eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ اگر میجویی بیا از این مستقیم‌تر راهی وجود ندارد، علیه السلام... ▪️ ▪️ ▪️ @mirras
▪️أَلسَّلامُ عَلَى الرَّأْسِ الْمَرْفُوعِ سلام برآن بالاى نیزه رفته ▪️ ⚫️ @mirras
💠 🗂 | فَإِذٰا فَرَغْتَ فَانْصَبْ ﴿سوره انشراح، آیه ۷﴾ 📌 انسان ها باید به طور مداوم تحرک و حس پویایی داشته باشند و نیز می بایست این یک سری وظایف فردی و اجتماعی، برای رشد خود و جامعه ی پیرامونی آنها در بر داشته باشد. و رستگاری زمانی برای انسان های آزادی خواه رقم می خورد که به پیامبری یا ولی معصوم خود بیاورند و او را و دهند. 📌 راه های پیاده سازی این اصل در زندگی در سه حوزه وظایف فردی، اجتماعی و جهانی قابل وصول است: 🔸 فردی 👤 کاری که سود مالی و معنوی ندارد، سرگرمی است و جز هیچ بار ارزشی دیگری ندارد. طبق آیات قرآن کریم، سرگرمی برای خردسالان و کوچکترها مناسب است اما برای بزرگسالان (و نه سرگرمی) نیاز است. تفریح از ریشه ی فَرَحَ گرفته می شود که شادی و نشاط را به همراه دارد و در اسلام به سه گونه است: ۱) 👝🚗🏕 ۲) ⛳️⚽️🚴🚴♀ ۳) 💌 🔸 👥 👥 ۱) یکی از وظایف مومنان در قبال یکدیگر پیشه کردن و نیز به دیگران دادن است. ۲) احقاق حق مومنان دیگر با رعایت ۳) نفس افراد دیگر (چه احیای مادی و جسمی باشد و چه احیای معنوی و روحانی) 🔸 🌐 دعوت یکدیگر به و نیز انجام فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر 🔹غایت و هدف نهایی اصل تحرک تبلیغ و است. 🔹کارکرد این اصل در تعهد انسانها به است. 📒دوره آموزشی سبک آموزان حجت الاسلام حسین عباسی اصل ___ ⚫️ ▪️ eitaa.com/mirras ▪️ sapp.ir/mirras
⚫️ ☑️ . ▪️ مناسبت: شهادت امام سجاد (ع). ▪️ یکی از خلفای، زمان حضرت (ع) بود که بیشتر از بیست سال بر مسند قدرت تکیه زد. ▪️ او بیش از رسیدن به قدرت، یکی از به حساب می آمد و به و عبادت شهرت عمومی داشت. ▪️ او بیشتر اوقات زندگی خود را در مسجد و به عبادت و خواندن قرآن سپری می کرد، به طوری که به او « حمامه المسجد» یعنی « » می گفتند و به کثیر الصوم و صلاة معروف بود. ▪️به نقل تاریخ، زمانی که پدرش « مروان بن حکم» درگذشت، یکی از درباریان سریعا خود را به مسجد رساند و خبر مرگ خلیفه و جانشین شدنش را به او داد، عبدالملک که مشغول قرائت قرآن بود آن را بوسید، بست و گفت: ⛔️« هذا فراق بینی و بینک »‼️ یعنی « این زمان جدایی بین من و توست ». ▪️او به راستی مسیر خود را قرآن کرد به گونه ای که نام خود را به عنوان خلیفه در تاریخ ثبت کرد. ▪️نقل است که در زمان حکومت او بیش از 200 هزارتن از مسلمانان بنا به دلایل واهی توسط دستگاه او کشته شدند. ▪️عده‌ای از مسلمان فعلی نیز در صورتی که قدرت ولو مختصر به آنها برسد، خدا و دین را کنار می گذارند و و روش خود را اجرا می کند و انها را سازنده تر از روش های قرآن می دانند، هر چند که بعضا این افراد در مسائل شخصی بسیار هستند. ▪️در این هنگام راهبرد اساسی امام سجاد(ع)، مساله انسان و آغاز یک حرکت تربیتی و فرهنگی بود. ▪️امام (ع) با توجه به نقش مهم « مظلومیت امام حسین و کربلا » در تربیت انسان ، محوری ترین رویکرد خود را یاد عاشورا با هدف انسان های آزاده قرار داد. ▪️ شروع این رویکرد الهی از آن موقع تا کنون اساس زنده ماندن و پیش برنده بودن شده است، چه در جمع شدن شاگردان چهار هزار نفری صادقین (ع) و چه در تحقق انقلاب اسلامی و چه در زمینه سازی ظهور ان شالله ... 🖊حجت الاسلام حسین عباسی اصل __ ⚫️ ▪️ eitaa.com/mirras ▪️ sapp.ir/mirras
⚫️ مظلومانه شماری از نیروی مسلح و مردم عزیزمان را در حادثه‌ تروریستی‌اهواز تسلیت‌عرض مینماییم. ▪️ @mirras
💎 🔍 بررسی شاخص‌های جامعه مدنی _ 🗂 در ادامه پست گذشته پس از بررسی شاخص‌های جامعه‌النبی در این پست قصد داریم به بررسی شاخص‌های جامعه مدنی بپردازیم. 🔴 شاخص اول: 🔻 یکی از مولفه‌های مهم در جامعه مدنی پافشاری بر اصول علمی ست.علم‌گرایی اگرچه نجات‌دهنده غرب از چنگال بوده اما یکی از عوامل سقوط آن به ورطه است. 🔻 (مبدع بحث علم گرایی)تغییر به وجود آمده درعلم قبل وبعد از رنسانس را این گونه ترسیم می‌نماید«تاالان مادنبال علم بودیم که به برسیم وبزرگی خدا را درک کنیم اما از این پس ما دنبال علمی می‌رویم که طبیعت را بدست خود بگیریم و آن را کنیم.» 🔻 اگر ظاهر زیبایی علم‌گرایی شکافته شود به می‌رسیم. یعنی انسان تنها چیزی را باور می‌کند که آن را حس کند.عمق حس‌گرایی غالب در جامعه مدنی دراین جمله است: «من خدا را زمانی باور می‌کنم که زیر تیغ جراحی بیاورم» 🔻 قطعاً این شاخصه با که تلفیق ، و رسیدن به علم حقیقی بود در تعارض شدید است. 🔴 شاخص دوم : 🔻بعدازاینکه فلاسفه‌غرب به این نتیجه رسیدند تنها راه سعادت انسان، است و هر سود وضرری را تنها با گزاره‌های علمی میپذیرفتند در زمینه‌های اخلاقی نیز انسان را تنها معیار تشخیص خوب و بد معرفی کردند. به طوریکه بنتام اعلام کرد:« یعنی و یعنی » و اعلام کردند: «هرگونه باید و نبایدی که مانعی بر سر راه بروز انسان باشد،باید نفی ‌شود.» 🔻 اگر چه لذت‌طلبی نیز یکی از راه‌های نجات از دستورات غیر انسانی کلیسا و احترام به لذت‌های انسانی بود اما قطعاً بدون مرز و حدود یک سیر قهقرایی ست که ابتدای آن مخالفت با دستورات الهی و انتهای آن تبدیل شدن انسان به یک است که هیچ امری برای او نشدنی نیست. .... 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۰ 🖋حجت‌الاسلام عباسی اصل _ ⚫️ ▪️ eitaa.com/mirras ▪️ sapp.ir/mirras
👤 🔘 اومانیست‌ها در زمینه‌های اخلاقی انسان را تنها معیار تشخیص خوب و بد معرفی کردند. به طوریکه اعلام کرد:« یعنی و یعنی » و اعلام کردند:« هرگونه باید و نبایدی که مانعی بر سر راه بروز انسان باشد، باید نفی ‌شود. » ▪️ @mirras
🌷 بسم رب الشهدا و الصدیقین 🌷 🇮🇷شهدا به نظاره نشسته‌اند تا حافظان خونشان را بنگرند (امام‌خمینی‌ره) 🌷 پیکرهای پاک و مطهر ۲۵ شهید حادثه تروریستی اهواز ... ▪️زمان و مکان: دوشنبه ۲ مهرماه۱۳۹۷ ساعت 8:30 ، از مقابل حسینیه ثارالله اهواز ▪️ @mirras
⛔️ 🔍بخش‌سوم: انسان‌شناسی غربی 🔻همانطور که بیان شد دوران که بر اساس ضدیت با دین انحرافی مسیحیت تحقق پیدا کرد، خود مقدمه‌ای برای ظهور و بروز یک پدیده فرهنگی به نام اومانیست شد، این پدیده نیز ضمن‌تبیین‌یک نوع نگاه خاص ‌به‌جهان‌یک‌نوع انسان‌شناسی مبتنی بر انسان محوری و ارائه نمود.که‌به‌علت ظاهر بسیار دلنشین و خود، به سرعت فراگیر شد. 🔻 اگر انسان‌شناسی تجربی را به بذر و دانه درختی تشبیه کرد که اگر در یک تمدن کاشته شود، می‌توان فرایند ریشه دواندن تا ثمره دادند را به صورت ذیل تشبیه نمود : 🔴 انسان‌شناسی‌غربی و ثمرات آن 🌳 درخت: و حواس پنج‌گانه اعم از قدرت لامسه، شنوایی، بویایی، بینایی و چشایی که جایگاه کلیدی در این نوع انسان‌شناسی دارد به گونه‌ای اگر واقعیت مسلمی با حواس پنج گانه تایید نشود،آن واقعیت مورد تردید قرار می گیرد. 🌳 درخت: و انسان مداری است، تفکری که انسان را موجودی مستقل در تشخیص و تعیین راه سعادت و می‌داند و این گونه هر نوع دین و دین گرایی را منکر می شود. 🌱 درخت: و و است که هر کدام از تفکر نشات می گیرند. 🍃 درخت :بحران معرفی اعم از و‌بحران اخلاقی اعم از اصالت و اصالت سود را شامل می‌شود. 🍎 : و را باید ثمره انسان‌شناسی غربی دانست. 🔻در پست آینده بر اساس تصویر زیر ضمن بررسی بخش‌های مختلف به تشریح و بررسی قسمت‌های مختلف می‌پردازیم‌. 📒جزوه سقوط انسانیت،صفحه۱۳ ✍🏻حجت‌الاسلام حسین عباسی اصل _ 💎 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍 بخش سوم : 🔻 انسان‌شناسی‌غربی 🔴 شبیه‌سازی و ثمرات آن 💎 @mirras
💠 💠 (1) 💎 جمع‌بندی : 🔷 تحت ‌عنوان قاعده سبب لغزش حضرت آدم(ع) شد و خداوند در قرآن مجید انسان را از لغزش مجدد توسط شیطان تحذیر داده است و طبیعتاً شیطان از همان جایی که حضرت آدم را فریفت به سراغ بشریت می‌آید و از همان قاعده تحریص ضربه خود را می زند. 🔹 در یک بررسی مشاهده می‌شود که آنچه امروز در تاروپود نظام‌های اجتماعی و طرح‌ ریزی‌های اجتماعی و سبک زندگی فردی نفوذ پیداکرده است همین مساله است، که بانک‌ها و تشویق جامعه برای درآمد بیشتر و جایزه‌های بیشتر از طریق تبلیغات‌ها، نوعی « اصالت سود» را در جامعه رقم می‌زند و این سیستم « اقتصاد محور» تنها قادر به تربیت انسان اقتصاد محور است. 🔹 چیزی جزء پول و سود نمی داند و نمی خواهد. به این ترتیب بسیاری از روابط انسانی بین هم‌نوعان و حتی بین والدین‌ و فرزندان به چالش کشیده می‌شود، چرا که پشت اینگونه ارتباط ‌ها هیچ سودی وجود ندارد. 🔹 اما در سبک‌زندگی‌اسلامی توصیه خداوند به حضرت آدم مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که خداوند راه رسیدن به رفاه را درمقابل تحریص شیطانی،تبعیت از شریعت بیان می‌کندو عدم تبعیت از را عامل اصلی عدم معرفی می کند. 🔹براساس‌همین تاریخ‌سبک‌زندگی دو اصل در مبانی‌سبک‌زندگی و اصل در انسان ایمانی مورد مداقه قرار می‌گیرند،که بر اساس آن طرح‌ریزی‌سبک‌زندگی در سه سطح : 🔹 فردی : تربیت انسان 🔹 خانوادگی : خانواده 🔹 اجتماعی : جامعه هدف گذاری خواهدشد که اینگونه فرهنگ تزکیه و تعهد و ایثار ترویج می شود. ان شاالله ✍🏻 حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
📝 " " (۴) 💠 در ادامه مباحث " تاریخ سبک زندگی " به زندگانی (ع) می‌رسیم. 💫بعد از بررسی آیات قرآنی ٬ در ادامه نکاتی را مطرح خواهیم کرد: ✨ بسم الله الرحمن الرحیم قٰالَ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْراً فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى‌ اَللّٰهُ أَنْ‌يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعاً إِنَّهُ‌هُوَاَلْعَلِيمُ‌اَلْحَكِيمُ ﴿۸۳﴾ [یعقوب] گفت:«[چنین نیست] بلکه نفس شما امرى [نادرست ] را براى شما آراسته است. پس [صبر من] صبرى نیکوست.امید که خدا همه آنان را به سوى من [باز] آورد،که او داناى‌حکیم است.» (۸۳) قٰالَ إِنَّمٰا أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اَللّٰهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اَللّٰهِ مٰا لاٰ تَعْلَمُونَ ﴿۸۶﴾ گفت: «من شکایت غم و اندوه خود را پیش خدا مى برم، و از[عنایت ] خدا چیزى مى دانم که شما نمى دانید. (۸۶) 💠 یعنی نفس توجیه‌گر 💠 نفس مسوّله 👇 🔹پروژه بافت انواع بهانه‌ها و شواهد تاریخی 🔹 بالابردن مزیت‌ها برای چشم پوشی از حق صرفا جهت⬅ 💠 اگر نفس مسوله در وجود آدمی خاموش باشد٬ آن فرد دارای صبر جمیلی خواهد بود. 💠 انواع صبر⬅ 🔹صبر بر 🔹صبر بر 🔹صبر بر 💠 در آیه ۸۶ سوره یوسف از صحبت به میان شده است. 💎 نتیجه‌ عمل به موارد زیر است: 1⃣ صبر + شکایت به خدا 🔹 یعنی 👇 گفتن غم‌واندوه خود فقط به خدا ؛ 2⃣ عدم تبعیت از نفس مسوله 💠 بالاتر مقام صبر٬ مقام رضاست؛ اما همین عمل صبر است که ما را برای رسیدن به مراحل بالاتر ثابت قدم و استوار می‌کند. ... 🔹 ✍ حجت‌الاسلام عباسی‌اصل_مرداد۹۵ _ 💠 " درسنامه حیات و بندگی " را روزهای جمعه‌ از کانال اندیشکده سبک زندگی دنبال کنید . 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🔷 : 💠 تخصصی‌ترین کانال در حوزه سبک زندگی اسلامی با رویکرد قرآن‌ پژوهی در بین هزاران کانال باید ❤️ به کانالی داد که ثمره آن تاملات‌زندگی‌ساز باشد. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 🔍 بررسی شاخص‌های جامعه مدنی _ 🗂 در ادامه پست گذشته پس از بررسی دو شاخص‌ جامعه‌ مدنی در این پست به بررسی شاخص‌ سوم یعنی سودطلبی میپردازیم. 💎 مطالعه پست گذشته : 🔗 eitaa.com/mirras/1122 💎 شاخص سوم : 💠 انسانها درجامعه مدنی تنها به دنبال سود، درآمد و یا برتری مادی هستند و کارها تنها با میزان سودشان اهمیت پیدا می‌کنند، سود تنها دلیل انتخاب رشته تحصیلی، شغل و...است واز آنجایی که و با هم رابطه مستقیم دارند،. چرا که قدرت یا کلید رسیدن به سود است یا نتیجه سود طلبی . 💠 برای مثال پرداخت هزینه های هنگفت نامزد‌های تبلیغاتی توسط یک تاجر یا نماینده سیاسی در غرب تنهابا همین مولفه قابل توجیه است. 🔴این شاخص دقیقاً در مقابل شاخص در مدینه النبی است چرا که معنی عدالت قرار گرفتن هرچیزی بر سر جای خودش است. در این زمینه خمس و زکات به صورت خاص و انفاق وصدقه به صورت عام راه‌های تحقق عدالت وزمینه تحقق آن درجامعه میباشند. 💠 اما در جامعه مدنی، که نظام اقتصادی آن یا سرمایه داری است، قوانین مالی تنها به سود افراد صاحبان سرمایه بیشتر است و به همین دلیل است که می‌بینیم، انسان‌های جهان در کشورهایی هستند که انسان‌های جهان درآن کشورزندگی میکنند. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۱ 🖋حجت‌الاسلام عباسی اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
باعث ایجاد نظام طبقاتی میشود. لذا انسان‌های جهان در کشورهایی‌ هستند که انسان‌های جهان درآن زندگی میکنند. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🔴 جامعه‌ای که درآن گروهی سیر و گروهی گرسنه باشند ، جامعه اسلامی نیست.  🔻  💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras  
⛔️ 🔍 بخش سوم : انسان‌شناسی غربی (تجربی و حسی) در پست گذشته انسان‌شناسی غربی و ثمرات آن را به یک درخت تشبیه کردیم و قرار شد در پست‌های بعدی هریک از اجزای درخت انسان شناسی غربی را بررسی کنیم . 💎 مطالعه پست گذشته 🔗 eitaa.com/mirras/1125 🔹در این شبیه‌سازی، اومانیست به عنوان تنه این درخت معرفی میشود که در این پست به بررسی آن میپردازیم. تفکری که انسان را موجودی مستقل در تشخیص و تعیین راه سعادت و واضع حقیقت میداند و اینگونه هر نوع دین و دین گرایی را منکر میشود. 🔻 1⃣ : ساینتیسم (Scientism) به معنای از کلمه‌ساینس(Science) به معنای علم‌ گرفته‌ شده‌ است. در عرصه و شناخت حقایق، رویکردی علم‌گرا و خردگرا دارد، به این معنی که اومانیسم روش‌های علوم طبیعی را برتر از تمامی روش‌های جستجوی حقیقت می‌داند و تنها روش‌های تجربی‌و را جهت قبول‌یا‌ رد‌تمامی ابعاد‌فیزیکی،‌اجتماعی، فرهنگی و روانی انسان معتبر می‌داند. 🔻تمدن غرب که اومانیسم را به عنوان یک شیوه نگرش به جهان و انسان پذیرفته است، تنها راه پذیرفتن حقایق را توسل به علم و تایید با چهار چوب های علمی می‌داند مثلاً « » مبدع نظریه ساینتیسم معتقد بود که:«دانش حقیقی تنها از راه تجربه حسی حاصل می‌شود». 🔻 اگر‌چه‌ ساینتیسم‌ در‌ واکنش‌ به‌ دوران بوده است، اما علوم تجربی از آنجایی که با هدف شناخت جهان و مهار طبیعت به روی کار آمد موفقیت‌های چشم گیری را برای غرب به دست آورد.لذا سریع به یک منبع معرفتی اصیل تبدیل شد و اعلام کردند که :«چیزی که با سر پنجه قدرت عقلانی بشر قابل کشف نباشد وجود ندارد.» در همین زمینه نیز می‌گوید :«همه علومی که منبع یا روش یا نتیجه آن با یکی از‌حواس پنجگانه سروکار‌ندارد‌باطل و‌پر‌از اشتباه‌است.» 🔻با توجه به این نظریات روشن می‌گردد که اومانیست‌ها برای حقیقت‌یابی، خود را به علم و آن هم علمی تجربی و حسی مبتنی بر آزمایش و تجربه مقید می نماید و هر پدیده ای را که قابل حس و تجربه نباشد،غیر علمی و در نتیجه غیر حقیقی و غیر قابل اعتماد معرفی می‌کنند. 🔻لذا با نگاهی به غربی می‌توان فهمید که از دل اومانیست و اومانیست از ریشه‌های گرایی و انحصار منبع شناخت به حس بیرون آمده است. 📒جزوه سقوط انسانیت،صفحه۱۴ 🖋 حجت‌الاسلام عباسی اصل __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
♨️ با اعتقادِ راسخ به فلسفهٔ اثبات‌گرایی ( ) معتقد بود باید برایِ علومِ انسانی نیز حیثیتی مشابهِ علومِ تجربی قایل شد، به این معنی که علومِ انسانی نیز باید از ابزارِ پژوهشِ تجربی استفاده کنند. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🍏 #طیبات_حیات 🍁 تدابیری درفصل #پاییز 👇👇👇
🍏 🍂تدابیری در فصل . ✨امام علی (ع)میفرمایند: ✨آغاز سرما (فصل پاييز) خود را از سرما نگه داريد و در آخرش (فصل بهار) خود را به آن بسپاريد ؛ زيرا سرما با تن ها همان مى كند كه با شاخه هاى درخت : در آغاز مى سوزاند و در پايان، به برگ و بار مى نشاند . 📚غررالحکم ودررالکلم. 🍁از دیدگاه طب سنتی-اسلامی هر فصل سال، دارای تعریف، اقتضائات و مزاج خاصی است که آن را از سایر فصول متمایز نموده و بر همین اساس، توصیه‌ها و تدابیر خاصی بر آن مترتّب است که ضامن حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری و یا به‌حداقل‌رساندن عوارض و پیامدهای آن است. 🍁اغلب حکما مزاج فصل پاییز را مزاج سرد و خشک دانسته‌اندواین فصل را به دلیل متغیر بودن هوادرطول روز و...فصل می دانند . 🍁تدابیر وتوصیه هایی درفصل پاییز : 🌭🍕پرهیز از خوردن فست فود وغذاهای منجمد ومانده پرهیز از مصرف گوشت گاو وگوساله . 🍶پرهیز از مصرف غذاهای سرد، ترشیجات ،لبنیات ، میوه های ترش وتابستانی 🔻🍲مصرف غذاهای گرم ومرطوب همچون آش ،حلیم ،جگر،گوشت گوسفندی ، عسل ،روغن حیوانی ،میوه های فصل همچون انار شیرین وگلابی زردک وشلغم و.. 🔻🍈چرب کردن پوست با روغن هایی همچون بنفشه، زیتون وبادام برای جلوگیری ازخشکی پوست . 🔻🏋ورزش کردن 🔻💉درصورت عدم ضرورت پرهیز از فصد وحجامت 🔻🌪حفظ بدن ازسرمای بامداد وگرمای میان روز وپوشاندن سر. 🔻🛌پرهیز از پرخوابی، پرخوری وخواب روز . 🔻💐استفاده از عطرهای گرم مانند گلاب ونرگس ویاس. 🔻🛀پرهیز ازاستحمام با آب سرد یا خوابیدن درمکان سرد. 🔻☕️پرهیز از مصرف زیاد قهوه وچای ومصرف چای های مناسب فصل مانند چای گل گاوزبان چای بنفشه وعسل چای مخلوط نعنا پونه آویشن مرزنجوش برای درمان سرماخوردگی ، چای مخلوط پنیرک وختمی وعسل برای درمان سرفه های خشک . __ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
📜 📨 امام‌علی‌علیه‌السلام: 📩 ای‌فرزند‌آدم! آنچه را که بیش از نیاز خود فراهم سازی برای دیگران اندوخته ای. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
🔔 باماهمراه باشید ... 🔷 🗓 چهارشنبه‌ها👇 در‌کانالِ‌اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔹شروع مبحث جدید 👇: 🔹 فردی‌ و اجتماعی درتمدن اسلامی وغرب 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
‍ ‍💠 💠 🔷 انسان موجودی و الگوطلب است‌ تاریخ اسوه‌پذیری انسان با تاریخ حیاتش همراه بوده است که پیامبر بودن اولین انسان و حضور پیامبری معصوم برای هدایت بشری، حاکی از این مهم می باشد. 🔹از قرن15و پس از تحولات‌تمدنی در غرب تطور الگوطلبی انسان‌ها به الگوطلبی جوامع رسید،که بهترین سند این مدعا تصویب جهانی « » کشورها با هدف ارزیابی و الگوسازی از جامعه ها در « » در سال 1996و تسری آن به کل جهان است. 🔹تدوین‌وترویج شاخص‌های توسعه‌یافتگی و ایجاد تشنگی در دولت‌ها برای رسیدن به آن سبب شد تا کشورها نیز محقق کردن این شاخصه‌ها را از مردم طلب کرده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاخصه‌های تعیین شده، در مغز استخوان مردم و جامعه نفوذ کرده و سبک زندگی نوینی را ترسیم نماید. 🔹با این توضیح مختصر اهمیت تدوین و ترویج شاخص‌ها روشن و علت پیش‌گامی غرب در این امر مهم واضح می‌گردد. اما قطعا دلیل تعلل نظام جمهوری اسلامی را در تبیین شاخص‌های روشن و برگرفته از ادبیات دینی و گفتمانی را باید در نبود یک نیروی انقلابی در راس نهادهای برنامه‌ریز نظام از اول انقلاب و بعد از ترور روشن‌فطرتان و روشنفکران انقلابی مانندمرحوم مطهری و بهشتی، تاکنون جستجو کرد. 🔹در این نشست به معرفی شاخص‌ های توسعه‌یافتگی غرب، عواقب و لطمات آن اشاره و بعد از اثبات ضرورت منتفی شدن آنها به تبیین و اثبات شاخص ‌های رشد یافتگی برگرفته از ایات 29و30 سوره فتح میپردازیم. 🔹آنچه که امروز به عنوان شاخصه‌ های توسعه ‌یافتگی توسط نهادهای بین‌المللی به عنوان شاخص‌‌های جهانی مطرح می‌شود، قطعا برگرفته از میزان شناخت آنها از داشته‌ها و نیاز های انسان می ‌باشد که متاسفانه در خوش‌بینانه‌ترین شرایط تنها به 16% محدود است. 🔹 غرب تنها با شناخت 16درصدی از انسان اقدام به طراحی الگو برای انسان و جامعه انسانی کرده‌اند که این میزان تنها در محدوده حیوانیت انسان می‌باشد. در این‌ صورت هر گونه مهندسی برای طرح‌ریزی سبک زندگی مبتنی بر آیه 15 سوره فاطر ( يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ) جز عجز و ناتوانی حاصلی نخواهد داشت، چراکه ویژگی حتمی طرح‌ریزی بدون بر انسان، در دنیا و در آخرت است. ✍🏻 حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل _ 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras
💎 هرگونه مهندسی برای طرح‌ریزی سبک زندگی مبتنی بر آیه 15 سوره فاطر جز عجز و ناتوانی حاصلی نخواهد داشت، چراکه ویژگی حتمی طرح‌ریزی بدون بر انسان، در دنیا و در آخرت است. 💠 🔍www.mirras.ir 🔸️eitaa.com/mirras