eitaa logo
من شیعه هستم
571 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸 📝 مثلاً نظام و سنّت (كه در دنياى امروز، سنّت پسنديده است) بعد از جنگ جهانى اول در روسيه شكل واقعى خود را از دست داد و به صورت نظامى و در آمد، و بعد از جنگ جهانى دوم كشورهاى اروپاى شرقى نيز به روسيه ملحق شدند، و سپس چين به آن پيوست، و نيز فرضيه دموكراتيك در بين جمعيتى قريب به نصف سكنه روى زمين بی كلاه ماند و تقريباً يك سال قبل بود(= اوایل دهه 30) كه ممالك كمونيستى اعلام كردندكه رهبر فقيد شوروى (استالين) در طول مدت حكومتش يعنى سى سال بعد از حكومت لِنين، نظام اشتراكى را به نظام و منحرف كرد. دموکراتیک⬅️ اشتراکی و کمونیستی⬅️ فردی و استبدادی 📝 و حتى در همين روزها هم وضع چنين است كه اگر طايفه اى شيفته آن مى شود، طايفه اى ديگر از آن بر مى گردند و اگر جمعى به آن ايمان مى آورند، جمعى ديگر مرتد مى شوند؛ و اين نظام هم چنان رو به گستردگى مى رود، و از اين قبيل نمونه ها زياد دارد. قرآن كريم هم به اين حقيقت اشاره نموده مى فرمايد: ❣قدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ سُنَنٌ، فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُروا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ - قبل از شما نيز سنّت ها و نظامهايى اجتماعى وجود داشت، پس در زمين سيرى بكنيد تا بفهميد عاقبت تكذيب كنندگان چگونه بوده است. (سوره آل عمران آيه 137) و مى فهماند كه هر سنّت و نظامى كه با آيات خدا همراه بوده، به عاقبتى پسنديده منتهى نشده است. 📝✅ پس صِرف اينكه سنّتى از سنّت ها با وضع حاضر انسانها انطباق ندارد، دليل بر بطلان آن سنّت و فساد آن نظام نيست، بلكه آن نيز مانند همه سنّت هاى طبيعى كه در عالَم جريان دارد، پای گير شدنش (= استقرار یافتنش) به دنبال فعل و انفعالها و كشمكش ها با عوامل مختلفى است كه سدّ راهش مى شوند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💗💗💗 💙 هیچ وقت امام‌ زمانتان و نائبش را تنها نگذارید و در هر نقطه و کاری مشغول هستید با دقت به آن بپردازید تا به دست صاحب اصلی آن برسد؛ 💙 توجه داشته باشید اگر هر کسی کار خود را جدّی نگیرد و ساده انگارد، به نظام اسلامی و انقلاب ضربه وارد کرده و این گناهی است؛ 💙 و بدانید در دیدگاه کلان، نوع مسئولیت مهم نیست بلکه انجام آن اهمیت دارد و جزءترین نیروها و مسئولیت‌ها با سهل انگاری و سستی ممکن است بزرگترین ضربه را بزنند. ❣بخاطر میخی نعلی افتاد 🍃 بخاطر نعلی، اسبی افتاد ❣بخاطر اسبی، سواری افتاد 🍃بخاطر سواری، جنگی شکست خورد ❣بخاطر شکستی، مملکتی شکست خورد 🍃و همه اینها بخاطر کسی بود که میخ را محکم نکوبیده بود. 💌 کانال " آی💚شیعه " : http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 💠شادی روح بلند شهدا 💠 💗💗💗
🌹🌹🌹 📝 و به همين جهت، اجتماعات متمدن امروز كه گفتيم اساس كارشان است، براى رفع اين اشكال كه در دل هر فردى خلجان می كند، در مقام چاره جويى به افراد اجتماع تلقين می كنندكه انسان با فداكارى و سربازى، كسب مى كند و بعد از مُردنش، نام او (و اگر نامش مشخص نباشد به عنوان مثلاً سرباز گمنام) دائماً در صفحه تاريخ باقى می ماند. و اين خود يك واضح است، چون بعد از مردنِ سرباز، ديگر چه حياتى و چه نامى؟ و آيا جز اين است كه ما (براى فريب دادن او) حياتى برايش تصور مى كنيم، كه ما وراى اسم، هيچ حقيقتى ندارد؟ 📝 باز نظير اين ، اعتقاد به اين است كه آدمى بايد تلخىِ قانون را تحمل كند و اگر قانون پاره اى لذائذ را از او منع كرد، بر اين محروميت صبر كند. براى چه؟ براى اينكه اجتماع محفوظ بماند و او بتواند با بقيه لذائذ، استكمال نمايد. و خلاصه، اعتقاد به اينكه كمالِ اجتماع كمال اوست، و اين خود خرافه اى ديگر است چون كمالِ وقتى كمال هم هست كه اين دو كمال با هم منطبق باشند (به اين معنا كه مثلاً سير شدنِ من، كمال اجتماع باشد و كمال اجتماع، سير شدن شكم من باشد؛ نه آن صورتى كه كمال اجتماع با من از غذا و آب و سلامتى و در آخر محرومیت من از هستى تأمين شود). 📝 فرد و يا اجتماعى كه كمال خود را و آمال و آرزوهاى خود را هر چند از راه جور و ستم، به دست آورد (اگر فرد است با ظلم به اجتماع خودش و اگر اجتماع است با استعمار و استثمار جامعه هاى ديگر به هدف خود نائل شود، و نيز مىتواند براى اين منظور، خود و يا جامعه خود را آن چنان نيرومند كند كه كسى در برابر مطامع نامشروعش تاب مقاومت نياورد) چنين فرد و چنين اجتماعى چه و انگیزه ای دارد تا معتقد شود به اينكه كمال اجتماع و يا كمال جوامع بشرى اوست؟ و نام نيك باعث افتخار او؟ و به خاطر همين اعتقاد خرافى و موهوم اگر فرد است به اجتماع نگويد و اگر اجتماع است به جوامع بشرى نكند؟ هيچ داعى صحيحى بر چنين اعتقادى نيست. شاهدش هم این است که... ادامه دارد... 📚 💌کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❤️❤️❤️ 💠 در مکان که هیچ چیز زائدی همچون نور، صدا، اثاث و مانند آن مشغولت نکند مى نشینى، به طورى که به هیچ کار زائد دیگری مشغول نباشى و چشم هایت را بسته نگه مى دارى. سپس تصویری را - مثلاً صورت (الف) - در خیالت مجسم ساخته و تمام توجّهت را روى آن مى سازى، و تلاش می کنی از صورتهای دیگرى که به ذهنت می آیند إعراض کرده و منصرف شوی و تنها به همان صورت (الف) توجه داشته باشى. 💠 در آغاز امر مى بینى که صورت هاى و وَهمى دیگرى مزاحم ذهنت شده و آن را تاریک و مشوّش مى سازند؛ صورت هایى که بسیارى از آنها قابل تشخیص از یکدیگر نیستند. صورت هایى که مربوط به افکار روزانه و شبانه، مقاصد و خواسته های تو است؛ مثلاً اینکه یک ساعت بعد از بیداری، در فلان جا خواهى بود یا با فلان شخص ملاقات خواهى کرد یا فلان عمل را انجام خواهى داد. این در حالى است که تو در خیال خود، به صورت (الف) نظر دارى و متوجّه آن هستى. 💠 این تشویش فکر و بى نظمىِ ذهنى تا مدّتى دوام خواهد داشت و با تو خواهد بود. سپس اگر چند روزى به و پاکسازى این خیالات مزاحم اقدام نمایى، خواهى دید که پس از مدتى آن خیالات و خواطر، رو به کاهش گذاشته و رفته رفته کم مى شود و قوّه ، نورانیّتى به دست مى آورد. تا اینکه احساس مى کنى هر چه به دل و ذهن تو خطور مى کند، چنان روشن است که گویا آن را با چشم حسّ (= ظاهر) خود مشاهده مى کنی. آنگاه این خواطر به طور تدریجى روز به روز کمتر مى شود تا اینکه صورتى با صورت (الف) باقى نمی ماند. ❣نکته : به جای صورت (الف)، میتوان صورت یکی از اسماء الهی مانند () را تجسم کرد. 📚 رسالة الولایة ص 58 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❤️❤️❤️ 📝 پس معلوم شد که صِرف يك سنّت با وضع حاضر انسانها، دليل بر بطلان و فساد آن سنّت نيست. اسلام هم از ديدگاه يك سنّت طبيعى و اجتماعى مانند ساير سنّت ها است و مستثناى از اين قانون كلى نيست. وضع آن نيز مانند وضع ساير سنّت ها است كه اگر بخواهد پای گير و مستقر شود، عوامل و شرايطى دارد، هم چنان كه پای گير نشدنش نيز عوامل و شرايطى دارد. 📝 و اوضاع امروزِ - با اينكه در دل بيش از چهار صد ميليون نفر (= و در زمان حاضر حدود 1/8 میلیارد نفر) از افراد بشر براى خود جا باز كرده - ضعيف تر از وضعى كه در زمان نوح و ابراهيم و محمد (ص) داشت نمى باشد. در روزگار اين بزرگواران، اسلام و دعوتش قائم به بود و دعوتشان در جوّى آغاز شد كه فساد همه جا را فرا گرفته و در همه دلها ريشه دوانده بود، و اين ريشه ها حتى يك روز هم نخشكيده و تا به امروز جوانه زده و باقى مانده است. 📝 و رسول خدا (ص) وقتى به دعوت نمود كه به غير از يك مرد و يك زن پيرو نداشت ولى به تدريج يكى يكى به پيروانش افزوده شد، با اينكه آن روز، روزگار عُسرت بود. ليكن نصرت خدا ياريشان كرد و توانستند اجتماعى تشكيل دهند، اجتماعى كه صلاح و تقوا بر افراد آن غلبه داشت و تا آن جناب زنده بود صلاح اجتماعيشان نيز محفوظ بود؛ تا آنكه رسول خدا (ص) از دنيا رفت و فتنه ها كار اسلام را بدانجا كه خواست كشانيد. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💞💞💞 📝 و همين نمونه ی اندك از با اينكه عمرى كوتاه داشت، (و میتوان گفت از اول تا به آخرش سيزده سال بيشتر طول نكشيد) و با اينكه عرصه حكومتش بسيار تنگ بود، (و تنها قسمت غربى و جنوبى شبه جزيره عربستان را شامل مى شد) ديرى نپائيد - يعنى در مدّت كمتر از نيم قرن - که بر مشارق و مغارب عالَم يافت و تحوّلى جوهرى و ريشه دار در تاريخ بشريت پديد آورد، تحوّلى كه آثار شگرفش تا به امروز باقى است و از اين به بعد نيز باقى خواهد ماند. 📝 جامعه_شناسان و روانكاوان در تاريخ نظرى، نمى توانند از اين اعتراف خوددارى كنند كه مَنشأ (البته نَه منشأ دور بلكه منشأ خيلى نزديک) تحوّل عصرحاضر و عاملِ تمام تأثير آن، همانا ظهور و طلوع خورشيد آن در جهان بود. و بيشتر دانشمندان اروپا پيرامون تأثيرى كه تمدن اسلام در تمدن غرب داشت بطور كافى و لازم بحث كرده اند و به آن اعتراف نموده اند مگر عدّه اى كه يا دچار بوده اند و يا به اين حق كُشى وادارشان ساخته؛ و گرنه چگونه نهضت و حركتِ تمدن عصر جديد را، نهضتى از جانب مسيحيّت دانسته و بگويد : رهبر و پرچمدار اين جنبشِ پيشرفته، حضرت مسيح (ع) بوده است؟ 📝 با اينكه مسيح (ع) در كلماتش تصريح كرده به اينكه كارى به كار و به جنبه جسمى بشر ندارد و در كار دولت و مداخله نمى كند و تمام كوشش و همّش اصلاح جان بشر است؛ به خلاف اسلام كه بشر را به اجتماع و تألّف مى خواند و در تمام شؤون فردى و اجتماعى بشر مداخله می كند، بدون اينكه شأنى از آن شؤون را استثنا كرده باشد. و آيا اگر دانشمندى به خود اجازه چنين بى انصافى را بدهد جز اينكه بگوئيم در صدد خاموش كردن نور اسلام است محل ديگرى دارد؟ (هر چند كه نور خود را تمام می كند، چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند) و آيا جز اين است كه به انگيزه بَغى و دشمنى مى خواهد با اين حق كُشى خود، اثر دين اسلام را از دلها بزدايد و آن را به عنوان يك مليّت و نژاد كه جز انشعاب نسلى از نسلهاى ديگر اثرى ندارد معرفى كند؟ ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💜 انَا خاتِمُ الأوصیاءِ وَ بی ‌یدفَعُ اللهُ البَلاءَ عَن اَهلی و شیعَتی. من ختم‌ کننده راه اوصیاء هستم و به وسیله من، خدا را از اهل بیت من و شیعیانم دفع می‌ نماید. 📚 الغیبة شیخ طوسی ص 246 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
💞💞💞 💜 خدايا؛ عشق به اسلامي و كبير انقلاب چنان در وجودم شعله ‌ور است كه اگر تكه ‌تكه ‌ام كنند و يا زير سخت ‌ترين شكنجه ‌ها قرار گيرم، او را تنها نخواهم گذاشت. 💜 و به عنوان يك فردي از آحاد ملّت مسلمان به تمامي ملّت خصوصاً امر تذكر می ‌دهم كه هميشه در جهت اسلام و قرآن بوده باشيد و هيچ مسئله و روشی شما را از هدف و جهتی كه داريد، منحرف ننمايد. 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌹شادی روح بلند شهداء 🌹
❤️❤️❤️ 📝 شاهدش هم اين است كه تا آنجا كه تاريخ نشان داده، هميشه قانونِ : دو شیر گرسنه، یکی رانِ گور ♦️ شکارست آن را که او راست زور در امّت ها و جوامع بشرى حكم فرما بوده. هميشه امّت هاى منافع حياتى خود را از حلقوم امّت هاى بيرون كشيده اند. هيچ جاى پايى در آنان نماند مگر آنكه لگدكوبش كردند، و هيچ مال و منالى نماند مگر آنكه چپاولش كردند و هيچ ذى حياتى نماند، مگر آن كه به زنجير اسارت كشيدند. حال که چنین است آيا اين روش - متمدّنین غربی - را جز انتحار (= ) براى نجات از درد، نامى ديگر ميتوان نهاد؟ ✅راهى كه قرآن در اين مورد پيموده است 📝 و اما راهى كه در اين باره پيموده اين است كه دستور داده آنچه را كه خدا (يعنى مبدأ هستى عالَم و هستى انسانها) نازل كرده پيروى نمايند، و از اينكه بدون مدرك و علم سخنى بگويند اجتناب ورزند، اين در مرحله و نظر. و اما در مرحله دستور داده هر كارى كه می كنند به منظور به دست آوردن پاداشى بكنند كه نزد خدا برايشان آماده شده. که اگر آنچه مى كنند مطابق ميل و شهوتشان باشد، هم به سعادت دنيا رسيده اند و هم به سعادت آخرت؛ و اگر مطابق ميلشان نباشد و بلكه مايه محروميت از خواسته هایشان باشد، نزد خدا پاداشى عظيم دارند، و آنچه نزد خداست بهتر و باقى تر است. 📝 و بدانند كه آنچه ماديّون مى گويند که پيروى دين، است كه علم آن را نمى پذيرد (و بطور كلّى علم، پرستش خدا و دين را از خرافات عهد دوم از عهدهاى چهارگانه اى می داند كه بر بشر گذشته : 1- عهد اساطير 2- عهد مذهب 3- عهد فلسفه 4- عهد علم، كه عهدِ امروز بشر است و تنها از علم پيروى مى كند و خرافات را نمي پذيرد) سخنى است بدون علم و رأيى است. زیرا... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🔴لیست سلسله مباحث کانال برای دسترسی آسان شما همراه عزیزم : 💠 انسانِ بَرده 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/842 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/890 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/891 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/941 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/953 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/977 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/987 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/1015 🔸قسمت نهم https://eitaa.com/ishiaa/1040 🔸قسمت دهم https://eitaa.com/ishiaa/1061 🔸قسمت یازدهم https://eitaa.com/ishiaa/1082 🔸قسمت دوازدهم https://eitaa.com/ishiaa/1114 🔸قسمت سیزدهم https://eitaa.com/ishiaa/1115 🔸قسمت چهاردهم https://eitaa.com/ishiaa/1151 🔸قسمت پانزدهم https://eitaa.com/ishiaa/1192 🔸قسمت شانزدهم https://eitaa.com/ishiaa/1206 🔸قسمت هفدهم https://eitaa.com/ishiaa/1232 🔸قسمت هجدهم https://eitaa.com/ishiaa/1239 🔸قسمت نوزدهم https://eitaa.com/ishiaa/1268 🔸قسمت بیستم https://eitaa.com/ishiaa/1314 🔸قسمت بیست و یکم https://eitaa.com/ishiaa/1362 🔸قسمت بیست و دوم https://eitaa.com/ishiaa/1377 🔸قسمت بیست و سوم https://eitaa.com/ishiaa/1393 🔸قسمت بیست و چهارم https://eitaa.com/ishiaa/1421 🔸قسمت بیست و پنجم https://eitaa.com/ishiaa/1439 🔸قسمت بیست و ششم https://eitaa.com/ishiaa/1460 💠 جامعه اسلامی 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/78 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/82 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/115 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/138 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/175 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/217 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/220 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/283 🔸قسمت نهم https://eitaa.com/ishiaa/360 🔸قسمت دهم https://eitaa.com/ishiaa/361 🔸قسمت یازدهم https://eitaa.com/ishiaa/371 🔸قسمت دوازدهم https://eitaa.com/ishiaa/372 🔸قسمت سیزدهم https://eitaa.com/ishiaa/387 🔸قسمت چهاردهم https://eitaa.com/ishiaa/388 🔸قسمت پانزدهم https://eitaa.com/ishiaa/435 🔸قسمت شانزدهم https://eitaa.com/ishiaa/436 🔸قسمت هفدهم https://eitaa.com/ishiaa/480 🔸قسمت هجدهم https://eitaa.com/ishiaa/500 🔸قسمت نوزدهم https://eitaa.com/ishiaa/536 🔸قسمت بیستم https://eitaa.com/ishiaa/636 🔸قسمت بیست و یکم https://eitaa.com/ishiaa/651 🔸قسمت بیست و دوم https://eitaa.com/ishiaa/653 🔸قسمت بیست و سوم https://eitaa.com/ishiaa/671 🔸قسمت بیست و چهارم https://eitaa.com/ishiaa/692 🔸قسمت بیست و پنجم https://eitaa.com/ishiaa/726 🔸قسمت بیست و ششم https://eitaa.com/ishiaa/761 🔸قسمت بیست و هفتم https://eitaa.com/ishiaa/762 🔸قسمت بیست وهشتم https://eitaa.com/ishiaa/799 🔸قسمت بیست و نهم https://eitaa.com/ishiaa/812 🔸قسمت سی ام https://eitaa.com/ishiaa/831 🔸قسمت سی و یکم https://eitaa.com/ishiaa/859 🔸قسمت سی و دوم https://eitaa.com/ishiaa/860 🔸قسمت سی و سوم https://eitaa.com/ishiaa/916 🔸قسمت سی و چهارم https://eitaa.com/ishiaa/963 🔸قسمت سی و پنجم https://eitaa.com/ishiaa/983 🔸قسمت سی و ششم https://eitaa.com/ishiaa/1004 🔸قسمت سی و هفتم https://eitaa.com/ishiaa/1006 🔸قسمت سی و هشتم https://eitaa.com/ishiaa/1024 🔸قسمت سی و نهم https://eitaa.com/ishiaa/1047 🔸قسمت چهلم https://eitaa.com/ishiaa/1065 🔸قسمت چهل و یکم https://eitaa.com/ishiaa/1091 🔸قسمت چهل و دوم https://eitaa.com/ishiaa/1139 🔸قسمت چهل و سوم https://eitaa.com/ishiaa/1140 🔸قسمت چهل و چهارم https://eitaa.com/ishiaa/1170 🔸قسمت چهل و پنجم https://eitaa.com/ishiaa/1196 🔸قسمت چهل و ششم https://eitaa.com/ishiaa/1213 🔸قسمت چهل و هفتم https://eitaa.com/ishiaa/1241 🔸قسمت چهل و هشتم https://eitaa.com/ishiaa/1276 🔸قسمت چهل و نهم https://eitaa.com/ishiaa/1290 🔸قسمت پنجاهم https://eitaa.com/ishiaa/1345 🔸قسمت پنجاه و یکم https://eitaa.com/ishiaa/1364 🔸قسمت پنجاه و دوم https://eitaa.com/ishiaa/1379 🔸قسمت پنجاه و سوم https://eitaa.com/ishiaa/1396 🔸قسمت پنجاه و چهارم https://eitaa.com/ishiaa/1430 🔸قسمت پنجاه و پنجم https://eitaa.com/ishiaa/1446 🔸قسمت پنجاه و ششم https://eitaa.com/ishiaa/1464 🔸قسمت پنجاه و هفتم https://eitaa.com/ishiaa/1480 🔸قسمت پنجاه و هشتم https://eitaa.com/ishiaa/1509 🔸قسمت پنجاه و نهم https://eitaa.com/ishiaa/1567 🔸قسمت شصتم https://eitaa.com/ishiaa/1576
🌹🌹 ❇️ پيروى از دين، تقليد نيست ❇️ 📝 ما در پاسخ مى گوئيم : اما پيروى از دين، تقليد نيست؛ زيرا عبارتست از : مجموعه اى از معارف مربوط به مبدأ و معاد و قوانينى اجتماعى، از عبادات و معاملات كه از طريق وحى و نبوّت به بشر رسيده، نبوّتى كه صدقش با ثابت شده؛ و نيز عبارتست از : مجموعه اى از اخبار كه مُخبِر صادق (=خبر دهنده راستگو) از آنها خبر داده، مُخبرى كه باز صادق بودنش به ثابت شده است. و معلوم است كه پيروى از چنين دينى، پيروى از علم است نه خرافات، چون فرض كرديم كه به صدقِ آن مُخبر، عالِميم و برهان علمى بر آن داريم. 📝 و اينجا است كه اين حرف را كسانى می گويند كه خود، سراپا تقليدند و در اصول زندگى و سنن اجتماعى از خوردنى و نوشيدنى و پوشيدنى گرفته تا ازدواج و مسكن و غيره، به غير از تقليد كوركورانه و پيروى از هوى و هوس روش ديگرى ندارند. ولی از آنجا كه از كلمه ننگ دارند، اسم تقليد را برداشته و نام پيروى از سنّت و بر آن نهاده اند؛ در نتيجه اسمش برداشته شده ولى رسمش هم چنان باقى است، و لفظش متروک گشته ولى معنايش همچنان حكم فرما است. 📝 آرى در منطق آقايان، « » يك شعار علمى و زير بناى پیشرفت و تمدّن است، ولى « وَ لا تَتَّبِعِ الْهَوى فَيُضِلَّكَ — زنهار از هوى و هوس پيروى مكن كه گمراهت مى كند؛ سوره ص آیه 26» يك كهنه و سخنى خرافى و قدیمی است. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
💙💙 📝 مترجم المیزان : (چشم به دروازه دوخته اند، ببينند چه مُد تازه اى در پختن و خوردن طعام و در بُرش لباس و در طرز ازدواج و در طريقه خانه سازى و دكوربندى خانه و حتى در نحوه سخن گفتن و راه رفتن، از غرب به ایشان مى رسد. و از خود هيچ استقلال و اراده اى ندارند، هر چه می كنند از خود نمى پرسند كه چرا می كنند؟ به بُزى می مانند كه وقتى بپرسى چرا از رودخانه پريدى؟ جز اينكه بگويد چون ديگران پريدند، پاسخى ندارند). 📝 علّامه : و اما آن تقسيمى كه براى سير زندگى بشرى نموده اند و چهار دوره اش كرده اند؛ تا آنجا كه تاريخ دين و فلسفه نشان می دهد، سخنى است . براى اينكه دين ابراهيم (ع) بعد از عهد فلسفه هند و مصر و كلدان بود، و دين عيسى (ع) هم بعد از فلسفه يونان بود و همچنين دين محمّد (ص) نيز بعد از فلسفه يونان و اسكندريه بود. و بالأخره ، نهايت درجه اوجش قبل از اوج گرفتن اديان بوده و در گذشته هم گفتيم كه دين توحيد از تمامى اديان ديگر قديمى تر است. 📝 و در سير تاريخى انسان، آن تقسيمى را كه قرآن كريم صحيح مى داند اين است كه اولين دوره بشر، دوران و بى رنگى بشر بوده كه در آن دوره، همه امّت ها يك جور بوده اند و دومین دوره، دوران و حسّ نگرى است؛ كه بيانش در تفسير آيه: (كانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ — سوره بقره آيه 213) آمده است. «برای مطالب بیشتر به آنجا مراجعه کنید». 💠 پایان 💠 📚 جلد 1 ص 642 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
🔰امام جواد علیه السلام: التَّوْبَةُ عَلي أرْبَع دَعائِم : نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لايَعُودَ. ✔️توبه؛ بر چهار رکن استوار است: پشيماني قلبي، استغفار با زبان، جبران ِعملی گذشته، تصميم جدّي بر عدم تکرار گناه. 📚 ارشاد القلوب ص 160 ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 بدون شرح ❤️چند روز دیگه تولدشه(۲۹ فروردین) 👌جانم به فداش- عشقی عشق ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
❤️❤️ ❇️ اسلام صلاحيّت خود را براى هدايت مجتمع انسانى به سوى سعادت ثابت كرده است. 📝 و كوتاه سخن اينكه : صلاحيّت خود را براى هدايت مردم به سوى سعادتشان و پاكى حياتشان، ثابت كرده و با اين حال چگونه ممكن است كسى آن را يك فرضيه غير قابل انطباق بر زندگى بشر بداند و بپندارد كه چنين فرضيه اى حتى اميد نمى رود روزى زمام امر را به عهده بگيرد (با اينكه هدف اسلام چيزى به جز سعادت حقيقى انسان نيست). 📝 و با اينكه در سابق در تفسير آيه : كانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً (سوره بقرة آيه 213) گذشت كه بحث عميق در احوال موجودات عالَم به اينجا منجر مى شود كه به زودى نوع بشر هم به (كه همان ظهور و غلبه كامل اسلام است) خواهد رسيد، يعنى روزى خواهد آمد كه اسلام زمام امور را در هر جا كه مجتمعى از انسان باشد به دست خواهد گرفت و گفتيم كه خداى عزّوجلّ هم طبق اين نظريه و رهنمود عقل، وعده اى داده و در كتاب عزيزش فرموده: ❣ فسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ، أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكافِرِينَ، يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ. (پس خداى تعالى مردمى خواهد آورد كه دوستشان مى دارد و ايشان نيز او را دوست مى دارند، مردمى كه در برابر مؤمنان ذليل و عليه كافران شكست ناپذيرند و در راه خدا از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى هراسند. (سوره مائده آيه 54) ❣ وعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ، وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ، وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي، لا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً. (خدا به كسانى كه ايمان آوردند و اعمال صالحه انجام دادند، وعده داده كه بطور ايشان را در زمين جانشين ساير اقوام كند، هم چنان كه قبل از ايشان را خليفه و جانشين كرد، براى هدفهايى ناگفتنى، و براى اينكه را كه براى آنان پسنديده برايشان رونق دهد و مسلّط كند، و باز براى اينكه بعد از عمرى ناامنى خوفشان را مبدّل به امنيت سازد، تا به شكرانه اش مرا بپرستند و چيزى را شريك من نگيرند. (سوره نور آيه55) (و آياتى ديگر كه اين معنا را افاده مى كند). ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
یاران عاشق.mp3
2.57M
🍃🌸🍃🌸 💞 روزتون معطّر به عطر 🌷 تقدیم به همه شهدایی ها 💔هر جا دلت لرزید دعام کن.. 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌹🌹🌹
🌹🌹🌹🌹 🌷مطالب مهم کانال بخش دوم👇 💠 خرافه گرایی 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/340 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/341 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/365 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/377 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/400 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/445 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/469 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/471 🔹فایل pdf خرافه گرایی https://eitaa.com/ishiaa/779 💠 گوشتخواری و دین رحمت 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/699 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/699 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/710 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/739 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/740 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/786 🔸قسمت هفتم https://eitaa.com/ishiaa/787 🔸قسمت هشتم https://eitaa.com/ishiaa/808 🔸قسمت نهم https://eitaa.com/ishiaa/821 🔸قسمت دهم https://eitaa.com/ishiaa/825 💠 تقلید و بنی اسرائیل 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/491 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/530 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/617 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/645 🔸قسمت پنجم https://eitaa.com/ishiaa/646 🔸قسمت ششم https://eitaa.com/ishiaa/660 🔹فایل pdf تقلید و بنی اسرائیل https://eitaa.com/ishiaa/662 💠 حقیقت محبّت 🔸قسمت اول https://eitaa.com/ishiaa/159 🔸قسمت دوم https://eitaa.com/ishiaa/188 🔸قسمت سوم https://eitaa.com/ishiaa/253 🔸قسمت چهارم https://eitaa.com/ishiaa/258 🔸نکته قسمت دوم حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/194 🔸نکته تربیتی مباحث حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/265 ❣️فایل pdf حقیقت محبّت https://eitaa.com/ishiaa/684 🔹 علامه طباطبایی_تمرکز ذهن https://eitaa.com/ishiaa/429 🔹 علائم آخر الزّمان https://eitaa.com/ishiaa/140 🔹 آغاز دین از کجا بود؟ https://eitaa.com/ishiaa/119 🔹 توضیح ساده جبر و اختیار https://eitaa.com/ishiaa/30 🔹 مستضعف به چه کسانی می گویند؟ https://eitaa.com/ishiaa/649 🔹 درجات اهل بیت(ع) نسبت به همدیگر https://eitaa.com/ishiaa/618 🔹 جواب شبهه آیه لا اکراه فی الدّین https://eitaa.com/ishiaa/18 🔹 علامه طباطبایی در کلام بزرگان https://eitaa.com/ishiaa/14 🔹 زندگینامه کوتاه علامه طباطبایی https://eitaa.com/ishiaa/12 🔹 بیانیه گام دوم انقلاب https://eitaa.com/ishiaa/88 🔹سلوک الی الله https://eitaa.com/ishiaa/705 🔹پرسش و پاسخ https://eitaa.com/ishiaa/693 🔹غفلت https://eitaa.com/ishiaa/384 🔹مراقبه، تخم سعادت https://eitaa.com/ishiaa/66 🔹کیفیت قیام حضرت مهدی (عج) https://eitaa.com/ishiaa/34 🔹چگونه بدانیم به بلا گرفتاریم یا نعمت؟ https://eitaa.com/ishiaa/1159 ✅ درباره کانال https://eitaa.com/ishiaa/206
🌸🌸 💠 در از همه امّتهاى گذشته بيشتر، داستانهاى بنى اسرائيل؛ و نيز به طورى كه گفته اند از همه انبياء گذشته بيشتر، نام حضرت (ع) آمده. چون مى بينيم نام آن جناب در 136 جاى قرآن ذكر شده؛ دو برابر نام ابراهيم (ع) كه آن جناب هم از هر پيغمبر ديگرى نامش بيشتر آمده (به طورى كه گفته اند، نامش در 69 مورد ذکر شده). 💠 علّتى كه براى اين معنا به نظر مى رسد، اينست كه اسلام دينى است حَنيف، كه اساسش است، و توحيد را ابراهيم (ع) تأسيس كرد، و آن گاه خداى سبحان آن را براى پيامبر گراميش محمّد (ص) به اتمام رسانيد و فرمود : ❣ (مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ — دين توحيد، دين پدرتان ابراهيم است، او شما را از پيش مسلمان ناميد. سوره حج آيه 78) و در پذيرفتن توحيد، لجوج ترين امّتها بودند و از هر امّت ديگری بيشتر با آن دشمنى كردند، و دورتر از هر امّت ديگرى نسبت به تسلیم و انقیاد در برابر حق بودند. 💠 هم چنان كه عرب هم كه پيامبر اسلام گرفتار آنان شد، دست كمى از بنى اسرائيل نداشتند، و لجاجت و خصومت با حقّ را به جايى رساندند كه آيه : ❣ (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَواءٌ عَلَيْهِمْ أَ أَنْذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنْذِرْهُمْ لا يُؤْمِنُونَ — كسانى كه كفر ورزيدند، چه انذارشان بكنى، و چه نكنى ايمان نمى آورند. سوره بقره آيه 6) در حقّشان نازل شد و هيچ قساوت و جفا، و هيچ رذيله ديگر از رذائل، كه براى بنى اسرائيل ذكر مى كند، نيست مگر آنكه در كفّار عرب نيز وجود داشت. 💠 و به هر حال اگر در قصه هاى بنى اسرائيل كه در قرآن آمده دقّت كنى، و در آنها باريك شوى، و به أسرار خُلقيات آنان پى ببرى، خواهى ديد كه مردمى فرو رفته در بودند، و جز لذائذ مادّى، و صُورى، چيز ديگرى سرشان نمی شده. امّتى بوده اند كه جز در برابر لذّات و كمالات مادّى تسليم نمي شدند، و به هيچ حقيقت از حقائق ماورای حسّ ايمان نمى آوردند، هم چنان كه هم همينطورند. ادامه دارد... 📚 جلد1 ص 316 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺
❇️ شعار اسلام «پيروى از حقّ» و شعار تمدّن غربى «پيروى از اكثريت» مى باشد. 📝 البته در اين ميان جهت ديگرى نيز هست كه دانشمندان در بحث هاى خود از آن غفلت ورزيده اند كه آن عبارت است از اينكه تنها شعار اجتماع اسلامى، پيروى از است (هم در اعتقاد و هم در عمل)، ولى جوامع به اصطلاح متمدّن حاضر، شعارشان پيروى از است (چه آن خواست، حق باشد و چه باطل)؛ و اختلاف اين دو شعار باعث اختلاف هدف جامعه اى است كه با اين دو شعار تشكيل مى شود. 📝 هدف اجتماع اسلامى انسان است، يعنى آنچه كه عقل سليم آن را سعادت مى داند و يا به عبارت ديگر هدفش اين است كه همه ابعاد انسان را تعديل كند و عدالت را در تمامى قُواى او رعايت نمايد. يعنى هم مُشتهيات و خواسته هاى جسم او را به مقدارى كه از معرفت خدايش باز ندارد به او بدهد و هم جنبه معنويتش را إشباع و سیراب كند؛ و بلكه خواسته هاى مادّيش را وسيله و مقدمه اى براى رسيدنش به معرفة اللَّه قرار دهد و اين بالاترين سعادت، و بزرگترين است كه تمامى قُواى او به سعادت - مخصوصى كه دارند - مى رسند. (هر چند كه امروز خود ما مسلمانان هم نمى توانيم سعادت مورد نظر اسلام را آن طور كه بايد درك كنيم، براى اينكه تربيت اسلامى، تربيت صد در صد اسلامى نبوده است). 📝 و به همين جهت، قوانين خود را بر اساس مراعات جانب عقل وضع نمود. چون جِبلّت و فطرتِ عقل بر پيروى حقّ است و نيز از هر چيزى كه مايه فساد عقل است به شديدترين وجه جلوگيرى نموده و ضمانت اجراى تمامى احكامش را به عهده گذاشت (چه احكام مربوط به عقايد را و چه احكام مربوط به اخلاق و اعمال را)، علاوه بر اينكه حكومت و مقام را نيز مأمور كرد تا سياسات و حدود و امثال آن را با كمال مراقبت و تحفّظ، اجرا كند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه(عج)🌺