eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
411 دنبال‌کننده
266 عکس
171 ویدیو
12 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
ایا جز همان نگاهی است که در آن با ندیدن جوانان و در نبود طرحی برای اینده، ورود به دانشگاه را همان طرفه ای می بینند که باید بروند و... واگر هر کودکی از ابتدای ورود به سیستم‌اموزش رسم کشور ،خود را یک رونده در راهی ببیند که از اکنون قدم می زند و مدرک گرفتن و کلاس بالاتر رفتن ، صِرف بایدها نیست، بلکه او در این مسیر راه اینده خود را می گشاید وجودش را همان امکان برای اینده می یابد. و یقینا در این نگاه ، باید ما از سیستم‌ مدرسه و دانشگاه رایج فارغ شویم و مدرسه و دانشگاه ها را از مدرک گرایی فارغ ببینیم و هر دانش اموز و دانشجورا به او بنمایانیم تا او خود برای این آینده ، شوق امیز حرکت کند. در این نگاه دیگر کودک و نوجوان و جوان محصل ما ،نه تنها سختی درس خواندن را تحمل نمی بیند که به استقبال آن‌می رود و در طلب خود هر روز پرسش گرانه ، به مسائل وطن خود می اندیشد و به خزائن علم دست می یابد چرا که پرسش ، کلید خزائن علم است: العلم خزائن و المفاتیح السوال. امام باقر عليه السلام فرمود: دانش گنجهايي است كه كليد آنها است. 💠@ziafat_andishe
در استقبال از : آن چه تقدیم می شود برداشتی زیبا از قصه مادری و سیاست ورزی در عرصه جامعه امروزی از نگاه یکی از هم راهان است؛ نگاهی که می تواند ما را از تنگ‌نظری ها درنسبت با مادرانگی رهانیده و عازم آینده درخشان نماید. 👇👇👇👇
در : این‌روزها که باز بازار انتخابات داغ است، چالش‌هایی درباره‌ی حضور زنان در منصب ریاست جمهوری یا تطبیق عنوان رجل سیاسی بر خانم‌ها مطرح می‌شود، تیتر این مقاله نیز شاید به این گمان دامن می‌زند، اما شاید بتوان مادری و زنانگی را به نحو دیگری مطرح کرد. در وادی سیاست؛ مادری می‌تواند خود ملجأ و پناهی برای سیاست باشد به این معنا که شأن هر دو تدبیر امور است، به‌گونه‌ای که با همراه است که می‌تواند فضای مولد و پیش‌رونده ایجاد کند به تعبیر دیگر می‌تواند افقی را ترسیم کند تا انسان‌ها معنای خود و کارها و وظایف خود را بیابند. وقتی مادران می‌خواهند دخترانشان را آماده‌ی مادری کنند چه کاری انجام می‌دهند؟ آیا از منافع مادری می‌گویند؟ مثلاً می‌گویند که اگر این کار را بکنی خوب است؟ یا عالَمی را جلویش می‌گذارند که در آن عالم چه می‌شود؟ گاهی مادرتان می‌گوید «برو مهندسی برق یا فیزیک بخوان»، که انتهای این مسیرتاحدی معلوم است، یا مهندس برق می‌شوی یا در زمینه‌ی فیزیک کار می‌کنی! ولی گاهی مادر، ما را به سمت آینده‌ای می‌فرستد، که هیچ چیز محصَّلی در آن نیست و نمی‌دانی آیا موفق می‌شوی یا نه ! در واقع مادر منفعتی روبروی فرزند نمی‌گذارد، بلکه تنها او را به راه، مسیر یا منشی می‌کند. مادرانگی در یک نوع روی می‌دهد و اگر همین درک از مادری را بتوانیم دریابیم، نگاه غرض‌ورزانه نسبت به پیرامون و داشتن راه‌حل و ایده را بی‌آینده و محدود خواهیم‌دید. در سیاست نیز ما گرفتار چنین مسائلی هستیم، شاید آن‌قدر در کارها و تدابیرمان صاحب‌غرض شده‌ایم که مسیر و نگاه به آینده را فراموش کرده و آن را جزء بدیهیات و موضوعات پیش‌پا افتاده می‌دانیم. این‌روزها در وادی سیاست و انتخابات رخدادگونه‌ای که پیش رو داریم، آیا می‌توانیم با نگاه مادری به ماجرا نظر کنیم؟ یعنی به جای آنکه به دنبال آرزوها و توقعات خود از دولت باشیم و آن را در کارنامه یا برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی دنبال کنیم و بعد از انتخابات گوشه‌ای بنشینیم و منتظر برآورده‌شدن خواسته‌های خود توسط دولت باشیم؛ میدان حضور و مسئولیت خود (مردم) را در زبان و نگاه نامزدهای ریاست جمهور بیابیم. نگاه مادری در میدان سیاست می‌تواند زوایای جدیدی را پیش‌روی ما قرار دهد، به این معنا که دولت می‌تواند همچون مادر، راه عمل و ایفای نقش را برای مردم هموار کند و گره‌های بزرگی که نهادهای دولتی و اجرایی دچار آن‌ هستند، و خود نیز مشکلی بر مشکلات می‌افزایند، را با حرکت‌های خودجوش مردمی مرتفع کند. 💠@ziafat_andishe
▪️تابستان گرم ۱۴۰۰ زمانی‌که روحانی پاستور را ترک میکرد، تعداد جان باختگان روزانه کرونا به حدود ۷۰۰ نفر رسیده بود و ظریف در نامه‌ای رسمی اعلام کرد با احتساب دوزهای اهدایی کشورها فقط حدود ۲۸ میلیون دوز واکسن تهیه شده است. وضع درآمدهای کشور فاجعه بار بود و خزانه ای خالی تحویل آقای رئیسی شد. تنخواه دولت پیش‌خور شده بود و تعهدات مالی دولت رکورد زده بود. به روایت دکتر مخبر تقریباً تمام کالاهای اساسی در وضعیت قرمز قرار داشتند و از بعضی از آنها فقط به اندازه ۱۲ روز در انبارها چیزی ذخیره شده بود. قطعی مستمر برق و هزاران نقطه در کشور با تنش آبی... دولتی ورشکسته، بدهکار، در آستانه قحطی بزرگ با انبوهی از وعده‌ها و تعهدات مالی با تورمی نزدیک به ۶۰ درصد که بر اساس پیش‌بینی مسئولان ارشد دولت روحانی به خاطر حجم نقدینگی طی چند ماه به تورمی سه رقمی تبدیل می‌شد. ▪️ولی دولت بدون اینکه حتی یک روز پرداخت حقوق کارمندان یا یارانه‌ها را به تعویق بیندازد، هم ارز فسادزای ترجیحی را حذف کرد و هم تمام انبارها را از کالاهای اساسی و استراتژیک پر کرد، با تزریق ۱۵۵ میلیون دوز واکسن، ایران را طی چند هفته واکسینه کرد و جان‌باختگان کرونا را به صفر رساند، حقوق‌ها را افزایش داد و یارانه‌ها را ۹ برابر کرد، ولی در عین حال تورم از ۶۰ به ۴۰ کاهش یافت. فروش نفت بیش از ۵ برابر شد و کاهش بیکاری رکورد تاریخی خود را شکست. بیش از ۲.۵ میلیون مسکن در حال ساخت است و ۹ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه فعال دوباره احیا شده است. اضافه کنید ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، مرتفع کردن تنش آبی هزاران روستا و صدها شهر با پروژه جهاد آبرسانی و... ▪️رهبر انقلاب چند روز قبل از انتخابات فرمودند: "اگر این دولت ادامه می‌یافت احتمال زیاد می‌دادم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل شود." 🔺️حالا ماییم و یک انتخاب‌؛ آیا به دولت خسارت بار و تعطیلی و رکود برمیگردیم یا راه پرافتخار را ادامه می‌دهیم؟ 💠 وحید یامین‌پور ➕️ @yaminpour 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓 : وظیفه ای حساس در آخرین لحظه ها 🔹 همتی بلند در آخرین ساعات انتخابات برای حضور آقای دکتر جلیلی ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمی دانم اکنون نگرانیم ، یا منتظر. اما دعوت شهید آوینی شنیدنی است. منتظر خود را در آن‌چه که پیش می آید می‌بیند ، چرا که هرچه می رسد، از جانب خداست؛ پس نیکوست. 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🗳🗳🗳🗳🗳🗳🗳 وجود انسان پیمانه پیمانی ازلی است که از او ستانده‌اند: 📖 الستُ بِربِّکُم قالوا بَلی و این همان باده‌ای است که آدم و فرزندانش را از ازل تا به قیامت داشته و تو گویی خواجه شیراز نیز از شاهدان ازلی این سِرّ بوده است : دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند گِلِ آدم بسرشتند و به پیمانه زدند و حقیقت آن است که ما همه و حتی آن فراموشیانِ عالمِ اوهام نیز اگر نیک در باطن خویش بنگرند مِی و میخانه و ملائک و پیمان و پیمانه را خواهند یافت که آن را تا قیام قیامت بر نخواهند چید و 🔻آن و این قالو بلی ، دیروز و امروز و فردا نمی‌شناسد . همه وجود انسان، مِیِ الستی است که در کرده‌اند، آن و این یکیست و 🔻قرارو بی‌قراری و آرامش تشویش ،هرچه هست از اینجاست. جان من به فدای که آنگونه زیست که اهل شریعت می‌زیَند و در عین حال آنگونه عشق ورزید و تغزل کرد که اهل حقیقت. و این گونه شریعت و حقیقت را به هم پیوست و خانه تفرقه را بر سر اهل آن خراب کرد ... () ✍و اکنون پس از با شکوهی که شکر وسپاس رهبری از خداوند و ملت را باعث شده، باید بی قرار تر از قبل دوید. انقلاب روح اللهی تا انقلاب مهدی ادامه دارد.... 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو کوچه ها با پرچمت، به زندگی میاد دوباره بوی نذری از روضه های خونگی میاد سلام بر پرچم و عَلَم سلام بر شعر محتشم سلام بر و آیا می توان امسال پس از شهادت آقای رییسی و انتخاب رئیس جمهوری جدید ،آن گونه به استقبال محرم رویم که پس از ۴ سال ، در انتخابات بعدی ، به هم دیگر یادآور شویم : هر چه داریم از همین محرم داریم!!! یقینا تجلی امام‌حسین امسال با پارسال برای ما متفاوت است جدا از این که حضورِ هر بارِ ما در روضه ها جوری است که انگار تازه داریم روضه حسین را می شنویم و هیچ گاه برای ما کهنه و تکراری نیست. چرا که فقط با حسین می توان امیدوار بود که ممکن است و معنایی ندارد، ما ها می دهیم و را می شنویم تا نور ایمان تازه ای، افق آینده ما را روشن گرداند. : آن چه امروز دل خواه ماست زیستن در هوایی است که دل‌ها و جان‌هایمان، زیستن خود را تجربه کنند و به سوی تاریخی می‌خواهیم روان باشیم که: 🔻 آن تاریخ با ما کند. این است سامانی که ما در آن سامان به آییم. 🔻 آیا راهی برای چنین سامانی در این زمانه هست تا بتوانیم به آن کنیم ؟ ما کجاست ؟؟؟ و از باید را بگیریم ؟؟؟ 💠@ziafat_andishe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 یک جمله راجع به محرّم و عاشورا عرض کنیم. محرّم، یکی از همین مقاطع تاریخی است. عاشورا را شیعه، با همه‌ی وجود نگه داشتند: ...و ملت اسلام اگر را و را زنده نگه بدارد و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه‌ی و عبور خواهد کرد. لذاست که ما در انقلاب اسلامی، در نظام جمهوری اسلامی از صدر تا ذیل، همه - مردم، مسئولین، بزرگان، شخص امام بزرگوار ما - بر روی مسئله‌ی امام حسین و مسئله‌ی عاشورا و همین عزاداریهای مردمی، تکیه کردند و جا دارد. این عزاداریها جنبه‌ی نمادین دارد، جنبه‌ی حقیقی هم دارد؛ دلها را نزدیک میکند، معارف را روشن میکند. 🎙بیانات ؛ 🗓۱۹ دی ماه ۸۶؛ 🔹️جمع مردم قم . ✍و اکنون باید پرسید که ما در محرّم، برای کدام حسین عزاداریم؟ آیا در تعظیم نام و یاد حسین ، در مقابل خود گشوده می یابیم تا عبور از همه موانع و مشکلات ممکن گردد و یاس و نا امیدی را، برای طی راه ، بر ما غالب نگرداند؟؟؟ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: عاشورا به من آموخته که هرگز نباید بشوم. 🔻یک دنیا امیدوارم... ما هم‌ اگر بخواهیم مشکلاتمان‌حل بشود، امروز در این عالم‌پر موج که امواج‌امروز از زمان جناب است ، آن قدر که خیلی ها رو با خودش می بَرَد. فقط تنها راه نجات ،سوار شدن بر است. ✍در روایتی از امام صادق (ع) چـنین آمـده است: إِنَّ أَوَّلَ مَنْ یکرُّ فِی الرَّجـْعَةِ الْحـُسَینُ بـْنُ عَلِی... نخستین کسی که زمین برای او شکافته می شود و روی زمین باز مـی گردد،حـسین بن علی(ع) است. : 🎤در روایت است که پیش می آید ،همه ائمه رجعت می کنند، و اگر همه ائمه رجعت نکنند ، 🔻حتما جدم رجعت می کند، 🔻یعنی تاریخ آینده ، است. خیلی عجیب است که در شرایطی خاص ، رجعتِ بعضی از ائمه حتمی نیست ، ولی است که‌اباعبدالله رجعت نکنند. ✍و اکنون چگونه می توان به استقبال روضه هایی غائبانه از حضور حسین برویم؟ و اگر امروز،زینب کبری به کربلا می آید،جز این است که در عهد الست خود، ایمان به آینده تاریخی دارد که از امروز شروع می گردد و این آینده متعلق به اوست؟ فلذا سختی ها و مصائب کربلا در این افق،برایش قابل تحمل که نه؛!!! همه است، فلذا تاریخ را تا ابد ، با این‌جمله به تماشا کردنِ فرا می خواند: 🔻ما رایت الا جمیلا‌. آری عبور از ظلمات بنی امیه با و یقینی است، وما اکنون به این راه فراخوانده شده ایم. و رییسی شهید ،عازم این راه بود؛ و اکنون او با من و تو نجوا دارد. آیا گوشمان شنوای این راز است؟؟؟ 💠@ziafat_andishe  ‌
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 حجاب: () : بشر عصر جدید با تاکید بر همانی که هست ،و نه آن چه باید باشد ،خود را‌ خدایگان عالم می پندارد ، به آن معنا که خود را عاملِ بودنِ آن چه هست، و عاملِ نبودنِ آن چه نیست ، می شناسد . با چنین تصوری از خود ، لزومی به و ماورائی در امر و‌ نمی بیند و اساسا وجهی برای به میان آمدن در این تاریخ در نظر ندارد ، مگر آن که این بشر برای خود مدّ نظر آورد. ✍و آیا می توان اکنون به مناسبت روز عفاف وحجاب ،در این مساله اساسی و بنیادین تاریخ امروز کمی درنگ کرد و پرسید: چگونه می توان از مساله حجاب به عنوان یک امر قدسی؛ فارغ از دوگانه یا ، آن گونه گفت که جامعه ما ،در استقبال از حضور زنده و پر نشاط این امر قدسی ، به وادی تفکر وارد شود و پرسش از خود داشته باشد . پرسشی که همواره تازه است و راز تازگیش را باید از درد عمیق بی معنایی بشر مدرن جست وجو کرد. و در راه طلب این پرسش است که به ضرورت حضور زن در ، خواهیم‌رسید. حضور زنی که نسبت خود را با یافته و با حقیقت دوباره مانوس گشته؛ تا از گم‌گشتگی و بی ماوایی رها گردد. و ما در انتظار هستیم‌ تا در آن زبان بتوانیم‌ فارغ از همه مشهورات ،در و رجوع به حقیقت ، نسبت های خود را بیابیم، چرا که این نسبت ها همان ما هستند و ما فقط در این عالَم می توانیم از حجاب بگوییم، 🔻در انتظار با ... 💠@ziafat_andishe
1403.04.21-sh ofogh.mp3
14.04M
: ☘️حقیقتاً آقای رحیم پور ازغدی مبانی دقیقی نسبت به جایگاه تاریخی کربلا در منظر شخصیت سلام الله علیها مطرح می‌کنند تا هر صحنه‌ از صحنه های کربلا را بر اساس همان مبنای و مدنظر داشته باشیم . تا کربلا را در جایگاهی که در آن تاریخ به ظهور آمده است درک کنیم که بنا دارد همه تاریخ را سیراب کند . .☘️ 🎤: ابن عباس: عقیلتنا زینب و این یعنی: ماست. اظهارات زینب هم‌ اعتبار عقلانی و هم معرفتی دارد. زینب قدرت تفکر ماست. همه در محضر حضرت زینب ناقص العقلند. 🔻ما رایت الا جمیلا : آینه شخصیت زینب است. قله معرفت و معنویت است ، هیچ کس در آن شرایط نمی تواند این جملات را بگویدمگربه . در آن شرایط است. 🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ 💠@ziafat_andishe
(۱): نیم روز عاشورا فشرده ترین نمایشگاه انسانی تاریخ ماست‌. از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله همه حاضر بودند و نقش داشتند. _عرفای بزرگ اهل سلوک گفته اند: منشا شجاعت زینب کجاست؟ معنویت زینب است. 🔻ما رایت الا جمیلا. قدرت روحی زینب که چقدر با خدا یکی شده. یزید این قدر ترسناک بوده که از کل جهان اسلام فقط ۷۰ نفر پای امام‌حسین مانده اند. همه ترسیده اند. _... و زینب در غل و زنجیر، چشم در چشم یزید: 🔻کار ما خیلی تمیز بود ،شما کثیف بودید. رضایت نامه از تقدیر الهی را در بهترین زیباترین‌جملات بیان می کند. 🔻ما رایت الا جمیلا یعنی : کربلا برطبق جلو رفت، نه طبق خواست شما. شما قصد تحقیر و ترساندن ما را داشتید و همه چیز برعکس شد. من از خدا توقع برای برهم زدن صحنه برای جلوگیری از شهادت نداشتم. 🔰تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 🗓۲۱ تیر ماه ۱۴۰۳ ... 💠@ziafat_andishe
(۲): 🔻آدم خائن و بی عرضه مساویست: 🔰  امام صادق (علیه السلام):  مَا أُبَالِي إِلَى مَنِ اِئْتَمَنْتُ خَائِناً أَوْ مُضَيِّعاً ؛ من برايم فرق نميكند كه تو امانت خود را به شخص بسپارى يا كسى كه را نابود ميكند و است (يعنى هر دو بنظر من صحيح نيست كه امانت به آنها بسپارى). حضرت زینب در کربلا نشان داد که هم در احکام‌تشریعی: چه چیز من است هم در برابر حکم تکوینی خدا: چه خواهد افتاد تسلیم‌است. منشا آن یک یقین و تسلیم در آن روح است. راضیه مرضیه است‌ کم‌ترین اعتراض در تکوین که نهایتش، ظهر عاشوراست؛ و نه دربرابر تشریع که باید شما ۷۰ نفر در برابر ۳۰ هزار بجنگید و سپس شهادت و اسارت و شلاق و... اعتراضی ندارد. 🎤تفصیل صوت: https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 ... 💠@ziafat_andishe
(۳): از ابا عبدالله می پرسیدند که رفتن خودت، پذیرفته است ، اما : 🔻چرا را می بری؟ _نمی دونی اسیر میشن ، _کتک می خورن ، _ بی احترامی میشه ؟؟؟ بله ما می دانیم ،خداوند می خواهد زنان را در زنجیر ببیند. چه اتفاقی می افته. چون باید بریم. بسیار قوی است. زینب می داند در کربلا قرار است چه شود.!!! نشانی از انانیت نیست تا بگوید : پس تکلیف چه می شود؟؟؟ و حرمت ما ؟ و غربت و اسارت چه؟؟؟ یعنی در زینب ، فعل و صفت و قدرت واراده او این است:هرچه خدا می خواهد، شاد بودن به اطاعت خداوند، حتی در غل و خون و زنجیر و شلاق خوردن. توهین می شنوی. نه گانگی است نه . فانی مطلق. این زینب را روایت کنید که : من نیستم. احساسات من ،منافع من ، احترام من ،مساله اصلی نیست. یعنی من نیستم!! سالکی است که فانی شده. احساسات و تعلقات وتعینات خود را هم نمی بیند. اصلا اگر بود صحنه عاشورا نبود. 🔻چون من نبود زیبا شد. عبد فانی از اراده خود در ارده خداست. پس می تواند بگوید: کربلا خیلی زیباست. 🔻این زینب واقعی است. _دنبال عزت حقه، _ ندیدن کائنات ندیدن، _مثل ما اهل خیالات نیست، _زهر طبیعت را می چشدو می زند. 🔻این جمله ما رایت الا جمیلا از هر دهانی نمی تواند بیرون بیاد. از هر روحی بیرون نمیاد. اغلب ارواح ما نمی تونه این جمله رو بگه این یعنی من هویت مخلوقی خودم رو فراموش کردم و فانی و مستهلک شدم در حق. ✍اکنون از خود بپرسیم: ما در سوگ ‌کدامین زینب، به عزا می نشینیم و اشک می ریزیم ؟؟؟ 🎤تفصیل صوت : https://eitaa.com/ziafat_andishe/711 .... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ارادت به شهدا ,یک امر عاطفی نیست؛ ارادت به کسانیست که متذکر عالَم ما می‌باشند و در هر دوره از انقلاب، 🔻شهدا ظهور کردند که آن ظهور در دوره قبل به آن شکل رخ نداده بود. تا معلوم شود ما در در هر آغازی را می‌توانیم تجربه کنیم. ظهور شهدای دفاع مقدس عالمی را به ما عطا کرد که در ادامه آن عالم با در دل آن عالم آغاز دیگری به ظهور آمد و با شهید گویا بعد از عالم دفاع مقدس به ظهور آمد و ما بیشتر از قبل در معرض تجلی تجلیات وجود قرار گرفتیم. 🔻آیا نباید باز منتظر آغاز دیگری بود.؟؟؟ ✍و در کدام افق حاضر هستند که با حضورشان می توانند آینده را ببینند و از آن به ما گزارشی بدهندتا اکنون ،دوباره با در سرآغازی دیگر باشیم؟؟؟ و پس از رییس جمهور شهید ،کدامین آغاز را به انتظار نشسته ایم؟ ساده اندیش نباشیم، ما از پیشگویی و ...حرف نمی زنیم ، فرسنگها فاصله است از این حرف های عوامانه تا گزارشگری آینده. آری متفکر با استقرار در ساحتی از اندیشه، می تواند به انتظار بنشیند و ما را نیز به این ساحت فرا خواند. و اکنون است ؛پرسشی که از سر ،برای معنایابی خود، فلذا همواره تازه است؛ چگونه می توان در این تاریخِ بی عالَمی و بی معنایی،گوش های خود را برای شنیدن ندای بی صدایی آماده نکنیم ؛ آن گاه که خدا در هر لحظه ،در دل که در پیش می آید ،ما را به سوی خود فرا می خواند؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
 من یک بار در یک صحبتی، صبر امام حسین (علیه السّلام) را تشریح کردم. صبرش فقط این نبود که: _ بر تشنگی صبر کند، _بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها است. این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هِی ایجاد تردید کنند. چه کسانی؟ افرادی مثل: _عبدالله جعفر، _عبدالله زبیر، _عبدالله عباس؛ این شخصیتهای برجسته‌ی بزرگ آن روز دنیا، ، اینها هی بگویند نکُن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که: 🔻 من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. آن که در مقابل این اظهارات، در واقع وسوسه‌ها، تردیدافکنیها، بایستد و دلش نلرزد و قدم در این راه بگذارد، او همان کسی است که میتواند این را به وجود بیاورد. و امام بزرگوار ما در این جهت تشبّه کردند و اقتدا کردند به سید و سالار شهیدان، که من یک وقتی گفتم و حالا نمیخواهیم وارد این مقوله بشویم؛ شرحش مفصل است. این پاسدارىِ امام حسین است. 🔰بیانات ۱۳ تیرماه ۱۳۹۰ 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و ما می خواهیم تاریخ بنویسیم؛ اما نه تاریخی که مرسوم است ومتداول. تاریخی که در آن می شود نگاهبانش ، و بشریت. زنی که در تاریخ بی عالَمی و ناامیدی ، و را می بیند ؛ با او هم عهد می شود ؛ و او را می شنود ؛ دعوت به آینده... و زن چگونه در این دعوت ،نسبت ها و تعلق های خود را می بیند و می یابد؟؟؟ در همین دعوت امام است که نسبت ،تاریخ سازی است، او با امام چیزی را یافته است که در این نسبت فقط با فرزندش برای ، خود را می بیند و حاضر می یابد. و این زن ، در مادریش ،اکنون حاضرترین انسان تاریخ است . حضوری امیدوارانه در استقبال از آینده اش‌. و آیا مساله زن امروز چیزی جز این‌ است: 🔻کدامین دعوت می تواند برای فردا و پس فردای زن امروز ،امید آفرین باشد؟ ایا می توان به که در امروزِ ما پنهان شده، دوباره نگاه کنیم؟؟؟ ... 💠@ziafat_andishe
اکنون دوباره می توان به پیام رهبری دوباره نگاه کرد ؛ ایشان در پیامی در ۱۵ اسفند سال ۱۳۹۱ به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور»، نقش زنان مسلمان ایرانی را در بهترین زبان و سخن بیان کردند. به قسمت پایانی پیام توجه کنیم: زن مجاهد مسلمان ایرانی، برای زنان جهان خواهد بود؛ پس از که زنان مجاهد صدر اسلام بودند. سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه‌ی زهرا و بر همه‌ی زنان بزرگ صدر اسلام و بر بانوان فداکار و از جان گذشته‌ی ایران اسلامی. اکنون باید پرسید: در چه نحوه از حضور می توان ، زن امروز را به آینده بشارت داد تا امیدوارانه در تاریخ حاضر باشد؟ چقدر به حضور تاریخی او در افق تفکر حضرت روح الله توجه کرده ایم تا اکنون به او ، به عنوان معلم ثانی بعد از حضرت زهرا سلام الله علیها؛ توجه شود؟؟؟ در کدامین افق می توان انتطار تولد شخصیت هایی در حوزه زن را کشید که دعوتی در حضور آن ها نهفته است ؟ دعوتی که می تواند زن ناامید و خسته تاریخ امروز را به آینده شوق آمیزش بشارت داد. و مگر آینده چیزی جز فهم‌گذشته است؟ و ما تا در گذشته خود درست حاضر نشویم، در آینده هم حضور نداریم. اگر جهان مدرن ، ما را به بهانه حضور در فضای زندگی تکنولوژیک ، به جدایی از سنت های جهان دیروز دعوت می کند ،باید همین نقطه را برای گفت وگو انتخاب کنیم، نقطه ای که در آن از باید گفت و شنید؛ و آیا همان حضور جهانی بین دو جهان برای آینده ما نیست؟ و در این افق می توان از نیازمندی های زیستن در این جهان بگوییم ، سپس نسبت برای حضور زن از این ابهام و پوشیدگی و اجمال به در می آید. تفصیلی بر این متن : https://eitaa.com/ziafat_andishe/718 ... 💠@ziafat_andishe
: فجر صادق دمید و موذن آسمانی در میان زمین و آسمان ندا در داد: صبوحُُ قُدوس رب الملائکه و الرّوح. امام به نماز فجر ایستاد و اصحاب به او اقتدا کردند و ظاهر و باطن و اول و آخر به هم پیوست . میان ظاهر و باطن است که در آن سرگردان است. تن در دنیاست و جان در آخرت ؛ این یک به سوی خاک می‌کشاند و آن یک به سوی آسمان ، و چشمِ حس ظاهر بین است. و آیا مادری در این وادی حیرت، که فاصله میان ظاهر و باطن است ، مقیم نیست؟ وگویی عقل در مقام مادری ان گاه به کمال می رسد که در همین مستقر گردد ، وگرنه عقل ظاهر و رایج ، در این غربت و تنهایی، سرگردان است و در همه جا‌. پای مادر در زمین است ، ولی چشمانش امیدوار به آسمان است و در حیرت خویش ، امیدوارانه و منقطع از عقل حسابگرانه همواره در انتظار است. و آیا زن امروز، به میزان دوری از وادی حیرتِ مادرانه، مقیم نمی گردد؟ چرا که چشم در این وادی وهم ، فقط ظاهر بین است و غافل از باطن عالم . ... 💠@ziafat_andishe
: تابلوی عصر عاشورای را می‌نگرم . از خود می‌پرسم که مگر استاد فرشچیان جز در نسبت خود با امام حسین و در توجه به غربت آل الله این تابلو را خلق کرد؟ واگر امروز کسی در طلب نسبت خود با امام حسین باشد ،جز در توجه به غزه می‌تواند خود را بیابد؟ 🔻و به راستی در عصر غلبه ظاهر بینی ، چگونه از این ظاهر نازیبا و سخت ، صابرانه وشاکرانه عبور کرده و باطن شهادت و اسارت و غربت و بی‌خانه و بی‌خانمانی را می‌بیند؟؟؟ شان زن غزه ، امروز تلاوت آیات الهی است ، آیاتی که حقیقت ایمان را در جهاد یافته اند و باطن مقاومت را که سِرُّالاسرار کربلاست درک کرده اند. چگونه امروز ، زن غزه دلخوش به کنج فراغت و رزق کافی نیست؟ گویی او امروز آمده است تا دوباره به ما تذکری دهد و ما را دعوت به کند که امروز به فراخور تاریخ ما ، غزه کربلا گشته و زن غزه با گذر از ساحت ظاهر، باطن عالم را می بیند. 🔻او امروز خانه و خانمان خود را در بی سروسامانی بنا کرده است ، 🔻درست مثل در کربلا: با نوای کاروان باربندید هم رهان این قافله عزم‌کرب و بلا دارد... ... 💠@ziafat_andishe
این حسین کیست که هرکسی در تب وتاب سوار شدن بر کشتی نجات اوست؟ به این‌کودک و بساط اما نگاه کنید، او چگونه خود را در محضر ابا عبدالله عرضه کرده است؟ یقین او هم فهمید که حسین وقتی دیگر نداشت که فدا کند ، جز جانش ، آن را نیز فدا کرد. همین سینی چای ، رشته حب او به حسین است . و کدام‌ او را به این ارادت زیبا و ساده و خالصانه دلگرم کرده است؟؟؟ 🔻آری، این ، وجود است که فرزندش را با همین یک سینی ساده چای، در کشتی نجات اباعبدالله جای داده است‌. مادری رازی است که هم‌هست و هم‌نیست ، او امیدوار به رحمت واسعه اباعبدالله است. و مکتب کربلا ، در گرو همین است‌. .‌‌.. 💠@ziafat_andishe @khandehhhal‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌al‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
🏴‌عظمت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها). ؛ (۱) 📝 رهبر انقلاب: یک مقایسه‌ی کوتاه بین و بین همسر فرعون، مقام زینب کبری را نشان میدهد. در قرآن کریم، زن فرعون نمونه‌ی ایمان شناخته شده است، برای مرد و زن در طول زمان تا آخر دنیا. آن وقت مقایسه کنید زن فرعون را که به موسی ایمان آورده بود و دلبسته‌ی آن هدایتی شده بود که موسی عرضه میکرد، وقتی در زیر فشار شکنجه‌ی فرعونی قرار گرفت، که با همان شکنجه هم - طبق نقل تواریخ و روایات - از دنیا رفت، شکنجه‌ی جسمانی او، او را به فغان آورد: «اذ قالت ربّ ابن لی عندک بیتا فی الجّنة و نجّنی من فرعون و عمله»؛ از خدای متعال درخواست کرد که پروردگارا! برای من در بهشت خانه‌ای بنا کن. در واقع، طلب مرگ میکرد؛ میخواست که از دنیا برود. «و نجّنی من فرعون و عمله»؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده‌ی فرعون نجات بده. در حالی که جناب مشکلش، شکنجه‌اش، درد و رنجش، درد و رنج جسمانی بود؛ مثل ، چند برادر، دو فرزند، تعداد زیادی از نزدیکان و برادرزادگان را از دست نداده بود و در مقابل چشم خودش به قربانگاه نرفته بودند. این رنجهای روحی که برای زینب کبری پیش آمد، اینها برای جناب آسیه پیش نیامده بود. 📝 در روز عاشورا زینب کبری این همه عزیزان را در مقابل چشم خود دید که: 🔻 به قربانگاه رفته‌اند و شهید شده‌اند. بعد از شهادت، آن همه محنتها را دید،: _تهاجم دشمن را، _هتک احترام را، _ مسئولیت حفظ کودکان را، _زنان را. عظمت این مصیبتها را مگر میشود مقایسه کرد با مصائب جسمانی؟ اما در مقابل همه‌ی این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنی»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. بدن پاره پاره‌ی برادرش در مقابل چشم؛ دل به سمت پروردگار عالم، عرض میکند: 🔻پروردگارا! این قربانی را از ما قبول کن. ببینید این مقام، مقام چنین ، چنین دلدادگی نسبت به و ، چقدر متفاوت است با آن مقامی که قرآن کریم از جناب آسیه نقل میکند. این، عظمت مقام زینب را نشان میدهد. (🎙بیانات ؛۱۹ دی ماه ۱۳۸۸) ✍واگر آن نحوه از حضور توحیدی آسیه در کنار فرعون ، شایسته نزول آیه ای است که او را اسوه ای برای همه مردان‌ و زنان تاریخ معرفی کند، پس ،چگونه می توان قرآنی در شان زینب نازل کرد و خواند ، ان‌گاه که در مقابل این همه مصائب ، آیه ای از آیات کتاب وجودش را تلاوت می کند: ما رایت الا جمیلا... و مگر حضور شیر مردانه زینب در کاخ ابن زیاد و یزید ، با آن همه مصیبت و اسارت و محنت و ...قابل قیاس با حضور آسیه در کاخ فرعون هست؟ 🔻و چه زیبا رهبری ، وجود زینب را روشنی گاه وجود برای ابدیت معرفی می کنند تا حواسمان به کتاب وجودی زینب باشد . کلید رمز کتاب وجودی زینب همان‌جمله عظیمی است که فراتر از است، که العبارت للعوام‌ و الاشارت للخواص . پس باید شد تا عازم راهش شویم که فقط در خیمه حسین راه دارند. ... 💠@ziafat_andishe 🖥 @khamenei_reyhaneh‌