eitaa logo
استاد علوی تهرانی
3.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
214 ویدیو
7 فایل
کانال رسمی استاد علوی تهرانی ✅ تلگرام: https://t.me/Fares_ir ✅ سایت: Fares.ir ✅ ادمین کانال: @Fares_Contact ✅ ارتباط با ادمین جهت طرح سؤال و مشاوره از استاد: @Fares_Admin ✅ بنیاد فارِس المومنین: ۳۴ ۳۲ ۹۲ ۶۶ - ۰۲۱ ✅ کد شامد: ۱-۲-۷۳۲۰۹۸-۶۱-۰-۲
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 📚 | جلسه ۳۰ @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۳۰ ✅ مسئله از کجا شروع شد؟ 🔸 در تاریخ ۸ ربیع سال ۲۶۰ که امام حسن عسکری (ع) به رسیدند و امام زمان (عج) برایشان خواندند. دستگاه مترصد شد این شخصیت را از بین ببرد. 👈 این سومین هجمه‌ای است که به خانه امام (ع) می‌شود. هجمه اول به خانه امیرالمؤمنین (ع)، هجمه دوم به خانه امام صادق (ع) و هجمه سوم به خانه حضرت صاحب (ع) به قصد کشتن ایشان است. 📌 درباره غیبت و محل و شروع آن اتهاماتی به ما می‌زنند که ما هیچ کدامش را قبول نداریم و در هیچ یک از کتاب‌های نیست. 📚 کتاب حدیث سرداب نوشته جناب آقای سید مجتبی بحرینی نگارشی است بر ماجرا و رویدادها و دیدارها در سرداب سامراء و پاسخ به و رفع اتهامات در این راستا که روایتی را مطرح می‌کند و به نقد کشیده و می‌گوید این روایت مشکل سندی دارد و بقیه نقاط ضعف آن را بیان می‌کند. 🔆 آیا ما روایت یا سندی داریم که به ما گفته شده باشد از کجا غایب شدند؟ 🖌 اینکه از کجا غایب شدند نه، اما آغاز غیبت ایشان کجا هست؟ بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع) است که وارد می‌شوند اما نه از داخل سرداب. 👈 اینکه الآن و عاشقان (ع) وقتی به سامراء مشرف می‌شوند سرداب را فقط به قصد تبرک که عبادتگاه دو امام و ولادتگاه امام زمان (ع) بوده است، می‌کنند. 🔹 مرحله اول زندگی حضرت پنج سال پنهانی از زمان ولادت (نیمه شعبان سال ۲۵۵) تا 8 ربیع‌الاول سال ۲۶۰ بوده است. 📍 در این پنج سال برخی از با اذن امام عسکری (ع) و با توجهات ویژه برای اینکه آن‌ها گزارش بدهند چنین شخصیتی آمده در سرداب گاهی این تشرفات به ساحت مقدس امام (ع) پیش می‌آمد. 🔹 مقطع دوم زندگی امام (ع)، غیبت صغری است که در این دوره حضرت را عهده دارند. ممکن است برخی این اشکال را بکنند که مگر می‌شود کسی پنج سالش باشد و امام باشد؟ 📍 این از آن مسائلی است که هم در تاریخ پیشینه دارد هم در اُمت‌های گذشته پیشینه دارد. 💠 جناب یحیی در کودکی به او مقام رسیدند. [مریم / ۱۲] 💠 حضرت عیسی بن مریم نیز در گهواره مقام نبوت داشتند. [مریم / ۲۹] 🖋 قندوُزی حنفی در یَنابیعُ المَوّدَه درباره ولادت امام مهدی (ع) می‌نویسد: خداوند او را در کودکی و عنایت نمود و او را نشانه‌ای برای عالمیان قرار داد همان‌گونه که حضرت یحیی و حضرت عیسی را نشانه قرار داد. 📎 این در بین امامان خودمان هم سابقه دارد. 🔸 نخستین امامی که در خرد سالی به مقام امامت رسیدند جواد الائمه (ع) هستند. 🔸 دومین امامی که از بین امامان ما این منصب امامت را در خرد سالی داشتند امام هادی (ع) هستند. 👈 پس پیشینه داشته قبلاً هم بوده و چیز عجیبی نیست. 📚 کتاب امامت در سنین کودکی نوشته جناب آقای علی اصغر رضوانی انتشارات مسجد جمکران به این مسئله پرداخته است. _______________ حجةالاسلام و المسلمین گزیده جلسه ۳۰، @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 | جلسه ۴۷ 🗓 جلسه هفتگی صبح‌های جمعه 📌 حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی @Fares_ir
Fares.ir 🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۴۷ ✅ از نظر عالمان راه مبارزه با ، انکسار است یعنی شکستن خویشتن. 🔸 عجب به دلایل مختلفی پدیدار می‌شود: ۱. گاهی به کمالاتِ بیرون از ذات است. مانند و و موقعیت اجتماعی. ۲. گاهی به کمالات درونی است. مانند زیبایی و حسب و نسب. ۳. گاهی به حسب عبادی است. مانند را به جا آورده است و می‌گوید چه کسی مانند من است؟ ۴. بدترین نوع عجب این است که شخصی کار زشت انجام داده باشد؛ ولی تصورش این باشد که کار خوبی بوده و به این دلیل خودش را از دیگران برتر ببیند. 💠 سوره فاطر آیه ۸ می‌فرماید: آیا کسی که کردار زشتش برای او زینت داده شده و به این سبب آن را خوب دیده [مانند کسی است که در پرتو ، خوب و بد را تشخیص داده است؟] 💢 اگر و انسان که سازنده اوست، گرایش‌ها و تمایلات و او با خدا و پیامبر امام هم‌سو بود، انسان در مسیر قرار دارد و اگر به دور از اطاعت و خدا و پیامبر و امام بود در میدان است. 💠 حضرت سیدالشهداء (ع) فرمودند: «إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِي أُمَّةِ جَدِّي؛ تنها برای اصلاح در امت جدم(ص) کردم». 👈 یعنی من می‌خواهم شما را از معاویه به تبعیت پیامبر برگردانم. می‌خواهم شما را از تبعیت به تبعیت خدا برگردانم. 📌 بنا بر آیه ۱۱ سوره بقره میدان اصلاح، اطاعت از خدا و پیامبر و امام علیه السلام است. بدون خدا و پیامبر و تعالیم (ع) نمی‌شود اصلاح کرد. اصلاً امکان ندارد. ___________________ حجةالاسلام و المسلمین جلسه هفتگی صبح‌های جمعه | جلسه ۴۷ حسینیه آیت الله علوی تهرانی @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 | جلسه ۴۸ 🗓 جلسه هفتگی صبح‌های جمعه 📌 حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۴۸ ✅ دو چیز باعث می‌شود. یکی بحث بود و دیگری بحث . 👈 برخی از بزرگان ذکر «لا إله‌ إلا الله» را می‌گفتند که نه بگردانند و نه لبشان تکان بخورد. می‌گفتند به این حد هم در بین شهرت نداشته باشیم که فلانی است. 🔸 اصلاح و افساد مانند و ، و ، و ، و ، و و.... از واژه‌های زوج و دوگانه قرآن هستند که باید یکی از آن‌ها تحقق پیدا کند و دیگری نباید تحقق پیدا کند. 🖌 یعنی سامان بخشیدن به امور. یعنی نابه‌سامانی در امور. 💠 در منطق ، اصلاح است و افساد نباید تحقق پیدا کند. [اعراف/۱۴۲] 👈 اگر کسی بخواهد چیزی را اصلاح بکند باید آن چیز را به کمال برساند. 🔆 کمال چیست که اگر به آن برسد به مرتبه اصلاح رسیده‌ است؟ از انسان سه توقع می‌شود: ۱. خودت از خودت چه توقعی داری؟ ۲. جامعه از تو چه توقعی دارد؟ ۳. خالق از تو چه توقعی دارد؟ 💢 ممکن است بگویید نباید بگوییم. این، شماست. ممکن است بگوید شما باید آدم مفیدی باشید. این شماست. ممکن است برخی این دو مرتبه از کمال را داشته باشند ولی کمالی که خالق از آن‌ها توقع دارد را نداشته باشند. دروغ نگفتن و مفید بودن بد است بلکه لازم است ولی کافی نیست. چون شما کمال فردی و اجتماعی را ایجاد کرده‌اید اما را ایجاد نکرده‌اید. 💠 سوره بقره آیه ۳۰ می‌فرماید: «خداوند به ملائکه فرمود: من می‌خواهم در زمین قرار بدهم.» 👈 از ما توقع را دارند که به مقام خلیفة اللهی برسیم. اگر کسی به این مقام برسد یعنی به کمالش رسیده است. ولی اگر مثلاً دانشمند خوب شدید فقط یک کمال اجتماعی است. اگر یک انسانی بودید که دروغ نگفتید یعنی کمال فردی دارید. 🔆 پس اگر کسی به کمال انسانی برسد می‌تواند منشأ اصلاح بشود. 💠 قرآن کریم گاهی را در کنار نقض و پیمان‌شکنی و مطرح می‌کند. [بقره / ۲۷] 💠 گاهی فساد را در کنار نابودی زراعت و نسل قرار می‌دهد. [بقره / ۲۰۴ و ۲۰۵] 💠 گاهی فساد در کنار جنگ با خدا و پیامبر مطرح می‌شود. [مائده /۳۰] 💠 گاهی فرعون را به عنوان مفسد معرفی می‌کند. [یونس /۹۰ و ۹۱] 💠 نیز فساد معرفی می‌شود. [هود / ۸۴ و ۸۵] 💠 گاهی را فساد معرفی می‌کند. [یوسف / ۲۰ تا ۲۳] 💠 گاهی اوقات شریک قرار دادن برای خداوند، افساد در زمین است. [انبیاء/۲۱و۲۲] 💠 غوطه‌ور شدن در را نیز فساد معرفی کرده‌اند. [قصص / ۷۶ و ۷۷] 💠 برتری‌جویی در جامعه ازمصادیق فساد معرفی شده است. [قصص / ۸۳] ⭕️ پس دایره فساد و مفسدین از نظر قرآن کریم بسیار وسیع است ولی نقطه مشترک این موارد ایجاد نابه‌سامانی است. هر حقیقتی که به کمال خودش نرسیده باشد ایجاد نابه‌سامانی می‌کند. 🔆 ما باید به دنبال این باشیم که در چیست و چگونه می‌توان به این کمال رسید. از این روی حضرت زین‌العابدین (ع) به حضرت حق عرض می‌کنند: «وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِكَ مَا فَسَدَ مِنِّي». یعنی مرا از آنچه کمالم نیست خارج کن و کمکم کن تا به کمال برسم تا آن اصلاحی که مد نظر تو است محقق شود. 📌 حضرت کمال اجتماعی را نمی‌خواهند. کمال حقیقی را می‌خواهند. ___________________ حجةالاسلام و المسلمین جلسه هفتگی صبح‌های جمعه | جلسه ۴۸ حسینیه آیت الله علوی تهرانی @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 📚 | جلسه ۳۱ @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۳۱ ✅ سه ویژگی دارد: ۱. محدودیت زمانی دارد که ۶۹ سال طول کشید. ۲. پنهان هستند اما نه از همگان بلکه وکلای امام می‌توانند امام را ببینند و شرفیاب محضر حضرت شوند. ۳. ارتباط با امام قطع نیست، افراد امام را نمی‌بینند ولی می‌توانند نامه‌ها و س‍ؤالاتشان را از طریق به امام برسانند و امام جواب می‌دهند. 🔆 خاص نیاز به نص دارد. بنابر این چهار بزرگوار خودشان ادعا نکردند که ما نایبیم. بلکه امام (ع) به آن‌ها دست خط مبارک دادند که اینها نایبان خاص من هستند. 📌 این نایبان ۴ نفرند: عثمان بن سعید عَمْری، محمد بن عثمان عمری است که پدر و پسر هستند. حسین بن روح نوبختی و علی بن محمد سَمُری. آن‌ها استوار و خلل‌ناپذیر داشتند. داشتند یعنی تیز هوش بودند. باید درایت داشته باشند تا بازیچه جریانات انحرافی نشوند. ، اَعقَل الناس بودن، خدا بودن، و ، و ویژگی دیگر آنهاست. 🔸 یکی از ویژگی‌های نواب است. 🖌 نواب جوری زندگی می‌کردند که اصلاً باورش نمی‌شد این‌ها باشند. 👈 تقیه یعنی نگهداری و در جایی که احساس خطر بکنی. 🔸 جناب حسین بن روح نوبختی در حد بسیار بالائی از تقیه و را در آن شرایط سخت و دشوار داشتند به گونه‌ای که علمای مذاهب اسلامی هر یک ایشان را به خودشان منتصب می‌کردند. 🔸 این چهار بزرگوار با دربار ارتباط داشتند چون امام باید حفظ بشود و چیزی که مهم است اوست. و اینگونه رفتارها باعث می‌شود فقط آن‌هایی که در حد اعلای هستند به این چهار نفر داشته باشند بنابراین عمومیت هم ندارد. 🔸 آن‌ها خیلی و خویشتن دار بودند چون کار بسیار مهم بود و دشمن در جهت دست‌یابی به امام می‌کوشید هر گونه و سستی از سوی نایب و سفیر خاص امام موجب می‌شود این حرکت واکنشی با بن‌بست مواجه شود. 🌺 سومین وکیل خاص امام، حسین بن روح است و بسیار هم مورد وثوق و عنایت امام (ع) است که ایرانی است و این برای ما خیلی افتخار است. افتخار ایرانی‌ها در زمان رسول خدا (ص) سلمان فارسی و در زمان امام عصر (ع) خاندان نوبختی‌ها هستند. 🔆 عده‌ای از ابوسهل نوبختی پرسیدند چرا تو نایب خاص حضرت نشدی؟ و به جای تو ابوالقاسم حسین بن روح از متصدی منصب سفارت او شد؟ در پاسخ گفت: امام بهتر از هر کس می‌داند که چه کسی لایق این مقام است؟ اگر ابوالقاسم حسین بن روح امام را زیر عبای خود پنهان کرده باشد بدنش را با قیچی قطعه قطعه بکنند تا امام را نشان دهد هرگز عبای خود را کنار نمی‌زند و امام را نشان نمی‌دهد. _______ حجةالاسلام و المسلمین گزیده جلسه ۳۱، @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 🎙حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی @Fares_ir
🔴 فرمایش پیامبر (ص) برای آمرزش گناهان ✅ حضرت امام علی (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هرکسی در رجب و شعبان و ماه رمضان، هر روز و شب، سوره‌ حمد، آیةالکرسی و سوره‌های کافرون، توحید، ناس و فلق را سه بار بخواند، و سپس سه بار بگوید "سُبحانَ اللهِ وَ الحَمدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلّا اللهُ وَ اللهُ اَکبَر وَ لا حَولَ وَ لا قُوّةَ الّا بِاللهِ العَلیّ العَظیم" و پس از آن سه بار صلوات بر پیامبر و آل پیامبر بفرستد، و بعد سه بار بگوید "اَللّهمَ صَلّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ عَلی کُلّ نَبیّ" و بعد سه بار بگوید "اَللّهمَ اغفِر لِلمؤمنینَ وَ المؤمنات" آنگاه چهارصد مرتبه "اَستَغفرُ اللهَ ربّی و اَتوب اِلیه" بگوید؛ قسم به آنکه جانم در دست اوست، هرکسی این سوره‌ها را بخواند و در آن سه ماه و شب‎هایش همه اینها را انجام دهد هیچ چیزی را از دست نمی‌دهد، و اگر گناهانش به شمار قطره‌های باران و برگ درختان و کف‌های دریا باشد خداوند او را می‌آمرزد. همانا روز عید فطر منادی ندا می‌دهد و می‌گوید: ای بنده مؤمن من! تو به حق، بنده راستین من هستی و در برابر هر حرفی که خوانده‌ای، با کرامتی که نزد من داری، حق شفاعت درباره برادران و خواهران خود نزد من داری. 📚 منابع: اعلام الدین / بحار الانوار @Fares_ir
🔴 ✅ در فضیلت و عظمت ماه احادیث بسيارى نقل شده است. از رسول خدا ص روايت شده كه فرمودند: "رجب ماه بزرگ خداست و ماهى در احترام و به آن نمى‌رسد و در اين ماه جنگ با كافران حرام است! و رجب ماه خدا و ماه من و ماه امّت من است. كسیکه يك روز از ماه رجب را بدارد، مستحقّ خشنودى بزرگ خدا مى‌شود و خشم حق از او دور می‌گردد و درى از درهاى دوزخ به رويش بسته می‌شود" ✅ از امام موسى کاظم ع روايت شده که فرمودند: "رجب، نام نهرى در بهشت است كه از شير سپيدتر و از عسل شيرين‌تر است. هركسی يك روز از رجب را روزه بدارد به يقين از آن نهر بياشامد" ✅ امام جعفر صادق ع به نقل از رسول خدا ص فرمودند: "ماه رجب، ماه امّت من است. پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خدا آمرزنده و مهربان است، و رجب را اصبّ (فروريزنده‌تر) نیز می‌گويند، زيرا خدا در اين ماه بر امّت من بسيار ريخته می‌شود، پس بسيار بگوييد: استغفر الله و اسأله التوبة" 📚 منبع: کتاب مفاتیح الجنان @Fares_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 📚 📖 پاداش کسی‌که در ماه رجب، برای بندگی برنامه دارد 🗓 شب نیمه ماه رجب | سال ١٣٩۷ 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 مسجد حضرت امیر (ع) @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 📚 | جلسه ۳۲ @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۳۲ ✅ دوران ۶۹ سال است. در این دوران چهار نفر امام زمان (ع) بودند که از طریق آن‌ها با حضرت ارتباط داشتند. 🔹 وقتی می‌گوییم این‌ها نایب خاص هستند یعنی از طرف (ع) نص دارند و معرفی شده‌اند. اول و دوم که پدر و پسر هستند از سوی امام عسکری (ع) به نیابت امام زمان (ع) معرفی شده و دو نایب بعدی را نیز امام زمان (ع) منصوب و معرفی نمودند. 🔸 نخستین نایب، عثمان بن سعید عمری است که از سال ۲۶۰ بعد از امام عسکری (ع) نیابت را عهده‌دار شد. 🔸 محمد بن عثمان بن سعید، دومین نایب امام (ع) است. ایشان طولانی‌ترین مدت نیابت خاصه یعنی ۴۰ سال را دارد و یکی از مهم‌ترین وظایف او مبارزه با غُلات و نواب دروغین بود. 🔸 حسین بن روح نوبختی که تباری ایرانی دارد و افتخار ما ایرانی‌هاست، ، ، و سومین نایب خاص حضرت مهدی (ع) است. او ۲۱ سال نایب امام بود. 📌 وی در زمان حیات نایب دوم در دربار عباسی چشمگیری داشت. از طرف برخی مقامات دولتی کمک‌های مالی به او می‌رسیده و او از پذیرش آن ابا نمی‌کرده چون با این کار می‌خواست نیابت و ارتباطش با امام را مخفی کند و در نتیجه جان امام را حفظ کند. نایب دوم از دو یا سه سال پیش از درگذشت خود با ارجاع برخی از که اموالی را از سهم امام و غیر آن پیش آنان بود به حسین بن روح، زمینه نیابت او را فراهم کرد. 🔸 چهارمین و آخرین نایب، جناب علی بن محمد سَمُری است و مدت ۳ سال عهده دار این جایگاه بود. وی در روز ۱۵ شعبان ۳۲۹ هجری رحلت نمود. شش روز پیش از رحلت او توقیعی (نامه‌ای) از سوی حضرت ولی‌عصر (عج) به دستش رسید که زمان مرگ او را تعیین می‌کرد. متن این نامه شریف نمایانگر پایان صغری و نیابت خاص و آغاز بود. 📌 با رحلت علی بن محمد سمری دوره غیبت صغری تمام شده و امام عصر(ع) وارد غیبت کبری می‌شوند. 📚 برای اطلاع از زندگانی نایبان خاص سه کتاب معرفی می‌شود: ۱. دو سفیر ۲. حدیث سفیران (سومین سفیر) ۳. حدیث آخرین سفیر و مدعیان دروغین که هر سه کتاب نوشته آقای سید مجتبی بحرینی است. 🔆 مرکز حکومت سامرا بود ولی نواب اربعه در طول این ۶۹ سال همواره در بغداد بودند و قبر مبارکشان نیز در همانجاست یعنی به این شکل ذهن دستگاه را از امام دور کردند. ✳️ بعضی از وظایف عبارت است از: ۱ـ برطرف کردن شیعیان درباره حضرت صاحب (عج) ۲ـ پنهان نگه‌داشتن مکان حضرت ۳ـ پاسخ‌گویی به پرسش‌های فقهی و مشکلات علمی و عقیدتی مردم ۴ـ سازماندهی وکیل‌های حضرت ۵ـ آماده کردن شیعیان برای غیبت کبری ۶ـ رهبری دوستداران و طرفداران امام و حفظ مصالح اجتماعی شیعیان ۷ـ جلوگیری از فرقه‌گرایی و گروه گروه شدن شیعیان ۸ـ مبارزه با مدعیان دروغین نیابت ۹ـ گرفتن اموال متعلق به امام و مصرف آن در زمینه‌ای که حضرت صلاح می‌دانند. _______ حجةالاسلام و المسلمین گزیده جلسه ۳۲، @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 | جلسه ۴۹ 🗓 جلسه هفتگی صبح‌های جمعه 📌 حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۴۹ ✅ در فراز بعدی دعای مکارم الأخلاق حضرت از خداوند درخواست دارند: «وَ اكْفِنِي مَا يَشْغَلُنِي الِاهْتِمَامُ بِهِ؛ مرا از اقدام به کارهایی که موجب می‌شود به آن‌ها مشغول شوم و از خودم شوم و باز بمانم، کفایت کن و بی نیاز گردان.» 📌 در فراز قبل سیر را تصویر کردند. در اینجا درخواست دارند که کاری نکن من از آن کمال باز بمانم. 🔆 در ، انسان موجودی در حال سیر به سوی حضرت حق است. 💠 سوره انشقاق آیه ۶ می‌فرماید: «ای ، یقیناً تو با تلاشی سخت به سوی حضرت حق در حرکت هستی و او را ملاقات خواهی کرد.» 👈 ما مسافر هستیم؛ منتها این سفر، معنوی است و از آن تعبیر به می‌کنند. ✳️ این سفر معنوی هشت رکن دارد: ۱. مبدأ حرکت که انسان است. آن چیزی که سیر می‌کند نفس است. نفس بهیمی، شهوت‌ران است و به دنبال منفعت. این نفس باید به برسد. ۲. موضوع حرکت یا مسافر، انسان است. ۳. بستر و مسیر حرکت از نفس بهیمیه است تا نفس مطمئنه. ۴. مرکبی که شما را در این سیر قرار می‌دهد به خدا است. تا زمانی که عاشق خدا نشوید حرکت نمی‌کنید. ۵. زاد و توشه این مسیر، است. ۶. راهنمای این سفر، انبیاء و ائمه هستند. منتها ما سراغ برنامه سهروردی و مولوی و ملا صدرا می‌رویم که ببینیم آن‌ها چه می‌گویند. مولای ما امیرالمؤمنین (ع) است. باید دید که محمد (ص) و آل محمد (ع) چه می‌فرمایند. ۷. مقصد و پایان این سفر، است. ۸. مقصود از سفر، است. 🖌 نکته دیگر این است که در سفرهای محسوس لازم است موانع راه را بشناسیم. حال موانع سیر به سوی حضرت حق چیست؟ 👈 بیان مبارک امام (ع) در این فراز این است که مانع سفرم را تو برطرف کن. ⭕️ گاهی اوقات ما به جای اینکه به خودمان مشغول بشویم به مشغول می‌شویم. به جای اینکه به مشغول بشویم به مشغول می‌شویم. به جای اینکه به خدا مشغول شویم به آخرت مشغول می‌شویم. ما را نکرده‌اند تا شویم. ما را خلق کرده‌اند که بشویم. انسان به جای اینکه به اعتماد کند به و اعتماد می‌کند. نارسایی عقل و علم در جای خودش اثبات شده است. مشغولیت و ، مانع هستند. 🔆 تنها کسی که می‌تواند این موانع را برطرف کند پسر نرجس خاتون است. اگر یک نگاه کند حُر درست می‌کند. ما از امام زمان فقط دنیای خودمان را می‌خواهیم. تا به حال نشده است که خودش را بخواهیم. اوست که می‌تواند ما را درست کند. رابطه ما با امام زمان چیست؟ باید از شروع کرد. باید برای سلامتی او داد. باید برای سلامتی امام زمان حداقل هفته‌ای یک روز گرفت. برای خوشحالی امام زمان نباید کرد. ___________________ حجةالاسلام و المسلمین جلسه هفتگی صبح‌های جمعه | جلسه ۴۹ حسینیه آیت الله علوی تهرانی @Fares_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 📚 📖 تمجید معاویه از حضرت علی (ع) !! 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 برنامه آفتاب شرقی / شبکه یک سیما @Fares_ir
🔴 🔸 آیه ۵۹ سوره نساء نازل شد. "خدا را اطاعت کنید! و پیامبر خدا و را اطاعت کنید!" جابر ابن عبد الله انصاری از پیامبر (ص) پرسید: خدا را می‌شناسیم. رسول را می‌شناسیم. اولی الامر که از آن‌ها در رده اطاعت از خدا و پیامبر است چه کسانی هستند؟ پیامبر فرمودند: این‌ها خلفاء من هستند. پس از من امامان هستند. اولینِ آن‌ها علی است." بعد یکی یکی خلفای بزرگوارش را شمردند تا به وجود حضرت ولی عصر رسیدند. 👈 امامت امیرالمؤمنین (ع)، شاخصه‌ای است که بعد از رسول خدا هر کسی در این مسیر بود به دوران جاهلیت برنگشته است. 💠 رسول اکرم (ص) فرمودند: "کسی که دوست دارد به من تمسک داشته باشد و پس از من سوار بر شود، به علی ابن ابی طالب اقتدا داشته باشد." @Fares_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 📚 📖 آنچه پیامبر (ص) درباره مناقب علی (ع) نفرمودند!! 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 برنامه آفتاب شرقی / شبکه یک سیما @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 📚 | جلسه ۳۳ @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۳۳ ✅ در منابع دینی ما تأکید بسیار فراوانی روی اصل و محوریت دین در شئون زندگی انسان شده است. 💠 امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: ای ، مراقب دین‌تان باشید، مراقب دین‌تان باشید. به دین‌تان کنید. مراقب باشید کسی شما را از دین برنگرداند. لغزش در بستر دین داری بهتر است از خیرات در بستر بی‌دینی، چون لغزش در بستر دین‌داری مورد و حضرت حق قرار می‌گیرد اما خوبی‌ها در بستر بی‌دینی اصلاً قبول نمی‌شود. 💠 حضرت کاظم (ع) فرمودند: وقتی امام دوازدهم غایب شد، دین خودتان را مراقب باشید، و مراقب باشید کسی شما را از دین‌تان خارج نکند. 🔸 ما در دوره هستیم در این دوره کار سختی است. 💠 امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: برای این و صاحب آن، غیبتی وجود دارد، اجرا کننده دین در آن مقطع، مثل تراشنده خار قَتاد می‌ماند (کنایه از اینکه کار بسیار سختی است) ... کدامتان می‌توانید با دستتان این خار را لمس کنید؟ (چه برسد بخواهید بتراشید) صاحب این امر غیبتی دارد، تقوای الهی را پیشه کنید، دین خودتان را رها نکنید. ⭕️ این تعبیر امام صادق (ع) خیلی نگران کننده است. می‌فرمایند: وقتی حضرت عسکری (ع) از رفت، وای به حال آدم‌های کننده، خوشا به حال آن غریبی که دین خود را بردارد و فرار کند. 🔆 چرا غریب؟ بخاطر این که پذیرای دین‌داری او نیست و به او می‌گویند که سنتی است. _______ حجةالاسلام و المسلمین گزیده جلسه ۳۳، @Fares_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 📚 بانوی صبر و شجاعت 📖 خداوند نام او را زینب (س) گذاشت 🎤 حجت الاسلام والمسلمين علوى تهرانى 📌 برنامه آفتاب شرقی / شبکه یک سیما @Fares_ir
🔴 در کمک به نیازمندان در آستانه سال ۱۴۰۰ شمسی ✅ در (به شماره ثبت ۳۰۲۷۸) با توان فعلی تاکنون بیش از ۲۰۰ خانواده‌ی و شناسایی شده و وضعیت زندگی آنان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و در طول سال تحت پوشش کمکهای شما عزیزان قرار گرفته‌اند. 💢 در پایان سال جاری و در آستانه سال جدید، با کمک مردم عزیز طبق روال هرساله قصد داریم و این خانواده‌ها را تأمین و تدارک نماییم: 🔹 ۱. بسته غذایی شامل ۱٥ قلم: برنج، روغن، گوشت، مرغ، حبوبات، تخم‌مرغ، ماکارونی، چای، پنیر، قند و شکر، و ... و نیز مواد شوینده و بهداشتی است که به تهیه شده و در ایام پایانی سال توزیع و تقدیم خانواده‌های نیازمند می‌شود. بسته برای هر فرد بدون محاسبه هزینه گوشت، بطور میانگین در حدود ۲۱۰.۰۰۰ تومان برآورد شده است. گوشت مصرفی هر نوبت توزیع، از محل "طرح قربانی در اول هر ماه قمری" تأمین می‌شود و برای این نوبت نیز تدارک شده است. 🔹 ۲. پوشاک با همکاری یکی از مؤسسات خیریه، اقدام به تدارک و تجهیز نمایشگاه کاملی از پوشاک است شده که تمامی اقلام آن با حداقل قیمت تمام تولید شده، به نیازمندان تحت پوشش ارائه می‌شود. به هر نفر از اعضاء خانواده یک بُن به مبلغ ۲۵۰.۰۰۰ تومان می‌شود. فرد می‌تواند با این مبلغ، و را با خود انتخاب کند. ــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ از همه علاقمندان به مشارکت در این امر خداپسندانه دعوت می‌شود تا کمکهای خود را به هر میزان دلخواه به حسابهای زیر به نام بنیاد فارِس المؤمنین واریز نمایند. 📌 در نیز می‌توانید و و سایر خود را به این حسابها واریز نمایید. 🔸بانک پاسارگاد شماره حساب: ۲۲۵.۱۱۰.۱۱۰۲۸۵۳۹.۲ شماره کارت: ۵۰۲۲.۲۹۱۹.۰۰۰۲.۹۸۹۱ 🔸بانک ملت شماره حساب: ۴۶۹۵۱۲۳۳.۷۰ شماره کارت: ۶۱۰۴.۳۳۷۷.۷۰۱۱.۵۱۵۰ 💢 💳 روش سریع از طریق درگاه پرداخت امن زیر: 👇 https://idpay.ir/fares 💠 شماره تماس جهت کسب اطلاعات بیشتر: 📞 ۰۲۱ - ۶۶۹۲۳۲۳۴ http://Ehsan.Fares.ir @Fares_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 📚 | جلسه ۳۴ @Fares_ir
🔴 مجموعه مباحث / جلسه ۳۴ 💠 امام صادق (ع) فرمودند: در دوران به مراتب سخت‌تر است که شما با دست‌تان روی درخت قتاد حرکت بدهید و خارها را جابجا کنید. کدام‌تان می‌توانید با دست‌تان خارهای درخت قتاد را جا به جا کنید؟ 👈 به دو جهت دین‌داری سخت می‌شود: ۱. به طرفی می‌رود که ناخودآگاه بی‌دین می‌شود و این خیلی طول نمی‌کشد. 💠 حضرت باقر (ع) فرموده‌اند: ای آل محمد (ص) یقیناً برای پاک شدن مورد آزمایش سخت قرار می‌گیرید، هم چون پاک شدن سرمه از چشم. صاحب چشم می‌داند چه زمانی سرمه بر چشم می‌زند اما نمی‌داند چه زمانی سرمه پاک شده است. انسان صبح به دارد اما شب که می‌شود از خارج شده است و شب هنگام اعتقاد به شریعت دارد اما در حالی که از دین خارج شده است صبح می‌شود. 📌 صبح و شب است نه امروز و ده سال آینده، بی‌دین شدن به یک صبح و شب است. خیلی زمان نمی‌برد. ۲. عده‌ای در جامعه هستند که قصد گرفتن دین را دارند. یکی از این دشمنان دین، است که تمام ثروتش را آورده، تمام نیروهایش را آورده، لکن ما هیچ جنبه تدافعی و سپر ایمنی برای جامعه‌مان نداریم. 💠 حضرت کاظم (ع) می‌فرمایند: مراقب دین خودتان باشید و به آن کنید. مراقب باشید از دین‌تان منصرفتان نکنند. ⭕️ و دینی در جامعه ما نیست. وقتی مطالبه نباشد، در برنامه ریزی مسئولان هم نیست. 🔆 زمانی که دین‌داری سخت می‌شود، چه کسانی دینشان را از دست می‌دهند؟ 💠 در مقدمه کتاب شریف کافی این روایت را نقل شده است که حضرت فرمودند: اگر کسی دینش را از و رسول بگیرد، کوه‌ها جا به جا می‌شود ولی او جا به جا نمی‌شود. و اگر کسی دینش را از زبان مردم بگیرد دیگر مردمان دینش را از او می‌گیرند. 👈 این یعنی کسانی که دین‌شان مستند نباشد از بین می‌روند. در جامعه ما تظاهرات دینی هست ولی نیست رفتارهای دینی ما بر مبنای کتاب الله و عترتی نیست. تدین ما تدین ارثی است و نه یک تدین درسی. 💢 جامعه ما چون درست نشده در شئون زندگی‌اش امور دینی محوریت ندارد. اگر دو تا مسئله باشد یک خورده تعّقل می‌کنید بعد از آن می‌کنید و نتیجه می‌گیرید. اما در تعارض بین امور دینی و امور دینوی چه تصمیمی گرفته می‌شود؟ من دینم را حفظ کنم یا دنیا را؟ 💠 رسول گرامی (ص) به حضرت امیر (ع) می‌فرمایند: یا علی، تورا به فضائلی توصیه می‌کنم حفظش بکن: جانت و مالت را فدای دینت بکن نه دینت را فدای مال. 💠 حضرت امیر (ع) فرمودند: کسی که ثروت و امکاناتش را در خدمت دین درآورد هر سلطانی در برابرش است و هرکس دین خودش را خادم و ثروتش قرار بدهد مورد طمع افراد قرار می‌گیرد. 💠 همچنین می‌فرمایند: اگر تابع دنیا شد هم دین را ضایع کردی هم دنیایت را و در از زیانکاران هستی و اگر دنیا را فدای دینت کردی دین و دنیایت هر دو حفظ می‌شود و در آخرت از رستگاران هستی. _______ حجةالاسلام و المسلمین گزیده جلسه ۳۴، @Fares_ir