eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۴): خاندانی با روابط پیچیده 🔸 آنچه در نسل نمود بسیاری دارد، فراوانی در این نسل، برخلاف است. روشن است که فراوانی چنین امری در یک خاندان، حاکی از جایگاه نداشتن و دون پایه و بی اصل و ریشه بودن آنها است. امری که با انتساب امیه به خاندان نبوت، کاملاً در تناقض است. برخی از نمونه های این روابط پیچیده عبارتند از: 🔸 نفیل، درباره حرب بن امیه و ، خطاب به حرب چنین سرود: «پدر تو زناکار بود، ولی پدر او مردی پاکدامن بود که لشکر فیل را از شهر دور ساخت.» 🔸 گفته شده است امیه، دست به کاری زد که تا به آن روز در میان عرب سابقه نداشت. او پیش از مرگش، همسرش را به ازدواج پسرش ابوعمرو درآورد و ابوعمرو با او هم بستر شد. مادر ابوسفیان از پرچمداران روزگار جاهلیت بود. 🔸 ابوسفیان با زنان بدکاره متعددی از قبیل مادر زیاد بن ابیه، مادر عمرو بن عاص و مادر طلحه در ارتباط بود. مصعب هم به عبیدالله بن ابی بکره گفت: پدر تو یکی از بردگان طائف بود، ولی شما بعدها ادعا کردید ابوسفیان با مادرتان زنا کرده (تا بتوانید خود را صاحب نسب، نشان دهید) اگر زنده بمانم، شما را به همان ریشه اصلی تان باز خواهم گردانید. 🔸 از آن سو، وقتی برای نزد رسول الله(ص) آمد، آن حضرت پیمان هایی از او گرفت از جمله اینکه نکند. هند گفت: مگر زن آزاد، زنا می کند؟ رسول الله(ص) نگاهی به یکی از اصحاب انداخت و تبسم نمود. 🔸 معاویه در اصل و نسب، مردّد میان چهار مرد به نام های مسافر بن ابی عمرو، عماره بن ولید بن مغیره، عباس بن عبدالمطلب و صباح آوازه خوان بود. در ضمن ماجرایی، وقتی حاضران در جلسه به دشنام دادن به شاعر یهودی پرداختند و او را «زاده زن یهودی» خطاب کردند، شاعر یهودی گفت: اگر دشنامتان را رها نکنید، من هم درباره معاویه به شما خواهم گفت. معاویه هم از حاضران خواست ساکت شوند تا زبان او بر وی بسته شود و سپس بحث را عوض کرد. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 جناب سرهنگ و جناب فرهنگ 🔸 استاد در ماهنامه . در این سرمقاله می خوانیم: 🔸 در حاشیهٔ فیلم کوتاهی که کمتر از چهار دقیقه بود، نوشته بودند: در روز معلّم شصت سال قبل، کارگردان فیلم تفاوت نگاه معلّمی اهل و سرهنگی را در فرآیند قصّهٔ نوجوانی دانش‌آموزی که دست به دزدی زده، به تصویر کشیده است. 🔸 گفت‌وگوی آن دو در موقعیت کلانتری کوتاه است؛ امّا پرده از دو عالم متفاوت و رویکرد ساکنان دو عالم متفاوت را به کنار می‌زند. نگاه معلّمی اهل فرهنگ و سرهنگی که رئیس کلانتری است... 🎙 پادکست این سرمقاله به صورت تدوین شده و با صدای استاد سروستانی توسط مؤسسه موعود، تهیه و در اختیار عموم قرار گرفته است. 🌐 پادکست و متن کامل سرمقاله در سایت موعود https://fa.mouood.com/94420/ @mouood_multimedia
◾️ قیام سرخ حسینی، قیام بیداری‌ست ز روی حضرت آئینه، پرده‌برداری‌ست پیام نهضت خونین کربلا این است: «سرِ بُریده نشانِ شکوه سرداری‌ست» خدا کند که بفهمیم راز خونش را و اینکه در سفر سرخ او، چه اسراری‌ست؟! حسین، تشنه‌ی آب فرات...؟ هرگز، نه حسین، تشنه‌ی یک جُرعه زمزمِ یاری‌ست چو «حُر»، مُصمّم و ثابت‌قدم بمان در عشق پیام خون خدا، عاشقان! وفاداری‌ست به بام نیزه شکُفت و به لهجه‌ی خون گفت: «عروج بر فلک سَروری، به دشواری‌ست» منم که مُرده‌ام و مجلسِ عزا، دارم تو زنده‌ای به خدا، در تو زندگی جاری‌ست ✍️ رضا اسماعیلی @mouood_org
1️⃣3️⃣ ⭕️پرهیز از تعیین وقت برای ظهور 🔸تعیین زمان برای برخلاف مفهوم و فلسفه است و چه بسا ممکن است منتظران را به سستی یا ناامیدی بکشد. 🔸 زیرا وقتی گفته شود که تا فلان زمان مشخص، هر چند آینده ای نه چندان دور، ظهور رخ نخواهد داد، انسان های منتظر به طور طبیعی دچار سکون و رکود می شوند و به این بهانه که هنوز تا زمان ظهور فاصله زیادی وجود دارد، از به دست آوردن آمادگی لازم برای ظهور خودداری می کنند. 🔸 از سویی دیگر، اگر ظهور به هر دلیل در زمانی که به آنها وعده داده شده است، رخ ندهد، دچار ناامیدی می شوند و چه بسا در اصل اعتقاد به ظهور منجی نیز تردید کنند. 🔸بنابراین، همه باید تلاش خود را متوجه اصل قضیه انتظار ، منتظر نگه داشتن مردم، حفظ شادابی و سرزندگی انتظار در آنها و یادآوری کنند و از پرداختن به موضوع زمان ظهور و تعیین وقت برای آن خودداری ورزند. 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 6: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: B2n.ir/d93321 کتابراه: B2n.ir/m13103 فراکتاب:B2n.ir/r43584 طاقچه: B2n.ir/s46125 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 دستان خالی ▪️ کسانی که هیچ چیز در پرونده شان ندارند، امام حسین را دوست دارند... @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ هلا! ای جسم من ای خفته، ای زندانیِ دیوار فقط با مرگ از این خواب سنگین می‌شوی بیدار ... می‌اندیشم به آرامش، به خوابی خوش درون خاک جهان! ای بختک بی‌انتها دست از سرم بردار ... جهان آری، چه فرقی می‌کند با سیب یا گندم فریبم داد با درهم، فریبم داد با دینار ... جهان نگذاشت تا روز دهم در کربلا باشم چه فرقی می‌کند حالا؟ شوم توّاب یا مختار ... جهان این تیره‌ی خاموش روشن می‌شود، آری محرّم‌ها که می‌کوبم سیاهی بر در و دیوار همان وقتی که اشکی می‌چکد در روضه از چشمم همان وقتی که می‌گویند از گودال، از مسمار ... جهان پایان خوبی با حسین بن علی دارد تو تنها گریه کن در روضه، باقی را به او بسپار... ✍️ سیّدحمیدرضا برقعی @mouood_org
🔘 شگفتی ندیده اید! ▪️«زید بن ارقم»، برخلاف بسیاری از همشهری هایش که در پشت بام و کوچه ها برای دیدن «شورشی‌ها» جمع شده بودند، در خانه نشسته بود و برخلاف آنان که بر دف می زدند و می رقصیدند، زانو بغل گرفته بود و می گریست. ▪️زید، سخن رسول خدا(ص) را در حالی که حسن و حسین(ع) را در آغوش داشت، به یاد آورد که فرمودند: «هر کس اینها را دوست بدارد، مرا دوست داشته است و هر کس با آنان دشمنی ورزد، با من دشمنی کرده است.» ▪️صدای هلهله ها، بلند تر شد و همزمان، زمزمه ای در شهر بلند شد. انگار برخی از مردم خواب شام، تازه بیدار شده بودند و فهمیده بودند، آنها که خارجی نامیده شده اند، فرزندان رسول خدا (ص) هستند. ▪️زید با بیزاری از هیاهوها، سر از زانو بلند کرد و نور تابناکی را دید که از میان روزنه های در چوبی خانه اش به داخل می تابید. با حیرت اشک هایش را پاک کرد و از پنجره که بیرون را نگاه کرد، فهمید این نور، از خورشید نیست. ▪️سراسیمه از جای برخاست و درب را گشود. نفس در سینه اش حبس شد. کاروانی مجروح و خسته و آفتاب خورده، در حرکت بودند. درست در مقابل چشم های خاکی آب گرفته ی زنان، بر بلندای نیزه ها، سرهایی برافراشته شده بود. ▪️زید پا برهنه از خانه بیرون دوید و به دنبال سری رفت که می درخشید؛ انگار خورشید را بر نیزه کرده بودند. وقتی که زید به آن نیزه و آن سر رسید، آوایی شنید: ندایی حزن آلود امّا بی نظیر. ندایی که مو بر تنش راست کرد و اشک هایش را جاری ساخت. ندایی که انگار از عمق آسمان به گوش می رسید و نه از بلندای نیزه: ▪️«ام حسبت انَّ اصحاب الکهفِ و الرّقیم من آیاتِنا عجَبا» (آیا گمان می کنند اصحاب کهف و رقیم از نشانه های عجیب ماست؟!) بازارسال کنید. @mouood_org
◾️ روی دستش، پسرش رفت، ولی قولش نه! نیزه‌ها تا جگرش رفت، ولی قولش نه! این چه خورشیدِ غریبی‌ست که با حالِ نزار پای نعشِ قمرش رفت، ولی قولش نه! باغبانی‌ست عجب! آن که در آن دشتِ بلا به خزانی ثمرش رفت، ولی قولش نه! شیرمردی که در آن واقعه هفتاد و دو بار دستِ غم بر کمرش رفت، ولی قولش نه! جان من برخیِ «آن مرد» که در شط فرات تیر در چشمِ ترش رفت، ولی قولش نه! هر طرف می‌نگری نامِ حسین است و حسین ای دمش گرم! سرش رفت، ولی قولش نه! ✍️ حسین جنّتی @mouood_org
2️⃣9️⃣ ⭕️استواریافته بر رکن عدالت 🔺 دولت کریمه، برکشیده خداوند متعال به دست حضرت خلیفه الله، برای سکنای انسان مؤمن و مستعدّی است، آکنده از در . 🔺 حضرت خلیفه الله، دولت کریمه را بر پایه عدالت در همه عرصه ها، صحنه ها و ساحات برمی کشد؛ در هنگامه ای که و بیداد، همه صحنه ها، ساحات و عرصه های حیات فرهنگی و مادی خلق روزگار را از خود آکنده است. مهم ترین و اصلی ترین هدف دولت مهدوی، ظلم ستیزی و عدالت گستری است. 🔺 عدالت، وضع و استقرار هر چیز به جای خود و ظلم، خلاف آن است. ظلم، به سیاهی، ضلالت و عدم نسبت دارد و در خود و با خود، مرگ و میرندگی و هدایت را به ارمغان می آورد. 🔺خداوند متعال، مرتفع نمودن همه عناصر ظالمانه در مناسبات و ساحات و عرصه های حیات بشر را به دست با کفایت امامی که به عنوان امام و عدالت شناخته می شود و برای همین منظور نیز قائم و قیام کننده است، می سپارد. خلیفه معصوم و منصوب حضرت حق نیز، ظهور عینی و محل تجلی تام اسم «العدل» است. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
🔘 إنّا للّه و انّا الیه راجعون ▫️ خبر تأسّف بار ترور ناجوانمردانه رئیس دفتر سیاسی ، و یکی از محافظانش در ، برگ دیگری بود از جنایات ، نماینده منحصر به فرد فراماسونری جهانی. ▫️ با عرض تسلیت و تعزیت به عموم آزادی‌خواهان و مجاهدان راستین، از خداوند متعال، ظهور موفور السرور حضرت ، مهدی صاحب الزّمان، عجّل الله تعالی فرجه الشریف را مسئلت داریم. ▫️ الّلهم العن الیهود اللهم العن الجبت و الطاغوت مؤسّسة فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 إنّا للّه و انّا الیه راجعون ▪️ همزمانی جنایات گروه‌های در منطقة در سلاخی شیعیان مظلوم و حملات یهودیت صهیونیستی به و ترور ناجوانمردانه نشان داد که جمیع نمایندگان شیطان و لژنشینان عزم خود را برای مقابله و محاربه با مؤمنان و شیعیان بیش از پیش جزم کرده‌اند. ▪️ با عرض تسلیت و تعزیت این وقایع خونبار به محضر مبارک امام عصر، عجل الله تعالی فرجه الشریف و عموم مستضعفان، از خداوند متعال کلّی برای عموم رنج دیدگان و موفور السرور آن حضرت را تقاضا داریم؛ ان شاء‌الله. مؤسّسة فرهنگی هنری موعود عصر(عج) @mouood_org
🔘 خدا بیدار است! 🔹 شتران با بیتابی، عقب عقب می رفتند و نزدیک بود،صاحبان خود را بیندازند. صدای زنگ و خرناس وحشت زده ی شتران، بیابان را پر کرده بود. کاروان سکوت کرده و با ترس به دسته ی راهزنانی که شمشیرها را برهنه کرده بود، نگاه می کردند. 🔹 علیه السلام سردسته ی دزدان را که خنجری را رو به امام گرفت بود، مخاطب قرار داد: «چه می خواهی؟» مرد نقاب صورتش را برداشت و دندانهای سیاهش را به نمایش گذاشت و عربده کشید: «می خواهم تو را بکشم و اموالت را غارت کنم.» 🔹 امام با خونسردی فرمود: «من حاضرم که اموالم را با تو تقسیم کنم، با رضایت خودم نصف آنها را به تو می دهم.» راهزن فریادزنان مخالفت خود را ابراز کرد. 🔹 دوباره با آرامش فرمود: «من حاضرم از آنچه دارم، خرج سفرم را بردارم و باقی را به تو بدهم.» راهزن چاقویش را بالاتر برد. 🔹 امام، اینبار با تحکم پرسید: «خدای تو کجاست؟» راهزن خنده ی زشتی کرد و گفت: «خواب است!» 🔹 علی بن حسین (ع)، حیدر وار اخمی کرد و زیر لب چیزی گفت. ناگهان دو شیر درنده آشکار شدند و از انتهای کاروان به سمت راهزن هجوم بردند. دزدان دیگر که تکه پاره شدن رئیس شان را به چشم دیدند و پا به فرار گذاشتند. 🔹 امام فرمود: «گمان کردی خدا غافل است و خوابیده؟» و بعد افسار شتر را کج کرد و به سوی مکه حرکت کرد. 📚 منبع: امالی شیخ طوسی، ص 605؛ بحارالانوار، ج 46، ص 41. علیه السلام @mouood_org
◾️ این خاک بهشت است که قیمت شدنی نیست ریگ ملکوت است، عقیق یمنی نیست افتاده ابوالفضل ابوالفضل در این دشت دیگر عَلم هیچیک انداختنی نیست در خاک، تو را دفن نکردیم و دمیدی این گل، گل خودروست، گل کاشتنی نیست یک دست تو این گوشه و یک دست تو آن سو بین‌الحرمینی که در آن، سینه‌زنی نیست دعوت‌شده‌ی مجلس خوبانی و آنجا رختی به برازندگی بی‌کفنی نیست برخواستی و جان تو را خواست وگرنه هر رودِ به صحرازده، دریا شدنی نیست ✍️ مهدی فرجی @mouood_org
💠پایتختی قدس، زمینه سازان جولت جهانی یهود 🔸عبارت جولت جهانی در عنوان مأخوذ از این کلام امیرالمومنین ع است که فرمودند: للحق دولة، للباطل جولة حق دولتی دارد و باطل جولانی؛ 🔹هرگاه قوم و طایفه‌ای با ادبار و پشت کردن به حق و به قصد تمامیت خواهی در جاده‌ای رویارو با منویات الهی و مقدرات آسمانی در کار خلق عالم فتنه کند، جولانی بی‌سرانجام و آزاردهنده و ناروا را در پی گرفته است که لاجرم، حسب سنت آسمانی، پایانی نامیمون خواهد یافت؛ اگر چه به دلایلی، از جمله استضعاف مؤمنان و کاهلی اهل ایمان، برای مدتی به نوعی سروری بر اهل زمین برسد. 💌این اثر را به تمامی تقدیم ساحت قدسی بانوی دو سرا، حضرت فاطمه زهرا س کرده‌ام. امید که طبع لطیف ایشان را بیاراید؛ إن شاءالله. 🛍 این کتاب را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ تهیه کنید. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یاران‌شاپ: 🌐 https://b2n.ir/453431 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 yaranshop.ir
1️⃣8️⃣ 🔘 معجزات و کرامات امیرالمؤمنین(ع) 🔹 امام باقر(ع) به نقل از جابر فرمودند: «خورشید هفت مرتبه با علی بن ابی طالب(ع) سخن گفت. بار اول به او گفت: ای امام مسلمانان! برای من نزد پروردگارت کن تا مرا نکند. 🔹 بار دوم گفت: به من فرمان دهی، دشمنانت را می سوزانم. همانا من آنها را از چهره شان می شناسم! 🔹 سومین بار در بود؛ همان هنگامی که [نماز] عصر از وقتش گذشت و امیرمؤمنان(ع) به او فرمود که به موضعت بازگرد و او لبیک گویان اجابت کرد. 🔹 در مرتبه چهارم، امام به خورشید فرمودند: «ای خورشید! آیا خطایی از من دیده ای؟» و او گفت: به عزت پروردگارم سوگند! که اگر خداوند، مردم را همانند تو می آفرید، دیگر دوزخ را ایجاد نمی کرد. 🔹 مرتبه پنجم وقتی بود که در وقت نماز، در زمان خلافت اختلاف افتاد. با علی(ع) مخالفت کردند. پس خورشید به وضوح سخن گفت که: حق با او و به دست او و همراه او (علی) است. [این سخن] را و همه حاضران شنیدند. 🔹 بار ششم در هنگامی بود که خورشید ظرفی از آب حیات برای او آورد تا با آن برای نماز وضو بگیرد. حضرت به او فرمودند: «تو کیستی؟» گفت: من خورشید فروزانم. 🔹 بار هفتم در هنگام وفات او بود. در آن هنگام، خورشید آمد و به او سلام کرد و قول هایی از او گرفت و قول هایی به او داد.» 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 محبّ امام(عج) هستیم؟ 🔹 ... شده در یک لحظه‌هایی از عمرمان برای حضرت حجّت(عج) بی‌قرار باشیم؟ یا برای رنج‌هایی که در دل ایشان است، صدمه ببینیم؟... @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ ما شعر عطش را نچشیدیم، ببخش آن واقعه را خوب ندیدیم، ببخش صد بار، خبر رسید و راه افتادیم هر مرتبه هم دیر رسیدیم، ببخش ✍️ سیّدمهدی نقبایی @mouood_org
🔘 نوزدهمین نشست تخصصی و کارگاهی مهدویت در سال جاری برگزار می گردد... 🔰 موضوع: عصر حیرت و وضعیت فرهنگی و تمدنی عصر حاضر ✅ سرفصل های نشست: 1⃣ تحولات فرهنگی مقدمه تحولات تمدنی 2⃣ کودتای سقیفه 3⃣ انزوای اسلام علوی در سایه اسلام اموی 4⃣ دگرگونی اجتماعی - سیاسی جهان اسلام در عصر غیبت 5⃣ پیامدهای اجتماعی - سیاسی و فرهنگی جهان معاصر ⏰ زمان: شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۰:۳۰ برابر با ۲۸ محرم الحرام ۱۴۴۶ 🎙 مدرس: استاد برجسته کشوری مهدویت استاد 🌐 شرکت در کارگاه آموزشی و مشاهده از طریق لینک زیر: https://www.skyroom.online/ch/kau.kazeroon/meeting 🔹 حضور همه فرهیختگان مزید امتنان است 📚 دبیرخانه مهدویت استان فارس @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی(۵): غیراصیل بودن بنی امیه 🔸گزارش های متعددی در دست است که اصل و نسب بنی امیه را زیر سؤال می برد: امیرالمؤمنین(ع) در نامه ای به نوشت: «آزادشدگان و فرزندان آنها را چه به جداسازی نخستین مهاجران و تعیین رتبه و طبقه آنها؟ از صدای مهره معلوم است که از جنس سایر مهره ها نیست.» طرفداران معاویه تصریح دارند این عبارت، درباره کسی به کار می رود که خود را به گروهی که از آنها نیست، نسبت می دهد و نخستین بار برخی از صحابه این جمله را در ردّ ادعای عقبه بن ابی معیط، درباره قریشی بودن خودشان به کار بسته اند. 🔸 ابوطالب در ماجرای شعب، شعری سرود و در ضمن آن چنین گفت: «به خصوص از عبدشمس و نوفل یاد می کنم که ما را همچون سرپوش زنان به کناری انداختند. پدر آن ها از قدیم، برده پدربزرگ ما بود. آنها فرزندان همان کنیز فراخ چشمی هستند که از آن سوی دریا آورده شد.» 🔸 ابن عباس در پاسخ معاویه که گفته بود: مگر ما همه شاخه های یک درخت به نام عبدمناف نیستیم؟ گفت: هرگز! از راه درست منحرف شدی و پاسخ را رها کردی. میان ما و شما برزخ و حجابی است که شما پوسته و ما مغز آن هستیم. چقدر فاصله است میان بندگان و سروران! امیه را همانند هاشم می دانی؟! هاشم، دارای اصالت و کرامت بود، نه پَست و حرام زاده... 🔸 نکته ی دیگری که نباید در این زمینه دور از نظر بماند اینکه، به حکم رسول الله(ص)، سیادت و ذوی القربی بودن به نسل هاشم رسید و نسل عبدشمس در این عنوان هیچ سهمی ندارند. براساس آیه ، آن بخش از که بدون درگیری و با قرارداد صلح آزاد شده بود، ملک شخصی رسول الله(ص) به شمار می آمد. نحوه تقسیم خمس خیبر، باعث اعتراض برخی از افراد خاص شد. براساس آیه قرآن، رسول الله(ص) باید بخشی از خمس را میان نزدیکان خود تقسیم می نمود. این عده اعتراض داشتند که چرا رسول الله (ص)، این بخش را به و بنی مطلب اختصاص داده و آنها را از آن محروم کرده است؟ و اینکه چه فرقی میان آنها و بنی مطلب است؟ پاسخ رسول الله(ص) اما جالب است. ایشان فرمود: بنی هاشم و بنی مطلب، هیچ گاه مرا رها نکردند. بنی هاشم و بنی مطلب، یکی هستند. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org