نشریه عهد: https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 @DrRamazan
موضوع: امنیت ایران با روی کار آمدن شماره 1 تصویر الحاقی: نبرد ارامنه مسلح در ⁉️ چگونه رضاخان توانست را امن کند؟ از سه جهت عامل اصلی نا امنی در ايران بود: ❗️ یک. اشغال ايران توسط انگليس و وجود نيروهای انگليسی و هندی و مزدوران ايرانی آن‌ها در اقصا نقاط ايران. به دنبال این اشغال، با اعلام جهاد از طرف علماء بر عليه انگليس، هر نوع قيام و بدست گرفتن اسلحه به اسم مبارزه با انگليس مشروعیت داشت. لذا گروه‌های زيادی در ايران، مثل قشقائی‌ها و جنگلی‌ها به ‌شکل سازمان‌یافته، و افراد دیگری مثل گروه‌های پارتيزانی به شکل غیر سازمان‌یافته به مبارزه برخواستند. البته بودند کسانی که در اين فضا دنبال راهزنی و ايجاد ناامنی باشند و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند. ❗️ دو. و به دنبال آن حضور نيروهای ، و انگليسی در ايران باعث شد که اسلحه‌های جنگی به وفور در ايران پخش شود و اين مسئله به نا امنی‌های داخل ايران دامن زد. ❗️ سه. بخشی از نا امنی‌های ايران مستقيماً تحت حمايت انگليس صورت مي‌گرفت؛ مثل حمله مسلح اروميه به مسلمانان، که اين ارامنه مستقيماً توسط انگليس به انواع سلاح‌ها مسلح شده بودند و اين‌ها از اروميه تا همدان در تمام مسير به طرز فجيعی به قتل و غارت مسلمانان پرداختند. این سه امر جریان داشت تا نوبت به روی کار آوردن می‌رسد. @DrRamazan
موضوع: امنیت ایران با روی کار آمدن شماره 2 تصویر الحاقی: شیخ خزعل ⁉️ چگونه رضاخان توانست را امن کند؟ این سه امر جریان داشت تا نوبت به روی کار آوردن رضاخان می‌رسد. وقتی قرار است عامل و دست‌نشانده خود () بر کشور مسلط شود نياز به توجيه و پذيرش ملّی دارد؛ لذا 🔸 اولا. با قطع حمايت از عمّال و مزدورهای منطقه‌ای خود و دادن اسرار آن‌ها به رضاخان، زمينه سقوط گروه‌های ياغی دست‌نشانده - مثل ارامنه و شيخ خزعل - را فراهم کرد. ( ابتدا کانديدای حکومت ايران بود امّا با پيدا شدن رضاخان مير پنج در مرکز و کشف وجوه امتياز بيشتری در رضاخان برای نوکری، شيخ خزعل بايد حذف می‌شد. لذا شيخ خزعل به تهران فرا خوانده شد و در تهران به قتل رسيد.) 🔸 ثانیا. با خروج ارتش اشغالگر و ايجاد ارتش ملّی (ولو ظاهراً) بهانه‌ای برای بدست گرفتن اسلحه توسط گروه‌های پارتيزانی و غيره وجود نداشت بطوری که جنگلی‌ها از جنگ با رضاخان خودداری کردند و تشکيلات آن‌ها از هم پاشيد. ساير گروه‌های مبارز هم اسلحه را به زمين نهادند. لذا مشروعيتِ بدست گرفتن اسلحه از بين رفت و در اين فضا افراد سودجو و راهزن به راحتی شناسايی می‌شدند. در نتیجه خود به خود با خروج ارتش اشغالگر، بخش زيادی از امنيت تأمين شد. البته وجود به لحاظ روانی تأثير زيادی در اين امر داشت. @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 سلسله‌ نشست‌های موضوع: زمینه‌های تحقق انقلاب اسلامی قسمت اول سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 برنامه‌های جریان ضد دینی، به مجری‌گری ، برای نابودی 🔰 مأموریت علماء و حوزه‌های علمیه در برابر رفتار رضاه شاه 🔰 دو جنبه نظامی و فرهنگی در جریان بر علیه حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
35.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 سلسله‌ نشست‌های موضوع: زمینه‌های تحقق قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 پیامد برنامه‌های در برابر هجمه‌های پهلوی 🔰 سیاست ، و بازگشت روشنفکران به دین و حوزه 🔰 تلاش جریانات برای جدایی از حوزه 🔰 تفاوت رویکرد و در برابر حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🎙 سلسله‌ نشست‌های #کانون_طلوع موضوع: زمینه‌های تحقق #انقلاب_اسلامی قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام #
1401111919s.mp3
10.52M
🎙 سلسله‌ نشست‌های 🎶 فایل صوتی موضوع: زمینه‌های تحقق قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 پیامد برنامه‌های در برابر هجمه‌های پهلوی 🔰 سیاست ، و بازگشت روشنفکران به دین و حوزه 🔰 تلاش جریانات برای جدایی از حوزه 🔰 تفاوت رویکرد و در برابر حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
🔶 آیا میدانستید ایرانیان باستان روز را می‌گرفتند؟ @DrRamazan
🔰 مولوی عبدالحمید، غربگرا و مخالف عقاید اهل سنت 📞 ❗️ امام جماعت ، در یک تور یا تله گیر افتاده است. ❓ طرفداران ، هواداران اهل سنت یا غربگرایان روشنفکر؟ ❓ در قبال این شخص چه مسئولیتی دارد؟ ❓ چرا صدای دیگر ائمه جماعات به گوش نمی‌رسد؟ 🔸🔸🔸 مروری بر این مسائل و مطالب دیگر در متن با استاد، حجةالاسلام رضا رمضان نرگسی 23 بهمن 1401 لینک متن مصاحبه @DrRamazan
📣 اصلاحیه 🌺 دوستان و اعضای محترم کانال "رضا رمضان نرگسی" اخيرا مصاحبه اي از من در سايت پخش شده که در قسمت اخرش بخش‌هایی افتاده و برخي از جمله‌بندی‌ها هم اشکال دارد. عين متن مصاحبه در ادامه تقدیم می‌شود.
📣 متن الحاقی با که در سایت نیست ❓ سؤال‌؛ به تازگی گفته است که حتی لائيک‌ها بايد در مسؤوليت بگيرند. آيا مباني فکري و فقهي مولوی عبدالحميد، در طول تاريخ اجازه حيات به ساير مذاهب اسلامی مانند را در دوران حکومت اين مبانی فکری و فقهی داده‌اند؟ البته در مقابل ما نمونه بارز را داريم که اقليت‌های مذهبی در مجلس و ... حق نمايندگی و اظهار نظر دارند. ❗️ جواب استاد؛ اين قصه سر درازی دارد. هرگاه شيعه حکومت داشته را خودی فرض کرده اما اهل سنت بر عليه شيعه موضع‌گيری کرده است. 🔹 در ماجراي که حکومت شيعی بود، تاريخ گواهی می‌دهد که اهل سنت به راحتی و بدون مشکلی زير پرچم آل بويه زيست می‌کردند؛ دو سوم دانشمندان شاغل در رصد خانه خواجه نصير، سنی بودند. اما برعکس، در دولت و ، شيعه به شدت مورد قتل و هجمه قرار داشت. حتي در دوره غزنويان، همسايه اگر با همسايه دشمن بود، به او تهمت شيعه بودن می‌زد و اگر دو شاهد اقامه بر شيعه بودنش می‌کرد حکومت غزنوی آن فرد را از بين می‌برد. يا زمانی که ازبک‌ها هرات را گرفتند، چه ميزان قتل و عام از شيعيان در هرات راه انداختند. اين يک قصه پر غصه است. 🔸 علت آن نيز اين است که شيعه معمولاً وقتي به قدرت می‌رسد، برايش ايمان و اعتقاد و درستکاری و تقوا داشتن کافی است؛ لذا براي اهل سنت فضا را باز مي‌گذارد؛ اما اهل سنت وقتی به قدرت می‌رسد را پيش می‌کشد و فضا را به شدت برای شيعه مي‌بندد. در ماجراي چقدر پيشمرگ‌های کُرد به مقام‌های بالای نظامی رسيدند و چقدر در اداره کردستان ايفای نقش کردند. چرا که شيعه ادعا مي‌کند که مذهب او بر اساس منطق و بر اساس واقعيت‌های مسلّم تاريخ بنا شده است لذا ترس از بحث و مناظره و گفتگو ندارد. اساسا مذهب شيعه مذهب گفتگو است. در ماجرای و شاه سليمان قانوني، علما در درگاه شاه طهماسب کتابچه 110 صفحه‌ای تحت عنوان "نامه‌ای براي علماي اهل سنت عثمانی" فرستادند و آن‌ها را دعوت به صلح کردند. اتفاقا همين نامه پايه و اساسي شد براي صلح پايدار بين شاه سليمان و شاه طهماسب . 🔹 اساساً ائمه ما، فقط ائمه شيعه نيستند. (عج) به همان ميزانی که براي شيعه دل مي‌سوزاند، براي اهل سنت نيز دل مي‌سوزاند. امام زمان(عج) امام کل است. همانقدر که مال اهل سنت است مال شيعيان هم هست. حتي رواياتي داريم که خير امام زمان(عج) به اهل سنت نيز مي‌رسد. ما تشيع را کل اسلام مي‌دانيم و براي همين است که سعي مي‌کنيم به نوعي همه فرقه‌ها را زير بال و پر بگيريم. تنها فرقه علي اللهی و ناصبي‌ها در ميان شيعه و سنی هستند که ما آن‌ها را کافر مي‌دانيم و عملاً از دايره اسلام خارج اند. 🔸 مَثَل شيعه و ساير فِرَق مسلمان، مَثَل پدری است که برای فرزندانش دلسوزی دارد، هرچند فرزند دلسوزی پدر را درک نکند. براي همين همانطور که در ميان شيعيان همه مقيد به دين و نماز نيستند، بخشي از مسلمانان هم مقيد به امامت نيستند. و اما اينکه مي‌گويند شيعه نسبت به صحابه نظر خاصي دارد، اين‌ها صرفاً عقايد فلسفي يا کلامي نيستند بلکه اين‌ها واقعيات تاريخي است که کاريش نمي‌شود کرد. تاريخ را نمی‌توان عوض کرد. وقتي (ع) با طلحه جنگ می‌کند، ما نمی‌توانيم بگوييم قاتل و مقتول هر دو بهشتی هستند! بايد واقعيات تاريخي را قبول کنيم. اما اگر کسی تفسير ديگری مي‌کند، اين تفسير او موجب نمی‌شود که او را کافر بدانيم. بله، همانطور که ما در ميان شيعيان افراديکی را داريم که مانند ما فکر نمي‌کنند، حتي نماز نمی‌خوانند يا در نماز و روزه کاهلند و در عين حال در جامعه شيعه زندگی مي‌کنند. 🔹 در نظريه مذهبي شيعه اساس دين بر شهادتين قرار دارد و اين کل اسلام است. پيامبر فرمود: "قولوا لااله الا الله تفلحوا" کسي که شهادتين مي‌گويد ولو اينکه سني باشد، ازدواج، ذبيحه، مراوده، معامله و ... با او حلال است. ما در تهران مسجد سنی نداريم؛ چون اهل سنت را مسلمان می‌دانيم و اعتقاد داريم که مي‌توانيم در کنار همديگر نماز بخوانيم و به همديگر اقتدا کنيم و اتفاقاً اين سفارش مذهب است. اما متاسفانه عکس اين در ميان برخي از اهل سنت است. قسمت اول @DrRamazan