💠 مثل مالک
🔺#حضرت_امیر(ع) در نامهاى به دو تن از فرماندهان سپاهش نوشت:
▫️من، #مالك_اشتر را بر شما و سپاهيان زيردست شما، امير كردم. پس #دستورات او را بشنويد و از او #اطاعت کنید. او را چون زره و سپر، نگهبان خود كنيد كه او را سستى و لغزشى نيست.
نه آنجا كه شتاب لازم است، #كُندى مىكند و نه آنجا كه درنگ لازم است، #عجله مىنمايد.
قَد أمَّرتُ عَلَيكُما وَ عَلى مَن في حَيِّزِكُما مالكَ بنَ الحارِثِ الأشتَرَ، فَاسمَعا لَهُ وَ أطيعا، وَاجعَلاهُ دِرعاً وَ مِجَنّاً؛
فَإنَّه مِمَّن لايُخافُ وَهنُهُ وَ لاسَقطَتُه وَ لا بُطؤُهُ عَمّا الإسراعُ إلَيهِ أحزَمُ، وَ لا إسراعُهُ إلى مَا البُطءُ عَنهُ أمثَل
📌پ.ن:
آیت الله خامنه ای: «جمهوری اسلامی هر وظیفهای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیّت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه، نه #تعلّل میکنیم، نه #شتابزده میشویم؛ تعلّل نمیکنیم، کوتاهی نمیکنیم، دچار شتابزدگی هم نمیشویم. آنچه منطقی است، آنچه معقول است، آنچه درست است، [انجام میدهیم]»
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
💠 مراتب مسئولیت همگانی، نسبت به نبرد با اسرائیل
🔺#حضرت_امیر میفرمایند:
▫️«جَاهِدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَيْدِيكُمْ فَإِنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَجَاهِدُوا بِأَلْسِنَتِكُمْ فَإِنْ لَمْ تَقْدِرُوا فَجَاهِدُوا بِقُلُوبِكُم»
▫️در راه خدا جهاد کنید، اولا با #جهاد_عملی، اگر این نشد در گام بعد به سراغ #جهاد_زبانی بروید و اگر این هم نشد، آنگاه نوبت #جهاد_قلبی است.
🔺در حکمت 375 نهج البلاغه نیز حضرت میفرمایند:
▫️«إنَّ أوَّلَ ما تُقلَبونَ علَيهِ من الجِهادِ الجِهادُ بأيْديكُم ثُمَّ بألسِنَتِكُم ثُمَّ بقُلوبِكُم، فَمَنْ لَم يَعْرِفْ بقَلبِهِ مَعروفاً و لَم يُنْكِر مُنْكَراً قُلِبَ، فجُعِلَ أعْلاهُ أسْفَلَه»
حضرت تاکید میکنند:
1️⃣ اوّل چيزي كه بواسطه آن مغلوب شده و شكست مى خوريد، کوتاهی در #جهاد_عملی است، اینکه در هنگامه جهاد، به بهانه های مختلف، تن به جهاد با دشمن ندهید.
▫️آنجا که رفتن به میدان نبرد مقدور نیست، اما نسبت به #جهاد_مالی، کوتاهی کنیم، #بی_تفاوت باشیم. اینها همه عوامل شکست ما خواهد شد.
البته که مصداق جهاد، فقط #جهاد_نظامی نیست، بلکه در تمام حوزه ها، مصداق دارد.
2️⃣ در گام دوم، اگر در جهاد میدانی هم پیروز شدیم، اما دومین جایی که شکست به سراغ ما خواهد آمد، در #جهاد_زبانی است،
یعنی شکست در #روایت_جهاد_میدانی.
اگر جهاد میدانی برای ما مقدور نیست، جهاد تبیین و روایت جهاد میدانی که مقدور ما هست. اگر این را رها کردیم، سنگین شکست خواهیم خورد.
▫️اینکه در هنگامه جهاد، وقتی که #امامِ_جامعه، عزم نبرد کرده و به تبع این #اراده_امام، وظیفه همه ی #خواص، آماده کردن مردم برای قیام و جهاد است
اما در این موقعیت حساس، عده ای بخواهند با #روکش_فقهی و روایی، مردم را از جهاد ترسانده و مروج #اندیشه_قعود و رخوت میشوند. این یعنی شکست در #جهاد_تبیین.
▫️اینکه معاصی و زشتی ها را ببینیم، بی عدالتی ها و تبعیض ها را ببینیم، کودک کشی های #سگ_هار منطقه را ببینیم، #آزادیِ_بی_آزادیِ_غرب را ببینیم، کثافت رو آمده #تمدن_غرب را ببینیم اما خود را به ندیدن بزنیم. انگار شتر دیدی ندیدی.
اینکه اینها را ببینیم اما #فریاد نزنیم، #تبیین نکنیم، #روایت نکنیم، اینها همه عوامل شکست دوم ماست.
3️⃣ گام سوم، شکست ما در عرصه #جهاد_قلبی است، اینکه هم خودمان دچار قساوت قلب بشویم و هم مردم مان گرفتار آن باشند و نتوانیم برای آن کاری کنیم.
▫️اینکه کار به جایی بکشد که این همه زشتی ها را در عالم ببینیم اما باز دل های یک عده نسبت به آن، بی تفاوت باشد. انگار نه انگار بیش از 40 50 هزار نفر توسط این #رژیم_منحوس سلاخی شده اند، اگر قلبی این زشتی ها را ببینید و هنوز نسبت به آن بی تفاوت باشد، این #قلب نیست، بلکه تنها تکه گوشتی است که هیچ ارزشی ندارد.
▫️شکست سوم ما در این است که نتوانیم #دستگاه_عواطف ملت را به خوبی تنظیم کنیم تا از زشتی ها بیزار باشند و نسبت به خوبی ها، با رغبت.
▫️اگر در این لایه شکست خوردیم، آنگاه دیگر كار دين، تمام است چون اگر جهاد عملی و زبانی ممكن نشد، همه ی انسان ها، توانایی جهاد قلبی را دارند، هر چند توان آشکار کردنش نباشد.
▫️پس هر گاه شخصی جهاد قلبی را هم از دست داد، یعنی دستگاه احساسات و عواطفش بهم ریخت، این نشانه #تبدّل_اخلاق و #گمراهى و بدبختى او در دنيا و آخرت است.
چنین شخصی حقیقتا #وارونه گشته و دیگر در دنيا #آرامش نداشته و سرگردان خواهد شد و در آخرت نیز گرفتار کیفر الهی میشود.
📌پ.ن:
باید همه مردم را درگیر این #جهاد_فی_سبیل_الله کرد، عده ای در میدان نبرد نظامی، عده ای در میدان جهاد مالی، عده ای در میدان روایت و جهاد تبیین و...
همه باید خود را مسئول بدانند، همه یعنی همه، از آن کارگر و کشاورز ساده گرفته تا آن مسئول رده بالا. همه باید تا آنجا که میتوانند مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند،
دقیقا باید همان حس و حال پشت جبهه ها در دوران دفاع مقدس، امروز نیز ایجاد بشود که الحمدلله در حال انجام است.
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
آیات و روایات اجتماعی
💠 مراتب مسئولیت همگانی، نسبت به نبرد با اسرائیل 🔺#حضرت_امیر میفرمایند: ▫️«جَاهِدُوا فِي سَبِيلِ الل
💠 پيامبر خدا(ص):
هر كس رزمندهاى را به يك نخ يا سوزن مجهز كند، خداوند گناهان گذشته و آيندۀ او را ببخشايد.
(مَن جَهّزَ غازياً بسِلْكٍ أو إبْرَةٍ غَفَرَ اللّٰهُ لَهُ ما تَقدَّمَ من ذَنبهِ وما تَأخّر)
💠 راه های کمک:
🔹۱-جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛
شماره کارت:
6037998200000007شماره شبا:
Ir320210000001000160000526کد دستوری: #14* پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 🔸۲- برای اهدای طلا و جواهرات ارسال عدد ٢ به 3000222 🔹۳- برای سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به 3000222 💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
💠 واکنش ما نسبت به موضع فعالانه دشمن چگونه باید باشد؟
🔺در #جنگ_صفين، آنگاه كه سپاه #معاويه، آب فرات را در اختيار گرفت و نگذاشت آب به سپاه #حضرت_امیر برسد، حضرت خطاب به لشکریانش فرمود:
▫️دشمن با اين كارش، از شما خواست تا دست به جنگ بگشاييد، با این کارش شما را به جنگ فراخواند؛
(قَدِ استَطعَموكُم القِتالَ)
▫️اينك يا تن به #ذلّت و #خوارى دهيد و منزلت، #شجاعت و شرافت خود را از دست نهيد، يا شمشيرها را از #خون آنها سيراب كنيد، تا از آب سيراب شويد.
(فَأَقِرّوا عَلى مَذَلَّةٍ، و تَأخيرِ مَحَلَّةٍ، أو رَوُّوا السُّيوفَ مِنَ الدِّماءِ تَروَوا مِنَ الماء)
▫️بدانید که اگر زنده بمانيد، اما شكست خورده باشيد، در حقيقت مردهايد و اگر کشته شوید، اما پيروز شده باشید، در حقيقت زندهايد.
یعنی «#مرگ» در اين است كه با شكست و ذلت زندگى كنيد اما «#حیات» در اين كه پيروزمندانه، کشته شوید.
(فَالمَوتُ في حَياتِكُم مَقهورينَ، وَ الحَياةُ في مَوتِكُم قاهِرينَ)
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
زبان تربیتی دین_استاد امینی نژاد.mp3
4.94M
🌀 معجزه شگفت انگیز زبان تربیتی دین و نقش آن در اصول فقه المعارف
#استاد_امینی_نژاد
🎙 بخشی از جلسه سیزدهم درس «مبانی و اصول حکمت عملی»
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🔹 پیامبر، جامعه ساز است...
🔸 اگر پیامبر، یک عارف یا یک فیلسوف بود کارش جلو نمی رفت و ترویج نمی شد...
🔹 دین قرار است همگان را همراه کند نه یک گروه خاص را...
🔸مضرّات عریان گفتن توحید عرفانی
#پرونده_ویژه_احیای_حکمت_عملی
#امتداد_اجتماعی_فلسفه
#فلسفه_اسلامی
#حکمت_عملی
#اجتهاد_در_معارف
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🌱 "رستاخیــــــــ🌏ــــــــــــز" 🌱
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
.
▪️إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ▪️
🔺این عبارت قرآن کریم، شاید #آرام_بخش ترین، آیه آن باشد.
🔺 آنها که به تکلیف خود عمل کردند، ای کاش ما هم جا پای آنان گذاشته و شرمنده شان نشویم.
🔺لازمه اش این است که تک تک ما، تکلیف امروز خود را بشناسیم و به آن عمل کنیم.
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
💠 نظر امیرالمومنین(ع) درباره سنی یا شیعه بودن امثال حماس و سنوار در میانه جنگ
🔺#الغارات نقل میکند:
▫️#عمرو_بن_حَمِق، #حُجر_بن_عَدى، حبّه عَرنى، حارث اعور و عبد اللّه بن سبا، پس از آنکه #مصر به دست سپاه #معاویه افتاد و #محمدبن_ابی_بکر شهید شد، خدمت حضرت امير رسيدند، در حالى كه آن حضرت، گرفته و غمگين بود و به ایشان گفتند:
▫️به ما بگو كه نظرتان درباره #ابوبكر و #عمر چيست؟
حضرت به آنان گفت:
آيا تمام مشكلاتتان حل شده و آنقدر #بیکار شده اید و براى اين مسئله #فراغت يافتهايد که چنین سوالی میپرسید؟ مصر به دست معاویه افتاده و پيروانم در آنجا كشته شدهاند، الان وقت این #مسائل_فرعی است؟
(فَقالوا لَهُ: بَيِّن لَنا ما قَولُكَ في أبي بَكرٍ وعُمَرَ؟ فَقالَ لَهُم عَلِيٌّ(ع): و هَل فَرَغتُم لِهذا؟! و هذِهِ مِصرُ قَدِ افتُتِحَت و شيعَتي بِها قَد قُتِلَت)
▫️بعد حضرت نامه ای مفصل و مهم، خطاب به #امت_اسلام مینویسند و در آن به این سوال اصحاب نیز اشاره کرده و پیرامون فلسفه کنش خود پس از ماجرای سقیفه و دوران خلفا، توضیحی میدهند. عملا یک دور تاریخ پس از پیامبر را تا هنگام نوشتن این نامه، بیان میکنند.
▫️هدفشان نیز نشان دادن فراز و فرودهایی است که اسلام طی کرده و امروز دیگر وقت #کاهلی و #سستی نیست. امروز وقت آن است تمام #حق علیه تمام #باطل قیام کند. در ادامه نیز تاکید میکنند:
حقّى را كه از من تباه ساختيد، رعايت كنيد و این نامه را بر پيروانم بخوانيد و #ياورانِ_حق باشيد.
▪️در ادامه حضرت، اندیشه قیام را پررنگ کرده و پر شور، لشکریانش را به قیام علیه معاویه فرامیخواند. بخشی از آن بیانات حضرت را از اینجا بخوانید.
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
آیات و روایات اجتماعی
💠 نظر امیرالمومنین(ع) درباره سنی یا شیعه بودن امثال حماس و سنوار در میانه جنگ 🔺#الغارات نقل میکند:
دیدم ناظر به همین مسئله، استاد گرانقدر، استاد #عشایری نیز یک متنی نوشتند. حتما ببینید.👇
آیات و روایات اجتماعی
دیدم ناظر به همین مسئله، استاد گرانقدر، استاد #عشایری نیز یک متنی نوشتند. حتما ببینید.👇
💠 خطا در پاسخ دادن به پرسش از «شیعه یا سنی بودن فرماندهان شهید حماس»
1️⃣ در اردوگاه صفین، در سپاه امیرالمؤمنین علیه السلام چند گسل وجود داشت. گسل نخست، این بود که یاران امیرالمؤمنین علیه السلام دو گروه بودند: یک گروهشان عثمان را شهیدی مظلوم و بیگناه میدانستند و از دشمنان و قاتلانش بیزار بودند و گروه دیگر عثمان را کافری میدانستند که به سبب خطاهای خودش کشته شد! گسل دوم نیز این بود که اکثر سپاهیان امیرالمؤمنین علیه السلام، نومسلمانان پس از فتوحات یا جوانان تازه به دوران رسیدهای بودند که از حدیث غدیر بیخبر بوده و شیخین (یا خلفای ثلاث) را جانشینان واقعی رسول الله میدانستند (!) و تعداد اندکی از یارانش هم به «نصب منصوص علی ع برای جانشینی پیامبر» اعتقاد داشتند. (اینجا را بخوانید)
شاید دشوارترین کار امیرالمؤمنین علیه السلام در جنگ صفین ایجاد انسجام و الفت و اتحاد در چنین سپاه تفرقهخیزی بود که متکلمان معتزلی آن را اعجاز سیاسی علی ع دانستهاند (اینجا را بخوانید).
2️⃣ «نصب منصوص امیرالمؤمنین علیه السلام به جانشینی بلافصل رسولالله صلی الله علیه و آله» به عنوان کلیدیترین باور برای تمایز شیعه از سنّی مسألهی بسیار مهم و پرتأثیری است که ناموس اعتقادی شیعه نیز محسوب میشود. با این حال، در اردوگاه صفین،"باز کردن باب گفتگو درباره این مسأله" موجب انشقاق سپاه و تفرقه در جبههی حق میشد. بویژه اینکه اگر علی علیه السلام باور واقعیاش درباره شیخین را اظهار میکرد، اکثر فرماندهان و سپاهیانش از اطرافش پراکنده میشدند.اتفاقا معاویه خیلی تلاش میکرد این گسل را در سپاه علی ع فعال کند (نامه 28 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید)
3️⃣ در چنین شرایطی یک روز یکی از اقارب امیرالمؤمنین که ظاهرا خودش از باورمندان به نصب منصوص امیرالمؤمنین بود، باب این گفتگو را باز کرد! امیرالمؤمنین علیه السلام هرچند به اجمال پاسخ کوتاه و غیرصریحی به او دادند اما او را به جهت موقعیتنشناسی در طرح یک مسألهی درست، توبیخ کردند (يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ إِنَّكَ لَقَلِقُ اَلْوَضِينِ تُرْسِلُ فِي غَيْرِ سَدَد) واز او خواستند که در این شرایط به چیزی جز آل ابوسفیان نیندیشد (هَلُمَّ اَلْخَطْبَ فِي اِبْنِ أَبِي سُفْيَان)؛ (خطبه 162 نهج البلاغه) (اینجا را بخوانید)
4️⃣ پرسشهایی مانند «شیعه بودن یا سنی بودن رهبران حماس»، «نیل یا عدم نیل آنان به شفاعت اهل بیت» و «شهید بودن یا نبودن آنان» به اندازه همان پرسشی که آن برادر بنیاسدی در صفین مطرح کرد، نابجا و نشانهی «قَلِقُ اَلْوَضِين» بودنِ پرسشگر است . ما نیز با تأسی به امیرالمؤمنین علیه السلام، به جای اینکه در دام چنین پرسشگرانی افتاده و پاسخ صریح بدهیم که فلان فرمانده حماس شیعه شد یا نشد، باید آنها را متقاعد کنیم که امروز زمان مناسبی برای این پرشسها نیست.
#استاد_عشایری_منفرد
#یحیی_سنوار
#یحیی_السنوار
#وعده_صادق
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💠 جنگ بد است اما گاهی لازم و ضروری است
🔺#وقعة_صفّين گزارش میکند پیش از حرکت لشکریان علی(ع) برای نبرد با #معاویه، #امیرالمومنین(ع) و #امام_حسن(ع) برای مردم خطبه ای خوانده و آنها را دعوت به جهاد کردند. پس از آنها #امام_حسین(ع) نیز بلند شد و پس از ثنای خداوند، خطاب به مردم چنین فرمود:
▪️«اى كوفيان! شما دوستان ما و بزرگواريد و جامۀ زيرين ما هستید، و نه رويين. بكوشيد آنچه را ميان شما كهنه گشته، احيا كنيد و آنچه را بر شما دشوار گشته، آسان سازيد و آنچه را #پراكنده شده، پيوند دهيد و #تفرقه را کنار گذاشته و #وحدت داشته باشید.
(يا أهلَ الكوفَةِ، أنتُمُ الأَحِبَّةُ الكُرَماءُ، وَ الشِّعارُ دونَ الدِّثارِ ، جِدّوا في إحياءِ ما دَثَرَ بَينَكُم، و إسهالِ ما تَوَعَّرَ عَلَيكُم، و الفَةِ ما ذاعَ مِنكُم)
▪️#جنگ، #شرّش زشت و مزهاش #تلخ است و جرعههايى به سختى فرو رونده است!
اما هر كس خود را براى آن، آماده كند و ساز و برگ و مقدماتش را فراهم آورد و جراحتها و سختی هایش او را رنجيده نكند، چنین شخصی #مردِ_جنگ و #پیروز_میدان است.
(ألا إنَّ الحَربَ شَرُّها ذَريعٌ، و طَعمُها فَظيعٌ، و هِيَ جُرَعٌ مُتَحَسّاةٌ ، فَمَن أخَذَ لَها اهبَتَها، وَ استَعَدَّ لَها عُدَّتَها، و لَم يَألَم كُلومَها عِندَ حُلولِها؛ فَذاكَ صاحِبُها)
▪️و هر كس پیش از رسیدن #لحظه_مناسب و در غیر وقتش، آن را پیش بیاندازد، بدون اینکه #فکر کرده باشد باید برای آن چه بکند، نتیجه اش این خواهد شد که قومش را #متضرر و خود را #هلاک خواهد کرد.
(و مَن عاجَلَها قَبلَ أوانِ فُرصَتِها وَ استِبصارِ سَعيِهِ فيها؛ فَذاكَ قَمَنٌ ألاّ يَنفَعَ قَومَهُ، و أن يُهلِكَ نَفسَهُ)
▪️به يارى خدا، از او مىخواهيم كه با ايجاد #الفتش، شما را #استوار بدارد».
پس از این صحبت های حضرت امیر و حسنین، بيشترِ مردم، دعوت على(ع) را در حركت و جهاد، اجابت كردند.
💢 آیات و روایات اجتماعی | #عضویت👇
https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
💠 خطاب خداوند به کسانی که از ترس کساد شدن اقتصاد، دل به جهاد نمیدهند
🔺خدای متعال در آیه 24 توبه، خطاب به پیامبر میفرماید، به مومنان بگو:
▫️«اگر پدرانتان و فرزندانتان و برادرانتان و همسرانتان و خویشانتان و #اموالى كه فراهم آوردهايد و #تجارتى كه از كسادی اش میترسید و #خانه هایی كه به آنها دل خوش کرده اید،
▫️نزد شما از #خدا و #پيامبرش و #جهاد در راه او دوست داشتنىترند، پس منتظر بمانید تا خدا فرمان #عذابش را بياورد و خدا گروه فاسقان نافرمان را هدايت نمىكند»
🔺تفسیر قمی در شأن نزول آن نقل میکند:
▫️هنگامی که حضرت امیر(ع) در مراسم حج، اعلام کرد که از این پس، هیچ مشرکی دیگر حق ورود به مسجد الحرام ندارد، فریاد برخی مومنان قریشی، بلند شد و گفتند:
▫️#تجارت ما از بین رفت، خانواده مان ضایع شد، خانه هایمان ویران گشت.
(ذَهَبَتْ تِجَارَتُنَا وَ ضَاعَتْ عِيَالُنَا و خَرِبَتْ دُورُنَا)
▫️اینجا بود که این آیات نازل گشت و خطاب به آنان پاسخ داد.
🔺مسئله این بود که گروهی از مسلمانان که عمده از قریش بودند، برای پیکار و جهاد با مشرکان قریش، دچار تزلزل و #ترس بودند
چرا که فکر میکردند اگر با آنها وارد جنگ شوند، #هزینه زیادی بر آنها تحمیل خواهد شد.
🔺چون خیلی از خویشاوندان نزدیک آنها، جزو مشرکان مکه بودند و در صورت جنگ با آنان، باید در مقابل خویشان خود قرار میگرفتند.
🔺علاوه بر آن، بخش زیادی از #سرمایه و #تجارت آنها در دست مشرکان بود و همچنین خانه های مرفه و زیبایی در مکه داشتند که در صورت جنگ، ممکن بود از بین برود.
📌این آیات، انگار دقیق برای امروز ما نازل شده است...
📍آیات و روایات اجتماعی|عضو شوید📍
اینکه خسارت کم بوده یا زیاد، خیلی مهم نیست، مهم #اراده_اسرائیل بر زدن بود که الحمدلله ظاهراً بخش عمده آن توسط پدافند دفع شده
از امروز وظیفه همه ما، مطالبه #وعده_صادق_۳ است.
سوخت موشک ها، با همین مطالبات تامین میشود
اگر حجم خسارات کم هم باشد، باید به استناد روایت و تصویر سازی رسانه ای خود رژیم منحوس، برای حمله مشروعیت سازی کرد، نگوییم ترقه بازی بود و از کنارش راحت عبور کنیم،
در عین اینکه حمله آنها را تمسخر میکنیم و واقعیت پوشالی آنها را آشکار میکنیم، در مجامع بین المللی براساس روایت خودشان، مشروعیت سازی وعده صادق ۳ بکنیم.
بگوییم حالا که مثلا با ۱۰۰ هواپیما آمدی، حالا منتظر پاسخش هم باشد.
مقابل #سگ_هار، نباید کوتاه آمد، باید محکم ایستاد.