eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 (ع) (٢) 💎 ▪️انسان ها به گونه ای خلق شده اند که (یعنی رشد غیر قابل جلوگیری) داشته باشند. به عبارتی دیگر صیرورت یعنی رشدی که انسان تواند جلوی آن را بگیرد. ✔️ به طور مثال نوزاد از روز اول و انسان شروع به رشد می کند تا به کهنسالی برسد و این صیرورت غیر قابل ممانعت است. ▪️ اما صیرورت به دو نوع است : 1⃣ صیرورت 2⃣صیرورت ▪️صیرورت ظاهری همان است که مثال ش گذشت و به رشد انسان تعلق می گیرد و انسان ها با تمام تلاش هایشان برای تامین تغذیه و پوشاک، تنها می توانند در کیفیت این موثر باشند. ▪️ اما به رشد و انسان باز می گردد، انسان ها از لحاظ روحی و نفسی همگی در حال رشد و صیرورت هستند و انجایی که مسیر حرکت انسان به سمت یا روشن می شود در این پروسه است. ▪️ اما انسان در این زمینه نقش پررنگ تری نسبت به صیرورت ظاهری باید ایفا کند چون َ « إِلَى اللَّهِ الْمَصير» یا « بِئْسَ الْمَصير » یعنی و یا به سمت خدا در این مسیر تعیین می شود. ▪️امام علی(ع) اگر چه به علت فقر پدر، شاید صیروت ظاهری شان به خوبی انجام نمی شد و به ناچار توسط پیامبر به گرفته شد، اما دست تقدیر الهی نقش (ص) را در زندگی ایشان به عنوان « » بسیار کلیدی قرار داد تا این گونه زمینه صیرورت باطنی حضرت فراهم شود و ایشان به درجه های بالای انسانیت برساند. ▪️ امام علی(ع) در خطبه « قاصعه» در این زمینه می فرماید: «آنگاه که کودک بودم مرا در کنار خود نهاد و بر سینه خویشم جاداد، و مرا در بستر خود می‌خوابانید... و من در پی او بودم -در سفر وحضر- چنانکه شتربچه در پی مادر. هر روز برای من از اخلاقِ خود نشانه‌ای برپا می‌داشت و مرا به پیروی آن می‌گماشت» 🙏امیداست مانند علی (ع)به دنبال « مربی‌ پیامبرگونه» برای صیرورت باطنی خود باشیم و برای فرزندان مان نیز « » بیابیم تا این امر بسیار مهم را به او بسپریم. ✨ان شاالله. 🖊حجت الاسلام حسین عباسی اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ (٣) 💠 ⚠️تا عید سعید فطر هرشب با یک پست از علی(ع) معمار سبک زندگی با ماهمراه باشید . 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
▪️ (٣) 💠 ✅علی(ع) نام درخشان تاریخ است که به توصیف شده است، یکی از این فضایل است . ✅برای فهم این فضیلت باید دانست که انسان ها به دو مرتبه می رسند : 1⃣جوانی 2⃣ جوانمردی 🌀 نقطه عطفی در و می باشد که انسان ها به دلیل توانایی جسمی ، قابلیت بسیار بالای بر تحقق خواسته های خود دارند و اگر این قابلیت در زمینه تحقق انسانیت باشد، می تواند آنها را یک قدم به جوانمردی نزدیک نماید، ولی در غیر اینصورت، زمانی گذرا خواهد بود که بعدها با از آن یاد می شود. ⭕️اما جوانمردی قله ای بلند است که در روح و جان انسان ها می نشیند و گذر زمان تنها به و آن کمک می کند. ❌به اقرار تاریخ، علی(ع) در توسط جبرییل امین به درجه مفتخر گردید ، آنجا که این فرشته ای الهی ندا داد که: 💡 « لا فَتى اِلاّ عَلِىّ، لا سَیفَ اِلاّ ذُو الفَقار» ⁉️اما آنچه که باید جست « چگونگی جوانمرد شدن» است ؟ تا بتوان بر اساس آن را معماری نمود. ✔️علی (ع) رمز « جوانمرد شدن» را این گونه بیان می کند که : 💡«کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» یعنی « دشمنِ ظالم و یاور مظلوم باشید» ✔️همانطور که در طول عمر این گونه عمل کرد و بار ها فریاد بر آورد که : « مظلومان در نظر من عزیز و اند تا حقشان را بگیرم، و نیرومندان در نظر من تا حق را از آنها بستانم» ⚠️ پس اگر فردی یا جامعه ای این گونه عمل کرد و آن را با علم به دشواریها،تهدید ها و تحریم ها بپذیرد، قطعا انسان یا خواهد بود. 🖊حجت الاسلام حسین عباسی اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 (4) 💎 🌙تا عید سعید فطر هرشب با یک پست از علی(ع) معمار سبک زندگی با ماهمراه باشید . 🔹 @mirras
💠 (ع) (4) 💎 ✨علی(ع) بارویکرد الهی وعملکردی قدسی خود،الگوی برای انسانیت است.در تاریخ ثبت است که، علی(ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) به عقیل که در نسب شناسی خبره بود،فرمود:«همسری شایسته، از قبیله ‏ای که اجدادش از شجاعان باشند، برایم پیدا کن» عقیل هم به حضرت، بانو « فاطمه کلابی» را معرفی و امام هم انتخاب کردند. از این بیان می توان به مقوله ای مهم رسید که درک خوب آن ، ضرورت اصلاح نگاه به قومیت هاست. ✨دو نگاه به قومیت ها وجود دارد که هر کدام معماری زندگی را به دنبال دارد: 1- 2- عده ای که سلامت نفس لازم را ندارند سریعا و بدون لحاظ جوانب دینی، این امور را بر حمل نموده و مجوزی برای زشت کاری های خود می دانند، مانند اینکه گفته شود : « آنها فلان قوم هستند و ما نمی پسندیم » ✨اما عده ای دیگر با تامل بر فرمایش حضرت و توامان کردن آن با آیه: ✨« إِنَ‏ أَكْرَمَكُمْ‏ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ»✨ به اینجا می رسند که : از یک طرف وجود قومیت ها با ویژگی های متفاوت و با نکات مثبت و منفی مختلف یک حقیقت غیر قابل انکار است. از طرف دیگر تقوای دینی می تواند انسان را به گونه ای تربیت کند که نکات منفی و غیر الهی موجود در قومیت را از او بزداید و نکات مثبت قومیتی او تقویت کند تا آنها را با جوشش درونی وعلاقه انجام دهد. ✨لذا با لحاظ الهی در افراد، انسان می تواند قومیت گزینی کند.مثلا بیان شود : فلان قوم بسیار بخشنده هستند و عضو با تقوای آنها بسیار برای انتخاب مناسب است چرا که انسان با تقوای آن قوم ضمن آنکه اهل هست ولی اهل فخرفروشی و اسراف نخواهد بود. ✨در این ماجرای تاریخی نیز، علی(ع) با لحاظ تقوا به عنوان محور اصلی، از بین نقاط مثبت قومیت ها به سراغ شجاعت رفته است چرا که او قصد مدیریت آینده را دارد و میداند که این ویژگی طایفه در آینده نسلش بسیار به کار خواهد آمد.لذا جان کلام این است که انسان ها باید مدیریت آینده را در لابه لای انتخاب هایشان رقم بزنند. ✍🏻 حجت الاسلام حسین عباسی اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 (٥) 💎 موضوع : 🌙تا عید سعید فطر هرشب با یک پست از علی(ع) معمار سبک زندگی با ماهمراه باشید . 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) (٥) ✔️موضوع : ✅علی(ع) به اقرار دوستان و دشمنانش انسان زمان خود و بعد از آن است. ✅ یکی از توصیه های ایشان به و علم آموزی بوده است . ایشان در یکی از بیاناتشان می فرمایند: « علم بر دو قسم است: مطبوع و مسموع و علم فایده ای ندارد، مادامی که نباشد» ✅ توضیح آنکه: باید دانست که علم به دو گونه است 1⃣ علوم مسموع 2⃣ علوم مطبوع ✔️علم علمی که به شنیده ها یا دیده ها یا خوانده ها و یا آنها گفته می شود، این علم که تعریف دقیق ترش « » است، خود به دو دسته تقسیم می شوند : 🔹 – دسته ای که هیچ ثمره ای و ندارند و فقط به حافظه ای کوتاه مدت یا بلند مدت انسان ها منتقل می شوند و منشاء و عدم توجه به مسائل مهم تر است، نمونه ای آن به صورت جزئی اطلاعات در مورد زندگی شخصی بازیگران و .... است ، اما به صورت کلی تر می توان به بخش عمده ای از « » اشاره کرد که تنها برای پُر کردن جدول روزنامه ها مفید است. 🔹 #ب- دسته ای که سبب را فراهم می کنند، های_تخصصی که افراد برای کسب شغل و درآمد می خوانند مانند علوم تجربی و آزمایشگاهی از این قبیل است. این علوم در صورتی که آنان رشد و نباشد، یک « » تلقی شده و منشاء « » می شود. 💡اینجاست که علی (ع) می فرماید : چه بسا دانشمندانی که کشته خود هستند و علمی که همراه دارند، به حالشان » ✔️اما علم ، علومی هستند که بهترین دستاویز برای و نزدیک کردن انسان به می باشند، علومی که را شکوفا و را آباد می کنند لکن پیش شرط آن همراه شدنش با است 💡همانطور که علی می فرماید: « العلم و ینادی بالعمل » این علوم را «علم نافع » می گویند. ⚠️جان کلام آنکه، جان انسان باید صرف علمی شود که ارزش عمرش را داشته و زمینه ساز رشد معنوی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باشد، در غیر اینصورت «جهل» است. 🖊حجت الاسلام حسین عباسی اصل. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 لَقَدْخَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي‌كَبَدٍ 🔹به‌ راستى‌ كه انسان را در آفريده‌ايم (٤ بلد) 🔹 امام علی (ع): کسی که دنیا را بشناسد از رنج‌هایی که به او میرسد ،اندوهگین نمیشود. 🔹 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🌐 💠 صداوسیما و دوست دختر اسلامی ! 🔹 ماه مبارک رمضان ، در کنار تمامی برکات معنوی و مادی اعم از سلامت روحی و جسمی که نصیب انسان ها می‌کند یک مزیت قابل تقدیر دارد و آن هم ارائه یک برنامه روزانه می‌باشد که نه تنها انسان‌ها و خانواده‌ها را بلکه یک جامعه را به نظم وامی‌دارد و همگان را بیش از اذان صبح و بعد اذان مغرب ( بعدازسجده بر مهرخاکی و اقامه نماز) به دوره سفره های رنگین می‌نشاند و لذت در کنار هم بودن را نصیب مومنان می‌کند. 🔹 در این بین بر حسب وظیفه‌ای ذاتی خود بر این موج سوار می‌شود تا لحظاتی ناب تر برای جامعه اسلامی بسازد. بیش از یک دهه می‌باشد که موج سریال‌های ایرانی با هدف تقویت بنیه دینی و معنوی مردم، جای خود را در ساعات بعد از افطار باز کرده است. به این صورت که سه فیلم از سه شبکه پشت سر هم پخش می شود و هر کدام داستانی را منقل می‌کند. 🔹 امسال نیز سه فیلم به نام‌های و بچه مهندس و سر دلبران در حال پخش می باشد که در این مطلب به دو فیلم اول می‌پردازیم و فیلم سوم را تا پایان برنامه به تماشا می نشیند و بعد از اطمینان از نقاط مثبت و منفی در مورد آن هم به نقد خواهد میپردازیم. 🔹 اما آنچه که متاسفانه به صورت بسیار زننده در این دو فیلم حال انتقال به مخاطب می‌باشد، تئوریزه کردن فرهنگ اسلامی است به این صورت که : ⤵️ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
🌐 #نقد_روز 💠 صداوسیما و دوست دختر اسلامی ! 🔹 ماه مبارک رمضان ، در کنار تمامی برکات معنوی و مادی ا
💠 🔹 صداوسیما و دوست دختر اسلامی 📽 نقدی بر : 🔹 دختر (فرناز) و پسری (امیر) جوان که فامیل هستند با هماهنگی خانواده‌ ها به عقد موقت یکدیگر در آمده‌اند. دختر که در گاراژ پدر شوهر ( دایی ) خود مشغول کار است، از آنجایی که فکر می‌کند که دایی به صورت خائنانه حق مادرش را خورده است اقدام به فاکتورسازی و دزدی می‌کند، در این بین همکار جوان آقایی (یحی ) که در محل کار ، هم اتاقی هستند متوجه می‌شود که فرناز در حال دست‌کاری حساب‌ها و دزدی می‌باشد. اما بعد از امر به معرف و نهی از منکر مخفیانه با رفتار بی‌ادبانه فرناز مواجه می شود و از کار بیرون می‌رود . 🔹 فرناز بعد از خروج از کار پول‌های جمع شده را برای دریافت ویزای اقامت در کانادا برداشت کرده و به دنبال وکیل شیاد خود می‌رود که در این کش‌وقوس به دلیل شجاع بودن فرناز!! (که تا قبل از آن مورد تحسین است) به او تجاوز می‌شود. 🔹اما نقطه عطف مفسده‌آمیز ( تلیر یا ،Teller ) از اینجا شروع میشود که دختر به دلیل بی‌توجهی نامزد خود (امیر) رو به همکار مرد خود می‌آورد و با او درد دل کرده و از او کمک می‌خواهد، که انسان مذهبی و عاقلی است و متناسب با اسمش قرار و زنده کننده دوباره فرناز باشد با دلسوختگی و مسئولیت پذیری که به اطمینان زیاد کارگردان میخواهد آن را نشات گرفته از دین او بداند، به دنبال کار دختر می‌رود تا حق او را بگیرد. و این گونه بار دیگر موضوع تکرای ( دو مرد عاشق یک زن ) به خط تعلیق این فیلم تبدیل می‌شود . 🔹در ادامه مشاهده می‌شود که بین این دو زن و مرد جوان نامحرم ، غیرفامیل ، حتی‌غیرهمکار تمام صحبت‌های خصوصی بین آن دو زده می‌شود، تا دیر وقت در کلانتری در کنار هم هستند ، در ماشین در کنار هم می‌نشینند، دختر از نارضایتی خود از امیر و قصد اتمام رابطه با او می‌گوید، با ضمیر تو همدیگر را صدا می زنن، شماره های هم را به نام کوچک ثبت کرده اند و ... 🔹 خلاصه آنچه امروز بعنوان و خیابانی می‌شناسیم و مراجع اسلامی کشور به دنبال تقبیح آن هستند به صورت یک پروسه کاملا عادی جلوه داده شده است . جالب تر آنکه در عرف اسلامی ایرانی این گونه رفتارها از دختری که نامزد(شوهر) دارد مورد تقبیح بیشتر است و چه خیانتی به جامعه می‌شود اگر با سوء استفاده از ترحم و دلسوزی مخاطب، قبیح ترین افعال را خوب جلوه بدهیم و مقصر اصلی را مظلوم واقعی جلوه بدهیم. 🔹 دختری که به ناحق دزدی کرده است و با پنهان کاری از خانواده و به خصوص شوهر خود به دنبال کاری بوده که پای او را به خانه خلوتی باز کرده و مورد تجاوز قرار گرفته، به همه دروغ می‌گوید و تنها با یک مرد نامحرم سفره‌ای دل باز می‌کند، مقصری است که کارگردان با ترشح دادن حس مخاطب از او یک مظلوم ساخته است. 🔹این از دختر داستان و در سوی دیگر داستان مرد مذهبی است که ظاهراً از مذهب تنها ریش و ادبیات دینی را دارد، او نمی‌داند که حدود شرعی رابطه با نامحرم چیست او نمی‌داند حکم یک زن دزد چیست، او نمی‌داند که رابطه مخفی و دور از چشم شوهر و بدون اجازه شوهر با زن نامحرم چیست،او نمی‌داند که نزدیک شدن به این زن در این شرایط چه لطمه‌ای به او و آینده او می‌زند و ده‌ها نمی‌داند دیگر که همه اینها او را تبدیل به یک کرده تا سرپوشی برای هوای و هوس کارگردان باشد که بتواند اما در قالب اسلامی اش به خورد مخاطب بدهد. 🔹 این کار چیست ؟ نتیجه جا به جا شدن خط حرمت شرعی است ، نتیجه کم رنگ شدن قبح ارتباط با نامحرم است ، نتیجه هزاران سوال نسل جدید است که همه با این فرار شروع می‌شود « ... » 💠 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
وَ أَعُوذُ بِكَ يَا رَبِّ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ 🔻پروردگارا ؛ از وسوسه هاے شیطان به تو میبرم . 📔 (دعاے روز یکشنبه) 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) (٦) ⭕️موضوع: ✔️سخنان عمیق علی (ع) به گونه ایست که شیعه ، سنی و مسیحی از شراب کلام او مستند. ✔️یکی از آن مفاهیمِ الماس گونه ای که در کلام علی (ع) آرامیده است، می باشد که جزء او ، از کس دیگری صادر نمی شود. ✔️ روزی یکی از اصحاب علی (ع) به ذم و عِتاب دنیا پرداخته بود و با خود می گفت : « ای دنیای فریبنده و بدبخت کننده » ، علی این کلام را شنید و فرمود : « مَا الدُّنْيَا غَرَّتْكَ وَ لَكِنْ بِهَا اغْتَرَرْتَ » یعنی « دنیا تو را نفریفته بلکه تو فریب دنیا را خورده ای». ✔️بیان حضرت ما را به این نکته رهنمود می کند که دنیا، دو گونه قابل تبیین است : 1⃣ دنیای فریب انگیز 2⃣دنیای عبرت انگیز 💠عده ی زیادی دنیا و آنچه در آن هست را و منشاء تمام انحراف ها در عالم می دانند، آنها و و را ابزار می دانند که دنیا با خباثت انها را به عنوان ابزار برای جهنمی کردن انسان ها استفاده می کند و این گونه بین دنیا و جهنم جاده یک طرفه برقرار می کنند. 💠اما عده ای دیگر دنیا را می‌دانند که دلسوزانه مانند یک کتاب، تمام صفحات خود را در معرض انسان می گذارد، او هم کاخ ها را نشان می دهد هم قبرستان ها را ، هم عاقبت مظلومان را نشان می دهد، هم عاقبت ظالمان را. 💠دنیا مانند معلم، آغوش پر مهر خود را باز می کند و تمام عوامل فریب دهنده را به انسان نشان می دهد و را از او طلب می کند . ❗️لکن مشکل اساسی کار، است که خود را با دنیا و لذت های آن فریب می دهد. آنچه که عامل انحراف است، « » ست. ✅ همانطور که بیان می شود «حبُّ الدنیا رأس کلّ خطیئه»، نه « دنیا» بلکه برعکس که دنیا و مافیها اعم از آسمان و زمین و اغذیه ها و ... جزو آیات الهی و جلوه حق هستند که تامل در آنها سبب انسان می شود. ✳️بنابراین به تاسی از علی (ع) باید از زیبایی های دنیا بهره برد و به خدا یافت و از زشتی های آن عبرت گرفت و به خدا تقرب جست . کما اینکه ایشان در ادامه می فرمایند : ⚜ « وَ لَنِعْمَ دَارُ مَنْ لَمْ يَرْضَ بِهَا دَاراً » یعنی « دنیامنزل خوبی‌ست براى آن كه رضایت به ماندن در آن نمیدهد .آن را وطن خويش نمیداند» 🖊حجت‌الاسلام عباسی‌اصل–خرداد۹۶ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 🔹 💠 در زبان عرب یعنی زیبایی؛ یعنی چیزی که همه اجزایش متناسب و زیبا کنار هم ترکیب شده باشد. 🔹 این اصل از آیات قرآنی زیر برداشت می شود که میفرماید: 💠 سَبِّحِ اِسْمَ رَبِّكَ اَلْأَعْلَى﴿۱﴾ اَلَّذِي خَلَقَ فَسَوّٰى ﴿۲﴾ وَ اَلَّذِي قَدَّرَ فَهَدىٰ ﴿۳﴾ 💠 🔹 خداوند هر آنچه که آفریده است٬ ٬ است. همه در این جهان با استعدادهای خاص و تعریف شده دارند تا با آن به و هدف خلقت خود برسند. 🔹 این اصل را در دو بخش و بررسی میکنیم چرا که انسان با شناخت خود و شناخت نظام هستی نقشه‌‌ی راهی مطمئن پیدا میکند و از سردرگمی های مکتب های فکری و نظری گوناگون دنیای مدرن رها میشود. 🔹 قران نظام هستی را مجموعه ای از سنت های مادی و سنت های معنوی می داند که رسیدن به اعتدال را توازن بین سنت های الهی می داند. کلام خداوند را مطرح می کند. 🔹 در مقوله بر این نکته تاکید میشود که هیچ کسی به جز خداوند٬ شناخت کامل و جامعی از انسان و نیازهای که شامل جسم و روح می باشد ، ندارد. 🔹 ٬ انبیاء الهی هستند که هر دو بعد (تزکیه) و (علم) انسان را مورد توجه قرار داده و پرورش داده اند. ▫️ رسیدن به تعادل در زمینه هستی شناسی و انسان شناسی علم و تقوا می باشد. ▫️ بر هم زدن تعادل نیز هوای نفس و تعدی از سنت های معنوی می باشد که انسان باید از انها نجات یابد. 🔹 و سرانجام این اصل رسیدن به سلامت به معنای قرانی است. 🔹 یکی از اصل تعادل٬ پیشگیری از اسراف های فردی و اجتماعی است که بحث گستردهٔ آن اسراف جان و مال خواهد بود. _ 💠 دوره آموزشی سبک آموزان 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 💠 این ، برای اولین بار در اندیشکده سبک زندگی اسلامی تدوین و در طی یازده دوره ارائه و تدریس شده است. 💠 شما می‌توانید مطالب مربوط به را روزهای دوشنبه از همین کانال مطالعه فرمایید. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 (ع) (٧) 💠 ، ✅فعل و قول علی (ع) حق و باطل است. یکی از قول های ایشان در موضوع شناخت است که محور فعل های او اعم از مبارزات ش می باشد ، ایشان می فرمایند : ⚜« إِنَّ الْحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجالِ، اِعرفِ الْحقَّ تَعرِف أهلَهُ» است یعنی « حق به شخصیت ها شناخته نمی شود. خودِ حق را بشناس تا پیروان آن را بشناسی». ✅ ما می دانیم که « » معرفی شده توسط پیامبر و ائمه حق است، اما مگر مخالفان علی(ع) که همگی بودند، چه بود. در یک جمع بندی می توان گفت که علی(ع) با دو جبهه با دو شعار مبارزه کرد : 1⃣ مفسرین به رای 2⃣مفسرین به عقل ✔️عده ای از دشمنان علی از روز اول با شعار « حسبنا کتاب الله » به مبارزه با علی پرداختند، انان کسانی بودند که با خود از قرآن کریم، فتواهایی را در مقابله با علی و کشتن سربازان او صادر می کردند و اسباب نا امنی حکومت اسلامی را فراهم می کردند و علی(ع) انان را تارومار نمود. ✔️اما جبهه ی دیگر گروهی بود که بعضی از آنان علی بودند که علیه او شمشیر کشیدند مانند طلحه و زبیر و بعضی انان علی بودند که در مقام نصیحت کننده بر می آمدند، انان مشترکا محور عقایدشان شعار « حسبنا سمعنا و ابصارنا» یعنی « گوش ها و چشم ها ما را کفایت می کند » بود این شعار که جنس سخنان مخالفان انبیا در طول تاریخ بود در اثر عدم باور عمیق به دستورات اسلام، بیان می شد، که علی (ع) با صاحبان این شعار هم در جبهه خودی و هم در جبهه مقابل به مبارزه می پرداخت چرا که انها همه چیز را « تفسیر به عقل» خود می کردند و با تحلیل های و خالی از به صورت نرم و به اصطلاح ، انکار وعده و نقد رویکرد قدسی علی(ع) می پرداختند. ⚠️اهیمت این این است که اگر چه امروز علی (ع) نیست، ولی معارف او انچنان در عالم تاثیر گذار است که همان دو جبهه با نام های دیگر به دشمنی با او و معارف او آمدند و شیعیان باید به مقابله بپردازند و بدانند که جبهه ی دوم برای جهان امروز تر است . 🖊حجت الاسلام حسین عباسی اصل . 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 📣📣 ایمان و پایبندی به تعهدات 🔔 《وَ اللهُ یَهدی مَن یَشاءُ اِلی صِراط مُستَقیم》 خدا رهنمون میشود هر که را بخواهد به سوی راه راست. هر که را خدا بخواهد. 🔆 خواستن خدا یعنی چه؟ یعنی یک نفر را خدا میخواهد، یک نفر را نمیخواهد؟ با بعضی ها یک نظرخاصی دارد، آنها را میکشاند میبرد، بعضی ها را پس میزند؟ این جور نیست قضیه. اراده خدا و مشیّت خدا- در موارد معمولی البته- جز در قالب علت های طبیعی و عادی جلوه گری نمیکند. شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر و روشنگر نشستید و هدایت شدید، خدا خواسته بود که هدایت بشوید. همین شما اگر تنبلی کردید، اگر سستی کردید، اگر راه فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید. ✅ اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر وسایل وعلل عادی پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، با اراده شما، با خواست شما، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست که خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید، نه، شما در اراده کردن آزادید. خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتب نشده، این معنی خدا نخواسته. 📚برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلام 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
✳️اندیشکده سبک زندگی برگزار میکند .... ✅نشست ماهیانه باموضوع: ملاک های رشدیافتگی فردی واجتماعی ... 🗓۹۷/۳/۳۰ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 اسلامی 💠آنچه که امروز مشاهده می‌شود به چالش کشیده شدن انسان و انسانیت در غرب است چرا که آنان با و خود هرگونه سنت معنوی را حمل برجهل وخرافات نموده و مغرورانه، متکی به عقل مادی اقدام به طراحی سبک زندگی نموده اند. 🔷مهندسی طرح ریزی سبک زندگی غربی به اذعان آینده پژوهان غربی،13چالش اساسی و ویران کننده پیش رو دارد و امروز با رسیدن به چالش « و » عمومی از یک سو و با رسیدن به و پریشانی عمومی از سوی دیگر ثابت کرده که چیزی جز « » برای پیروان خود محقق نکرده، که این وضعیت، همان چشم انداز وعده داده ی شیطان است. ریشه ی همه این مصائب را باید انکار هر گونه سنت معنوی الهی دانست. 🔷 شرح تابلو : این تابلو تحت عنوان ترند ( ) 2050 غرب توسط ریچارد برای شورای‌ سیاست‌ گذاری روابط خارجی آمریکا آماده شده است، در این تابلو «Clebt» به‌معنی اجتماعی و«Anxiety»یعنی اجتماعی به عنوان ابرچالش در پیش روی تمدن غربی است که اگر درمان نشود، هر کدام از آنها در کنار سایر چالش ها قدرت تخریب یک تمدن را دارند. 🔷در حال حاضر نیز تکانه های این چالش ها در زندگی غربی کاملا مشهود است به طور مثال میزان و مصرف قرص های و ضد افسردگی و یا میزان افراد زیرخط و بی‌خانمان که عامل اصلی آن بدهی بالا به ها میباشد. __ 🔹از این پس می توانید مطالب مربوط به موضوع را روزهای چهارشنبه از همین کانال دنبال کنید. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🔷شرح تابلو : این تابلو تحت عنوان ترند ( ) 2050غرب توسط ریچارد برای شورای‌ سیاست‌ گذاری روابط خارجی آمریکا آماده شده است، در این تابلو «Clebt»به‌معنی اجتماعی و«Anxiety» یعنی اجتماعی به عنوان ابرچالش در پیش روی تمدن غربی است که اگر درمان نشود، هر کدام از آنها در کنار سایر چالش ها قدرت تخریب یک تمدن را دارند. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
📋 💠 چهارشنبه ۳۰ خرداد نشست ماهانه با موضوع شاخص‌های رشدیافتگی فردی و اجتماعی و با حضور اندیشه‌جویان در سالن اجتماعات اندیشکده سبک زندگی برگزار شد. 💠 گزارش مختصری از مباحث مطرح شده در نشست در پست زیر ارائه شده است. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
‍ ‍💠 💠 🔷 مهم‌ترین‌ مطالب ارائه‌شده در نشست: 🔹جهان‌غرب با توجه به ضرورت طرح‌ریزی اجتماعی و مدیریت جامعه جهانی با تمام ظرفیت های خود وارد عرصه شد و شاخصه های منطبق بر اصول خود را به عنوان « » مطرح، قانونی و جهانی نمود. 🔹اما از آنجایی که مبتنی بر قابلیت شناخت کامل از نیازها و داشته‌های انسان را ندارند به موازات اعلام شاخص‌های خود در عرصه جهانی، را نیز به جامعه جهانی وارد نمودند.تمدن غرب: ▪️ به موازات شاخصه‌ی محیط‌ زیست را به نابودی کشاند. ▪️ به موازات شاخصه‌ی و آگاهی، ساحت اندیشه در مسائل اصلی انسانیت را کرد. ▪️و به موازات شاخصه‌ی به زندگی، به و سرگرمی پرداخت. 🔹اما اگر جامعه اسلامی ایرانی بخواهد از این آسیب‌های تمدنی خود را حفظ کند باید از هضم شدن در این طرح‌ریزی‌های جهانی مصون بماند و با شجاعت وارد عرصه شده و متناسب با سرمایه‌های علمی خود اقدام به شاخص‌گذاری کند. 🔹بهترین سرمایه علمی است. در این مقاله برگرفته از قرآن و آیات 28 و 29 سوره فتح سه مولفه به عنوان « شاخصه‌های رشد یافتگی فردی و انسانی» مطرح شد که به تبع هر کدام فرصتهای تمدنی ایجاد میشود. ▫️به تبع شاخصه ، خواهد شد و این گونه طرح‌ریزی اجتماعی مبتنی بر علوم توحیدی صورت خواهد گرفت، مبدا و معاد نه به صورت توصیه اخلاقی بلکه به صورت کمی‌وکیفی در جامعه شاخصگذاری خواهد شد. ▫️به تبع شاخصه ، در لایه‌های ابتدایی تاانتهایی سبک‌زندگی صورت خواهد گرفت و از یک توصیه بیرون آمده و به یک طرح عملیاتی تبدیل خواهد شد. ▫️به تبع شاخصه همه تلاش‌های اجتماعی به سمت تشکیل، و تربیت عاطفه ‌‌محور سوق‌ داده‌ میشود. __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💠 شاخص‌های‌ رشد یافتگی‌ فردی‌ و‌ اجتماعی در سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی 📊 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras