eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
255 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
418 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 کانال «» در آیینه «»🔵 🎯هدف: آشنایی عمیقتر با « »، در جهت آمادگی فکری و انگیزشی بیشتر برای بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود». 📚متن محوری: کتاب «»📚 📣مخاطبان: همه فرزندان معنوی ، عاشقان و دوستداران ؛ به ویژه طلاب، دانشجویان و فرهنگیان. 🗞شیوه کلی: 1/ مطالعه توسط اعضاء (از جلد نخست و حداقل، در محدوده مرتبط با هر فایل صوتی)؛ 2/ گوش دادن فایل صوتی که در آن، نکات مهمتر یا موارد نیازمند توضیح، شرح شده است. 📌جزئیات بیشتری درباره طرح در کانال آمده است. 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤بیانات درباره 📣📢📣 چند نکته: 👈لطفا ابتدا پیام سنجاق شده و چند پیام توضیحی بعد از آن خوانده شود تا میزان بهره وری بالاتر رود. به دلیل پیوستگی و ترتب مطالب بر یکدیگر، بهتر است پستها به ترتیب از بالا به پایین خوانده شوند تا سیر مباحث روشن​تر گردد. 👈👈مطالب کانال، هفتگی (انتهای هرهفته) بارگذاری می​شود. حجم مطالب به میزانی خواهد بود که برای یک هفته کفایت کند؛ البته، در صورت عدم بسنده به مطالعه صِرف و تلاش برای تفکر، تأمّل و تدبر بیشتر درباره آنها و نیز کوشش برای تطبیق آنها بر زندگی شخصی و صنفی خود. 👈👈👈 بحمدالله تا و تمام شد. 🔴 انشاءالله، هفته آینده، به توضیحات مرتبط با که حاوی توضیحات مرتبط با جلد اول تا صفحه 100 است، پرداخته خواهد شد. 🔴🔴 مطالعه مباحث تاریخی مرتبط (بیان شده در پستهای ابتدایی کانال) + جلد اول صحیفه (حداقل تا ) فراموش نشود. 🔴🔴🔴 انشاءالله یکی - دو روز قبل از آخر هفته، صوت جلسه دوم بارگذاری میشود. 👈👈👈👈در صورت احساس وظیفه نسبت به می​توانید از پست قبلی برای معرفی کانال به دیگران استفاده کنید. 📌بهترین کیفیت نمایش مطالب کانال در«نسخه دسکتاپ ایتا» است. در نسخه اندروید، نمایش نیم فاصله​های بین کلمات، ضعیف​تر است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴🔴 ، یکی - دور روز زودتر از توضیحات مرتبط، بارگذاری میشود👇 تا انشاءالله، پیش از درج آنها گوش داده شود 🎧 🔵🔵🔵 مطالعه صفحات مرتبط ( تا از جلد اول ) نیز پیش نیاز شنیدن صوت است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای ( برخی از مباحث توضیحی، علاوه بر فهرست مطالب خود ): - ضرورت طرح عمیق نزد اهل آن و پرهیز از تضییع و افشاء صریح آنها بدون مقدمات لازم - عمومی معارف توحیدی برای توسط ره و شیوه اینکار - یکی دیگر از های :‌ «غرب ستیزی» - مراد از - سبب اصلی (در نسبت با توحیدی) - آفتها و خطرهای و و گستره وسیع آن - خطرات بیشتر پنهان - نیاز به - تعابیر عجیب ره درباره غرب و معیار مقایسه دو - وجهی مهمتر و عمیقتر برای ضرورت داشتن موضع توحیدی در برابر غرب (نه مواضع سطحی و مقطعی) - رابطه با و - مبارزه با و عصری: نوعی و - توجه استقلالی و توحیدی به ( و توحیدی) - ناسازگاری محض و و تحلیل آن - از دیگر ابعاد مهم (یا وجه ) شخصیت ره:‌ «قیام لله» - اهمیت - دعوت از اقشار مختلف برای قیام لله و استفاده از فرصت پیش آمده - اشاره در دو کتاب «» و « » به اوضاع بد زمانه - دغدغه با دو مولفه کسب رضای و صلاح حال - تلاش برای تثبیت و حفظ اساس برای اقدامات اصلاحی بعدی - توجه دادن به دو دسیسه اهل ... - و ره، و توفیق داشتن شاگردان خوب - رحلت آیت الله - از ویژگیهای رفتار امام ره: عمل - تقویت و ترویج امور ، از راه حلهای مهم امام برای اصلاحات اجتماعی - ، از ویژگیهای بنیادین و - انجمنهاى و ‏ و هشدار امام و علما به - یکی دیگر از مؤلفه های شخصیت امام: اصلاح و مبارزه به انگیزه و از سر و به بندگان - ، جامع جمالی و رحمت جمالی - سوءاستفاده از پوشش جذاب «حق »، برای شوم ضربه زدن به اصل اسلام - از ابعاد مهم شخصیّت امام ره:‌ - رابطه محوری و 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 - جلد1 - ص6-100 - 13970719.amr
10.63M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 ⚠️ فایل آسیب دیده! جهت دریافت فایل سالم، ر.ش: 📣 محتوای 👈 در پست قبلی آمده است👆 🔴 ابتدا فایل کم حجم جلسه دوم بارگذاری میشود (همین پست) 🔵 و پس از آن، فایل با کیفیت تر جلسه دوم قرار داده میشود که برای امکان بارگذاری، به سه قسمت تقطیع شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت اول)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
43.37M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای 👈 در دو پست قبلتر آمده است👆 🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺بخش اول🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت دوم)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
30.67M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 ⚠️ فایل آسیب دیده! جهت دریافت فایل سالم، ر.ش: 📣 محتوای 👈 در سه پست قبلتر آمده است👆 🔵🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺🔺بخش دوم🔻🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
شرح صحيفه امام - هلالیان - جلسه2 (قسمت سوم)- جلد1 - ص6-100 - 13970719.m4a
33.54M
🎵 [13970719]، جلد1، ص6-100 📣 محتوای 👈 در چهار پست قبلتر آمده است👆 🔵🔵🔵 فایل با کیفیت تر جلسه دوم (🔺🔺🔺بخش سوم🔻🔻🔻) 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط به و «و لقد اوُصيه بما وصّانا أساطين الحكمة... وَ لا يَزِيدُ الظّالِمِينَ الّا خَسَاراً»؛ «و اكيداً وصيت مى‏كنم او را به آنچه اعاظم ... و بر ستمگران جز زيان نيفزايد»؛ ⭕️ هشدار نسبت به ضرورت طرح معارف عمیق توحیدی نزد اهلش و پرهیز از تضییع و افشاء صریح آنها بدون طیّ مقدمات لازم؛ بخصوص برای اهل انکار معارف و مقامات و منکران بی انصاف❗️ ♦️ ره،‌ در مواضع متعدد از رسمی و غیررسمی خود بر این وصیت و سفارش، تأکید شدید دارند که نباید عمیق و را بطور صریح برای غیراهل آن مطرح کرد، یعنی افرادی که هنوز مقدمات لازم یا ویژگیهای موردنیاز برای دریافت صحیح آنها را ندارند یا افرادی که با بستن چشم گوش و عقل خود، به بدون و معارف توحیدی و عمیق میپردازند بدون آنکه مقدمات کافی و شایستگیهای و لازم برای اظهارنظر در این زمینه را داشته باشند. 🔰 برای نمونه: ➖ إلى الخلافة والولاية، ص 35-36 و 68-69 و 86 و 90 ➖ ، ص36 ➖ ، ص 5-6 و 18-19 و 38-39 ➖ ، ص 58 و 166-168 و 215-216 و 223 و 346-347 ➖ ، ص 13 و 193 و 389-390 و 437 و 453-457 و 507-508 و 655 ➖ سوره حمد، ص 166-170 ➖ ، ج1، ص 107و 159-160و 284-285 و ج3، ص 208 و 414-416 ➖ ، ص59-61 ➖ ، ج‏16، ص209-216 و ج‏18، ص453-454 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🙄با وجود تأکید شدید نظری و عملی ره بر و فاش نکردن عمیق و که در پست قبل بیان شد👆، ولی خود ایشان👈 ➖هم بیان معارف توحیدی برای همه را ضروری و لازم میدانند (برای مثال: سوره ، ص 190 - ج19، ص355-377 و ج‏20، ص298-300‏) ➖و هم در عمل، به طرح گسترده معارف توحیدی؛ به ویژه بعد از پیروزی پرداخته اند. ❓آیا این دو دیدگاه و عملی ایشان، با یکدیگر ندارند؟❗️ ادامه در پست بعدی👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔵 خیر، هیچ تضادی در کار نیست❗️ 🔆 چنانکه پیشتر هم اشاره شده بود، ره در عمومی و همگانیِ ، خاصّی دارند که ویژگیهای متین کریم در این زمینه را دارد. 💎 از جمله ویژگیهای در بیان معارف عمیق توحیدی و ، آن است که 👤👥🗣 ، از همان رایج بین عموم استفاده میکند و در عین حال، عمیقترین معارف در عالیترین سطوح را در لباس همان تعابیر و از پس پرده و حجاب آنها عرضه میکند تا هم اهل تعمّق، با کنار زدن حجابهای لفظی، از آنها استفاده کنند و هم عموم مردم (که نمیتوانند متسقیما با آنها ارتباط بگیرند)، از پس ابرهای الفاظ، به تدریج با آنها انس بگیرند و بتوانند اندک اندک به سمت مراتب بالاتر آنها اوج بگیرند. 🔹 (البته، طرح و شرح این ، مرتبط به بحث است که مجال دیگری میطلبد). ✅ ره نیز در اقتداء به این شیوه قرآنی متین، در عین پافشاری بر عدم ارایه صریح عمیقتر، با زبانی همه فهم و عمومی به ارایه آنها میپردازند به طوری که هم خواصّ و اهل عمیق و هم عموم ، از آنها استفاده بسیار کرده و بهره های متناسب با خود را میبرند. در طول با موارد بسیاری از این قبیل، آشنا خواهیم شد؛ به ویژه پس از اوج گرفتن و بعد از پیروزی آن. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦 توضیح مرتبط به و و و «و إيّاك ثمّ إيّاك أيّها الأخ الروحاني و الصديق العقلاني...، فرّ منهم فرارك من الأسد فإنّهم أضرّ على الإنسان من الآكلة للأبدان»؛ و «بپرهيز و برحذر باش! اى برادر روحانى و دوست عقلانى...كه ضرر ايشان بر بنى آدم از آدمخوارگان بيش است‏»؛ و 💎💎💎 یکی دیگر از مهمترین ویژگیهای # امام و :‌ 🔅 چنانکه قبلتر اشاره شده بود، این ویژگی بسیار مهم و بنیادین، از همان امام سرچشمه میگیرد. 🔆 یکی از نتایج طبیعی و اندیشه توحیدی ناب و خالص، نفی نظری و عملی هر چیزی است که یا را از و از رویکرد و زندگی دور می¬کند و به و و (به معنای منفی آن) مشغول میکند و درواقع، با میخکوب کردن انسان در نشأه ، او را از و حقیقی و به سوی بازمیدارد. 🌿 ریشه های توحیدیِ سر سازش نداشتن امام با اندیشه و مواجهه و ستیز بنیادین وی با و ، در کلمات ایشان در این نامه (و نامه بعدی)، بسیار روشن و مشهود است. ❓❓ امّا مراد از چیست؟ ادامه در پست بعدی👇🏾 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
❓مراد از چیست؟ 💡منظور از غرب، یعنی یک منطقة جغرافیایی در زمین نیست، بلکه مراد از غرب موردبحث، و - و است. 🔹مصداق بارز و مثال اعلای غرب در قرون اخیر، تمدنی است که بر محور و و به تعبیر دقیقتر، است. 💡💡به بیان دقیقتر، هر اندیشه ای است که مانع از ناب و حق در جانها و جوامع بشری بشود. 🔹🔹جلوه و نمود بارز فعلی غرب در عصر کنونی، نظام و حکومتهایی مثل ، و دنباله های آنها هستند. ادامه در پست بعدی 👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔴⭕️🔴 حجم بسیار زیادی از مشکلات ازجمله کشور و و در چندین سده و حتی هم اکنون، به و برمیگردد که از اواسط یا اواخر دوره هم سیر تصاعدی زیادی به خود گرفت. ⭕️🔴⭕️ درجات و مصادیق زیادی دارد: ➖فقط جنبه نظری و علمی ندارد؛ ➖مخصوص قشر خاصّی هم نیست و و را دربرمیگیرد؛ ➖حتی منحصر در هم نیست و بلکه، برخی از هم از طرفداران آن هستند؛ هرچند در عمل و بلحاظ عملی. ➖چه بسا افراد ظاهراً یا در ظاهر که تفکر و منش و در و جان آنها رسوخ کرده است، یعنی پوسته و قشرشان، مذهبی نشان میدهد، ولی بنیان و لُب و مغزشان و است. ➖حتی برخی از مراتب مختلف و درجات پیدا و پنهان غربگرایی، در و بسیاری از افراد مذهبی هم نفوذ و رسوب پیدا کرده که در بسیاری از مواقع، حتی به آن التفات هم ندارند! 👈 بطور کلّی، هر گرایش و میلی به اندیشه و مظاهر مختلف و و آن، از مصادیق است؛ هرچند ظاهری به ظاهر مذهبی داشته باشد. ب 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
❗️❗️❗️خطرات بیشتر پنهان ♦️ خطر آشکار و تصریحگر به ، به مراتب، بسیار کمتر از افرادی است که به ظاهر نیستند، ولی بنیان و نحوه و آنها بطور کامل یا به درجات مختلفی، و آمیخته با است. 👈زیرا تکلیف دسته اول مشخص است و مواجهه یا با آنها یا معرفی آنان به جامعه بسیار آسانتر است، امّا دسته دوم، نه به راحتی تشخیص داده میشوند و نه میتوان به آسانی با آنها مبارزه کرد! و به تعبیر ره: «...هستند اشخاصى كه هم‏ هستند، ‏ هم‏ هستند، شايد هم مى‏خوانند، اما افكارشان اينطورى پرورش يافته... كه اين كشورهاى ضعيف بدون يا به اين طرف يا به آن طرف...، برايشان امكان استمرار حيات نيست!... شما خودتان نمى‏توانيد خودتان را اداره كنيد. اگر از دامن فرار كنيد، به دامن بايد پناهنده بشويد! اين اشخاص متدينى هم كه نمازخوان‏ هم‏ هستند، متدين هم هستند، لكن اين معنا در ذهنشان هست كه... ناچاريم [با] يک جايى پيوند حاصل كنيم...»؛ ، ج‏14، ص 435-436 📌📌📌 یکی از مهم موردنیاز ما، و نیز شناخت و است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️ ... می‌گویم همچون و اگر به مذاق خوشایند نیست، بگوییم همچون یا . اما نه! دست کم چیزی است در حدود ... آدم هُرهُری مذهب است. به هیچ چیز اعتقاد ندارد، اما به هیچ چیز هم بی اعتقاد نیست. یک آدم التقاطی است. نان به نرخ روز خور است... آدم ندارد، چیزی است بی ، خودش و خانه اش، و حرفهایش بوی هیچ چیزی را نمیدهد، ملغمه ای است از انفراد و شخصیت خالی از خصیصه ... ⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
📙 تعابیر علّامه طباطبایی درباره و مقایسه دو جامعه یا تمدن 🖌 ره که از مصادیق بارز آزاد و روشنفکری واقعی در دوران معاصر بودند، درباره ، تعابیر عجیب و تحلیلهای عمیقی دارند و اساساً آنها را یک قوم وحشی میدانند! 🖋ایشان میگویند: برای و دو ، نباید چند نمونه را دید و حکم کلّی صادر کرد، بلکه باید و روح کلّی حاکم بر هریک از آن را با یکدیگر مقایسه کرد. 🎵 تعابیر ایشان در آمده است. همچنین، ر.ش: ترجمه تفسير ، ج‏4، ص154-180 ⛓🔪⚔️ 💣💰💵💴💳 آیا تمدنی که بر پایه قدرت و ثروتی شکل گرفته است که از طریق قرنها و مکیدن خون و سرمایه های و میلیونها میلیون در سراسر جهان، جمع آوری شده است و میشود، نمود و جلوه نیست؟ ❓❓❓پرسش بسیار مهم: سبب اصلی چیست؟ ❓❓❓به بیان دیگر، چرا باید با (به معنایی که بیان شد، یعنی غرب ، و )، مخالف و در ستیز باشیم؟ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
❗️بدون ، مبارزه با و...، از پشتوانه و بنیانی برخوردار نیست و به همین دلیل، در معرض ، و بیشتری است. 🖊 به بیان دیگر، اگر ارتباط با و با غرب ( تمدن و )، به خوبی درک نشود👈 👈 مبارزه و با و استکبار، با و یا ، برای تولید - و...، یا اساساً درک نمیشوند و یا آنکه تحلیلهایی سطحی و ظاهری از آنها ارایه میشود! 🔹برای مثال، مبارزه با ، در حدّ از کودتای 1332 و دخالتهای آمریکا در امور داخلی یا حداکثر، مبارزه برای رسیدن به و و دفاع از منافع ، کاهش داده میشود که هرچند این امور هم در مرتبه خود صحیح، لازم و ضروری هستند، ولی متوقف شدن در حدّ آنها، در حدّ و شأن نیست و به تلاشهای او رنگ و بوی خاکی میدهد و موجب نهایی است ❌ با منطق ، و و و ،‌ به دعوا و ستیز با دیگران و چنگ و دندان نشان دادن به این و آن، تفسیر میشود. ❓اگر آمریکا قول بدهد به کاری نداشته باشد (و بر فرض محال، به آن عمل کند، ولی همین منش و استکباری را نسبت به دیگر ملّتها داشته باشد)، آیا باید با آمریکا کرد و دیگر، مبارزه با آن معنا ندارد؟ با منطق ، نه!! 👈پس، باید دید مبارزه با آمریکا و نظایر آن، با منطق و رویکرد ، چه معنا و تحلیلی دارد؟ 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💎💎💎 از دیدگاه ، به این دلیل که اکنون، بزرگترین مظهر و نماد نادرست و و مصداق برتر اندیشه و فرهنگ و و (یا همان ) است و اصول و مبانی و عملکردش، در تضادّ صریح با است و مانع و و حقیقی و مانع بسط اندیشه توحیدی ناب و مانع حرکت پرشتاب و بشری به سمت متعال است؛ 👈👈به همین دلیل، مورد بغض و نفرت است و باید با آن کرد. 🌿 مبارزه با آمریکا درواقع، نوعی و رهاندن و آزاد کردن و جوامع بشری از زنجیر یکی از بزرگترین موانع شکوفایی توحیدی ، یعنی است. ✏️به بیان دیگر، بر آمریکا یعنی تلاش همه جانبه برای نفی و رفع موانع توجه انسانها به توحیدی خود و ایجاد زمینه برای برپایی توحیدی ، یعنی تمدنی که موجب بسط هرچه بیشتر در ابعاد مختلف زندگیِ ، ، بشر خواهد شد. 🖌به تعبیر دیگر، چون ، نفی غیرخدا است، باید با نظامهای اجتماعی مشرکانه و ضدّ مبارزه کرد. 📌درباره ، ر.ش: پست بعدی👇🏽👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎 🌿 تبدیل شدن توحیدی به نفی و با و ، تحلیلها و تبیینهای و و مختلفی دارد. 🌿🌿 این و عملی، در طول تاریخ و علیهم السلام و در طول هم سابقه بسیاری دارد. 🌿🌿🌿 در آثار ازجمله در نیز این حقیقت، بسیار منعکس شده است که در طول به تدریج با مصداقهای بسیار آن آشنا خواهیم شد. 📖 یک منبع خوب برای مطالعه بیشتر در این زمینه، آثار در این باره است؛ بخصوص دو اثر: ➖ ➖جلسه یازدهم از کتاب که در آنها به تبیین این حقیقت پرداخته شده است. 📌مقاله «روح توحيد؛ نفي عبوديت غیر خدا»، نخستین بار در كنار چهار مقاله ديگر، در سال 1356ه.ش، در « » و توسط چاپ شد و در آن برهه، نقش مهمی برای مذهبی داشت. مقاله در پاسخ به سؤال یک که « به توحید عملاً چه نقشی در دارد؟» نوشته‌ شده بود. 📌📌پیشتر، در سال 1353ه.ش، ایشان در جلسات ظهرهای ماه مبارک ، موضوع «طرح كلی انديشه اسلامی در قرآن» را مطرح کرد که شش جلسه آن درباره توحيد است و عنوان جلسه يازدهم، عنوان همين مقاله است. 📌📌📌دو اثر یادشده، مکمّل یکدیگر هستند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
💎تحلیلی و هستی_شناسانه از تضادّ و ناسازگاری محض با یا ، عالم و است (نحوه وجود ، انتشاری و پراکنده و همراه کثرت و زوال و تزلزل است) 👈و به همین دلیل، توجّه صِرف و استقلالی به دنیا و عالم ماده، (یا محض)، با و و حرکت به سمت اعماق عالم و عوالم برتر (که هویت و جمعی بیشتری دارند)، قابل جمع نیست. 🔺پس، محض با قابل جمع نیست 🔻مگراینکه همه کثرتهای هم به نحوی به بازگردانده شوند و بطور صحیح، با جمع شود که و و ، اساساً چنین رویکرد و دغدغه ای را بطور جدی ندارد؛ زیرا توجه و جهت اصلی تفکر غربی، هرچه بیشتر و توجه استقلالی و اصیل به دنیا و عالم کثرتها است. علاوه براین، اساساً ، در صورت میل به چنین کاری هم، بنیادهای و و ابزارهای و و دانشهای لازم برای اینکار را در اختیار ندارد، 💎 ولی در - ، چنین بنیادهای معرفتی و ابزارهای متناسب با آنها وجود دارد؛ بویژه در عمیق مطرح در و دانشهایی مانند و که شرح آن مبحث جداگانه ای است 👈👈ر.ش: نامه تاریخی حضرت به (صدر هيأت رئيسه اتحاد جماهير ، ج‏21، ص220-226 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