eitaa logo
عرفان های نوظهور
392 دنبال‌کننده
198 عکس
99 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی خدا و ابلیس در فرقه حلقه تبانی می‌کنند! از جمله مباحثی که در عرفان حلقه به صورتی پررنگ تبلیغ می‌شود، نگرشی جدید به «شیطان» است. این نگرش از آن‌جا که به عنوان یک بینش اسلامی در کتاب‌های عرفان حلقه ارائه می‌شود، نیازمند بررسی و نقد است. در کنار آن، تبیین بینش قرآنی و روایی ضرورت دارد تا مخاطبان عرفان حلقه این نگرش را به حساب متون اسلامی نگذارند محمدعلی طاهری می‌گوید: «ابلیس به عنوان کارگزاری که بر اساس طرحی از پیش تعیین شده مأموریت خود را انجام داده است... .»[ موجودات غیر اُرگانیک/ص 13] این مطلب علاوه بر بی اساس بودن و دروغ بستن آشکار بر خداوند، با عدالت رحمانی خداوند هم سازگار نیست، مگر می‌شود خداوند متعال ابلیس را در اوج فرمانبرداری، به آتش دوزخ وعده داده باشد؟؟؟ در حالی که ابلیس، با رعایت تمامی جوانب کار، علت تمرّد و عدم سجده بر آدم را برتری خود بر آدم ذکر می کند، نه نوعی مأموریت از جانب خدا یا إشعار به توحّد به ذات اقدس الاه. و بعد از آن است که خداوند ابلیس را گناهکار معرفی می‌کند. «قال أنا خیرً منه خلقتنی مِن نارٍ و خلقتَهُ من طینٍ»[اعراف/12]؛ «إنّ الشیطانَ کان للرّحمنِ عِصِیّا»[مریم/44]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرفان‌های نوظهور، معنویتی بریده از آسمان در تفکر ذن بودیسم آمده است: «دعا و مناجات از دید ذن، تنها بافته‌هایی از صور ذهنیه است که برای استفاده اذهان مقدس با استادی تمام، تنیده شده است.»[سوزوکی، د.ت.مقدمه‌ای بر ذن بودیسم، مقدمه یونگ،ص 51] از نظر ذن بودیسم، تکیه بر فیض آسمانی، تکیه بر بخت و اقبال است و تفوق بر لایه‌های پنهان انسان، تنها از راه‌‌های بشری به دست می‌آید و عملی‌تر است.[همان، ص40] در حالی که صحبت از تعالی معنوی در معنویت‌های کاذب و در عمل بی‌تفاوت بودن نسبت به ارتباط با جهان معنا، تناقضی آشکار وجود دارد؛ و روش عرفانی مذاهب، هرگز متکی بر بخت و اقبال نیست. از دیدگاه عرفان اسلامی اصولاً اگر از جانب آسمان کششی وجود نداشته نباشد، کوشش عارف و راهرو، به جایی نخواهد رسید. بنابراین باید گفت؛ اگر انسان خود را از آسمان و امور ماورای زمین جدا کند، هرگز نمی‌تواند از خواسته‌های نفس و لذایذ فانی این دنیا رهایی پیدا کند. چون خاصیت دنیاگرایی و وابستگی یه دنیا این است که انسان را از امور ماورایی و آسمانی دور می‌کند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معنویت‌های کاذب و ترویج بی‌خدایی و آزادی افسار گسیخته در مبانی ذن بودیسم آمده است:«ذن حتی از خوبی و بدی و گناه و ثواب هم آزاد است و به طور کلی به دنبال آزادی از همه قید و بندهاست و تفکر به خدا و صفات او و هر نوع تفکر استعلالی، هرچند در مرحله‌ای شاید مفید باشد، اما در نهایت باید کنار گذاشته شود. حتی تصور وحدانیت یا همه خدا بودن، مانع آزادی اصلی مطرح است.»[سوزوکی، د.ت.مقدمه‌ای بر ذن بودیسم، مقدمه یونگ،ص 46-50] در تفکر ذن هرچند خدا رسماً نفی نمی‌شود، اما هیچ اسمی یا رسمی از خدا به عنوان محور هستی و دیگر مفاهیم مقدس وجود ندارد. در حالی که در عرفان اسلامی محور همه چیز خدا بوده و قرب الهی به عنوان غایت و هدف توسط عارف دنبال می‌شود. بنابراین باید گفت؛ یکی از عوامل گرایش افراد به برخی از فرقه‌ها و معنویت‌های کاذب، همین آزادی افسار گسیخته و عدم اعتقاد به خداوند حاضر و ناظر بر اعمال بندگان است. یعنی کسی که به دنبال رسیدن به لذایذ نفسانی بوده و هیچ قید و بندی برای خود قائل نیست، معنویت‌های کاذب بهترین گزینه برای رسیدن او به اهدافش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهوت رانی‌ به اسم عرفان اوشو می‌‍گوید: «سکس باید بخشی از زندگی مذهبی شما باشد، باید چیزی مقدس باشد؛ سکس نباید چیزی قبیح باشد، نباید به صورت چیزی زشت دیده شود،نباید سرزنش و محکوم شود؛ از شما در خواست می کنم فقط وقتی به سکس روی بیاورید که احساس سرور دارید،احساس عشق دارید،وقتی نیایشگر هستید؛ در پشت اشتیاق برای سکس، یک تجربه مذهبی، یک تجربه روحانی وجود دارد.»[ اوشو،از سکس تا فراآگاهی، ص، 3-4و14] به راستی عرفانی که قرار است انسان را تا بی‌نهایت کمال انسانیت برساند، از مسیر شهوت‌رانی و هوس‌بازی می‌گذرد؟؟؟ اوشو و دیگر مروجان عرفانِ مبتنی بر سکس چیزی جز چند دقیقه لذت و شهوت جنسی، درک و فهم دیگری از جایگاه رفیع و والای یک انسان عاشق به معنای حقیقی{عشق حقیقی به خدا} پیدا نکرده‌اند. به دلیل این‌که از نظر این افراد همه عشق در قالب عمل سکس و شهوت پرستی تفسیر و معنا می شود ؛ و این خود نشان دهنده باطن شهوت ران و حیوانی این قبیل افراد است. اینجاست که جایگاه بی‌بدیل عرفان اسلامی باید برای جوامع انسانی معرفی و تبیین شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من هستم نه دوازدهم!!!! ‌ همه جوره اش را دیده بودیم الا اینجوریشو...‌ در هر و منطقه ای دروغینی در صدد هستند تا با ادعاهای واهی و سوءاستفاده از «» و دینی مردم، به امیال نفسانی خود دست یابند. الحسن البصری از جمله کسانی است که تا کنون بیشترین ادعاهای مربوط به را به نام خود رقم زده است... لطفاً پیج را به دیگران معرفی فرمایید ❤ ظهور کرد @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مارا هم هدایت کنید اتباع احمد الحسن ادعاهایی را دارند مانند اینکه احمد الحسن معجزه ی مهمی مانند دانستن قبر حضرت زهرا س را دارد!!!!! نمی دانم واقعا اتباع احمد اسماعیل این مورد را به عنوان یک معجزه از احمد پذیرفته اند؟؟؟ وقتی امری که نمی شود برای اثبات آن دست به کاری زد (نبش قبر حرام)چگونه می توان این را از احمد پذیرفت؟؟؟ یعنی اثبات امر امامت احمد منوط به فعل حرام است؟؟؟!!!! خواهشا اتباع احمد هوشیار باشند @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در احادیث متعدّد نقل شده است که تعداد جانشینان پیامبر(ص) دوازده نفر است که نُه امام از آنان، از نسل حسین بن علی(ع) می‎باشند. در برخی از این احادیث آمده است که آخرین آنها مهدی قائم(عج) می‎باشد؛ چنان‎که از ابوسعید خدری روایت شده است که گفت: از پیامبر(ص) شنیدم که می‎فرمود: «اهل بیت من مایه امنیت برای اهل زمینند؛ چنان‎که ستارگان آسمان مایه امنیت برای اهل آسمانند.» از او پرسیدند: امامان پس از تو، از اهل بیت تو می‎باشند؟ فرمود: «آری. آنان دوازده‎ نفرند. نُه نفر از آنها که از نسل حسین(ع) می‎باشند، همگی امین و معصومند.» در احادیث نبوی که از طریق شیعه و اهل سنّت نقل شده، تعداد و نام اوصیای پیامبر(ص) و پیشوایان امّت اسلامی پس از او بیان شده است. در این مقاله برخی از این روایات را نقل و بررسی می‎کنیم: 1. دوازده خلیفه در «صحیح بخاری» از جابر بن سمره روایت کرده است که گفت: از پیامبر(ص) شنیدم که می‎گفت: «دوازده امیر خواهند آمد که همگی از قریش هستند».1 در «صحیح مسلم» از جابر بن سمره عبارت های زیر از پیامبر(ص) نقل شده است: 1. این امر پایان نمی‎پذیرد؛ مگر پس از دوازده خلیفه که همگی از قریش هستند؛ 2. تا هنگامی که دوازده خلیفه از قریش رهبری می‎کنند، این دین، عزیز خواهد بود؛ 3. این دین تا روز قیامت برپا است و دوازده خلیفه که همگی از قریش هستند، وجود خواهند داشت؛ 4. تا وقتی دوازده خلیفه بر مردم ولایت دارند، امر آنان گذرا است؛ 5. تا وقتی دوازده خلیفه از قریش بر سر کارند، اسلام عزیز است.2 این مضامین در سایر کتاب‎های حدیث نیز وارد شده است.3 1. بخاری، صحیح، دارالمعرفه، ج 4، ص 248، کتاب
احمد اسماعیل هنوز معنای معجزه را نمی داند معجزه - همانگونه که از لفظ آن استفاده می شود - به کارخارق العاده ای گفته می شود که مدعیان نبوت برای اثبات مدعای خود که ارتباط با عالم غیب و خدای عالم هستی بوده می آوردند ودیگران را نیز بمقابله و معارضه و آوردن مثل آن دعوت می کنند، و چون کسی مانند آنرا نمی تواند بیاورد و عاجز از انجام آن است بدان معجزه می گویند. @n_erfanha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا