eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
478 ویدیو
342 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥ماجرای گرسنگی دوران طلبگی آیت الله مرتضوی شاهرودی 🎞دیدار چند ماه پیش تعدادی از اساتید قم با آیت الله سید حسن در مشهد 🤲آیت الله مرتضوی در بستر بیماری هستند، جهت شفای عاجل معظم له دعا کنیم و حمد شفایی بخوانیم🤲 ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥رجب رو باید قدر بدونی 🎤آیت الله تهرانی(ره): 🌧یکی از اسامی این ماه شهر الله الاصب است. یعنی پروردگار رحمت خودش را می ریزد بر سر بنده. اون وقت باید مقتضیاتش رو خود من فراهم‌ کنم. ✨چند عمل است که وقتی (انسان) اینها را به جا میاره در معرض رحمت پروردگار واقع میشه... 💫خوشا به حال اون اشخاصی که متذکر اند. ❗️نگیر بخواب تا صبح آقاجون 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥نگاهی متفاوت به سیره امام باقر علیه السلام 🎤آیت الله سید احمد با اشاره به تاریخ و سیره امام محمد باقر علیه السلام برخی از مقاطع زندگی سراسر نور این امام بزرگوار را تحلیل می کند. 🌸حلول ماه مبارک رجب و و ولادت حضرت امام ‌محمد باقر(ع) مبارک ‌باد!🌸 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کتابخانه حضرت آیت الله سید شهاب الدین (ره)، از بزرگترین کتابخانه های ایران است. این کتابخانه به لحاظ مجموعه نسخه های خطی اسلامی نخستین کتابخانه در کشور و سومین کتابخانه در جهان اسلام به شمار می‌رود. هم اکنون شمار مخطوطات کتابخانه از ۴۲۰۰۰ جلد و ۸۰۰۰۰ عنوان متجاوز شده است. 💥اخبار جدید و اطلاعات بیشتر در وبگاه رسمی کتابخانه👉 📜نحوه دریافت تصویر از کتابخانه: پر کردن فرم خاص به صورت حضوری در کتابخانه و یا ارسال ایمیل به آدرس: marashilibrary@yahoo.com ، ساعت کار بخش محققین کتابخانه ، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۳ می باشد. 📌نشانی: قم، خیابان ارم، روبروی پاساژ قدس، کتابخانه بزرگ آیت الله العظمی مرعشی نجفی 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺️نکتهٔ لطیف نحوی از یکی از طلّاب که خود را وحید عصر می دانست پرسیدم که وجهِ امتناعِ «هَلْ تَضربُ زیداً وهوَ أخوکَ» چیست؟ جواب فرمود که: «هُوَ أخوکَ» جملهٔ حالیّه است و«تَضربُ»فعل مضارع است وفعل مضارع مُقیّد به حال نمی شود. وبه خدا سوگند که که أدنی طلبه ای این حرف را نمی زند. بلکه جواب صحیح آن است که «هَلْ» مختصّ می گرداند مضارع را به استقبال وجملهٔ «وَهوَ أخوکَ» قرینه است که مراد از «تَضْرِبُ» معنی حال است پس با یک دیگر منافات دارند . حَرَّرَهُ الخاطي مهدی بن ابراهیم اردکانی في سنهٔ هزار ودویست وهفتاد وهفت. 📜از نسخه ای خطی محفوظ در کتابخانهٔ ملی ایران 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺پخش مجموعه سه قسمتی «اهل میانه» ؛ زندگی و زمانه آیت الله احمدی میانجی(ره) - یکشنبه ۲۴ دی - یکشنبه ۱ بهمن - یکشنبه ۸بهمن 📺ساعت ۲۱ از شبکه مستند صدا وسیما 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧صوت کامل گفتگو با استاد قاسم تبریزی(متخصص تاریخ معاصر ایران) در پاسخ به شبهات مستند پرویز ثابتی پیرامون خمینی(ره) 🎥 مشاهده فیلم جلسه 👉 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
مواضع ما.pdf
1.02M
📒 "مواضع ما" حزب جمهوری اسلامی مهم‌ترین حزب در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. شماری از شخصیت‌های علمی، مذهبی و سیاسی ایران که در پیروزی انقلاب نقش داشتند و از یاران امام خمینی بودند حزب جمهوری اسلامی را در سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند. این حزب به خاطر حُسن شهرت مؤسسان روحانی آن، به شدت از سوی جامعه انقلابی ایران مورد استقبال قرار گرفت و شهید آیت الله بهشتی نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی گردید... ⭐خواندن این جزوه در شناخت اندیشه سیاسی رهبر انقلاب و شهید بهشتی و دیگر اندیشمندان انقلاب مثل شهید هاشمی نژاد بسیار مفید است⭐ 🔴کانال استاد 👇 @shahid_hashemi_nejad
کتاب "ارج نامه آیت الله سید احمد " توسط انتشارات حوزه علمیه خراسان در دو جلد منتشر شد 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
و من العجائب ما وقع لبعضهم فى شرح هذا الموضع من ان هذا الامتناع بسبب ان الفعل المستقبل لا يجوز تقييده بالحال و اعماله فيها. و لعمرى ان هذه فرية ما فيها مرية اذ لم ينقل عن احد من النحاة امتناع مثل سيجى‌ء زيد راكبا و سأضرب زيدا و هو بين يدى الامير كيف و قد قال اللّه تعالى‌ سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرِينَ، و انما يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصارُ مُهْطِعِينَ، و فى الحماسة «ساغسل عنى العار بالسيف جاليا، على قضاء اللّه ما كان جالبا» و امثال هذه اكثر من ان تحصى. و اعجب من هذا انه لما سمع قول النحاة انه يجب تجريد صدر الجملة الحالية عن علم الاستقبال لتنافى الحال و الاستقبال بحسب الظاهر على ما سنذكره حتى لا يجوز يأتينى زيد سيركب او لن يركب فهم منه انه يجب تجريد الفعل العامل فى الحال عن علامة الاستقبال حتى لا يصح تقييد مثل هل تضرب و ستضرب و لن تضرب بالحال و اورد هذا المقال دليلا على ما ادعاه و لم ينظر فى صدر هذا المقال حتى يعرف‌ انه لبيان امتناع تصدير الجملة الحالية بعلم الاستقبال (و لاختصاص التصديق بها) اى لكون هل مقصورة على طلب التصديق و عدم مجيئها لغير التصديق كما ذكر فيما سبق. 📚مختصر المعانی ج ۱ ص۱۳۴ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab