eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
M-A-yoosof 013.mp3
8.27M
🔈برنامه 013، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از ویژگی‌های برجسته ، گستردگی و آن است به گونه‌ای که بهتر از لغات دیگر، را به مخاطب منتقل می‌کند؛ مثلاً گاهی برای یک به زبانی دیگر، باید از چند واژه استفاده کرد. «یبیّن الألسن و لا تبیّنه الألسن» 🔹در ادامه، آیه سوم سوره یوسف ترجمه می‌شود. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 014.mp3
9.31M
🔈برنامه 014، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹خداوند تعالی برای انسان‌ها، ابزارهای مختلفی را به کار برده است، مانند ، ، ، ، و . 🔹یکی از این ابزارها، بیان و سرگذشت پیشینیان است. 🔹داستان، چند ویژگی دارد: 👈مطالب را به صورت در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که برای نفوذ در ذهن مخاطب و پذیرش او، مؤثرتر است؛ 👈مخاطب داستان، همه هستند و از هر ، ، ، و گروهی که باشند، همه آن را می‌فهمند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند؛ 👈داستان‌ها گذشتگان را بیان می‌کنند و هیچ چیزی مانند از تجربیات گذشتگان و گرفتن از ایشان، نمی‌تواند یک باشد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 015.mp3
10.05M
🔈برنامه 015، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹 چند ویژگی دارند: آنها، است؛ هستند؛ محضند و در آنها راه ندارد؛ بر اساس اند، نه و ؛ وسیله اند، نه ؛ سبب گرفتن و آموزی اند، نه و . 🔹«» با فتحه قاف، جمعی است که مفرد ندارد و به حکایت‌هایی گفته می‌شود که دارند؛ اما «قِصص» با کسره، جمعِ «» است که ممکن است واقعیت نداشته باشد و لذا در قرآن به کار نرفته است. 🔹مراد از «» در اینجا یکی از دو چیز می‌تواند باشد: 👈1ـ همه قرآن، «احسن القصص» است؛ یعنی قرآن بهترین‌ها را می‌کند و هیچ سخنی مثل قرآن نیست. 👈2ـ حکایت ، بهترین حکایتی است که در قرآن بیان شده است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 016.mp3
8.45M
🔈برنامه 016، آیه 3 🌺چکیده این برنامه: 🔹اگر مراد از «» این باشد که از بقیه داستانهای بهتر است، این چند ویژگی سبب تمایز داستان شده است: 👈در داستان یوسف، (مبارزه با دشمن درونی) روایت می‌شود، در حالی که در عمده داستان‌های دیگر انبیا، (مبارزه با دشمن بیرونی) مطرح است؛ 👈قهرمان داستان یوسف، با همه است که تا آخر این کمالات را حفظ کرد و تقریبا ابتدا تا انتهای زندگی‌اش شده، در حالی که معمولا در داستانهای قرآن، زندگی کسی از ابتدا تا انتها نمی‌شود؛ 👈چهره‌های اصلی داستان، همه شدند؛ 👈این داستان مجموعه‌ای از است: و ، و ، و ، و ، و و ... . 🔹همه کارهای «احسن» و است. از این رو، از ما انسان‌ها نیز انتظار دارد که «بهترین» باشیم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 017.mp3
9.63M
🔈برنامه 017، آیه 4 🌺چکیده این برنامه: 🔹 سه کاربرد قرآنی دارد: 👈غفلت مذموم؛ یعنی این که انسان از و غافل باشد و توجه نکند که از کجا آمده و به کجا می‌رود. غافلان، گاهی بدتر از شمرده شده‌اند؛ «أولئک کالأنعام بل هم أضلّ أولئک هم الغافلون». 👈غفلت ممدوح؛ این وصف در سوره نور به کار رفته و به معنای عدم توجه به و کارهای بد است؛ «إنّ الّذین یرمون المحصنات الغافلات المؤمنات لعنوا فی الدنیا و الآخرة». 👈غفلت طبیعی؛ یعنی این که چیزی را نداند. 🔹آنچه در ابتدای سوره یوسف به نسبت داده شده است، غفلت به معنای سوم است؛ یعنی ای پیامبر! پیش از آن که را برای تو بازگو کنیم، از آن اطلاعی نداشتی. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 018.mp3
8.2M
🔈برنامه 018، آیه 4 🌺چکیده این برنامه: 🔹یک «» داریم و یک «». «رؤیا» به معنای است؛ اما «حالت منامیه» آن است که شخص در ، حالتی شبیه رؤیا پیدا می‌کند و چیزهایی می‌بیند و می‌شنود. این حالت، برای بسیار پیش می‌آید. 🔹پرسش: مقصود علیه السلام از این که فرمود: «من یازده و و را دیدم ...»، حالت منامیه بود یا رؤیا؟ 👈پاسخ: مقصود «رؤیا» بود؛ زیرا در آیه بعد، حضرت علیه السلام می‌فرمایند: این «رؤیا»ی خودت را برای برادرانت تعریف نکن! 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 019.mp3
8.16M
🔈برنامه 019، آیه 4 🌺چکیده این برنامه: 🔹 همان نهایت ، ، و است. 🔹این خضوع و تسلیم، اگر به عنوان و باشه، بر غیر جایز نیست؛ اما اگر به عنوان پرستش نباشه، بر غیر خدا جایز است، اگر به امر و خواست خود خداوند انجام شود، مثل بر حضرت علیه السلام که به فرمان خداوند بود. 🔹سجده دو گونه است: تکوینی و تشریعی. 👈 همان است که همه موجودات نسبت به خواست خداوند تسلیم محضند؛ چه موجودات دارای و چه بدون شعور. 👈 آن خضوع و انقیاد اختیاری است که از یک موجود دارای شعور و سر می‌زند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir