eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
214 دنبال‌کننده
589 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
💠یک گفتگوی علمی و جای خالی بحث از فلسفه فعل و واقعیت اجتماعی ✍️ مجتبی رستمی کیا 🔻در گفتگوی صورت گرفته میان استاد علوی بروجردی و استاد خسروپناه مهمترین مسئله « بنای عقلاء» و « ارتکازات عقلائیه» بود، پیدایش، رصد و یا اضمحلال بناها و ارتکازات عقلائیه در طول تاریخ و عباراتی همچون « عقلا بما هم عقلا» و عنوان گذاری شارع به عنوان « رئیس العقلاء» از جمله نکاتی است که در علم اصول فقه و در ساخت فقه معاصر از آن زیاد گفته شده است اما بحث فلسفی در پیرامون آن صورت نگرفته است. 🔻فتوا دادن یک مجتهد در سیستم شرعی و استنباطی از متن در دیدگاه شناختی و عقل نظری به علوم، به صورت یک قضیه متشکل از دوگانه « موضوع – محمول«، « موضوع – حکم» تشکیل شده است؛ اما در دیدگاه فلسفه فعل و حکمت عملی، فتوا دادن خود یک فعل است و منطق افعال انسانی در مورد آن وجود دارد؟ فتوا دادن و توصیه کردن خود یک بنای عقلایی و یک سیستم فعل اختیاری است که از سویی با متن مقدس و از سوی دیگر با پدیده های عملی مختلفی ارتباط دارد. 🔻فلسفه اسلامی و علم اصول فقه، فاقد دستگاه تبیینی لازم برای رسیدن به پازل تحلیل افعال این چنینی هستند، دو فتوایی که هیچ کدام نظری به ندارند. تحلیل رفتار عقلا چه در اخباریات و چه در انشائیات، بررسی حیث های گسترده التفاتی که عمدتاً جنبه شناختی ندارند، بازی علم ( از میان بازی های زبانی)، مسئله تعین و قطعیت در ساخت واقعیت اجتماعی، سخن از پیشران هایی را به دنبال خواهد داشت که نه در چارچوب مرسوم فلسفه می گنجد و نه در چارچوب علم اصول؛ فلسفه زبانی می طلبد مبتنی بر فلسفه فعل، که به غیر از منطق ادراکات، از منطق و فلسفه افعال و دیگر حیث های التفاتی نیز بتواند سخن بگوید. 🔻به دیگر سخن، انسان حتی اگر تعلیم دیده هم نباشد می‌تواند اخبار یا انشاء کند، با معنا یا بی‌معنا سخن بگوید. توصیف‌های زبانی بدون نیاز به هیچ معیار مفهومی یا مصداقی صورت می‌پذیرند. در واقع توصیف‌های زبانی، توصیف شهودهای زبانی‌اند و شهودهای زبانی نیز همان مهارت‌های زبانی‌اند که اهل زبان آنها را به طور طبیعی و شهودی فرا می‌گیرند و استعمال می‌کنند، و چقدر ساده خواهد بود که جریان این ارتکازات را در ساخت واقعیت اجتماعی فقط تحت عنوان بازی های شناختی، و بازی « علم – دانشگاه – مدرنیته و ...» دسته بندی کنیم. ———————— 🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
✍علی ابراهیم پور یادداشت دغدغه‌مند شما را در کانال فلسفه زبان اسلامی خواندم. پرسشی ساده به ذهنم که جهت آموزش خودم می‌پرسم: فرمودید: "...اما در دیدگاه فلسفه فعل و حکمت عملی، فتوا دادن خود یک فعل است و منطق افعال انسانی در مورد آن وجود دارد..." به‌نظرمی‌رسد این تعبیر که زیربنای یادداشت شماست، محل تامل باشد. در واقع جمله صحیح این است که:"فتوا دادن خود یک فعل هست" در واقع تحویل فتوا به فعل، نوعی مغالطه کنه‌وجه است. حقیر باورمندم مطالعات معاصر علوم انسانی دچار آسیب یک سری مغالطه است که این تحویلی‌نگری نیز جزئی از آن‌هاست. بله؛ فتوا فعل هم هست؛ ولی فقط فعل نیست. خودش انضباط‌های ذاتی دارد. هنر این است که جمع سالمی میان بعد ذاتی و بعد نهادی آن ارائه داد. این را شاید بتوان ماموریت فلسفه زبان اسلامی دانست. از توجه شما سپاس‌گزارم. 🥀 _______ 🔶 کانال " فلسفه زبان اسلامی" دریچه ای است برای تأملات شما در باب زبان 👈 در ایتا 🆔@projectsystem 🌐@kiamojtabaphd
📌 امشب در برنامه اهالی‌شب شبکه چهار گفت: کاری که من روی آیات و روایات کردم، از حجم پژوهشگاه تاریخ جنگ و اسارت بزرگتر است. کل بحارالانوار را ذیل ۳۰۰۰۰عنوان دسته‌بندی کرده‌ام. این را برای و همچنین فارسی انجام داده‌ام. این کار طی ۲۰سال به قیمت از دست دادن چشمم انجام شد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 عدم واقع‌بینی اجتماعی طلاب، نتیجه و انتقادی 📘 : ، ده‌گفتار، ص۲۹۳ ✅ ۱: این مسئله، به شکل وسیع‌تری در جامعه علمی حوزوی در مواجه با علوم انسانی رسوخ کرده و جنبه‌ی نظری به خود گرفته؛ یکی از مهم‌ترین شعبه‌هایش، رویکرد است. ✅ ۲: مسئله منحصر در حوزویان نیست؛ کل فضای فکری‌فرهنگی‌سیاسی ما با این مسئله درگیر است. به دلایل مختلف فرهنگی‌تاریخی، کنشگران ما در همه‌ی زمینه‌ها، می‌چربد به سایر عقلانیت‌ها. نتیجه این است که "ما تنهاوتنها اثبات خود را در پرتو ، می‌جوییم". 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 🔸به برکت ، از اسفند پارسال (۹۸) که خواندن صحیفه را توصیه کردند، ناخواسته صحیفه آمد کنار دستم. قدری دعای قبل و بعدش را هم گاهی می‌دیدم. آرام‌آرام خودکار به دست، شروع کردم از دعای یک خواندن. کمی بعد ماژیک فسفری هم به کمکم آمد و امروز تقریبا تا دعای 30‌ام مطالعه کرده‌ام. 🔸زیر بعضی از عبارات را خط کشیده‌ام و روی برخی را هم ماژیکی کرده‌ام. بعضی قسمت‌ها را هم حاشیه زده‌ام و پشت جلد کتاب هم شماره صفحه بعضی از مدخل‌ها را مشخص کرده‌ام؛ بعضی از عبارات صحیفه را هم با پیوند شماره صفحه‌ای، به هم‌دیگر دوخته ام. 🔸سیر انفسی بسیار جالبی بود که در حال حاضر واژگانی برای توصیفش پیدا نمی‌کنم. تجربه زیست زیبایی با صحیفه داشتم. امیدوارم امسال بتوانم دوره صحیفه را تمام کنم. نتیجه‌ی این انس یک‌ساله، ایجاد یک نگرش، بازخوانی و بازسازی چندین‌باره‌ی سیستم ذهنی و همچنین ایجاد یک ارتباط جدید با خدا بود. یک‌سری مطالب هم دستگیرم شده که امیدوارم توفیق پیدا کنم با همین هشتک در کانال منتشر کنم. 🔹 از آقا علی‌بن‌الحسین ع در روز میلادش عاجزانه مسئلت دارم انس و حقیقت معارف این کتاب را به همه ما ارزانی بدارند. 🌐 @aliebrahimpour_ir
، تبلور قدرت عاملیت در برابر ساختار... https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/841
📌 🍀امروز دیدم. فیلم جشنواره۹۹. نظر منتقدین را نخواندم، ولی تعریفش را شنیده بودم. 🌺به وجدم آورد. مجبورم کرد این نکات را بنویسم: فیلم خوش‌ساخت و خوش‌ریتم. بی‌ادعا. گنده‌گویی نمی‌کند و حد خودش را می‌شناسد. قهرمان دارد و خوب هم پردازشش کرده. ریتم کش‌دار نیست و شتاب مناسبی دارد. من البته با روایت‌های تک‌گویی که در این تیپ فیلم‌ها -مثل شیار۱۴۳ و ۲۳نفر- مد شده هم‌دل نیستم؛ خصوصا برای چنین فیلمی که قهرمان دارد‌. قهرمان باید وسط میدان نشان داده شود؛ نه اینکه گفته شود. بازی خوب کامبیز دیرباز -میکائیل دوست‌داشتنی- برای این شخصیت نشسته. بازی شخصیت‌های عراقی هم خیلی خوب است. 🌺اما: 🌼وقتی فیلم را در بستر زمانه اجتماعی می‌بینیم، رنگ و معنای دیگری می‌دهد (تکست در کانتکست). مهم‌ترین چیز، تبلور قدرت در برابر است. برای مایی که در این برهه از ساختارها ناامید شده‌ایم، بازنمایی نقش تک‌اراده‌ها می‌تواند یک نسخه اجتماعی باشد. تک‌تیراندازی که خودش یک گردان است. 🌼 اگر متهم به تشکیلات‌گریزی نمی‌شوم، نظر من این است که تک‌تیراندازی که و می‌کند، ارزش بیشتری دارد از تشکیلات متوسط! 🌼حس می‌کنم مدتی است بیش از حد داریم روی تشکیلات و ساختاردهی تاکید می‌کنیم که باعث می‌شود تک‌اراده‌های فعال و پرپتانسیل، تلف شوند. باید بازگردیم به عاملیت‌ها. 🌼برای مایی که دیگر امید چندانی به ساختارها نداریم، حرف مهمی دارد: أَن تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ . دست به زانوی خودمان بگذاریم و هرکاری که می‌توانیم، با تمام توان انجام بدهیم. 🎞 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/-220264 🌐 @aliebrahimpour_ir ۱۳۹۹.۰۱.۰۹
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«جمهوری اسلامی»، از باب «عدم مخالفت قطعیه» است نه «موافقت قطعیه»🔸 خدا ما را از حکومت شاهنشاهی که با اسلام بود، نجات داد و آورد در جمهوری اسلامی که مخالفت قطعیه با اسلام نمی‌کند، اما هم نمیکند! «حکومت اسلامی»، موافقت قطعیه است! «جمهوری اسلامی»، مخالفت قطعیه با اسلام نمی کند اما موافقت قطعیه هم زورش نمیرسد، رسالتش همین حد است. موافقت قطعیه با اسلام، در حکومت اسلامی و تمدن اسلامی محقق می شود. بعضی ها در «جمهوری اسلامی» دنبال «تمدن اسلامی» هستند! اشتباه می کنند. هی داد و بیداد می کنند و می گویند اسلام رفت و چطور شد! نخیر، «جمهوری اسلامی» نسبت به «حکومت شاهنشاهی»، بهشت است. جمهوری اسلامی «اَعراف» است، یعنی بین «جهنم» حکومت شاهنشاهی و «بهشت» تمدن اسلامی، این اَعراف است و در وسط قرار دارد. فرق «موافقت قطعیه» و «عدم مخالفت قطعیه» چیست؟ فرض کنید ده لیوان داریم که یکی از آنها نجس است. من نمیدانم کدامش نجس است. «عدم مخالفت قطعیه» به این است که یک لیوانش را کنار بگذاری و بقیه اش (نه تای دیگر) را مصرف کنی. چرا مخالفت قطعیه نکرده ای؟ چون نمیتوانی قسم بخوری که این لیوانی که مصرف کردی، قطعاً نجس بوده است. جمهوری اسلامی، این است. یقین به مخالفت با اسلام نداری. حکومت اسلامی، موافقت قطعیه با اسلام است. در حکومت اسلامی باید از همه اش اجتناب کنی. مثلاً ده تا سیم است. در یکی‌اش برق است. تو میتوانی یکی‌اش را بگذاری کنار و به بقیه دست بزنی؟ حکومت اسلامی این جوری است. دست به هیچ کدامش نمی‌توانی بزنی. ورع هم یعنی همین. @haerishirazi
اقول: ما اسلام ناب و انقلابمان را از تفکر امام خمینی و شهیدمطهری و آیت‌الله خامنه‌ای داریم. تفسیر و ارتقا و بازخوانی انقلاب باید بر اساس مبانی همان افراد باشد. سایرین هم محترم‌اند و ان‌شاءالله خادم اسلام باشند و در حد توان خود را به فهم اسلام ناب نزدیک‌کرده و مفسر اسلام ناب باشند. کسی که پورشه دارد، وقتش را با ژیان تلف نمی‌کند. @aliebrahimpour_ir
💠 "روش‌شناسی جریان‌شناسی" در کتابخانه ملی 📎http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/7499686 🌐 @aliebrahimpour_ir 🌐 @currents_studies
🔸منتشر شد 📚 روش‌شناسی جریان‌شناسی به مثابه‌‌‌نظریه_روشی میان‌رشته ای ✍علی ابراهیم‌پور بامقدمه عبدالحسین خسروپناه و محمدصادق کوشکی ایران کشوری با قدمت است که از ابتدای شکل‌گیری جریان‌های فکری در آن تا زمان حاضر محل ورود اندیشه‌ها و جریان‌های فرهنگی متعدد بیرونی و گاه متضاد بوده است. در دوره معاصر چه در بعد نظری و چه در بعد اجتماعی اندیشه‌ها و اندیشوران بسیاری وجود دارند که هم تجارب گذشته را به دوش می‌کشند و هم تجارب تازه‌ای را در ساحت فرهنگی تشیع و ایران رقم زده‌اند. هدف از جریان‌شناسی، در مرحله اول شناخت و پی‌جویی این تجارب و در مرحله دوم سامان‌بخشی و بهره‌گیری از آنها برای به‌سازی جریان‌های فرهنگی است. اما قدم اول برای شناختن جریان‌ها، تبیین و روشن کردن روش شناخت‌ آنهاست. به تعبیر دیگر ابتدا باید روش‌های جریان‌شناسی را وضوح بخشید تا در دام‌های منطقی شناخت‌ جریان‌ها گرفتار نشویم. کتاب حاضر اولین قدم را برای این هدف برداشته است. 📌خرید مستقیم کتاب ازسایت کتاب طه 👇👇 https://ketabtaha.com/?p=71025 ☎️شماره تماس: 02537848326 @ketabtaha 🌐 @aliebrahimpour_ir 🌐 @currents_studies
📌 کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» منتشر شد 🔸 « به‌مثابه نظریه-روشی میان‌رشته‌ای» با موضوع روش‌شناسی علوم انسانی، نوشته و با مقدمه دکتر و دکتر روانه بازار نشر شد. 🔸 « » به دغدغه‌ی تقویت ادبیات بومی علوم انسانی و پاسخی به چالش «روش» در تولید علم می‌پردازد. 🔸این کتاب برای نخستین‌بار، جریان‌شناسی را به‌مثابه «نظریه-روش» صورت‌بندی کرده است، که می‌تواند در عرض روش‌های مرسوم همچون تحلیل گفتمان مطرح شود. مهم آنکه این پژوهش پیش‌رو، روش جریان‌شناسی را به‌عنوان فرآیندی میان‌رشته‌ای معماری کرده است و بر مبانی پی‌ریزی شده است. 🔸«جریان‌شناسی» اصطلاحی نوپدید و پربسامد در فضای فکری-فرهنگی و علمی ایران معاصر است که با ادبیات جذاب خود، توجه مخاطبان و اندیشوران بسیاری را جلب کرده است؛ اما بیشتر از آن به‌عنوان الگویی رسانه‌ای و ژورنالیستی برای تنظیم محتوا در سخنرانی‌ها، مقالات و یادداشت‌ها استفاده می‌شود. 🔸 جریان‌شناسی به‌مثابه نظریه-روش، می‌تواند در هر پژوهش فکری، اندیشه‌ای و فرهنگیِ تأثیرگذار در بستر تاریخ استفاده شود؛ ازاین‌رو جریان‌شناسی به‌عنوان الگویی بومی در رشته‌هایی همچون فلسفه، کلام، معارف اسلامی، تاریخ، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، مدیریت و سیاست‌گذاری قابل بهره‌برداری خواهد بود. 🔸استاد حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در مقدمه‌ی این کتاب آورده است: «بدون روش‌شناسی جریان‌شناسی، نمی‌توان امیدی به دستیابی به مطالعات منضبط و ساختارمند در این حوزه داشت؛ چراکه در اصل «روش» است که مسئولیت پاسداری از هویت علمی پژوهش‌ها و پایداری توجیه آن‌ها در فضای علم و جامعه علمی را برعهده دارد. کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» اولین اثر منسجم برای هموارسازی مسیر دستیابی به این هدف است... این کتاب تحقیق و است که توسط برادر فاضل آقای علی ابراهیم‌پور تدوین شده است؛ بنده آن را کامل مطالعه کردم و اصلاحات آن انجام شده است. بی‌شک برای خوانندگان مفید خواهد بود.» 🔸استاد دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران، نیز در مقدمه خویش آورده است: «برای برون‌رفت از این تنگناها و فاصله‌گرفتن از شائبه‌های غیر عالمانه رایج در جریان‌شناسی موجود در ایران امروز، چاره‌ای جز پرداختن علمی و روشمند به این مقوله وجود ندارد و یکی از ارکان پرداخت روشمند به جریان‌شناسی دستیابی به روش شناخت جریان‌ها است... اثر پیش رو یکی از نخستین گام‌ها در عرصه «روش جریان‌شناسی» است که نویسنده محترم طی تلاش‌های خود در جهت شناخت جریانات فرهنگی و سیاسی کشور آن رسیده و را برای تولید و پردازش آن صرف کرده و به همین دلیل این اثر هم از امتیاز و برخوردار است و هم نیازمند بررسی و نقد عالمانه و البته تکمیل این روند جز با تداوم نگارش در این موضوع ممکن نخواهد بود.» 🔸علی ابراهیم پور طلبه درس خارج حوزه علمیه قم و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی فرهنگ دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) است و در این کتاب محصول پژوهش پنج‌ساله خود را پس نقد و نظر برخی از استادان حوزوی و دانشگاهی، به جامعه علمی ارائه کرده است. 🔸قابل ذکر است، چاپ نخست کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی به‌مثابه نظریه-روشی میان‌رشته‌ای» در 456صفحه رقعی با تیراژ 500نسخه و با قیمت 95هزارتومان به‌ همت انتشارات راهی بازار نشر شده است. 🔸گفتنی است، پایگاه اختصاصی کتاب به آدرس "@Currents_studies" بستری برای اطلاع‌رسانی اخبار، نشست‌ها، رویدادها، درس‌گفتارها و بازخوردهای خوانندگان در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است. 🔸علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها به پایگاه اینترنتی نشر کتاب‌طه یا پاتوق‌کتاب‌فردا مراجعه کنند و یا با شماره ‎۰۲۵۳۷۸۴۲۰۳۹ تماس بگیرند.//پایان// https://www.tasnimnews.com/fa/news/1400/02/08/2493189 https://www.farsnews.ir/news/14000211000722/ http://www.ibna.ir/fa/book/305537/ https://www.mehrnews.com/news/5202643 🌐 @aliebrahimpour_ir 🌐 @currents_studies
📌 از تا 🌺 بذر ایده‌های علمی از جامعه‌علمی گرفته می‌شوند، در ذهن پژوهشگر جوانه می‌زنند و رشد می‌کنند و در قالب یک محصول -مثلا کتاب- رسوب پیدا می‌کنند. اما عمیقا اگر ایده‌ها به جامعه کنش‌گران علمی بازنگردد، جز مجموعه‌ی کاغذ‌ها در گوشه کتاب‌خانه، چیزی نیستند! 🌺 نگاه علمی به مقوله جریان‌شناسی، ضرورتی بود که در فضای فکری‌فرهنگی‌سیاسی جامعه احساس کردم. فعالیتی شکل گرفت و محصولی به دست آمد. احساس می‌کنم وظیفه‌ام در در راستای این دغدغه، هنوز به اتمام نرسیده. تا آنجا که در توان دارم (علی قدر الطاقة البشریة) وظیفه خودم می‌دانم این ایده را به کنشگران این عرصه -که اتفاقا عرصه عریض و طویلی هم هست- بازگردانم. 🌺 به‌همین‌دلیل، از مدتی قبل از دوستان مختلف در عرصه‌های گوناگون کاری، در این زمینه مشورت گرفته و می‌گیرم. از هر ایده‌ی ترویجی جدید هم استقبال می‌کنم. دوستان من را از نظرات خود بی‌نصیب نگذارند. 🌺 یکی از ایده‌‌های مطرح‌شده، ایجاد پایگاه اختصاصی موضوع کتاب، در فضای مجازی بود. امیدوارم مورد حمایت دوستان واقع گردد 👈 @currents_studies 🌐 @aliebrahimpour_ir 🌐 @currents_studies
✅ «روش‌شناسی جریان‌شناسی» پایگاه اختصاصی کتاب، در فضای مجازی است و در تلاش است بستر ارتباط دو سویه مخاطبان با ایده جریان‌شناسی را فراهم آورد: ☘️ ارتباط مستقیم با نویسنده ☘️ اطلاع از ها، های مرتبط و ☘️ انتشار ، ، و های خوانندگان ☘️ ها ☘️ ها و ها ☘️ بیشتر و ایده‌های تکمیلی ☘️ و و از اثر 🔰 از مخاطبان اندیشور تقاضا می‌شود، با حضور خود، این پایگاه را رونق بخشیده و در صورت امکان، سایر دوستان مجازی خود را به آن دعوت کنند. 🌸 پیشاپیش از همراهی شما صمیمانه سپاس‌گزارم. 📎 t.me/Currents_studies [تلگرام] 📎 eitaa.com/Currents_studies [ایتا] 📎 instagram.com/currents_studies [اینستا] 🌐 @currents_studies
قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع فِي خُطْبَتِهِ الزَّهْرَاءِ: «وَ اللَّهِ لَقَدْ عَهِدَ إِلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ ص غَيْرَ مَرَّةٍ- وَ لَا اثْنَتَيْنِ وَ لَا ثَلَاثٍ وَ لَا أَرْبَعٍ- فَقَالَ: "يَا عَلِيُّ! إِنَّكَ سَتُقَاتِلُ بَعْدِيَ النَّاكِثِينَ وَ الْمَارِقِينَ وَ الْقَاسِطِين"...‏» (تفسیر قمی، ج1: 283) 🏴 شهادت مولی الموحدین، آقا امیرالمومنین علیه‌السلام، بزرگ رهبر در تاریخ را تسلیت عرض می‌کنم. 21 رمضان 1442 قمری 13 اردیبهشت 1400 شمسی 🌐 @aliebrahimpour_ir 🌐 @currents_studies
🔶سخنرانی دیروز آقا، دوگانه دیپلماسی-میدان را عوض کرد: 🔸دوگانه جدید که دوگانه صحیحی هم هست، و است. 🔸این دوگانه جدید، قدرت اثرگذاری عینی بیشتری در جامعه دارد. 🌐@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۲.۱۳
بعد از مقداری تحقیق: ✅ رهبری امسال به‌عنوان کردند. پ.ن: ایشان عضو دفتر استفتائات بیت رهبری قم هستند و کلام‌شان برای من اطمینان‌آور است. 🌺 عید شما مبارک 🌺 🌐 @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۰۲.۲۳
نظر مراجع تقلید درباره: به‌عنوان راه ثابت‌شدن 🌐 @aliebrahimpour_ir
💭کباب کوبیده نجف‌آباد💭 🔵دقیق یادم نیست؛ حدس می‌زنم سه یا چهار سال پیش بود که دو هفته‌ای مهمان حوزه علمیه نجف‌آباد بودم. داستان از آن‌جا شروع که امام جمعه محترم نجف‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین حسناتی، از استاد بزرگوارم، دکتر سید مهدی موسوی، برای تدریس نظام فکری اسلام و جریان‌شناسی حوزه دعوت کردند. بنده هم صدقه سر استاد موسوی و به عنوان استادیار، راهی این شهر شدم. 🔵مثل همه جوان‌های معمولی، بعد از ساعات درسی راهی بازار و اماکن تفریحی می‌شدیم و کوله‌بار تجربیاتم را با آزمون و خطاهای جدیدی سنگین‌تر می‌کردم. تجربه زیستن با مردم نجف‌آباد بسیار لذت‌بخش بود؛ قطعا یکی از گزینه‌های احتمالی مکان زندگی آینده‌ام این شهر است. بگذریم...؛ از کوله‌بار تجربه گفتم... . یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که در نجف‌آباد دیدم و تأثیر زیادی روی زاویه دید بنده به دنیا گذاشت، کباب کوبیده‌های این شهر بود! 🔵تا اونجایی که یادم است چند دفعه با دوستان قصد کردیم دلی از عزا دربیاوریم؛ کوبیده انتخاب اول بود؛ اما دوستان نجف‌آبادی ممانعت می‌کردند؛ می‌گفتند: "کوبیده‌های نجف‌آباد گوشت خالصه؛ خیلی به مزاج مسافرها خوش نمیاد!" ذهنم خیلی درگیر این نکته شد! چرا هر چه قدر خلوص بیشتر باشد، مزاج کراهت بیشتری پیدا می‌‌کند؟ چرا حتما باید دنبه و پیاز و پیه و نون خشکه به گوشت اضافه بشه تا طبع ما اون کوبیده را بپسنده؟! مشکل از خالص بودن کباب کوبیده‌های نجف‌آباد بود یا از عادات غذایی و طبع ما؟! 🔵داستان کباب کوبیده‌های نجف‌آباد عبرتیست برای روزگار ما! در این روزگار و این جامعه هراندازه خلوص شما بیشتر باشد، میزان سنگ‌اندازی‌ها هم بیشتر می‌شود؛ تا حدی که اگر شما خالصانه دل به کاری بدهی تهمت‌ها و حرف و حدیث‌های بیشتری به وجود می‌آید؛ انگار خلوص زیاد را طبع انسان‌ امروزی نمی‌پسندد؛ اما کافی است در کنار میزان مشخصی از خلوص، مقداری هم ناخالصی و شیطنت اضافه بشود! جالبه! به عینه دیده‌ام که یک شبه ره صد ساله طی خواهد شد... . ⚫️شخصا دوست دارم کباب کوبیده نجف‌آبادی باشم؛ گوشت خالص؛ بدون یک ذره ناخالصی؛ مهم نیست انسان‌ها بپسندن یا نه؛ مهم این است که خدا بپسندد! به قول معروف " سلطان محمود خر کیه؟!" //پایان// 📝 یادداشتی از دوست فاضلم، آقا حسین عباسی ✅ پ.ن: البته خود نویسنده، از پر شیطنت‌های روزگار است؛ چنان‌که آشنایان همگی نیک می‌دانند! 😅 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔊 🔉 🔰 علمی با موضوع: 📌 «الگوی جریان‌شناسی در علم و فرهنگ» ✨ به‌همراه آیین از کتاب «روش‌شناسی جریان‌شناسی» 👥 با حضور اساتید حوزه و دانشگاه: 🔸حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه 🔸دکتر محمدصادق کوشکی 🔸دکتر عادل پیغامی 🔸دکتر محمدتقی موحد ابطحی 🔸دکتر فرشاد مهدی‌پور 🔹دکتر مجتبی رستمی‌کیا (دبیر نشست) 🔹و علی ابراهیم‌پور (نویسنده کتاب) ⏰ چهارشنبه،‌ 12خرداد1400، ساعت 10-11:30 🏢 معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی 📺 پخش برخط در: 🔗 instagram.com/currents_studies/ 🌐 @currents_studies
💠 متاسفانه ما در حوزه‌ودانشگاه و عرصه ننشتیم یک بار درست‌وحسابی، این چالش را و نسبتش با بحث را حل کنیم و وارد الگوی عقلانیت انقلابی کنیم! هرچند وقت یک‌بار، مثل قارچ می‌زند بیرون و امت را شقه‌شقه می‌کند. یک مرد می‌خواهد... @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۰۳.۱۹
💠 نظر من امّا، اینه: 🔹 ، ولایت‌الله است؛ مال‌الله است. به جای دعوای بچگانه، از هر راهی استفاده کنید که قدرت نیفته دست طاغوت؛ نیفته دست مذل‌ّالمومنین. چارچنگولی بچسبید! محکم! لازمه‌اش هم این است که همدیگر را بچسبید. 🔹اگر گفتیم دموکراسی -که گفتیم- به قواعد عرف‌گرایانه‌اش ملتزم باشید. الان جای نظریه‌پردازی نیست! این یک قلم تکنیک را از رقیب یاد بگیرید: سناریویی بسازید و بهش عمل کنید که برآیند و نهایت آن، را در دست شما نگه دارد. این به سود همه (همه‌ی هم‌جبهه‌ای‌های مقابل طاغوت) است. 🔹اگر رییسی رئیس شود، جلیلی‌‌یی‌ها سود می‌برند؛ جلیلی هم شود، رئیسی‌‌یی‌ها. منیّت را بگذارید کنار. سر یک بالاپایین ساده، دعوا و چالش درست نکنید تا قافیه را نبازید. ؛ انرژی محدود را اصلا سر مسائل فوق‌جزئی هدر ندهید که از واقعیت سیلی می‌خورید. @aliebrahimpour_ir ۱۴۰۰.۰۳.۱۹
اسامی ۳۳۹ نفر نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر قم 1400.pdf
107.3K
📑 لیست فرمانداری 📌 اسامی 339 نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر قم @aliebrahimpour_ir
چند پیوست برای مطلبی که نوشتم 👇