eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
214 دنبال‌کننده
589 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 «محاسبه» 🌸 «حسب» یعنی شمارش. ذاتا، یکجور و ظاهری است. این مغز معنای این واژه است که از آیات برداشت می‌شود. (ریشه حسب، دارای 109آیه در است.) 🌸 کنش‌های عادی انسان، همیشه بر اساس ای است که انجام می‌دهد. در قرآن تعبیر «لا تَحْسَبَن‏» مکرر آمده و مفهومش تذکر اذهان است. (می‌شود این آیات را جمع کرد و به‌عنوان خطاهای محاسباتی، دسته‌بندی کرد و از دلش نظریه درآورد) 🌸 عقلانیت ، نمونه‌ی اعلی و واضحی از این محاسبه است. خدا با واژه «احتساب» می‌خواهد بگوید، آنقدر قدرت ندارد که بشود کل را بر روی آن بنا کرد. کل زندگی را با برنامه ریزی نکن! این قاعده‌ای عمومی است و اختصاص با مومن یا کافر ندارد. کافر هم اگر بخواهد پیروز شود، باید این قواعد هستی‌شناسی را لحاظ کند! هُوَ الَّذي أَخْرَجَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ مِنْ دِيارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ما ظَنَنْتُمْ أَنْ يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَ قَذَفَ في‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْديهِمْ وَ أَيْدِي الْمُؤْمِنينَ فَاعْتَبِرُوا يا أُولِي الْأَبْصارِ (2-حشر) 🌸 چون محاسبه می‌کنند و می‌کنیم، دو اتفاق می‌افتد: 1.هم گاهی سراغ کاری نمی‌رویم/می‌رویم. 2.غافل‌گیر می‌شویم! چون فکر می‌کنیم باید یکطور دیگر بشود و می‌بینیم یکجور دیگر شد! قواعد دیگری در میان‌بوده که در ظاهری، شمرده نمی‌شوند. 🌸 توکل، یعنی من این را تام و کامل نمی‌دانم. در کنار این محاسبه، یک بخش قابل توجهی را در نظر دارم که من روی آن اشراف ندارم. اتفاقا آنجاها همانجاهایی است که خدا خودش را ملزم کرده. توکل یعنی من دایره محاسبه را بزرگ می‌کنم که خدا بخش اصلی آن را بر عهده دارد: الَّذينَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إيماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكيلُ (173-آل‌عمران) 🌸 ما به صورت متداول، را بر مبنای اینطور محاسبات جلو می‌بریم؛ اما جالب اینجاست که مهم‌ترین مصداق ساحتی که اینطور محاسبه در آن جواب نمی‌دهد، « و » است: وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ‏ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ‏ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدْراً (3-طلاق) رزق و روزی باب عجیبی در روایات دارد؛ اما محاسبه‌ناپذیری از جمله مفاهیمی است که میدان معنایی آن را –خصوصا برای مومنین- شکل می‌دهد. تا حدی که انگار خدا اصرار دارد رزق و روزی را از «من حیث لایحسب» بدهد! اصرار دارد معادله محاسباتی ذهنی مومن را به هم بریزد و آن‌به‌آن توجه‌اش را به جای دیگری غیر از این محاسبات ظاهری جلب کند. 🌸 یکی از روش‌های چشیدن شیرینی ، همین آزمایش آن در بوته توکل است. یک محاسبه را کنار می‌گذاری و محاسبه دقیق‌تر را لحاظ می‌کنی؛ می‌بینی جواب می‌دهد. حالا در ایمان قوی تر می‌شوی؛ توکل قوی‌تر می‌شود؛ محاسبه بعدی را عمیق‌تر و جدی‌تر می‌گیری و همینطور جلو می‌روی. 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.09.28]
- 📌قانون ۸۰/۲۰ (اصل پارِتو) چیست؟ تاریخچهٔ قانون ۸۰/۲۰ به سال ۱۹۰۶ باز می‌گردد زمانی که ویلفردو پارِتو  از طریق ریاضیات اثبات کرد که توزیع ثروت در کشورش به صورت کاملاً نابرابر صورت گرفته است. در واقع، او زمانی به این فرمول ریاضیاتی پی برد که مشاهده کرد ٪۲۰ از مردم ایتالیا بیش از ٪۸۰ از ثروت کشورش را در اختیار دارند و جالب اینجا است پس از اینکه وی این ایدهٔ خود را علنی کرد، بسیاری از دیگر محققین و کارشناسان هم به پدیده‌های مشابهی در حوزهٔ فعالیت خود و در دیگر کشورها پی بردند و این شد که چنین فرضیه‌ای به صورت یک قانون جهان‌شمول درآمد. در حقیقت، قانون ۸۰/۲۰ یا اصل پارِتو بدان معنا است که میزان اندکی (٪۲۰) از علل منجر به ایجاد میزان زیادی (٪۸۰) از نتایج می‌شوند. در نگاه اول این تعریف بسیار گنگ و گیج‌کننده است اما با ذکر مثال‌هایی از دنیای واقعی که در ادامه خواهیم آورد، مفهوم اصل پارِتو مشخص‌تر خواهد شد: - حدوداً ٪۲۰ از رفتارهای نامناسب زوجین منجر به ایجاد ٪۸۰ از اختلافات مابین آن‌ها می‌شود. - حدوداً ٪۲۰ از وسائلی که در منزل داریم را در ٪۸۰ مواقع مورد استفاده قرار می‌دهیم. - حدوداً ٪۲۰ از لباس‌هایی که در کمد داریم را در ٪۸۰ موقعیت‌ها می‌پوشیم. - در حدود ٪۸۰ از موفقیت‌های شما حاصل صرفاً چیزی در حدود ٪۲۰ تلاش‌های شما است. - حدوداً ٪۲۰ از کاربران، مشتریان و به طور کلی گروه هدف کسب‌وکار شما چیزی در حدود ٪۸۰ از سود حاصله را ایجاد می‌کنند. در یک کلام،‌ قانون هشتاد بیست حاکی از آن است که ما برای موفقیت در زندگی کاری و شخصی خود باید ٪۲۰ چیز تأثیرگذار را یافته، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و مهارت‌های خود را در آن حوزه‌ها تقویت کنیم و نتیجه این خواهد شد که منفعتی معادل با ٪۸۰ برای‌مان در بر خواهد داشت. در یک کلام، نباید بیشتر کار کنیم بلکه نیاز داریم تا مؤثرتر فعالیت نماییم. قبل از شروع هر کاری بپرسید که جزو ٪۲۰ مهم است یا ٪۸۰ کم‌اهمیت نکتهٔ مهم در ارتباط با قانون هشتاد بیست مسألهٔ اولویت‌بندی کارها است. به عبارت دیگر، وقتی که قصد داریم کاری را شروع کنیم، پیش از هر چیز باید بفهمیم که آیا کار مد نظر جزو همان ٪۲۰ است که بیشترین نتیجه را برایمان در بر دارد یا جزو آن ٪۸۰ است که خیلی مثمرثمر واقع نخواهد شد! https://t.me/hazhirbook/3520 https://t.me/hazhirbook/3521 @Hazhirbook 🌐 @aliebrahimpour_ir
⚡️آثار ادعای هماوردی پزشکی اسلامی با پزشکی نوین ✍مهدی مسائلی "پسر آیت الله هاشمی شاهرودی: کارشناسان طب اسلامی بیماری‌ پدرم را از کنترل خارج کردند" سید علا هاشمی شاهرودی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه گفته است: بعد از عمل جراحی اول ایشان، دکترهای سنتی و اسلامی ایشان از عمل به توصیه‌های پزشکی نوین منصرف کردند و ایشان هم به توصیه‌های پزشکان سنتی و اسلامی اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌شدن بیماری شد. وی در این مصاحبه بیان می‌کند که حتی رهبری در عیادت از آیت الله شاهرودی پس از عمل جراحی، به ایشان توصیه می‌کند که به حرف دکترها گوش کند ولی به روایت فرزند، ایشان بعدها این توصیه را گوش نکرد. او می‌گوید کارشناسان «طب اسلامی» رای پدرش را زدند و او را مردد کردند. 🔹یکی از مشکلاتی که پزشکی سنتی و اسلامی که در جامعه ایجاد کرده است همین ادعای هماوردی و برتری آن نسبت به پزشکی نوین است. بسیاری از پزشکان سنتی و اسلامی، توصیه‌های طبی خود را به عنوان درمان مکمل نمی‌شناسند بلکه با نفی درمان‌های جدید، نسخه‌های خود را جایگزین داروهای جدید و عمل‌ جراحی معرفی می کنند. از این گذشته ادعاهای بزرگ درمانی در عرصه پزشکی سنتی و اسلامی، از ناحیه عطاران و روحانیونی صورت می‌گیرد که درباره بدن انسان و عوامل بیماری‌زا آگاهی‌های لازم را ندارند. حقیقت این‌که طبِ گیاهی یا سنتی علم‌محور که آزمایشات علمی را قبول دارد با طبِ اسلامی یا سنتی تعبدمحور که آزمایشات علمی و بازنگری را برنمی‌تابد، متفاوت است. شکی نیست که در گیاهان و مواد غیرشیمیایی خواص دارویی بسیاری وجود دارد که به کمک علم جدید باید آنها را عصاره‌گیری نمود و اثرات آنها را بیشتر کرد. ولی آنچه امروز در طب به اصطلاح اسلامی دیده می‌شود نفی آزمایشات علمی با تعبد به روایاتی است که منبع و سند درست و حسابی ندارند و حتی مفید ظن و گمان هم نیستند. در اینجا بیان این حکایت خالی از لطف نیست که گویند: نقاشی شغل خود را ترک کرد و مطبی باز نمود. کسی پرسید: در حرفه‌ی پزشکی چه امتیازی دیدی که نقاشی را ترک کردی؟ گفت: این امتیاز را دیدم که هر خطایی که مرتکب شوم، خاک آن را پنهان می‌کند! این حکایت، وصف بعضی از روحانیون است که وظیفه تبلیغ دین را رها کردند و طبابت را برگزیده‌اند. ............ @azadpajooh
#رونوشت #طنز 📌 تصورات کلی از دانشگاه‌های ایران 😅 🔗 t.me/OfficialPersianTwitter/149313 🌐 @aliebrahimpour_ir
پایان‌نامه‌ها با موضوع جریان‌شناسی.pdf
615.5K
📌 و 🔸طبق آمار استخراج شده از سامانه (ایران‌داک)، از سال 1378 تا آذر 1398، «106» رساله و پایان‌نامه با موضوع جریان‌شناسی در عرصه‌های ادبی، تفسیری، کلامی، تاریخی، فرهنگی، سیاسی، فلسفی و فکری نگارش یافته است. از این تعداد، «1» پایان‌نامه در دهه هفتاد (در سال 1378)، «19» پایان‌نامه در دهه هشتاد و مابقی یعنی «77» پایان‌نامه در دهه نود نوشته شده‌اند که این شیب معنادار نشان از اقبال رو به رشد جامعه آکادمیک به ادبیات جریان‌شناسی دارد. 🔸از میان 106 پایان‌نامه فوق‌الذکر، 71 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و 35 عنوان، مربوط به رساله دکتری است. همچنین از این میان، دانشگاه فردوسی مشهد با 9 عنوان و بعد از آن دانشگاه الزهرا با 6 عنوان و بعد از آن دانشگاه‌های تربیت مدرس، باقرالعلوم، معارف اسلامی قم و آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با 5عنوان دارای بیشترین تولیدات پایان‌نامه و رساله با این موضوع هستند. دانشگاه تربیت مدرس نیز از نظر تاریخی در روی‌آوری به این موضوع از بقیه مراکز علمی سبقت دارد و رتبه‌ی بعد از او به دانشگاه باقرالعلوم اختصاص دارد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌧 💧همسرم داشت تکرار وارش را می‌دید؛ من به جز چند قسمت، کامل ندیدم سریال را؛ اما در حال لباس پوشیدن بودم و دیدم پسر ماهیگیر وارش دارد از دختر مانتوقرمز پوشی خواستگاری می‌کند؛ بعد هم دخترک عین خل‌ها شروع کرد قاه‌قاه‌قاه خندیدن. 💘از خانمم پرسیدم با این دختره کجا شده؟ گفت سر نقاشی کناره ساحل؛ بعدم پسره رفت نمایشگاه دختره، آتیش می‌گیره، نجاتش میده و عاشقش میشه. گفتم این دختره هم اینو می‌خواد؟ گفت آره. گفتم دیگه چه کسی این دختره است؟ گفت یعنی چی؟ 🔺گفتم مادرش وارش که داشت و دو تا مرد می‌خواستنش. اون پسر حزب‌اللهی‌اش هم عاشق دختر ترابه که یک پسر دکتر هم می‌خوادش؛ پس اونم است! حالا اگر سریال هوشمند باشه، قاعدتا باید روند رو رعایت کنه و برای این یکی پسر وارش هم یک عشق مثلثی بسازه. 👀 در حین همین صحبت بودم که فیلم رسید به سکانسی در خانه دختر. دور میز ناهار بودند؛ مادرش که مثل اینکه با این ازدواج مخالف بود، پیشنهاد داد بروند مسافرت تهران خانه‌ی خاله‌شان که دیداری با تازه کنند! دختر هم مخالفت کرد. 🤦‍♂گفتم بیا، دیدی! خانمم خندید. 🙏خب الحمدلله که تلویزیون، از نویسندگان چیره‌دستی استفاده می‌کند که به خوبی بلدند یک رو در یک نامه به دقت رعایت و درونی کنند! همچنین از ناظران محترم نیز متشکر و از صمیم قلب به آنها ایم. ✔️پی‌نوشت: در سکانس بعدی هم دختر با مادرش دعوا کرد که زندگی خودم است و خودم تصمیم می‌گیرم. مادرش گفت این پسره هیچی نداره، نمی‌تونی باهاش زندگی کنی، چند روز بگذره باد از سرت می‌پره. دختره هم خیلی راحت گفت: خب می‌گیرم؛ طلاق رو گذاشتن برای همین چیزا. (به همین سادگی؛ به همین خوشمزگی) 🌐 @aliebrahimpour_ir
#مادربزرگ #دامغان 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ سال97 📌 عنوان: بررسی تحلیلی نظریه‌های مطرح در مفهوم‌شناسی « » و « » 📰 جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل (امتیاز 75 از 100) لینک نمایه در : 📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432504 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ سال97 📌 عنوان: تحلیل عناصر و ابعاد حقیقتِ چندبعدی اجتماعی-معرفتی « » به مثابه موضوع دانش «» 📰 جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل (امتیاز 75 از 100) لینک نمایه در : 📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=435330 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ سال97 📌 عنوان: بررسی تحلیلی ضرورت، فوائد و مزایای نظری و عملی دانش « » 📰 مقاله برگزیده جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل (امتیاز 75 از 100) لینک نمایه در : 📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432505 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ سال97 📌 عنوان: بررسی تحلیلی نقدها و آسیب‌شناسی « » و ریشه‌شناسی انتقادات وارده بر آن 📰 جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل (امتیاز 70 از 100) لینک نمایه در : 📎 http://mcl.isc.gov.ir/article.aspx?aid=432506 🌐 @aliebrahimpour_ir
همایش جریان‌شناسی فرهنگی در عرصه بین‌الملل جامعه‌المصطفی - قم - زمستان96 و بهار97 🌐 @aliebrahimpour_ir
عناوین چکیده مقالات ارائه شده در همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
637.7K
#دانلود #PDF عناوین #چکیده مقالات ارائه شده در همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل 🌐 @aliebrahimpour_ir
مقالات برتر همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
465.9K
#دانلود #PDF مقالات #برتر همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل 🌐 @aliebrahimpour_ir
امتیازات نهایی مقالات همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل.pdf
565K
#دانلود #PDF امتیازات نهایی مقالات همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل 🌐 @aliebrahimpour_ir
/ 🔸دلایل عدم امکان مقابله پدافند با هواپیما، قوی بود و است؛ هواپیماها پشت سر هم در حال پرواز بودند و معنا ندارد پدافند -بدون عمل انسانی- اولا هواپیما بودنش را تشخیص ندهد و ثانیا یکی را برای زدن انتخاب کند. اگر رسما اعلام نمی‌شد، هیچکس باور نمی‌کرد و قابل باور هم نبود. 🔸اما سوال مهم من این است که: رئیس جمهور انگلیس و کانادا و آمریکا از کجا اینقدر دقیق مطمئن شدند که این هواپیما رو پدافند ساقط کرده که اینقدر محکم آمدند پشت تریبون و رسما این مسئله رو اعلام کردند؟ این علم و یقین آنها از کجا آمده است؟ از این پرسش به آسانی نمی‌تونم بگذرم. 🌐 @aliebrahimpour_ir [98.10.21]
/ عکس آقا را در نیمه سمت چپ تصویر و رو به بیرون کار کرده‌اند. معنای خوبی نمی‌دهد؛ تنهایی و خروج از کادر، خصوصا با توجه به تیتر فشرده‌ای که انگار در صفحه جا کم‌آورده و در حال فشار است! شاید عکس از رو‌به‌رو از آخرین نمازجمعه مربوط به چندسال پیش بهتر می‌بود یا حداقل در همین عکس، مردم را کراپ نمی‌کردند. در هر صورت، این سوتی بود که از دست در رفته! 🌐 @aliebrahimpour_ir
#تهدید برای #انصراف چرا وزیر محترم ارشاد و رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره، پیگیری نمی‌کنند زیر پوست این موج‌آفرینی‌های -به قول شهاب حسینی- احساسی و دور از #عقلانیت، چه دست‌هایی پنهان است؟ اُف بر این همه #انفعال... 🌐 @aliebrahimpour_ir
🏴 إذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» 🏴 📌 در سوگ وفات (مادر پدر) مرحومم، مجلس یادبود و ختمی برای دوستان و آشنایان (آقایان و بانوان) در برگزار می‌شود. 🕒زمان: جمعه، 27 دی‌ماه 1398، ساعت 3 الی 5 عصر 🕌 مکان: قم، انتهای خیابان (پل) جمهوری، بعد از میدان مالک اشتر، خ 12متری ولی عصر، مسجد حضرت اباالفضل. 🌍 مختصات جغرافیایی مسجد برای گوگل‌مپ: 34.640833,50.853093 🗺 لینک گوگل‌مپ: 📎 https://maps.app.goo.gl/rS9mF5XMotD7Hbpp7 🌹 حضور دوستان، مایه تسلی صاحبان عزا و شادی روح آن مادر سیده مرحومه خواهد شد، ان‌شاءالله 🌐 @aliebrahimpour_ir
تامل من این مهناز افشار را دوبار بخوانید. عامدا قصد دارد نمک به زخم بپاشد. هیچ شکی نیست به هواپیما عمدا شلیک نشد؛ وجدان همه تایید می‌کند که هیچ معنا و امکانی ندارد کسی این همه هموطن را عمدا بکشد! نه شخصیت سیاسی بوده، نه منافقی و نه هیچ کس دیگری که بشود بر اساس آن سناریوی شلیک عمدی را بافت! اما چطور می‌شود افشار، می‌آید اولا مثل لگدی که به آدم خواب بزنند، داغ واقعه را تازه می‌کند و ثانیا آن را عمدی جلوه می‌دهد! مسئله آنقدر واضح‌البطلان است که به این نکته فکر می‌کنم آیا: ۱و۲. او خودش از روی و با التفات اینطور به روح مردم و نظام لگد می‌زند؟ (یعنی یا اینقدر است یا اینقدر است) ۳. یا اینکه ساختاری که در آن قرار گرفته، او را به این حماقت انداخته؟ (بهت و ترس از تاثیر عمیق ساختارها بر رفتار آدمی) ۴.یا اساسا این‌ها را کسی به او می‌کند؟ (اینقدر پست‌فطرت است که هویتش را به پول فروخته) این مورد خوبی برای تامل است! هرکسی ممکن است دچار این ۴حالت شود... 🌐 @aliebrahimpour_ir
اولش گفت من تخصص ندارم، فقط فیلم‌بین‌ام. اما هم از نظر اخلاق گفت‌وگو و هم از نظر محتوا، قوچانی قویتر و قدرتمندتر حرف می‌زند. 🌐 @aliebrahimpour_ir 1398.11.03
📣 📌 مسابقه کتابخوانی با جوایز ارزنده میلیونی 📕 گزیده‌ای ۵۰صفحه‌ای از کتاب "آینده انقلاب اسلامی" 📥دانلود نرم افزار از لینک: www.motahari.ir/app یا ارسال عدد ۱ به ۱۰۰۰۴۰۴۴۰۴ 🌺 اگر دوست داشتید، با وارد کردن کد معرف زیر در هنگام ثبت نام ۵ امتیاز هدیه بگیرید: pqJefnkN 🌐 @aliebrahimpour_ir
به همت آقا محمد اسدی، ان‌شاءالله دوستان شهیدقدوسی بار دیگر زیر پرچم اهل‌بیت جمع می‌شوند. 🍀🥀
📌 جان‌ویک1،2،3 (John Wick) - ساخته 2014، 2017، 2019 مجموعه معروف. ژانر اکشن، #مهیج و دلهره‌آور (Thriller). داستانی افسانه‌ای از یک آدم‌کش بسیار حرفه‌ای و نظام جهانی آدم‌کشی. بازی کیانو ریوز در نقش جان‌ویک تحسین‌برانگیز است. #فیلم داستان ندارد. اما فیلم پر است از بزن‌بزن و تیراندازی و تفنگ‌های مختلف و کشتن‌های فانتزی و حرفه‌ای. جذابیت، فقط در ضدوخورد‌هاست. گاهی روایت ابهامات منطقی بسیار بزرگی دارد. اما ضدوخورد‌ها و جنگ‌ها آنقدر جذاب است که مخاطب را جذب کند. جان‌ویک بیشتر به یک فیلمِ بازی شبیه است تا فیلم سینمایی. انگار یک بازی کامپیوتری تفنگی را مرحله‌به‌مرحله بازی کنی و همزمان فیلم بازی‌کردنت را بگیری. دیدن جان‌ویک، مثل تماشای یک بازی در گیم‌نت است؛ کاری که خیلی اوقات از خود بازی‌کردن، جذاب‌تر است. نهایتا جان‌ویک، نقش واکسن علاقه به دعوا و تفنگ‌بازی را ایفا می‌کند؛ نوعی ارضای روحی برای اهلش. ✅ جمع‌بندی: 🌟🌟🌟 (برای عاشقان دعوا و برای بقیه شاید یک ستاره) #دیدمی_ها - #نقد #فیلم_سینمایی 🌐 @aliebrahimpour_ir [۱۳۹۸.۰۸.۲۴]
📌 سیکاریو (Sicario) - ساخته 2015 ژانر و دلهره‌آور (Thriller). دعوای درونی نظام آمریکا بر سر اینکه هنوز قانون حاکم است یا باید فراقانونی عمل کرد. داستان مبارزه یا عدم مبارزه با مواد مخدر در زد و خورد آمریکایی مکزیکی. داستان ضعیف و به شدت ضعیف. بدون تعلیق. بدون روایت چشم‌گیر. برخلاف شروع طلایی (جاسازی جنازه‌ها در دیوار خانه). این فیلم برای دنیا ساخته نشده؛ برای خانواده آمریکایی‌هاست. برای همین اصلا برای ما جذاب نیست. برخلاف بعضی از فیلم‌های انتقادی آمریکایی که برای دنیاست، این فیلم یک دعوای خانوادگی است. مثل سهیل بیرقی که روایتگر یک دعوای درون خانوادگی ایرانی است ولی عامدا برای بیرون ساخته شده، برخلاف حاتمی‌کیا که باز هم یک دعوای درون خانوادگی است که فقط برای خودمان ساخته شده. ✅ جمع‌بندی: نیم‌ستاره - 🌐 @aliebrahimpour_ir [1398.11.09]