eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
💥يكى از جهاتى كه درباره مرحوم مورد توجه قرار نگرفته است، اين است که: 🔸سيد على خان مدنى از نظر طبقه و سن در رديف شاگردان مرحوم مجلسى است و با سيد نعمت الله جزائرى همسن و هم‏طبقه است و مرحوم مجلسى نيز در موقعيت رياست قرار دارد. با اين اوصاف مرحوم مجلسى در بحارالأنوار از "سلافة العصر سيد على خان" با احترام ياد و از او مطلب نقل مى‏ كند و در اين باره هيچ أنانيّتى ندارد. 🔹اگر سيد على خان شاگرد مجلسى بود، ممكن بود نقل كردن از او به خودش بازگردد، ولى سيد على خان، نه شاگرد وى است، نه قوم و خويش وى و نه جزء حزب وى، مع ذلك چون آدم ملايى است و كتابش خوب و قابل استفاده، دليلى نمى‏بيند كه از وى نقل نكند. ✅اينها نشان‏دهنده اين است كه ايشان از اين اوهام و افكار و أنانيت، به دور بود. 📚جرعه ای از دریا، آیت الله ، ج2، ص317 ⁣✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
📸 بزرگداشت آیت‌الله سیدعلی مقدم‌قوچانی در مسجد علوی  🌐 Shabestan.ir 🆔️ @shabestannewsagency
💥استدلال بعضی به قرآن برای مشروعیت سرمایه داری و اشرافیت!! ✍آیت الله : 🔸برخی پول پرستان ادعائی دارند و برای خیال خرافی خود به آیاتی نیز تمسک جسته اند که هر مسلمان آگاهی را متأثر می‌سازد. و براستی نیز جای تأسف و تأثر است که قرآن عزیز کتاب انسان ساز خدای متعال چنین بازیچه ی هوی و هوس مشتی غربزده ی سودجو و کور و کر‌انی سراپا جهل شود! آنان گاهی این آیه شریفه را ذکر کرده: «و الله فضل بعضکم علی بعض فی الرزق» [۱] (خداوند بعضی از شما را بر بعضی دیگر در مال و روزی برتری داده است)... و می‌گویند فقر و غنی تقدیر الهی است و خدا خواسته است که برخی فقیر باشند اگر خدا می‌خواست به آنها هم عطا می‌کرد!! این پندار بی اساس را قرآن عیناً از برخی مترفین خرافه گو در صدر اسلام نقل می‌فرماید: «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ» [۲] (وقتی به آنان گفته شود از آنچه خداوند به شما عطا فرموده انفاق کنید کافران به مؤمنان می‌گویند آیا کسانی را اطعام کنیم که اگر خدا می‌خواست آنان را اطعام می‌کرد) 🔹قرآن کریم در آیه ی «و الله فضل بعضکم علی بعض» به یک نکته طبیعی اشاره می‌فرماید و آن اینکه مردم در استعداد و هوش و فعالیت یکسان نیستند پس ناچار درآمدشان نیز یکسان نخواهد بود. ولی این قبیل آیات در مقام آن نیست که بیان کند وظیفه مردم درحالیکه از نظر طبیعی مختلفند چیست؛ البته در ذیل برخی از همین آیات وظیفه را نیز تعیین فرموده است چنانکه در ذیل همین آیه می‌فرماید «فما الذین فضلوا برادی رزقهم علی ما ملکت ایمانهم فهم فیه سواءا فبنعمه الله یجحدون» [۳] (ولی آنان از رزق خود بزیردستان نمی دهند تا در معیشت و زندگی مساوی شوند، آیا اینان نعمت خدا را نادیده گرفته و کفران می‌ورزند؟ ). 🔻تمامی این آیه شریفه دلالت دارد: الف - انسانها چون در استعداد متفاوت خلق شده اند بنابراین در بهره و درآمد نیز متفاوت می‌شوند. ب - افرادی که برتری دارند باید از درآمد و سود خود به دیگران بدهند تا همه در رفاه باشند. ج - آنانکه بخل ورزند و موجب اختلاف طبقاتی در معیشت شوند به آنچه پروردگار جهان به آنان عنایت فرموده کفران ورزیده اند. ---------- (۱). سوره ی نحل آیه ۷۳ (۲). سوره ی یس آیه ۴۷ (۳). سوره ی نحل آیه ۷۳ 📚 مقایسه ای بین سیستمهای اقتصادی ، جلد ۱ ص۹۲ 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✳️ @kashkolenab
