eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 #گفتگو ♦️ #نماینده_مجلس، کار و شأنی جز #قانون‌_گذاری نداشته باشد. 🔰راه های جلوگیری از سوء استفاده از #قدرت_نمایندگان در گفتگو با دکتر #محمد_فنایی_اشکوری 🔷شرکت در #انتخابات چه اندازه اهمیت دارد؟ آیا وجود مشکلات می‏تواند توجیهی برای عدم شرکت در انتخابات باشد؟ 📌 #کانال_فکرت : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎙 ♦️ ، کار و شأنی جز نداشته باشد. 🔰راه های جلوگیری از سوء استفاده از در گفتگو با دکتر 🔷شرکت در چه اندازه اهمیت دارد؟ آیا وجود مشکلات می‏تواند توجیهی برای عدم شرکت در انتخابات باشد؟ 🔸یکی از مواردی که یا بی‏بصیرتی افراد مشخص می‏شود اینجاست. منافع ، ، اعتبار و آینده کشور به انتخابات گره خورده است. چطور کسی که به و کشورش عشق می‏ورزد می‏تواند نسبت به امری که این اندازه مهم است بی‏تفاوت باشد؟ 🔸وجود مشکلات هیچ ربطی به شرکت نکردن در انتخابات ندارد. اتفاقا چون مشکلات هست باید بیشتر و پرشورتر و با چشم بازتر شرکت کنیم تا بتوانیم به رفع این مشکلات کمک کنیم. کسی که در انتخابات شرکت نمی‏کند چه جوابی در برابر شهیدانی که خون پاکشان را برای حفظ و اعتلا و اقتدار و سربلندی و این کشور دادند دارد؟! 🔸این کمترین کاری است که هر کسی باید برای کشورش و آینده خودش انجام دهد. حاج قاسم‏ها برای این کشور قطعه قطعه شدند، آیا سزاوار است ما دم از ایرانی بودن بزنیم اما به توصیه و و بوق‏های دشمنان این گوش دهیم و به صف آنها بپیوندیم و زمانی که کشور ما به حضور ما احتیاج دارد خود را کنار بکشیم؟! 📌: https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 #مصاحبه ♦️ #مردم_سالاری_دینی مردمی‌ترین #اتنخابات 🔰تفاوت های #لیبرال_دموکراسی با #مردم_سالاری_دینی در گفتگو با #سید_سعید_زاهد_زاهدانی 🔶 دکترای #جامعه_شناسی از دانشگاه لیدز #انگلستان، #جامعه_شناس و استاد #دانشگاه_شیراز 🔻(بخش اول) 🔹نظام های فرهنگی، که نظام های فکری هر #جامعه را تشکیل می دهند، با هم‌دلی، هم‌فکری و هم‌کاری افراد آن جامعه شکل می گیرند. 📌 #کانال_فکرت : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️ مردمی‌ترین 🔰تفاوت های با در گفتگو با 🔶 دکترای از دانشگاه لیدز ، و استاد 🔻(بخش اول) 🔹نظام های فرهنگی، که نظام های فکری هر را تشکیل می دهند، با هم‌دلی، هم‌فکری و هم‌کاری افراد آن جامعه شکل می گیرند. 🔹 از همین رو گفتیم در با هم دلی بر ارزش‌های اسلامی، و با هم‌فکری بر اساس معارف دینی، به تاسیس یک جدید پرداختند و با همکاری یکدیگر -ایران را به وجود آوردند. 🔹در هم ، پول‌دارها را امنای خود گرفتند و بر سر اقتدار مال و سرمایه و لذت جوئیِ این دنیائی () به هم‌دلی رسیدند و با هم فکری، به همکاری پرداختند و را بر اساس اصل تفکیک و داشتن دو و ، به وجود آوردند. 🔹در سازوکار توافق بر اکثریت است. هر فرد یا ایده و اندیشه‌ای که حائز رأی اکثریت شد، می‌شود. 🔹گروه ها و دسته های ، در قالب تشکل ها و ، با یکدیگر رقابت می کنند و هر یا گروه و دسته ای که توانست، اکثریت را با خود همراه کند، نماینده یا و یا هر که برای آن رأی گرفته شده است را، به دست می آورد. رأی اکثریت هم یعنی نصف به علاوه یک. در موضوعاتِ نادر و بسیار حساس هم، می گویند باید دو سوم کسب شود. 👤مصاحبه گیرنده: سید حسین امامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️ مردمی‌ترین 🔰تفاوت های با در گفتگو با 🔷دکترای از دانشگاه لیدز ، و استاد 🔻(بخش دوم) 🔸در ، فرهنگِ غالب، است والا به عنوان یک ، تحقق نمی یابد و تشکیل نمی شود. برای مثال در ، بیش از ۹۰ در صد هستند، و ۹۸ درصد به داده اند. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
🎤 ♦️ مردمی‌ترین 🔰تفاوت های با در گفتگو با 🔷دکترای از دانشگاه لیدز ، و استاد 🔻(بخش دوم) 🔸در ، فرهنگِ غالب، است والا به عنوان یک ، تحقق نمی یابد و تشکیل نمی شود. برای مثال در ، بیش از ۹۰ در صد هستند، و ۹۸ درصد به داده اند. 🔸 با تعبیه ، برای از اسلامیت و مصوبات ، هر رأیی که أخذ شود، چون در چارچوب اسلامیت اتفاق می افتد، و چون رقابت ها در چارچوب سبقت در خیرات است، نه رقابتِ اندیشه ها و سلیقه های خودمختار افراد، در واقع نظر مجموعه شرکت کنندگان در ، و نه فقط کسانی که در انتخابات اکثریت را یافته اند، می شود. 🔸نظارت بر اسلامیت مصوبات هم در واقع، تضمینی برای کردن بیش از ۹۰ در صد از می باشد. 🔸از این رو می توانیم بگوئیم سازوکار ، بر اساس ، به گونه ای طراحی شده است که با مشارکتِ فعال و پر نشاطِ مردم در انتخابات ها، نظر بیش از ۹۰ درصد از افرادِ جامعه حاکمیت می یابد. بنابراین، می توان گفت، مردم سالاری دینی، به مراتب مردمی تر از است. 👤مصاحبه گیرنده: سید حسین امامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
GaameDovom.mp3
10.03M
🔊 🔰 💯 ♦️در راستای برگزاری همایش « انقلاب اسلامی و توسعه » 🔷 نشست علمی "تأملی در مبانی نظری تئوری‌های از دیدگاه " ✅ با ارائه : 1️⃣ 2️⃣ 3️⃣ 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت اول) 🔹 مردم سالاری دینی از آن دست واژه‌ها و مفاهیمی است که در جریان از طرف آن نسل ابداع گردید و به جامعه فکری کشور ارائه شد. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت اول) 🔹 مردم سالاری دینی از آن دست واژه‌ها و مفاهیمی است که در جریان از طرف آن نسل ابداع گردید و به جامعه فکری کشور ارائه شد. 🔹از آن زمان تاکنون، این مفهوم توسط ، رسانه‌ها و گروه‌ها، با تعابیر مختلفی معنی شده و بیش از هر زمان در مواقع انتخاباتی با این واژه بازی شده است. 🔹به طور متوسط در ، هر دو سال (سال‌های زوج) یک یا دوبار انتخابات‌های مختلف شامل ، ، و شهر و روستا برگزار می‌گردد. 🔹 در این میان گروه‌های معاند، ، ، ، و ... با هجمه علیه ساختار انتخاباتی ، اصل آن را زیر سوال برده و آن را انتصابات و واژه‌هایی از این جنس می‌نامند که نیز به تبع آن دستخوش شبهات این گروه‌ها قرار می‌گیرد. 🖊نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ ♦️چه کسی را انتخاب کنیم؟ 🔷بخشی از بیانات #رهبر_انقلاب درباره انتخابات #مجلس_شورای_اسلامی 📌 #کانال_فکرت : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت دوم) 🔰مردم سالاری یا به طور کلی یعنی مردم بر 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت دوم) 🔰مردم سالاری یا به طور کلی یعنی مردم بر 🔹️ریشه این واژه به برمی‌گردد. این واژه طی سال‏های طولانی مورد بررسی اندیشمندان غربی قرار گرفت تا بالاخره با و از مردم اجرایی شد. 🔹️در خلال نیز این مفهوم در واژه‏ نامه انقلاب قرار گرفت؛ البته این‌بار با پسوند . 🔹️مردم سالاری دینی توسط انقلابیون رواج یافت و به طور کلی، مردم سالاری ذیل اخلاق، و به طور کلی ذیل دین و چارچوب‌های آن تعریف شد. 🔹️در این میان برخی گروه‌ها، با هجمه علیه این دو واژه، آنها را مانند و معرفی کردند که هیچ سنخیتی با یکدیگر ندارند. این در حالی است که در اغلب کشورها طبق آن کشور مطرح می‌گردد و هرجا که مردم سالاری به آن کشور ضربه‌ای وارد سازد، جلوی آن گرفته می‌شود. ✍نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت سوم) 🔰 یکی از مصادیق بزرگ در هر ، است. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️ ، از نظریه تا عمل 🔻(قسمت سوم) 🔰 یکی از مصادیق بزرگ مردم سالاری در هر ، است. 🔸️در نیز، انتخابات یکی از پایه‌ای‏ ترین اصول مطرح شده و بدون آن این مفهوم یک شعار توخالی محسوب می‌گردد. 🔸️یکی از اشکالاتی که در این میان گروه‌های مخالف، به این شیوه از مردم سالاری و انتخابات وارد می‌کنند، برخی از نامزدهای انتخاباتی است. 🔸️آنها مدعی هستند اگر در این کشور، مردم سالاری پایه و اساس محسوب می‌گردد، چرا می‌بایست برخی از رد صلاحیت گردند؟ 🔸️مگر نه اینکه صاحب اختیارند و هرکسی را که تشخیص دهند برای مفید است، انتخاب می‌کنند؟ 🔸️بنابراین به گفته این دسته از گروه‌ها، که را به عنوان یک اصل پذیرفته، نباید به رد صلاحیت مبادرت ورزد و اجازه داده طی چارچوب ، هر فردی وارد گود رقابت‌های شده و آزادانه به آنها رای دهند. 🔸️این در حالی است که استدلال می‌کند که در راستای مردم سالاری و مراقبت از مال و اموال و ، برخی از افراد را رد صلاحیت می‌کند. 🔸️شورای نگهبان مدعی است افرادی که التزام به #اساسی#اسلامی نداشته و یا سابقه مناسبی در دوره‌های مدیریتی سپری شده قبلی ندارند، و از طرفی از نظر اخلاقی و شرعی را در دوره‌های قبلی رعایت نکرده و به کشور دستبرد زده‌اند، نباید در رده‏های مدیریتی کشور قرار گیرند و این عین مردم سالاری است... ✍ نویسنده: سعید ابوالقاضی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نظارت استصوابی؛ یک تحلیل فلسفی 🔷️ زهرا قزلباش دانشجوی دکترای و 🔸️اگر طبق نظر خواجه؛ ملزومات یک را سه اصل ، () و (سرمایه) بدانیم، پس طبیعتاً نهادی فراقانون است که وظیفۀ صیانت از خود قانون و را به عهده دارد. 🔸️در واقع، اکثر حکومت‌های از یک نهاد فراقانون برخوردارند تا در مسیر خاص خود هدایت شوند و این اصطلاح "" را لزومآً نباید به معنای منفی گرفت؛ زیرا خود شرط عقل است که یک کنترل‌کنندۀ بیرونی برای رتق و فتق امور و قانون و کشورداری وجود داشته باشد؛ همانطور که حضور یک دولت مرکزی و قوای مجریه و قضائیه و قانونگذاری برای هر کشوری ضروری است. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️نظارت استصوابی؛ یک تحلیل فلسفی 🔶️ زهرا قزلباش دانشجوی دکترای و 🔹️ طبق اصول 98 و 99 ، نظارت استصوابی بر امر و آرای عمومی تصویب شده است. 🔹️محوریّت عمدۀ این نظارت نیز از سه رکن مهم ، و بودن است. 🔹️اگر طبق نظر خواجه؛ ملزومات یک را سه اصل ، () و () بدانیم، پس طبیعتاً نهادی است که وظیفۀ صیانت از خود و حکومت را به عهده دارد. 🔹️در واقع، اکثر حکومت‌های دنیا از یک نهاد فراقانون برخوردارند تا در مسیر خاص خود هدایت شوند و این اصطلاح "فراقانون" را لزومآً نباید به معنای منفی گرفت؛ زیرا خود شرط عقل است که یک کنترل‌کنندۀ بیرونی برای رتق و فتق امور و و کشورداری وجود داشته باشد؛ همانطور که حضور یک مرکزی و و و برای هر کشوری ضروری است. 🔹️ جالب است اشاره کنیم که در تحلیلی معاصر، دونالد دیویدسن فیلسوف آمریکایی از اصطلاحی بنام سوم شخص یا ناظر سوم استفاده کرده که از افقی بالاتر قادر است یک رابطۀ مفاهمه بین دو سوژۀ انسانی را تحلیل و صدق آن را به اثبات برساند؛ زیرا او همان عقلانیّتی فرض می‌شود که آن دو سوژه طبق اصل چریتی (خیریّت) از آن بهره‌مند هستند. 🔹️این عقلانیّت نوعی عقلانیّت عرفی است و خیلی پیچیده نیست. اما می‌توان آن را حتی با علم و منطق نیز منطبق ساخت. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
💠 ♦️ویژه‌نامه «» 🔷️(نظری به مبدا و معاد نظری ) ضمیمه امروز روزنامه «» منتشر شد. 🔸️با یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی از عبدالحسین خسروپناه، پیتر سینگر فیلسوف استرالیایی و استاد دانشگاه پرینستون، داود مهدوی‌زادگان، ناصر هادیان، سید مجید امامی، حمید پارسانیا، محمدهادی همایون، حبیب‌الله بابایی، سعید طاوسی‌مسرور، فاطمه طاهرخانی، محمد‌علی فتح‌الهی، محمدهادی محمودی، مهدی فدایی‌مهربانی 🔸️و گفت و گوهایی با توماس مایکل اسکن‌لن، اخلاق و و حسین کچویان عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
ویژه‌نامه فرهیختگان برای شهید سلیمانی.pdf
8.05M
💠 ویژه‌نامه «عالم سلیمانی» ♦️ با نظری به مبدا و معاد نظری منتشر شد. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
♦️برنامه تلویزیونی «مصیر» 🔷️ در اندیشه شهید سید 🔸️حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
غرب شناسی در اندیشه شهید سید مرتضی آوینی.mp3
19.54M
🔊 ♦️برنامه تلویزیونی «مصیر» 🔷️ در اندیشه شهید سید 🔸️حسین شهرستانی مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📚 ♦️کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" نوشته دیوید شرمن 🔷️ ترجمه محمدمهدی اردبیلی و پیام ذوقی 🔸️نشر نی 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📚 ♦️ کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" نوشته دیوید شرمن 🔷️ ترجمه محمدمهدی اردبیلی و پیام ذوقی 🔸️نشر نی 🔹️در کتاب «خود آگاهی و پسا ساختارگرایان فرانسوی» پس از مقدمه‌ای بر ویراست جدید این کتاب، مقدمه مترجمان فارسی را می‌خوانیم که از ضرورت ترجمه کتاب می‌گویند و عقیده دارند که ضرورت انتشار این کتاب در سال 97 بیشتر از سال 90 است، چرا که از آن سال تاکنون رویکردهای جدیدتر برداشت‌های رادیکال‌تر از به زبان فارسی بیشتر جا افتاده است. 🔹️هر یک از فصل‌های این کتاب به رویکرد یکی از متفکران متاخر در قبال مبحث ارباب و برده هگل اختصاص دارد. علی‌رغم مجاورت زمانی و مکانی هر سه متفکر، برداشت آن‌ها از مصاف ارباب و برده، و البته فلسفه هگل به طور کلی، از اساس با یکدیگر متفاوت است. 🔹️کتاب "خود-آگاهی هگلی و پساساختارگرایان فرانسوی" ترجمه سه فصل از کتاب عظیم‌تری تحت عنوان "پدیدارشناسی خود-آگاهی از منظر هگل" است که با همکاری مشترک دیوید شرمن و لئو راوچ به چاپ رسیده است. 🔹️بخش انتهایی کتاب، به قلم دیوید شرمن مشتمل بر چهار فصل است که علاوه بر سه فصل موجود در این کتاب (باتای، دلوز و لکان) فصلی تحت عنوان "یورگن هابرماس و اکسل هونت" را نیز شامل می‌شده که بنا به نظر مترجمان حذف شده است تا این ترجمه به طور مشخص و منسجم صرفا به قرائت‌های متاخر "فرانسوی" درباره مبحث ارباب و برده هگل محدود شود. 🔹️البته روشن است که پرداختن به رویکرد هر کدام از این متفکران در قبال و او کتابی جداگانه و البته مفصل‌تر را طلب می‌کند، به همین دلیل دیوید شرمن در هر کدام از فصول این کتاب فقط به وجه خاصی از نظرات آنان پرداخته است تا بتواند حول آن به نوعی انسجام دست یابند و از ابتدا تا انتهای هر فصل یک خط سیر را آغاز کند و به اتمام برساند. البته گفتنی است واکنش نویسنده به تمام این متفکران یکسان و هم جهت نیست. 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️برساخت اجتماعی 🔷️پدیده دارای یک بعد عینی و یک بعد ذهنی است. 🔸️بعد عینی کرونا همان واقعیت کرونا است که شامل یک سرماخوردگی معمولی است ولی همانطور که ویروس سرماخوردگی همواره در حال تغییر است این هم همانطور. 🔸️بعد ذهنی کرونا, شامل برساخت مساله کرونا است. برای این برساخت یک عاملانی دارد و یک دسته شرایط. 🔸️در میان عاملان; مقصر و قربانی را تعریف میکنند آنچه درباره مساله کرنا می توان دید برساخت رسانه‌ای کرونا توسط ماشین است که در کنار توسط,آمریکاییها راه افتاد. ✍نویسنده: محمدرضا زهرائی, دانشجوی دکتری مسائل ایران 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net
📝 ♦️برساخت اجتماعی 🔶️با ورود مبتلایان به اخبار , تحلیل این پدیده ضروری است, تلاش خواهد شد این تحلیل بتواند کمکی در حل این مساله کند. 🔹️معتقدم پدیده ویروس کرونا یک مساله اجتماعی است. بنابه نظر لوزویک به عنوان یک برساخت‌گرای اجتماعی, مساله اجتماعی دارای ویژگی تعدد و تکثر, مشکل‌زا بودن, قابل تغییر بودن و اراده به تغییر داشتن, قابل تشخیص است. 🔹️پدیده ; مشکل‌زا, قابل تغییر و کنترل, اراده به تغییر درباره اش وجود دارد, تعداد مبتلایان کمتر از انگشتان دست ولی احتمال گسترش آن قید تعدد و تکثر را تایید میکند, با این وصف این یک پدیده و نیازمند تحلیل و تبیین جامعه شناختی است. 🔶️پدیده دارای یک بعد عینی و یک بعد ذهنی است. 🔹️بعد عینی کرونا همان واقعیت کرونا است که شامل یک ویروس سرماخوردگی معمولی است ولی همانطور که ویروس سرماخوردگی همواره در حال تغییر است این هم همانطور. 🔹️ایده مرکزی پدیده این سرماخوردگی, "" است. این بیماری از طریق ارتباطات منتقل می شود. و با کنترل ارتباطات کنترل می‌شود. 🔹️ خود بیماری از نظر تهدید حیات, بی خطر است و فقط برای افراد دارای بیماری‌های خطرناک یا مزمن خطر دارد. پس تمام تلاش های انجام شده برای کنترل ارتباطات مقدمه کنترل بیماری درباره افراد آسیب پذیر است نه همه . 🔹️با توجه به بعد ارتباطاتی این پدیده, بدلیل ظهور انواع تکنولوژی های ارتباطی که افراد در نقش های مختلف ظاهر می شوند و شدت ارتباط در شبکه‌ای, تعداد تماس ها با "اشیای مشترک" و" بدن" ها بسیار افزایش می یابد و همچنین در ابعاد "" گسترش دارد. پس این پدیده یک پدیده جهانی است. 🔹️بعد ذهنی کرونا, شامل برساخت مساله کرونا است. برای این برساخت یک عاملانی دارد و یک دسته شرایط. 🔹️در میان عاملان; مقصر و قربانی را تعریف میکنند آنچه درباره مساله کرنا می‌توان دید برساخت رسانه‌ای کرونا توسط ماشین ای است که در کنار _چین آمریکایی‌ها راه افتاد. 🔹️در این میان مقصر عامل چینی معرفی شد و قربانی مردم جهان, ذینفع در این مساله سازی آمریکایی‌ها و تولید کنندگان محصولات بهداشتی شامل و و دستکش در یک شبکه جهانی قابل تشخیص است. 🔹️با توجه به واقعیت عینی کرونا, ملت‌های و یا امروز مخصوصا , متضرر و مورد هدف جنگ رسانه‌ای هستند. 🔹️در این شرایط مردم ایران باید با آگاهی از این برساخت اجتماعی, با واقعیت کرونا به عنوان یک سرماخوردگی و نه یک روبرو شوند و به زندگی عمومی خود و با رعایت دستورالعمل های عمومی کنترل کرونا ادامه دهند. 🔹️ترس به عنوان یک عامل ذهنی_شناختی هزینه‌ها را برای مردم ایران افزایش خواهد داد, این در حالیست که کرونا اینقدر هزینه نخواهد داشت. ✍نویسنده: محمدرضا زهرائی, دانشجوی دکتری جامعه شناسی_مسائل اجتماعی ایران 📌 : 🆔https://eitaa.com/fekrat_net