🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
⁉️ انتظار ظهور امام زمان(عج) ایرانیان، چرا
به ظهور مجدد شاه سلطان حسین انجامید؟!
یکی از شگفتانگیزترین دودمانهای #تاریخ_ایران، سلسله #صفویان بود که نیای بزرگ آنها؛ صفیالدین #اردبیلی (۶۵۰–۷۳۵ ق) بود. این دودمان #ایرانی بعد از حدود دو قرن طراحی و برنامهریزی، توانستند بیش از دو قرن (۱۱۴۸–۹۰۷ ه.ق) بر #ایران فرمانروایی کنند و با جنگاوریهای بیامان خود، #پهناوری_ایرانزمین را به ابعاد گسترده جغرافیایی سلسله #ساسانیان برسانند.
#آخرین_پادشاه آنها #شاه_سلطان_حسین بود که توسط افاغنه #پشتو در هم شکست و سپس توسط #نادر_شاه رسماً پایان یافت.
#آخرین_سلطان_صفوی، ویژگیهای شخصیتی متفاوتی نسبت به سلاطین قبلی خود داشت. از جمله این که مرد #صلح_طلب و آرامی بود. «به پیر به پیغمبر» که اهل #جنگ نبود و میخواست #دعوا_نشه و علاقمند به #نهج_البلاغه بود و در طول حکومتش نه تنها گردن کسی را نزد بلکه حتی یک روز هم #جامه_سرخ (نماد #غضب_سلطانی که رسم سالیانه #شاهان_صفوی بود) نه تنها خود نپوشید بلکه به #دولتمردان و #سرداران خود هم اجازه #سرخ_پوشی نداد.
یک روز که در باغچه #تفنگ میانداخت، یکی از فرزندانش زاغی را با تفنگ زد و او از این اتفاق، #پریشان شد و بهخاطر #ظلم به آن پرنده، ۲۰۰ تومان زر از #خزانه به #فقرا #صدقه داد.
(سفرنامه کروسینسکی و فوائد الصفویه)
او بسیار دلرحم و نازکدل بود.
فلذا #سلاح خود را بر زمین نهاده بود و هیچگاه آنرا برنداشت! حتی زمانی که #اشرف_افغان، چشمان زیبای او را از کاسه سرش در آورد!
او که تحتالحمایه #امپراتور_عثمانی و مشتاق بود که #کلانتر_قندهار او را #آدم حساب کند اما #میرویس_غلجایی، چند هزار شازده را جلوی چشمانش یکی یکی سر برید!
این سلطان #صوفی_مسلک که خود را مرید #امیرالمؤمنین میپنداشت، در جواب عارف بزرگ، سیدقطبالدین نیریزی، که او را از خرابی اوضاع و فتنه قریبالوقوع افغانها هشدار میداد، نوشت: «راست است که #فتنه_افاغنه در کار است. ما هم خود به علاوه #تدارک_دولتی، #تدارک_دعایی کرده، قدغن فرمودهایم [امر کردهایم] در اندرون از رجال و نساء سادات موسویه نخود را لاالهالاالله بخوانند. صباحاً و مساءً در کارند؛ انشاءالله آش معتبری فراهم کرده به کل خلق میخورانیم. از باطن سادات موسویه دفع بلا خواهد شد. از جانب شما هم ملتمس دعا هستیم که دولتخواهی فرمودید. زیاده زحمتی نیست.»
این جواب تحقیرآمیز، (که خود نشاندهنده #حماقت و #جهالت شاه سلطان حسین است)، 👈سیدمحمدحسینی(قطبالدین)👉 را مأیوس گردانید.
آری آن #سلطان_پوسیده برای #دفع_بلایا بجای #سلاح_بُرّانی بدنبال #فلافل_خورانی به #کل_خلق بود و بجای #آتش_مؤثر بازدارنده در تدارک #آش_معتبر اندرونیه بود!
سرنگونی این #سلطان_خوشگل و #سلطان_لبخند!، علل مختلفی داشت که شاید بدترین آنها طرفداری وی از #زن_زندگی_آزادی بود. جنبش #هرزه_پروری وی تا بدانجا رسید که سالی سه روز حضور مردها در #اصفهان را ممنوع میکرد تا زنها بتوانند در سطح شهر، #مکشفه ظاهر شوند. در این سه روز، مأمورین سلطانی، به شکار #دختران_شایسته برای #حرمسرای_سلطانی میپرداختند ولو از زنان شوهردار!
از دست دادن #تاج و #تخت اجدادی، تاوان افراط وی در #میگساری و #زن_بارگی و #جهالت_مرکب او به #امور_حکمرانی بود.
عامل مهم دیگری که در #فروپاشی_مفتضحانه #امپراتوری_صفوی، نقش داشت، حل ناترازیهای مالی #حکومت از طریق گشاد کردن دست حکومت در #جیب_ملت و افزایش بیرحمانه #باج و #خراج و #مالیات بود که قاطبه ملت را به ستوه آورده و باعث شورشهای سراسری در #ایران_زمین شد.
یکی دیگر از علل اضمحلال این دودمان، انتصاب #اهل_فتنه و #مفسدین در #مناصب_حکومتی و عدم مؤاخذه و محاکمه #خائنین بود تا آنجا که #گرگین_خان را حاکم بر #کرمان، #بلوچستان و #افغانستان کرد و او چنان عرصه را بر زندگی #طوایف_افاغنه، تیره و تار کرد که به شورش بزرگی به رهبری #محمود_افغان برخاستند و دودمان بیش از ۴۵۰ ساله صفویان را بر باد دادند!
#قاضی_القضات او فاسدتر و فشلتر از آن بود که #مقصرین را به #محکمه و #استنطاق و #مجازات بکشاند.
#تصغیر_ایران (از اژدهای صفوی به گربه امروزی) عملاً از زمان شاه سلطان حسین آغاز شد!
حال که شاهد فروپاشی سریع #رژیم_اسد و گریز ناگزیر #آخرین_رئیس_سوریه هستیم (البته شیری که چون موش به سوراخ خزید! لذا باید آنرا #رژیم_سیچقان نامید!)، گویا باید باور کنیم که #تاریخ؛ چیزی نیست بجز #تکرار_مکررات!
و چه اندک هستند آنها که باید #عبرت بگیرند!
امیدواریم که #مسعود_پزشکیان (#پوزیده_سابق)، #آخرین_رئیس_ایران نباشد.
تنها راه جلوگیری از #تکرار_تاریخ؛ #پشتیبانی از #ولایت_فقیه است.
🔴والعصر🔴إن الانسان لفی خسر🔴إلا الذین آمنوا🔴و عملوا الصالحات🔴و تواصوا بالحق🔴و تواصوا بالصبر🔴
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۰
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️ این سخنان یک فرد عادی نیست؛ محمود سریع القلم هرسال مهمان ویژه اجلاس ماسونیزم داووس است. بسیاری وی را عقل منفصل و مستر حسن روحانی، محمدجواد ظریف و طیف میانهروهای ایران میدانند. هستند دیگرانی که سریع القلم را رئیس دولت گذار در فردای براندازی از سوی نظام سلطه میشناسند.
سخنان محمود سریع القلم شعار یک استاد غربپرست یا غربزده نیست، راهبرد عملیاتی طرف بیرونی و دستور العمل غیرقابل رد از طرف نظام سلطه است.
🖌عبدالرضا سلطانی
🔴
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌باطل السحر نمیشودها!
«نهضت+نظام اسلامی»؛ #باطل_السحر بسیاری از این نمیشودهای #اجانب و #اذناب_اجانب بوده و است و خواهد بود انشاءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۳
🌐 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 👈محل نظرات👉
🙏
هدایت شده از مقالات حسینی منتظر
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
⁉️ انتظار ظهور امام زمان(عج) ایرانیان، چرا
به ظهور مجدد شاه سلطان حسین انجامید؟!
یکی از شگفتانگیزترین دودمانهای #تاریخ_ایران، سلسله #صفویان بود که نیای بزرگ آنها؛ صفیالدین #اردبیلی (۶۵۰–۷۳۵ ق) بود. این دودمان #ایرانی بعد از حدود دو قرن طراحی و برنامهریزی، توانستند بیش از دو قرن (۱۱۴۸–۹۰۷ ه.ق) بر #ایران فرمانروایی کنند و با جنگاوریهای بیامان خود، #پهناوری_ایرانزمین را به ابعاد گسترده جغرافیایی سلسله #ساسانیان برسانند.
#آخرین_پادشاه آنها #شاه_سلطان_حسین بود که توسط افاغنه #پشتو در هم شکست و سپس توسط #نادر_شاه رسماً پایان یافت.
#آخرین_سلطان_صفوی، ویژگیهای شخصیتی متفاوتی نسبت به سلاطین قبلی خود داشت. از جمله این که مرد #صلح_طلب و آرامی بود. «به پیر به پیغمبر» که اهل #جنگ نبود و میخواست #دعوا_نشه و علاقمند به #نهج_البلاغه بود و در طول حکومتش نه تنها گردن کسی را نزد بلکه حتی یک روز هم #جامه_سرخ (نماد #غضب_سلطانی که رسم سالیانه #شاهان_صفوی بود) نه تنها خود نپوشید بلکه به #دولتمردان و #سرداران خود هم اجازه #سرخ_پوشی نداد.
یک روز که در باغچه #تفنگ میانداخت، یکی از فرزندانش زاغی را با تفنگ زد و او از این اتفاق، #پریشان شد و بهخاطر #ظلم به آن پرنده، ۲۰۰ تومان زر از #خزانه به #فقرا #صدقه داد.
(سفرنامه کروسینسکی و فوائد الصفویه)
او بسیار دلرحم و نازکدل بود.
فلذا #سلاح خود را بر زمین نهاده بود و هیچگاه آنرا برنداشت! حتی زمانی که #اشرف_افغان، چشمان زیبای او را از کاسه سرش در آورد!
او که تحتالحمایه #امپراتور_عثمانی و مشتاق بود که #کلانتر_قندهار او را #آدم حساب کند اما #میرویس_غلجایی، چند هزار شازده را جلوی چشمانش یکی یکی سر برید!
این سلطان #صوفی_مسلک که خود را مرید #امیرالمؤمنین میپنداشت، در جواب عارف بزرگ، سیدقطبالدین نیریزی، که او را از خرابی اوضاع و فتنه قریبالوقوع افغانها هشدار میداد، نوشت: «راست است که #فتنه_افاغنه در کار است. ما هم خود به علاوه #تدارک_دولتی، #تدارک_دعایی کرده، قدغن فرمودهایم [امر کردهایم] در اندرون از رجال و نساء سادات موسویه نخود را لاالهالاالله بخوانند. صباحاً و مساءً در کارند؛ انشاءالله آش معتبری فراهم کرده به کل خلق میخورانیم. از باطن سادات موسویه دفع بلا خواهد شد. از جانب شما هم ملتمس دعا هستیم که دولتخواهی فرمودید. زیاده زحمتی نیست.»
این جواب تحقیرآمیز، (که خود نشاندهنده #حماقت و #جهالت شاه سلطان حسین است)، 👈سیدمحمدحسینی(قطبالدین)👉 را مأیوس گردانید.
آری آن #سلطان_پوسیده برای #دفع_بلایا بجای #سلاح_بُرّانی بدنبال #فلافل_خورانی به #کل_خلق بود و بجای #آتش_مؤثر بازدارنده در تدارک #آش_معتبر اندرونیه بود!
سرنگونی این #سلطان_خوشگل و #سلطان_لبخند!، علل مختلفی داشت که شاید بدترین آنها طرفداری وی از #زن_زندگی_آزادی بود. جنبش #هرزه_پروری وی تا بدانجا رسید که سالی سه روز حضور مردها در #اصفهان را ممنوع میکرد تا زنها بتوانند در سطح شهر، #مکشفه ظاهر شوند. در این سه روز، مأمورین سلطانی، به شکار #دختران_شایسته برای #حرمسرای_سلطانی میپرداختند ولو از زنان شوهردار!
از دست دادن #تاج و #تخت اجدادی، تاوان افراط وی در #میگساری و #زن_بارگی و #جهالت_مرکب او به #امور_حکمرانی بود.
عامل مهم دیگری که در #فروپاشی_مفتضحانه #امپراتوری_صفوی، نقش داشت، حل ناترازیهای مالی #حکومت از طریق گشاد کردن دست حکومت در #جیب_ملت و افزایش بیرحمانه #باج و #خراج و #مالیات بود که قاطبه ملت را به ستوه آورده و باعث شورشهای سراسری در #ایران_زمین شد.
یکی دیگر از علل اضمحلال این دودمان، انتصاب #اهل_فتنه و #مفسدین در #مناصب_حکومتی و عدم مؤاخذه و محاکمه #خائنین بود تا آنجا که #گرگین_خان را حاکم بر #کرمان، #بلوچستان و #افغانستان کرد و او چنان عرصه را بر زندگی #طوایف_افاغنه، تیره و تار کرد که به شورش بزرگی به رهبری #محمود_افغان برخاستند و دودمان بیش از ۴۵۰ ساله صفویان را بر باد دادند!
#قاضی_القضات او فاسدتر و فشلتر از آن بود که #مقصرین را به #محکمه و #استنطاق و #مجازات بکشاند.
#تصغیر_ایران (از اژدهای صفوی به گربه امروزی) عملاً از زمان شاه سلطان حسین آغاز شد!
حال که شاهد فروپاشی سریع #رژیم_اسد و گریز ناگزیر #آخرین_رئیس_سوریه هستیم (البته شیری که چون موش به سوراخ خزید! لذا باید آنرا #رژیم_سیچقان نامید!)، گویا باید باور کنیم که #تاریخ؛ چیزی نیست بجز #تکرار_مکررات!
و چه اندک هستند آنها که باید #عبرت بگیرند!
امیدواریم که #مسعود_پزشکیان (#پوزیده_سابق)، #آخرین_رئیس_ایران نباشد.
تنها راه جلوگیری از #تکرار_تاریخ؛ #پشتیبانی از #ولایت_فقیه است.
🔴والعصر🔴إن الانسان لفی خسر🔴إلا الذین آمنوا🔴و عملوا الصالحات🔴و تواصوا بالحق🔴و تواصوا بالصبر🔴
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۰
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
May 11
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۱):
👌این مقاله در سال ۱۳۹۰ تألیف و منتشر شده و قبلاً در پیامرسانهای تلگرام و واتساپ هم به اشتراک گذاشتهام. البته مخاطبین اولیه این مقالات ناتمام، روحانیون تهرانی بودهاند ولیکن برای عامه هم قابل توجه است:
بسمه تعالی
تهران در روایات دینی
«#خرابی_طهران قبل از #ظهور_امام زمان(عج)» از #ملاحم بسیار اندیشناک برای ما تهرانیهاست که به عنوان نمونه در روایت ذیل مورد اشاره صریح قرار گرفته است:
(ملاحم جمع ملحمه؛ به پیشگوئیهای «فتنههای آخرالزمان» اطلاق میشود و سید ابن طاووس هم (همچون ابنکثیر و امثاله)، کتابی دارد با عنوان «#الملاحم و #الفتن»):
قالالمفضل بن عمر قال لی جعفر بن محمد علیهالسلام: یا مفضل أتدری اینما وقعت دارالزورآء؟ قلت: الله و حجته أعلم. فقال:
«إعلم یا مفضل انّ فی حوالیالرّی جبلاً اسود تبنی فی ذیله بلده تسمی بطهران و هی دارالزورآء التی تکون قصورها کقصور الجنّه و نسوانها کالحور العین و اعلم یا مفضل أنهنّ یتلبسن بلباس الکفار و یتزین بزی الجبابره و یرکبن السروج و لا یتمکنّ لأزواجهنّ و لاتفی مکاسب الأزواج لهنّ فیطلبن الطلاق منهم و یکتفی الرجال بالرجال و النساء بالنساء و تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال فانک إن ترد حفظ دینک فلاتسکن فی هذه البلده و لا تتخذها مسکناً لأنها محل الفتنه و فرّ منها الی قله الجبال و من الجحر الی الجحر کالثعلب باشباله.» (مجموعه الاخبار/ ص۱۶۴)
(اسود؛ بزرگ و سربلند؟/ سیاه؟/ پوشیده از انبوه درختان سرسبز؟/ چشمگیر و نمایان؟)
ترجمه: مفضل بن عمر میگوید: #امام_صادق(ع) به من فرمودند؛ ای #مفضل! آیا میدانی #دار_الزوراء در کجا واقع است؟ عرض کردم خدا و حجتش بهتر میدانند. فرمود: بدان که در اطراف #ری کوهی بسیار بزرگ است. در دامنه آن شهری بنا نهاده خواهد شد به نام #تهران و این شهر همان دارالزوراء است؛ یعنی شهری شکوهمند و نمونه (و دارای زیبایی و پایداری که در اثر کاخهای زیبا و استحکاماتی که در ساختمانهای آن به کار برده شده به دارالزوراء تعبیر شده است). شهری که کاخهای آن چون کاخهای #بهشت و زنانش در زیبایی چون #حوریان فراخ چشماند. ای مفضل بدان که این #زنان #لباس_کافران را به تن میپوشند و خود را به شکل مردم ستمگر و سرکش در میآورند [= غربزدگی]. و بر زینها سوار میشوند و از همسرانشان تمکین نمیکنند و درآمدهای شوهرانشان کفایت آنها نمیکند. از این رو از شوهران خویش درخواست #طلاق میکنند. و برای فرو نشاندن #شهوت_جنسی، مردان به مردان و زنان به زنان اکتفا میکنند. مردان خود را به شکل زنان و زنان خود را به شکل مردان در میآورند و اگر بخواهی #دین خود را نگه داری باید در این #شهر نمانی و آن را مسکن خویش قرار ندهی، زیرا آنجا جایگاه #فتنه و تباهی است و تو برای دور ماندن از آلودگیها باید از آن شهر به بالای کوهها بگریزی و چون روباه که با بچههایش از سوراخی به سوراخ دیگر میگریزد تو نیز از گوشهای به گوشه دیگر کوچ کنی.
(نشانههای پایان/ علی فاطمیان/ ص۵۴۰/ چاپ۱۳۸۱/ سازمان چاپ و انتشارات)
و اندیشناکتر از آن، مسئله بسیار تلخ «محاربه #اهل_ری با #امام_زمان(عج)» است که روایت ذیل (ایضاً منسوب به امام صادق علیهالسلام) بدان اشعار دارد:
الغیبه للنعمانی: قالالصادق(ع):
«ثلاثه عشر مدینة و طائفة یحارب القائم(ع) اهلها و یحاربونه؛ اهل مکه و اهل مدینه و اهلالشام و بنوامیه و اهلالبصره و اهل دمیسان و الاکراد و الاعراب و ضبه و غنی و باهله و ازد و اهلالری».
(سفینهالبحار/ ج۱/ ص۵۰۹)
ترجمه: امام صادق(ع) میفرمایند: ۱۳ شهر و طایفه هستند که #حضرت_قائم(ع) با آنها و آنان با حضرت میجنگند: #اهل_مکه، #اهل_مدینه، #اهل_شام [سوریه و اردن و...]، #بنی_امیه [شاید منظور سفیانی و عدهای دیگر باشد که از خلفای اموی هستند]، #اهل_بصره، #اهل_دمیسان، #کردها، #عربها، [طائفة؟] #ضبه، #غنی، #باهله، #ازد و #اهل_ری
(نشانههای پایان/ ص۵۴۱/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐 کانال 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 گروه 👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۲):
روش بررسی منابع و مدارک تاریخی و وضع جاری
۱) بررسی خواهد شد که در عرضه این #روایات بر #قرآن آیا با #آیات آن انطباقپذیر هستند و امکانپذیری چنین اوضاعی با #مفاهیم_قرآنی سازگاری دارد یا خیر؟
۲) همخوانی این روایات با سایر روایات مأثوره و موثق را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
۳) بررسی خواهیم کرد که آیا واقعیت موجود و روند مشهود و محتمل اوضاع #تهران چنین روایاتی را میتواند تأیید کند؟ و آیا از مقدمات پدیدههای بسیار زشت و تلخ مذکور از هم اکنون چیزی هویداست و قابل رصد کردن و مانیتورینگ هست یا خیر؟
۴) تحلیل خواهیم نمود که آیا این روایات را میتوان با احتمال «تنقیص تهران کنونی» (به عنوان #ام_القرای_اسلام_ولایی) مورد تخطئه و تکذیب قرار داده و حداقل آنکه الزاماً و ناچاراً مسکوت و مغفول نهاد؟! آنهم در حالیکه کتابت این روایات در ازمنهای صورت گرفته که هیچ اثری از #شهر_تهران و اهالی آن به شکل کنونی وجود نداشته بجز دو سه روستای بسیار کوچک و پراکنده زیرزمینی و عقب افتاده با تعدادی از #اهالی_وحشی و غارتگر و #راهزن_زوار و جنایتکار!
و علیرغم آنکه ظاهراً چیزی نبوده و بالطبع انگیزهای هم برای #تنقیص نبوده است، آیا معقول است که نویسندگان یا ناشرین آنها را متهم به خصومت بیجا و ناحق با #اهالی_تهران نمائیم؟ حتی با این احتمال که شخصی توسط #راهزنان چند صد سال پیش اهالی این منطقه فرضاً آزار شده و بمنظور انتقامجویی چنین روایاتی را بر علیه تهران جعل و وارد کتابها نموده است، چگونه هضم کنیم که طرف تاراج شده، خود را چطور متقاعد کرده که یک عده یغماگر بیفرهنگ و بدون تمدن، روزی دارای مدنیتی خواهند گردید که بتوان شهرشان را #دار_الزوراء نامید؟!
(دارالزوراء بیشتر از تهران به #بغداد اطلاق شده است. زیرا الزوراء اسم خاصی برای شهر بخصوصی نیست بلکه صفت عامی برای هر شهری است که دارای ویژگیهایی از قبیل؛ شهری عظیم، دارای استحکامات دفاعی و رفاهی مناسب، ساختمانهایی مجلل و زیبا و برافراشته و در یک کلمه منحصر بفرد و کم نظیر در دوران خود باشد. لذا بسیاری از شهرهای بزرگ امروزی دنیا از قبیل؛ #توکیو، #واشنگتن، #لندن، #پاریس، #مسکو، #پکن و... را نیز میتوان دارالزوراء نامید. چنانکه زمانی بغداد دارای چنین تمایزاتی نسبت به سایر شهرها بوده است و زمانی هم فرا خواهد رسید که تهران در مقایسه با سایر شهرهای دنیا چنان با شکوه و عظمت ظاهری خواهد گردید که باید آنرا دارالزوراء نامید.)
۵) بازخورد بازگوئی اینها در حال حاضر که این شهر مرکز #نظام_مقدس #جمهوری_اسلامی_ایران است و #دشمنان فراوانی هم در داخل و خارج دارد تحلیل دیگر ما خواهد بود و اینکه آیا به #مصلحت است و تنقیص #انقلاب_اسلامی و #رهبری آن نیست؟
قاعدتاً تبلیغ و برجستهسازی اینها چندان وجاهتی ندارد ولیکن هم اکنون وقتی کتابهایی در دسترس عموم مردم ما هست که مشتمل بر چنین روایاتی هستند، اطلاع #وعاظ محترم تهران از آنها که ضرورت قطعی دارد تا چنانچه لازمست #اذهان_مردم ما را (قبل از تشویش آنها توسط دشمنان) با آمادگی قبلی به درستی توجیه نمایند وگرنه که بجای نکوهش بنده و تحقیر و توهین در حق امثال بنده (که چرا اینها را در اینجا گفتید؟!) آیا بهتر نیست که آقایان از دستگاههای ذیربط جمعآوری و سانسور چنین کتابها و منابعی را خواستار شوند؟ خصوصاً که ممکن است از #اسرائیلیات هم باشند!
در عین حال باید دقت کنیم که حساب تهران غیر از کل #ایران و شهرهای دیگر آنست. خصوصاً که تعدادی از یاران مخصوص #امام_عصر(عج) از #طالقان و #قم خواهند بود که چندان فاصلهای هم با تهران ندارند. حتی در جایی هم دیدم که #شعیب_بن_صالح (فرمانده کل قوای #امام_زمان(عج) که ضربه بسیار سنگین و فلج کنندهای بر لشگریان #سفیانی وارد میسازد) مردی از اهالی تهران است. فتأمل!
همچنین ملاحظه روایات ذیل در این خصوص خالی از فایده نبوده و دلیلی است بر اسرائیلیات نبودن این ملاحم:
... ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐 کانال 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 گروه 👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۳):
شاید مراد از #اهل_ری، اهل «کلانشهر تهران» باشد که وسعت آن قاعدتاً تا «کهنشهر ری» امتداد یافته و به همدیگر متصل هستند و شاید هم بعد از #نابودی_تهران، نوبت همان اهل ری باشد که (العیاذ بالله) به جنگ با #امام_زمان(ع) برخیزند!
سقوط اخلاقی تهران؛ توهم یا واقعیت؟!
«مراعات #اخلاق_انتخاباتی» موضوعی بود که جناب حجهالاسلام والمسلمین ابوترابیفرد آنرا در سخنرانی جلسه ۱۳۹۰/۱۲/۷ (= در آستانه #انتخابات دوره نهم #مجلس_شورای_اسلامی) #جامعه_وعاظ محترم #تهران، مورد توجه و اشاعه آن توسط #واعظین محترم را مورد مطالبه بحق خود قرار دادند و به نمونههایی از بداخلاقیهای تبلیغاتی هم اشاره کردند که در واقع ترسیمی شکوِهآمیز از «سقوط اخلاقی برخی از رسانهها در امر خطیر انتخابات» بود و بنده هم برای تأکید بر «حسن انتخاب موضوع و ضرورت پیگیری جدی آن» جسارتاً عرض کردم که؛
البته #سقوط_اخلاقی_جامعه ما فراتر از سطح رسانههاست و ظاهراً بسیاری از #مسئولین و عموم #مردم را هم فرا گرفته است. خصوصاً که مختص ایام انتخابات هم نیست و متأسفانه یک مسئله جاری و فراگیری است و بنظر میرسد که روز افزون هم خواهد شد و جدّاً لازمست که ضمن آسیبشناسی، هشدارباش در این حوزه تبدیل به امر مستمری گردد و #جامعه_وعاظ باید در اندیشه طرحهای بنیادی و ممتدی باشد. خصوصاً در تهران که آینده بسیار اسفباری دارد و اگر از این «سقوط اخلاقی دارای روند فزاینده» پیشگیری نشود، طبق برخی از روایات منسوب به #ائمه(ع)؛ #کمر_اسلام (بعداز بار اول که در #شورای_سقیفه شکست) برای بار دوم در تهران شکسته خواهد شد!
در زمره #یاران_امام_زمان(عج) حتی یکنفر هم از تهران نخواهد بود. از لحاظ #دینی، #اجتماعی و #فرهنگی، تهران تبدیل به «امالقرای ظلم و فساد» خواهد شد و از لحاظ #اقتصادی، #حرام جایگزین #حلال گردیده و در فرجام، #تهران_شوم چیزی نخواهد شد جز مظهری از «لقمههای حرام و نطفههای حرام» و در نتیجه #اهالی_تهران از طوائف ۱۳گانه دشمنان سرسخت #امام_زمان(عج) به شمار خواهند رفت و لذا عمق #فاجعه تا آنجاست که تهران از #موانع_الظهور امام(عج) تلقی شده و تا نابود نگردد #امام(ع) ظهور نخواهند کرد! چنین است که خرابی آن از #علائم_الظهور آنحضرت میباشد و مقاومت در برابر سیل #گناهان_متراکم آن بیهوده است و باید با نگرانی از آن گریخت و...
صحّت این ادعاهای تند و تیز بنده شدیداً مورد تکذیب و انکار و بالتبع اشاره به آنها مورد اعتراض شدید اکثریّت علماء حاضر در جلسه قرار گرفت و متأسفانه چنان جنجالی بپا شد که اصل مطلب بنده که «هشدار نسبت به #آلودگی_اخلاقی تهران» و ضرورت «تلاش برای بررسی و پیشگیری از سقوط اخلاقی بیشتر» بود به محاق افتاد و ردّ «اتهامات بنده به تهران» (ولو در آینده دور آن) موضوعیت پیدا کرد و فاضلی هم گفت: اینها مال #الزوراء است که اشاره به بغداد دارد! و... و گویا آقایان فراموش کردند که:
ـ «وضعیّت روزافزون #طلاق واقعی و عاطفی» در جامعه، در حال ورود به حالت بحرانی است و اگر فروکش نکند مقدمات شومی را برای این شهر رقم خواهد زد.
ـ «روند افزایش اختلاسهای میلیاردی» (از ۱۲۰ به ۳٫۰۰۰) از بیماریهای اقتصادی و اخلاقی #مسئولین ما حکایت دارد که اگر قاطعانه محو نگردد ...
[مبلغ سه همتی که اشاره شده بزرگترین اختلاس لو رفته تا سال ۱۳۹۰ بوده که زمان سخنرانی بنده بوده]
ـ «بداخلاقیهای انتخاباتی» مستتر در محافل و رسانههای جمعی ما حتی از طرف شخص خود کاندیداها بسیار تأثر و تأسفانگیز است و اگر اصلاح نشود ...
ـ ووو... و امثالهم که همگی نشان از آن دارد که گرداب #سقوط_اخلاقی پدیده تهدید کنندهای برای #تهران است و این #منجلاب همه را به کام خود خواهد کشید.
آری این مسائل را (که بسیاری از مظاهر و مصادیق زشت آنرا خود آقایان هم بارها و بارها در همین جلسات مورد اشاره قرار داده و شکایتها کردهاند) فراموش کردند و به زعم خود، بیحرمتی! بنده به این جلسه معزز و معظم را محکوم نمودند و حتی برخی در حق بنده توهین هم روا داشتند و... تا آنجا که جناب #ابوترابی (مردد در صحّت ادعاهای بنده و #تنقیص نامیدن آنها) عالمانه از بنده خواستند که در این خصوص (اصرار در وهم و دروغ و تهمت نبودن #ملاحم مذکور) #تحقیقات_علمی مکفی به عمل آورده و خیال خود و دیگران را راحت نمایم.
لذا حسبالامر معظمله این سلسله نوشتار پژوهشی را تدریجاً تقدیم حضور سرورانم میکنم و بدینوسیله از یکایک عزیزان هم میخواهم که گفتههای بنده را در حدّ پندارهای یک کودک خیالاتی پنداشته و فقط همینقدر ترتیب اثر بدهند که خود مطمئن گردند این حرفهای نگرانکننده اوهامی بیش نیستند و اتفاقاً بنده هم بسیار خوشحال خواهم شد که پوچ بودن این اتهامات اثبات گردد. والامر الیکم
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐 کانال 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 گروه 👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۴):
اوضاع کوفه، نجف، ری و قم
عن الصادق(ع) قال: ستخلو کوفه من المؤمنین و یأزر عنها العلم کما تأزر الحیه فی جحرها ثم یظهر العلم ببلده یقال لها قم و تصیر معدنا للعلم و الفضل حتی لایبقی فی الارض مستضعف فی الدین حتی المخدرات فی الحجال و ذالک عند قرب قائمنا فیجعل الله قماً و اهله قائمین مقام الحجه و لولا ذالک لساخت الارض باهلها و لم تبق فی الارض حجه فیفیض العلم منه الی سائر البلاد فی المشرق و المغرب فیتم حجه الله علی الخلق حتی لایبقی احد علی الارض لم یبلغ الیه الدین و العلم ثم یظهر القائم علیه السلام و یصیر سبباً لنقمه الله و سخطه علی العباد لأن الله لا ینتقم من العباد الا بعد انکارهم حجته». (منتخب الاثر/ لطف الله صافی گلپایگانی/ص۴۴۳)
ترجمه: از #حضرت_صادق(ع) روایت شده که فرمودند: به زودی شهر #کوفه از #مؤمنین خالی میگردد. علم و دانش مانند ماری که در سوراخ خویش مخفی شود از آن شهر پر بسته و اثری از آن دیده نمیشود. بعداً در شهر #قم ظاهر میشود و آن شهر مرکز نشر دانش و فضل میشود و از آنجا به سایر شهرها پخش میشود، به نحوی که نادانی در زمین باقی نخواهد ماند؛ حتی زنان در حجله. این جریان نزدیک #ظهور_قائم ما به وقوع خواهد پیوست. پس خدا شهر قم و اهلش را به منزله #حجت قرار میدهد و اگر اینطور نبود هر آینه زمین اهلش را فرو میبرد و حجتی باقی نمیماند. علم و دانش از قم به تمام شهرها در شرق و غرب عالم پخش میگردد و حجت بر #خلق_خدا تمام میشود تا این که در زمین، احدی پیدا نشود که علم و دین به گوشش نرسیده باشد و بعد از آن #قائم ما #ظهور میکند و اسباب عذاب و سخط خداوند بر آنان مهیا و آماده میشود زیرا خدا هنگامی از بندگانش انتقام میگیرد که حجت او را منکر گردند.
(نشانههای پایان/ ص۵۳۸/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن علی بن الحسین(ع) قال: فقد العلم عن النجف و ظهوره فی بلده قم و الری دلیل علی ظهور القائم علیهالسلام». (تذکره المهدی نقل از بیانالائمه و مجمعالنورین/ص۱۲۸)
ترجمه: از #امام_زین_العابدین(ع) روایت شده است که فرمودند: ناپدید شدن #علم از #نجف و پدیدار شدنش در شهرهای قم و #ری دلیل بر [نزدیکی] ظهور #حضرت_قائم علیهالسلام خواهد بود. (نشانههای پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن الصادق(ع) قال: «قم بلدنا و بلد شیعتنا مطهرهً مقدسهً قبلت ولایتنا اهلالبیت لایریدهم جبار بسوء إلا عجلت عقوبته ما لم یخونوا اخوانهم فإذا فعلوا ذالک سلط الله علیهم جبابره سوء اما إنهم انصار قائمنا و رعاه حقنا» ثم رفع رأسه الیالسماء و قال: «اعصمهم من کل فتنه نجّهم من کل هلکه». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۷)
ترجمه: از #امام_صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: #قم شهر ما و شهر #شیعیان ماست که شهری پاک و مقدس است. #مردم_قم دوستی ما #اهل_بیت را پذیرفتند و جباری قصد بدی به ایشان نمیکند مگر آنکه زود به کیفر میرسد تا آنگاه که به برادرانشان خیانت نکنند پس هر گاه چنین کنند، خدا #ستمگران را بر آنان مسلط گرداند. بدانید قم #یاوران_قائم ما و رعایتکنندگان #حق_ما خواهند بود. سپس آنحضرت سر خود را به آسمان بالا برد و گفت: (خدایا) از هر فتنهای نگهشان دار و از هر هلاکت و تباهی رهاشان فرما. (نشانههای پایان/ ص۵۳۷/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
عن الصادق(ع) قال: «اذا اصابتکم بلیه و عنآء فعلیکم بقم فانه مأوی الفاطمیین و مستراح المؤمنین و سیأتی زمان ینفر اولیاءنا و محبونا عنا و یبعدون منا و ذالک مصلحه لهم لکیلا یعرفوا بولایتنا و یحقنوا بذالک دمائهم و اموالهم و ما أراد أحد بقم و اهله سؤءً إلا اذله الله و ابعده من رحمته». (سفینة البحار/ ج۲/ ص۴۴۶)
ترجمه: از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: هر گاه به شما بلا و رنجی رسد، بر شما لازمست که به قم روید زیرا پناهگاه کسانی است که از #نسل_فاطمه باشند و آسایشگاه #مردم_با_ایمان خواهد بود و زمانی فراخواهد رسید که #دوستان و ارادتمندان ما از ما کوچ میکنند و دوری میگزینند و این کار برایشان #مصلحت است که شناخته نشوند و خونها و مالهاشان را مصون دارند و هیچکس قصد بدی به قم و مردمش نمیکند مگر آن که خدا خوارش کند و از #رحمت خود دورش سازد.
(نشانههای پایان/ ص۵۳۶/ چاپ۱۳۸۱/ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
... ادامه دارد ...
لطفاً نظرات صائب خویش را اهداء و منعکس فرمائید. والسلام
حم 1327794ـ0935
پایان مقاله اول❌
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐 کانال 👈حیفه نبینی👉
💠
🎲 گروه 👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۵):
بسمه تعالی
تهران در روایات دینی
(((مقاله دوم)))
#امام_صادق(علیهالسلام) در باره #تهران در #آخر_الزمان میفرماید: تهران به حدی میرسد که: کاخهایش چون کاخهای بهشتی میشود و زنانش چون #حور_العین میگردند. لباسهای #کافران را میپوشند، خود را به #شکل_مستکبران در میآورند، بر زینها [زین اسب؟ زین دوچرخه؟ زین موتور؟] سوار میشوند، به همسران خود تمکین نمیکنند و درآمد شوهرانشان آنها را کفاف نمیدهد. از آنها به قلّه کوهها فرار کنید و همانند روباهی که بچههای خود را برداشتهاند و از لانهای به لانهای میگریزند، کودکان خود را برداشته، از پناهگاهی به پناهگاهی بگریزید.
(فرهنگ موعودنامه چاپ ۲۴ سال۱۳۹۰ ص۲۳۶ بنقل از: الزامالناصب ص۱۸۳؛
منتخبالاثر ص۴۳۰؛ بحارالانوار ج۵۲، ص۲۵۸؛ روزگار رهایی ج۲، ص۷۶۲)
***
همچنانکه در قسمت قبل اشاره شد، دوران نزدیک به زمان #ظهور_امام_عصر(عج) طبق اشاره دهها جلد #ملاحم و #فتن مقارن با علائمی است که آنها را #علائم_الظهور مینامند. یعنی اینکه #ظهور آقا اصلاً بصورت ناگهانی نیست بلکه با علامتهای متعددی همراه خواهد بود. این #علائم در #روایات مورد اشاره قرار گرفته و تاکنون تفاسیر مختلفی هم از آنها به عمل آمده است. ولیکن اگر قدری بیشتر دقت کنیم بخوبی متوجه میشویم مفهوم دیگری هم موضوعیّت دارد که عبارتست از #موانع_الظهور!!
یعنی یک سلسله مسائلی هم هست که مانع ظهور امام زمان (علیهالسلام) هستند. همچنانکه #جمهوری_اسلامی_ایران نیز دشمنان و مخالفینی دارد و لذا در تحقق خود با موانعی مواجه هست که دوازده فرقه از آنها را (تحت عنوان 👈موانع تحقق جمهوری اسلامی👉) در مقالات قبلی بر شمردیم. ظهور آقا هم موانعی دارد.
یکی از بزرگترین موانع ظهور #امام_زمان(عج) «اهالی شهر تهران» هستند. شاید باور این مسئله برای ما تهراننشینان قدری سخت باشد؛ آنهم در این عصر خاصی که اهالی آن به امامشان میبالند ولیکن واقعیت بسیار تلخی است که نیازمند تأمل و کالبدشکافی و آسیبشناسی است. عمق #فاجعه تا آنجاست که «تهران تا خراب نشود امام نخواهد آمد»! و این مسئله بسیار تلخ و گران، براستی خیلی عجیب و شگفتانگیز است!
روایتی داریم مبنی بر اینکه که در آخرالزمان ۱۳ طایفه و شهر با امام زمان(علیهالسلام) به شدت دشمنی و خصومت خواهند ورزید که یکی از آنها اهالی شهر تهران هستند. حالا بفرمایید که شما حضار [وعاظ] محترم تهرانی کجای کارید؟! ما ساکن و شاغل در این شهر بدفرجام هستیم و در معرض این #تهدید_بزرگ قرار داریم. مردمی که پرچمدار #اسلام_ناب_محمدی(ص) و #ام_القرای #تشیع_علوی است و کمتر کوی و برزنی در آنست که #هیئت_حسینی و کمتر محلهای هست که #تکیه_مذهبی نداشته باشد و مردمانش اینهمه #دعای_توسل و #دعای_ندبه دارند و ندای #عجّل_لولیّک_الفرج و فریاد یا امام زمان؛ یا امام زمانشان بر آسمان بلند است و یکروز قطع نمیشود و هر معبری هم به نام نامی شهیدی مزین و معطر است و... چگونه میشود که تبدیل به #دشمنان_امام زمان(عج) خواهند شد؟! بسیار قابل تأمل و عبرتانگیز است. باید #دعا کنیم تا بدائی رخ دهد.
روایات حاکی از آنست که تا مردم این شهر خفه نشوند آقا ظهور نمیکنند! ولیکن مسئله اینجاست که قبل از #خرابی_تهران اتفاقاتی واقع خواهند گشت که حائز اهمیت میباشند. یعنی اینطور نیست که #مردم_تهران یکشبه تبدیل شوند به دشمنان قسم خورده آنحضرت. بلکه متأثر از فتنهها و پروسههای متعددی بوده و به چنان #حضیض_ذلت و پستی خواهند رسید. بیهوده نیست که از یاران امام زمان(عج) حتی یکنفرشان از تهران نیست. اگرچه تعداد قابل توجهی از آنان و بلکه اکثرشان از #ایران هستند. اما ایران یکطرف و تهران یک طرف! اگرچه طبق روایتی از #اصفهان هم لشگری (۷۰ هزار نفری) برای جنگیدن با امام زمان حرکت خواهد کرد و تا #بیت_المقدس حمله خواهند کرد!
تحقیقات حاکی از آنست که تقابل و خصومت دشمنان امام زمان و دشمنان #ولایت_فقیه ریشه در دو مسئله دارد یکی #لقمه_حرام و دیگری #نطفه_حرام.
کسی که نطفهاش #حرام باشد یا لقمهاش حرام باشد و بلکه هر دو (زیرا لقمه حرام به نطفه حرام هم میکشد و بالعکس) مطمئناً سرانجامی جز مقابله و مقاتله با #امامت #حضرت_ولیعصر(عج) و نیابت عامه و #ولایت_مطلقه_فقیه ندارد. البته در روایات مربوط به تهران موارد متعددی بیان شده است که همه آنها دست به دست هم میدهند تا #مردم_تهران به یک #سقوط_اخلاقی و #سقوط_عقلانی وحشتناکی دچار شوند. نتیجه این #سقوط بسیار خطرناک مردم تهران، تشکیل #مجلس شورایی در این شهر است که بزرگترین شاهکار آن #تصویب قانونی خواهد بود که طبق بیان دیگری از امام صادق(ع) با آن #مصوبه_ملعون (= #ضد_ولایت) برای بار دوم #کمر_اسلام در اینجا شکسته خواهد شد.
...ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐کانال👈حیفه نبینی👉
💠
🎲گروه👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻@SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۶):
#شورای_طهران!
در امتداد
#شورای_سقیفه
«پلید و اسلامشکن گشتن تهران» مسئله کوچکی نیست که #نظام_جمهوری_اسلامی و #نظام_فقاهتی ما بخواهد از کنار آن بسادگی عبور نماید. آیا #مصوبه_شوم آن #شورای_ملعون در #تهران_آینده حذف رسمیّت #دین_اسلام در #ایران است؟ چنانکه امروز هم این زمزمهها جسته و گریخته به گوش میرسد! یا #حذف_رسمیّت #مذهب_تشیّع از آنست؟ شاید هم (نعوذبالله) تصویب میکنند که اسم و نشان بردن از #امام_زمان (علیه و علی آبآئه الصلوات و السلام) و دعا کردن برای ظهورش جرم است!
شاید هم (زبانم لال) مسئلهای معطوف به حذف #ولایت_فقیه باشد! کدامیک؟ اما چه فرقی میکند؟ هر کدام که باشد شامل الباقی آنها هم هست. اینطور نیست؟ البته لازمست دقت کنیم که وقتی صحابی حاضر از #امام(ع) راجع به اولین باری که #کمر_اسلام میشکند میپرسد، امام به «شورای سقیفه» اشاره میکنند. با توجه به اینکه جنس کارکرد شورای سقیفه، #غصب_خلافت و محروم ساختن جامعه از #امامت #امیر_المؤمنین(ع) بود براحتی میتوان حدس زد که کارکرد «شورای تهران» هم از همان جنس خواهد بود یعنی محروم کردن مردم از «نعمت عظمای ولایت فقیه» و غصب «مقام امامت جامعه» (العیاذ بالله). اگرچه با توجه به قرارداشتن اسم #تهران در #لیست_سیاه «دشمنان ۱۳گانه امام زمان» و همردیف و همجنس بودن عملکرد «شورای سقیفه» با «شورای تهران» به این نتیجه هم میتوان رسید که مشکل اصلی تهرانیها در این خصوص خود امام زمان(ع) و نوّاب عام آنحضرت (ایّدهم الله تعالی) هستند و مدیریّت #علوی و #مهدوی جامعه که بر نمیتابند!
اما باید دقت کنیم که اعضای آن شورای کذایی و مردمانی که آنها را انتخاب خواهند کرد ناگهان به این نتیجه نمیرسند بلکه امری است که تدریجاً رخ خواهد داد. یعنی مردم گام به گام #خطوات_شیطان را پیروی میکنند و سرانجام به درجهای از پستی و #رذالت میرسند که در مقابل #ولایت و امامت میایستند و آنرا حذف میکنند!
با #حذف_ولایت است که #کمر_اسلام شکسته میشود. گامها و مسیرهای #شیطانی که مردم میپیمایند و امام(ع) آنها را یکی یکی بر میشمارند، موارد متعددی است که عمدتاً [سلطه] #مفاسد_اخلاقی و #مفاسد_مالی [بر اهالی #فاسد و #مفسد تهران] هستند و توضیح آنها فرصت دیگری را میطلبد ولیکن حائز اهمیّت است که بدانیم (همانطور که از روایت مذکور هم معلوم است)؛ متأسفانه #زنان_تهران، پیشتاز این #استحاله و #سقوط_وحشتناک تهران هستند و در سوق دادن مردمان این شهر بسوی «ضدیّت با امام زمان» #نقش_اصلی را بر عهده خواهند داشت و اکثریت اهالی آنرا به #سقوط_اخلاقی، #سقوط_اقتصادی و #سقوط_سیاسی خواهند افکند.
[در سال ۱۳۹۰ که این سخنرانی و این مقاله بنده در #جامعه_وعاظ مطرح شد، هنوز خبری از #فتنه_عمیق #زن_زندگی_آزادی نبود]
آنچه که در این مجال مد نظر ماست صرفاً آگاهی به این مطلب است که آینده این شهر بسیار شوم و خطرناک است. اگرچه باید گفت که هیچ آیندهای از لحاظ پایایی برای آن قابل تصور نیست! زیرا در روایتی هم داریم؛
زمانی میرسد که کاروانی از سرزمینی در حال عبور هستند و تعدادی از مسافرین برای بقیه نقل میکنند که در اینجا زمانی شهر بزرگی بوده به نام تهران! عده دیگری هم جواب میدهند که این حرفها افسانهای بیش نیستند! و عدهای هم میپرسند که اگر اینجا شهر بزرگی بوده پس چرا هیچ اثری و علامتی از آن کاخها و بناهای برافراشته باقی نمانده است؟! حالا شما هی بروید در این شهر قصر بسازید و برجهای سر به فلک کشیده و خیلی کارهای دیگر!
حالا تکلیف ما بعنوان اهالی تهران و بعنوان شیعیان #امام_صادق(ع) و #منتظرین_ظهور امام زمان(عج) در این شهر و نسبت به این شهر چیست؟ صحابی از امام میپرسد: چنانکه من به چنین شهری برخورد کردم تکلیفم چیست؟ امام علیهالسلام میفرمایند: «فرّوا منها» از آن شهر فرار کنید، «کالثعلب باشباله» همچون روباهی که بچههایش را از خطر دور میسازد و از زیر تخته سنگی به زیر تخته سنگ دیگری به دندان میکشد تا آنها را به محل امنی برساند. فرار کنید که این شهر جای ماندن و زندگی شرافتمندانه و بلکه اساساً محلی برای زیست نیست.
یعنی به دو علت باید از این شهر بگریزید: یکی بخاطر #اتفاقات_شوم و پلید #فرهنگی و #اقتصادی و #اجتماعی #ضد_اسلامی فضاحتباری که در آن به بار خواهد آمد و دیگری بخاطر آنکه این شهر پایداری ندارد و دیر یا زود #خراب خواهد شد. یعنی خرابی فقط #خرابی_معنوی نیست بلکه #تخریب_فیزیکی هم رخ خواهد داد. ماندن در این شهر حماقت و خیانت و جنایت است. نسلتان را بردارید و بگریزید و تا میتوانید از آن دور شوید. آنهم نه به شهرهای دیگر بلکه به بالای قله کوهها که در آنزمان ظاهراً از همه جا أمنتر و مطمئنتر خواهند بود!
..ادامه دارد.
#زنان؛ #پاشنه_آشیل_ایران
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۷):
لزومی هم ندارد که #خرابی_تهران را در #بمباران_اتمی دشمنان بیرونی ببینید (لااقل به این زودیها) زیرا اول باید آن #وقایع_محرّمه صورت بگیرد. ظاهراً خرابی آن به غرق شدن این شهر در #لجن متعفنی است که خود پدید می آورند. شاید هم در پی یک #زلزله سنگین رخ بدهد که اتفاقاً یکی از تهدیدات جدی و فعلی این شهر هم است. بنده چند سال پیش شنیدم که حتی گروهی ژاپنی از متخصصین زلزله وقتی دعوت شدند که زلزله احتمالی تهران را مورد بررسی علمی قرار بدهند و قرار بوده که دو ماه در اینجا مطالعه میدانی داشته باشند ناگهان بعد از دو هفته عازم فرودگاه میشوند تا #تهران را ترک کنند. آنها قراردادشان را عملاً ابطال میکنند و میگویند حضور در این شهر دیوانگی است! تهران یک #بمب_ساعتی بیش نیست که هر لحظه ممکن است همه اهالی آنرا معدوم سازد!
[طبق برخی مطالعات؛ طبقات زیرین #شهر_تهران، همانند غار و مغاره، خالی است و پیشبینی میشود که طاقدیسهای آن، روزی درهم شکسته و کل کلانشهر تهران (العیاذ بالله) در قعر زمین که مملو از #لجن است، فرو میرود! و لذا تا تهران از صفحه روزگار، #محو و #اهالی_کثیف و متعفن و #ضد_ولایت آن، #غرق_لجن نشوند، #امام_زمان(عج) هم تشریف فرما نخواهند شد!]
البته اگر #روایات را ملاک تصمیمگیری خود بدانیم فعلاً جای نگرانی نیست زیرا هنوز آن #شورا تشکیل نشده و هنوز #زمزمه_شوم #حذف_ولایت تبدیل به #مصوبه نشده است! و هنوز ... اگرچه سایر مقدمات منتهی به این مسائل در حال شکلگیری هستند و بنده نشانههای آنها را آشکارا میبینم و برای شما هم خواهم گفت. شاید کسی گمان کند که این روایات معتبر نباشند. چه بسا ممکن است که فرضاً روزی کسی آمده به تهران و در اینجا مورد اذیت و آزار اراذل و اوباش آن قرار گرفته و از جانب دیگران هم حمایتی نشده و دستی هم به قلم داشته و لذا نشسته در وصف این شهر و مردمانش چنین حرفهایی را نوشته! آیا چنین چیزی یا امثال آن در میان بوده است؟ باید عرض کنم که خیر! زیرا بخشی از این روایات در کتبی مثل #غیبت_نعمانی، #کبریت_احمر و #بحار_الانوار درج شدهاند؛ کتابهایی که قبل از بوجود آمدن تهران (بعنوان شهر) تألیف گشتهاند. تهران حدود ۳۰۰ سال است که شهر شده و از خود اسم در کرده وگرنه در زمان نوشتن آن کتابها معلوم نیست حتی یک روستای کوچکی بوده است.
مطلب دیگر #دار_الزوراء نامیدن این شهر در برخی از روایات است و اینکه در تفسیر آن از #بغداد هم اسم برده شده (و جالب آنکه اسم تیم ملی #فوتبال_عراق هم در حال حاضر #الزورآء است!) ولیکن بازهم متأسفم که بهاطلاع برسانم خیر!
این #شهر_شوم، خود تهران است. زیرا #امام_صادق(ع) نشانی دقیقی میدهند و صریحاً میفرمایند: در آینده شهری بنا نهاده خواهد شد در حوالی #شهر_ری (سرزمین و #ملک_ری در آنزمان مشهور بوده و شهر ری وجود خارجی داشته و حتی عمربنسعد (علیه اللعنة) در رؤیای استانداری آن تن به مشارکت و آغاز در قتل #امام_حسین(ع) داد)، #امام آدرس شفافتری میدهند: در دامنه کوهی بلند و «تسمی بالطهران»! تهران نامیده خواهد شد. آیا کوهی بلندتر از کوههای شمال تهران و دامنه #دماوند در حوالی ری سراغ دارید. آری همینجاست. همین شهری که بنده و شما #واعظین آن به شمار میرویم! و فراموش نکنیم که امام صادق(ع) بعد از آدرسيكه ميدهند (در مضمون «في حوالي الري ... تبني ... بلدة ... تسمي بالطهران» يعني در آينده شهري بنياد نهاده خواهد شد در حومه شهر ري و در دامنه كوهي بزرگ كه #طهران ناميده خواهد شد)، در باره طهران فرمودهاند؛ «فـرّوا منـها» (از آنجا فرار كنيد). یعنی هر گونه مقاومتی هم بیفایده است! حال اگر این روایت #صحیح باشد و ما واعظین که مقتدایمان امام صادق(ع) است آیا مکلفیم که این #سخن_امام را به اطلاع #مردم_تهران برسانیم یا خیر؟! و چگونه این کار را به انجام برسانیم؟
فرار از تهران به کجا؟!
سرانجام #بیداری_اسلامی چیست؟
روایات میگویند: «[سید] #یمنی در پی نبرد #سفیانی با وی وارد #عراق میشود و نیروهای یمنی و #ایرانی جهت رویاروی با سفیانی وارد عمل میشوند و از #روایات چنین ظاهر میشود که نقش نیروهای یمن در نبرد سفیانی، نقش پشتیبانی از نیروهای ایرانی است؛ زیرا از لحن اخبار چنین فهمیده میشود که طرف درگیر با سفیانی، مردم مشرقزمین یعنی #یاران_خراسانی و #شعیب هستند و گویا یمنیها پس از یاری رساندن به آنان به #یمن باز میگردند.»
(فرهنگ الفبایی مهدویت؛ موعودنامه/ چاپ۲۴/ مجتبی تونهای/۱۳۹۰/ ص۷۸۵)
... ادامه دارد.
👌تذکر: این مقاله در سال ۱۳۹۰ تألیف شده (که بازنویسی #سخنرانی بنده در همان سال بود که در محل #جامعه_وعاظ انجام گرفت و مورد اعتراض شدید #روحانیون واقع شد!) و نکات داخل کروشه [...] را جهت توضیحات بیشتر، امروز بر آنها افزودم.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐👈حیفه نبینی👉
💠
🎲👈محل نظرات👉
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
🔻 @SMHM212
آینده شوم تهران!
(قسمت ۰۸):
بنابراین #ایرانیان (باستثناء #تهران و #اصفهان!) یاوران اصلی #امام_زمان(عج) هستند. لذا «تهرانگریزان» میتوانند در هر کدام از شهرهای #ایران (بویژه #طالقان و شهرهای زیارتی) مقیم گردند.
خارج از ایران، #یمن نیز سرزمین قابل توصیهای است و گزینه دوم را تشکیل میدهد.
کتاب مذکور همچنین در صفحات ۱۴۷ و ۱۴۸ خود (بنقل از #فتن ابنحمّاد، ص۸۵؛ عقدالدرر ص۱۲۹ (منقول از چشماندازی به #حکومت_مهدی(عج)، طبسی) و #غیبة_نعمانی ص۳۱۵؛ #بحار_الانوار ج۵۲، ص۳۶۹ و نیز #ملاحم #ابن_طاووس ص۱۴۶) آورده است: از #روایات فهمیده میشود که تعداد قابل توجهی از سپاهیان مخصوص و ارتش بزرگ #حضرت_مهدی(ع) از ایرانیان هستند و از آنان با تعبیرهای طرفداران #سلمان_فارسی، #اهل_ری، اهل #مشرق_زمین، #اهل_خراسان، گنجهای #طالقان، یاران درفشهای سیاه، قمیها، سرخرویان، #اهل_فارس و... یاد شده است. #امام_باقر(ع) میفرماید:
«نیروهایی با پرچمهای سیاه ـ که از #خراسان قیام کردهاند ـ در #کوفه فرود میآیند و هنگامی که #حضرت_مهدی(ع) در شهر #مکه ظهور میکند، با آنحضرت #بیعت میکنند.»
و نیز فرمود: «یاران #حضرت_قائم(ع) ۳۱۳ نفرند و از فرزندان #عجم (غیر عرب) میباشند.» هرچند عجم به غیر عرب گفته میشود، ولی بهطور قطع، ایرانیان را نیز در بر میگیرد.
بر اساس روایاتی دیگر، در زمینهسازی عملیاتی که پیش از #ظهور و به هنگام #قیام #حضرت_مهدی(ع) صورت میگیرد، ایرانیان نقش اساسی دارند و تعداد فراوانی از جنگآوران را تشکیل میدهند. در خطبهای که #حضرت_علی(ع) در باره #یاران_مهدی(ع) و ملیّت آنها، ایراد کرده است، نام برخی از شهرهای ایران ذکر شده است.
اصبغ بن نباته میگوید: #امیر_مؤمنان(ع) خطبهای ایراد کرد و در ضمن آن، حضرت مهدی(ع) و یارانش را ـ که همراه حضرت قیام میکنند ـ برشمرد و فرمودند:
«از #اهواز یکنفر؛
از #شوشتر یکنفر؛
از #شیراز سهنفر بنامهای حفص، یعقوب و علی؛
از #اصفهان چهار نفر بنامهای موسی، علی، عبدالله و غلفان؛
از #بروجرد یکنفر بنام قدیم؛
از #نهاوند یکنفر بنام عبدالرزاق؛
از #همدان سهنفر بنامهای جعفر، اسحاق و موسی؛
از #قم ده نفر که همنام #اهل_بیت #رسول_خدا(ص) هستند (و در حدیثی دیگر هجده نفر ذکر شده است)؛
از #شیروان یکنفر؛
از خراسان یکنفر بنام درید و نیز پنج نفر که همنام #اصحاب_کهف هستند؛
از #آمل یکنفر؛
از جرجان(#گرگان) یکنفر؛
از #دامغان یکنفر،
از #سرخس یکنفر؛
از #ساوه یکنفر؛
از طالقان بیست و چهار نفر؛
از #قزوین دو نفر؛
از #فارس یکنفر؛
از #ابهر یکنفر؛
از #اردبیل یکنفر؛
از #مراغه سهنفر؛
از #خوی یکنفر؛
از #سلماس یکنفر؛
از #آبادان سهنفر؛
از #کازرون یکنفر».
سپس فرمود: «#پیامبر_اکرم(ص) ۳۱۳ نفر از #یاران_مهدی(ع) به تعداد #یاران_بدر را برای من برشمرد و فرمود: خداوند آنان را، در کمتر از یک چشم بر هم زدن از #مشرق و #مغرب زمین، در کنار #کعبه گرد میآورد.»
همانطور که ملاحظه میشود در عین حالی که دهها نفر از یاران ۳۱۳ نفره امام(ع) از جای جای ایران(کنونی) هستند ولیکن حتی یکنفرشان هم از #کلانشهر_تهران نیست!
ضمناً تعداد چشمگیری از ارتش ۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفری که برای نبرد با #سفیانی در منطقه شمالی #بیت_المقدس مستقر خواهد شد ایرانیان هستند.
اللهم عجّل لولیک الفرج والسلام
حسینی منتظر
1327794ـ 0935
تهران - ۱۳۹۱
پایان مقاله دوم❌
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۹/۲۴
🌐 کانال 👈حیفه نبینی/یک از هزاران👉
💠
🎲 گروه هماندیشی 👈محل نظرات👉
🙏