eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
60 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی(yon.ir/FvttHT) 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢📢 #پذیرش سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی 🔴ویژه خواهران🔴 تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegBa ⛔️مهلت: 25 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/4Vzry ❓پاسخ به سوالات: 🆔 @hekmat_bagherain 📌مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/madresehbagherain 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 جلسه7️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/945 جلسه8️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/998 جلسه9️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1063 جلسه🔟: https://eitaa.com/fvtt_ir/1093 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج7-LQ.mp3
6.58M
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه هفتم 🗓1397/10/12 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝چکیده تقریرات درس یادداشت شماره 1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/90 یادداشت شماره 2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/91 یادداشت شماره 3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/92 یادداشت شماره 4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/165 یادداشت شماره 5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/228 یادداشت شماره 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/317 یادداشت شماره 7️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/517 یادداشت شماره 8️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/948 یادداشت شماره 9️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/991 یادداشت شماره 0️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1121 یادداشت شماره 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1140 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac ⬅️ ادامه دارد ...
☑️ یادداشت شماره 8️⃣ ⚪️ 🔘 گفتیم که در تحلیل مسئله شناخت حکما می گویند که حیث ما نسبت به واقع انفعال محض است ولی برخی ها می خواهند ما را در شناخت به نحو جد وارد بکنند و بگویند که این تو هستی که به حسب عواطفت صورت گری می کنی و انفعال از خارج وجود ندارد. 🔘این گروه دوم یک مساله ای را که در شناخت وارد می کنند اراده است. اراده در شناخت اصالت دارد یا شناخت مقدم بر اراده است. برخی نحله ها نیز دچار این خلط شده اند و اراده را در شناخت اصل می دانند. اینکه مبدا حرکت نفس را شناخت بدانی یا اراده. ایشان اراده را اصل می دانند پس شناخت هم متاثر از اراده است. اینطور در واقع علم از علم بودن می افتد. علم تابع اراده ی شما است. 🔘 می گفت بادمجان را مدح کرد، پادشاه خود بدش آمد، دوباره قدح گفت پادشاه دعوایش کرد، یک گوشه کز کرد، گفت چیست. گفت من مادح بادمجان که نیستیم مادح شما هستیم. شما اگر شیطان را انتخاب بکنی جهان را یک طور دیگری می بین. یکی از بحث های فرهنگستانی ها این است که علم به درست و نادرست تقسیم نمیشود علم به حق و باطل تقسیم می شود. انطباق با واقع را بینداز دور، بحث حق و باطل است. بعد می گویی شناخت حق و باطل، شناخت تو چقدر ارزش دارد، می گوید آن چیزی که مهم است این است که الان تو چه می خواهی. یک جهان شناختی خودت درست می کنی شناخت چیزی نیست، شما باید هر آن مراتب انتخاب خودت باشی. اگر بخواهی درست و با زبان توحید و هدایت قرآن صحبت بکنی، در هر آن باید بگویی الان این تلقی من حق است یا باطل. صادق یا کاذب را ول کن این را ارسطو یادتان داده است. 🔘 این ها در حل مسئله ی اراده ماندند. حق هم دارند اصلا مسئله ساده نیست. بحث جدی ای است. حتی فلاسفه در بحث اراده چند نوع تقریر دارند. 🔘 موقعی که اینطوری شد اراده اصل است. انسان با تصور شروع نمی شود با اراده شروع می شود. شناخت هم متاثر از اراده است. به خاطر همین بحث جهت داری علوم را مطرح می کردند. می گفتند شما اگر خدا را بخواهی یک علوم دیگری بر پا می کنی. لذا علوم را به علوم مشرکانه و علوم موحدانه تقسیم می کنند. می گفتند ادبیات چون متاثر از بحث های شناختی است آن را هم باید تغییر داد. 🔘 مارکسیست ها هم دچار همین اشکال هستند که شناخت را بازتاب طبقه و روابط اجتماعی می دانند، می گویند در این طبقه امکان ندارد که تفکر دیگری داشته باشی. می گوید شناخت شناخت نیست شناخت بازتاب حالات و موقعیت تو است، من بازتاب هم که می گویم یک چیز دیگری می گویم یعنی این موقعی تو باعث می شود که شما یک تصورات دیگری داشته باشی، تصور نه به معنای تصویر بلکه تصور دیگری داری. اصلا مسئله شان صدق و کذب نیست. 🔵 مقرر: / تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 📝 روش یاد بگیرید 🔷 🔷 بخش 5️⃣ 🔘 چند چیز دیگر را هم حسب این باب (مسیر طلبگی) باید توجه داشته باشد، آن چیست؟ روش یاد بگیرد. بیش از اینکه گمان کند که دارد محفوظات اضافه میکند که باید اضافه کند، بعضیها محفوظات را قبول ندارند، من معتقدم محفوظات خیلی اثر دارد، سرمایه است، شما در کار فلسفی مثلاً هر چه می خوانید اینها سرمایه است، سرمایه ی فکر کردنتان است، محفوظات یک چیز است، روشمند بودن یک چیز دیگر است، روش را یاد بگیرید، یک بنده خدایی بیست سال رفته درس یک کسی، به او گفتم روش این استاد چیست؟ چه کار می کند؟ مثلاً به این مسئله می رسد، به این دست بحثها میرسد چه کار می کند؟ می بینید خیلی خالی الذهن است؛ من طلبه هایی را دیدم، دو نفر بودند، با هم رفتند درس یک استاد، دو سال هم بیشتر نرفتند، تقریباً تمام زیر و بم کار آن استاد را بلد بودند، چرا؟ چون به دنبال شیوه بودند در عین اینکه درس می خواندند؛ بعضی آن قدر دنبال شیوه می گردند، دنبال درس خواندن نمی روند، آن را نمی گویم، آن نه، قبول ندارم، حالا که درس می خوانید، شیوه را هم یاد بگیرید. شیوه به آدم راه یاد می دهد، شما اگر یاد بگیرید مثلاً فلان شخص در این جور مسائل و این جور مشکلات، این راهها را باز می کند، این جوری فکر میکند، این جوری مطالعه می کند، این جوری بر مشکل در این مورد بخصوص فائق میشود، تا این را یاد گرفت، میتواند راحت بعد از یک مدت این را اجرا کند. عرض میکنم صاحب سبک و شیوه بشوید بعد از مدتی، آن قدری هم نباشد که شما را از درس بیندازد، تاکید میکنم، درس بخوانید، کنارش هم دنبال شیوه بگردید، بعد از مدتی می بینید راحت می توانید کار علمی بکنید. مثلاً شیوه ی تاریخی را شما میپسندید یا نه؟ چرا؟ چه کار باید کرد مثلاً؟ این یک چیز. شیوه تتبع را می پسندید؟ چرا؟ چه جوری؟ کجا؟ چقدر؟ تحقیق را چکار کنم؟ وضعیت فکرم چه جوری باید باشد؟ کجا باید خیز بردارم، فکر کنم؟ خود این سهم خواندنهای من چقدر است. ما طلبه هایی داریم که فقط رسائل و مکاسب را که خواند می گفت دیدم شمّ اجتهادی آمده، چه کار کرده ایشان که دیده شمّ اجتهادی آمده؟ حالا قدیم می گفتند یک لمعه می خواندند مجتهد می شدند، ما الان حتی رسائل، مکاسب می خوانیم احساس می کنیم هنوز آن نشد. این احساس را داریم. ولی چکار باید کرد، با چند شیوه می شود، مثلاً چجور می شود کل مکاسب را فائق بشوم، سه ـ چهار سال مکاسب باید بخوانیم، بسیار خوب، یک سال را با استاد خواندیم با فضای کتاب آشنا شدیم، اما بقیه اش را که نباید تابع استاد باشیم، نه اینکه استاد نباید بگوید؛ من معتقدم آن شیوه ای که علامه طباطبایی اجرا کرد درست است، حتی یک روز درس استاد رفتن را تعطیل نکرد، ولی کنارش یک کار هم کرد، تعبیری دارند که هر شب به هر جان کندنی بود مطلب را حل می کردم فردا می رفتم می دیدم استاد مطلب جدید ندارد. ماها باشیم میگویم خب مطلب جدیدی ندارد، پس خودم بخوانم، دیگر استاد نمیخواهد، علامه طباطبایی درس استادش را رفته ولی خودش مطلب را حل کرده. این یعنی یک شیوه پیدا کرده که علامه را علامه کرده. 🔵پیاده سازی: 🔴تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#درس_اخلاق #استاد_وزیری_فرد 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
980204-درس اخلاق-استاد وزیری فرد-LQ.mp3
13.25M
📻 #صوت #درس_اخلاق #استاد_وزیری_فرد 🗓 تاریخ جلسه: 1397/02/04 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎙 سلسله جلسات « » 👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین جلسه 1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/172 جلسه 2️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/194 جلسه 3️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/574 جلسه 4️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/613 جلسه 5️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/720 جلسه 6️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/778 جلسه 7️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/979 جلسه 8️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1036 (اتمام جلسات) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
#فلسفه_از_نگاه_امام_و_رهبری #کلام_رهبری 🔷آموزش فلسفه حتی به کودکان 🔹اگر آموزش و پرورش در يك كشور ارتقاء پيدا بكند و اصلاح شود، در اقتصاد، سلامت و بهداشت، محيط زيست، مرگ و مير، بارورى، زيبايى و هنر، رفتارهاى گوناگون مردم در سطح جامعه با يكديگر، و فراتر از همه ى اينها، در دين، فلسفه و اخلاق تأثير خواهد گذاشت. امروز در دنيا به زبان كودكى به كودكان فلسفه مى آموزند؛ يعنى چيزى كه از نظر بعضى از طراحان كشور ما بى معنى است؛ فكر مى كنند فلسفه مخصوص آدمهاى ريش و سبيلدار و كسانى است كه يك سنى از آنها گذشته باشد. نگاه مدرن به مسائل حيات، امروز پيشروان علمى دنيا را به اينجا رسانده كه بايد فلسفه را از دوره ى دبستان به كودكان تعليم داد؛ البته با زبان كودكى. اين را به عنوان يك مثال عرض كردم براى روشن شدن اين مطلب كه آموزش و پرورش چقدر مى تواند در آينده ى يك كشور اثر بگذارد، كه البته براى شما هم روشن است 📝بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار معلمان سراسر كشور 85/2/12 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📚 اردوی معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب (آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه ی امامین انقلاب اسلامی) 📚 🔍 ویژه: 1️⃣ تشکل های دانشجویی انقلابی 2️⃣ طلاب جوان انقلابی 3️⃣ دانشجویان انقلابی خارجی 🏡 #مکان اردو: 1️⃣ آبعلی (اردوگاه سیدالشهدا(ع) (ویژه برادران) 2️⃣ گیلانوند (اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) (ویژه خواهران) 📅 #زمان: نیمه دوم تیرماه 1398 🔗 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: 1️⃣ سایت: http://eslamenaab.ir 2️⃣ شماره تماس: 02166062276 3️⃣ شناسه در تمام پیامرسان ها: @islamenab_admin 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝چکیده تقریرات درس یادداشت شماره 1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/90 یادداشت شماره 2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/91 یادداشت شماره 3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/92 یادداشت شماره 4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/165 یادداشت شماره 5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/228 یادداشت شماره 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/317 یادداشت شماره 7️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/517 یادداشت شماره 8️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/948 یادداشت شماره 9️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/991 یادداشت شماره 0️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1121 یادداشت شماره 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1140 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac ⬅️ ادامه دارد ...
☑️ یادداشت شماره 9️⃣ ⚪️ 🔘استفاده از بحث های هستی شناسی در بحث های شناخت شناسی 🔘 این که معرفت‌شناسی بر هستی‌شناسی مقدم است بحث مفصلی دارد، نیاز به تبیین دارد. تقدم هست ولی نه تقدم تولیدی و در بافت معرفت. شهید مطهری به این تقدم گرایش دارد و مکرر آن را بیان کرده و بر آن اصرار دارد. هرچند دیدگاهشان در جزئیّات این تقدّم و ترتّب خرد نمی‌شود. 🔘اگر معرفت‌شناسی بر فلسفه و طبعاً همۀ علوم و شناخت‌ها مقدم باشد طبعاً نباید از هیچ گزارۀ فلسفی یا علمی در مباحثات خود استفاده کند؛ یعنی بحثهای معرفت‌شناختی باید از بدیهیات استفاده کند و جنبۀ تنبّهی داشته باشد. واقعاً این طور نیست. 🔘اساساً هر تفکری به یک تودۀ اندیشه و ذخیرۀ شناختی تکیه دارد. تنها کاری که می‌توان کرد پالایش دائمی این اندیشۀ پشتیبان تفکر است. در این اندیشه نگاه‌های هستی‌شناختی حضور دارد. 🔘وقتی شما تبیینات مفصل فلسفۀ اسلامی را دربارۀ علم و حقیقت وجودشناختی آن و مکانیزم حصول آن و نسبت عالِم و عالَم و ... می‌شنوید اساساً در مباحث معرفت‌شناختی و در تحلیل پدیده‌های شناختی ایده‌های متفاوتی به ذهنتان می‌رسد. به حل گره «ارزش ادرکات عقلی» امیدوار می‌شوید، روی راه حلّ اصرار می‌ورزید. 🔘نتیجه این است که در صورت رشد فلسفۀ اسلامی می‌توان امید داشت که تحلیلهای «معرفت‌شناختی» نیز با اقتدارات بیشتری صورت بگیرد. 🔵 مقرر: / تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/fvtt_ir
☑️ 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره سال ۹۸-۹۷ جلسه1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/207 جلسه2️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/399 جلسه3️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/511 جلسه4️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/583 جلسه5️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/727 جلسه6️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/836 جلسه7️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/945 جلسه8️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/998 جلسه9️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1063 جلسه🔟: https://eitaa.com/fvtt_ir/1093 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بیانات اخلاقی استاد امینی نژاد-ج8-LQ.mp3
3.64M
☑️بیانات اخلاقی #استاد_امینی_نژاد 🔹 بیان شده در روز های چهارشنبه دوره #نهایه_الحکمه سال ۹۸-۹۷ 🎧جلسه هشتم 🗓1397/10/19 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 #ثبت_نام سال تحصیلی 99-98 #دوره_جامع_حکمت_و_عرفان_اسلامی موسسه #فرهنگ_و_تمدن_توحیدی تحت اشراف اساتید: #یزدانپناه #امینی_نژاد #فلاح_شیروانی 1️⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2️⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه ▶️دوره برادران◀️ 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی(yon.ir/FvttHT) 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegFvtt ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/RegHlp 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt ▶️دوره خواهران◀️ 🌐#ثبت_نام : yon.ir/RegBa ⛔️مهلت: 31 اردیبهشت 98 🔰دفترچه راهنما: yon.ir/HlpBa ❓پاسخ به سوالات: 🆔 @hekmat_bagherain 📌مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/madresehbagherain 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
✅ جلسه #استاد_یزدانپناه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 #درباره_طلبگی 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 🔷 🔴 بخش 1️⃣ 📝 حفظ انگیزه الهی و توجه به مسیر طلبگی https://eitaa.com/fvtt_ir/525 🔴بخش 2️⃣ 📝 موقعیت ویژه طلبه در عصر انقلاب https://eitaa.com/fvtt_ir/549 🔴 بخش 3️⃣ 📝 تنظیم زندگی با درس https://eitaa.com/fvtt_ir/823 🔴 بخش 4️⃣ 📝 تحکیم پایه های علمی سپس به دست آوردن بال دوم https://eitaa.com/fvtt_ir/869 🔴 بخش 5️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 1) https://eitaa.com/fvtt_ir/962 🔴 بخش 6️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 2) https://eitaa.com/fvtt_ir/1010 🔴 بخش 7️⃣ 📝 روش یاد بگیرید(قسمت 3) https://eitaa.com/fvtt_ir/1080 📌موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
✅ جلسه با طلاب دوره جامع حکمت و عرفان 📝 روش یاد بگیرید 🔷 🔷 بخش 6️⃣ 🔘 این شیوه ها را پی بگیرید در کارتان اعمال کنید و درس بخوانید، واقعاً درس جدی باشد، درس برایتان درجه دو نشود ، درجه یک باشد، به شکل روشمند بخوانید، بعد از مدتی که آدم در زمینه درسی دغدغه هایش را پیدا کرد، بعد بگوید من می خواهم برای امروز جامعه ام، برای مسائل نظام، برای تمدن اسلامی، چه کار انجام بدهم. آن موقع اگر شد، حالا چکار کنم خودم را به آن ساحت و مستوی برسانم، آن هم باز احتیاج دارد برای خود یک پایه داشته باشی ولی بنده توصیه ای که خودم دارم این است که اولاً باید این پایه را محکم کند ولی با یک شیب مناسب و خیز مناسب آهسته آهسته به سمت مطلوب خودش پرواز کند، نکند یک دفعه خیال کند من حالا زود بروم آن را بخوانم، نه نمی شود، یعنی ما اگر قرار است پایه را نداشته باشیم، اگر ندانیم و در سنت خود نفس نکشیم، در سنت خود غور نکنیم، با سنت خود همراهی نکنیم، فضا را یاد نگیریم، ساحت اجتهادی پیدا نکنیم که طرف مقابل من، وقتی من حرف میزنم بگوید اینها که حرف های چندان قوی ای نیست، این جوری نشود، احساس کنند با یک قوتی همراه است، احساس کنند حرف جدی ای است در عین حال چیز جدیدی است که در این زمینه ها نبوده، راهش این است، الان شما خیال می کنید مثلاً شیخ انصاری چرا جا افتاد؟ مثلا حکومت و ورود را چرا دیگران می پذیرند؟ شیخ انصاری وقتی یک حرفی میزد ولو جدید باشد، چون یک چیزی گذاشته اینجا، جوری کرده همه را نشان داده که بابا راست است، طرف هم وقتی میشنود می بیند عجب چیز جدیدی است، عجب چیز نابی است؛ قوتی که با آن هست به این سبک اگر باشد جواب می دهد و الا شما اگر بگویی من بحث های روز را می خواهم درست کنم، اما قسمت آن طرفی را کم، نه، لذا باید این ساحت را خیلی جدی و عمیق دنبال کنید. 🔵پیاده سازی: 🔴تهیه پست: 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
♻️ در گفت‌وگو با مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی تبیین شد 🔵 الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، تبلور مهندسی و پیشوایی دین برای حیات دنیایی بشریت 🔷 با توجه به اهمیت سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نیز اخذ دیدگاه محققان و متفکران حوزوی، هفته‌نامه افق حوزه در گفت‌وگوهایی مجزا نظرات برخی از اساتید و اندیشمندان حوزوی را جویا شده است. گفت‌وگو کوتاه ذیل حاصل همراهی جناب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی مدیر مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و عضو شورای‌عالی سازمان تبلیغات اسلامی است که در ادامه می‌خوانید... ➕ متن کامل yon.ir/Ol5SV 🔰 @ofogh_howzah 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
⚪️سلسله همایش‌های معرفی عرفان ناب شیعی 🔸گرامیداشت عارف کامل حضرت آیت الحق حاج سید هاشم حداد🔸 🔻با پیام فرزند و وارث علامه طهرانی آیت الله سیدصادق طهرانی دام ظله و افاضات آیت الله سید یدالله یزدانپناه آیت الله صدیقی استاد طاهر زاده حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد حجت الاسلام و المسلمین وکیلی حجت الاسلام و المسلمین واسطی 🕗زمان: پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با دهم ماه مبارک رمضان 📍مکان: مشهد مقدس- خیابان امام رضا۱۲(دانش شرقی)- شهید حنایی ۴/۱ - مسجد و حسینیه الزهرا(س) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎙 سلسله جلسات « » 👤 استاد: حجت الاسلام و المسلمین جلسه 1️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/172 جلسه 2️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/194 جلسه 3️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/574 جلسه 4️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/613 جلسه 5️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/720 جلسه 6️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/778 جلسه 7️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/979 جلسه 8️⃣: https://eitaa.com/fvtt_ir/1036 (اتمام جلسات) 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac