eitaa logo
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
424 دنبال‌کننده
278 عکس
189 ویدیو
13 فایل
🌹ضیافتی اندیشه ورزانه به نام حضرت مادر سلام الله علیها . 📩راه ارتباطی جهت پیشنهادات خوب شما رفیقان طریق: @Beshnoazzan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مطالب ویژه
چرا معلم شده ایم؟.mp3
12.18M
🔹 استاد اصغر طاهرزاده 🔖عنوان:چرا معلم شده ایم؟! 🔖اشارات جلسه 💠گلپایگان امام زاده https://eitaa.com/matalebevijeh/11304 🌼🍂 🍂🌼 -------------------------<><> 🌼@matalebevijeh -------------------------<><>
به این ۳ تصویر نگاه کنیم؛ و لحظه ای تامل برای یک جرعه تفکر؛ و مگر تفکر جز با آغاز می شود: این روز ها از خود می پرسیم: به راستی جایگاه این زنان و امثال آن ها که یا شهید پرورند و یا مجاهد پرور ، در کجا نمایان می شود؟ اگر شهید ارزشمند است و قلب تپنده تاریخ و مبشّر آینده درخشان هر عصر ، و اگر مجاهدت همان طی طریق پر گرفتاری عشق است ، آیا می توان در این میدان به نظری داشت؟ و آیا در مطالعه سیره شهداء ، ممکن است در این افق حاضر شد تا شهید شدن مادر شهید پرور را به نظاره نشست؟ آن هم در زمانه ای که هر کس خود را در جست وجو می کند ، آن قدر که در حد یک شئ تنزل می یابد و گرفتار می گردد و در ورطه ای از جهنم خود را می یابد. زنانی که گرچه در اند و در سایه نور خیره کننده کشف فرزندشان ، اما چون ذیل اراده الهی خود را حاضر یافته اند ، آن ها در جهان همواره حاضرند. حضوری هر لحظه شدیدتر و حاضر تر. و در عصر بی معنایی بشر ، چه " "را انتخاب کرده اند!!!. این بودن و حضور مادرانه شنیدنی است. شاید در طلب تفصیل این نگاه ، به تعریف نائل شویم ان شاءالله. 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سید حسن نصرالله در مراسم‌ بزرگداشت مادرشان: پدر و مادرم 9 فرزند داشتند که در 2 اتاق زندگی می کردیم. مادرم... و هم چنان باید پرسید : آیا این زن را می توان نامید تا در رسانه ها از او تقدیر شود؟ 🔹️مدرکش چیست؟ 🔹️از چند رشته تحصیلی مدرک گرفته است؟ 🔹️و چه شغلی در جامعه دارد که به چشم بیاید؟ در تمنای باز آفرینی تعریف 💠@ziafat_andishe
هدایت شده از مطالب ویژه
برنامه زنده 🔻الگوی سیاست ورزی دینی شهید آیت الله رئیسی 🔶 با حضور؛ 📆چهارشنبه ٩خرداد ⏰ساعت ۲۲ از شبکه افق 🆔 @Jahanara_ofogh
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد: 👇بسم الله الرّحمن الرّحیم ✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است. ✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحده‌ی آمریکا! این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در ، که در 🔻حال ورق خوردن است ـ ایستاده‌اید. ✏️شما اکنون بخشی از را تشکیل داده‌اید، و در زیر دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ را آغاز کرده‌اید. ✏️جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکه‌ی تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. نسل‌کشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است. ✏️فلسطین یک سرزمین است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقه‌ی تاریخی طولانی. سرمایه‌داران شبکه‌ی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصب‌شده‌ی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند. ✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا است که پشتیبانی‌های سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بی‌احتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هسته‌ای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است. ✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه‌ی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. ✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است. ✏️«جبهه‌ی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأس‌آلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد. ✏️سردمداران صهیونیسم بین‌المللی که بیشترین بنگاه‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوه‌ی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟ ✏️سردمداران سلطه‌ی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بی‌رحم اسرائیل را دفاع‌کننده از خود وانمود میکنند، و _فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «» مینامند! ✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در منطقه‌ی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبهه‌ی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است. ✏️بجز شما دانشجویانِ ده‌ها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثه‌ی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازه‌ای آرامش‌بخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم. ✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همه‌ی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن درباره‌ی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبهه‌ی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله. ✏️توصیه میکنم با آشنا شوید. 📝سیّدعلی خامنه‌ای - ۱۴۰۳/۳/۵ 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید!» 📝متن نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به دانشجویان حامی مردم
واگر رهبر انقلاب در یکی از حساس ترین زمان های تاریخ جهان، دانشجویان ایالات متحده را هم‌ چنان با دعوت به فکر و تامل در پدیده های امروز جهان می کنند ، و در جمله پایانی هم آنان را دعوت به می نمایند ، ما باید چه بگوییم‌ ،آن گاه که در گنگی زبان ها و ناتوانی از شنیدن های همدیگر ، باز هم‌تمنایی برای هم زبانی با قرآن نداریم!!! و به‌ راستی آن گاه که کودک و زن ومرد غزه ، ایمان به وعده های الهی را با قرائت آیات الهی به ما متذکر می شوند: حسبنا الله و نعم‌الوکیل. خوب است که قدری ساده عبور نکنیم: توجه به تفکر و تاریخ در قرآن کریم می توانست به پدید آمدن نوعی بینجامد ، (و تاریخ در قران چیزی جز تذکر به وعده الهی و عبرت از آنچه که قرآن ذکر می کند، نیست.) و گرچه تاریخ اکنون ،هم ،جهانی است؛ اما این جهانی بودن ذیل غرب و تجدد کجا و جهانی شدن در ذیل تفکر قرآن کجا؟ تاریخ جهانی در ذیل تقدیر قرآن ،تاریخ حکومت اسمای الهی است و آدم در این تاریخ می تواند با شناخت اسماء الهی،خود مظهر اسمی از اسماء در آن زمان گردد. وچگونه انسانِ غافلِ امروزی در و خود، می تواند به تاریخ و به اسماء الهی و حقیقت های زمان خود توجه نماید ؟ و این غفلت عمیق انسان ، که همان غفلت از سیر حوادث تاریخش است، همان است وچه بلایی است بی تاریخی؟؟!! اکنون در تمنای آن نگاهی به قرآن هستیم که در آن بتوان تذکر و عبرت و تفکر را یافت‌. تذکر به این که چه هستیم؟ مساله امروز ما در مواجهه با آینده چیست؟ راهمان به کدام سمت است؟ و به کجا منتهی می شود؟ و برای این تذکرها ضروری است و در این هم زبانی ، چه قدر به که زبان تفکر است اندیشیده ایم؟ ما در ظهور برای طی راه آینده خود هستیم. زنانی که خود هستند، فلذا هم زبان همه تاریخند. 💠@ziafat_andishe
و اگر ها با مأنوس بشوند، بسیاری از مشکلات جامعه خواهد شد؛ چون انسانهای نسل بعد در پرورش پیدا میکند و زنِ آشنای با قرآن و مأنوس با قرآن و متفاهم با مفاهیم قرآن، خیلی میتواند در تربیت فرزند تأثیراتی داشته باشد و امیدواریم ان‌شاءالله به برکت این حرکت عظیم شماها، فردای جامعه‌ی ما بمراتب از امروز قرآنی‌تر باشد. @ziafat_andishe
🔰سوره مبارکه البقرة، آیه ۱۵۵: وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٍ مِنَ الخَوفِ وَالجوعِ وَنَقصٍ مِنَ الأَموالِ وَالأَنفُسِ وَالثَّمَراتِ ۗ وَبَشِّرِ الصّابِرينَ﴿۱۵۵﴾ قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان! 💠@ziafat_andishe
جهان در افق قرآن: پیروزی نهائی حق، در کارزار حق و باطل: دشمن غالباً نشانه‌ی 🔻ضعف و بی‌تدبیری اوست. به صحنه‌ی فلسطین و بویژه بنگرید. حرکات بیرحمانه و دژخیمانه‌ی دشمن در غزه که نظیر آن در تاریخ ظلمهای بشری کمتر دیده شده است، نشانه‌ی ضعف او در فائق آمدن بر آن مردان و زنان و جوانان و کودکانی است که با دست خالی،‌ در برابر رژیم غاصب و پشتیبانش یعنی ابرقدرت امریکا ایستاده و خواسته‌ی آنها را که رویگردانی از دولت حماس است زیر پای خود افکنده‌اند. 🔻 درود خدا بر آن ملت مقاوم و بزرگ. 🔻مردم غزه و حکومت حماس این را معنی کردند: «وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الأَْمْوالِ وَ الأَْنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ *الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ *أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ» و «لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ وَ لَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذیً کَثِیراً وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا فَإِنَّ ذلِکَ مِنْ عَزْمِ الأُْمُورِ» پیروز نهائی در این کارزار حق و باطل، جز حق نیست و این ملت مظلوم و صبور فلسطین است که سرانجام بر دشمن پیروز خواهد شد «وَ کانَ اللَّهُ قَوِیًّا عَزِیزاً ». همین امروز هم علاوه‌بر ناکامی در شکستن مقاومت فلسطینیان، در عرصه‌ی سیاسی با دروغ در آمدن داعیه‌های آزادی‌طلبی و دموکراسی‌خواهی و شعار حقوق‌بشر، شکست سختی بر آبروی رژیم امریکا و بیشتر رژیم‌های اروپائی وارد آمده است که به این زودی قابل جبران نخواهد بود. رژیم بی‌آبروی صهیونیستی از همیشه روسیاه‌تر و برخی رژیم‌های عربی نیز در این امتحان عجیب، بازنده‌ی تتمه‌‌ی آبروی نداشته‌ی‌ خودند. وَ سَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ. پیام رهبری به کنگره ؛۱۳۸۷/۰۹/۱۷ 💠@ziafat_andishe
آن روزی که آیه: وَلَنَبلُوَنَّكُم بِشَيءٍ مِنَ الخَوفِ وَالجوعِ وَنَقصٍ مِنَ الأَموالِ وَالأَنفُسِ وَالثَّمَراتِ ۗ وَبَشِّرِ الصّابِرينَ﴿۱۵۵﴾ قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، و کاهش در مالها و جانها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم؛ و بشارت ده به استقامت‌کنندگان! (۱۵۵ بقره) بر پیامبر عزیز نازل شد همه فهمیدیم که عالَم ما عالَم ابتلاست و بحران‌ها حتماً و حتماً جزئی از زندگی بشرند( لام تاکید و نون مشدد در لَنبلونَّکم هر دو نشان حتمی بودن هستند) 🔻اما آیا هیچ وقت عالَم، بحرانی به این را به خود دیده است ؟ باید به تاریخ نگاه کرد ؛هیچ وقت این همه جنگ و جنایت و این همه (بی خردی )در جامعه انسانیت را دیده‌ایم؟ گویی مدرنیته در ابتدا با شوق ، ما را به مدینه فاضله‌ی خود بنیاد دعوت کرد و در ادامه و در ناتوانی خود و ورود به دوران پست مدرن، سایه بحران‌ها را بیش از پیش در خود دید . به هر گوشه عالم که نگاه می‌کنیم بی‌سامانی و بحران زدگی را می‌بینیم. روزی گفته: نقطه پایان یک دوران بود و راست می‌گفت ،آشویتس نقطه پایان بود بر رویای خیالی اوتوپیایی. اما آشوویس هم بود ،کافیست درباره غرب و مدرنیته جستجو کنیم؛ خواهیم دید که آشویتس چیز اتفاقی نیست، آشویتس زندان مخوف هیتلر و نازی‌هایی بود که اِسماََ برای کار اجباری ساخته شده بود اما رسماََ یک مخوف بود. اگر امروز جامعه غربی، کاملا حساب شده هیتلر و آشویتس را بهانه حمله یهودیان صهیونیسم به و کرده، اما باید دانست که آشویتس، و است . فقط یک حادثه و اتفاق خاص مربوط به جنگ‌جهانی دوم نبود. .هیتلر مثل همه بود و مشتی از خروار غرب ،فقط او به چشم‌آمد تا برایش فیلم بسازند و رمان بنویسند . سایر جنایتکاران تا قبل از در سایه بودند ،آشویتس نمادی است برای پایان قرن ۱۸ و همه ادعاهای این تمدن فرسنگ ها دور از تمدن. و پس از آن همه جای دنیا آشویتس ها بر پا شد : ویتنام و ژاپن و افغانستان و عراق و و بحرین و یمن ولبنان و سوریه... و اکنون در فلسطین و غزه هم آشویتسی متوحشانه با هیتلرهای دیگر برپا هست، آتش سوزی در ، چیزی جز ادامه همان آشویتس ها و نمایش ذات غرب نیست. و به راستی، غرب ، امروز دیگر از کدامین و و دم می‌زند ؟ 🔻و اصلاََ دادگاه کجاست؟ اکنون باید فیلم ساخت و رمان نوشت تا این مظلومیت را به عالَم نشان داد؛ و فریبندگی و دروغ بودن ذاتی شعارهای غربی را به وضوح بیش از پیش به عالم معرفی کرد. و ما چه ساده اندیشانه و یا غرض ورزانه ، در تمنای برای ، را از این دنیای سیاست ورزِ مکّار طلب داشتیم!!! برداشتی آزاد از : مقاله و جلسه 💠درتمنای در: 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آیینه (۱) داغ ‌های همه تاریخ را ما به یکباره دیدیم؛ چرا که ما امت آخرالزمانیم، و رحمة الله علیه، میراث‌ دار همه صاحبان بود در شب یلدای تاریخ. در عصر ادبار عقل و فلک زدگی بشر، در زمانه غربت حق، در عصری که دیگر هیچ پیامبری مبعوث نمی ‌شد و هیچ منذری نمی‌آمد، خمینی، میراث دار همه انبیا و اسباط ایشان بود و او بر دل ما، داغ همه اعصار است، داغی بی‌ تسلی. 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۲): دست ما اگر به نخل بلند وجود او ( حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه) نمی‌ رسد، دست خمینی که می‌ رسید. او آمد تا معنای «» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود. و اکنون، دیگر دور افلاک را مرادی نیست جز آنکه منتظر مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. امام رحمة الله علیه به ما آموخت که 🔻«انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم ما را زنده می‌ دارد، همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم. ✍و به راستی و یمن و جبهه ،اکنون در وسط میدان مبارزه ،امیدوارترین و منتظرترین انسان های تاریخ نیستند؟ 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۳): امام رحمة الله علیه به ما آموخت که 🔻« را با مبارزه جمع کنیم» و خود، بهترین شاهد بود بر این مدعا که عرفان عین مبارزه است، و از این پس، دیگر چه داعیه‌ ای می ‌ماند برای آنان که عرفان را به مثابه امری کاملاً شخصی، بهانه واماندگی خویش می‌گرفتند؟ او کتاب و سنت را در وجود خویش تفسیر کرد و مجهولات شریعت و طریقت را با مفتاح مبارک حیات خویش گشود و ما می‌ دانستیم که جهاد اصغر، شرط لازم جهاد اکبر است و اولیای مقرب خدا در تمام طول تاریخ همواره بر همین شیوه زیسته ‌اند. ✍اکنون دیگر عرفان‌ ناب را نه در مسجد و خانقاه و معبد که در میدان مبارزه باید جست ،که آن‌جا اوج‌ هم می گیرد ؛ و نه فقط میدان‌ مبارزه که عرصه نیز اکنون میدان مجاهده فرزندان روح الله است. و چگونه می توان سیاستِ رایجِ متولد و پرورش یافته در عالم غرب را این گونه قداست بخشید و قدسی کرد ، آن گونه که مردم در تشییع یک ،شدیدا حس و و دارند؟ 💠@ziafat_andishe
داغ در آیینه (۴): اکنون، این ماییم و امانت او. دست از آستین اخلاص برآریم و در کف فرزند و برادرش و تلمیذ مدرسه ‌اش بگذاریم که اگر بعد از رحلت رسول‌ الله صلی الله علیه و آله و سلم، ظهر حکومت اسلام  به غروب خونین شهادت حسین بن علی و «شب بی ‌قمر غیبت» انجامید، این بار، امام فرصت یافت تا وثیقه حکومت را به معتمدین خویش بسپارد و این، خود نشانه‌ای است بر این بار بشارت که خداوند اراده کرده است تا حزب ‌الله و مستضعفین را به امامت و وراثت زمین برساند. ✍و اگر بر پای ماندن فقط در ممکن است، واگر عهد هر تاریخی مناسب آن عصر است، و اگر انقلاب اسلامی اکنون پدیده تاریخ است، پس باید و را بنویسیم. تقوا دیگر فقط یک صفت دینی و اخلاقی شخصی نیست؛ اکنون تقوا یعنی مراقبت سخت از ساحت تفکری که درآن باید عهد خود با رهبری را دائما تجدید کرد تا برای اکنون و آینده خود یابی و اهل راه شوی. و این تفکر، راه بی پایانی است‌که فقط صبر می طلبد و انتظار وامید . صبر وانتظاری که در ،خود را یافته اند... 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍خمینی از شروع کرده بود که می توانست عالم را محضر خدا بداند. واز شروع کرده بود که قرآن را آن قدر تلاوت کرد که ما نیز به آن ایات مومن شدیم‌ و موقِن؛ ان‌تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامنا کم من فئه قلیله غَلَبت فئه کثیره باذن الله و ما رمیت اذ رمیت ولکن الله رمی و در این رسالت رسولانه را یافته بود واز خود شروع کرده بود که راه انتخابی او برای اکنون وآینده به سیاستی غیر از سیاست رایج رسید، چرا که سیاست، پیشه او نبود بلکه عین دیانتش بود فلذا می گوید: 🔻والله اسلام‌همه اش سیاست است. و در این راه ، زبان تاریخیش با لحن توحیدی به عجایب باز می شود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. علم و سیاست و عرفان در وجودش همه با جان او یگانه شده بود ، جانی که به نور توحیدی منور بود. و اکنون ترس و خوف دختران و زنان امروز از چیست؟ خوفی که او را بی قرار کرده و در طلب خانه و خانمانش ،خود را رهسپار راه هایی میکند که بی راهه است و از خود دورتر می شود. 🔻شاید در این‌کلام‌ امام بتوان برای زن تاریخ و استاد و معلم و روحانی و پدر و مادر و.... تذکری برای هریک یافت که : ایا ما از خودمان شروع کرده ایم تا در این پوچی و بی معنایی و بی ایندگی تاریخی بشر، آینده و امنیتی را درک کنیم‌ تا تعلقی پیدا کنیم؛ آن گاه حتما عزم و همت ما در طلب این‌آینده نیز قدرت می یابد. و امروز در این شروع از خود، می تواند در سرآغاز تاریخ حاضر شود آنگونه که حیات و معنا به زندگی بشر برگردد ان گونه که خوف ها جایش را به استقبال از اینده خواستنی خواهند داد. 💠@ziafat_andishe‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقینا در مکتبی که 🔻پیگیری امور مردم است، سیاست و دموکراسی هم چیزی غیر از مفهوم رایج است. در سیاست رایج حفظ قدرت یک اصل است و کرسی ریاست جمهوری ، کرسی سیاست و قدرت وثروت است . اما سیاست در مکتب روح الله ، کرسی مراقبت از خود با امامش است. او رای مردم‌را در قاموس انقلاب می بیند که دائما اورا به بی قراری بیش تر و بیش تر می کشاند و چگونه است که در این بی قراری ، خستگی ناپذیر است. گویی رییسی مفاتیح الجنان انقلاب را بازنویسی کرد . این‌چند خط را شاعرانه فقط بخوانید: باید را تاریخی نوشت ،باید جلد دیگری به اضافه کرد ؛ جلد دیگری با خوانش ؛ تا تعقیبات نماز ما فقط به خوانش شیخ عباس قمی و ایت الله جوادی املی نباشد، بلکه در سیره رییسی ،تعقیبات نماز 🔻پیگیری امور مردم ذکر شود. آن قدر اهل مجاهدت و تلاش مظلومانه و صبورانه و مقتدرانه وامیدآفرینانه بودکه امروز (۱۴۰۳/۰۳/۱۴)رهبر انقلاب برایش‌بگوید: 🔻دلم برای رییسی سوخت. و امروز زندگی و حیات ،فقط در همین کار انقلابی مجاهدانه رییسی وارانه است وگرنه در بی معنایی خود از چیزی به چیز دیگر واز کسی به کس دیگر واز جایی به جای دیگر در فراریم. 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی هم راهان فرهیخته : 📩@Beshnoazzan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز در حرم مطهر امام خمینی: 🖤  بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریان‌ها از خدمات او حرف میزنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرفها بزنند 🗓 ۱۴ خرداد ۱۴۰۳؛ سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی 🖤 مطلب مرتبط: صفحه ویژه «رئیسی عزیز» farsi.khamenei.ir/shahid-raisi 💠@ziafat_andishe
گویا حدیث نفس ما پس از رییس جمهور شهید رامی توان کمی با این زبان گفت: حکایت رفتن ها ونرسیدن هایمان، حکایت بی معنایی نمازهایم، حکایت بی شرری جانم، حکایت گوش گرانم، حکایت.... شب و روزم گذشت به هزار آرزو نه رسیدم به خویش ، نه رسیدم به او نه سلامم سلام ، نه قیامم قیام نه نمازم نماز، نه وضویم وضو دل اگر نشکند به چه ارزد نماز نه بریز اشک چشم، نه ببر آبرو نه به جانم شرر، نه به حالم نظر نه یکی حسب حال، نه یکی گفتگو نه به خود آمدم، نه ز خود می روم نه شدم سربلند ، نه شدم سرفرو همه جا زمزمه ست، همه جا همهمه ست همه جا "لاشریک..."،  همه جا " وحده..." نبرد غیر اشک ، دل ما را به راه نکند غیر آه، دل ما را رفو نشوی تا حزین هله با می نشین هله سر کن غزل، هله تر کن گلو به سر آمد اجل، نسرودم غزل همه اش هوی و های ،همه اش های و هو هله امشب ببر به حبیبم خبر: 🔹️که غمش مال من،که دلم مال او هله از جانِ جان چه نوشتی؟ بخوان ! هله گوشِ گران! چه شنیدی؟ بگو ! بِبَریدَم به دوش، به کوی می فروش که شرابم شراب، که سبویم سبو شاعر : استاد 💠@ziafat_andishe راه ارتباطی با کانال: 📩@Beshnoazzan
رهبری در بزرگداشت سالگرد امام : دلم برای رییس سوخت. و سهم من وتو از این سوختن چیست؟ 💠@ziafat_andishe
✅ بخشی از نامه عرفانی (ره)، به خود : دخترم! در رفع حُجُب [موانع راه سلوک به سمت خدا]، کوش نه در جمع کتب. گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آنکه نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی، و در مجالس و محافل، آنچه در چنته داشتی عرضه کردی و حضار را خود کردی و با فریب شیطانی و نفس اماره خبیث تر از شیطان، محموله خود را سنگین‌تر کردی و ملعبه ابلیس مجلس آرا شدی، و خدای نخواسته به سراغت آمد که خواهد آمد. 💡آیا با این محموله های بسیار، به حجب افزودی یا از حجب کاستی؟ خداوند «عزوجل» برای بیداری علما، آیه‌ی شریفه 📜 «مثل الذین حملوا التوراة...» [سوره جمعه/ آیه 5] را آورده تا بدانند انباشتن علوم گرچه علم شرایع و توحید باشد از حجب نمی‌کاهد، بلکه افزایش دهد و از حجب صغار (=حجاب‌های کوچک)، او را به حجب کبار (=حجاب‌های بزرگ) می‌کشاند. 🔹️ نمی‌گویم از علم و عرفان و فلسفه بگریز و با جهل عمر بگذران، که این است!!!. 🔷️می‌گویم کوشش و مجاهده کن که انگیزه، الهی و برای دوست باشد. و اگر عرضه کنی، برای خدا و تربیت بندگان او باشد، نه برای ریا و خودنمایی که خدای نخواسته، جزو علمای سوء شوی که بوی تعفنشان اهل جهنم را بیازارد. 📚 عرفانی امام خمینی(ره)، به عروس خودشان، خانم دکتر 💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 : امام(ره) حرف نزد اما همه مردم را صدرایی کرد. و در ادامه به بیانات رهبری در مورد توجه کنیم : در زمان ما، بزرگ‌ترین کسی که «» کرد امام راحل بود، و بزرگ‌ترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با و با [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. [امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به ، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛همه با «جهاد تبیین» بود.(۱۴۰۲/۱۰/۱۳) ✍اگر همه ساله در ۱۴ و ۱۵خرداد،به استقبال بزرگداشت مقام ویاد امام خمینی می رویم ، یقینا این بزرگداشت ، همان تعظیم راه و رسم امام می باشد. و آیا راه امام چیزی جز همان رجوع به عالَم فکری واندیشه او است؟ و اندیشه صدرایی امام چگونه توانست در ژرفای وجود مردم ودر سطحی وسیع و گسترده نافذ گردد و با آن ها شود؟ ما اکنون در جست و جوی هستیم ، زبانی که در عین سادگی ، اما عمیق بود و راه تفکر برای طلب حقیقت را می گشود. 🌿@matalebevijeh🌿 💠@ziafat_andishe
بشنو از زن چون حکایت می‌کند
✅ بخشی از نامه عرفانی #امام_خمینی(ره)، به #عروس خود : دخترم! در رفع حُجُب [موانع راه سلوک به سمت خ
یک نکته مهم که از از پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: 🔰.....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم بودن؛ پس باید از گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن میتواند با ، اینده باشد. یک نکته مهم که از ا نامه‌ی پر حکمت امام به عروسشان ، قابل تامل است: .....نمی گویم از و و بگریز و با جهل عمر بگذران که این است .... چگونه امام عروس خود را از انحرافی خاص بر حذر می دارند؟ انحرافی خاص که همان از علم و فلسفه و عرفان است.. و مگر به ساحت عرفان و فلسفه چیست‌که گریزش انحراف است؟ گفت وگو از فلسفه وعرفان آن گاه برای ما ارزش اندیشیدن را دارد که حواسمان باشد امام چگونه توانست سرآغاز تاریخی باشد که تا قبل از او هم‌سلکان و هم طریقان او به تکرار روزهای عادی و درس های رایج در حوزه مشغول بودند. انقلابی که تقریبا تمام‌مورخان و حتی غیر مورخان در باره تاریخی بودنش به توافق رسیده اند. یقینا امام برای ، داشت ، نه از نوع طرح های مدرن حسابگرانه مدیریت شده، بلکه طرحی که در هم نوایی و هم‌زبانی با وجود و زمان و عالم در افکند و این طرح در تاریخ محقق شد. طرحی که فقط محقق می شد و این جاست که بر با باید تامل داشت. نقش تفکر فلسفی عرفانی امام در زبان ایشان چه بود؟ اگر بودن یعنی دارای زبان هم زبانی با مردم داشتن؛ پس باید از امام گفت و به نقش در شکوفایی تفکر فلسفی پرداخت تا بتوانیم در عصر گنگی زبان ها و گوشهای ناشنوا از شنیدن، به استقبال عالَمی برویم که درآن بتوان با هر عقیده و هر مسلکی با هم دیگر آن گونه گفت وگو کنیم که فراتر از و باشد. و زن می تواند با ، آینده ای باشد که آن جا همه به هم‌گوش فرا می دهند . شنوای سخن دختران و زنان امروز: 📩@Beshnoazzan میز گفت وگوی دختران و زنان امروز: 💠@ziafat_andishe