eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
514 دنبال‌کننده
373 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 از جلسه سوم از نقد مقدمه کتاب توسط استاد جعفر تبریزی 🌀بخش اول 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 🛑علاوه بر توهینی که نویسنده ( وکیلی) به علامه کرده و ایشان را غیر متخصص در تاریخ وعقاید وعرفان خوانده ، وی مدعی شده که ایشان از نامی که برای کتابشان گذاشتند( ) پشیمان شده اند‼️ ❌وکیلی : برخی سروران که در لبنان به دیدار مرحوم عاملی رفته بودند می گفتند ایشان از نام کتاب اظهار ندامت می کردند چون وی متعصب نبوده است . ✍بنده دیشب به پسر جعفر مرتضی زنگ زدم .آقا زاده ایشان، این ادعا را تکذیب کردند و دروغ دانستند 👺 ❌وکیلی: محیی الدین بدون شک در بلاد اهل سنت به دنیا آمده است وتحت تاثیر آن فضا در آغاز سنّی بوده است... ✍این حرف شما با ادعا اولتان منافات دارد .شما که می گفتید در کودکی مکاشفه داشته.پس مکاشفه های کودکی وجوانی برای چه بود⁉️ ⚡️اگر برای کسی کشف رخ دهد و نورانیتی برایش حاصل شود ، راه را برایش روشن می کنند . ❌وکیلی : محیی الدین از روی اخلاصی که داشت در طول دوران سلوک از طریق مکاشفات باطنی ابتدا مقامات امیرالمومنین را مشاهده نمود وسپس به فضیلت ایشان بر دیگر خلفا معتقد گشته است . 🛑 دروغ می گویید‼️ ❎خلافِ حرف خود ابن عربی می گویید ،او در فصوص الحکم اعتراف می کند که رسول خدا از دنیا رفت وبه کسی وصیت نکرد.؛ ♨️فلهذا ماتَ رسول الله و ما نَصَّ بخِلافَه الی احد ِ . 🌀از فلاسفه متاخر صاحب ممد الهمم ( ) نیز براین سخن ابن عربی تعلیقه نوشته است. شکی نیست که رسول الله برای خود وصیی تعیین فرمود وآن امیر المومنین علی علیه السلام بود ...باید گفت شیخ ( ابن عربی )صاحب عصمت نبود واول کتاب تصریح کرد من رسول ونبی نیستم . بعد شما می گویید مقامات اخلاص وتقوا را طی کرد ‼️ 🤔این کلام شما درست است یا سخن خود صاحب کتاب( ابن عربی) که این مطلب را نوشته وبزررگان این مَشی و راه او را دچار اشتباه دانسته اند⁉️ 👈 که آثار ابن عربی را مسلط بوده ابن عربی را سنی میداند 👈همه کسانی که ابن عربی، آنها را جزو ابدال واقطاب شمرده است ،سنی بوده اند 👈ابن عربی احکام شرعی را مطابق با نظر اهل سنت بیان کرده (مسح برکفش ، غسل رجلین و.. ) و اسراری برای آنهانقل می کند . 👈 مسّ نساء ومسّ ذَکَر و.. مطابق با مذهب اهل تسنن جزو مبطلات وضو قرار داده است . 🔆صِرف ادعا که ابن عربی این سخنان را به خاطر تقیه گفته چیزی را اثبات نمی کند. ❌وکیلی : ایشان ( ابن عربی) در جوانی به دیدار امام زمان نائل آمد وبه آن حضرت معتقد شد . ✍نویسنده با این سخن ، ادعای رویت امام زمان را برای ابن عربی مطرح می کند ، در حالیکه ما در دوران غیبت مامور شده ایم هر کس مدعی مشاهده شد را تکذیب کنیم . ♨️الا فمن ادّعی المشاهده قبل خروج السفیانی والصیحه فهو کَذّاب مُفتَر امام زمان فرمودند اینها دروغ می گویند 📛اگر امام زمان را ملاقات کرده ، پس چرا کلمات ضد تشیع او از سخنانی که شما فکر می کنید به نفع تشیع است، بیشتر است ⁉️ ⚠️مگر این عربی کیست که توفیق زیارت امام زمان را یافته ، مگر گُتره ای ایست که هرکس بگوید من با امام زمان ملاقات کردم وما قبول کنیم ‼️ ❎یکی از راه هایی که خواسته اید ابن عربی را با آن بزرگ کنید مساله امام زمان است چون مردم امام زمان را دوست دارند ،همان گونه که فرقه و و و... برای خود جایگاه ساختند ، شما نیز باشعار امام زمان خواسته اید گرایش به ابن عربی را در دل مردم درست کنید ❌ ❎اگراو امام زمان را در جوانی دیده و شیعه شده پس چرا تا اواخر عمرش سنی مانده است ⁉️ مگر نمیگویید فقط کتب آخر عمرش در حال تشیع اش بوده است ⁉️ بالاخره اول جوانی شیعه شد یا آخر عمرش⁉️ 🛑چرا در نوشتن کلمات دقت نمی کنید⁉️ چرا طلاب جوان را به بازی که نهایتش اضلال است ،دعوت می کنید‼️ ❌وکیلی :ابن عربی در اوخر عمر ، تمام ائمه اثنی عشر را در مکاشفه دیده وایشان را به عنوان۱۲ قطب عالم شناخته وبه همه معتقد گشته . ✍این واقعا حرفی خنده دار که یضحک منه الثکلی. این چه مغالطه وادعایی است ⁉️ این چه ظلمی است که در حق اهل بیت می کنید ⁉️ دلیل وبرهانتان بر این ادعا چیست⁉️ اگر به صِرف قول باشد هم میتوانم ادعا کنم فلانی همه ائمه را ملاقات کرده است ‼️ 🛑مگر این حرف ها بازیچه است ♨️ این کار ها تخریب معتقدات مردم است‼️ 🆔 @safiresheytan🕸
🔆 از جلسه سوم (جلسه آخر) از نقد مقدمه کتاب توسط استاد جعفر تبریزی 🌀بخش دوم 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ❌وکیلی: تشیع محیی الدین است وبه تدریج حاصل شده لذا معیار در قضاوت آخرین آثار ایشان است. ✍شما که گفتید در کودکی مکاشفه داشته و امام زمان را در جوانی دیده ، مگر او کور بوده که با این همه، آخر عمر باید متوجه حقیقت شود😁 🧠قضاوت با شماست♨️ 📛واقعا این قضیه انسان را متحیر می کند که اینها چگونه قلم به دست می گیرند وچه می نویسند⁉️ ✅ من هم فقط به نقد مقدمه کتابشان پرداختم . کتاب شان که وا وایلا ست ❎همه اش شعار و سفسطه وادعایی است که ما در حق هیچ کدام از علما چنین ادعا نکرده ایم ،چون ما در نطقمان خدا را در نظر می گیریم ،ما بازیگر نیستیم‼️ ❌وکیلی: تشیع ایشان( ابن عربی) باطنی است لذا نیست. اصولا حقیقت تشیع ودرجات اخروی براساس، اندیشه های فقهی افراد نیست ،اندیشه های فقهی از لوازم تشیع است.عموم کسانی که از طریق باطن شیعه می شوند دسترسی درستی به فقه شیعی ندارند وتوقعی هم از ایشان در این زمینه نیست⁉️ ✍من که نفهمییدم این آقا چه گفت ، شما فهمیدید 🤣 🛑تشیع باطنی کلمه ایست که اینها خلق کردند .این تشیع باطنی اثرش چیست⁉️ آیا لوزام تشیع درشناخت شیعه بودن یا نبودن افراد نقشی ندارد⁉️ ✅کسی که شیعه می شود براساس مدارک وادله وتاریخ است . مستبصرین مگر چگونه شیعه می شوند اینها چگونه به یقین می رسند⁉️ این کسی که شما میخواهید تشیع او را به صورت باطنی اثبات کنید اکثر کلماتش ضد شیعه است پس چگونه به صِرف اینکه تشیعش را باطنی شمرده اید،مرتبه او را از بسیاری شیعیان راستین بالاتر می برید ‼️‼️ 🛑واقعا انسان می ماند چه بگوید⁉️ اگر تشیع باطنی ابن عربی را ، تشیع حقیقی می دانید بنابراین شما نیز مانند ابن عربی پدر امیرالمومنین را به کفر متهم ساخته اید وایمان ابوطالب را زیر سوال برده اید ‼️ 🔹ابن عربی در مکاشفه ای دریافت می کند که همت پیامبر تاثیری در اسلام عمویش نگذاشت ونتوانست او را مسلمان کند . ⚠️آیا شیعه باطنی وتشیع باطنی این است⁉️ 🔸ابن عربی درباره می گوید خدا اورا طاهر ومطهرقبض روح کرد بدون آنکه در وی پلیدی وخبثی باشد زیرا که او راهنگام ایمانش قبض کرد قبل از آنکه به گناهان آلوده گردد وچیزی از آثام وگناهان کسب کند‼️ ابن عربی در توجیه سخن فرعون "انا ربکم الاعلی " می گوید : قول حق تعالی است که به زبان فرعون سخن گفته است .یعنی کلام خداست . 🛑تشیع باطنی راهم فهمیدیم که چیست‼️ معنا تشیع باطنی این شد که ابوطالب کافر وفرعون اهل بهشت است . 🛑شما هم درست نوشتید شما هم چنین تشیعی را دارید‼️ ❌وکیلی: محیی الدین در عصر تقیه می زیسته وباید اقتضائات تقیه را لحاظ کرد . ✍ابن عربی مدعی است کتابش را در عالم کشف وشهود از رسول خدا اخذ نموده واو فقط مترجم آن می باشد بنابراین منتسب کردن کتاب فصوصش به عالم شهود برای این است که کسی نپندارد، سخنانش از روی تقیه است . پس تقیه نکرده است . 🙄حالا حرف تورا گوش دهیم یا حرف خود ابن عربی را⁉️ 👈ثانیا آقای ابن عربی آیا زمان شما از زمان ائمه سخت تر بوده که این همه شذوذات برعلیه تشیع ذکر کردی ⁉️ دخت رسول خدا در آن زمان تقیه نکرده است بعد ابن عربی با این کتابش که مملو از جسارت به شیعه وتشیع تقیه کرده است. من واقعا تعجب میکنم ‼️ 🛑این کتاب راجمعش کنید واین دروغها را در جامعه پخش نکنید وانتشار ندهید . 💠🔅💠🔅💠🔅💠 💥برخی به من گفتند این کتاب ارزش وقیمتی ندارد که وقتتان را برایش گذاشتید ⁉️ گفتم .درست .اما این طلاب جوان خام اند ،ممکن است فریب خورند . ⭐️لا اقل ازاین بعد اگر اسم این کتاب آمد می گویند در یک نفر بود این کتاب را نقد کند . ✅ ای کسانی که این کتاب محیی الدین شیعه خالص را نوشته اید ... لا اقل به جای اینکه وقتتان راصرف این امر کنید که اثر دنیوی و اخروی ندارد، در راه اهل بیت تلاش کنید که واقعا مظلوم اند. 🔰اگر راست می گویید ودلتان برای دین می سوزد ‼️ 🔰اگر راست می گویید که واقعا قلبتان برای مذهب اهل بیت می تپد‼️ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 🚦 🌸 ✴️ اگر مولوی منحرف است، پس چرا از او و کتابش، تعریف وتمجید کرده است ⁉️ ⚠️مخفی نماند که گفتگوهای مخالفِ دین و مذهب ،در و دیوان ملای رومی(مولوی) بسیار است، ما به قلیلی اکتفا کردیم. العاقل یکفیه الاشاره ❗️ 🔰اگر گویند که : هرگاه، صاحبِ این اعتقادات باشد، پس چون است که شیخ بهاء الدین مرحوم، در مدح ملّا و مثنویِ او گفته ؛ 🔆 من نمی‌گویم که آن عالیجناب 🔆هست پیغمبر ، ولی دارد کتاب ✍در جواب بگویم که ؛ ⬅️ اولاً : حاشا که این بیت ،از شیخِ (بهائی)مرحوم باشد ، بلکه چه گنجایش دارد که شیخ، در قیامت با کسی که این بیت را به وی نسبت داده ،خصومت کند. 🛑 پُر ظاهر است که اگر کسی، شیخ را صد دشنام دهد ، در این مرتبه نیست که این بیت را به وی نسبت دهد‼️ ⬅️ثانیاً: بر تقدیرِ تسلیم، که این بیت از شیخ باشد، می‌توان بود که شیخ ،مواعظ و نصایحِ ملّا را دیده باشد و کلماتِ قبیحِ مخالفِ دینِ او را ندیده باشد و بنا براین، این بیت را گفته باشد . ⚠️چنانچه مرا در اوایل عمر اطلاعی به قبحِ احوالِ به هم نرسیده بود، این رباعی را بر نادانی گفته بودم؛ 🔆ای آنکه تو قصدِ داری 🔆از غیر خدا مَجو ،در این رَه یاری 🔆در منصبِ عشق ، سربلندت سازد 🔆آنکس که به منصور دهد ،سرداری 😥 اَستغفرُالله مِن جمیعِ ما کرِه اللهُ ♨️ ⬅️ثالثا : بر تقدیری که کلماتِ قبیحِ ملّا را دیده باشد، لازم نیست که این بیت را بنا بر اعتقادی که به ملّا و کتابش داشته گفته باشد، یعنی به خاطرش رسیده و شاعری کرده، چنانچه در باب اهل نجد گفته؛ 🔆یاد کن از نَجد و از یاران نَجد 🔆تا در و دیوار را ، آری به وجد 📛 هر که به زیارت بیت الله الحرام رفته می داند که اهل نجد چه نوع کسانند و احوال ایشان چگونه است ❓ ❌ظاهر و باطن و مذهب و مَسلکشان در غایت قبح و زشتی است‼️ 🙏امید که حقّ سبحانه و تعالی ، شیخ را به لطف و کرم خویش بیامرزد❗️ ----------------- 📚تحفه الاخیار ص ۳۷۲ به نقل از "رساله ردّ صوفیه" ملاطاهر ، ص۱۴۴ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی اجمالی؛ ✍ مولف محترم در این رساله ، آموزه ها را به طور مختصر با عقائد شیعی مقایسه می کند تا مخاطب را با تفاوت های این دو اندیشه و آشنا سازد . ⚜نگارنده دلیل تالیف خود را این گونه بیان نموده؛ ⚠️بسیاری از شیعیان ودوستان علی بن ابیطالب را دیدم که به خاطر نادانی وبیگانگی از اهل علم ، فریب دین خورده ونعره زدن ودست زدن وبرجستن وچرخیدن و را عبادت وطاعت پنداشته، از راه دین وشرع به غایت دور افتاده اند ، بنابراین برخود لازم دانستم که ایشان را دستگیری وراهنمایی کرده ،به و برسانم . 🌀پس از انتشار کتاب ردیه ای برعلیه آن نوشته می شود و مولف را در مقام پاسخ ودفاع از کتابش قرار می دهد . با مراجعه به کتاب میتوانید انتقادات مستشکل ودفاعیات نویسنده را به همراه متن رساله فعلی، مشاهده نمایید . ✅در مقدمه اول ،حجه الاسلام به بررسی دو و می پردازد: 1⃣ متکلمان وفقها مخالف تعقل وبرهان اند و در معارف اعتقادی بر اساس وبرهان استدلال نمی کنند فلذا بدون فلسفه نمی توان از دین دفاع کرد‼️ 🔆پاسخ: همواره با محکم ترین استدلال ها عقلی،مطالب خود را بیان کرده اند. اختلاف ادیان با فلسفه وعرفان بر سر نیست ، بلکه محل نزاع اینجاست که چرا فلسفه وعرفان و خود را برهانی واستدلالی می انگارند⁉️ 2⃣ عقائد فلسفی وادعاهای اهل درجات بلندی از معارف دینی است ‼️ 🔆پاسخ: در صورتی می توان چند مطلب را ، درجات مختلف یک حقیقت دانست که بین آنها تناقض وجود نداشته ویکی از آن درجات،مستلزم نفیِ درجه دیگر نباشد وحال آنکه بین و تباین وجود خدا از مخلوقات با تشابه و وعقیده به وحدت وجود وجود دارد.💯 🔰استاد میلانی در ادامه،نادرستی ۲ اشکال بر را تبیین کرده و به نقد پرداخته است. ✅در مقدمه دوم،مصحِّح کتاب ، به این سوال پاسخ می دهد که منتقدِ کتاب ملا طاهر چه کسی بوده است⁉️ آیا این ردیّه را نوشته است ⁉️ ✅نویسنده سرآغاز کتاب را نظرات علما شیعه درباره قرارداده است؛ 👈 :حلاج ساحر بوده 👈اسماعیل نوبختی:حلاج را به خاطر ادعا وکالت وبابیت رسوا نمود. 👈 : نشانه تابعانِ حلاج ترک نماز است. 👈:کتاب را نوشت 👈 :حلاج را مذمت ولعن کرده. 👈 :حلاج رااز دروغگویان شمرده که لاف وکالت امام زمان می زده . 👈 :حلاج در سحر مهارت داشته سپس به کلمات کفر آمیز از جمله پرداخته ✅ در ادامه با ۱۴ دلیل تاریخی وکلامی اثبات می کند که یک بوده است ودر ضمن هر دلیل به بررسی سخنان ، شبستری ، ، پرداخته است. ۱. در کتب تاریخی، از هیچ شیعه ای به عنوان صوفی نام برده نشده است . ۲. در شهر های شیعه نشین( ، ، ، )هیچ اثری از های قدیمی وتاریخی وجود ندارد. ۳. واولیا صوفیه،از اهالی شهر های شیعه نشین نبودند . ۴. صوفیان معاصر با ائمه (، )در تقابل با ایشان بودند. ۵.ردّ ترک گوشت و..در روایات شیعی ۶. ردّ (لباس شهرت) در روایات شیعی ۷. ردّ آموزه تحقیر وملامت نفس ۸. ردّ وموسیقی و ۹.اعتقاد صوفیان به برخلاف مکتب اهل بیت ۱۰. سخنان ضد شیعی سران تصوف از جمله ، علاء الدوله سمنانی و... ۱۱.اعتقاد به و 🌼ای عزیزان! بنگرید که چگونه دل های ایشان راسیاه ساخته که را پیشوا وراهنمای خود می دانند‼️ ۱۲. و ۱۳تحقیر جایگاه و نماز جماعت ۱۴. اعتقاد به 🌸ای دوستان علی بن ابیطالب ،تا کِی کلام این طائفه را بسازید وتاویلاتِ دور می نمایید⁉️ 😓از خدا شرم کنید واز پیغمبر واهل بیت خَجِل شوید واز و دین ،گریزان گشته وپیروی از علمایی که نائبان ائمه اند،بنمائید . 🔰نویسنده درباره ادّعای تشیع ودربانی برای امام رضا علیه السلام که در مانند مطرح است،اینگونه پاسخ داده است . 🔘اقطاب مذکور در سلسله تا معروف کرخی، یا مجهول اند یا ازاشقیا ودشمنان اهل بیت بوده اند مانند احمد غزالی ، علاء الدوله سمنانی و... 🔘بزرگان مذهب شیعه در کتب خود از معروف کرخی نامی نیاورده و فقط در میان سنیان شهرت وعظمت دارد. 🔘دربانی دلیل بر خوبی نیست .دربان پیامبر از ملعونین است. ۱۰ 🆔 @safiresheytan🕸
4_5997011596444960969.pdf
2.04M
📗 رساله ردّ صوفیه ✍ مولف:ملّا محمدطاهر قمی 🔹 تعداد صفحات: ۱۴۴ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✈️ایام نوروز که فرا می رسه خیلیا مشهد رو برای گذران تعطیلاتشون انتخاب می کنن چون هم زیارته وهم سیاحت . ❤️حتما دل شما هم ، توی این ایام کرونایی خیلی برای مشهد وزیارت امام هشتم تنگ شده. 🙏 امیدوارم خدا زیارت امسال رو قسمتتون کنه ،البته اگه قول بدید که دیگه به خانقاه نرید وبالا سر قبر صوفیه فاتحه نخونید ♨️ 😳لابد می پرسید این چه حرفیه ⁉️ 🤔ما رو چه به خانقاه رفتن ⁉️ اصلا زائر امام رضا علیه السلام رو چه به این صوفی بازیا ⁉️ 🕍آخه مقبره و خانقاه یکی از اقطاب فرقه صوفیه در نزدیکترین فاصله از حرم هست و بیشتر زوارا به خیال این که امام زاده اس‌، دو رکعت نماز هم بالای سرش می خونن ، اصلاً شاید شما هم رفته باشی ⁉️ ⭐️حالا ، اگه می خوای قبل از سفر، این امام زاده تقلّبی و پیرِ صوفی رو بشناسی، بزن روی امام زاده ها تا خدای نکرده به جای زیارت امام به زیارت شیطون نری ‼️ 🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌 🕌🕌🕌☠☠☠🕌🕌🕌🕌 🕌🕌🕌☠☠☠🕌🕌🕌🕌 🕌🕌🕌☠☠☠🕌🕌🕌🕌 🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌🕌 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan/140 🆔 https://t.me/safiresheytan/241
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
✈️ایام نوروز که فرا می رسه خیلیا مشهد رو برای گذران تعطیلاتشون انتخاب می کنن چون هم زیارته وهم سیاحت
✨با اهدا سلام خدمت شما همراهان گرامی؛✨ اگر تا کنون مطالب کانال را پسندیده اید با انتشار پست بالا ( فوروارد)در گروهای ایتائی که در آن عضو هستید ما را در جهت بهتر دیده شدن و آشنا ساختن مردم با انحرافات این فرقه، یاری رسانید .🌷 💠🔆💠🔆💠🔆💠 🔻پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم : 🔹لَأَنْ یَهْدیَ اللهُ بِکَ رَجُلاً واحِداً خَیْرٌ لَکَ مِنَ الدُّنْیا وَ ما فیها» یا «خَیْرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْسُ» 🔸اگر خداوند یک نفر را به‌وسیله‌ی تو هدایت کند، برای تو بهتر است از تمام دنیا یا از آن‌چه آفتاب بر آن می‌تابد. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍مولانا محمد طاهر فرزند محمد حسين شيرازي نجفي قمي يكي از بزرگان علماي اماميه در قرن يازدهم هجري است. ☑️به جز ، هیچ دانشمند دیگری را در این دوره نمی‌شناسیم كه با این وسعت، به پرداخته باشد؛ 🔻 می‌نویسد: «نخستین کسی که علناً در دولت صفویه با صوفیه درافتاد و عقاید خرافی آنان را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشأن ملا محمدطاهر قمی، استاد اجازه علامه مجلسی، بود و چنان که خود می‌گوید: نخست بی‌علاقه به صوفیه نبوده؛ ولی بعدها که پی به فساد مشرب آن‌ها می‌برد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام می‌کند». 🔹سال تولد او دقيقا معلوم نيست و در كتب اصحاب تراجم در اين رابطه چيزي ذكر نشده است. 🔸زادگاهش شيراز بوده و در اصل شيرازي مي‏باشد. در اوان جواني به نجف اشرف كوچ كرد و در آنجا نشو و نما يافت. 🔹بعد از اتمام مراحل تحصيل، به شهر مقدس قم منتقل شد و در آنجا به مقام نائل آمد و مرتبه ‏_الاسلام و و جماعت را در اين شهر عهده‏ دار گرديد. او در ميان اقشار مختلف مردم محبوبيتي فراوان داشت و دستوراتش را همگان پيروي مي‏كردند. 🎖اين عالم جليل ‏القدر كه هم عصر قدس ‏سره است، از مشايخ اجازه ملا قدس‏ سره و قدس‏ سره مي ‏باشد. صراحت در گفتار، استدلال قوي، وسعت اطلاعات و دقت در بحث و تحقيق از ويژگي‏ هاي اوست. ✅ عصری که محمد_طاهر_قمی‌ می‌زیست، تدوین آثاری به زبان فارسی امر لازمی ‌بود؛ زیرا مذهب شیعه در میان افرادی رسمیت یافته بود که به زبان فارسی تکلم می‌کردند. 🔹از سویی هم زبان رسمی ‌محافل علمی ‌اسلامی ‌و حوزه‌های علوم دینی، عربی بود و نگارش آثاری به این زبان، نشانه توانایی علمی ‌مؤلف به شمار می‌رفت. ، علامت کم دانشی به شمار می‌رفت؛ 🔸همچنین نگارش مطالب دینی به زبان فارسی از تألیف دانش‌های دیگر دشوارتر بود؛ به علاوه دانشمندان مایل بودند با عربی‌نویسی آثار خود، امکان استفاده شمار بیشتری از مسلمانان را فراهم سازند. 🗯 با ملاحظه همه این امور، با خود می‌اندیشید که در چنین فضایی، وظیفه عالمان دینی برای چیست⁉️ و اگر عالمی‌ نوشتن به را دور از شأن خود می‌داند، چه کسی تشنگان معارف قرآنی و روایی را سیراب می‌کند⁉️ و اگر آنان به اندیشه‌ها و و مشکوک روی آورند، چه کسی جوابگوی عوارض ناگوار آن است⁉️ ⭐️وی‌ با در نظر گرفتن این حقایق، خود وارد میدان گردید و آثار آموزنده‌ای در زمینه‌های گوناگون معارف تشیع را برای فارسی زبانان به رشته نگارش درآورد. پس از او کسی که با جدیت این مسیر را ادامه داد، علامه محمدباقر مجلسی بود. 🌸براي اين شخصيت بزرگوار علاوه بر مقام علمي و در موعظه و نصيحت و مدح اهل‏بيت عليهم‏السلام ، به دو زبان فارسي و عربي وجود دارد كه نشان از جنبه ادبي و اخلاص او نسبت به اهل‏بيت عصمت و طهارت عليهم‏السلام دارد 🕌مولانا محمد طاهر قمي پس از عمري تلاش در راه خدمت به دين و فرهنگ ديني مردم، در سال ۱۱۰۰ (ه ق ) وفات كرد و در كنار مرقد صحابي حضرت امام رضا عليه‏السلام يعني قمي در قم به خاك سپرده شد. گفته‏ اند: در رحلت اين عالم بزرگ دو بيت زير سروده شده است: 🔆طاهر آن رونقِ شريعت و دين 🔆چون از اين خاكدان به آيین رفت 🔆شرع چون شد زِ فوت او كاسِد 🔆 عقل گفتا كه رونقِ دين رفت. 📚برخی از تألیفات عربی و فارسی ایشان در عبارت است از : 1⃣ فی ردّ شبهة المخالفین من المتصوفین والمتفلسفین: این اثر آن چنان در شهرت علمی ‌این دانشمند مؤثر بوده که در پاره‌ای کتب رجال، او را به نام صاحب حکمة العارفین می‌شناسند.محمدطاهر قمی‌ در این اثر، صوفیان و فلاسفه را مورد انتقاد قرار داده و به پاسخ گفته است. 2⃣ : این کتاب منحصراً در نقد تصوف نوشته شده است. 3⃣ : قصیده‌ای مفصل در ۳۱۱ بیت به زبان فارسی در مدح امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌باشد و بعد در احوال صوفیان و فلاسفه سخن گفته است. 4⃣ فی الرد علی الحکما والصوفیه: 5⃣ : این کتاب را محمدطاهر قمی‌ به نام شاه سلیمان صفوی نوشته و در آن از صوفیان نکوهش کرده است. 6⃣ یا رسالة الرد: رساله‌ای است در رد عقاید صوفیان که می‌گویند یکی از اهل تصوف بر آن نقدی نوشته و به ملا محمدتقی مجلسی نسبت داده است. 7⃣: 8⃣ : ☀️اميد است آثار به جا از او همواره مورد توجه واستفاده علاقمندان و طلب ‏كنندگان علم و دانش قرار گيرد. ------ 📌جهت اطلاع بیشتر↙️ 🌐http://wiki.ahlolbait.com/ملا_محمد_طاهر_قمي 🆔 @safiresheytan🕸