eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
1.8هزار ویدیو
246 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
❎ برای بنده با این غصه هایی که انسان در جامعه می خورد، مرگ بسیار شیرین است، اگر کافر علیه انسان کاری انجام می داد، غصه نداشت؛ تحریف دین و تحریف خط امام(ره) به نام احیای آثار امام(ره) غصه دارد. مرگ برای ما چه ضرری دارد؟ ما را از این غصه ها نجات می دهد» 🔹مصباح، محمدتقی،درپرتو آذرخش،1382، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ص120 @روانبخش http://eitaa.com/joinchat/2315059211Cdc06065a5f
آیت‌الله علوی سبزواری در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید @rozaneebefarda
در لباس نظامی در کنار @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 مدام گرفتار یک بام و دو هوا هستند؛ خب اگر دولت نظامی بد است چرا روی کاندیداتوری لاریجانی تمرکز کرده‌اید؟! 🔻درجه و پست نظامی لاریجانی از اغلب کاندیداهای مطرح فعلی در زمان خودش بالاتر بوده است. و و و و (بعنوان ستاد مجازی اعتدالیون و لاریجانی در ۱۴۰۰) و آقایان ( و و دیگران بعنوان حامیان حوزوی ایشان) خوب است پاسخگو باشند! 🔻اگر سابقه خدمت در لباس مقدس نظامیگری مانع حضور در عرصه سیاسی است، خب چرا همه جا همینطور عمل نمی کنید؟! فاکتورهای دوگانه تا کی؟ 🔻این اجحاف از وقتی شروع شد که بعنوان یک چهره سیاسی با سوابق امنیتی، به برخی رقبای خود برچسب زد و خود را حقوقدان جا زد! @rozaneebefarda
تعیین نماینده مقام معظم رهبری در امور انجمن اسلامی دانشجویان و دانشجویان ایرانی در اروپا @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⭕️ متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد واعظی (دامت توفیقاته) 🔸پس از درگذشت تاسفبار مرحوم حجت‌الاسلام آقای اژه‌ای (رحمة الله علیه) که برای دانشجویان عزیز ما در کشورهای اروپایی برادری دلسوز و خیرخواه در هدایت‌های معنوی و فکری بودند، لازم است این خلا به‌گونه‌ای شایسته پُر شود، لذا جنابعالی را که آراسته به زیور علم و اخلاق می‌باشید به نمایندگی خود در ارتباط با انجمن‌های اسلامی و دیگر دانشجویان ایرانی در اروپا منصوب می‌کنم و امیدوارم در ایجاد رابطه‌ فکری و معنوی و عاطفی با آن جوانان عزیز که در شمار امیدهای آینده کشورند موفق باشید. و السلام علیکم و رحمة الله سیدعلی خامنه‌ای @rozaneebefarda
دفتر تبلیغات به کدام سو می‌رود؟ تحلیل های شبه علمی پیرامون فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر منع واردات واکسن از آمریکا و انگلیس جهت دهی اقتصادی به فرمان مقام معظم رهبری پیرامون واکسن وارداتی نتیجه گیری یادداشت شائبه برانگیز رسانه وابسته به دفتر تبلیغات را اینجا بخوانید؛👇 نتیجه گیری:  این حکم حکومتی که رهبری از روی مصلحت اقوایی که وجود دارد مطرح نمودند. آن مصلحت اقوی حفظ بیت‌المال است، حفظ جان انسان‌ها از ضرر‌های احتمالی عقلائی و اگر بگوییم کارشناسان با تست و آزمایش متوجه این ضرر‌های احتمالی می‌شوند و این ضرر محتمل را با آزمایش دفع می‌کنیم؛ اما باز مصلحت اقوی در حفظ بیت‌المال و هدر نرفتن آن و رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص ملی است و اگر هر شش‌ماه باید این واکسن‌ها زده شود همان‌طور که گاهاً گفته می‌شود اهرم فشاری خواهد بود و ما را در مقابل کشور‌های متخاصم ممکن است ضعیف کند. گرچه دلالت قاعده نفی سبیل را نپذیرفتیم ولی به‌عنوان احتمال یا شاهد باید نیم‌نگاهی بدان داشت. @rozaneebefarda
آیا ادبیات خاص این قبیل استفتائات و بازنشر آن در رسانه را باید عادی تلقی کرد؟ ⭕️حاشیه روزنه جریان در سالهای اخیر نهایت تلاش خود را برای دوگانه سازی بین حوزه نجف و قم و نیز دوگانه سازی کاذب بین مرجعیت اعلا ولایت فقیه انجام داده است. 🔻از دیگر سو در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای گفتمان سازی جهت واردات واکسن آمریکایی به کار بستند و البته تا کنون به در بسته خورده اند اما همچنان از پای ننشسته اند! 🔻وقتی در مورد واردات ، فصل الخطاب از جانب ولی فقیه صادر شده، ترویج خط موازی فقهی و رسانه‌ای چه معنایی دارد؟ 🔻احترام مرجعیت اعلا بر سر جای خود محفوظ است؛ انتشار فتاوای معظم له توسط رسانه‌های اختصاصی ایشان یا مقلدان شان هم محل بحث نیست. مسئله سو استفاده و نشر جهت دار یا خدای ناکرده ارسال استفتائات جهت دار از مراجع عظام تقلید است. 🔻مسئله آن است که خط رسانه‌ای نهادهای حوزوی وابسته به نظام، چرا باید محل شبهه باشد و اقداماتی انجام دهد که به نظر آید مسیر موازی با دیدگاه های قطعی رهبری را در پیش گرفته؟! @rozaneebefarda
دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را! آیا دور جدیدی از مذاکرات یواشکی در حال انجام است؟ @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹با وجود تکذیبیه های مختلف دولت مردان برجامی نسبت به مذاکرات پشت پرده با دولت جدید آمریکا، سازمان برنامه و بودجه با خوشبینی تمام پا پیش گذاشته و مذاکرات پسا برجام2 را آغاز کرده است. حضرات برجامی که همچون آقای دم از ارادت به رهبری می زدند و می زنند، اتمام حجت های سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در 19 دی را چه زود از یاد برده اند. مانند همان هایی که چند روزه غدیر خم را از یاد برده اند. ؛ دبیر سیاسی سابق و با سابقه محکومیت به علت مشارکت در اغتشاشات 88 ( بخصوص تشییع آقای منتظری)، که جدیدا با حکم به پست مهم رئيس مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان برنامه و بودجه رسیده است، این چنین فاش از خبر می دهد. ژاپن بعنوان یکی از دلالهای مذاکره دولت اعتدال با آمریکایی‌ها مطرح است. بخش جالب داستان اینجاست که ، مدیر عامل خبرگزاری ایرنا و از مدیران سابق و علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور و مدیر مسئول کنونی این توئیت همکار سابقشان را پسندیده اند. در پرونده ویژه به حضور نسرین وزیری در حوزه علمیه قم و مصاحبه با برخی چهره های حوزوی اشاره کردیم(یادداشت دوازدهم) که حکایت از دسترسی آسان عناصر رسانه ای باقی مانده از فتنه 88 به رجال دینی قم دارد. @rozaneebefarda
هشدار تاریخی به قم نسبت به و تغییر @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ‏ بسم الله الرحمن الرحیم‏ 🔹‏‏‏من چنانچه سابقاً نیز گفته ام، راجع به حوزۀ علمیه، عقیده ام بر این است که باید به آن‏‎ ‎‏بیشتر از همه چیز توجه کرد؛ چرا که حوزه علمیه اگر درست بشود، ایران درست می شود.‏ ‎‏و اگر ـ خدای نخواسته ـ در حوزه علمیه به وجود آید ـ ولو در دراز مدت ـ در‏ سرتاسر ایران آن فساد پیدا می شود و آنها که همیشه در فکر بوده اند که در حوزه علمیه ‏ کنند، به همین خاطر است. 🔹 نفوذ آن‌ها، نیست که معلوم باشد فلان آقا‏‎ ‎‏نفوذی است. چه بسا بیشتر از شما بکند، مع ذلک، در موقع مناسب کارش را‏‎ ‎‏انجام دهد. این‌ها از مشکلات حوزه است. 🔹و قضيه تحصيل هم بايد به نحوى باشد كه فقه سنتى فراموش نشود. و آن چيزى كه تا به حال اسلام را نگه داشته است، همان فقه سنتى بوده است. و همه همتها بايد مصروف اين بشود كه فقه به همان وضعى كه بوده است، محفوظ باشد. 🔹ممكن است اشخاصى بگويند كه بايد ‏ اى درست كرد كه اين آغاز است و روى آن بايد دقت بشود. 🔹البته من همه شما آقايان را می‌شناسم و از شما به خاطر زحمتتان در اين امر، تشكر مى‏كنم. ولى بايد خيلى متوجه باشيد. 🔹در هر صورت، آن چيزى كه براى حوزه‏ ها خطر است، اين است كه ما اين فقه را به نحوى كه به دست ما رسيده است، به نسل آينده تحويل ندهيم. بايد همان طور كه مبانى اسلامى، مبانى فقهى را تحويل داده‏ اند، ما هم به آينده‏ها تحويل بدهيم كه اگر اين افراد در آينده نتوانستند كار خودشان را انجام بدهند، تقصير ما نباشد. 🔹و ديگر اينكه بايد در همه جا و در همه دروس، مورد توجه قرار گيرد. و اعتقادم بر اين است كه بايد هر كس حوزه درسى بزرگ يا كوچكى دارد، يكى دو دقيقه- مقدمتاً يا مؤخرتاً- درس اخلاق بگويد كه طلاب با اخلاق اسلامى بار بيايند. و اجمالًا من از شما مطمئنم كه شما خوب كار می كنيد و نظرات درستى داريد، لكن در هر كارى هم هست. 🔸 به این حوزه نظر دارند؛ چون در دراز مدت‏‎ ‎‏می توانند کارهایی که ما می کنیم به هم بزنند. و این‌که شما در رابطه با سابقه افراد ‏‎ ‎‏می کنید کار خوبی است؛ چرا که اگر کسی قبل از انقلاب یا بعد ازآن کج‌روی داشته است‏‎ ‎‏و الان می گوید من ، ممکن است این توبه کردن باشد. باید توجه‏‎ ‎‏داشت که این افراد، . و شما همیشه با حضرات مراجع و سایر بزرگان‏‎ ‎‏مشورت کنید و از آنها نظر بخواهید و من هم به شما دعا کنم. ‏ ‏‏و السلام علیکم و رحمة الله ‏ (صحیفه امام، ج 20، ص 190و191) 🔶حاشیه روزنه این سخنان تاریخی در 5 بهمن 65، خطاب به اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه قم‏ صادر شده است. هشدارها و انذارهای تاریخی امام عزیز همواره باید نصب العین متولیان ارجمند امور حوزوی باشد؛ چه اینکه اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای عالیترین نهاد مدیریتی حوزه، آنان را به ارجاع دادند. سوالی که مطرح است آنکه حوزه قم در خصوص مسئله نفوذ چه برنامه مشخصی دارد؟ نفوذیها اکنون با چه شگردهایی و در کدام مراکز مهم تصمیم سازی حضور دارند؟ تلاشهای خط نفوذ برای نزدیک شدن به موثرین حوزه تا چه اندازه به نتیجه رسیده و برای علاج مشکل و پیشگیری از تکرار تجارب تلخ گذشته چه باید کرد؟ کدام جریان خزنده و مجموعه های حوزوی را در قم می شناسید که از دهه شصت تا کنون در تدارک تولید فقه جدید و سرکوب فقه جواهری بوده اند؟ @rozaneebefarda
از آیندگان تا خبرآنلاین! مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی پیرامون مهمترین رسانه حامی دولت روحانی 🔺تصاویر و مستندات مربوط به بخش چهاردهم از پرونده ویژه برای مطالعه یادداشت نخست ، دوم ، سوم ،چهارم ، پنجم ، ششم ، هفتم ، هشتم/ الف، هشتم /ب ، نهم ، دهم ، یازدهم ، دوازدهم و سیزدهم «از آیندگان تا خبرآنلاین» کلیک کنید. ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
از آیندگان تا خبرآنلاین! مروری بر تکاپوی ژورنالیسم غربگرای ایرانی در عصر جمهوری اسلامی بخش چهاردهم حلقه پیچیده روابط در خبرآنلاین؛ از برائتی ها تا لواسان نشینان! حوزه علمیه لاکچری لواسان و خبرآنلاین/ فرزند محمد مهاجری چه ارتباطی با جریان های برائتی دارد؟ اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 خط ارتباطی خبرآنلاین با که ظاهرا برادر است، مدیر مدرسه امام حسن مجتبی علیه السلام است. تولیت این مدرسه به عهده آقای است. وبلاگ اختصاصی محمد حسین معزی در خبرآنلاین این احتمال را تقویت می کند که ارتباط او با فراتر از یک ارتباط سیاسی عادی است و با این وجود یکی از خطوط ارتباطی خبرآنلاین با حوزه علمیه، نزدیکان صاحب امتیاز خبرآنلاین خواهند بود. خبرآنلاین که هر از گاهی به بهانه‌ای به انتشار خبر اختصاصی از حوزه لواسان می‌پردازد، نشان داده است که علاقه خاصی به اتفاقات این حوزه علمیه دارد. 🎞عکس 84: خبرآنلاین و حوزه علمیه لواسان ارتباطات مشکوک با ، پسر ، نویسنده و خبرنگاری است که در خط و خطوط و افکار سیاسی، شبیه پدرش رفتار می کند. اما او روابطی با و جریان های برائتی نزدیک به بعضی از محافل دارد. در بررسی صفحه اینستاگرامی او نشانه هایی دیده می شود که خانواده مهاجری نه تنها با محافل برائتی مرتبط است، بلکه مروج مراسمات لعن علنی نیز می باشد. امری که بنا به نظر مقام معظم رهبری و اغلب مراجع عظام تقلید، جایز نیست. ردپای جریان اعتدال با جریان برائتی ها را در این موارد می توان مشاهده کرد. 🎞عکس 85: جریان برائتی و پسر سردبیر خبرآنلاین محمد مهاجری می گوید که زیر پای منبر روحانیت بزرگ شده ام و شخصیت مذهبی هستم اما باید دید آیا منظور او اسلام ناب محمدی مد نظر بوده یا و و ؟! پاسخ به این سوال در رمزگشایی از مواضع در مواجهه با کفار و استکبار، بسیار راه‌گشاست. ⭕️خبرآنلاین بعنوان یکی از اصلی ترین رسانه‌های خرده جریان اعتدال، در سال‌های اخیر همزمان به عنوان رسانه اختصاصی روحانی و لاریجانی عمل کرده است. اگرچه به دلیل عدم شفافیت، همچنان میزان وابستگی ارگانیک و مالی و... محل سوال است؛ در عین حال که از حیث سیاسی خط و ربط ها کاملا عیان شده است. ❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مواضع تاریخی حضرت آیت‌الله بهجت(ره) در مذمت و ! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 آیا ما شک داریم در این [روایت پیامبر(ص)] که: «اگر نبود، خوف اینکه بگویند درباره تو [علی علیه‌السلام] مسلمان‌ها، آنچه را که نصارا(مسیحیان) درباره مسیح گفتند من درباره تو کلامی می‌گفتم که ورود به ملأی نکنی به جماعتی نکنی، الا اینکه از تراب (خاک) اقدام تو بگیرند و تبرک بکنند و ...». 🔹 این کلام را خوارزمی نقل کرده و به گمانم که در اون تفسیر اباعبدالرحمن سلمی آن‌جاها دیده‌ام، او هم دارد، جلوتر از خوارزمی. 🔴 وای بر کسانی که یک همچنین کسی (علی علیه‌السلام) را داشته باشند مسلمان‌ها و کارشان به جایی برسد که بشوند از خدم و از حشم و از عبید (نوکرهای) آمریکا و اروپا و سگ و خوک و ... بهائمی (حیواناتی) که اصلاً هیچ معلوم نیست در دین یهود و نصاری (مسیحیت) هم این‌ها باقی باشند. آیا این‌ها متدین به دین یهود نصارا هستند؟ ابداً! ⚠️ هیچ فرقی بین این‌ها و بت‌پرست‌ها نیست. 📚 بیانات حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره در درس خارج اصول، جلسه ۱۷ 🔶حاشیه روزنه علت عصبانیت از این آیت حق و ایضا علت ارادت عمیق انقلابیون اصیل به ایشان، همین مواضع صریح استکبارستیزانه بود. این منطق و این مکتب است که امثال را تربیت می‌کند. بی جهت نیست که در پی تحریف یا بایکوت این بزرگان بر می آید! @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥بیانات چالش برانگیز جناب آقای (از اساتید مشهور تاریخ اسلام در قم) پیرامون خبر و محدثین نامور و بزرگوار آیات مجلسی و شیخ عباس قمی(ره) ⭕️حاشیه روزنه ضمن احترام به جناب آقای یوسفی غروی و پاسداشت زحمات و خدمات و تحقیقات ارجمند ایشان در زمینه تاریخ اسلام، باید گفت؛ حتی اگر خبر مورد نظر پیرامون بیت الاحزان، قطعا صحیح هم نباشد، این ادبیات در تکذیب آن و احساسی معرفی کردن علامه مجلسی و نسبت نقل بی سند به شیخ عباس قمی، دور از انتظار است. مطلوب است اشکالات تاریخی با منطق علمی و استدلالی و قضاوت در مورد بزرگان تشیع، خاصه محدثین ارجمند بعنوان سرمایه های معنوی مکتب تشیع، با حفظ شوون آنان باشد. پیش از این ، تعابیر تندی نسبت به برخی بزرگان از جمله مجلسی به کار برده بود که مورد انتقاد بزرگان و از جمله قرار گرفته بود و منشا آن را بی اطلاعی شریعتی دانسته بودند. اما با دایره وسیع دانش امثال جناب آقای یوسفی، انتظار میرود که این جهت مراعات گردد. هرچند ادبیات منتقدان ایشان نیز مع الاسف بعضا نامناسب و حاوی مطالب موهن و دور از شان بود که آنهم اصلا قابل دفاع نیست. فارغ از محتوای این سخنان، نکته مهم آنکه ظاهرا این سخنان در خلال درس خارج رجال و در حدود ۲ سال قبل مطرح شده و معلوم نیست چه جریانی همزمان با فاطمیه این نظرات علمی تاریخی(هر چند قابل نقد جدی) را با زیرنویس انگلیسی بازنشر کرده است! پیشتر بارها از تمرکز برخی بدخواهان بر حوزه قم و تلاش برای تخریب وجهه بزرگان و اختلاف افکنی، در روزنه هشدار داده شده بود. @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جوابیه جناب آقای (از اساتید تاریخ اسلام حوزه) به کلیپ بیت الاحزان جناب آقای یوسفی غروی @rozaneebefarda
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جوابیه جناب آقای از اساتید درس خارج حوزه قم به کلیپ جناب آقای ⭕️حاشیه روزنه در این سخنان که حتما با انگیزه خالص و به قصد دفاع از ساحت مقدس حضرت صدیقه سلام الله علیها صورت گرفته نکات علمی قابل استفاده و مهمی وجود دارد اما؛ مع الاسف ادبیات ناقد محترم که از نحله محسوب می‌شوند، به هیچ وجه قابل دفاع نیست؛ ایشان یک استاد تاریخ اسلام که از قضا درس آموخته حوزه نجف و از فضلاست را با تعابیری مانند بی سواد، نفهم، بیشعور، لقمه حرام خور، خبیث و جاهل و... نامیده است!(اگرچه در سخنرانی اسمی نیامده اما با قرائن عامه معلوم است منظور کیست) این تعابیر نه با سیره و منطق فاطمی تناسب دارد و نه با مسلک بزرگان شیعه. ضمن اینکه ممکن است برخی از این نسبت ها در فقه و قانون مشمول مجازات حد یا تعزیر شود.(ماده ۶۰۷ و ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی) اگرچه فضلای حوزه یک اصل ستودنی و ضامن صیانت از حریم تشیع است اما حرکت بر مدار منطق فاطمی و علوی نیز یک اصل ثابت است. حضرت زهرا سلام الله علیها که در آن شرایط اسفبار و بعد از آنهمه ظلم صادر گردیده، الگوی خوبی در این جهت است. آقای احمدی در بخشی از سخنان خود از ضرورت استفاده از توسط مراجع شیعه و برای دفاع از ارزشهای دینی سخن میگوید که در جای خود قابل بحث و بررسی جدی است. در گذشته نمونه های مشابهی از این مباحث در حوزه مطرح شده، از جمله؛ دیدگاه های چالشی آقای پیرامون در دهه ۵۰ که موجب شد برخی به وی نسبت بدهند. @rozaneebefarda
💢 شهرِ هزار سنگر 👈 گزیده‌ای از روایت تاریخی «حماسه ششم بهمن مردم آمل» از زبان رهبر انقلاب اسلامی. 🔹 قضیه‌ی ششم بهمن آنقدر اهمیت داشت که امام بزرگوار ما آن را در وصیتنامه‌ی تاریخی خود هم مندرج کردند، آن را یادگار گذاشتند؛ یعنی فراموش نشود. حالا چرا فراموش نشود؟ برای اینکه حوادث تاریخی، هم درس است، هم عبرت است. 🔸 «شهر هزار سنگر»؛ این تعبیر کمی است؟ حرف کوچکی است؟ ظاهر قضیه این است که در درون شهر، مردم در مقابل گروه‌های اشرار و متجاوز سنگر درست کردند - حالا یا هزار تا، یا بیشتر یا کمتر - اما من یک تفسیر دیگری دارم: 🔹 این سنگرها سنگرهای درون خیابانها نیست، این سنگرِ دلهاست؛ هزار تا هم نیست، هزاران سنگر است؛ به عدد هر مؤمنی، هر انسان باانگیزه‌ی باشرفی، یک سنگر در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد. 🔸 اگر یک ملت وقتی به دنبال یک هدفی حرکت میکند، نداند سر راه او چه خطراتی است، چه کمین‌کرده‌هائی هستند، چه باید کرد در مقابل اینها، خود را رها کند، قید و بندهای خود را رها کند، بی‌خیال باشد، ضربه خواهد خورد. 🔻 همه‌ی ملت‌هائی که در جهت یک هدف بزرگی حرکت کردند و وسط راه ضربه خوردند و گاهی آنچنان افتادند که دیگر قرنها بلند نشدند، مشکلشان از همین جا آغاز شد: ندانستند چی در انتظار آنهاست و خود را برای مواجهه‌ی با آن آماده نکردند. 🔹 خب، جمهوری اسلامی هویتی غیر از هویت مردم و ایمان مردم و عزم مردم که ندارد. امروز هم همین جور است. ما کسی نیستیم، ما چیزی نیستیم؛ خدای متعال به وسیله‌ی این مردم و این دلهاست که این نظام را حمایت میکند؛ «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین». خداوند متعال به پیغمبرش میفرماید که پروردگار، تو را به وسیله‌ی مومنین یاری کرد. جمهوری اسلامی امروز هم همین‌جور است، آن روز هم همین جور بود. 🔹 ما وسیله‌ی دیگری نداریم؛ وسیله، همین ایمان‌های مردم است که از هر سلاحی کارآمدتر است، از هر وسیله‌ای موثرتر است. مردم آمدند این توطئه‌ها را جارو کردند. @qom_khamenei_ir
دروغ‌هاي متراکم ديده‌بانهاي شفافيت و عدالت! احمدحسين شريفي @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔸جناب که مدتي است با تأسيس سازماني مردم‌نهاد با عنوان «ديده‌بان شفافيت و عدالت» دروبين شفاف‌سازي و عدالت‌طلبي را بر چشمان خود زده است، با مشارکت معاون آموزشي‌شان جناب حسين رجائي در مطلبي با عنوان «ثروتمندان ناشناس، خطری برای زمامداران و روحانیون سرشناس!»، نکاتي درباره آيت‌الله مصباح نوشتند که نشان مي‌دهد ديده‌بانان محترم اين سازمان يا با دوربيني عوضي مي‌بينند و يا اينکه اساساً چشمان سالمي پشت آن دوربين ندارند تا حقايق را ببيند. 🔸اين دو بزرگوار در نوشتة خود ضمن توصيه همه علما و امراء به دوري از ثروتمندان(کلمة حقٍ) اراده‌اي سراسر باطل و دروغين و افتراهايي بزرگ بر وارد کرده‌اند(يراد بها الباطل) چنين نوشتند که آي مردم!کشفي تازه کرده‌ايم و آن اينکه حتي آيت‌الله مصباح هم با کساني که ابهاماتي دربارة فعاليت‌هاي اقتصادي‌شان مطرح است(!) دست در يک کاسه داشته‌اند! چرا که در ديده‌باني خود ديديم که غسال او يکي از کساني بوده که ابهامات مالي در پرونده‌اش است! و جنازه ايشان هم در منزل چنان فردي غسل داده شده است! 🔸در حالي که اولاً، غسال ايشان چنين فردي نبوده است؛ ثانياً، بدن مطهر ايشان در منزل چنين فردي غسل داده نشده است؛ ثالثاً، آيت‌الله مصباح در طول عمرشان با چنين فردي ارتباط نداشته‌اند و بعيد مي‌دانم که حتي يکبار ايشان را ديده باشند. رابعاً، آيت‌الله مصباح اساساً دفتر و بيتي به معناي مصطلح نداشتند که وجوهاتي دريافت کنند يا چنين افرادي با قصدهاي سوء بخواهند در آن نفوذ کنند و از ايشان سوء استفاده کنند؛ خامساً، زندگي شخصي آيت‌الله مصباح و فرزندانش که از زاهدانه‌ترين و کم‌مؤنه‌ترين زندگي‌هاي ممکن در اين عصر بوده و هست؛ در مرأي و منظر همگان است؛ و سادساً‌، همه مسائل مالي مؤسسه امام خميني(ره) نيز با شفاف‌ترين شکل ممکن، سالانه توسط مسؤولان ذي‌صلاح رسمي کشور بررسي مي‌شده و مي‌شود و در تمام اين سال‌ها حتي يک ريال، تأکيد مي‌کنم حتي يک ريال، تخلف مالي در اين مؤسسه وجود نداشته است. 🔸حال سؤال ما از اين ديده‌بانان محترم شفافيت و عدالت(!) اين است که گمان نمي‌کنيد يک جاي کار ايراد پيدا کرده است؟گمان نمي‌کنيد که يا چشماني که پشت آن دروبين‌هاي ديده‌باني است کم‌سو و کج‌بين شده است و يا دوربين‌تان از کار افتاده و به جاي آب، به شما سراب نشان مي‌دهد؟عزيزان من، شما نيت خوبي داريد، شعار قشنگي هم مي‌دهيد؛سازماني بسيار لازم و ضروري هم تأسيس کرده‌ايد اما گويا توجه به الزامات و اقتضائات ديده‌باني شفافيت و عدالت نداريد. و در نتيجه نه تنها از حق و عدل و شفافيت ديده‌باني نمي‌کنيد، که با دروغ‌ها و افتراهاي متراکم خود، تيرگي بر تيرگي مي‌افزاييد:«ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ» و خوف آن دارم که زماني چشم باز ‌کنيد و به کارنامه خود نگاه ‌کنيد که متوجه ‌شويد نه تنها از ديده‌باني‌تان هيچ حقيقتي آشکار نشده است که چنان حجاب‌هايي بر ديده و دلتان زده شده باشد که آشکارترين حقايق و نزديک‌ترين مسائل را هم نبينيد: «إِذا أَخْرَجَ يَدَهُ لَمْ يَكَدْ يَراها وَ مَنْ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُوراً فَما لَهُ مِنْ نُور»(نور،40) 🔸شما اگر حقيقتاً دنبال کشف حقيقت بوديد که نيازي به رفتارهاي کارآگاه پوآرويي نبود! خيلي راه آساني داشت؛با فرزندان آيت‌الله مصباح يا با مؤسسه امام خميني(ره) يا با داماد مکرمشان جناب آيت‌الله محمدي عراقي تماس مي‌گرفتيد و حقيقت ماجرا را جويا مي‌شديد و چنين در صف تروريست‌هاي فکر و فلسفة «عقبة تئوريک نظام»(علامه مصباح) قرار نمي‌گرفتيد!دوستان عزيز باور کنيد دوربين‌هاي ديده‌باني‌تان ايراد دارد؛ فکري کنيد، و الا دير يا زود متوجه خواهيد شد که اين راهي که در پيش گرفته‌ايد به ترکستان است. شک نکنيد اين راه، همان راهي است که خوارج نهروان و داعشي‌ها طي کرده‌اند. اما شما با قلمي روان و در ادبياتي امروزين و با هاله‌اي از قداست و مردم‌فريبي آن را مي‌پيماييد. خواهش مي‌کنم قدري فکر و تأمل در روش و روية خود داشته باشيد. 🔸ضمناً بنده اولين بار است که به واسطة نوشته شما نام رضا مطلبي کاشاني را مي‌شنوم؛ اما در اينجا گفته‌ايد که ايشان «ابهاماتي» در پرونده‌ مالي‌شان مطرح است.راستي اين کدام عدالت‌طلبي است که به شما اجازه مي‌دهد آبرو و حيثيت فردي را صرفاً به اين دليل که ابهاماتي درباره‌اش مطرح است،‌به حراج بگذاريد؟! اين کدام مکتب اخلاقي و ديني است که به شما چنين حقي داده است؟معيار شفافيت و عدالت‌تان چيست يا کيست؟!آيا همين که عنوان مقدس شفافيت و عدالت بر سازمان خود نهاده‌ايد کافي است که با اين الفاظ مقدس آبروي هر کسي را که نمي‌پسنديد به صرف وجود ابهاماتي در پرونده مالي‌اش حراج کنيد؟! «ترسم نرسي به کعبه اي اعرابي/کاين ره که تو مي‌روي به ترکستان است» @rozaneebefarda
💥بزرگداشت علامه مصباح در موسسه آیت‌الله سبحانی 🔹مؤسسه آموزش عالی (علیه السلام) قم تحت اشراف حضرت آیت‌الله با همکاری نهاد‌های علمی فرهنگی و برگزار می‌کند: ✅ سلسله نشست‌های یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشان ☘️ 🔹با سخنرانی: ▫️حجت‌الاسلام والمسلمین /عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) 🔻با موضوع « در اندیشه آیت الله مصباح یزدی» 📣 چهارشنبه ۸ بهمن ماه ⏰ ساعت ۱۹ تا ۲۰ ◾️ لینک دعوت👇 https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah @rozaneebefarda
بازخوانی بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد لزوم آزاد اندیشی و پرهیز از تکفیر و تفسیق نظرات مخالف در حوزه علمیه @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 «نکته‌ی دیگر اینکه آزاد اندیش است. خاصیت علمی بودن است. تحجر در میدان علم معنی ندارد. یعنی اگر عالم هستیم، حوزه علمیه هستیم، دنبال علم هستیم، باید فکر را آزاد گذاشت؛ البته برای اهل فکر. معلوم است که در یک مجموعه علمی کسی که صلاحیت فکری ندارد، جرأت اظهارنظر هم پیدا نمیکند؛ اگر اظهار نظر کرد، مچ او را می‌گیرند، غلط او آشکار می‌شود. آن کسی که صلاحیت اظهارنظر دارد، بایستی اظهارنظر کند؛ چه در فقه، چه در اصول، چه در فلسفه، چه در کلام، چه در بقیه مباحث و علوم حوزوی و رایج در حوزه؛ یعنی باید آزاداندیشی باشد…. یکی از خصوصیات حوزه های علمی - یعنی حوزه‌ای که بنیان آن بر علم و دانش است - این است که آراء مخالف سرکوب نمی‌شوند. البته من طرفدار این نیستم که آراء شاذه را مطرح کنند. بعضی اینجوری اند که دنبال آراء می‌گردند، اگر رأی شاذی هم در مسئله وجود نداشته باشد، کأنه یک رأی شاذی ایجاد می‌کنند؛ دنبال شذوذند. این را نمی‌خواهیم بگوییم؛ ولی آرائی هست که مشهور نیست، مورد قبول مشهور علما نیست؛ اما بالاخره رأیی است؛ نباید سرکوب کرد؛ باید باشد. بعضی از همین آراء غیر مشهور در گذشته، در دوره‌هایی به آراء مشهور تبدیل شد؛ که نمونه هایش را دیده‌اید در باب منزوحات بئر و غیرذلک رایج است، شایع است، بین همه معروف است. در حوزه‌ی علمیه، از روشهای غیرعلمی برای رد نظر مخالف نباید استفاده شود. روش علمی چیست؟ استدلال و پاسخگویی و جواب؛ اقناع عقلی یا لااقل استدلال. روش غیر علمی چیست؟ ؛ . این درست نیست. بعضی از آراء هست - چه در باب فقه، چه در باب بعضی از مسائل مربوط به معارف - ممکن است اختلافی باشد، ممکن است یک نفر نظر مخالف داشته باشد؛ نباید رد کرد به معنای تفسیق. بله، آن رأی را با چماق استدلال به شدت بکوبید - هیچ اشکالی ندارد - علیه‌اش استدلال کنید، بنویسید؛ عوض یکی، ده تا بنویسید؛ کما اینکه در حوزه‌ی علمیه معمول هم بود؛ گاهی دیده بودیم یک کتابی در می‌آمد، ده نفر، پنج نفر علیه آن می‌نوشتند؛ خیلی هم خوب بود، بنویسند، این نوشتن‌ها خیلی خوب است؛ اما تفسیق و اعلان خروج از دین و خروج از مذهب و اینها مصلحت نیست؛ این شیوه علمی نیست. این هم یک مسئله که ناشی از علمی بودن حوزه هست؛ یعنی التزام ما به علمی بودن حوزه این را اقتضا می کند. » (دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه‌ حوزه علمیه قم. 2/8/1389) @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ تناقض و تذبذب در مواضع سیاسی قله ایده پردازی و سیاست ورزی اعتدالی ها چنین افرادی هستند! حالا با این کارنامه، همچنان سودای در 1400 را دارند و اینبار ظاهراً با آقای ! @rozaneebefarda
اشعار مرحوم آیت‌الله محقق اصفهانی در مصائب حضرت ام البنین سلام الله علیها @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 چشمه ‏ی خور در فلک چهارمین سوخت زداغ دل ام‏ البنین‏ آه دل پرده ‏نشین حیا برده دل از عیسی گردون‏ نشین‏ دامنش از لخت جگر لاله ‏زار خون دل و دیده روان ز آستین‏ مرغ دلش زار چو مرغ هزار داده ز کف چار جوان گزین‏ اربعة مثل نسور الربی سدره نشین از غمشان آتشین‏ کعبه توحید از آن چهار تن یافت ز هر ناحیه رکنی رکین‏ قائمه ‏ی عرش از ایشان به پای قاعده عدل از آنها متین‏ یاد ابوالفضل که سر حلقه بود بود در آن حلقه ماتم نگین‏ اشک فشان سوخته جان همچو شمع با غم آن شاهد زیبا قرین‏ ناله و فریاد جهان سوز او لرزه در افکنده به عرش برین‏ کای قد و بالای دل آرای تو در چمن ناز بسی نازنین‏ تیر کمان خانه ‏ی بیداد زد دیدۀ حق بین تو را در کمین‏  چهار جوان بود مرا دلفروز و الیوم اصبحت و لا من بنین نام جوان مادر گیتی مبر تذکرینی بلیوث العرین @rozaneebefarda
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انذار تاریخی به حوزویان آیا جز درست کردن حمد و سوره، تکلیف دیگری نداریم؟ مسئولیت اصلاح مفاسد عقیدتی و اخلاقی نسل های آینده برعهده روحانیان است. @rozaneebefarda
تقی زاده ستیزی در انتزاع حکایت بازخوانی سطحی و شعاری از تاریخ معاصر ایران اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹هشدار تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون پدیده شوم تقی زاده ها و تلاش برای پیشگیری از تکثیر آن در زمانه ما، انگیزه ای است که نخبگان جبهه انقلابی، خاصه اهل رسانه، به نحو عمیق و دقیق به این پدیده بپردازند. 🔻اقتضای بازکاوی عمیق پدیده تقی زاده های ایرانی آن است که اولا شاخصه محور باشد تا از تفسیرهای سلیقه‌ای و برچسب های بی وجه در امان باشیم. ثانیا این تاملات تاریخی لزوما باید مصداقی باشد تا زمینه عبرت آموزی و مقابله با تقی زاده های زمانه ما را تحقق بخشد. طبیعی است اگر تقی زاده پژوهی بدون بررسی تطبیقی و مصداقی صورت گیرد، امری شعاری و انتزاعی است که اولا فایده چندانی بر آن مترتب نیست و برعکس ممکن است به نوعی در مسیر منویات رهبری در این باب خلل ایجاد کند و با حساسیت زدایی از محافل نخبگانی به واسطه طرح بحث های سست و سطحی، روند مقابله با پدیده شوم تقی زاده ها را کند سازد. ثانیا ای بسا یک مجموعه در عمل با دنباله های فعلی پدیده تقی زاده در پیوند وثیق باشد یا اقلا با آن جریان مرزبندی مشخصی نداشته باشد اما برای رد گم کنی یا وجهه سازی، مدام به طور شعارزده، به طرح بحث پیرامون این پدیده شوم بپردازد. 🔹نهادهای عالی مدیریتی و نظارتی و پژوهشی حوزه علمیه قم، خاصه بخش های سیاسی و اجتماعی، مخاطبان اصلی فرمان مقام معظم رهبری در مقابله با پدیده تقی زاده ها هستند؛ حتما در حوزه کارهایی در این جهت صورت گرفته است که در جای خود قابل تقدیر است اما انتظار آن است که اثر این قبیل تلاشها در متن و بطن حوزه مقدسه یابد. یادمان نرود؛ هرگاه تذکارها و انذارهای حکیمانه ولایت را جدی دنبال کرده ایم، نتایج و برکات فراوانی در پی داشته است و برعکس. ۱۳۹۹/۱۱/۹ @rozaneebefarda
بزک کنندگان غرب و مدافعان ۲۰۳۰ هستند! مروری بر بیانات صریح و رهبری پیرامون عناصر غربزده زمانه ما @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹البتّه در داخل متأسّفانه بعضی‌ها  را میکنند، بدی‌های غرب را توجیه میکنند، رتوش میکنند، نمیگذارند افکار عمومی متوجّه بشود که همین دولتهای ظاهر‌الصّلاح -مثل ، مثل ، مثل دیگران- در باطنشان چقدر و وجود دارد؛  بینشان هست،  بینشان هست؛ مثل تقی‌زاده. 🔻در دوره‌ی طاغوت، آدمی مثل ، به این مضمون گفت که ایران باید از فَرقِ سر تا ناخن پا غربی بشود؛ یعنی سبک زندگی در ایران باید غربی بشود. امروز هم تقی‌زاده‌های جدید از این حرفها میزنند؛ البتّه به این صراحت نمیگویند امّا مضمون حرفشان این است. 🔹 آنهایی که افکار غربی را، سبک زندگی غربی را، روشهای غربی را، لغات غربی را به طور پیوسته در داخل، در ادبیّات ما، در افکار ما، در دانشگاه‌های ما، در مدارس ما تزریق میکنند، پمپاژ میکنند، اینها همین . 🔹آنهایی که پشت سر سند ۲۰۳۰ -سند ۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به زندگی غربی- می‌ایستند، همان تقی‌زاده‌های امروز هستند؛ 🔻البتّه امروز به توفیق الهی  ما و ما نخواهند گذاشت این تقی‌زاده‌ها حرفشان به کرسی بنشیند. 🔶حاشیه روزنه اقتضای لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مقابله با جریان شوم ، مواجهه بهنگام و مصداقی با این جماعت است. مدافعان سند منحوس ۲۰۳۰ و مروجان غربزدگی در کشور و حوزه چه طیفی هستند؟! شکی نیست که دولت بانی ۲۰۳۰ بود اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته نقش مجلس در امضای یواشکی و اجرای مخفیانه ۲۰۳۰ است. @rozaneebefarda
در سایت دولتی ! خدعه رسانه‌ای به سبک @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹دیروز نه بهمن ۹۹ پایگاه برجامی انتخاب به مناسبت مرگ تقی‌زاده یادداشت مفصلی منتشر کرده که در آن به تطهیر تقی‌زاده پرداخته‌اند.👇 https://www.entekhab.ir/fa/news/598661/ 🔻در این يادداشت اشاره‌ای به تقی‌زاده نشده است! 🔻همچنین اشاره‌ای به این عنصر بدسابقه به چشم نمی‌خورد. 🔻حکم تاریخی مرحوم آخوند خراسانی مبنی بر فساد مسلک سياسی تقی‌زاده رسما شده است! 🔹نهایتا وابستگی آشکار این عنصر بدنام تاریخ ایران به نیز اینچنین توجیه شده است: ضدیت تقی‌زاده با روس‌ها سبب شد که مخالفانش شایع کنند که او با انگلیس‌ها همکاری می‌کند. ⭕️نویسندگان انتخاب با اشاره به نوشتجات تقی زاده تلاش کرده‌اند وی را چهره‌ای علمی نشان دهند! 🔻خط تطهیر تقی‌زاده پیشتر توسط حلقه مطبوعاتی آغاز شده بود و برخی حوزویان نیز در تولید نرم افزار این خط انحرافی دخالت داشتند. ⭕️خط تطهیر تقی‌زاده در حالی از سوی تقی‌زاده های جدید دنبال می‌شود که نه فقط مراجع نجف مثل آیات آخوند خراسانی و ملا عبدالله گيلانی حکم به فساد مسلک سياسی او دادند بلکه مزدوری چون نیز در خاطرات خود تقی زاده را نامیده است! با این وجود هنوز در ایران عصر جمهوری اسلامی قلم به دستانی هستند که به تطهیر تقی‌زاده مشغول اند و شوربختانه برخی حوزویان نیز در زمر این نحله وابسته درآمده اند. مطالب مرتبط تکمیلی در این باب را در روزنه بخوانید:👇 @rozaneebefarda
اعمال ولایت به سبک آخوند خراسانی! اخراج یک نماینده فاسدالمسلک از مجلس و تبعید او از کشور! مروری بر حکم تاریخی آخوند خراسانی و ملاعبدالله مبنی بر اعلان فساد مسلک سياسی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 از قـصـرشيرين به تهران: چون سياسي سيد حسن تقي زاده كه تاكنون جدا آن را تـعقيب نموده است، با مملكت و مقدسه برخود و اعيان شده است و از مـكنونات فاسده اش علنا پرده برداشته است، لذا از ملي و قابليت امانت نـوعـيـه لازمه آن مقام منيع، قانونا و است، منعش از دخول در مجلس مـلـي و مـداخله در امور مملكت و ملت بر عموم آقايان علما و اوليا امور و امنا دارالشوري كبري و قـاطـبـه امـرا و سـرداران عظام و آحاد عساكر معظمه مليه و طبقات ملت ايران ايدهم اللّه تعالي بنصره العزيز، واجب و از مملكت ايران ، و اندك مسامحه و تهاون حرام ودشمني با صاحب شريعت(ع) است به جاي او فرد امين دين پرست و وطن پرور، ملت خواه صحيح المسلك انـتـخاب فرموده، او را و مملكت شناسند، و به ملت غيور آذربايجان و ساير انجمنهاي ايـالـتـي و ولايـتي هم اين حكم الهي عز اسمه رااخطار فرمايند، و هر كسي از او همراهي كند، در هـمـيـن حـكم است، ولا حول و لا قوة الا باللّه العلي العظيم و به جميع ما رقم قد صدرالحكم من الاحقر عبداللّه مازندراني، قدر صدر الحكم من الاحقر الجاني، محمد كاظم خراساني بذلك. 🔶حاشیه روزنه اخیرا قبیله حیله و نیرنگ و غربزدگی تلاش زیادی به کار بسته که چهره‌ای لیبرال و سکولار از آیت الله آخوند خراسانی ترسیم کند که مخالف ولایت فقیه و حکومت دینی بوده است! این دروغها که اغلب در داخل کشور اسلامی به طور مداوم و گسترده منتشر می شود، نشان از عمیق دروغ گویی و نیرنگ بازی تقی‌زاده های جدید است. دروغ نامه علیه آخوند از یک سو و تحریف نامه های امثال و از دیگر سو، هرگز نخواهد توانست حقائق تاریخی را منقلب کند و برعکس جلوه دهد. این جماعت با تکیه بر برخی متشابهات تاریخی و سانسور محکمات فکری مرحوم آخوند، تلاش دارند چهره ای سیاست ستیز و سکولار از آن مجاهد ارایه کنند که تهمت آشکار و ظلم بزرگ است. این متن تاریخی تنها یک نمونه از محکمات تاریخی است که نشان می‌دهد آخوند خراسانی تا چه اندازه به مسئله ولایت فقیه اعتقاد داشته است. ایشان نماینده قانونی‌ مجلس شورای ملی را آنهم در اوج قدرت مطلقه پارلمان نشینان، از مجلس می‌کند و علاوه بر آن حکم به او از ایران می‌دهد. 🔻اگر این اقدام تاریخی اعمال ولایت و مصداق فراقانونی بودن ولایت فقیه در اندیشه آخوند خراسانی نیست، پس چیست؟! امید است دروغگویان و تحریف گران تاریخ قدری شرم کنند و دست از نیرنگ بازی بردارند. این حکم آخوند خراسانی با نامه ۶ فروردین ۶۸ امام به آقای منتظری قابل قیاس است؛ چه اینکه امام نیز در جلسه با هیئت رئیسه خبرگان به مناسبت صدور این نامه، منتظری را فاسد و فاسق و مفسد خوانده بود. برخلاف هیاهو های رسانه‌ای باند منتظری، این قبیل تطبیق ها و صراحت گویی ها، در تاریخ روحانیت شیعه مصادیق بسیار دارد. @rozaneebefarda