eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
444 ویدیو
170 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 کاروان نجف 🌹 1⃣❓مرد کیست؟ مرد آن بود که خود و خانوده‌اش روز اول به فقیر، روز دوم به یتیم و روز سوم را به اسیر بخشیدند. «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَ يَتِيمًا وَ أَسِيرًا.» ✍ علی کردانی 2⃣ بگوییم: علی علیه‌السلام. دست مرا گرفتيد تا يادتان بمانم  از عمق خاک برديد تا اوج آسمانم  گويند امام هر عصر بابای مهربان است روز پدر مبارک بابای مهربانم ✍ امیر خندان 3⃣ علی‌(علیه‌السلام) از دل کعبه متولد شد، تا همه بفهمند؛ مغز و عصاره‌ی توحید است... ✍️ محمدجواد محمودی 4⃣ چه کسی مرد نیست؟ -کسی که آوای شوم جغد فقر را بر بام همسایه بشنود و خود و خانواده‌اش بر مصطبه‌(سفره) رنگین، نشخوار کند مرد نیست. -کسی که رنج طبقات نیازمند را ببیند و از طبقه و جایگاه و مرتبه خود، پله‌ای فرو‌تر نیاید، مرد نیست. ✍ علی‌رضا مکتب‌دار 5⃣ نمی‌گویم پسر خدا هستی؛ اما چه بگویم در مقامت که خدای کعبه فقط تو را اذن داده است تا در خانه‌اش پا به عرصه گیتی بگذاری! ✍ سعید کرمی 6⃣ علی علیه‌السلام یعنی پادشاه زمین و هفت آسمان باشی، اما هیچگاه سفره‌ات نمک و شیر را همزمان ندیده باشد! ✍سید‌مسعود حسینی 7⃣ محبت کسی را در دل داریم که تنها مولود کعبه و تنها کسی است که امیر مومنان می‌باشد، جان پیامبر اکرم است و کسی است که اگر مردم بر محبت او اجماع داشتند، خداوند آتش را خلق نمی‌کرد. ✍ بابک شکورزاده 8⃣ پدر در پی تامین آسایش ماست، آرامش را از او نگیریم. سختگیری‌های پدر را نبینیم، دستگیری‌هایش را ببینیم. همه تلاش پدر این است که بچه‌هایش را بالا ببرد، با رفتارهای بچه‌گانه پایینش نیاوریم. ✍ حسن مددخانی @HOWZAVIAN
😊 از پدرهای اولیه تا پدرهای پاره‌وقت ✍️سمیه رستمی پدرها از زمان بشر اولیه این‌قدر جایگاه ویژه‌ای در خانه و خانواده داشتند که اصلاً در خانه‌های اولیه مکان خاصی را به نام جا پدری قرار می‌دادند، حتی اگر پدر هم در جاپدری حضور نداشت بچه‌های اولیه جرأت نداشتند تا شعاع چندکیلومتری پایشان را جلویش دراز کنند. پدرهای اولیه؛ پدرهای تمام‌وقت بودند و تأثیرشان همیشه واضح و مبرهن بود. صبح به صبح بچه را با خودشان می‌بردند شکار، طناب پیچش می‌کردند به درخت. حیوان که می‌آمد سمت بچه، آن را شکار می‌کردند. این‌طوری باگ تربیتی بچه را هم پیدا می‌کردند؛ چون بچه هنگام ترس، خود واقعی‌اش را نشان می‌داد. بعد با یک پس‌گردنی دوآتشه بچه را برمی‌گردانند به تنظیمات کارخانه، هر چه فحش و لیچار سیو کرده بود، شیفت دیلیت می‌شد. بنابراین پدر، تمام‌وقت با بچه در تعامل سازنده بود. هرچه تعداد بچه‌ها بیشتر بود طبیعتاً تعداد شکار هم زیاد می‌شد. این کار گاهی یکی دو تا پرتی داشت و طعمه از دست می‌رفت. با پیشرفت بشر اندکی رنگ و روی نقش پدرها کم شد و به پدرهای نیمه‌وقت تبدیل شدند. بچه‌ها حتی اگر در بعضی کارهای خانوادگی مشارکت داشتند باز هم نیمی از وقت خود را در مدرسه می‌گذراندند البته هنوز جا پدری در خانه‌ها وجود داشت و گاهی که بچه‌ها جرأت به خرج می‌دادند، آنجا پایشان را دراز می‌کردند. ضربات ریست کننده و تعاملی هم همچنان کارکرد داشت تا آن نیمه‌وقت که بچه از اشراف اطلاعاتی پدر خارج می‌شود همچنان بای دیفالت دست از پا خطا نکند. ولی زندگی بشر همچنان دچار گسترش شد. پدرها برای به‌دست‌آوردن چندرغاز جوری بیرون از خانه مشغول بودند که دیگر جا پدری کاربردی نداشت. به این نوع پدرها، پدرهای وقت‌وبی‌وقت می‌گفتند که گاهی سروکله‌شان در خانه پیدا می‌شد و البته آن‌قدر با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته بودند که از تعداد و شدت ضربات ریست کننده کاسته شده بود. تعامل بین پدر و فرزند که می‌توانست در آینده بچه نقش مهمی ایفا کند به پایین‌تر حد خود رسیده بود. زندگی بشر همچنان دچار گسترش‌های فراخی شد که شاید بهتر باشد از تعبیر گسست برای آن بهره برد. این گسست بیشترین تأثیر را بر پدرها گذاشت. جاپدری کلاً تعطیل شد. در عوض جابچه‌ای، کل محیط خانه را در بر گرفت. این بار پدر بود که طعمه بود تا بچه خواسته‌هایش را شکار کند و پدر در این راه حقیقتاً دچار گسست‌های عمیقی می‌شد که به این نوع پدرها؛ پدرهای پاره‌وقت می‌گویند و از توضیح بیشتر در این باره به دلیل رعایت حرمت قلم معذوریم. از تعامل سازنده پدر و بچه نیز اطلاعی در دست نیست. @AFKAREHOWZAVI
زمانه بر سر جنگ است یاعلی مددی مدد ز غیر تو ننگ است یاعلی مددی   دلم برای تو تنگ است یاعلی مددی کمیت ما همه لنگ است یاعلی مددی   گشودِ کار دو عالم به یک اشاره‌ی توست به کار ما چه درنگ است یاعلی مددی   💎آیت‌الله شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی🍃   💠 💠 @shaeranehowzavi
حسرت و امید ✍🏻مریم زارعی من از آن‌هایی هستم که همیشه سر خدا غر می‌زنم که چرا نه امام دیده‌ام و نه پیامبر! همیشه در حسرت این بوده‌ام؛ که چرا مثل آن کودکان، در کوچه‌های مدینه نبوده‌ام تا زمانی که پیامبر ص برای رفتن به مسجد از آنجا رد می‌شوند، با من بازی کنند؟ ناراحتم که چرا نبودم تا مثل آن خانم که می‌رود پیش حضرت زهرا س ده‌ها سوال می‌پرسد و حضرت همه را با حوصله جواب می‌دهد؛ سوال بپرسم و غرق در سیمای جذاب خانم شوم. همیشه دوست داشتم جزء آن دسته از بچه‌ها باشم که امام علی ع برایشان شیر و نان می‌برد. یا مثلا بین کودکانی بودم که امام باقر ع جمع‌شان می‌کرد و با آنها دعا می‌کرد. حتی دوست داشتم در زمان امام صادق ع می‌بودم و مانند آن مرد رفیق امام می‌شدم. یا جزء آن دسته از کسانی بودم که نزد امام کاظم ع می‌رفتم تا سوال بپرسم و امام هفتم مرا به دخترشان حضرت معصومه س ارجاع بدهند. همیشه ناراحتم که چرا زمانی که امام رضا از شهرهای ایران رد میشدند من نبودم تا از او استقبال کنم.یا زمانی‌که حضرت معصومه س به قم‌آمدند من نبودم که به نزدشان بروم. حتی حسرت می‌خورم که چرا سال 57نبودم که کنار دختران و پسران جوانِ امام خمینی نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشم و ابناء الخمینی باشم. و من بازهم امروز حسرت خوردم که چرا 9ساله نبودم و در جمع دختران پر شور و نشاط نبودم که در بدو ورود حضرت آقا جیغ بزنم و از خوشحالی بالا و پایین بپرم و دست بزنم. اما من امیدوارم جزء آن نسلی باشم که ظهور آقا حجت بن الحسن عج را درک می‌کند و موثر در آن زمان است.چه کنم؟ راست می گویند که آرزو بر جوانان عیب نیست! @AFKAREHOWZAVI
«پدر»؛ پایداری، درایت و رأفت ✍️علیرضا مکتب‌دار تمام این سه ویژگی در وجود پدر امت فراهم آمده است. -«پایداری» بر اصول و باورهای بنیادی -«درایت» و آینده‌نگری در تربیت نسلی سالم و پویا -«رأفت» و رحمت که هم‌چون شیرازه‌ای، صلابتِ پایداری و بردباری و زمان‌شناسی نهفته در درایت را به هم پیوند می‌زند. امروز که توئیت این خانم دکتر عراقی در مقایسه فرهنگ منحط موجود در برخی جوامع اهل سنت با فرهنگ توحیدی حاکم بر فضای «ایران جان» را دیدم، دلم لرزید. لرزید از آن جهت که بسیاری از ما نمی‌دانیم کجای جهان ایستاده‌ایم. ایستادن که نه، بلکه پویایی و حرکت به سمت قله‌ها. و همه این‌ها را به برکت قرآن کریم و آموزه‌های مشعشع اهل بیت علیهم اسلام داریم. تربیت نسلی این‌چنین، بزرگ‌ترین نیرو برای تحقق «تمدن نوین اسلامی» است. عربستان، امارات و برخی دیگر از کشورهای با حاکمیت سنی، گوی سبقت را حتی از خود طرفداران «تمدن غربی» رو به انحطاط ربوده‌اند و با قطار از هم‌گسسته آن تمدن کذایی، به قعر دره نابودی رهسپارند، اما شیعه و به‌ویژه شیعه‌ای که باورهای اعتقادی‌اش با فرهنگ آریایی‌اش آمیخته است، بیدارتر و هوشیارتر و امیدوارتر از همیشه، کاروان این تمدن نوین را به سرمنزل مقصود خواهد رساند. @HOWZAVIAN
🔹وقتی با یک تیر سه نشان می‌زنیم! ✍️سید مسعود حسینی 🔻ورود و سکونت رسمی در محدوده تحت مدیریت اسرائیل به چه معناست؟ وقتی ما در سکو و پلتفرم‌های صهیونیستی که به طور کامل تحت حاکمیت و مدیریت آنهاست حساب رسمی ایجاد می‌کنیم و متعهد می‌شویم که تابع قوانین و چارچوبهای آنها باشیم در واقع چند اتفاق می‌افتد؛ ۱. به رسمیت شناختن صهیونیستها با پذیرش قوانین و چارچوبهای آنها! ۲. اجازه به دشمن برای ورود به خصوصی ترین بخش‌های کشور مانند حریم خانوادگی، گفتگوهای شخصی مردم و مسئولین و بستن دستان نظام و هزینه سازی و تهدید و تخریب زیرساختها، با ایجاد یک شاهراه موثر برای جاسوسی و در یک کلام، پذیرش سلطه دشمن در مقیاس کلان! ۳. کمک به عقب‌ماندگی و به تاخیر انداختن پیشرفت کشور، با ترجیح و ترویج سکوها و پلتفرم‌های دشمن صهیونیست! مثلا تلگرام آمریکایی با حمایت همه جانبه خود ما، از صفر شروع کرد و بوسیله فعالیت کاربران ایرانی، نواقص خود را یک به یک برطرف کرد تا به یک نرم افزار و سکوی پیشرفته تبدیل شد! حالا ما آن را به رخ هموطنان خودمان می‌کشیم و آن را بر سر پلتفرم‌های نوپا و مظلوم داخلی می‌کوبیم! درست زمانی‌که تلگرام بر قله محبوبیت با سه هزار سرور جولان می‌داد، تمام همت دولت سابق برای جایگزین سازی نرم‌افزارهای ایرانی و رویارویی با تلگرام، تامین کمتر از ۷۰ سرور بود! آنهم با وامهایی که خیلی زود نوبت پرداخت اقساط آن می‌رسید. جوانان ایرانی تمام توان و غیرت دینی و وطن دوستی خود را برای بومی سازی این صنعت حساس، ميدان آمده آوردند. اما مقابل آنها غول سرمایه داری و ثروت کثیف استکبار جهانی است. قطعا باید توسط دولت حمایت جدی شود. برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی نمی‌توان را بعنوان سوپاپ اطمینان و محلی برای تخلیه روانی مردم رها کرد و به کنترل فیزیکی و نظامی و انتظامی اکتفا کرد. چرا که مدیریت دشمن به گونه ای است که ریشه اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار می‌دهد و مقدمات استحاله نظام اسلامی را فراهم می‌کند. اجرای قاطع قانون وقتی نتیجه می‌دهد که مدیریت فرهنگی به دست خودمان باشد. بوجود آورندگان اینترنت، بیشترین کنترل را در برای مردم خود دارند! جمهوری اسلامی چطور می‌تواند مردم خود را در زمین متعلق به دشمن و تحت کنترل او رها کند تا آنها هرطور خواستند، اندیشه و رفتار او را جهت دهی کنند؟! @HOWZAVIAN
🔻از «لولهنگ‌پهلوی» تا «بنویسید: ساخت ايران» ✍️ عباس بابائی سپهبد رزم‌آرا نخست‌وزیر پهلوی، بر خلاف نشانه‌های شانه‌اش، بسیار ذلیل بود و وطن‌فروش؛ او خالق همان جمله‌ی حقارت‌باری است که اگر شاه بجای چندستاره برشانه، هزاران ستاره بر هیکلش می‌گذاشت، نمی‌توانست لکه‌ی ننگین آن جمله را پاک کند: «ملتي که لياقت لولهنگ‌سازی ندارد، چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره کند؟!» در دورانی که علی‌رغم اختناقِ حاکمیت، ملت پشت‌سر روحانیت خواستار ملی‌شدن صنعت نفت بودند، نماینده‌ی رژیم پهلوی با زبونیِ مثال‌زدنی، به نمایندگی از دُوَل غربی مشتش را گره کرد و بر دهان استقلال‌خواهان کوفت که چرا شمایی که لیاقت ساخت آفتابه‌ی گِلی را هم ندارید، می‌خواهید صنعت نفت را ملی کنید؟! رزم‌آرا نماینده‌ی تفکرِ واداده‌ی پهلوی بود که این‌گونه وقیحانه آبروی مُلک و مملکت را می‌برد. معنای جمله‌ی کوتاهِ آن مردنمایِ نامرد این بود: «فقط انسان‌های جهان اول توان فکر و تصمیم و اختراع و نوآوری دارند و مابقی انسان‌ها از انسانیت، فقط نامش را یدک می‌کشند و بس؛ ورودشان به این مناطق ممنوعه ریشخند خودشان است و زحمت دیگران!» رزم‌آرا بیش از آنکه نماینده‌ی ملت باشد، نماینده‌ی شاه بی‌کفایت بود؛ همان شاهی که او نیز، نماینده‌ی مسلوب‌الاختیار غرب بود؛ لذا ادعای استقلال‌خواهی مردمان میهن، بسیار بر او سخت آمد که اين‌چنین تمام‌قامت از وطن اصلی و منافع آن دفاع‌ کرد! سال‌هاست امام راحل و امام حاضر با شعار «ما می‌توانیم» در حال جهادکردن و زدودن رسوبات فرهنگی باقیمانده‌ی رژیم منحوس پهلوی از ذهن و جان مردم و مسئولان‌اند. باید پذیرفت که بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی، ریشه در همین تفکر نحس دارد؛ تفکری که سال‌ها در اندیشه‌ی دولتمردان غربگرا، مانع رشد تولید ملی شده‌بود! امروز «امام‌خامنه‌ای»عزیز یکی دیگر از قله‌های اندیشه‌ی اسلام‌گرایی و ملی‌گراییِ امامت‌شان را در ادامه‌ی همان مبارزاتِ فراگیر و مستمر بیان کردند: «باید کاری کنید محصولتان را، که نتوانند مجبورتان کنند به نام کشور دیگری ببرید؛ نه، به نام ایران و ساخت ایران [ببرید]؛ بنویسید «ساخت ایران»؛«MADE IN IRAN» هم ننویسید؛ بنویسید «ساخت ایران» با خطّ فارسی. ببرید در خارج، مجبور بشوند بخرند؛ برای خاطر اینکه کیفیّتش خوب است و قیمتش پایین است.»۱۴۰۱/۱۱/۱۰ @howzavian
امروز دعایِ عاشقان پَر دارد وقتی که علی هزار لشکر دارد دل‌خسته و آزرده به آینده مرو راه شهدا هنوز رهبر دارد 💠 💠 @shaeranehowzavi
🔆بخشش پدرانه ✍️ فاطمه شکیب رخ، عضو تحریریه مجتهده امین بعد از ، فرمان پدرانه‌ی رهبر فرزانه انقلاب، برای جوانان فریب خورده‌ی اغتشاشات اخیر را می‌توان مبین هدف والای نظامی دانست که خود را رهرو سیره اهل بیت علیهم السلام و مقدمه ساز حاکمیت جهانی اسلام می‌داند، چرا که لأِنَّ الكَريمَ إذا قَدَرَ عَفا*؛ كريم هر گاه به قدرت برسد در حالی که توان انتقام دارد، می‌بخشد. و او پدر بخشنده‌ای است که بی‌ادعا و منت، فرزند خطا کار خود را با لطف و بزرگواری به آغوش خویش فرا می‌خواند. عفوی که امروز از فرمانده‌ی نظام رحمت صادر شد و حتی بر عدم ثبت سوء پیشینه متهمان تاکید گردید، اتفاق ناچیزی نیست که به آن عمیق نگریسته نشود. راه دور نرویم در جهانی که همه‌ی امور بر مدار قدرت نظامی می‌چرخد و سیاست، با آلودگی‌ها تجانس دارد، ما در سایه حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم که در آن سیاست بر مدار خردورزی و انسانیت ایستایی دارد. 🍃الحمدلله علی کل حال🍃 *تنبيه الخواطر : 1/9. @AFKAREHOWZAVI
شب های شعر حجره مختص بانوان طلبه✅ «شب‌های شعر حجره» قرار است دست هر طلبه ای که توانایی سرایش دارد را بگیرد و قدم به قدم به شما کمک کند تا آن را پرورش دهید. شما هم اگر سرسوزن ذوق شاعری در خودتان سراغ دارید، بسم الله. 🌐آثار خودتان را برای ما بفرستید، ولو چند خط از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی به آدرس زیر : https://honareasemani.ismc.ir/ ✅ فراموش نکنید که آثار را باید از قسمت شب های شعر حجره ارسال کنید، نه فراخوان های دیگر شعری. ✅ راستی تا ۱۸ بهمن بیشتر مهلت نداریم 🔰 شب شعر اول زمان : ۲۰ بهمن، ساعت ۱۰ تا ۱۲ مکان: میدان ارتش، بلوار الغدیر، کوچه ۱ (کوچه آتش‌نشانی)، مرکز مدیریت حوزه خواهران استان قم کانال جشنواره در ایتا: https://eitaa.com/honareasemani 💠 💠 @shaeranehowzavi
◼️تفسیر صبر ✍️نجمه صالحی، عضو تحریریه مجتهده امین ظهر عاشورا پیام کربلا و فرهنگ سبز حسینی در دستان زینب و زینب‌های زمانه قرار گرفت تا تمام هویت زن در اسلام به تصویر کشیده شود. زینب کبری بودن دل می‌خواهد، کسی جز او نمی‌تواند در هجوم طوفان غم بایستد و بگوید:«مارایت الا جمیلا» کسی جز او نمی‌تواند در سخت‌ترین رویداد، همچون حیدر، اسدالله الغالب علیه السلام محکم بایستد و با دشمنان این چنین با صلابت سخن بگوید! زینب کبری سلام الله علیها بود که کوه صبر در برابرش زانو زد، او بود که استوار ایستاد تا اسوهٔ زن تراز اسلامی شود. زن تراز اسلامی باید در مسیر تسلیم و رضای الهی گام بردارد و در سخت‌ترین مصیبت‌ها جز زیبایی نبیند. در مدرسهٔ زینبی، کسانی که معنای صبر و مقاومت را می‌فهمند، صراط مستقیم را به خوبی می‌شناسند‌‌ و‌ در تربیت نسل حیدری موفقند. 🥀رحلت حضرت‌ زینب سلام‌الله‌علیها تسلیت🥀 @HOWZAVIAN
. ✅ مانایی انقلاب اسلامی در گرو مدیریت مدبرانه‌ تهدیدها ✍️علی کردانی، پژوهشگر و فعال رسانه‌ای حوزه ▪️مسأله جدی‌تر‌ پیش رو، نوع تدابیر در مواجهه با خیزش‌هایی درون‌اجتماعی است؛ اگر دولتمردان، تغییرات زمانه و اجتماعی را دریافت و درک نکنند، بحران‌های احتمالی سرعت انقلاب اسلامی را در رسیدن به تمدن ایرانی اسلامی کند خواهد کرد. ▪️شخصیت جامع امام خمینی، شعار استقلال و آزادی، گفتمان عدالت اجتماعی و پشتوانه مردمی، همراه با اعتماد به نفس ملی دلایل به ثمر نشستن انقلاب بود. ▪️گمان می‌رود کاهش انگیزه‌های دینیِ مردم، اهداف انقلاب را به حاشیه خواهد برد؛ اما تئوریِ «مسجد جامعه‌پرداز»، افزایش انگیزه‌های دینی و کشف نیروهای انسانیِ کارآمد را به ارمغان می‌آورد.‌ 🔗 مطالعه یادداشت در سایت فکرت @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید؛ دهه نودی‌ها این طلبه دوست داشتنی را فراموش نخواهند کرد... 🌸پیامبر خوبی ها کودکان را دوست میداشت و با آنها بازی میکرد(أولادنا أکبادنا..کودکان جگرگوشه های ما هستند). مَن کانَ عِنْدَهُ صَبِیٌّ فَلْیَتَصابَّ لَهُ؛کسی که نزد او کودکی است، باید کودکانه رفتار کند. 🔸بی شک برای کودکان و سراسر کمپ‌هایی که طلبه جوان و دوست داشتنی را در میان خود تجربه‌ کردند، این زلزله، یک سری و جذاب هم در برداشت. ذهنیت و تخیل وحشت زده کودکان را با هنرمندی و صمیمیت مثال زدنی و هرچند ساده و بی‌تکلف، تخلیه کردند و حال خوب و ماندگاری را برای رقم زدند. ▫️فناوری‌های ما برای در همین میادین سخت ولی ساده دست یافتنی است. جایی که فکرش را هم نمی‌کنیم، تبدیل به کلاس درس و و کانون فرهنگی می‌شود و مخاطب برای شنیدنمان و در کنارمان بودن، تشنه و طالب است. خداقوت و دستمریزاد. 🔗 صفحه رسمی تبلیغات اسلامی خوی @HOWZAVIAN
🔰 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد برگزار می‌کند 👈 دوم مقدماتی ژورنالیسم 📋سرفصل‌های دوره: 🖇نویسندگی خلاق 🖇مصاحبه 🖇خبرنویسی 📅 20 و 21 بهمن 1401 ⏰مهلت ثبت نام تا 19 بهمن 💳 هزینه دوره: 100.000 تومان (تخفیف برای ثبت نام گروهی و دهه هشتادی) 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @Media_Institute ارسال کنید. @HOWZAVIAN @farajnezhad110
. ⁉️ آیا سکولاریزه‌کردن تن ایرانی_اسلامی ممکن است 🌻معماری ایرانی _ اسلامی غیر قابل تفکیک است و نمی‌شود نگاه سکولاری به آن داشت. 📌با این حال هیچ‌گاه رؤیای خام جدایی فرهنگ ایرانی_اسلامی تعبیرپذیر نیست. 🔸معماری تن ایرانی_اسلامی هم همین است؛ حجاب. 🔻دست از جوزدگی مدرن و هالیوودیسم باید شست. 🔅عکس ایوان غربی مسجد گوهرشاد/بهمن 401 @pooyanevisi
📌در عالم رسانه تقریباً هیچ چیز اتفاقی نیست! خیلی دوست دارم حسن ظن داشته باشم؛ ولی شما این چند مؤلفه را کنار هم بگذارید: 🔸تاریخ: یکی از روزهای دهه فجر انقلاب اسلامی 🔸مناسبت زمینه‌ای: اعتراض‌ها و اغتشاش‌های چندماهه در کشور و بازداشت شمار فراوانی از خرابکاران 🔸تیترِ یک: 🔸عکس اصلی صفحه اول: تصویر رهبر انقلاب در کسوت یک معترض سیاسی در زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری رژیم طاغوت 🔰تعجب نکنید؛ این‌ها صفحه اول یک روزنامه منتشرشده در جمهوری اسلامی ایران به رهبری همین به قول این‌ها است که با یارانه و حمایت‌های وزارت ارشاد دولت همین جمهوری اسلامی چاپ شده است! ⁉️فقط چند سؤال: 🔹این روزنامه با این کار می‌خواسته چه چیزی را به چه کسی یادآوری کند؟! 🔹مثلاً می‌خواسته به رهبر انقلاب و هوادارانش یادآوری کند که خود ایشان زمانی معترض سیاسی بوده و خرابکار به شمار می‌آمده و انقلاب کرده است؟! 🔹یا می‌خواسته بگوید او و دیگران هم زمانی از سوی اعلیحضرت همایونی عفو شده‌اند و از زندان بیرون آمده‌اند؟! 🔹یعنی به نظر اهالی این روزنامه، فرقی بین آن رژیم و این نظام، بین آن مبارزه و این خرابکاری، بین آن آزادسازی زندانیان و این عفو وجود ندارد؟! 🔰فقط خواهش می‌کنم نگویید: سخت نگیرید، قصدی در کار نبوده؛ چون باورش سخت است. راستش باورش سخت است که این روزنامه ما باشد؛ که اگر بود، در میانه جشن‌های انقلاب این‌طور کام هم میهن هایش را تلخ نمی‌کرد! تاریخ ثبت می‌کند احوال این را... @HOWZAVIAN @rajaaei_ir
🔅زن ضعیفه نیست ✍️ جواد رستمی، روزنامه‌نگار حوزوی زینب نامی است که خدا برای او انتخاب کرده و پیامبر گرامی اسلام هم حرمت او را همسان با همسرگرامی شان خدیجه(س) دانسته و بدان تشبیه کرده که این نکته ای بس مهم دارد. حضرت خدیجه با مال و ثروت خود پای اسلام ایستاد و از لذت های دنیوی و دارایی و زندگی راحت گذشت تا این نهال را درکنار رسول خدا یاری کند و تلاش و همت او در این مسیر بر کسی پوشیده نیست. زینب سلام الله علیه هم با فدا کردن فرزندان و برادران و نزدیکانش در عاشورا و اسارت و تحمل رنج و درد سفری بدون خویشان در کنار دشمنان پای اسلام ایستاد و حقیقت را در زمانی که غبار باطل، همگان را گمراه کرده بود فریاد زد. 🖍زن در نگاه اسلام ضعیفه نیست! زینب(س) بدون عاشورا هم شخصیتی عالمه و برجسته همراه با معنویت و معرفت بود که نمی توان از کنار فضیلت او بی توجه گذشت. ابن عباس از او با عنوان بانوی عاقل و خبیر و دانا نام می برد وقتی حدیث نقل می کند کلاس های تفسیر قرآن او در مدینه بسیاری را با حقیقت آشنا و از گمراهی دور کرد. زن در نگاه اسلام ضعیفه نیست وقتی الگویی چون زینب کبری(س) ارائه می کند. او جایگاه واقعی زن در اسلام را نشان داد آنجا که تمام قد در دفاع از ولایت و امام زمانش در جمع دشمنان به یاوه گویی ها پاسخ داد و ضمن روشنگری، پستی و زبونی دشمن را آشکار ساخت. زبان برنده و حقگوی علی در کام دخترش ستون و پایه های ظلم را در مجلسی که برای جشن پیروزی خود به پا کرده بود چنان زلزله ای ایجاد کرد که از کرده خود پشیمان شدند. 🖍یک دختر، خواهر، همسر، مادر! زینب یک دختر، یک خواهر، یک همسر و یک مادری بود که در همه این عرصه ها بروز و ظهوری نمونه داشت. نه تنها برای زنان که برای مردان هم در حق گویی دفاع از اسلام، ولایت و امامت، صبوری بر مصائب و درد و رنج ها، شجاعت و دیگر صفات پسندیده انسانی اسلامی الگویی نمونه وبارز بود. او همانطور که مادر و همسر در خانه بود و تربیت فرزند را عهده دار بود در زمان‌ نیاز به حضورش در اجتماع و مبارزه سیاسی با دشمن، بر این عرصه قدم نهاد و استوار و راست قامت با وجود بند اسارت و کینه توزی دشمن، خفقان و ظلم و ستم و فضای غبارآلودی که تبلیغ باطل را به جای حق به خورد مردم می داد بدون هیچ ترسی که نشان از صفات قرآنی اولیاء خدا دارد به دفاع از حق پرداخت. 🖍ماندگاری قیام عاشورا و سبک زندگی زینبی همه این موفقیت و ماندگاری قیام عاشورا در طول تاریخ از تبلیغ و ترویج موفق آن نشات گرفته که کار زینب کبری بود و این نیز ناشی از تربیت اسلامی و ایمانی در خانه علی(ع) و زهرا(س) بود که با گوشت و پوست و خون خود شجاعت و انسانیت، توکل به خدا، امید به او و عدم ترس از دشمنان و دیگر معارف حقه الهی را آموخته و در زندگی خویش اجرا کرده است. 🖍زن محدودیت پذیر نیست! کلام گویای بزرگی زینب به عنوان یک زن مسلمان و الگو نیست چرا که دختر علی در سبک زندگی خود همچون پدر ساده زیست و نسبت به دین و اجتماع و مردم و خانواده خویش مسولیت پذیر بود و این سبک زندگی او بود که کلامش را در گوش جان غبار گرفته از باطل مردم هم رسوخ داد و بساط ظلم و جور را برچید. در حالی که در خانه وظایف مهمی چون همسرداری و تربیت فرزند را به خوبی انجام می داد در زمان لزوم با نجابت و حفظ وقار زن مسلمان و حجاب و عفاف مثال زدنی به مبارزه سیاسی در اجتماع پرداخت و نشان داد که زن محدودیت پذیر نیست بلکه با این وضعیت جایگاهی والا و بدور از هوا و هوس زندگی مادی و دنیایی دارد که می تواند راهبر و روشنگر مسیر هدایت باشد. (س) @HOWZAVIAN
♦️ فقط چند روز فرصت دارید 💢کانون نویسندگان قم و دفتر مهارت‌افزایی طلوع مهر برگزار می‌کنند ⬅️ سی‌وپنجمین دوره کلاس‌های آموزشی 🔸خواهران برادران ♦️ یادداشت نویسی مدرس: حسن طاهری 🔹شروع دوره: از نیمه دوم بهمن۱۴۰۱ 💥ظرفیت حضور افراد در دوره محدود است. ❇️ ثبت‌نام: غیرحضوری از طریق لینک: https://evand.com/events/kanoonnevisanegan35 شماره‌های تماس و مسیرهای ارتباط مجازی 🔸کانون نویسندگان قم: ۳۷۸۳۱۴۲۱ 🔸دفتر مهارت‌افزایی طلوع مهر ۳۲۶۱۴۰۷۰ 🔸آیدی ارتباط با کانون: @kanooneqom 🔸آیدی ارتباط با دفتر مهارت افزایی: @Toloumehr 🔸محل برگزاری کلاس‌ها: ابتدای بلوار امین،کوچه شماره یک، فرعی یک(کوچه سازمان آب) پلاک۵۲ @HOWZAVIAN
. 🟢 افق‌های انقلاب اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ✅ با ارائه دکتر رجبعلی اسفندیار، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔗 لینک حضور در نشست http://Dte.bz/cptconf 🔸سه شنبه 18 بهمن @HOWZAVIAN
🔸 «حذف فاصله‌های اجتماعی» رمز استمرار انقلاب اسلامی ✍️ شریف لکزایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ▪️ضروری است فاصله‌ها و گسست‌ها در جامعه کاهش یابد و این فاصله وقتی کمتر می‌شود که کشور به تحول و رشد فرهنگی و اجتماعی مطلوب دست یابد؛ البته شرطش احیا و تداوم مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی است. ▪️چنانچه بخواهیم تحولی در جامعه ایجاد کرده و بر مشکلات و ضعف‌ها غلبه کنیم، چاره‌ای نداریم جز آن که از ظرفیت عظیم مردم استفاده کنیم و خود این مطلب نیز در صورتی تحقق می‌یابد که ملت همه پای کار باشند ▪️«مردمی‌بودن» در کنار ویژگی‌های دیگری چون ایمان به خدا و رویکرد توحیدی، ولایتمداری، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین شاخصه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🍃 پدر، عقلانیت، خانواده ✍ علی صالحی پدر معنی زندگی و ستون اصلی خانواده است‌ و چنانچه این ستون فرو ریزد، زندگی معنی خود را از دست می دهد و نظام خانواده بی قوام می ماند. بنابراین پدر را نه فقط در روز پدر بلکه همیشه باید تکریم و تجلیل کرد و البته روز پدر بهانه ای برای شکرگذاری از تلاش های خستگی ناپذیر پدرانه است، زیرا هر که از شکر «اب» سرباز زند به قطع از شکر«رب» هم سرباز می زند. آموزه های اسلامی بر اهمیت شأن و جایگاه بی‎بدیل پدر تاکید فراوان دارد. اسلام به ما می آموزد که پاسداشت پدر، وظیفه‎ای ایمانی و اطاعت از او به دنبال فرمانبری از خالق هستی، واجب دینی است. براستی که مقام حقیقی پدر را تنها پدر امت، حضرت ختمی مرتبت (ص) می تواند توصیف و ترسیم کند آنجا که فرمود: رِضـا اللّه فـي رِضـا الوالِدِ، وسَخَطُ اللّه في سَخَطِ الوالِدِ ؛ خشنودى خدا در خشنودى پدر است و ناخشنودى خدا در ناخشنودى پدراست. بنابراین هرکه به حق پدری جفا کند، حق ندارد ازدواج کند و فرزند تربیت کند، چه اینکه بالاترین حقّ پدر بر فرزند، حقّ اطاعت است. امیرمؤمنان علی (علیه‏السلام) می‎فرماید: «فَحَقُّ الوَالِدِ عَلَی الوَلَدِ أن یُطیِعَهُ فِی کُلِّ شَیءٍ إلَّا فِی مَعصِیَه اللهِ سُبحَانَه؛ حقّ پدر بر فرزند این است که فرزند در هر چیزی جز معصیت خداوند، از پدر اطاعت کند. پدر نماد عقلانیت است و حتی عشق پدر هم طعم عقلانیت دارد. فرزند به عقلانیت و تجربه پدر نیاز دارد؛ زیرا پندهای پدرانه، فرزند را محکم و قوی می سازد. بنابراین نقش پدر در تربیت را نباید نادیده گرفت؛ چرا که پدر همچون خورشید در آسمان زندگی فرزند می‎درخشد و پرتو رأفت و محبت را در جان او می‎تاباند. پدر پناهگاه امن خانه است، اوست که در برابر توفان های بی رحم زندگی مقامت می کند و با درایت و بردباریش، به دل های ناامید، امیدواری می بخشد. و گاهی تعریف پدر سخت می شود، زیرا که در بلندی و عظمت همچون آسمان و در بخشندگی همچون دریا است. و شگفتی آنجاست که چون پدر برای فرزند دعا کند، دعایش مستجاب شود و چون فرزند برای پدر دعا کند، رزق و روزی اش فزونی یابد. تجربه بزرگان دینی ما گواه بر این مطلب است. ولی امر مسلمین امام خامنه ای(مدظله العالی) منشا همه عنایات الهی از جمله خدمت به اسلام عزیز را خدمت به پدر و دعای ایشان می داند. پس هرکه به دنبال عاقبت بخیری و سعادت دنیا و آخرت است، باید خدمت پدر کند. @HOWZAVIAN_khorasan
. 👳‍♂️عالم طلبگی چیست؟! ✍️ علی ارجمند عین الدین، استاد حوزه و دانشگاه شاید شنیده باشید که می گویند طلبگی هم برای خود عالمی دارد! معنای این جمله این است که برای طلبه مهم خود طلبه بودن است، نه سال چندم بودن، مثل یک ماهی که در دریا یا اقیانوس است، برای او چندان فرقی ندارد که در عمق ۱۰ متری باشد یا ۱۰۰ متری یا بیشتر. بنابراین یک طلبه سال اولی می گوید من طلبه! یک طلبه درس خارج خوان هم می گوید من طلبه! و یک مرجع تقلید و رهبر و علامه هم می گویند من طلبه! ولی دوران دانشگاهی عالم ندارد، اگر به یک دانشجوی کارشناسی اشد بگویی آیا شما دانشجوی کارشناسی هستی احتمالا به او بر می خورد! و هر چه در مراحل تحصیلی بالاتری باشد از این سوال شما بیشتر ناراحت می شود. در مقاطع آکادمیک حرکت شما مثل حرکت ماشین افقی است، هر چه گذشت پشت سر شما قرار می گیرد، در مقاطع آکادمیک مهم پاس کردن است، ولی در مدارس علمیه و حوزه حرکت مثل حرکت درخت، حرکت رو به بالا است، درخت هر چه بالاتر می رود گذشته او پشت سرش قرار نمی گیرد، بلکه زیر پایش می ماند. البته این به این معنی نیست که همه دانشجویان و طلاب به این سیاق سیر می کنند، چه بسا استاد دانشگاهی که خود را دانشجو بداند و چه بسا طلبه ای که خرده علمی کسب کند و خود را دکتر بخواند، اما در غالب موارد رویه همان است که گفتم. @HOWZAVIAN
بازدارندگی اعدام جدی است ✍️ بابک شکورزاده ♦️فرماندار فلوریدای آمریکا خواستار مجازات اعدام برای کاهش جرم و جنایت شد. او پیشنهاد داده برای متجاوزان به کودکان و فروشندگان مواد مخدر حکم اعدام تعیین شود. 🔷این خبر از این نظر جلب توجه می‌کند که در بین غربی‌ها که معمولا اعدام را ضد حقوق بشر می‌دانند، هستند کسانی که مجازات اعدام را حداقل برای برخی مجرمان لازم می‌دانند و مخالفین اعدام باید بپذیرند که بالاخره برای امنیت جامعه گاهی اوقات اعدام لازم است؛ پس اعدام همیشه در تعارض با حقوق بشر نیست؛ بلکه گاهی اوقات به نفع آن نیز هست. کسانی که احکام اسلامی اعدام را انسانی نمی‌دانند، شایسته است توجهی به این اخبار نیز داشته باشند که یک غیر مسلمان عملا اعتراف می‌کند که مجازات اعدام، حداقل برای برخی مجرمان، به خاطر کاهش جرم ضروری است. ♦️کسانی که در این مدت اغتشاشات در ایران اشک تمساح برای عده‌ای جانی و قاتل می‌ریختند و آن‌ها را مبارز و انقلابی می‌دانستند خوب است که به خودشان بیایند و ببینند که در کشور مورد علاقه آن‌ها نیز عده‌ای از سیاسیون خواستار اعدام هستند. شایسته است که دست از لجن‌پراکنی بردارند و مظلوم‌نمایی برای عده‌ای جانی که به حقوق دیگران تجاوز کرده‌اند و رسما مرتکب قتل شده‌اند را کنار بگذارند. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✔️ اگر بخواهیم درس جهاد تبیین را از زینب کبری سلام الله علیها بیاموزیم... ✍️مجتبی میرزایی ۱. در جهاد تبیین ترس جایگاهی ندارد. چرا که حضرت زینب(س) در اسارت و زیر شمشیر جهاد تبیین نمود. ۲. در جهاد تبیین ولو در زمین و کاخ دشمن هم باشی می‌توانی وظیفه‌ات را انجام دهی. چرا که زینب کبری(س) در کاخ یزید به جهاد تبیین پرداخت. ۳. در جهاد تبیین باید از اسم و شهرت و رسم و مقام و جایگاه اجتماعیت بگذری. او دختر علی علیه السلام بود. دختر خلیفه مسلمین. نوه رسول خدا(ص). دارای مقام و جایگاه اجتماعی، اما همه این‌ها را در راه جهاد تبیین استفاده نمود. ۴. در جهاد تبیین حقایق را شفاف باید بیان کرد بدون هیچگونه توریه و تقیه. به همین اندک اکتفا کرده و در این شب عزیز از خداوند متعال عاجزانه استمرار توفیقات الهی برای مجاهدین عرصه جهاد تبیین را خواستار هستم و امیدوارم همه کسانی که عاشق آن هستند جزو زینبیون به حساب آیند به آرزوی شیرین خود دست یابند. @HOWZAVIAN
. باز باران با ترانه ✍️ علی‌رضا مکتب‌دار نمی‌دانم روزی که در پایه چهارم دبستان معلم رسید به درس «باز باران با ترانه»، هوا بارانی بود یا آسمان دل من نمناک، اما هر چه بود، این طرب‌ناکی و تازگی ماند در وجودم تا جایی که هنوز هم خود را همان کودک شادابی که زیر شُرشُر نیزه‌های باران شادمانی می‌کند مجسم می‌کنم. این شعر با این تصویر، همواره برایم تری و تازگی دارد. گاه همان چند بیت اولش را با خودم زمزمه می‌کنم و برخورد قطره‌های باران را روی گونه‌هایم و بوی بهار را در مشامم احساس می‌کنم. شعر مثل عطر است که گاه بیتی از آن، حجمی از گذشته عمر آدم را مقابل چشمانش می‌آورد. «با دو پای کودکانه می‌دویدم همچو آهو می‌پریدم از سر جو دور می‌گشتم ز خانه» @HOWZAVIAN