💥حاج شيخ عبدالكريم همان شبى كه از دنيا رفت خانواده او شام نداشتند! ✍ آیت الله : 🔹موسّس حوزه مقدّسه قم آيت الله العظمى عبدالكريم حائرى كه در سال ١٢٧٦ در مهرجرد يزد متولّد و در سال ١٣٥٥ قمرى چشم از اين جهان بست‌علاوه بر كمالات و امتيازات فراوانى كه داشت از لحاظ زهد و ساده زيستى‌نيز نمونه‌اى بود. 🔸 خمينى (ره) در يكى از سخنراني هاى خود فرمودند: «مرحوم آقاى حاج شيخ عبدالكريمِ ما وقتى كه فوت شد آقا زاده‌هاى او همان شب چيزی نداشتند ، همان شب شام نداشتند.» 🔹او چون مرجع شيعيان بود وجوه شرعيّه فراوانى به ايشان مى‌رسيد ولى‌هنگام وفات همه اثاثيه‌اش به هزار و پانصد تومان نمى‌رسيد و مبالغى‌مقروض بود كه طلبكاران همه طلب خود را به آن بزرگوار بخشيدند. 🔸[شیخ تهرانی] در كتاب نقباء البشر مى‌گويد: «حاج شيخ عبدالكريم حائرى با اينكه اموال فراوانى از وجوه‌شرعيه براى او آورده مى‌شد ولى او هرگز آنها را پيش خود نگاه نمى‌داشت و آن اموال را به تجّارى در بازار قم كه از صُلَحاء بودند، تحويل مى‌داد و در نزد آنها جمع مى‌شد و در موقع دادن‌شهريّه طلاّب يا مواقع ديگرى كه لازم مى‌شد ايشان حواله‌مى‌دادند و پول از آنها گرفته مى‌شد و مورد تقسيم قرارمى‌گرفت و يا به مصارف لازم خرج مى‌شد.» 📚علمای بزرگ اسلام، حسین نوری همدانی ، صفحه 373 ✅کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
کتاب‌شناسی تحلیلی «منتخب الأثر فی الامام الثّانی عَشَر» .pdf
533.3K
📕 "کتاب‌شناسی تحلیلی «منتخب الأثر فی الامام الثّانی عَشَر»" 💧چکیده کتاب مُنتَخبُ الاَثَر فی الامام الثّانی عَشَر نوشته آیت‌الله لطف‌الله (ره) که مشتمل بر مباحث مهدوی است، به سبب ویژگی‌‌هایش، به‌عنوان یکی از منابع مهم روایات مهدوی شناخته می‌‌شود. پژوهش پیش‌ رو با روش توصیفی ـ تحلیلی تلاش دارد ضمن تبیین شیوه مؤلف، چرایی و روش تألیف و تحلیل سبک نظام‌‌مند اثر، ویژگی‌‌های آن را تبیین نماید. یافته‌‌ها حاکی است مؤلف با انتخاب دقیق روایات و بررسی دلالتشان از لحاظ موضوعی آنها را به شیوه‌ای نو دسته‌بندی کرده و روایات هر موضوع را با ذکر سند از مصادر متقدم گردآوری و با اهتمام به تواتر معنوی، اثبات نموده روایات مهدوی ریشه در مصادر معتبر روایی و نزدیک به عصر معصومان دارند؛ ازاین‌رو این کتاب، گرایش کلامی ـ تاریخی دارد. مهم‌‌ترین ویژگی‌‌های منتخب الاثر، قلم روان، نظم و شیوه مبتکرانه، فراوانی روایات، جامعیت، تتبع گسترده مؤلف، اهتمام به تواتر معنوی، توجه به اصل وحدت و تقریب مذاهب، پرهیز از تکرار، گزینش فقیهانه روایات و توجه به آیات مهدویت است که موجب شده این اثر نسبت به دیگر تراث مهدویتی به‌عنوان اثری ممتاز به جامعه علمی معرفی شود. ⁣✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥دروس آية الله الشيخ علي المروجي القزويني 🔸خارج الفقه / كتاب النكاح / العيوب الموجبة لخيار الفسخ / م٩٧٠ من المسائل المنتخبة للسيد الخوئي ؛ الساعة ١١ صباحا 🔹خارج الاصول: قاعدة لا ضرر ؛ ١٠ صباحا 🔻في مركز الامام السجاد ع للدراسات الحوزوية. (المبنى الجديد، خلف مجتمع ناشران) ✅کشکول ناب حوزوی👇 🆔 @kashkolenab
مراسم بزرگداشت آیت الله حسین اوسطی در تهران با حضور آیت الله سید محمد امین خراسانی ، استاد شیخ علی قاسمی ، حجت الاسلام سید مسعود خامنه ای ، حجت الاسلام سید محمدرضا علم الهدی(فرزند آیت الله سیدعبدالجواد علم الهدی ره) و بسیاری از اساتید و فرهیختگان دیگر این مراسم در مسجد قدس برگزار شد. ⁣✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
📌 ١۶ انگاره غلط! لیبرالها یک سری گزاره غلط دارند که تا از ذهنتان بیرون نکنید استثمارتان میکنند: ١. همه ی کشورها نباید کالاهای زیادی را تولید کنند. بلکه فقط باید هر کالایی را که در آن دارند تولید کنند ٢. برای توسعه باید شود و همه چیز به بخش خصوصی واگذار شود ٣. رشد نقدینگی همیشه باعث تورم است و هدایت نقدینگی بی معناست ۴. دولت یعنی ناکارآمدی، فساد، رانت و... و یعنی کارآمدی، بهره وری بالا، رقابت و... ۵. باعث میشود عدالت محقق شود ۶. و برابری تعارض دارند ٧. یارانه ها باید حذف شوند و قیمتها آزاد باشند ٨. برای کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت باید به سراغ تولید انبوه برویم ٩. برای تولید انبوه باید تکاثر و تجمیع_ثروت داشته باشیم و این نیازمند و بورس و...است ١٠. انسان گرگر انسان و همیشه به دنبال نفع مادی شخصی است ١١. یک حق است و باعث ایجاد انگیزه میشود ١٢. رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی باعث افزایش اطلاعات و آزادی بیشتر می شوند ١٣. تبلیغات بازرگانی سبب ایجاد رقابت میشود ١۴. تمام ارزش اضافی (سود نهایی) سهم کارآفرین و مدیران است ١۵. کارگران با رضایت خودشان با حقوق پایین کار میکنند و سهمی از سود نمی خواهند ١۶. نفت در حال تمام شدن است و باید زودتر از شر آن خلاص شویم ادامه دارد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💥مراد نحویون از جمله مشهور «ضَرَبَ زیدٌ عمْرًا» ✍آقا محمد علی کرمانشاهی: 🔹آنچه به خاطر قاصر می رسد و احتمال می دهد آن است که: مراد به زید حضرت امیرالمومنین(ع) و مراد به عمرو، عمرو بن عبدود لعین است، و مراد به ضرب همان ضربتی است که آن حضرت در جنگ خندق و احزاب به آن مردود مرتاب زد و به جهنم فرستاد، و حضرت رسالت(صلی الله علیه و آله) در مدح آن حضرت لعل گوهربخش گشاد و فرمود: «لضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین». 🔸و بیان این مدعی آن است که: آن حضرت را چندین اسم بوده از جمله آنها «زید» است چنانچه شیخ صدوق(ره) در کتاب امالی( 482 حدیث 2 ) روایت کرده است. 📚مقامع الفضل، ج1ص472 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
💥 پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران، بستر شکل‌گیریِ شکاف طبقاتی و تحميلِ محروميت‌های اقتصادی و فرهنگی و محرومیت‌های جنسی است! ✍استاد سید منیرالدین حسینیِ هاشمی ره: «پياده شدنِ مدل سرمايه‌داري در ایران بستر تحميل محروميت‌هاي سياسي و فرهنگي شده، و مشکلات اقتصادی و اختلاف طبقاتی به‌وجود آورده است. 🔹در ايران، [فرضا]ً ۲۰ درصد از جامعه، هم پول دارند و هم مقام دارند و هم ارضاء جنسي دارند؛ ۳۰ درصد به‌صورت متوسط در فشار هستند ولي اين‌ها را تا حدودی دارا هستند. و ۵۰ درصد هم در فقر اقتصادي، فقر جنسي و فقر هويتي زندگي مي‌كنند. چون آنها دارند تحقير‌شان مي‌كنند! جامعه دارد تحقيرشان مي‌كند! 🔸بَعد، غرب به اين جمعيت بزرگ (به این ۵۰ درصد) مي‌گويد: شما آزاديد! شما آدم هستيد! اختيار شما به دست خودتان است! اين‌ها چكاره هستند؟! اين ارزش‌ها هستند كه شما را اين‌طور محدود كرده‌اند!! 🔹 يك بار نمي‌گويد «انگيزش مادي» و «اختلاف طبقاتي» و «نظام سرمايه‌داري» شما را اين‌طور كرده است! يك بار نمي‌گويد غلط بودنِ «نظامِ توزيع ثروت، قدرت، اطلاعات»، شما را اين‌گونه كرده است! مرتب می‌گويد «وابستگي شما به ارزش‌ها» شما را اين‌طور كرده است! بنابراين، طبيعي است كه در جامعه ناهنجارهاي تلخي به‌وجود آيد كه براي دشمن مايهٔ اميدواري می‌شود و او می‌تواند ارزش‌هاي اسلامی را، به‌دليل محروميت‌هايي كه خودِ نظام سرمايه‌‌داري در عمل براي مردم ايجاد كرده است، مورد هجوم قرار بدهد!» منبع 🔸کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💢بدون این که تغییری در چهره ایشان ایجاد شود، به مسیر خود ادامه دادند! مرحوم آیت الله طول مسیر منزل تا مسجد را از بازار پیاده رفت و آمد می‌کردند. خیلی از بازاری‌ها، خرکچی‌ها و باربرها ایشان را نمی‌شناختند و من بارها دیده بودم که به ایشان اهانت می‌کنند. البته خیلی‌ها هم احترام ایشان را نگه می‌داشتند اما افرادی بودند که نمی‌شناختند و با روحانیت عناد داشته و دارند. یک بار یادم می‌آید حاج آقا از مسجد بر می‌گشتند، من پشت سر ایشان با فاصله خیلی زیاد راه افتاده بودم تا ایشان نفهمند، می‌خواستم به رفتار ایشان دقت کنم. در یک قسمتی از بازار که ایشان از دالانی عبور می‌کردند وقتی از کنار شخصی رد شدند آن شخص در صورت حاج آقا، به ایشان بی‌احترامی کردند و به ایشان لفظ بدی را گفتند که تمام مردم سمت حاج آقا و این فرد برگشتند که ببینند چطور برخورد می‌کنند و بنده هم خیلی دقت کردم. حاج آقا بدون این که تغییری در چهره‌اشان ایجاد شود و اصلاٌ انگار نه انگار که حرفی زده شده به راهشان ادامه دادند! 📚سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: مشرق نیوز، میثم مطیعی، ۹۱/۱۱/۲۴ 🔴 کشکول ناب حوزوی👇 ✅ @kashkolenab
💥مراسم بزرگداشت آیت الله سید علی مقدم قوچانی از در این مراسم آیت‌الله شیخ ضیاءالدین نجفی امام جماعت مسجد جامع و حوزه نبی اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم‌) و حجت‌الاسلام‌ سید صدرالدین شریعتی امام جماعت مسجد قبا(خیابان شریعتی) به همراه برخی مسئولین مرکز امور مساجد از آیت الله مقدم قوچانی تجلیل کردند. آیت الله مقدم قوچانی امام جماعت مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان پیروزی، خیابان بستان منش، کوچه شهید بهروز غنیان) می باشند. ⁣✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥بخشی از سخنرانی مرحوم حاج شیخ عبّاسعلی محقّق واعظ خراسانی (پدر استاد مهدی ). 🔹موضوع سخنرانی: حضرت ولیّ عصر (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) 🔸تاریخ سخنرانی: نیمه شعبان ۱۳۳۱شمسی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تاریخ، درباره ولادت امام زمان عج چی میگه؟ 📚 الفصل فی الملل و الاهواء و النحل(۷۷/۴) و سیر اعلام النبلاء ط رسالة (۱۱۹/۱۳) 🖌 پادکست شماره ۴۰ ╔═🍃🌸════╗ @radiosayeban ╚════🌸🍃═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥من یک عمر نان خور امام زمان (عج) بوده ام! ✍️آیت الله : مرحوم حاج محدث بزرگ جزو پرکارترین نویسندگان عصر خویش بود در سفر و وطن مینوشت و از هر فرصتی برای نوشتن بهره می‌برد. کم می‌خوابید و زیاد مینوشت گاهی از فرط خستگی چرتش می‌برد، دوباره بیدار می‌شد و با سرعت وضو میگرفت و به نوشتن ادامه میداد وی عشق شدید به نگارش و تحقیق داشت و هیچ چیز او را از این شوق و عشق منصرف نمی کرد. یکبار مشغول پاکنویس یکی از کتابهایش بود چند نفر از علماء به دیدنش آمدند تا لحظاتی را با وی محفل انس تشکیل دهند. حاج شیخ پس از پذیرایی به هر کدام یک کاغذ و قلم داد و گفت عوض صحبتهای متفرقه لطف کنید این جزوه‌ها را پاکنویس کنید. در آن هنگام که در مشهد مقدس سکونت داشت روزهای پنج شنبه و جمعه به اتفاق عده ای به اطراف مشهد می‌رفت. همراهان ایشان عده ای از علماء مشهد بودند حاج شیخ عباس بعد از یک استراحت کوتاه کتاب‌های خود را پهن می‌کرد و شروع به مطالعه و نوشتن می‌نمود و از کوچکترین فرصت برای مطالعه و کتابت استفاده میکرد. یکی از علاقمندهای به حاج شیخ عباس دو سه روزی وی را به بیرون مشهد برای استراحت دعوت کرد. همینکه چند لحظه ای گذشت کتاب‌های خود را پهن و شروع به مطالعه و نوشتن کرد صاحبخانه گفت: من شما را برای استراحت به اینجا دعوت کرده ام. شیخ عباس به او فرمود: من چون نان امام زمان (عج) را می‌خورم، باید در مقابل آن خدمت بکنم. صاحبخانه گفت من از پول خودم می‌خواهم به شما غذا بدهم نه از سهم امام (علیه السلام) حاج شیخ لحظه ای تأمل کرد و گفت: آیا این بی انصافی نیست که من یک عمر نان خور امام زمان (عج) بوده ام، حالا که می‌خواهم دو سه روز سر سفره شما بنشینم برای ایشان کار نکنم؟ شیخ عباس قمی این جمله را گفت و دوباره مشغول مطالعه و نوشتن شد. 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، ص۳۰۱ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
حضرت آیت الله (ره) و مرحوم آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی (از ) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
hazratemahdi.pdf
2.61M
📚 حضرت مهدی(عج) رایت هدایت پاسخی به شبهات ابوالفضل برقعی ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
تاريخ_طب_در_ايران.PDF
22.06M
📚 تاریخ طب در ایران پس از اسلام (از ظهور اسلام تا حمله مغول) ✍دکتر محمود نجم آبادی ناشر: دانشگاه تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🔺از شوخی های میرزا ابوالحسن یکی این است که می گفت : موریانه در اصل طلبه بوده ، چه[اینکه] هنوز عادتِ کتاب خوردن و آشیانه نمودن در کتاب را دارد! 📚تاریخ فلاسفه اسلام، مدرّسی چهاردهی، صفحهٔ ۴۹ 🔹کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله میرزا مهدی و مرحوم 📚معشوق نامتناهی ، ص ۴۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
امواج آلوده 9.pdf
565.5K
📕 جزوه "پاسخ به شبهات علیه حوزه و روحانیت" مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ـ حوزه‌های علمیه جزوه ای با موضوع رصد و تحلیل موضوعی شبهات «روحانیت» با عنوان «امواج آلوده - شماره 9» منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، در این شماره مهم‌ترین شبهات و پاسخ‌های اجمالی آن درباره روحانیت تهیه و تنظیم شده است. «جدایی دین از روحانیت»، «القاب روحانیت و کارکردهای آن به روایت شریعتی و دیگران»، «چهار اتهام به روحانیت شیعه»، «آیا لباس روحانیت مقدس است؟»، «سرمایه فکری از نظر روحانیت»، «روحانیت شیعه پیش و پس از جمهوری اسلامی»، «روحانیت و مسأله آزادی خواهی»، «روحانیت و انکار تاریخ و هویت ایرانی» و... از مباحث این جزوه است. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
مقدمه علامه حسن زاده بر انيس الموحدين نراقی.pdf
140.5K
📚مقدمه علامه (ره) بر کتاب انیس الموحّدین ملا مهدی 📥 دانلود انیس الموحدین 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab