eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 💠 پست قبل را اینجا👇بخوانید 🔸 eitaa.com/mirras/1423 ✅علم تاریخ یکی از علوم بسیار مفید برای جامعه بشری است به شرط آنکه باشد. ولی علم تاریخ امروز اعم از تاریخ نافع و غیر نافع است⬇️ ◀️یکی از شاخص های 👈"تبدیل مساله غیرضروری و یا با اولویت دوم و سوم به اولویت اول" است↪️ صدمات این شاخص: ۱. هزارن ریز موضوع، حول آن مساله غیرضروری تولید و به عنوان علم، به مخاطبان ارائه شود، به گونه ای که دانش اموختگان آن علم بعد از گذشت ده ها سال، متوجه می شوند چیزی جز آن ریز موضوعات بدون اولویت نیاموخته اند. ۲. نام آن علم با آن موضوعات غیرضروری عجین شده و اصولا همگان آن علم را با آن موضوع غیر اصلی می شناسند، و هر کس در مقابل این تغلب مخرب بایستد و بر موضوع اصلی پافشاری کند به بی سوادی، غیر علمی بودن محکوم می شود. مثــــــال: به عنوان یکی از قدیمی ترین علم های نافع که جزو ابزارهای تبلغی بوده، هدفی جز و اصلاح روند موجود فردی و اجتماعی نداشته است، اما امروز بررسی آثار باستانی به عنوان یک موضوع فرعی، تبدیل به موضوع اصلی شده است، بدون آنکه به دنبال اثر تربیتی خاصی بر جامعه و فرد باشد↪️ جالب آنکه اخیرا در زیر مجموعه ای باستان شناسی، رشته ای به نام «» تولید شده است که به بررسی تجمل در طول تاریخ و شناخت ابزارهای تجمل اعم از مرکب ها و تزئئنات شهری و خانگی می پردازد! ⁉️این رشته به عنوان آخرین رشته تولید شده در دپارتمان های علمی جزو آخرین تلاش های علمی به حساب می آید که قابل تقدیر است اما سئوال اصلی اینجاست که 👈نتیجه این علم چیست و به سمت چه هدفی در حرکت است؟ در پاسخ می توان گفت که متاسفانه خروجی این رشته مشروعیت بخشی به تجمل و به عنوان یک پدیده تاریخی است. تا اینجا روشن شد شاخص ، تبدیل شدن مسائل با اولویت سوم و چهارم آنها، به اولویت اول است. در علم تاریخ یکی از مصادیق آشکار آن موضوع « » است؛ تفصیل بیشتر👇 در ، روند روبه رشد تاریخ و جامعه ها بر اساس «ابزار ها و پیشرفت آنها» تعیین شده است مثلا در علم تاریخ امروز رشد بشریت بر اساس زندگی تقسیم بندی شده است. در این تقسیم بندی، تاریخ بر اساس پنج مرحله عصر حج، عصر آهن، عصر کشاورزی، عصر صنعت و عصر تکنولوژی تقسیم می شود و همه تلاش ها برای تعیین جزئیات این عصرها است↪️ قطعا تا اینجای کار مشکلی نیست اما مشکل از جای شروع می شود که پیشرفت در ابزار با پیشرفت و تکامل تاریخ و انسان عجین شده و پیشرفت ابزارها را مساوی با ها می دانند. در حالی که این مساله کاملا غلط است. 🔹 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 🔹 جزوه‌تاریخ‌سبک‌زندگی _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📝 🔷قوَّت شناسی: 🔹همانطور که بیان گردید به معنای شناخت استعداد و می باشد که باقی ظرفیت ها به تبع آن نقش پیدا می کنند. 🔹 یکی از قوّت ها و ظرفیت های عالم هستی «اصل ترحُّم » است. 👈 از آیه ی 💡«بسم الله الرحمن الرحیم » استنباط می شود. این آیه ی آغازگر قرآن از بین هزار و یک صفت الهی، دو صفت « و » را آورده و حاکی از آن است که خداوند همه فعالیت های خود را با رحمانیّت و رحیمیّت صورت می دهد. 🔏نکته ی کلیدی آن است که: خداوند دو نوع فعالیت کلان دارد که همه ی فعالیت ها در زیر مجموعه ی این دو میباشند: 1⃣ : «به معنای خلق همه چیز در همه ی زمان ها است» 2⃣ : «به معنای پرورش لحظه به لحظه و مدیریت مخلوق برای نیل به هدف اصلی اش» 🔆روشن‌تر آنکه : یعنی کارگردانیِ عالم هستی برای رساندن مخلوق به ، که مربی بودن از این حیث در انحصار خداوند است. ☑️نتیجه آنکه خداوند همه فعالیت ها را در کمال رحمانیّت و رحیمیّت الهی رقم می زند و همه صفات دیگر الهی مانند قهاریّت و جیاریّت الهی در حول و زیر سایه رحمانیّت و رحیمیّت الهی تعریف می شود. 🗞تدوین اصل ترحُّم_حجة الاسلام عباسی اصل. 🆔 @N_sobhany _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔽 🔎 💡حوزه فکر: 🔶 :سال 1300تا 1357(ه.ش) 🔻در این دوره دیگر موضوعیتی ندارد و همه چیزغربی شده است.به طوری که تعداد زیادی از کابینه محمد رضا شاه بودند. اما درسال1357 امام از دل مردم برخاست و تمام نقشه های ‌آنان را نقشه بر آب کرد. 🔶 : سال 1357 تا اکنون 🔻 پس ازسرنگونی شاه درانقلاب اسلامی جریان به حیاتش ادامه داد وپروژه سبک زندگی را اگرچه باسرعت کم اما پیش میبرد. 🔻روزی درقالب مانند: دولت . 🔻روزی درقالب مانند روزنامه‌های جریان که بنگاه علیه اعتقادات دینی بود. 🔻 و روزی در غالب که بدترین مضامین اخلاقی رادرسینما منتشرمیکردند. 💠 لذامیتوان نتیجه گرفت که استفاده از آلتی به نام روشنفکران برای این بود که سبک زندگی مسلمانان را عوض کنند و در واقع روشنفکران وظیفه‌ای جزفراهم سازی زندگی را نداشتند. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۲۰ 🖋حسین عباسی اصل ارتباط با ادمین: @Anti_khas _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔎بررسی مولفه های #هنر_اسلامی و #هنر_غربی #هنر_اسلامی مبتنی بر نفس مطمئنه و هنر غربی مبتنی بر نفس اماره است. _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ 🔍 🔻قطعاً مولفه‌های که همان انسان‌شناسی‌ غربی است، مولفه‌هایی ضد دین و مخالف انسان‌شناسی‌اسلامی‌ و‌ وحیانی است، که در این قسمت به بررسی تطبیقی این دو با هم می‌پردازیم : 1⃣ : 🔻انسان‌شناسی‌غربی معتقد به نفی هرگونه ارجاع به ماوراطبیعه و وحی گرایی با انحصار در منبع شناخت است.همانطور که آگوست‌ می‌گوید:«علم، پدر طبیعت را از شغلش منفصل کرد و او را به محل انزوا سوق داد و در حالی که از خدمات موقت او اظهار تشکر کرد» 🔻این جمله به این معنی است که، علم تمام سؤالات‌ بشر را پاسخ خواهد‌ داد و عقل‌ بشری هر مشکلی را از پیش پای انسان بر خواهد داشت. در حالیکه انسان‌ شناسی‌ اسلامی معتقد است، انبیاء آمده‌اند تا مطالبی را که عقل‌ بشر قادر به درک آن‌ها نیست را به ما بیاموزند. «كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِّنكُمْ يَتْلُواْ عَلَيْكُمْ ءَايَاتِنَا وَ يُزَكِّيكُمْ وَ يُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَ الحِْكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُواْ تَعْلَمُونَ .» (۱۵۱ بقره) همانگونه كه رسولى از خودتان در ميان شما فرستاديم؛ تا آيات ما را بر شما بخواند؛ و شما را پاك كند؛ و به شما، كتاب و حكمت بياموزد؛ و آنچه را نمی‌دانستيد، به شما ياد دهد. 🔻مصداق روشن از مواردی که عقل بشری نمی‌تواند بشناسد، انسان و راه سعادت اوست، که تمدن غرب هر چه بیشتر در باتلاق شناخت انسان دست و پا می زند سرگردان‌تر می‌شود. 📒جزوه سقوط انسانیت ✍حجه الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
♨️آگوست‌کنت؛فیلسوف‌فرانسوی: 🔻« #علم،پدرطبیعت را از شغلش منفصل‌کرد و او را به محل انزوا سوق داد و درحالیکه از خدمات موقت او اظهار تشکر کرد» _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 💠 (۲) 🔷 یکی دیگر از مستندهایی که بررسی آن می‌تواند به فهم اهمیت مهندسی طرح‌ریزی سبک‌ زندگی در غرب کمک شایانی کند، مستند «سقوط تمدن غرب آیا قابل تکرار است» می‌باشد. 🔹این مستند توسط نایل فرگوسن مبتنی بر کتابش با همین عنوان ساخته و پخش گردید. با توجه تاثیرگذاری بالای او به عنوان یک اندیشمند سیاست های آمریکا، این مستند را باید به عنوان یک دستور کار برای نهادی آمریکایی دانست. 🔹در این مستند کارگردان شش عامل سروری تمدن غرب بر سایر تمدن ها را بر می‌شمارد که یکی از این آنها می‌باشد. او معتقد است تا زمانیکه مردم جهان برای هرچه بیشتر غربی‌شدن از خرید لذت می‌برند، تمدن غرب همچنان به عنوان تمدن غالب خواهد بود. 🔹لذا باید معتقد شد که غرب برای حفظ رکن قدرت خود از تمام ابزارهای سخت افزاری و نرم‌افزاری برای نهادینه کردن لذت مصرف‌گرایی استفاده نماید. و این مساله جز با تحریک و ترویج پنهان اصالت قدرت وطرح‌ریزی اجتماعی به سمت مصرف گرایی است. 🔹 با ترویج انانیت انسانی حس قدرت با اصرار بر نمایش قدرت از طریق تمسک به نیروی‌اقتصادی و نیروی‌انسانی فعال میشود. به بیان دیگر در پشت پرده بسیاری از های انسانی اصالت قدرت و لذت از نمایش قدرت وجود دارد. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
♨️ مستند «سقوط تمدن غرب آیا قابل تکرار است؟» 🔻 ساخته‌ی #نایل‌فرگوسن 🔺در این مستند کارگردان شش عامل سروری تمدن غرب بر دیگر تمدن ها را برمی‌شمارد که یکی از این آنها #مصرف‌گرایی است. _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 #یک_آیه يُرَاءُونَ النَّاسَ وَلَا يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا... ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺮﺩم ﺭﻳﺎﻛﺎﺭﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ;ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﻧﻤﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ... «سوره ی نساء آیه ی ۱۴۲»🌹 +مــــا برای رضایـــت همه برای دیده شدن پیش همه بــــرای دل بـــــردن از همه زنــــــدگی کردیم الا خدا... ♥️ #دل_را_به_خدا_بسپار
📚 💠 پست قبل را اینجا👇بخوانید 🔸 eitaa.com/mirras/1442 ✅قرآن که سردمدار معرفی است، اولویت در رشد و پیشرفت بشریت را از «محوریت ابزار » به «تکامل بشریت» تبدیل کرده است. این اولویت به خوبی در آیه۳۶ سوره ق دیده می شود: «وَ كَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنهم بَطْشا فَنَقَّبُوا فىِ الْبِلَادِ هَلْ مِن محَّيص»↪️ «چه بسيار اقوامى را كه پيش از آنها هلاك كرديم، اقوامى كه از آنان قويتر بودند و شهرها (و كشورها) را گشودند؛ آيا راه فرارى وجود دارد». ⬅️این آیه روشن می کند ضمن اهمیت ابزارها، اولویت اول، و انسان ها است؛ به این معنا که خداوند شاخصه هایی را به عنوان شاخصه های صعود و سقوط تعیین کرده است که هر موقع تمدنی به آنها رسید و یا از آنها دور شد، و و تمدنی را درک کرده است. ✅ قرآن در آیه بعد و انحطاط جامعه بشری را بیان می کند: «إِنَّ فىِ ذَالِكَ لَذِكْرَى لِمَن كاَنَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شَهِيدٌ» «در اين تذكّرى است براى آن كس كه عقل دارد، يا گوش دل فرادهد در حالى كه حاضر باشد!» ✅ خداوند در این آیه ۲ شاخص را در صورت فعالیت سازنده، به عنوان ابزار رشد معرفی می کند: ۱. قلب 👈 به معناى نيرويى كه آدمى به وسيله آن به تعقل می پردازد و حق از باطل را تمیز می دهد. ۲. سمع 👈 به معنای گوش دادن. (اهل شنیدن، عموما تشنه یادگیری حق هستند). ✅ در اين آيه برای نجات جوامع ۲ راه یا معرفی شده است، به نظر می رسد این مساله از آن جهت است که 👈 انسان ها و جوامع یا: ۱. داراى عقل هستند و با «حق یاب» می شوند و به آن عمل کنند یا ۲. اهل شنیدن بوده و «حق جو» هستند و به آن عمل می کنند که⬅️ قطعا از راه شنیدن قدم اول در حق یابی با تعقل است و ⬅️به همین دلیل است که در آیه کلمه قلب بر سمع مقدم شده است. 👈خلاصه: ✅ قرآن به زبان امروز شاخصه‌های تمدنهای هلاک شده را « »و« » میداند. 🔹 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 🔹 جزوه‌تاریخ‌سبک‌زندگی _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📃 🔷در طول تاریخ انسان ها در رابطه با خداوند به سه گروه تقسیم می‌شدند: ⬅️گروه اول : « » که خداوند را نه در مقام و نه در مقام قبول نداشته اند. ⬅️گروه دوم : « » که خداوند را تنها در مقام قبول داشته و را منکر و یا در اختیار بت ها می دانستند. ⬅️گروه سوم : « » که خداوند را در مقام خالق و ربوبیت قبول داشته اند. که در این گروه نیز طبقات مختلف، نسبت به میزان پذیرش ربوبیت وجود دارد: 👈 عده ای تنها ربوبیت الهی را در مقام «علم» قبول دارند که غالب مسلمانان هستند. 👈 عده ای دیگر نه تنها در مقام «علم» بلکه در مقام «عمل» هم قبول دارند و این ویژگی «مومنان »است . ✳️ لذا میزان انسان به میزان باور و رضایت قلبی الهی است که اصرار مومنان در مناجات ها بر واژه «رب» از این حیث می باشد. 🗞جزوه تدوین اصل ترحم‌. حجة الاسلام عباسی اصل. _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔷 ⁉️ یک سوال می‌توان مطرح کردکه چرا هنراسلامی درقالب وگنبد است؟ 🔹 هم ازلحاظ لغوی،هم ظاهری و هندسی حاوی پیام است ؛ محراب به معنی است. 🔹یعنی کسی که وارد می‌شود باید وارد شود. 🔹شکل محراب و گنبد معنی آیه" " را میرساند. این آیه کلیدی‌ترین آیه و پیام در حوزه هنر اسلامی است. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۲۱ 🖋حسین عباسی اصل ارتباط با ادمین: @Anti_khas _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
کسی که وارد #محراب می شود باید وارد #جنگ_با_شیطان شود. _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍 2⃣ : 🔻 انسان‌شناسی‌غربی، انسان را تنها در بعد جسمانی تعریف می‌کند و راه سعادت او را آزادی‌تام و غوطه‌وری در لذائذ‌ دنیایی‌ و جسمی می‌داند و معتقد است که جهان ایده‌آل، جهانی است که در آن هرگونه باید و نبایدی که مانعی بر سر راه ارضاء امیال‌ غریزی‌ انسان باشد نفی شود. 🔻همانطور که اندیشمند معروف‌ غربی : « در مفهوم کلمه یعنی خارجی، آن موانعی که بخشی از قدرت انسان در انجام آنچه می‌خواهد را سلب میکند». غرب برای جلوگیری از هرج‌ و مرج‌ حیوانی اقدام به تعیین محدوده آزادی فرد نمود و اعلام کرد «انسان آزاد است تا جایی که مزاحم آزادی دیگری نشود» موارد ذکر شده دقیقاً درتقابل با انسان‌ شناسی‌ اسلام است که معتقد‌ است : 🔻 انسان موجودی دو بعدی متشکل از روح و جسم است و به تبع آن نیازهای انسان نیز به دو دسته روحی و جسمی تقسیم می‌شود که در نیازهای جسمی بین انسان و حیوان شباهت وجود‌ دارد ولی نیازهای‌ روحی مختص به انسان و انسانیت اوست. 🔻لذا در اسلام اولویت با نیازهای‌ روحی‌ست. اسلام کسانی را که تنها به نیازهای جسمی و لذائذ‌ دنیایی توجه می‌کنند و از نیازهای‌ روحی و حقیقت‌ وجودی خود غافل هستند، باعنوان یاد می‌کند چرا که حیوان استعداد‌ تکامل را ندارد اما انسان‌ حیوان‌صفت نه تنها از این استعداد استفاده نمی‌کند، بلکه آن را نادیده می‌گیرد و خلاف آن عمل‌ می‌کند. خداوند در قرآن می‌فرماید: ✨«وَلَقَدْذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ‌الْجِنِّ وَالْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لايَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لايُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لايَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ»(۱۷۹ الاعراف) 🔻به يقين، گروه بسيارى از جن و انس را براى دوزخ آفريديم؛ آن‌ها دلها [عقلها] يى دارند كه با آن (انديشه نمیکنند) و نمیفهمند؛ و چشمانى كه با آن نمیبينند؛ و گوشهايى كه با آن نمیشنوند؛ آن‌ها همچون چهارپايانند؛ بلكه گمراهتر! اينان همان‌غافلانند. 🔻در اسلام محدوده‌ آزادی به گونه‌ای ترسیم شده‌ است که نه تنها به دیگری لطمه نزند بلکه به انسانیت خود نیز تجاوز ننماید چرا که اگر انسان، خود را از دست داد، هیچ قیدی نمی تواند او را محدود نماید و صفات حیوانی او را کنترل نماید به عبارت دیگر در صورتی در جامعه دیگران توسط سایر انسان ها حفظ می شود که انسانیت فراگیر شود، قطعاً این راهکار در انسان‌شناسی ‌غربی مبتنی بر لیبرالیسم جای ندارد. 📒جزوه سقوط انسانیت ✍حجه الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
♨️ توماس هابز نویسنده‌و‌فیلسوف‌بریتانیایی 🔻 #آزادی در مفهوم کلمه یعنی فقدان‌ موانع‌ خارجی، آن موانعی که بخشی از قدرت‌ انسان در انجام آنچه می‌خواهد را سلب میکند». _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
برگزار می‌کند: چهل و نهمین نشست ماهیانه با موضوع : ⚠ از تکنولوژی چهارشنبه ۲۶ دی ماه _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 (۲) 🔷 در پست گذشته گفتیم که غرب برای حفظ رکن قدرت خود از تمام ابزارهای سخت افزاری و نرم‌افزاری برای نهادینه کردن لذت مصرفگرایی استفاده می کند و این مساله به کمک تحریک و ترویج پنهان اصالت قدرت وطرح‌ریزی اجتماعی به سمت مصرف گرایی است. اما در ادامه حرکت « لذت خرید برای غربی شدن» می توان به یکی از مجلات ایرانی به نام « ایده آل» اشاره کرد. 🔹 این مجله همین سیاست را با استفاده از قوی‌ترین عناصر روان‌شناختی دنبال می‌کند. با مصاحبه با و ترویج سبک زندگی غربی (پوشش ، سرگرمی ، تفریح و تغذیه و ...) و یا به استخدام روانشناسان مصاحبه‌های به اصطلاح علمی آنان در زمینه پوشش و حتی نوع خرید شلوار که در آن این گونه نقل شده است : پوشیدن شلوار جین و متنوع نشان دهنده سرزندگی و جوانی افراد است یا در جایی دیگر در مورد ابزار و شیوه آرایش‌مردانه‌وزنانه به سبک‌اروپایی می‌پردازد. 🔷 که در مجلات زرد دسته ‌بندی می‌شود خود را اینگونه تبلیغ می‌کند : 💬 «مجله ایده آل با مطالبي در زمينه هاي سلامت، زيبايي، تناسب اندام، ظاهر ايده آل، دكوراسيون و زندگي ايده آل در دسترس شماست».این مجله عموما در صفحات خود به ترویج سبک زندگی غربی تمام مولفه های آن مانند ، و...می‌پردازد. 🔹این مجله در مقاله سردبیر به زرد خوانده شدن این قبیل مجلات اعتراض کرد و فرهنگ اجتماعی را مقصر دانسته و راهکار آن را تغییر نگرش جامعه نسبت به واقعیات می داند. متاسفانه خطی که در این‌مجله دنبال میشود و جلوه دادن معایب سبک زندگی غربی و ترویج آن در جامعه است. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💬 «مجله ایده آل با مطالبي در زمينه هاي سلامت، زيبايي، تناسب اندام، ظاهر ايده آل، دكوراسيون و زندگي ايده آل در دسترس شماست».این مجله عموما در صفحات خود به ترویج سبک زندگی غربی تمام مولفه های آن مانند ، و...می‌پردازد.
...‌وَإِنْ‌تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا لاٰيَضُرُّكُمْ‌كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اَللّٰهَ بِمٰا يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ. (سوره آل‌عمران؛ آیه ۱۲۰) 🔹۲۷دی‌سالروزشهادت‌شهیدنواب‌صفوی
قال_عزوجل_بصوت_الشهید_جهاد_مغنیه.mp3
3M
💚 قال الله تعالی : مَن طَلَبَنی وَجَدَنی و مَن وَجَدَنی عَرَفَنی و مَن عَرَفَنی عَشَقَنی و مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ و مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ و مَن قَتَلتُهُ فَعَلیّ دِیتُهُ و مَن عَلَیَّ دِیتُهُ فَأنا دِیتُهُ 💠 #صوت_الشهید_جهاد_مغنیه ♥️ بمناسبت نزدیکی روز ولنتاین 🔑 #تلنگرهای_زندگی_ساز
📚 💠 پست قبل را اینجا👇بخوانید 🔸 eitaa.com/mirras/1456 ✅آنچه در مهم است، رشد و سقوط بشری است که با دو شاخصه «رشد عقل و سمع» ارزیابی شده و برآیند آن تبعیت از رهبران الهی است به این معنی که 👈 و سمعی یک تمدن تنها ۱ خروجی دارد و آن هم ایمان به خدا و فرستادگان اوست. ⬅️ لذا یک تمدن با تبعیت از رهبران الهی به سمت خود و رشد حقیقی حرکت کرده است که این دوره را می توان «» دوره ای که جامعه بشری توان درک حضور در را داشته است. ✅در مقابل می توان ناشی از و را که نتیجه ای آن انکار و رسالت نبوی است یعنی دوره دانست. ⬅️در این تلقی میزان رشد تکنولوژی و کشفیات علمی اهیمتی ندارد چرا که به بشر کمکی نکرده است اگر چه شاید همین پیشرفت های علمی سبب انکار خداوند شوند.👈 لذا باید بین توسعه ابزارهای بشری و رشد یا سقوط انسانی تفاوت قائل شد و آنچه که باید به عنوان اولویت اول و موضوع اصلی تاریخ باشد همین تکامل یا سقوط انسانی است. 🔹 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 🔹 جزوه‌تاریخ‌سبک‌زندگی _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ مردم چگونه میشود؟ 🔻اگر در جامعه نباشد، خواه از این جهت که رسوم و مقررات و سنن آن اجتماع منشأ بی‌عدالتی‌ها شده باشد و جامعه را منقسم کند به طبقه مرفه و مترف (راحت طلب) و طبقه محروم و بدبخت، و یا از این جهت که عدالت و دادگستری ضعیف باشد و برخی بر جان و مال و آبروی برخی دیگر ستم کنند، اخلاق اجتماعی مردم فاسد می‌گردد. 💬 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📒 📃 ♻️رحمانیت و رحیمیت الهی، در دو عرصه ی نظام هستی و نظام انسانی، قوت شناسی می‌گردد : 1⃣ : ✳️در قرآن حضرت موسی(ع)، خداوند را اینگونه معرفی می کند : او(خداوند) خلقت نظام هستی را به گونه‌ای رقم زده است که خلائق، تمام لوازم حیات، رشد و رسیدن به هدف اصلی را به صورت جامع و لطیف دارند. 👈(هود ۱۱۹ و ۱۱۸) ⚠️این نوع خلقت نشان از در هم آمیختگی و با محوریت ترحم الهی می‌باشد که نظام هستی با تمام پیچیدگی‌هایش، جزئی بیهوده یا مفقود شده ندارد . بلکه همه اجزا هستی با تجهیزات لازم به سوی هدف شان در حرکت اند. 2⃣ : 🔷خداوند هدف اصلی و نهایی خلقت انسان‌ها را درک «رحمانیت» الهی دانسته است 👈 (طه ۹ و ۵۰). به این معنا که : ✳️خداوندی که «رحیم» است قطعا کاری جز رحمت ندارد، لذا با رحمت خود، عالم را خلق کرد و سپس با همین رحمت انسان را در دامن نظام هستی رحیمانه خلق نمود 🔰درنتیجه انسانها اگر در عالم هستی چشم‌های حقیقت بین خود را باز کند چیزی جز تجلّی رحمانیت الهی درعالم نمی‌بیند و همین مسأله اسباب و الهی شدن آنان می‌شود . 🍃جان کلام آنکه در نظام هستی و انسانی جزیی پیدا نمی‌شود که برای ایفای نقش خود دچار بی مهری خالق شده باشد . _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 🔷هنر اسلامی به دنبال است اما هنر غربی به سوی می‌رود. 🔹به عنوان نمونه در اثر استاد فرشچیان تصویر یک اسب و چند زن دیده می‌شود اما مصیبت، درد و غربت را که قابل به تصویر کشیدن نیست را ذهن می‌رساند. 🔹اما هنر غرب چیزی را که شما می‌بینید دقیق می‌کند. درحقیقت هنر غرب طبیعت گرایی(واقعیت) را فدای می‌کند. این هنر غربی وارد نقاشی، اسباب بازی، سینما، ساختمان و... شده است. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۲۱ 🖋حسین عباسی اصل ارتباط با ادمین: @Anti_khas _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras