eitaa logo
رضا رمضان نرگسی
682 دنبال‌کننده
114 عکس
51 ویدیو
5 فایل
کانال شخصی دکتر حجة الاسلام رضا رمضان نرگسی کارشناس ارشد جامعه شناسي ، دکتراي علوم سياسي گرايش مسائل ايران، عضو هيئت علمي موسسه اموزشي و پژوهشي امام خميني متخصص در حوزه تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی ارتباط با ادمین کانال: @defender23
مشاهده در ایتا
دانلود
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی 🔰 نتایج متفاوت جنگ جهان
موضوع: ایران و عثمانی در جنگ جهانی اول تصویر الحاقی: تیمور تاش شماره 2 ❓ چرا تغييرات اساسی و هويتی که در عثمانی () اتفاق افتاد در ايران اتفاق نيفتاد؟ 🖋 اينکه چرا اين اتفاق‌های شوم در ايران نيفتاد، به خاطر اين بود که با تغيير رژيم از به جمهوری در ترکيه، چون پيروز جنگ بود دست برتر را در عثمانی داشت و توانست بيشتر اين تغييرات را در ترکيه جديد بوجود آورد. امّا در ايران؛ ▪️علي‌رغم تلاش انگلستان براي برقراري جمهوری و از بين بردن حکومت مشروطه و علي‌رغم آن‌که انگستان پيروز جنگ بود، با قيام سراسری مردم و نخبگان، خصوصاً علما، مواجه شد و اين امر مانع شد از اينکه انگستان بتواند قانون اساسی مشروطه را نابود کرده و قانون اساسی جديدي بر پايه تفکر کاملاً غربی، آنطور که در ترکيه جديد ايجاد کرد، در ايران هم ايجاد کند. و چون قانون اساسی همان قانون اساسی ای بود که علما براي اصلاح آن خون داده بودند، محتوای قانون اساسی مشروطه طوري تنظيم شده بود که به و ديگران اجازه چنين کارهايي را در کشور نمي‌داد. ▫️ به علت آن‌که علماء با وجود مشکلات عديده، هیچگاه صحنه را خالی نمي‌کردند و مردم هم پشتوانه علماء بودند، ايجاد چنين تغييرات بنيادی در به اين آسانی نبود. لذا علي‌رغم تلاش‌های پيگير و پيگيری سفارتخانه‌ها نتوانستند خط نوشتاري مردم را تغيير دهند. @DrRamazan
نقش گروههاي مبارز در پيروزي انقلاب.mp3
9.14M
⁉️ در تلوزيون چقدر واقعيت‌های را نشان می‌دهد؟ 🔰 گروه‌های مبارز، هیچ نقشی در پیروزی نداشتند. 🎙 @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
⁉️ در #دهه_فجر تلوزيون چقدر واقعيت‌های #انقلاب را نشان می‌دهد؟ 🔰 گروه‌های مبارز، هیچ نقشی در پیروزی
🎙 خلاصه 🔻 امروزه در رسانه‌ها، متأسفانه، با پدیده اشتباهی مواجه هستیم که دانسته یا نا دانسته سعی دارد ایران را به گروه‌های مبارزین زمان انقلاب نسبت دهد. درحالی که چنین نیست و این مردم بودند که انقلاب کردند. وقتی رئیس جمهور آمریکا، ، مدتی قبل از بهمن 57 در ایران گفت: ایران یک جزیره امن است، حرف گزاف و اشتباهی نزده بود. سیستم اطلاعاتی ، به حدی قدرتمند بود که تمام صداهای مخالف را در نطفه خفه می‌کرد و هیچ گروه مبارزه‌گری در سال 56 نبود که بخواهیم بگوییم این‌ها در انقلاب ایران نقش داشتند. 🔻 به همین جهت است که می‌بینیم با نوع حرکت نظامی مخالف بودند. چرا؟ چون کار نظامی، بهانه دست ساواک می‌داد تا بعنوان خرابکار و شورش‌گر این‌ها را مجازات کنند. حتی وقتی به امام گفتند: ما سوار اتوبوس می‌شویم، اجازه بدهید پول اتوبوس را ندهیم چون تقویت می‌شود. امام در این حد هم کوتاه نیامدند و گفتند: من اجازه نمی‌دهم بخاطر یک هدف مقدس، از یک مسیر نامقدس استفاده کنید. امام خمینی تنها معتقد به کار فرهنگی و بودند. 🔻 اتفاقا فضا، فضایی بود که رژیم، با آنکه می‌دانست بیشترین نیروهای مخالف شاه، اسلام‌گراها و مقلدین حضرت امام هستند. توده‌های مسلمانی که دغدغه دین و مرجعیت دارند. اما در یک سردرگمی و دستپاچگی گیر کرده بود؛ از یک طرف نمی‌توانست با این‌ها برخورد بکند چون بهانه‌ای نداشت و از طرف دیگر، وجودشان را هم نمی‌توانست تحمل بکند. اینجا بود که رژیم، دست به یک انتحار سیاسی زد؛ در حقیقت شاه دنبال این بود تا برای قلع و قمع این عده، بهانه داشته باشد. در یک مقاله‌ای، رسماً و علناً و صراحتاً به امام خمینی توهین کرد. این یک چاقوی دو لبه بود. یک لبه‌اش این بود که نیروهای اسلام‌گرای مخالف رژیم را به عکس العمل حساب نشده وادار کند و به این بهانه آن‌ها را دستگیر کند. لبه دوم این چاقو، تحریک توده‌ها و مردم کوچه بازار بود. توده‌های دیندار که سیاسی نیستند و دنبال زندگی خودشان بودند اما وقتی به مرجع تقلیدشان توهین بشود، حساسیت نشان می‌دهند. شاه سر این مسئله ریسک کرد و گور خودش را کند. به همین جهت هم بود که امام فرمودند: انقلاب ما بود. 🔻در حقیقت، این یک حرکت الهی بود نه یک برنامه سازماندهی شده که ما از قبل برنامه ریخته باشیم. در یک جمله ای گفتند: این انقلاب 15 سال جلو افتاد و ما فکر نمی کردیم این انقلاب انجام بشود. خلاصه؛ اینکه در صدا و سیمای ما گروه‌های مبارز را برجسته می‌کنند. این تحریف تاریخ است. گروه‌های مبارز در پیروزی انقلاب هیچ نقشی نداشتند. اتفاقا این‌ها را مردم از زندان آزاد کردند. وقتی انقلاب پیروز شد، اینها رفتند پیش امام و گفتند: ما مبارز بودیم. به ما سهم بدهید. امام خمینی در پاسخ گفتند: من خودم هم سهم ندارم. اگر مردم قبول کنند من می آیم و اگر قبول نکنند نمی‌آیم. اگر مردم به شما رأی دادند بیایید و اگر ندادند نیایید. مردم و توده‌های مسلمان انقلاب را پیروز کردند، پس تنها سهم‌دار انقلاب هم توده‌های مسلمان و مردم هستند. @DrRamazan
75 چاپ.pdf
4.99M
📰 🗞 ویژه نامه «صد سالگی حوزه علمیه قم» 📦 محصول 🗃مشتمل بر : 💠 صفی متشکل در برابر فرنگی مآب‌ها 💠پدر معنوی 💠اشتراک یا تقابل 💠حوزه و گام دوم انقلاب 💠انقلاب در سماوات حوزه 💠علم اسلام 💠 فقط هفت نفر معمم بمانند () 🖇 لینک کانال نشریه عهد: https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 @DrRamazan
موضوع: امنیت ایران با روی کار آمدن شماره 1 تصویر الحاقی: نبرد ارامنه مسلح در ⁉️ چگونه رضاخان توانست را امن کند؟ از سه جهت عامل اصلی نا امنی در ايران بود: ❗️ یک. اشغال ايران توسط انگليس و وجود نيروهای انگليسی و هندی و مزدوران ايرانی آن‌ها در اقصا نقاط ايران. به دنبال این اشغال، با اعلام جهاد از طرف علماء بر عليه انگليس، هر نوع قيام و بدست گرفتن اسلحه به اسم مبارزه با انگليس مشروعیت داشت. لذا گروه‌های زيادی در ايران، مثل قشقائی‌ها و جنگلی‌ها به ‌شکل سازمان‌یافته، و افراد دیگری مثل گروه‌های پارتيزانی به شکل غیر سازمان‌یافته به مبارزه برخواستند. البته بودند کسانی که در اين فضا دنبال راهزنی و ايجاد ناامنی باشند و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند. ❗️ دو. و به دنبال آن حضور نيروهای ، و انگليسی در ايران باعث شد که اسلحه‌های جنگی به وفور در ايران پخش شود و اين مسئله به نا امنی‌های داخل ايران دامن زد. ❗️ سه. بخشی از نا امنی‌های ايران مستقيماً تحت حمايت انگليس صورت مي‌گرفت؛ مثل حمله مسلح اروميه به مسلمانان، که اين ارامنه مستقيماً توسط انگليس به انواع سلاح‌ها مسلح شده بودند و اين‌ها از اروميه تا همدان در تمام مسير به طرز فجيعی به قتل و غارت مسلمانان پرداختند. این سه امر جریان داشت تا نوبت به روی کار آوردن می‌رسد. @DrRamazan
موضوع: امنیت ایران با روی کار آمدن شماره 2 تصویر الحاقی: شیخ خزعل ⁉️ چگونه رضاخان توانست را امن کند؟ این سه امر جریان داشت تا نوبت به روی کار آوردن رضاخان می‌رسد. وقتی قرار است عامل و دست‌نشانده خود () بر کشور مسلط شود نياز به توجيه و پذيرش ملّی دارد؛ لذا 🔸 اولا. با قطع حمايت از عمّال و مزدورهای منطقه‌ای خود و دادن اسرار آن‌ها به رضاخان، زمينه سقوط گروه‌های ياغی دست‌نشانده - مثل ارامنه و شيخ خزعل - را فراهم کرد. ( ابتدا کانديدای حکومت ايران بود امّا با پيدا شدن رضاخان مير پنج در مرکز و کشف وجوه امتياز بيشتری در رضاخان برای نوکری، شيخ خزعل بايد حذف می‌شد. لذا شيخ خزعل به تهران فرا خوانده شد و در تهران به قتل رسيد.) 🔸 ثانیا. با خروج ارتش اشغالگر و ايجاد ارتش ملّی (ولو ظاهراً) بهانه‌ای برای بدست گرفتن اسلحه توسط گروه‌های پارتيزانی و غيره وجود نداشت بطوری که جنگلی‌ها از جنگ با رضاخان خودداری کردند و تشکيلات آن‌ها از هم پاشيد. ساير گروه‌های مبارز هم اسلحه را به زمين نهادند. لذا مشروعيتِ بدست گرفتن اسلحه از بين رفت و در اين فضا افراد سودجو و راهزن به راحتی شناسايی می‌شدند. در نتیجه خود به خود با خروج ارتش اشغالگر، بخش زيادی از امنيت تأمين شد. البته وجود به لحاظ روانی تأثير زيادی در اين امر داشت. @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 سلسله‌ نشست‌های موضوع: زمینه‌های تحقق انقلاب اسلامی قسمت اول سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 برنامه‌های جریان ضد دینی، به مجری‌گری ، برای نابودی 🔰 مأموریت علماء و حوزه‌های علمیه در برابر رفتار رضاه شاه 🔰 دو جنبه نظامی و فرهنگی در جریان بر علیه حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
35.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙 سلسله‌ نشست‌های موضوع: زمینه‌های تحقق قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 پیامد برنامه‌های در برابر هجمه‌های پهلوی 🔰 سیاست ، و بازگشت روشنفکران به دین و حوزه 🔰 تلاش جریانات برای جدایی از حوزه 🔰 تفاوت رویکرد و در برابر حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🎙 سلسله‌ نشست‌های #کانون_طلوع موضوع: زمینه‌های تحقق #انقلاب_اسلامی قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام #
1401111919s.mp3
10.52M
🎙 سلسله‌ نشست‌های 🎶 فایل صوتی موضوع: زمینه‌های تحقق قسمت دوم سخنران: حجة الاسلام 🗓 زمان: 18 بهمن ماه 1401 🔰 پیامد برنامه‌های در برابر هجمه‌های پهلوی 🔰 سیاست ، و بازگشت روشنفکران به دین و حوزه 🔰 تلاش جریانات برای جدایی از حوزه 🔰 تفاوت رویکرد و در برابر حوزه مروری تفصیلی و دقیق بر این سرفصل‌ها در استاد با کانون طلوع @DrRamazan
🔶 آیا میدانستید ایرانیان باستان روز را می‌گرفتند؟ @DrRamazan
🔰 مولوی عبدالحمید، غربگرا و مخالف عقاید اهل سنت 📞 ❗️ امام جماعت ، در یک تور یا تله گیر افتاده است. ❓ طرفداران ، هواداران اهل سنت یا غربگرایان روشنفکر؟ ❓ در قبال این شخص چه مسئولیتی دارد؟ ❓ چرا صدای دیگر ائمه جماعات به گوش نمی‌رسد؟ 🔸🔸🔸 مروری بر این مسائل و مطالب دیگر در متن با استاد، حجةالاسلام رضا رمضان نرگسی 23 بهمن 1401 لینک متن مصاحبه @DrRamazan
📣 اصلاحیه 🌺 دوستان و اعضای محترم کانال "رضا رمضان نرگسی" اخيرا مصاحبه اي از من در سايت پخش شده که در قسمت اخرش بخش‌هایی افتاده و برخي از جمله‌بندی‌ها هم اشکال دارد. عين متن مصاحبه در ادامه تقدیم می‌شود.
📣 متن الحاقی با که در سایت نیست ❓ سؤال‌؛ به تازگی گفته است که حتی لائيک‌ها بايد در مسؤوليت بگيرند. آيا مباني فکري و فقهي مولوی عبدالحميد، در طول تاريخ اجازه حيات به ساير مذاهب اسلامی مانند را در دوران حکومت اين مبانی فکری و فقهی داده‌اند؟ البته در مقابل ما نمونه بارز را داريم که اقليت‌های مذهبی در مجلس و ... حق نمايندگی و اظهار نظر دارند. ❗️ جواب استاد؛ اين قصه سر درازی دارد. هرگاه شيعه حکومت داشته را خودی فرض کرده اما اهل سنت بر عليه شيعه موضع‌گيری کرده است. 🔹 در ماجراي که حکومت شيعی بود، تاريخ گواهی می‌دهد که اهل سنت به راحتی و بدون مشکلی زير پرچم آل بويه زيست می‌کردند؛ دو سوم دانشمندان شاغل در رصد خانه خواجه نصير، سنی بودند. اما برعکس، در دولت و ، شيعه به شدت مورد قتل و هجمه قرار داشت. حتي در دوره غزنويان، همسايه اگر با همسايه دشمن بود، به او تهمت شيعه بودن می‌زد و اگر دو شاهد اقامه بر شيعه بودنش می‌کرد حکومت غزنوی آن فرد را از بين می‌برد. يا زمانی که ازبک‌ها هرات را گرفتند، چه ميزان قتل و عام از شيعيان در هرات راه انداختند. اين يک قصه پر غصه است. 🔸 علت آن نيز اين است که شيعه معمولاً وقتي به قدرت می‌رسد، برايش ايمان و اعتقاد و درستکاری و تقوا داشتن کافی است؛ لذا براي اهل سنت فضا را باز مي‌گذارد؛ اما اهل سنت وقتی به قدرت می‌رسد را پيش می‌کشد و فضا را به شدت برای شيعه مي‌بندد. در ماجراي چقدر پيشمرگ‌های کُرد به مقام‌های بالای نظامی رسيدند و چقدر در اداره کردستان ايفای نقش کردند. چرا که شيعه ادعا مي‌کند که مذهب او بر اساس منطق و بر اساس واقعيت‌های مسلّم تاريخ بنا شده است لذا ترس از بحث و مناظره و گفتگو ندارد. اساسا مذهب شيعه مذهب گفتگو است. در ماجرای و شاه سليمان قانوني، علما در درگاه شاه طهماسب کتابچه 110 صفحه‌ای تحت عنوان "نامه‌ای براي علماي اهل سنت عثمانی" فرستادند و آن‌ها را دعوت به صلح کردند. اتفاقا همين نامه پايه و اساسي شد براي صلح پايدار بين شاه سليمان و شاه طهماسب . 🔹 اساساً ائمه ما، فقط ائمه شيعه نيستند. (عج) به همان ميزانی که براي شيعه دل مي‌سوزاند، براي اهل سنت نيز دل مي‌سوزاند. امام زمان(عج) امام کل است. همانقدر که مال اهل سنت است مال شيعيان هم هست. حتي رواياتي داريم که خير امام زمان(عج) به اهل سنت نيز مي‌رسد. ما تشيع را کل اسلام مي‌دانيم و براي همين است که سعي مي‌کنيم به نوعي همه فرقه‌ها را زير بال و پر بگيريم. تنها فرقه علي اللهی و ناصبي‌ها در ميان شيعه و سنی هستند که ما آن‌ها را کافر مي‌دانيم و عملاً از دايره اسلام خارج اند. 🔸 مَثَل شيعه و ساير فِرَق مسلمان، مَثَل پدری است که برای فرزندانش دلسوزی دارد، هرچند فرزند دلسوزی پدر را درک نکند. براي همين همانطور که در ميان شيعيان همه مقيد به دين و نماز نيستند، بخشي از مسلمانان هم مقيد به امامت نيستند. و اما اينکه مي‌گويند شيعه نسبت به صحابه نظر خاصي دارد، اين‌ها صرفاً عقايد فلسفي يا کلامي نيستند بلکه اين‌ها واقعيات تاريخي است که کاريش نمي‌شود کرد. تاريخ را نمی‌توان عوض کرد. وقتي (ع) با طلحه جنگ می‌کند، ما نمی‌توانيم بگوييم قاتل و مقتول هر دو بهشتی هستند! بايد واقعيات تاريخي را قبول کنيم. اما اگر کسی تفسير ديگری مي‌کند، اين تفسير او موجب نمی‌شود که او را کافر بدانيم. بله، همانطور که ما در ميان شيعيان افراديکی را داريم که مانند ما فکر نمي‌کنند، حتي نماز نمی‌خوانند يا در نماز و روزه کاهلند و در عين حال در جامعه شيعه زندگی مي‌کنند. 🔹 در نظريه مذهبي شيعه اساس دين بر شهادتين قرار دارد و اين کل اسلام است. پيامبر فرمود: "قولوا لااله الا الله تفلحوا" کسي که شهادتين مي‌گويد ولو اينکه سني باشد، ازدواج، ذبيحه، مراوده، معامله و ... با او حلال است. ما در تهران مسجد سنی نداريم؛ چون اهل سنت را مسلمان می‌دانيم و اعتقاد داريم که مي‌توانيم در کنار همديگر نماز بخوانيم و به همديگر اقتدا کنيم و اتفاقاً اين سفارش مذهب است. اما متاسفانه عکس اين در ميان برخي از اهل سنت است. قسمت اول @DrRamazan
🔸 يک بار يک جوان سنی از من پرسيد: در حالی که رياض مسجد شيعه هست چرا در تهران مسجد سنی وجود ندارد؟ در جواب گفتم: چون حاکميت رياض شيعيان را مسلمان نمی‌داند لذا دوست ندارد پای شيعيان به مساجد سنی باز شود. براي همين براي آن‌ها جداگانه مسجد ساخته است. اين در حالی است که ما چون شما را مسلمان و از خودمان می‌دانيم براي شما جداگانه مسجد نمی‌سازيم! چون شما را از خودمان می‌دانيم والا ما براي مسيحيان و معابد جداگانه ساخته‌ايم براي شما هم مساجد جداگانه می‌ساختيم. اتفاقا بايد از حاکمان رياض پرسيد که چرا شيعيان را در مساجد خودتان راه نمی‌دهيد!! 🔹 اما اينکه برخي مثل خواستار مسئوليت گرفتن اهل سنت در سطوح بالای مسئوليت کشور شده است، اين سخن از آن حرف‌هايی است که بوی توطئه می‌دهد؛ چرا که در حالت عادي در اين سيستم هر کسی می‌تواند پله‌های ترقی را طی کند و بالا بيايد. يقين داشته باش اگر کسی بخواهد نامزد شود براي مجلس، از او تفتيش عقايد نمی‌کنند! چرا که همه ما مسلمان هستيم و معمولا از دين افراد می‌پرسند نه از مذهب افراد! در تمام دانشگاه‌های ما شيعه و سني با هم درس می‌خوانند و کسی نمی‌پرسد: شما شيعه هستی يا سنی! اما اگر قرار باشد کسی با قيد سنی بودن بيايد بالا (حتما سنی باشی تا به فلان مسئولیت برسی) مثل آن است که کسی بخواهد در تهران مسجد سنی بسازد، اين بلند کردن عَلَم است و اين نقشه دشمن است. در اين سخن يقين داشته باشيد عبد الحميد دارد در نقشه دشمن بازي مي‌کند. از اين درخواست عبدالحميد بوی برادرکشی می‌آيد، بوی شيعه و سنی می‌آيد، بوی تفرقه و توطئه می‌آید. مگر الان در شهر افراد در ادارات برچسب شيعه يا سنی دارند؟ مگر در شهرهای ما کارمندان برچسب شيعه يا سني دارند؟ اين‌ها دنبال اين هستند که از کارمندان تفتيش عقايد کنند. از اين سخن عبدالحميد بوي قرون وسطايی می‌آید. اين حرف و درخواست بسيار خطرناک است و چيزي است که می‌خواهد. اين چيزي است که می‌خواهد. معلوم نيست شايد اين دستور از آن طرف صادر شده باشد. اين ارزوی امريکاست! 🔸 اين که ما بياييم به کسی، به اسم سنی بودن پستی بدهيم يا پستی از مقامات را براي در نظر بگيريم، مثل اين است که در اول ( معروف) در راس منافقين رفت پيش امام و گفت که ما (يعنی ) چون با شاه مبارزه کرده‌ايم سهم از قدرت می‌خواهيم. امام گفت ما به کسی سهم نمی‌دهيم. اين درخواست‌ها عيناً همان است. شبيه همان سخن رجوی در سال‌های اول انقلاب است. قسمت دوم @DrRamazan
سلام دوستان 🔹 برخي اشکال کرده اند که الان در تهران داريم. من نميدانم که مسجد اهل سنت داريم يا نه و اصلا مهم هم نيست. اما ان روز که در پارکي در تهران با اهل سنت هم نشين شدم و او به عنوان اشکال به من اعتراض کرد که چرا مسجد اهل سنت نداريم من ان جواب را دادم. اتفاقا ان بنده خدا هم قانع شد و تشکر کرد. 🔹 ولي اين را بدانيد اگر دولت خصوصا دولت‌هاي براي برادران جداگانه مسجد ساخته، خيانتي بزرگ به اين کشور و اسلام کرده و بناي دو شقه کردن عالم اسلام را در ی جهان اسلام گذاشته و اگر خود برادران اهل سنت چنين مسجدي ساخته اند بدانيد برنامه و دستورش از بيرون مرزها صادر شده است. 🔷 اساسا بناي بدون همکاري همه فرق اسلامي (بجز ناصبي ها = وهابي ها و علي اللهي ها) امکان ندارد. @DrRamazan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تحلیلی از حضور اقشار مختلف در قسمت اول ⁉️ همانطور که در این فیلم می‌بینیم، این خانم می‌گوید: من اولین بار است که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنم و آن هم از لندن آمدم ایران! چرا یک همچین اتفاقی افتاده است؟ برای پاسخ دادن به این پرسش، 2 مسئله باید بررسی شود؛ یک. چرا افراد اینچنینی در راهپیمایی شرکت می‌کنند؟ دو. چرا علیرغم همه منفی علیه و علیرغم حماقت‌های بعضی از مسئولین و بالا رفتن تا 45 هزار تومان، باز هم راهپیمایی امسال، طبق برآوردی که شده، بیش از 25 ملیون نفر و بیش از همه سال‌ها بوده است؟ این خیلی فوق العاده است که ما در طول نظام، در راهپیمایی، در یک اجتماع همگانی این درصد از مشارکت مردمی داشته باشیم. این یک چیز خیلی استثنائی است. در تحلیل این مسئله به لحاظ باید به دو نکته توجه داشت. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
🔰 تحلیلی از حضور اقشار مختلف در #راهپیمایی #22_بهمن قسمت اول ⁉️ همانطور که در این فیلم می‌بینیم، ای
🔰 تحلیلی از حضور اقشار مختلف در قسمت دوم 🔷 در این مسئله روی دو نقطه باید به لحاظ انگشت گذاشت؛ 🔹 همانطور که این خانم می‌گوید: از اینکه امثال شبکه‌های خارجی بر علیه نظام تبلیغ کرده‌اند من آمدم، اولین نکته در تحلیل اینست که وقتی کشوری با مواجه می‌شود و دشمن در یک جامعه‌ای دشمنی می‌کند و دشمنیِ خودش را علنی می‌کند، وجود علنی دشمن و دشمنیِ علنی او موجب انسجام ملی است. یعنی یکی از ابزارهای انسجام ملی، دشمنِ واحد دشتن است. وجود دشمن واحد موجب می‌شود افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف و با افکار مختلف حول دشمنی با دشمن آشکار بسیج می‌شوند. اینجا همانطور که می‌بینید این خانم حجاب درستی ندارد، معلوم است مثل ما فکر نمی‌کند، شاید اعتقادات مؤمنین جامعه را هم نداشته باشد، اما یکی از چیزهایی که خودش مطرح می‌کند اینست که حضور او، بخاطر وجود دشمنانی است که هستی کشور را نشانه گرفته‌اند. 🔹 نکته دوم یا دلیل دوم که البته این خانم اینجا تصریح نمی‌کند اما به لحاظ جامعه شناختی یکی از دلایل مهم است حضور اوست و تمام اقشار جامعه را به صحنه می‌کشاند، دیدن پیشرفت‌های کشور است. یکی از عللی که همواره باعث می‌شد ما به کشورهای غربی بروند، احساس ضعف در کشور خودی و احساس قدرت در کشورهای بود. به لحاظ جامعه شناختی، همانطور که می‌گوید، یکی از ابزارهای تشکیل قدرت و یکی از ابزارهای تغییرات فرهنگی و یکی از ابزارهای گرایش مردم به طرف جناح خاص، دیدن قدرت در آن جناح خاص است. معمولاً مردم به طرف طیف قدرتمند جذب می‌شوند و از طیف ضعیف بیزارند. وقتی کشوری ضعیف است، مردم نسبت به آن کشور، ولو که کشور خودشان باشد، احساس سرشکستگی می‌کنند و اگر کشور غیر باشد، احساس بیزاری می‌کنند. بر همین اساس، وقتی که ما توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم مردم ما به خودشان افتخار می‌کنند. دنیای امروز را ببینید؛ سرنوشت جنگ را پهبادهای ما تعیین می‌کند؛ غرب به التماس افتاده است که دیگر به روسیه موشک و و رادارگریز نده؛ چین می آید 15000 قرارداد پهبادهای درجه 2 ما را می بندد (نه درجه 1 که ما به آنها ندادیم)؛ روسیه 66000 قرارداد می‌بندد و دنیا به ما التماس می‌کند که دیگر به روسیه کمک نکن. یعنی سرنوشت جنگ اوکراین را اسلحه‌های ما دارد تعیین می‌کند. این یعنی قدرت و یعنی غرور! یعنی هر ایرانی در هر جای ایران باشد احساس غرور می کند. 🔸مطمئن باشید آن‌هایی که نیامدند، نتوانستند بیایند یا پولش را نداشتند. چون هزینه رفت و آمد از کشورهای اروپایی به ایران با این هزینه‌های سرسام آور انرژی، خیلی می‌شود. احتمال 90 درصد اگر - مثلا - دولت ایران می‌گفت هر ایرانی که برای شرکت در راهپیمایی دوست دارد بیاید، من پولش را مجانی می‌دهم، شاید تمام ایرانیانی که پرونده بر علیه نظام ندارند و رسماً بر علیه نظام به معرکه نیامدند، شاید همه‌شان مایل بودند بیایند. افرادی که در این اغتشاشات اخیر به خیال اینکه نظام ضعیف شده، دارد سقوط می‌کند، وقتی عظمت ما را دیدند و فهمیدن خبری نیست، بخشی از آنان هم حتی می‌آمدند و شرکت می‌کردند در راهپیمایی امسال. این نشان می‌دهد همانطور که حضرت آقا فرمودند، ما باید تلاش کنیم قوی باشیم. هرچقدر تلاش کنیم قوی باشیم همین قوی شدن باعث همبستگی می‌شود. 🔶 از دشمنی دشمنان هم نباید ترسید. اینکه بعضی از ها می‌گویند: دشمن نتراشیم برای خودمان، اتفاقا دشمن واقعی اگر دشمنی کند، خیلی به نفع توست تا دشمن واقعی در لباس دوست وارد بشود و هم تو را ضعیف کند و هم موجب اختلافات داخلی بشود. وقتی دشمن واقعی در لباس دوست ظاهر شود موجب اختلافات داخلی می‌شود. یک عده می‌گویند: این دشمن نیست. یکی هم می‌گوید: این دست چدنی است در لباس مخملی!!! منتها تا این‌ها در جامعه فهمیده بشود، خیلی طول می‌کشد. اینست که واقعا دشمنیِ دشمنانِ ما در این فتنه اخیر و چهار نعل به میدان تازیدن، و تمام قد برخواستنشان خیلی به نفع تمام شد. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
2023_.mp3
6.75M
⚔️ حضور در جنگ ❓ داعش؛ یک فرقه یا ادامه ؟ ❗️ تفاوت اسیر کُشی و گردن زنی موردی و اسیر کشی و گردن زنی سیستماتیک 🎙 @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
⚔️ حضور #داعش در جنگ #اوکراین ❓ داعش؛ یک فرقه #وهابی یا ادامه #جنگ‌_های_صلیبی؟ ❗️ تفاوت اسیر کُشی
💠 دو نکته دیگر هم از حضور در کنار لشکر به وضوح روشن می‌شود؛ 🔸 اولا بیش از پیش روشن شد که داعش، ساخته دست آمریکاست. زیرا حضور داعش در جنگی که دو طرف آن مسیحی هستند، با توجیهات مذهبی افراطی جور در نمی‌آید. 🔹 ثانیا برخلاف تصور عده‌ای از ها و های داخلی، به درستی می‌داند که جنگ بین و اوکراین، جنگ بین بلوک شرق و غرب است. اگر روسیه در این جنگ شکست بخورد، به اوکراین بسنده نمی‌کند و مطمئنا جلو می‌آید. آنقدر نتیجه‌ی این جنگ برای آمریکا مهم است که آمریکا صریحاً و علناً از تمامی قوای خود برای پیروزی در این جنگ استفاده کرده است. @DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
⚔️ حضور #داعش در جنگ #اوکراین ❓ داعش؛ یک فرقه #وهابی یا ادامه #جنگ‌_های_صلیبی؟ ❗️ تفاوت اسیر کُشی
إن شاءالله به زودی خلاصه این فایل هم در کانال قرار داده میشه. بابت کیفیت کم فایل عذرخواهیم ☺️🌺
رضا رمضان نرگسی
⚔️ حضور #داعش در جنگ #اوکراین ❓ داعش؛ یک فرقه #وهابی یا ادامه #جنگ‌_های_صلیبی؟ ❗️ تفاوت اسیر کُشی
مقدمه‌ای بر فایل "داعش؛ یک فرقه افراطی مذهبی یا ادامه جنگ‌های صلیبی؟" 🖋 🔶بسم الله الرحمن الرحیم بنده در مطالعات تاریخی خودم درمورد به این نکته برخوردم که اولین بار در جنگ‌های صلیبی، به شکلی نظام‌مند و به عنوان یک سیاست جنگی، مسیحیان، اسرای مسلمان را شکنجه می‌کردند و می‌کشتند و جنازه‌ها را مُثله می‌کردند. وقتی جریان راه افتاد و این رفتار خشونت‌آمیز از آن‌ها دیده شد، به دوستان گفتیم که داعش، ادامه جنگ‌های صلیبی است. خیلی از دوستان این را باور نکردند. حتی در صحبت با یک جهانگرد که به ما گفت: چرا شما مسلمان‌ها این کارهای خشونت‌آمیز را می‌کنید؟ گفتم: نه! اولین بار این اتفاق در جنگ‌های صلیبی دیده شده و این‌ها، فقط چهره و شعار مسلمانان را دارند؛ بلکه عقاید، برنامه‌ها و سردمداران‌شان، همه از ادامه جنگ‌های صلیبی است. دیدن امروز داعش در کنار لشکر ، این فرضیه را به نظریه نزدیک می‌کند و حداقل برای خودم این مسئله روشن شد که درست فکر می‌کردم. @DrRamazan