eitaa logo
قران پویان
438 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
667 ویدیو
605 فایل
تدبردر قرآن وتفقه در دین با عمومی سازی فهم وعمل به قرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*💢🔻آیا خدا در همه است؟لبالمرصاد بودن خداوند یعنی چه؟* لزوم فهم معنای آیات در سوره و مربوطه* *بخشی از سخنرانی مرحوم آقای جمال در جلسه سوم روش مطالعه و فهم بهتر قرآن* 🔸اطلاعات بيشتر در كانال زير در تلگرام و ايتا: @tadabbor_quranpuyan
جامعه_ما_و_غروب_نهج‌البلاغه_سروش_محلاتی.MP3
17.38M
از نگاه چه کسانی هستند؟ عموم شهروندان یا طرفداران آنها؟ 🛑قسمت اول: 🔻در نهج البلاغه محور ارزش‌های اجتماعی است که شاخص‌های آن در بهرهمندی از فرصت‌های مساوی با تبیین شده است. ❓چرا در جامعه این شاخص‌ها محقق نشد؟ 💢 با بدفهمی، معنای و در نامه مالک اشتر، همه امکانات و توجهات را برای بخشی خاص، در نظرگرفتند و شاخصهای قربانی شد. 🔻اختصاص حقوق عموم شهروندان به اقشار خاصی از عوام ( که بنابر بیان خودشان، کسانی اندکه در صحنه ها و تجمعات پای کار نظام ایستاده اند) و حذف نقش گروه‌های اجتماعی مانند و ، شرایط کنونی را پدید آورده است. 💢رویکردشان این است که دنبال رضایت همان عوام باشید. حتی در هم دغدغه شان مشارکت همین طبقه است. خواص هم که همه احزاب و گروههای اجتماعی و مخالفین هستند، حضور و خواست اینها برایشان مهم نیست. ✅اما در گفتار علی ع طبقه عامه، همه مردمند و صحبت از حقوق همه رعیت است. اما در نگاه علی ع خاصه چه کسی است؟ کسانی که بیشتر حقشان محروم شده و مستحق رسیدگی هستند. 🔹استاد سروش محلاتی 📆۵ بهمن ۱۴۰۲، مصادف با ١٣رجب @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در و ⭕️قسمت اول : 🔶هرچه و را فورا ❌ در این روزها که هر کسی یه چیزی میگه باید خیلی به یاد این باشیم ... دکتر سید محسن زیست قرآنی. ┏━━━🍃=🌸━━━┓ @zistequrani ┗━━━🌸=🍃━━━┛ https://chat.whatsapp.com/EcWfio5iuIq01Dy5YeT0Tt https://eitaa.com/joinchat/245891088C04b58d311d
از زبان محمدرضا حکیمی 1⃣ را به سه بخش تقسیم می‌کرد: ↩️۱- گروهی که جز تامین زندگی منظوری ندارند و از بی بهره اند و به جای خدمت به دین خیانت می‌کنند. این گروه را -مانند هر مسلمان آگاه و هر روحانی بصیر و عالم و عامل و متعهد- نمی‌پذیرفت. ↩️۲- گروهی که فضل و دانش دینی دارند، اما و شعور سیاسی و تجربه اجتماعیند. این گروه را هم برای تبلیغ درست و نشر اسلام، در جهان امروز، و برای انسان امروز، قادر نمی‌دید. و او عقاید خویش را در این موارد کتمان نمی‌کرد و صریحا می‌گفت. ↩️۳- گروهی دیگر آگاه و متقی. این دسته را می پرستید. و خود می گفت: (دانشجویان، اغلب در چهار ساله دوره دانشجویی به مبارزات اجتماعی می‌پردازند، ولی روحانیون و طلاب در همه عمر در سنگر مبارزه‌اند. بنابراین، اگر طلاب، با بیشتر آشنا گردند، مبارزات اجتماعی و دینی به ثمر خواهد رسید، و اگر امیدی هست، به روحانیت است) 📖سه یار خراسانی در انقلاب، ص۷۹ 2⃣بزرگترین تقدیری که از شده است👇 این سخن از معروف است: من به عنوان کسی که رشته کارش و مسائل اجتماعی است، ادعا می کنم، در تمام این دو قرن گذشته، در زیر هیچ ، امضای یک آخوند نجف رفته نیست؛ در حالی که زیر همه این قراردادهای استعماری، امضای آقای دکتر و مهندس فرنگ رفته هست... این یک طرف قضیه، از طرف دیگر، پیشاپیش هر مترقی در این کشورها، همواره بدون استثنا، قیافه یک یا چند راستین اسلامی، و بخصوص وجود دارد.... 👈👈و این بزرگترین است که تاکنون از روحانیت شده است... 🔺🔺🔺پس او می‌کرد که -طبق آیات و روایات- از دینی و اجتماعی و انقلابی است، نه ، که برخی به اشتباه چنین می‌پندارند... 📙سه‌یار‌خراسانی در انقلاب: ص۸۰ ‍ ❇️نقش دکتر در انقلاب اسلامی ایران 🔺با همه آنچه یاد شد، کار به هر صورت می‌گذشت، تا نهضت امام خمینی پیش آمد، و حادثه ۱۵ خرداد، و سپس زندانی شدن امام، و تبعید او و در این برهه از زمان واجب بود که روحانیت وارد عمل شود، و فرهنگی غنی و مایه‌ور از اسلام -در تناسب با جنبش انقلابی موجود و با شناخت تازه‌تر و پویاتری از ایدئولوژی تشیع- عرضه بدارد. این، وظیفه واجب روحانیت بود. و این ضرورت هنگامی بیشتر حس شد که نسل نو -که در زمان شروع انقلاب هنوز کودک یا کم‌سال بود- روی کار آمد. این نسل می‌خواست دریابد که دین چیست؟ تشیع چه حقیقت اعتقادی و عملی را پیشنهاد می‌کند؟ رابطه دین و دین‌داری با درگیری‌های زندگی و مسائل سیاسی کدام است؟ تکلیف مذهبی در جریان حوادث چیست؟ و هویت دینیِ انقلاب خونین ۱۵ خرداد چه بوده است؟ و فلسفه اجتماعی و سیاسی تبعید پیشوای دین چیست؟ و پاسخ مذهب بر این‌همه ناروا و ظلم و جنایت که در جامعه می‌گذرد چگونه است؟ و آیا اقدامی باید کرد؟ و اگر باید کرد چگونه؟ و امثال این مسائل... اینجا بود، و در یک‌چنین نیاز مبرم و خلآ بزرگ، که دکتر علی شریعتی به میدان آمد. و شرایطی مساعد فراهم شد. 💫 امکانات «حسینیه ارشاد» و دوستان و یاران آنجا در اختیار او قرار گرفت. جوانان تشنه، از همه‌سوی، دور او را گرفتند. از شهرها به نزد او آمدند، و او را به شهرها بردند و ... و او به کار شگرف خوش دست زد و پیروز گشت. دکتر شریعتی، سه نیاز مرتبط را بخوبی درک کرد: 1⃣نیاز مذهب به انطباق با . 2⃣نیاز جامعه به داشتن پایگاه مذهبی. 3⃣نیاز تحقق این دو به . دکتر شریعتی، پس از درک این سه نیاز، به صورتی جدی، با داشتن مایه‌هایی مهم، چون اطلاع وسیع از مسائل تاریخ و جهان معاصر، قدرت تحلیل نیرومند، هوش سرشار، نبوغ فکری و ادبی، تخصص در جامعه‌شناسی، و خلوص اندیشه‌ای، به موفقیتی عظیم دست یافت. و توانست انقلاب را نیرویی عظیم بخشد و توده‌هایی وسیع از نسل جوان را در جبهه اسلام قرار دهد و به حرکت درآورد. 📙تفسیر آفتاب: ص۲۲۴ کانالِ قرآن‌پویان تدبر در قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادى عليه السلام ـ در دعا به درگاه خداوند يا مَن تُحَلُّ بِأَسمائِهِ عُقَدُ المَكارِهِ، ويا مَن يُفَلُّ بِذِكرِهِ حَدُّ الشَّدائِدِ، ويا مَن يُدعى بِأَسمائِهِ العِظامِ مِن ضيقِ المَخرَجِ إلى مَحَلِّ الفَرَجِ ♦️اى آن كه گِره هاى ناملايمات با نام هاى او باز مى شوند! اى آن كه تيزى سختى ها با ياد او كُند مى شود! و اى آن كه با خواندن نام هاى بزرگش از تنگنا به گشايش، راه بُرده مى شود! مُهج الدعوات صفحه ۳۲۵ @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 یــڪ صفحـہ قرآטּ بـہ همراـہ ترجمـہ 📖 آیه 73 تا 79 📄 ༻🍃‌🌸🍃༺         🆔@quranpuyan
4_6030754577509257976.mp3
2.75M
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏‌‌‌‌‌‌‌‏ 📖 🎙آقای بازرگان 🆔@quranpuyan
🕊 مربوط بہ 🔻 ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️ به دنيا، انسان را می‌كند. 💠‏وَ مِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتانا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَ لَنَكُونَنَّ مِنَ الصَّالِحِينَ (۷۵) فَلَمَّا آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَ تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ (۷۶/توبه) 🌱‏و برخی از آنان با خدا پيمان بسته بودند كه اگر خداوند از فضل خويش به ما عطا كند، حتماً صدقه (زكات) خواهيم داد و از نيكوكاران خواهيم بود. ‏پس چون خداوند از فضل خويش به آنان بخشيد، بدان بخل ورزيدند و (به پيمان) پشت كرده و روی‌گردان شدند. ‏🔹انسان، ناسپاس و عهد شكن است. عاهَدَ اللَّهَ‌ ... لَنَصَّدَّقَنَ‌، بَخِلُوا بِهِ‌ ‏🔹به پيمان و قول‌های در حال فقر و اضطرار، چندان اعتمادی نيست. فَلَمَّا آتاهُمْ‌ ... بَخِلُوا ‏🔹اگر لياقت وظرفيّت نباشد، نعمت‌های الهی برای انسان نقمت می‌شود. مالی ارزشمند است كه عامل سقوط نگردد. آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ‌ ... تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ‌ ‏🔹دلبستگی به دنيا، انسان را بدفرجام می‌كند. كسی‌كه در ادای زكات و صدقات بخل ورزد، كم‌كم از دين روی‌گردان می‌شود. بَخِلُوا ... وَ هُمْ مُعْرِضُونَ‌ 📚‏تفسیر نور ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
❇️اهميت به كار است نه 💠الَّذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطَّوِّعِينَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ فِي الصَّدَقاتِ وَ الَّذِينَ لا يَجِدُونَ إِلاَّ جُهْدَهُمْ فَيَسْخَرُونَ مِنْهُمْ سَخِرَ اللَّهُ مِنْهُمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ 🌱کسانی که در مورد صدقات، به افرادی از مؤمنان که با رغبت (صدقه) می‌دهند و (نیز) افرادی که فقط توانایی (اندکی) در خود (برای صدقه) می‌یابند، خرده می‌گیرند و آنان را مسخره می‌کنند، خداوند مسخره‌شان خواهد کرد، و عذابی دردناک خواهند داشت. توبه - ۷۹ 🔷✨‏اين حقيقت به خوبی از آيات قرآن بدست می‌آيد كه اسلام در هيچ موردی روی" كثرت مقدار عمل" تكيه نكرده، بلكه همه جا اهميت به" كيفيت عمل" داده است، و برای اخلاص و نيت پاك، ارزش فوق العاده‌ای قائل شده كه آيات فوق نمونه‌ای از اين منطق قرآن است. 🔷✨‏همانگونه كه ديديم برای عمل مختصر كارگر مسلمانی كه شبی را تا صبح نخوابيده، و با قلبی پر از عشق به خدا، و اخلاص و احساس مسئوليت در برابر مشكلات جامعه اسلامی، كار كرده و توانسته است با اين بيدار خوابی يك من خرما به سپاه اسلام در لحظات حساس كمك كند، فوق العاده اهميت قائل شده، و كسانی را كه اينگونه اعمال ظاهرا كوچك و واقعا بزرگ را تحقير می‌كنند، شديدا توبيخ و تهديد می‌كند، و می‌گويد مجازات دردناك در انتظار آنها است. 👈‏از اين موضوع اين حقيقت نيز روشن می‌شود كه در يك جامعه سالم اسلامی به هنگام بروز مشكلات، همه بايد احساس مسئوليت كنند، نبايد چشمها تنها به متمكنان دوخته شود، چرا كه اسلام متعلق به همه است، و همه بايد در حفظ آن از جان و دل بكوشند. 👌‏مهم اين است كه هر كس از مقدار توانايی خود دريغ ندارد، سخن از بسيار و كم نيست، سخن از احساس مسئوليت و اخلاص است، قابل توجه اينكه در حديثی می‌خوانيم كه از پيامبر ص سؤال شد: ‏ای الصدقة افضل:" كدام صدقه و كمك از همه برتر است" پيامبر ص فرمود: ‏جهد المقل‌ 👈‏يعنی" مقدار توانايی افراد كم در آمد"! 📚تفسیر نمونه ༻🍃‌🌸🍃༺ 🆔@quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻💐 اگر شما هم هميشه وقت خواندن قرآن، آرزو داشتين كه آيات را بفهميد اما فرصت يا حوصله شركت در كلاسهاي حضوري تدبر يا دوره هاي طولاني تفسير ترتيبي يا شركت در جلسات مختلف قرآني را نداشتين، و يا اگر مسلط نبودن به زبان عربي يا روخواني قرآن، مانع شما بوده يا فكر مي كرديد كه تحصيلات حوزوي براي اين كار نياز است، 👇👇👇👇👇👇👇 ♦ از موانع ذهني بالا فرار كنيد و فرصت امسال را براي تجربه معنوي فهم آيات و سوره‌ها مغتنم بدانيد و در طي 10 هفته را بطور همراه با تمرين عملي فرابگيريد. 🟡🟢نظریکی از قرآن آموزان دوره‌ قبلي روش ساده دوره چهاردهم، تابستان 1401 ✅سلام استاد خدارو شاکرم توفیق شرکت در این دوره را نصیبم کرد. چنان وصف ناپذیر و مشتاق تلاوت قرآن شدم گویی آیات الان نازل شدن و مخاطب اصلی آیات خودم هستم. 🔸شما به خوبی راه را نشانمون دادین طوری که ترسی از تدبر در سوره های دیگر را ندارم. هزاااااران بار شکر که باشما آشنا شدم. 👈👈نگاهی نو و و سرشار از شعف بخاطر بررسی سوره وکشف مقاصد سوره و حس انس بیشتر باکلام وحی در من ايجاد شد. من قبلا دوره تدبر استاد ... را شركت كردم. مثل کلاس درس دانش آموزیست یعنی دقیقاً همان مطالب را بدون کم و کاست باید حفظ کنیم که این اصلأ با روحیات من سازگار نیست ولی روش شما مثل استاد و دانشجوست راه را نشان می دین و فرصت میدین دانشجو خودش به نتیجه برسه که همین امر باعث ذوق و شوق و عطش بیشتر میشه سركار خانم اميني ✅👈جهت اطلاع از جزييات بيشتر و دوره جديد و مشاهده ،به لينك هاي زير مراجعه نماييد در تلگرام و ایتا: @tadabbor_quranpuyan در واتساپ: https://chat.whatsapp.com/KmJSRCcMZvWDzIFaS7lv8T در سايت قران پويان https://b2n.ir/a02388 مشاهده كليپها در اپارات https://www.aparat.com/quranpuyan/videos
♻️♻️♻️ : تدبر در سوره های قرآن به ترتيب نزول 1⃣ تدبر در سوره 🔹فراز آیات ۴-۱ سوره هود بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان الَر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِن لَّدُنْ حَكِيمٍ خَبِيرٍ {1} الف لام راء كتابى است كه آيات آن استحكام يافته سپس از جانب حكيمى آگاه تفصیل و شرح داده شده است {1} أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ اللّهَ إِنَّنِي لَكُم مِّنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ {2} (عصاره کتاب این است) كه جز خدا را نپرستيد به راستى من از جانب او براى شما هشداردهنده و بشارتگرم {2] وَأَنِ اسْتَغْفِرُواْ رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُواْ إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُم مَّتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَلٍ مُّسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْلٍ فَضْلَهُ وَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنِّيَ أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ كَبِيرٍ {3} و اينكه از پروردگارتان آمرزش بخواهيد سپس بسوی او بازگردید [تا] شما را با بهره‏مندى نيكويى تا زمانى معين بهره‏مند سازد و به هر شايسته‌ی نعمتى، از كرم خود عطا كند و اگر رويگردان شويد من از عذاب روزى بزرگ بر شما بيمناكم {3} إِلَى اللّهِ مَرْجِعُكُمْ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ {4} بازگشت ‏شما به سوى خداست و او بر هر چيزى تواناست {4} ♻️عصاره فراز آیات ۴-۱ : پیام کتاب خدا انحصار عبادت به الله و بازگشت نهایی شما بسوی اوست. پیامبر هم از جانب خدا بشارت دهنده به بهره‌مندی نیکو در دنیا در صورت استغفار و بازگشت بسوی خدا و انذار دهنده از عذاب بزرگ در صورت روگردانی از کتاب است. نکات: ۱- پیامهای اصلی قرآن که در سه آیه بالا آمده در ادامه سوره از قول انبیای قبل نیز نقل شده است: (همانند سوره شعرا) ان اعبدوالله از قول هود، صالح و شعیب بیان شده است.لا تعبدوا الا الله نیز از زبان نوح، استغفروا ربکم ثم توبوا الیه: از زبان هود، صالح و شعیب ، انذار از عذاب: اخاف علیکم عذاب یوم ..از زبان نوح و شعیب ۲- بیشترین تکرار لا تعبدوا الا الله در سوره هود (۲ بار) و بیشترین تکرار اعبدوالله در سوره هود (۳ بار) بعد از سوره اعراف ۳- بیشترین تکرار افعال استغفر و توبوا در سوره هود ۴ بار ۴- ۱۳ بار تکرار عذاب ۵- ۵ بار تکرار جاء امرنا و دو بار جاء امر ربک (کنایه از وقوع عذاب) ۶- تکرار زیاد الله و رب و اسمای الهی ۷- تکرار رحمت ۸ بار در سوره که اکثر آنها به پیامبران و پیروانشان اشاره دارد. https://zaya.io/ldpig کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
💐💐باسلام به مخاطبان گرامي پستهاي اين هفته بدليل تقارن با ايام تبليغات ، به ترتيب ايات ارسال نميشود و اياتي متناسب با مسايل اخلاقي و حقوقي مرتبط با برگزيده و ارسال خواهد شد. 🌹انشالله مورد استقبال و عمل مخاطبان عزيز ،نامزدها و طرفدارانشان و مسئولين قرار بگيرد.
: قرآن: و ⭕️شماره 11: و ريختن ديگران، نامزدها و طرفدارانشان ممنوع🚫 💮🔶إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَ تَقُولُونَ بِأَفْواهِكُمْ ما لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ «15»نور 🔹آنگاه كه از زبان يكديگر (تهمت را) مى‌گرفتيد و آنچه را به آن علم نداشتيد، دهان به دهان مى‌گفتيد واين را ساده وكوچك مى‌پنداشتيد، در حالى كه آن نزد خدا بزرگ است. 1⃣- پذيرش و انتشار آنچه بر سرزبان‌هاست، بدون تحقيق محكوم است. 2⃣- زير سؤال بردن مردم را ساده نگيريم. «وَ تَحْسَبُونَهُ هَيِّناً» 3⃣- نقل و از گناهان كبيره است. 4⃣- در نزد خداوند، دنيا كوچك، ولى به مسلمان بزرگ است.«وَ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ» 📚تفسير نور 💫كانال قرآن پويان. @quranpuyan
به نام خدا فهرست پستهای در قرآن و روايات ✅ و مکارم اخلاقی و پرهیز از رذائل اخلاقی در اسلام، روح و جوهر دین که حاکم بر تمام زوایای فکری، گفتاری و رفتاری انسان است محسوب می شود. ♦ براين اساس و باتوجه به لزوم رعايت اصول اخلاقي توسط حاکمیت، نامزدها و هواداران انها و نيز كليه مخاطباني كه پستهاي سياسي توليد يا بازنشر ميكنند، در سال 1400 در 25 قسمت به تبيين برخي آيات و روايات مرتبط با اخلاق سياسي پرداختيم. 🔻🔻عزيزان مذهبي كه نسبت به رعايت مسايل اخلاقي دغدغه دارند، ميتوانند نسبت به جستجوي اين پستها در كانال در تلگرام، ايتا و بله و يا كانال در تلگرام و ايتا و واتساپ براساس هشتگ مربوطه اقدام و انرا در ساير گروهها و كانالهاي مرتبط بازنشر نمايند. موضوعات ارسالي عبارتند از: 1⃣ ⭕شماره 1: ✳ مسؤولیت مضاعف انسانها در حوزه قدرت سیاسی در اسلام 2⃣. ⭕شماره 2: و به نامزدها و هوادارانشان ممنوع🚫 3⃣. ⭕شماره 3: منع از دادن به نامزدها و هوادارانشان 4⃣. ⭕شماره 4 : ممنوعيت انتشار و فوروارد به نامزدها و طرفدارانشان 5⃣ ⭕شماره 5 : و نسبت به نامزدها و طرفدارانشان ممنوع🚫 6⃣. ⭕ شماره 6: احترام به توسط حاکمیت ، ستون دین هستند. 7⃣ ⭕شماره 7: و داوطلبان انتخابات و طرفدارانشان ممنوع🚫 8⃣ ⭕شماره 8: * * و انتخابات، مردم است. ممنوع⛔** 9⃣ ⭕شماره 9: و ريختن نامزدها و طرفدارانشان ممنوع🚫 🔟 ⭕شماره 10: مواجهه با رقبا و طرفدارانشان: نفرت و ممنوع 1⃣1⃣ ⭕شماره 11: وظیفه ما در برابر پستهاي حاوي به نامزدهاي انتخابات و هوادارانشان چيست؟ ♦سرزنش شديد استاد مطهري از ناقلان . 2⃣1⃣ ⭕ شماره 12: كار ، و مداحي نامزدها ممنوع! در تبليغات حرام است. 💮👈توصيه هاي اخلاقي حجت الاسلام قرائتی براي داوطلبان انتخابات و هوادارا نشان: 3⃣1⃣⭕️شماره 13: 🔴🔺نسبت دادن به افراد و پخش آن ، از مصاديق اشاعه . 4⃣1⃣⭕️شماره 14 : برای همه مردم و داوطلبان 5⃣1⃣⭕️شماره 15: نريختن نامزدها و طرفدارانشان توسط مسئولين، و مردم 6⃣1⃣⭕️شماره 16: نكردن به مردم و داوطلبان 7⃣1⃣⭕شماره 17 آيا و و غيبت و نامزدها مجاز است؟ 8⃣1⃣⭕شماره 18 : و ناسزا به داوطلبان و هوادارانشان ممنوع🚫 9⃣1⃣⭕شماره 19: علیه نامزدها را دفن کنید🚫 0⃣2⃣⭕ شماره 20 ايا هدف عمومي و عدم راي مردم به يك كانديدا، تخريب، توهين و تهمت به او را جايز مي كند؟ 1⃣2⃣⭕شماره 21: ممنوع🚫🚫 2⃣2⃣⭕️شماره 22 : نامزدها و طرفدارانشان، مردم را ندهند.⛔ 3⃣2⃣⭕️شماره 23: به مردم ممنوع. حمايت و همراهي با هم ممنوع⛔ 4⃣2⃣⭕شماره 24 به مردم ممنوع⛔ دوستي با ممنوع⛔ 5⃣2⃣⭕شماره 25 بدون و و فوروارد بدون علم ممنوع⛔ بدون علم ،ممنوع⛔ 🌹👈👈همچنين ميتوانيد تمام موضوعات فوق را در لینک زیر در ملاحظه فرمایید. https://b2n.ir/akhlaq کانال قرآن پویان @quranpuyan 💫کانال زیست قرآنی 💎Eitaa :b2n.ir/E.zist 💎WatsApp: https://chat.whatsapp.com/EcWfio5iuIq01Dy5YeT0Tt 💎Telegram:t.me/zistequrani
🖍 ريشه شرارتها و ناهنجاريها: از بين بردن است. 🌺🌺 با تبريك سالروز ميلاد ع 🔹تا ندانیم "گرفتاری از کجاست؟" راهی برای جلوگیری از ان وجود ندارد . ولی حوادت تلخ که در حکومت و یا در جامعه رخ میدهد ، از کجا سرچشمه میگیرد ؟ اگر گفته شود که رنجها و سختیها از سوی افراد بی دین بر ما تحمیل میشود ، پاسخ این است که مگر خوارج ، بی دین بودند که از هیچ جنایتی چشم پوشی نمیکردند ؟ و اگر بگویند : مرارتها از سوی کافران است ، پاسخ این است که در میان کافران نیز انسانهای وارسته فراوانند و قران بسیاری از انان را میستاید . 🔹مشکل ما در بیرحمی هایی که اتفاق میافتد ، "اعتقادی یا سیاسی" نیست . مشکل ما " " است . در جامعه ای که شخصیت انسانها در زیر و و اجتماعی اسیب میبیند و سقوط میکند ، هر جنایتی میتواند اتفاق بیفتد . 🔸سخن امام هادی(ع) چنین است : هر کسی که از "کرامت" برخوردار نباشد و احساس شخصیت نکند دست به ر رفتار زشتی میزند "مَن هانت علیه نَفسُه فلا تامَن شرّه" بفرموده حضرت ، شر از سوی "افراد پَست" گریبان انسانها را میگیرد و اشرار را نه در میان بی دینان ، بلکه در میان افراد فاقد شخصیت باید جستجو گرد و ناامنی در جامعه از آثار از بی حرمتی هاست . وقتی شهروندان از کرامت برخوردار میشوند و احساس شخصیت میکنند ، با یکدیگر با احترام برخورد میکنند و همه از امنیت برخوردار میشوند و وقتی حاکمان ، روح هتاکی در جامعه میدمند و مردم را به تکدی و چاپلوسی سوق میدهند ، انتظار هر شری میرود : من هانت علیه نفسه ، فلا تامن شره (تحف العقول) 🖋استاد محمد سروش محلاتی @quranpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"وَ نُقَلِّبُ اَفئِدَتَهُم وَ اَبصارَهُم" (و ما قلبها و دیدگانشان را دگرگون می کنیم!) انعام/۱۱۰ ☆ دگرگون شدن قلب، از این آگاهی به آن آگاهی رفتن است. یک تغییر شعور است. و متعاقب آن جور دیگر دیدن. گاه این منقلب شدن به تاریکی است و گاه به نور. و چون به نور باشد، به معنای عروج به لایه ی برتر حیات و آگاهی است. قلب که دگرگون شود، یعنی ادراک تو دگرگون شده است. و آنگاه جهان، دیگر همان جهان قبلی نیست و چشمانت چیز دیگری خواهند دید. نادیده ها قابل دیدن می شوند و اشیاء حقایق خود را نشان خواهند داد. و این تغییر آغازش از دل است. اول "اَفئِدَة" آمده و سپس "اَبصار"! از قوّه ی مُدرِکه آغاز می شود. از مرکز شعور. و آنگاه در خواهی یافت که چشمانت قابلیت حقیقی خود را باز یافته اند. چشم و دل که هماهنگ شوند، از آن پس؛ تغییر نگاه، تغییر شعور را باعث است. 🖌بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی مسعود ریاعی کانالِ قرآن‌پویان تدبر در  قرآن ،تفقه در دين ┏━━🌹💠🌹━━┓ 🆔@quranpuyan ┗━━🌹💠🌹━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا