eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
88 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 شناخت حق نماز قَدْ عَرَفَ حَقَّهَا رِجَالٌ مِنَ الْمُؤْمِنیِنَ الَّذِینَ لاَ تَشْغَلُهُمْ عَنْهَا زِینَةُ مَتَاع، وَ لاَ قُرَّةُ عَیْن مِنْ وَلَد وَ لاَ مَال. آن گروه از مومنان که زينت متاع دنيا و فرزندان و اموالى که مايه چشم روشنى است، آنها را به خود مشغول نداشته، حق نماز را خوب شناخته‌اند. 📚 نهج‌البلاغه/خطبه۱۹۹ / جلسه ۶۷ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 قسمت چهل و چهارم🔰 🇮🇷یك نقطه‌ی اصلی وجود دارد و آن، ایمان است. یك هدفی را باید ترسیم كنیم - هدف زندگی را - به آن ایمان پیدا كنیم. ❌بدون ایمان، پیشرفت در این بخش‌ها امكان‌پذیر نیست؛ كارِ درست انجام نمی‌گیرد. 🇮🇷حالا آن چیزی كه به آن ایمان داریم: 🔸می‌تواند لیبرالیسم باشد. 🔹می‌تواند كاپیتالیسم باشد. 🔸می‌تواند كمونیسم باشد‌. 🔹 می‌تواند فاشیسم باشد. 🔸می‌تواند هم باشد. 🇮🇷بالاخره به یك چیزی باید ایمان داشت، اعتقاد داشت، به دنبال این ایمان و اعتقاد پیش رفت. 💠مسئله‌ی ایمان، مهم است.💠 🇮🇷ایمان به یك اصل، ایمان به یك لنگرگاه اصلی اعتقاد؛ یك چنین ایمانی باید وجود داشته باشد. ✔️بر اساس این ایمان، سبك زندگی انتخاب خواهد شد. ⚫️در اینجا یك مغالطه‌ای وجود دارد، كه من برای شما جوان‌ها عرض بكنم: چند تا فیلسوف‌نمای غربی عنوان «ایدئولوژی‌زدائی» را مطرح كردند. می‌بینید گاهی در بعضی از این مقالات روشنفكری، عنوان «ایدئولوژی‌زدائی» مطرح می‌شود: آقا جامعه را با ایدئولوژی نمی‌شود اداره كرد. ⚠️چند تا فیلسوف یا فیلسوف‌نمای غربی این را گفته‌اند؛ یك عده‌ای هم اینجا طوطی‌وار، بدون اینكه عمق این حرف را درك كنند، بدون اینكه ابعاد این حرف را بفهمند چیست، همان را تكرار كردند، باز هم تكرار می‌كنند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ بهشت آدمی باغ نیست، بهشت آدمی ادراک ملایم است و ادراک ملایم آدمی توحید است که این بهشت نقد است. ✅ حور العین آدمی یک زن زیبا نیست، این حور العین حیوانی است. علم هم حور العین انسان است. حور العین آدمی توحید است. ✅ حضرت سیدالشهداء در دعای عرفه حور العین آدمی را از خدا درخواست کرد. این که عرض می کند: "فارجعنی الیک بکسوة الانوار"،این کسوه انوار یعنی توحید احدی صمدی را از خدا درخواست کرد. ✅ این حور العین ها شأن پیامبر اکرم است که به عالم عرضه کرد که آن عبارت از «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ، لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ» است ⬅️ که این عبارت از ملکوت اعلی است که اولیاء الله همه از این حور العین بهره می برند و از این بهشت و میوه و حیات بی نهایت و سکر بی نهایت و شفای بی نهایت محظوظ می شوند.✨ - https://eitaa.com/madresehbagherain
🔰 مناجات لحـــظه‌ها میل بـندگی دارند وقت ادعـــیه خوانی دل شد چشم را باید اشک پاشی کرد وقـت خـــانه تــکانی دل شـد * حال و روز زمین چه دیدنی‌است آسمان رخت نو به تن کرده‌است ســالروز تــــولد مــــاه است چقـدر شب ستاره آورده است * رد پــــــای فرشــــته ها روی جــانماز زمـــین شـــکوفا شد هـــمه دل تنـــگ این هــوا بودند غنــــچه ی سـبز ربنــا وا شد * بزم عشقی خدا به پا کرده است هـــمه دعوت شــدند و مهمــانند خوشنشینان ســفره ی افطـــار ریـــزه خوار بهــــار قــراننــــد * در هـــمین لحــــظه های نورانی باری از دوش یــک نفر بـــــردار روزه داری فقط نخوردن نیست چون عــلـی کیسه ی سحر بردار ▪️صابر خراسانی https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 جرعه‌ای از زلال ابوحمزه فَرَبّي اَحْمَدُ شَيء عِنْدي وَ اَحَقُّ بِحَمْدي پروردگارم ستوده‌ترين موجود نزد من بوده و به ستايش من سزاوارتر است. https://eitaa.com/madresehbagherain
🔰قسمت صد و پنجاه و دوم🔰 🔹سه مرحله ی معرفتی داریم: 1️⃣ سوانح: که هویّت نوری و معرفتی دارد، امّا معرفتی است که یکباره می‌آید و زود تمام می‌شود. 2️⃣ سکینه: مرحله بعد از سوانح که در آن شخص به قدری قوی شده که این معرفت چند هفته برایش باقی می‌ماند. سکینه وقتی است که معرفت، ماندگار شده و دیگر برقِ گذرا نیست. 🔅بلکه نور ماندگار است. 🔅این نور و معرفت ماندگار بعد از چند هفته، می‌رود ولی شخص چند ماه با آن درگیر است. معرفت رفته ولی اثرش مانده است. 3️⃣ فنا: در این مرحله، سکینه تبدیل به فناء می‌شود. ❓"فناء" چیست؟ ✅معرفتی است که شخص در آن محو شده به این صورت که دیگر خودْ نمی‌ماند. ⬅️ در سکینه، خودم ماندم، آن معرفت را می‌بینم. هم معرفت هست، هم من هستم. خودم را می‌بینم هستم. 🔻ولی در فناء دیگر خود هم محو می‌شود و چیزی از خود نمی‌ماند؛🔺 محوِ آن سو می‌شود. ◀️ از خود، هیچ نمانده است. هرچه مانده از آن طرف مانده است. غرقِ در اوست، و مستغرق در اوست. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 تثبیت شدن ایمان همراه با اعتقاد پاک«نثبت الله الذین آمنوا فی القول الثابت فی الحیات الدنیا و فی الاخره؛ خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند در زندگی دنیا و در آخرت با سخن استوار، ثابت می‌گرداند.»(ابراهیم/۲۷) 🌴خداوند سبحان کسانی را که ایمان آورده‌اند با قول ثابت که منظور، اعتقاد پاک است، تثبیت‌ می‌کند؛ 🌴تثبیت یعنی در دنیا و آخرت هیچ چیزی اعتقاد پاکشان را تکان نمی‌دهد. 🗂 جلسه ۱۰ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 جرعه‌ای از زلال ابوحمزه مَعْرِفَتي يا مَوْلايَ دَليلي عَلَيْكَ، وَحُبّي لَكَ شَفيعي اِلَيْكَ ای مولای من! معرفتم، راهنمايم به سوی تو است و عشقم به تو، واسطه‌ام به پيشگاه توست. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 متعلَق سفاهت در فرهنگ قرآن ✅ قرآن كريم بعضی از افرادی را كه ممكن است در مسائل علمی قوی باشند اما در مسائل عملی ضعيف، سفيه می‌داند. سفاهت در مكتب قرآن و فرهنگ دين غير از سفاهت در مسائل عادی است. اگر كسی در يك رشته علمی متخصص باشد، ولی در هنگام امتحان عملی دستش بلرزد، سفيه است. 🔸 سَفَه در مقابل آن عقل است كه «يعبد به الرحمان و يكتسب به الجنان»، پس اگر كسی «لم يعبد الرحمان ولم يكتسب الجنان» فهو ليس بعاقل يعنی و هو سفيهٌ. بنابراين، اگر كسی خواست بين زن و مرد داوری كند و ببيند زن پيش خدا مقرب است يا مرد، عقل به معنای علم مصطلح را، معيار قرار ندهد، زيرا آن عقل فضيلت زائدی است كه برای اداره چرخ زندگی تنظيم شده و با مرگ انسان، همه آن از دست می‌رود، و چون انسان بعد از مرگ برای ابد می‌ماند لذا بايد چيزی را به همراه ببرد كه ابدی باشد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🕊 روزه باعث خلوت روح می‌شود. خلوت روح یعنی استراحت دادن به روح برای انس با خدا و خلوت دل از غیر خدا. 📆 رمضان ۱۴۴۱ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت هشتاد و دوم🔰 🔸اختلافى كه بين زندگى مدرن و سنتی است، در مصداق وسايل آن است: ✔️هم مصداق وسايلى كه با آن حوائج مادى خود را بر طرف مى‏ سازد، ✔️و هم مصداق حوائجى كه او را وادار به ساختن وسايلش مى‏ سازد. 🔸برای مثال: انسان اولیه براى رفع حاجتش به غذا، ميوه‏ ها و گياهان و گوشتِ شكار مى‏ خورد، آن هم با ساده‏ ترين وضعش، 🍗🍳🥩 امروز نيز همان را مى‏ خورد، اما با هزاران رنگ و سليقه، 🍟🍕🍔 🔸امروز؛ ✔️ هم در تشخيص آثار و خواص خوردنی ها و نوشيدنی ها استاد و صاحب تجربه شده، ✔️ و هم در ساختن غذاهاى رنگارنگ و با طعم‏ هاى گوناگون و نو ظهور تسلط يافته، 🔸غذاهايى مى‏ سازد كه: ✔️هم داراى خواص مختلف است، 🥗🍲 ✔️و هم ديدنش لذت بخش است،🍕🍟 ✔️و هم طعم و بويش براى حس شامه و كيفيتش براى حس لامسه لذت آور است.🌮🍡 🔹اين اختلاف فاحش باعث نمى‏ شود كه: انسان امروز با انسان ديروز دو نوع انسان شوند،🚫 چون غذاهاى ديروز و امروز در اين اثر يكسانند كه: 🍛هر دو غذا هستند 🍛و انسان از آن تغذّى مى‏ كرده، 🍛و سدّ جوع مى‏ نموده 🍛و آتش شهوت شكم خود را خاموش مى‏ ساخته، 👌🏻👌🏻امروز هم همان استفاده‏ ها را از غذا مى‏ كند. 📚تفسیر المیزان. جلد ۴. ص ۱۹۰. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📚بانوی بت شکن حجاز ✅روشن ترین و ساده ترین راه برای نشان دادن جایگاه زن در اسلام، معرفی دیدگاه اسلام در تکریم زنان است. منجی موعود اسلام، حضرت مهدی (عج) الگوی خویش را یک زن یعنی حضرت فاطمه (س) معرفی کرده و پیامبر اسلام(ص) نیز خدیجه (س) را درصدر بهترین های تاریخ قرار داده است.(ما ینطق عن الهوی، ان هو الّا وحی یوحی) 🔵درباره حضرت خدیجه(س) عبارت های متعددی گفته شده است: یار پیغمبر(ص)، نخستین زن مؤمن، همسر فداکار و... اما میخواهم او را با وصفی جدید معرفی کنم: بانوی بت شکن حجاز. 🔴نقطه مقابل توحید، شرک است، شرک دل بستن به هر چیزی غیر از خداست. «کلما یشغلک عن الله فهو صنمک»، خدیجه (س) توحید عملی را در سیره خویش محقق کرد و بتهای گوناگون را درهم کوبید. 🔶خدیجه (س) در زمانه خویش، بت ثروت پرستی را شکست. بانویی که چهارصد غلام و کنیز داشت، تمام ثروت خویش را در راه اعتلای عبودیت بخشید. در واپسین ساعات، کفنی برای خود نداشت، با اینحال از اینکه مستقیماً از رسول خدا(ص) کفن درخواست کند، شرم نمود و فاطمه اش را واسطه کرد. 🔷خدیجه(س) بت مادی گرایی در ازدواج را در هم کوبید. با وجود خواستگارانی از اصحاب زر و زور، فقط محمد(ص) را به خاطر توحید او پسندید و خود در ازدواج پیشقدم شد. 🔴زیباترین و عفیف ترین زنان مکه، بت عشق های مادی را در هم کوبید. آنچنان عشق خود به محمد(ص) را رنگ الهی بخشید که ماجرای لیلی و مجنون، شیرین و فرهاد و ... را در خاطره ها فراموشاند. 🔶ام المومنین، بت «اکثریت پرستی» را شکست. در شرایطی که اکثریت، رسول خدا(ص) را تکذیب کردند، او حقانیت را بر اکثریت ترجیح داد. زنان قریش او را تنها گذاشتند و هنگام تولد فاطمه(س) هیچکس در کنارش نبود. «صدّقتنی حین کذبونی» ✅«بانوی بت شکن حجاز» زنده است و با هر تکبیر مسلمانی، در حال اوج گرفتن، او در توحید و عبادت تمام مسلمانان شریک است. https://eitaa.com/abmohammadi
🔰 ابعاد اجتماعی ایمان ▪️ قسمت شانزدهم بیان شد که یکی از ساحت‌های رشد جامعه اسلامی از نظر حکمای اسلامی، حفظ توحّد و یکپارچگی جامعه است. از عوامل تقویت این ساحت، عدالت و حسن خلق را می‌توان نام برد. 1️⃣ عدالت: عدالت به معنای قرار گرفتن هر چیزی در جای خود است. بر این اساس چنانچه در جامعه، عدالت برپا گردد: 🔸همه افراد و اشخاص، به حق واقعی خود دست پیدا می‌کنند. 🔹 بنابراین تبعیض و بی‌عدالتی که باعث تفرقه و گسست اجتماعی است، از بین می‌رود. 🔸بدین ترتیب، جامعه به سمت وحدت و یکپارچگی سوق پیدا می‌کند. حاکمیت بدون عدالت اصلاً معنا ندارد؛ چنانکه در روایتی از امیرالمومنین (ع) آمده است که هیچ چیزی مانند عدل، نمی‌تواند موجب آبادانی مملکت شود. از طرف دیگر، در روایات آمده است که عدالت اصل ایمان است. 2️⃣ حسن خلق عامل دیگری که در متون دینی، بسیار بر آن تاکید شده و نصف ایمان، دانسته شده است، مداراست که از فروع حسن خلق به شمار می‌رود. ❗️مدارا با تساهل متفاوت است. مدارا یعنی، با وجود پذیرفتن حقانیت مراحل عالی، با کسانی که در مراحل پایین‌تر هستند، همراهی کنیم تا به تدریج به مراحل بالاتر ایمانی برسند. ❌اما در تساهل ایمان و بی‌ایمانی یکسان هستند که چنین تلقی کاملاً اشتباه است. علاوه بر موارد ذکر شده، تمام مقولاتی که به حفظ یکپارچگی جامعه می‌انجامد، در متون دینی به تفصیل بیان شده است. از جمله: 🔹 رفق 🔸رحمت 🔹صله رحم 🔸حسن جوار 🔹صداقت همه اینها نشات گرفته از ایمان هستند و چنانچه به صحنه اجتماع بیایند، موجب پیوست اجتماعی و پیشرفت جامعه می‌گردند.
به یاری خداوند رحمان، سلسله مباحث در شانزده قسمت ارائه شد. امید است با توجه به احساس نیاز جامعه کنونی، افراد اهل پژوهش، این مباحث را پیگیری نموده، پرورش دهند و در سطوح مختلف اجتماعی ارایه نمایند.
🔰 قسمت صد و پنجم 🔰 🌴از اين که خطیئه آدم‌ و آدم زادگان را مراتب ظاهری است: 🔹معلوم شد كه: 1⃣ جميع انواع معاصى قالبى ابن آدم ⬅️ از شئون اكل شجره است. 🔸و تطهير آن به طورى است. 2⃣ و جميع انواع معاصى قلبيه آنها نيز از شئون آن شجره است. 🔸و تطهير آن به طورى است. 3⃣ و جميع انواع معاصى روحيّه از آن است. 🔸و تطهير آن به طورى است. ❇️و تطهير اعضاى ظاهريّه ⬅️ 1⃣ «ظلّ» طهارات قلبيّه و روحيّه است براى كمّل. 2⃣ و دستور و «وسيله» آنها است براى اهل سلوك. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نماز، شست‌و‌شوی دل 🌧بار یافتن به محضر حق دل را شست‌وشو داده و آماده پرواز می‌کند. 🕊یکی از آثار نماز شست‌و‌شوی دل می‌باشد، چون نماز بار یافتن به محضر حق است. 🗂 جلسه ۶۸ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
حضرت استاد یزدان‌پناه محرم سال ۱۳۹۹، سلسله جلساتی را در شهر آمل به ابعاد اجتماعی ایمان پرداختند. این سلسله جلسات در شانزده قسمت تنظیم و به علاقمندان تقدیم شد. برای دسترسی آسان به هر قسمت، بر لینک مورد نظر ضربه بزنید: 🔰 قسمت اول https://eitaa.com/madresehbagherain/3016 🔰 قسمت دوم https://eitaa.com/madresehbagherain/3019 🔰 قسمت سوم https://eitaa.com/madresehbagherain/3107 🔰 قسمت چهارم https://eitaa.com/madresehbagherain/3118 🔰 قسمت پنجم https://eitaa.com/madresehbagherain/3159 🔰 قسمت ششم https://eitaa.com/madresehbagherain/3223 🔰 قسمت هفتم https://eitaa.com/madresehbagherain/3307 🔰 قسمت هشتم https://eitaa.com/madresehbagherain/3320 🔰 قسمت نهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3337 🔰 قسمت دهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3350 🔰 قسمت یازدهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3362 🔰 قسمت دوازدهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3376 🔰 قسمت سیزدهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3384 🔰 قسمت چهاردهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3425 🔰 قسمت پانزدهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3458 🔰 قسمت شانزدهم https://eitaa.com/madresehbagherain/3558
✅ قرآن شریف می فرماید آدم مافوق همه است. ✅ آن خلاصه را که می فرماید یعنی آدم وقتی همه این عالم را جمع کردند تو عصاره این عالم هستی، ✅ بعد از این که این عصاره عالم آمد و عقل پیدا کرد و عاقل شد و توانست حرف بفهمد یعنی از مقدمات بدیهی به مقدمات نظری پی برد، ✅ از آن وقتی که شروع کرد به چیز فهمیدن، آن وقت می فرماید ما آن روح منفوخ را به او اعطاء می کنیم یعنی یک توحیدی به او می دهیم یعنی این می فهمد که یک غیر متناهی در این عالم هست یعنی یک هستی غیر متناهی است که تمام یک آسمان و زمین امواج او هستند. یک متکلمی هست که تمام این موجودات عالم کلمات او هستند. بعد این را کم کم می تواند بفهمد به آن متکلم راه می برد.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 رنگ خدا ✨ما می‌توانیم به همه تعلقات، رنگ خدایی بزنیم. ✨تک‌تک کارهایی که در دنیا انجام می‌دهیم، می‌تواند برای آخرت باشد. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و پنجاه و سوم🔰 🔹 خواجه عبدالله، هزار منزل برای سلوک شمرده است. اما اساساً مراحل سلوک را در یک تقسیم کلی می شود به سه مرحله تقسیم کرد. 1️⃣ریاضت 2️⃣عشق 3️⃣فنا تا ریاضت نباشد عشق نمی‌آید. ✅ همه انسان‌ها، در درون خود، نسبت به حضرت حق، عشق جبلّی کامن دارند. ❓ عشق جبلی کامن به چه دلیل؟ چون ما از آن سو هستیم، از ملکوت و از گُلشنِ قدس هستیم؛ چون از گلشن قدس هستیم، نوعی میلِ جبلّی وطنی داریم به آن عالم. ✅ این عشق در همه ما هست. ❓ولی چه می شود این عشق، خود را پنهان می کند؟ تا تعلّقات می‌آید، دست و پایِ جان را می‌بندد و دیگر احکام جان، پنهان می‌شود. 🔅اگر روحِ خداوندی را به حال خود بگذاریم مجذوب عالم بالا است ولی به دلیل تعلقات، مجذوب این عالم شد؛ ❓چرا؟ ❌ چون قُیود بسیاری به او رسیده و دست و پایش بسته شده است. یکی از این قیود، اهل جستجو و غیبت بودن است. بعضی به شدت تشنه جست‌وجوهای نامربوط هستند و مدام غیبت می‌کنند و تشنه این امور هستند. ❓چرا انسان به اینجا می‌رسد که تشنه امور این چنینی می‌شود؟ ❌چون اصل خود را رها کرد، به جای اینکه در ملکوت جست‌وجو کند، در دنیا جست‌وجوی می‌کند. ❗️و احساس می‌کند با جست‌وجوهای دنیایی، نیازش برطرف می‌شود! https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 استمرار در برنامه عبادی 🌴 خوشا به حال آن که عبادتی را، هر چند اندک، پی در پی انجام می‌دهد. 🌴 کاری به نتیجه می‌رسد که استمرار داشته باشد. 🕊 برنامه عبادیتان را حداقل یک سال ادامه بدهید. مثلا برنامه روزانه‌یتان این باشد که زیارت امین الله بخوانید. 🗂 جلسه ۱۱ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 معرفی‌نامه علامه طباطبایی ره ▪️قسمت دهم 🔴 نقل رؤيا و كلام مرحوم آية الله آملى درباره علامه طباطبایى 🌴به محضر مبارك جناب استاد آية الله حاج شيخ محمد تقى آملى رضوان الله تعالى عليه مشرف شدم و خوابى كه ايشان را ديده‌ام كه در عالم رويا به من فرمود: ✨ التوحيد أن تنسى غير الله به ايشان عرض كرده‌ام، اين جمله توحيديه را كه از من شنيد. اين بيت گلشن راز عارف شبسترى را در بيان آن برايم قرائت فرمود: 🍃نشانى داده‌اندت از خرابات 🍃كه التوحيد اسقاط الاضافات اما مرحوم آملى مصراع اول را چنين قرایت فرمود: خبر در داده اندت از خرابات. 🌴بعد سخن از مرحوم آقاى قاضى و استاد علامه طباطبائى و اخوى محترم ايشان آية الله مرحوم آقا سيد محمد حسن الهى به ميان آوردم. 🌴 مرحوم آقاى آملى به من فرمودند: آقا اگر كسى بايد در تحت تصرف و تعليم كاملى به جايى برسد و قدمى بردارد ⬅️ من براى شما بهتر از جناب آقاى طباطبائى ( يعنى علامه طباطبائى صاحب تفسير الميزان ) كسى را نمى شناسم و بيشتر با ايشان مراوده داشته باشيد كه ايشان و مرحوم سيد احمد كربلائى كشميرى در ميان شاگردان مرحوم آقاى قاضى ( آية الله حاج سيد على آقاى قاضى طباطبائى تبريزى قدس سره ) از همه بهتر بودند و آقاى طباطبائى در همان وقت كشفيات بسيار داشتند. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🍃 عن حسن بن علی علیه السلام: «اِنَّ اللّهَ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضانَ مِضْمارا لِخَلْقِهِ فَیسْتَبِقُونَ فیهِ بِطاعَتِهِ اِلی مَرْضاتِهِ. 🍃امام حسن (ع) فرمودند: خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه‌اى براى آفریدگان خود قرار داده تا با طاعتش براى خشنودى او از یکدیگر پیشى گیرند.» 📚 تحف العقول. ص۲۳۶. ✨میلادش، فرخنده و مبارک باد✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab