eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
225 دنبال‌کننده
679 عکس
33 ویدیو
72 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسفه رئالیسم در اندیشه علامه طباطبایی استاد حجت‌الاسلام 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#جهت_اطلاع فلسفه رئالیسم در اندیشه علامه طباطبایی استاد حجت‌الاسلام #قائمی_نیا 🌐 @aliebrahimpour_
📌 مباحث استاد : ☑️ ، فیلسوف است؛ نه . ✔️روش نوسینوی، قابلیت گفت‌وگو با دنیا را داراست. ✔️ علامه، با تالیف کتاب ، فلسفه اسلامی را زنده و جان‌دار کرد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#جهت_اطلاع فلسفه رئالیسم در اندیشه علامه طباطبایی استاد حجت‌الاسلام #قائمی_نیا 🌐 @aliebrahimpour_
📌 مباحث استاد : ✅ اهمیت کتاب و روش رئالیسم: 🔸 جای تعجب و اعتراض دارد که چرا اصول فلسفه، کتاب درسی نشد. 🔸 چهار کار مهم علامه در اصول فلسفه: مباحث فلسفه عالم اسلام؛ فلسفه اسلامی؛ نگاه به مسائل ؛ مباحث و مسائل جدید. 🔸همین عنوان رئالیسم، خودش یک ابداع مهم است. گویا ، ذاتی اصلی فلسفه را می‌داند. 🔸البته این کتاب متناسب با شرایط روز نیازمند بازسازی است. 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ کتاب 🔸 بیدارشدن از خواب در ساعت مورد نظر 💬 بِسْمِ اللَّهِ اللَّهُمَّ لَا تُؤْمِنِّی مَکْرَکَ وَ لَا تُنْسِنِی ذِکْرَکَ وَ لَا تَجْعَلْنِی مِنَ الْغَافِلِینَ أَقُومُ سَاعَةَ کَذَا وَ کَذَا. 🌐 @aliebrahimpour_ir
با تسبیح (معروف به استخاره صاحب جواهر) 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
#استخاره با تسبیح (معروف به استخاره صاحب جواهر) 🌐 @aliebrahimpour_ir
پ.ن: از حاج آقای استاد حمید وحیدی شنیدم که ایشان گفت استادشان -حاج‌آقای توسلی- اینطور استخاره می‌گرفتند. این شیوه یک تفاوت کوچک با آنچه در حاشیه‌ی مفاتیح آمده دارد. در آنجا آمده "گفته‌اند هفت در حکم پنج است." اما ایشان گفت، "هفت ما سختی دارد ولی نتیجه‌اش خوب است." 👌
4_6046105997510969384.pdf
25.89M
📥 📑 کامل پایه زیر ذره‌بین 📌گرامر انگلیسی به زبان ساده 🖌 تالیف: هادی جهانشاهی و الناز یوسف‌زاده 🔸 ویژه تمام زبان‌آموزانی که قصد دارند را تقویت کنند. 🌀 اشتراک‌گذاری این فایل با ذکر منبع بلامانع است. این فایل رایگان بوده و نباید خرید و فروش شود. 👤 آیدی ارتباط با مولفین (تلگرام): 💠 @ZabanZireZarrebin 💠 @GeneralEnglishPlan ✅ طبق یک حساب سرانگشتی، اگر کسی روزی #۲صفحه از این جزوه ۵۴صفحه‌ای را بخواند، در کمتر از گرامر پایه را کامل یاد می‌گیرد. 😎🤩 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 برای بازیابی پایه چه کنیم؟ 🔹طبق تحقیقی که در منابع کردم، شسته‌رفته‌ترین منبع برای ، همین جزوه ۵۵صفحه‌ای تیم "زبان‌زیرذره‌بین" است که با روش تیک‌ایت تنظیم شده. 🔹مزیت این جزوه، این است که علاوه بر استفاده از حدود ۴ساعت فیلم آموزشی، می‌توانید به صورت مستمر از استاد دوره در تلگرام استفاده کنید و سوالاتتان را بپرسید. 🔹 طبق یک حساب سرانگشتی، اگر شما روزی فقط یک‌صفحه از جزوه را بخوانید، با حدود روزی ۱ساعت وقت‌گذاشتن، در عرض ۲ماه، لغات پایه را فول می‌شوید. 😎👌 ✳️لینک جزوه: 🌀 https://generalenglish.ir/basic/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ . 🏴 اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ زَیْتُونِةٍ لَّا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاءُ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ✅ پ.ن: تا انسان روی زمین، و چراغ اسلام روشن، و نظام علوم انسانی برای زندگی بشر برنامه می‌دهد، کسی نمی‌تواند در نظر بدهد و خود را -نفیا یا اثباتا- بی‌نیاز از تفکرات مرحوم آیت‌الله بداند. ✅ تا علوم انسانی اسلامی تولید می‌شود، هر نظریه‌ی جدیدی در پرتو جریانی شکل می‌گیرد که آیت‌الله در تحقق آن نقش کلیدی داشته است. 🔰 او با کوله‌باری از تلاش خالصانه رفت. خدا به ما توفیق بدهد در مسیرش گام برداریم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌" " [بخش اول] 🔻 قصه پرغصه ، و چیزهای دیگر! ☘️ حالا که مستند آقا پخش شد و فرازی از گفت‌وگوهایش مربوط به فیلم مارمولک بود، فرصت را مناسب می‌بینم، یادداشت/مقاله‌ای که سال گذشته نوشتم را منتشر کنم! البته داستان این یادداشت، خودش یک یادداشت مجزاست! ☘️ بر اساس تجربه زیسته‌ی خود و فهمی که از کلاس‌هایی که از اساتید هنر و سینما به دست آورده بودم، به یک مطلبی رسیدم که فکر می‌کردم تذکرش مهم است. من فیلم را به‌عنوان یک مصداق، کردم تا از دل این بررسی مخاطب را به یک قاعده راهبردی برسانم. اسم یادداشت این شد: "«مارمولک» باید تایید می‌شد، نه مخالفت". و زیرعنوانش: "مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب". ☘️ طبق آن چیزی که در سیاه‌مشق‌هایم نوشته‌ام، نگارش این یادداشت حدودا 2000 کلمه‌ای، از 98.07.20 تا 98.09.08 طول کشید. من برای این یادداشت تقریبا معادل یک مقاله علمی‌پژوهشی وقت گذاشتم. با اینکه آورده‌ای هم برایم نداشت، ولی مسئله را مهم دیدم و این وقت هزینه‌ای را گذاشتم! ☘️ برای انتشار، طبق روال، یادداشتم را برای فرستادم. دبیر سرویس مربوطه، تازه عوض شده بود و پرسید چرا الان باید به فیلم مارمولک بپردازید؟ مناسبت این مسئله چیست؟ دوم اینکه قرار است دقیقا با این یادداشت چه نتیجه ای بگیرید؟ در واقع واکاوی شما به چه دلیلی است؟ گفتم انتهای یادداشت مشخص است. من در انتها چند توصیه عملیاتی کردم. آن‌ها نتیجه اند. مناسبتش هم فیلم‌های هرروزه‌ای است که با سوژه روحانیت ساخته می‌شود، نمونه‌اش . (آن موقع تازه پارادایس منتشر شده بود) گفت: شاید بخواهم که خودتان برایم بیان کنید! ارجاعمان ندهید به متن تان. من ترجیح دادم کل‌کل الکی نکنم. با آرزوی موفقیت، یادداشت را پس گرفتم. ☘️ با یکی از اعاظم خبرگزاری ، آشنایی دارم، در حدی که اگر پیام بدهم، بی‌جواب نمی‌گذارد. برای او فرستادم. آن آقا بعد از کلی یادآوری گفت مدیر مربوطه مخالفه و میگه اینطور در شرایط امروز بلاوجهه. (!) گفتم من حرف از خودم نزدم، حرف آقا رو آوردم! در ثانی، اگر زدن کلاً بده، دیگه چرا میگید"در شرایط امروز"؟ و اضافه کردم: من خودم حوزوی‌ام و خواستم با هدف جلوگیری از آسیب‌های موجود، یک توصیه کاربردی کنم. حالا خبرگزاری شما فقط جلوی چشم خودشو ببینه منتشر نکنه، بعدا باید بیاد ماله بکشه روی کار تهیه‌کننده‌هایی که روی پایین‌کشیدن فیلماشون از سینماهای قم، مانور تبلیغاتی میدن! این به ضرر من نیست. من وظیفم این بود این نکته رو به جریان انقلاب بگم. ادامه... 👇🏻 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌" " [بخش اول] 🔻 قصه پرغصه ، و چیزهای دیگر! [... ادامه از 👆 ] ☘️ گفت بذار خودم بخونم. بعد از چند روز گفت چون نقل‌قول از آقا داره، نمیشه منتشر بشه (!) و اینکه متوجه نشدم الان چرا باید سراغ مارمولک رفت. گفتم نقل‌قول غیرمستقیمه و من خودم از خبرگزاری نقل کردم. گفت فرق نداره. (یعنی مثل اینکه کلا مجاز نیست نقل قول غیرمستقیم از آقا. حالا اینکه چطور رفرنس‌های من مثل تسنیم و ... منتشر کرده بودند، خدا داند) درباره نکته دوم هم گفتم مارمولک فقط یک شاهده، اصل مطلب چیز دیگریست؛ گفت خبرگزاری بهونه روز می‌خواد. گفتم همین فیلمای روز مثل بهونس. همینکه پاشنه‌آشیل ماست، بهونس. همین بهونس که جریان انقلابی سر این قضیه داره باخت میده. تهیه کننده فروشش کم میشه، یک جوری انگولک میکنه تا جو رسانه‌ای بسازه. جو رسانه ای رو هم با تحریک قم درست می‌کنه. من تو این یادداشت، یک تجربه تاریخی رو جلوی چشم طرف گذاشتم و آخرش درس عبرت گرفتم! گفت خوبه ولی بهونه نیست. رسانه بهونه می‌خواد. گفتم حین دعوا که تحلیل عمیق معنا نداره. در آرامشه که میشه تحلیل کرد. اگر سوژه عینی بشه که دیگه جای این مطلب نیست. گفت بهونه الزامن دعوا نیست. گفتم من آنچه می‌توانستم کردم. خدانگهدار. ☘️ همان اوایل، چون آن آقا سرش شلوغ بود و چند روزی جواب نداد، دادم به یکی از دوستان فعال در آن مجموعه. گفتم پیگیری کند بلکه بشود. آن عزیز هم با مسئول مربوطه صحبت کرد. گفت نیم‌ساعتی باهاش صحبت کرده ولی گفته الان وقتش نیست (!) خودش گفت "نمی‌دونم چرا اینطوری می‌کنن! بعضی موقع‌ها از در دروازه رد نمیشن ولی بعضی مواقع از سوراخ رد میشن" (!) و اینکه گفت خودش لینک می‌زند با چندجا که منتشر کنند. بعد از یک هفته گفت چندجا دادم ولی هیچکس کار نمی‌کنه. میگن تو مناسب نیست. با کلی معذرت‌خواهی. ☘️ بعد از یک ماه، یاد کانال‌ها و سایت‌های آزاد حوزوی افتادم. سایت تقریبا معروف است و بارقه‌های روشنفکری هم دارد البته. به سردبیرش در تلگرام پیام دادم. بخش پایانی یادداشت را مجمل دانست و تقاضای بسط بیشتر کرد. تکمیل کردم. تقریبا بعد از دو هفته منتشر شد. ☘️ کل این رفت‌وبرگشت‌ها از 24آذر98 شروع شد و تا 15بهمن98 به اتمام رسید. یعنی چیزی حدود 50 روز. 🌺 و این بود قصه‌ی این یادداشت پرغصه. فکر نمی‌کنم نیازی به نتیجه‌گیری من از این داستان زخمی‌کننده باشد... حالا باز شما -اگر فرصت کردید- بخوانید، اگر احیانا مناسب نیافتیدش، بر من ببخشایید! 🤦🏻‍♂️ 🍁 پی‌نوشت: مدتی بعد از انتشار، با یکی از رفقای خبرگزاری ؟؟؟ گپ‌وگفت می‌کردیم. گفت چرا یادداشت‌هایت را به جای مباحثات، نمی‌دهی به ما؟! [من: 😐] و این هم یادداشت ⬇️ ✳️ https://t.me/mobahesatmagz/1802 ✳️ https://eitaa.com/mobahesat/448 ✳️ http://mobahesat.ir/22573 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از مباحثات
⚡ مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب 🔹 «مارمولک» باید تایید می‌شد، نه مخالفت ✏ علی ابراهیم پور 🔹 بلافاصله بعد از اکران، دوشادوش افزایش چشم‌گیر استقبال مردمی، موج مخالفت‌ها نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد؛ غیر از روزنامه‌ها، روحانیون و خطبا سخنرانی‌ها و تحلیل‌های متعددی در نقد و ردّ فیلم ارائه کردند. طلبه‌ها و دغدغه‌مندانی که عموما پای خود را در سینماها نگذاشته و نمی‌گذاشتند، به پیروان این جریان تبدیل شدند. فضا آنچنان بحرانی شد که حتی برخی در قم به دنبال گرفتن فتوا علیه کارگردان و نویسنده‌ی فیلم بودند و عملا مارمولک داشت به بحرانی امنیتی و غیرقابل کنترل تبدیل می‌شد. 🔹 شورای سیاست‌گذاری جشنواره «روحانیت در قاب سینما» که دبیری آن را روحانی خوش‌نام و نام‌آشنا، حجت‌الاسلام سرلک برعهده داشت، سال۹۳ به دیدار مراجع تقلید رفت و همزمان خدمت مقام‌ معظم‌ رهبری هم رسید و رهبری نیز با تایید جشنواره، بر ادامه آن تاکید کردند. شاهد دیگر اصالت حوزوی این جشنواره، حضور افرادی از شورای عالی حوزه در جلسات افتتاحیه و اختتامیه آن است. بنابراین، گزافه نیست اگر نتیجه‌ی این جشنواره که از ارشادات مراجع بهره برد و مورد تایید رهبری بود و شخصیت‌های شورای عالی در آن حاضر شدند را به‌ عنوان فهم امروزِ روحانیت از سینما عنوان کنیم. تمام حرف اینجاست که چگونه «اهانت‌آمیز‌ خواندن» یک فیلم توسط یک جامعه تا «تقدیر از او» توسط همان جامعه، تغییر می‌کند؟ چطور فیلمی که مصداق توهین تلقی می‌شد، زمانی دیگر به‌لحاظ بازی، فرم و «حرفی که می‌زند» درست و توانمند ارزیابی می‌شود؟ 🔹 مواجهه‌ی روحانیت با سینما از چه نظام تفسیری و رفتاری تبعیت می‌کند؟ به عبارتی، طلبه‌ها چقدر تلاش می‌کنند، فیلم را «بفهمند» و چقدر واکنش اجتماعی خود نسبت به فیلم را منوط به «فهمیدن» فیلم می‌کنند؟ بهترین مورد برای مطالعه نحوه مواجهه طلاب با فیلم، هنگامی است که سوژه‌ی فیلم، در محدوده‌ی امور صنفی طلبه‌ها باشند و شاخص‌ترین این امور هم، سوژه‌ شدن شخصیت خود روحانی است. مهم‌ترین راهبردی که از موردپژوهی مارمولک، برای امروز روحانیت می‌توان استخراج کرد، لزوم اهتمام در افزایش سواد سینمایی و متوقف ساختن هر موضع‌گیری اجتماعی بر خوانشِ روشمندِ بی‌واسطه فیلم است. 🔹 اساسا واکنش طلاب نسبت به هر چیزی (اعم از فیلم و غیر آن)، باید تابع شناخت و فهم باشد، نه احساسات و شنیده‌ها. فهم هر چیزی نیز متوقف بر آشنایی با روش شناخت آن است. بنابراین، فهم و ارتباط عمیق با فیلم سینمایی نیز بر سواد سینمایی توقف دارد؛ سواد سینمایی‌ای که هم نیازمند آموزش علمی و هم انس عملی است. اساسا فهمیدن فیلم یعنی چه؟ آیا طلاب همان‌طور که برای فهمیدن متن سیوطی و شیخ اعظم انرژی مصرف می‌کنند و روش آن را می‌جویند و برای آموختنش تمرین عملی می‌کنند، برای خوانش «متن تصویری» نیز انرژی حداقلی می‌گذارند و روش آن را جست‌وجو می‌کنند!؟ 🔸 متن کامل یادداشت: http://mobahesat.ir/22573 🔻🔻🔻 @mobahesat
هدایت شده از احمد فربهی
چند نکته درباره‌ی پیام آقای جعفریان 1) دغدغه‌ی آقای مصباح، فقط شریعتی و سروش نبود، این نوعی گزارش ناقص از دغدغه‌های آقای مصباح‌است؛دغدغه‌ی آقای مصباح؛ «شریعتی»، «سروش»، «خاتمی» و «دولت روحانی»، و از سوی دیگر، «کمونیست‌‌ها» و «سکولارها» بود؛ دغدغه‌ی آقای مصباح، مبارزه با نمودهای نفی‌دین؛ چه در قالب «تحریف»، چه «انحراف»، چه «انکار» و چه «نفاق و التقاط» بود؛ کتاب‌‌های ایشان موجود است می‌توانید ببینید. 2) دغدغه‌ی ایشان نسبت به این‌افراد و مکاتب هم یکی نبود؛ روزی آقای مصباح را بین راه دیدم خدمت ایشان عرض کردم؛ شما آقای سروش را همانند آقای شریعتی می‌دانید؟ ایشان گفتند: هرگز این دو را یکی نمی‌دانم!؛ آقای شریعتی انسان‌ دینداری بود که برداشت‌های غلطی از دین داشت اما آقای سروش، برخی از بنیاد‌های دین را انکار کرده! برای آقای مصباح، دغدغه‌ی شریعتی، «تحریفِ دین»، دغدغه‌ی سروش «انکار دین»، دغدغه‌ی خاتمی «به‌حاشیه‌بردن دین» و دغدغه‌ی دولت روحانی «تمسخر دین» بود. 3) عیب آقای مصباح آن بود که بزرگان قوم را با شمشیرِ رسایش می‌زد از این‌رو برخی از دشمنی‌های با ایشان، از قبیل احقاد بدری و خیبری‌‌اند. 4) عنوان فیلسوف برای آقای مصباح افتخار نبود و لذا با مکتب تفکیک و مخالفان فلسفه، درگیری نداشت زیرا اگرچه نظرات آن‌ها را قبول نداشت اما چون سخن آن‌ها را «نفی‌دین» نمی‌دانست، فعالیت آن‌ها نیز برای او دغدغه نبود؛ آقای مصباح هم‌چنان‌که شعار «جان‌‌ها فدای دین» سر می‌داد، خودش، عمر و اعتبارش را فدای دین می‌کرد و لاغیر. خدا به همه‌ی ما صداقت، اخلاص و خدمت‌گزاری به دین، عنایت کند. https://eitaa.com/farbeh
عقل یشمی خال‌خال پشمی
چند نکته درباره‌ی پیام آقای جعفریان 1) دغدغه‌ی آقای مصباح، فقط شریعتی و سروش نبود، این نوعی گزارش
📍استاد فربهی نکات دقیقی فرمودند که قدرت و شفافیت و ذکاوت بیان‌شان من را به تحسین واداشت. 📑عطف به پیام ایشان: 🔘با پدیده‌ای مواجهیم که خود را استاد می‌داند ولی هیییچ ابائی از تحریف ندارد و درعین‌حال پی‌درپی دیگران را به تحریف تاریخ (ر.ک: یادداشت درباره اینکه اینقدر با تحلیل عاشورا، عاشورا را تحریف نکنید) متهم می‌کند! 🔘یک متن کوتاه نوشته و انبوهی تحریف! جالب اینکه این حرف، نه درباره شخصیت قدیمی تاریخ، بلکه برای آدمی معاصر گفته شده که هنوز عرق کفنش خشک نشده! آنقدر اعجاب‌آور بود که نتوانستم واکنش نشان ندهم! 🔘این حجم از نسبی‌شدن شخصیت واقعا آدم را می‌ترساند. آدمی که فقط ارتفاع کتب تاریخی نگارش یافته اش را اگر روی هم قرار بدهی، از سقف مسجد اعظم بالاتر می‌زند، به این راحتی از مشی یک تاریخ‌نگار در پاسداری از حریم واقع، تخطی می‌کند! ✔️خدایا -بی‌تعارف- آخروعاقبت ما اهل علم را ختم به خیر کن؛ ☑️خصوصا حداقل در آن رشته‌ای که موهایمان را در آن سفید کردیم... @aliebrahimpour_ir
📌فراخوان مقاله ششمین بین‌المللی - صدرا (۱۴۰۰) ✅محورهای میان‌رشته‌ای: 🔸 و علوم انسانی اسلامی 🔸 تحول 🔸الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 🔸قرآن و علوم انسانی 🔸 عمومی و حکمرانی اسلامی   ✅محورهای رشته‌ای: 🔸اقتصاد اسلامی 🔸تعلیم و تربیت اسلامی 🔸ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی 🔸روان‌شناسی اسلامی 🔸علوم سیاسی اسلامی 🔸فقه و حقوق اسلامی 🔸 اسلامی 🔸شهرسازی و معماری اسلامی 🔸هنر اسلامی   ☑️تذکرات مهم: 🔹ـ تلاش دبیرخانه کنگره آن است که مقالات پذیرفته شده، قبل از انتشار در مجموعه مقالات کنگره، در مجلات علمی ـ پژوهشی شود. 🔹ـ در طول دوره‌ی فراخوان، مقالات ارسالی حداکثر تا ماه تعیین تکلیف می‌شوند و بلافاصله به مقالات پذیرفته شده گواهی اعطا خواهد شد. 🔰مهلت ارسال مقاله: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ (۲۰۲۱-۰۶-۲۱) 🔰مهلت ارسال مقاله: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ (۲۰۲۱-۰۸-۲۲) 💠اطلاعات بیشتر در سایت کنگره: 🌐 www.icih.ir 🌐 @aliebrahimpour_ir
❄️با عرض سلام خدمت اساتید و دانشجویان محترم:❄️ 📚 به اطلاع می رساند اختتامیه چهاردهمین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه باقرالعلوم همزمان با اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در ایام مبارک دهه فجر( 15 بهمن ماه 1399) در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می گردد. به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم، برگزیدگان این جشنواره در سه گروه به قرار ذیل می باشد: ✅ الف : اعضای هیأت علمی؛ رتبه اول: آقای دکتر حسین سوزنچی رتبه دوم: آقای دکتر محمدمهدی گرجیان رتبه سوم: آقای دکتر کریم خان محمدی ✅ ب : دانشجویان مقطع دکتری؛ رتبه اول: آقای مصطفی آبیار همدانی رتبه دوم: آقای عبدالرضا آتشین صدف رتبه سوم: آقای عبدالله نوری گلجایی ✅ ج : دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد؛ رتبه اول: آقای علی ابراهیم پور رتبه دوم: خانم فاطمه کریمی رتبه سوم: آقای سیدمحمدمهدی شرف الدین اداره پژوهش @bouresearch
هدایت شده از اسلام و فلسفه
🔷 هشتمین شماره علمی ترویجی فلسفه اسلامی به زیور چاپ آراسته شد . ✅ عناوین مقالات چاپ شده : 👇👇 1⃣ سلوک فقری ( تبیین برخی گزاره های اخلاقی بر اساس بینش فطری ) 🖌 حامد کریمی 2⃣ قابلیت تنظیم مفاهیم فلسفی با تاکید بر نظر ملا صدرا (ره) 🖌 مصطفی زارعی 3⃣ روش شناسی حکمت متعالیه 🖌 جواد دلپذیر 4⃣ عینیت یا غیریت علت غایی با غایت از منظر علامه طباطبایی (ره) 🖌 ایمان دیندار اصفهانی 5⃣ بررسی انتقادی راهکارهای ارائه شده در خصوص تبیین رابطه علیت و اختیار در انسان 🖌 محمد عباسی / یارعلی کرد فیروزجایی 6⃣ جایگاه شناسی احکام قضایا در میان منطق دانان مسلمان 🖌 علی ابراهیم پور 📎 از کلیه علاقمندان دعوت به عمل می‌آید، مقالات خود در موضوعات فلسفی را بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه نگارش مقالات موجود در سایت مربوط به مجله ، تنظیم نموده و در قسمت ارسال مقاله، بارگذاری نمایند. آدرس سایت: 🌐 nasimekherad.ismc.ir ‌‌ @mt_falsafeh 📒📒📒📒📒📒📒📒📒 https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
🔖 📥 آماده کارت‌های مشهور ؛ بر اساس گیم‌پلی برنامه شب‌های‌مافیا + 4کارت آموزشی 📇 اندازه 25×35 🖍طراحی خودم! 🌐 @aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فیلم‌هایی که با حضور بازیگر زن با سر تراشیده، مجوز گرفتند... یادداشت را اینجا بخوانید: 🌐 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/806
📌 دیلی چند روزی است که توقیف فیلم قاتل و وحشی را پوشش وسیع خبری می‌دهد. 💬خلاصه خبر این است: «قاتل و وحشی» توقیف شد/ ممانعت از نمایش فیلم حمید نعمت الله برای داوران / دلیلی که وزارت ارشاد برای توقیف این آورد، نمایش و لیلا حاتمی بود که از نظر شورای پروانه نمایش این‌ کار مجاز نبوده است. اتفاقی که در همه‌ی این سالها در چندین اثر سینمایی افتاده و مجوز گرفته اما سازمان سینمایی دولت حسن روحانی، ترجیح داد به عقب برنگردد! 🔸موجی از پوشش رسانه‌ای حول این اتفاق، روی کلیدواژه می‌چرخد که چند بازیگر و هنرمند یادداشت‌هایی نوشتند و بر آن تاختند. 🔸من تا قبل از دیدن این کلیپ، این بال‌بال‌زدن‌های رسانه‌ای برایم معنا نداشت! خب طبیعی است که زنی که حجاب رعایت نکند، نباید مجوز بگیرد! فتوای مراجع، بر حرمت نمایش بدن، تنهاوتنها استثنا، گردی‌صورت و دست‌ها تا مچ است. تا این کلیپ را دیدم! 🔷چهار نکته: 🔻۱.ارشاد بی‌توجهی کرده که در خبر، را بهانه کرده! شخصی که خبر را تدوین کرده، نادانی کرده و برای موج‌سازی رسانه‌ها بستر فراهم کرده! دلیل اگر دلیل است، همان رعایت نکردن است. شما که عملا با نمایش گوش مشکلی ندارید؛ چرا خوراک رسانه‌ای می‌سازید و با اعصاب ملت بازی می‌کنید؟ (این نکته در فرض خوش‌بینانه است؛ ر.ک: نکته۴) 🔻۲.کلیپ را ببینید. رسما مدت‌هاست در مملکت فیلم بی‌حجاب می‌سازند و با این گمان که علت وجوب حجاب، مو است! مو نباشد، نمایش مجاز است! اینکه این حرام آشکار اتفاق افتاده، آن هم به صورت مکرر، جای تعجب دارد. چشم و گوش‌ها تاحالا کجا بوده‌اند؟ 🔻۳.من به نعمت‌الله و تیمش حق می‌دهم ناراحت باشند. آن‌ها طبق روال فیلم ساخته‌اند و کاری کردند که قبلا هم می‌شده! حق دارند ناراحت باشند. اما ارشاد باید بیانیه رسمی‌تری بدهد و این موضع را روشن کند. غلط قبلی‌اش را رسما اعلام کند و بگوید زین‌پس مراعات می‌کند. حتی شاید لازم باشد خسارت تهیه‌کننده هم پرداخت شود. این ناهم‌سانی برخورد در مجوز را باید آشکارا حل کند. نه اینکه به تاریخ حواله بدهد. 🔻۴.سناریوی یی شاید پشت پرده است. این‌بار با کلیدواژه ؛ تا خاکستری‌ها را داغ کنند... کسی گوش به زنگ هست؟؟ کلیپ: ♻️ eitaa.com/aliebrahimpour_ir/805 ♻️ t.me/Cinemadaily/16813 🌐 @aliebrahimpour_ir