eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
311 دنبال‌کننده
449 عکس
385 ویدیو
78 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
یا امام علیه السلام ادرکنی دو در بچّگي پيغمبر شدند. 1 – علیه السلام "يا يَحْيي خُذِ الْكِتابَ بِقُوَّةٍ وَ آتَيْناهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا" (مريم/12) 2 - حضرت علیه السلام "كَيْفَ نُكلَّمُ مَن كاَنَ فيِ الْمَهْدِ صَبِيًّا" (مريم/29) "قَالَ إِنيّ عَبْدُاللَّهِ ءَاتَانِیَ الْكِتَابَ وَ جَعَلَنيِ نَبِياً" (مريم/30) اگر خدا خواسته باشد بدهد، نمي كند و مي دهد وقتي در مي نشيند، نمي داند كجا برود. يك مي آيد جلو مي رود، اين هواپيما به اين بزرگي اين ماشين كوچولو مي رود. در فرودگاه اينطوري است. يعني گاهي يك هواپيماي بزرگ را گم می کند بسيار اندازه ي يك شكلات، به وصل مي كني يك منتقل مي شود دوربين هاي يك كيلو، دو كيلو وزن دارد چند تا عكس مي گيرد. يك وزن چقدر است؟ در چند ميليون برمي دارد؟ امامان ما دارند، وصل به يك هستند. با يك نخ دارد. اسكناس بدون آن ارزش ندارد. آن نخ است. اين نخ ولايت است. و بايد با هم باشد. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم اجتماعی : اگر در مردم باشد کسی باعث دیگران نمی شود هر کس در هر کجا که خدمت به است باید کارش را انجام دهد و در انجام کارها نباید کوتاهی نکند ما نمی توانیم که را فدای خودمان کنیم اگر کسی مصالح اجتماعی را فدای منافع خودش کند : ۱- کم می شود ۲- بهره از کم می شود اگر هر چیزی ، بیشتر تکه تکه و پراکنده شود و ضعیفتر میشود و وقتی که و خرد و ضعیف شد بهره اش از کم و کمتر می شود وبر یعنی : و هر چه و پیوسته شد می شود و نصیبش از الهی بیشتر می شود که : ید الله مع الجماعه الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم سوره مبارکه مائده آیه 2. وتعاونوا علی البر والتقوی ولا تعاونوا علی الاثم والعدوان واتقوا الله ان الله شدید العقاب در مردم و جامعه باید : در خیر و مفید با یکدیگر همکاری کنند و در کارهای بد همکاری نکنند در آیه شریفه 《 برّ و تقوی 》را کنار هم آورده است و از باب است ّ-----》 در باره کارهای است -----》 درباره است برّ ---> شامل همه می شود تقوی ---> بازدارنده است شامل کارهایی می شود که : ما را از و بدی ها باز می دارد یعنی اینکه : اگر کسی کار نیک است یا می خواهد مشغول شود اینجا و در این صورت اگر او را یاری کنیم این را (( برّ )) می گویند اگر کسی می خواهد کار بدی انجام دهد اینجا تقوی می کند که جلوی او را بگیریم که این است یعنی اینکه : در جامعه همه مردم باید تمام نمای دیگران باشند اگر کسی خواست خلافی مرتکب شود هم در کمکش کنیم هم در انجام کار خوب و کمکش کنیم 《 تعاون علی الاثم 》 عبارت از این است که : را در نمی گیریم را از باطل نمی دهیم و به اصل توجّه نداریم و از دیگران نا درست و می کنیم که متاسفانه این مورد گاهی در جامعه وجود دارد که کمش هم زیاد است و نباید باشد در جامعه هر کس به هر نحوی کند و دردناک در اوست لذا در روایتی آمده ‌که : منادی ندا می کند که : کجایند ؟ یاران ظالمان کجایند ؟ آنهایی که خودشان را ظالمان کرده اند کجایند ؟ کسانی که برای این سه گروه : تراشیده و یا فراهم کرده است کجایند ؟ بعد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود که : همه آنها در از قرار می گیرند و به پرتاب می شوند الحمدلله‌رب‌العالمین کانال نشرخوبی‌ها🌹 خسروانی https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۱ آيا اين سخن صحت داردکه : شيعيان را نخواهند ديد؟ لطفاً توضيح دهيد؟ حديث امام صادق ـ عليه السلام ـ اين است كه : راوي به امام صادق ـ عليه السلام ـ گفت: شنيدم كه مي گفتي همه شيعيان برغم آنچه در آنهاست (گناهاني كه دارند) در جاي دارند. فرمود: به تو گفتم. بخدا سوگند كه همه آنها در بهشت جاي دارند. گفتم: فدايت شوم گناهان، بسيارند و ! فرمود: اما در همگي شما با كه خواسته اش برآورده مي شود و يا جانشينش در بهشت خواهيد بود امّا بخداوند سوگند كه من در بر شما مي ترسم. گفتم : برزخ چيست؟ فرمود: همان است از هنگام تا .[1] ازاين فهمیده می شود که : پس از قيامت و هيچ اي از شيعيان داخل جهنم نمي شود بلكه به مقدس رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ يا يكي از امامان معصوم ـ عليهم السلام ـ عنايات الهي قرار مي گيرد و اهل خواهد شد. 1. فروع كافي، كتاب الجنائز، ج 3، ص 242، ح 3. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۲ آيا اين سخن صحت داردکه : شيعيان را نخواهند ديد؟ لطفاً توضيح دهيد؟ حديث امام صادق ـ عليه السلام ـ گذشت چند : ۱ - كیست ؟ ۲ - چیست ؟ ۳ - آيا شفاعت مطلقاً شامل شيعيان مي شود يا شرائط دارد؟ ۱ - شيعه كيست ؟ روايات ـ عليهم السلام ـ در تعريف شيعه و اوصاف شیعه : 1. امام ـ عليه السلام ـ مي فرمايد: شيعيان ما : #۱ - تسليم_امر ما هستند ۲ - به فرمايشات ما مي كنند ۳ - با ما مخالفند پس هر كس اين گونه نباشد از ما نيست.[۱] 2. گفت: امام ـ عليه السلام ـ فرمود: اي آيا كافي است براي كسي كه ادعاي تشيع داردبگويد كه دوستدار ما است ؟ بخدا سوگند شيعة ما نيست مگر آن كسي كه : ۱ - تقواي خدا را رعايت كند ۲ - از او اطاعت نمايد.[۲] 3. امام ـ عليه السلام ـ فرمود: ( نكنيد در ) و رأي هاي را نكنيد (كه ما شيعه هستيم و انتساب به اهل بيت ماست) «بخدا قسم شيعه ما نيست مگر كسي كه : اطاعت خداي تعالي كند.»[۳] ۱. صفات الشيعه، ص 18. ۲. همان، ص 38. ۳. اصول كافي، ج 2، ص 73، ح1. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۳ پس، از روايات ـ عليهم السلام ـ فهمیده می شود که : كسي است كه : ۱ - مطيع فرمان خدا به دستورات ـ عليهم السلام باشد ۲ - باشد ۲ - در هم فردي باشد. سؤال : كسي كه : مطيع فرمان خدا و اهل تقوي و عمل صالح باشدديگر چه نيازي به دارد ؟ شفاعت چیست ؟ چه شرائطی دارد ؟ حقيقت شفاعت عبارت است از : وصول و و به بندگانش از طريق اولياء و برگزيدگان از عبادش. همانطور كه را از و نخبگان از بندگان به در ارزاني مي كند همينطور هم # را به سوي از همين انسانهاي وارسته در ارسال مي كند.[۱] ۱. الالهيات، ج 4، ص 344. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۴ شفاعت شوندگان : هر كسي مشمول دين قرار نمي گيرد بلکه با انسانهاي گناه _كار موفق به شفاعت يكي از ـ عليهم السلام ـ مي شوند. شرائط ۱. بخدا نداشته باشد. ۲. از روي به وحدانيت داشته باشد. ۳. باشندبه : و و آنچه كه خدا بر پيامبرانش نازل فرموده است. ۴. رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ را نكنند. ۵. را خفيف نشمرد. پس اگر كسي با بخدا (و موارد بالا ) از و مبتلا به و گناهاني هم باشد كه به توبه نشده باشد ولي به داشتن «ايمان» جهنمي نخواهد بود البته بار سنگين او بوسيله و سختيهاي و مواقف آغازين سبك مي گردد و اگر با اين ها از پاك نشد به شفاعت از نجات مي يابد.[۱] ۱ - الالهيات، ج 4 ص 347-348. آموزش عقايد ص 481. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
🌷🍃🌷🍃🌷 🌺🧚‍♀️دوباره آمده در حیطه ی خادم معلم پیغمبران است مقامش خارج از وبیان است به امر کوشا ترین است خاتم و او چون است به از جور معلم بباید گشت بر بود همچون بر به فکر اوست همواره شب و روز معلم چون در است ، است معلم، روز تو بر تو مبارک نگهدارت بود رب الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۵ ادعاي باعث نمي شود بلكه این چند چیز است : ۱ - ۲ - ۳ - به اعتقادات حقه ( ) یعنی : بودن به خدا و و امامان معصوم علیهم السلام ۴۴ - در و عملاً فردي بودن یعنی : در عمل به بي نيست اگر کسي باشد، تا وقتي كه اين ناپسند او را از ايمان و باور قلبي اش خارج نكرده و در موقع با از دنيا برود دارد كه در روز شامل حال او شود چون به گوهر در قلب او اين را دارد كه مورد شفاعت قرار گيرد ولو معاصي كثيري از او صادر شده باشد. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
امام ـ عليه السلام ـ ۶ اگر كسي است که : من شيعة هستم ولي را مي شمرد ولو را هم در داشته باشد و با آن از اينچنين براي ندارد چرا ؟ چون براي دارد از شرائطش اين است كه : ۱ - مؤمن به و پيامبر و هر آنچه كه بر او نازل شده است باشد ۲ - را نشمرد ولی اینجا فرض اين است كه : اينچنين آدمي در كوتاهي كرده و اين مسأله مهم را شمرده است. در نتيجه معنای روايت امام صادق ـ عليه السلام ـ چنين می شود که : هيچ اي 《 با آن تعريفي كه از شيعه بيان شد 》 به نمي رود. : دو دسته مي شوند : ۱ - اي كه او را مي كند ۲ - شيعه اي كه عملش براي بهشتي شدن نيست و با بهشتي مي شود. پس شيعيان : چه از گروه اول باشند و چه از گروه دوم باشند نخواهند رفت اما و بر _شيعه در حتمي است (البته اگر در يا هنگام با و عذاب گناهانشان پاك نگردند) چرا ؟ چون كه و در برزخ را به ما نداده اند و به عهده ما و خدا گذاشته اند الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
در ، جواني گرفت با تکه اي گران قيمت چوب بسازد به پسرش گفت: « اين را نکن، چون اين هاي تجملي موجب توست!» شاهزاده دستپاچه شد. نميدانست حرف پدرش جدي است يا دارد او را مسخره ميکند. گفت: وقتي چوب غذاخوري از عاج گران داشته باشي، گمان ميکني که آنها به ظرف هاي ميز غذايمان نمي آيند. بعدش به ها و کاسه هايي از يشم ميشوي. بعدش می گویی، خوب نيست هايي ساده را در کاسه هايي يشمي با چوب غذاخوري ساخته شده از عاج بخوري. بعدش سراغ غذاهاي و اشرافي ميروي. وقتی که به غذاهاي اشرافي و گران قيمت کردی، حاضر نميشوی لباس های ساده بپوشی و در خانه اي بي زر و زيور زندگي کنی. بعدش هايي ابريشمي ميپوشي بعدش ميخواهي باشکوه داشته باشي. بعدش به تمامي دارايي سلطنتي نياز پيدا مي‌کني و خواسته هايت زیاد و زیادتر ميشود. بعدش تجملاتي میکنی و هزينه هايت بي حد و اندازه ميشود و ديگر از اين خلاصي نداري. « همه اين : و و گسترش ويراني و غم و اندوه در قلمرو سلطنت ما و سرانجام تباهي ما خواهد بود... چوب غذاخوري گران قيمت تو مساوی است با تَرَک باريکي بر در و ديوار اي ، که سرانجام ويراني را درپي دارد.» شاهزاده جوان با شنيدن اين سخنان خواسته اش را فراموش کرد. سال ها بعد که او به پادشاهي رسيد، درميان همه به و فرزانگي يافت. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
32.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیت الله «معنای در بیان امام سلام الله علیه» الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
منصور دوانقي و به قتل امام وقتی كه خطري متوجه مي شود،بايد علاوه بر مناسب ،به روي آورد. گاهي جز به نماز هیچ راهي براي انسان ندارد. مي گويد كه : دوانقي در وقتي غضبناك شد و به قتل امام (ع )گرفت . لذا امام را نمود. هنگامي كه امام به در او رسيدند ، امام به من (راوي )فرمود : تا دوركعت نماز بخوانم . وقتي امام نماز خواندندونزد منصور رفتند.منصور اول بود ولي بعدبصورت يك آدم درآمد وامام را با به منزلش برگرداند. در علماء زياد شنيده شده كه در مواقع بحراني و به نمازروي مي آوردند. وقتي كشتن از سوي شاه صادرشد و جلاد با خط نزد ملاطاهررفت .قبل از اجراي حكم شاه ،ملاطاهر مشغول نماز شد،ويك نماز طولاني را شروع كرد.ناگاه حكم ديگر شاه مبني بر دستگيري ايشان ورفتن نزد شاه باطلاع ملاطاهر رسيد. وهنگامي كه او را نزد شاه بردند،سخناني بينشان ردوبدل شد وعاقبت با صحت وسلامت از كاخ شاه بيرون آمد. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم بدان که : دو قسم است : ۱- علم ۲- علم علم مقصود لذاته : قلبی است که آن را : یا هم می نامند علم مقدمی : است که به آن به می آید که آن را : یا هم می نامند مجموعه این دو علم باطنی و ظاهری یا علم حقیقت و شریعت را 《 》نامیده اند که : سوره مبارکه آیه 269. الحکمة من یشاء ومن یوت الحکمة فقد اوتی کثیرا الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b