eitaa logo
🔹«مکتب امام» در آیینه «صحیفه امام»🔹
253 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
408 ویدیو
80 فایل
🎯هدف: آشنایی عمیقتر با «مکتب امام» در جهت بسط و امتداد بخشیدن به آن در ساحتهای مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی، در حدّ وسع و توان خود 📚متن محوری: کتاب «صحیفه امام» 🖌 ارتباط: @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔦توضیح مرتبط با «... اساساً يا تصويب ، در قبال [در مقابلِ] ارزشى ندارد»؛ 💎💎💎 از ویژگیهای : در چهارچوب دستگاه و 🌱 بر پایه ،: ➖هم باید در چهارچوب دستگاه و ، و جدی، برجسته و تأثیرگذار داشته باشند ➖و در عین حال، و و هم ندارند. 🖌به بیان دیگر، هم در صورتی ارزشمند است که بر مدار و در چهارچوب و در راستای تحقق باشد. 🌿 در اندیشه توحیدی، مردم، سبحان بوده و آنقدر دارند که میتوانند بازوان او در باشند که به مدد آنان، حقیقت توحید را در عرصه های مختلف امتداد داد و به اهداف ، تحقّق بیشتری بخشید. 👁 با دیدی عمیقتر، ، وسیله به خداوند و ابزار خدمت به محبوب حقیقی و تحقق قضا و قدر الهی و اهداف دین او هستند، 🔹 و به تعبیر امام ره: «از به بندگان او نكنيم كه خدمت به آنان، خدمت به است؛ چه كه همه از اويند... [و] وسيله خدمت به او»؛ ، ج‏20، ص157 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔹بر پایه آنچه بیان شد👈 🌿 از دیدگاه ، هر و نیز مطلوب نیست و در صورتی و تا زمانی، دارد که توحیدی و الهی داشته و به اختصار، و برای خداوند باشد. 💠و به بیان : «... همه باز توجهمان به اين باشد كه براى انجام بكنيم. هر كس در هر حال هست براى خدا. و اين اجتماعى كه با اين اجتماع ما موفق شديم كه اين سد شكسته بشود، اين را حفظش بكنيم. و اين اجتماع و اين الوهيّتى كه در پيدا شد و مقصد الهى كه در مردم پيدا شد آن محفوظ باشد. مادامى كه اين محفوظ هست، توى كار نيست... اين دو تا جهت، و بودن و براى خدا بودن، اين دو خاصيت مادامى كه در ما هست، امت ما است». ، ج‏9، ص481-482 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با نیز درباره مبنای یادشده، یعنی ضرورت نقش داشتن در امور مختلف، در چهارچوب اندیشه و رویکرد و اهداف (یا همان اندیشه ) چنین میگویند: 🌱 «در ...، پایه مشروعيت ، فقط رأى مردم نيست. پایه اصلى تقوا و عدالت است؛ منتها تقوا و عدالت هم بدون و مردم، ندارد. لذا رأى مردم هم لازم است. اسلام براى مردم اهميت قائل است... 👥 ، يک پايه فكرىِ متقن كه بشود به آن تكيه كرد، ندارد، امّا... در اسلام، رأى مردم براساس انسان پيش خداى متعال معتبر است. 🌱در اسلام هيچ ‏ و حاكميتى بر انسانها مقبول نيست مگر اينكه خداى متعال مشخّص كند... در مسائل فراوان كه به ولايت‏... ارتباط پيدا میكند... آن وقتى اين ولايت، مورد قبول است كه ، آن را كرده باشد و تنفيذ شارع به اين است كه آن كسى كه ولايت را به او مى‏دهيم (در هر مرتبه‏اى از ولايت)،بايد و ، يعنى و داشته باشد و مردم هم او را بخواهند. اين منطق ‏ است كه بسيار مستحكم و عميق است»؛ 1382/9/26 ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با ✅ و به دلیل همین مبنای یادشده است که ره میفرماید:‌ ☝️«... آراى در مقابل ، نيست؛ است. 🌱ما مى‏خواهيم كه در همه جا جريان پيدا بكند و احكام خداى تبارک و تعالى كند... هيچ جا در حكومت نمى‏بينيد كه يک باشد، يک اعمال رأى باشد. حتى اكرم صلّى الله عليه وآله رأيى نداشتند. رأى، رأى بوده است... . 🌱ما میخواهيم اسلام بر ما حكومت كند. 🔻ما هيچ حكومتى را جز حكومت نمیتوانيم بپذيريم 🔺و هيچ دستگاهى را كه بر خلاف قوانين اسلام باشد نمى‏توانيم بپذيريم 🔻و هيچ رأيى را كه برخلاف رأى اسلام باشد و رأى شخصى باشد، رأى گروهى باشد، رأى حزبى باشد، ما نمى‏توانيم بپذيريم. 🔺ما آن را مى‏توانيم بپذيريم كه قانونِ اسلام حكمفرمايى كند». ، ج‏8، ص281-283 📌امام ره در طول نیز به طرح و شرح این مطلب مهم میپردازند که در مواضع مرتبط بیان خواهند شد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎 و ❗️ «...اساساً پيش آوردن براى آن است كه قابل تعقيب كه ناچار مقامات مسئول گرفتار آن مى‏شوند، لوث شود...»؛ ⚠️ گاه، برخی یا (به پیروی از غربی و مانند آن)، در ظاهر، سنگ را به سینه میزنند، ولی درد مردم را ندارند! و اصلی آنها رسیدن به اهداف و منافع یا یا خود یا حتی سرپوش گذاشتن بر عملکرد نادرست یا ناقص و ضعفهای خود است. ❌ این افراد یا جریانها، اغلب، از برخی ناآگاهیها و ضعفهای و مردم یا و کاذب نسبت به آنها استفاده میکنند و درواقع، مانع و مردم میشوند و به نادرست عمومی میپردازند تا اهداف پلید خود (نه اهداف یا حتی ) را به پیش ببرند! ❌ 🔶 درحالیکه ... 👈 ادامه در پست بعد👇🏾 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎 و ❗️ 🌿 درحالی که اگر با ، و به رفتار شود و طوری با آنها معامله شود که ، رشدیافته، آگاه و با شوند 👈👈در این صورت است که و رجوع به معنایی حقیقی دارد، 🔴 ولی اگر مردم با استفاده از ابزارهای مختلف و [، ، و...]، طوری تربیت شوند که فکری، ، و اسیر طبیعت مادیگرای خود باشند (و از و خود دور شوند) 👈👈 اموری مانند عمومی، ، ، و...، ابزاری بیش نخواهند بود. 🌿 ، (نه و خود یا دیگران) است. 🌿 ره هم در مشی و ، و خود، بر عقل و فطرت انسانها دست میگذاشت، نه صِرف تحریک دنیوی و آنها. 📌بعدها نیز امام ره تصریحات مختلفی در این زمینه دارند که در مواضع مرتبط بیان خواهند شد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎مصداق دیگری از ره 🖌 تشدید فشارها بر و روحانیون و طلاب در پی منفی با «... در خطر است. و علماى ، بعضى محصور و بعضى محبوس و مهتوک هستند. امر داد حوزه‏هاى علميه را هتک كنند و بى‏پناه را كتک بزنند و را غارت كنند و درب و پنجره مغازه‏ها را بشكنند. در ، حضرت و حضرت آيت الله را در محاصره شديد قرار دادند و عده‏اى از علماى محترم و معظم را محبوس نمودند و ما از آنها به هيچ وسيله نمى‏توانيم اطلاع پيدا كنيم. اراذل و اوباش را تحريک مى‏كنند كه به و اهانت كنند. آقايان طلاب و را مانع مى‏شوند كه براى اسلام در نواحى بروند... با ما معامله مى‏كنند. به خداى متعال! من اين را نمى‏خواهم! إِنّى لَا ارَى المَوْتَ إِلّا سَعادةً وَ لَا الحَيَاةَ مَعَ الظَّالِمِينَ إِلّا بَرَماً [از فرمايشات حضرت امام عليه السّلام: را جز و با را مگر نمى‏بينم]. كاش مأمورين بيايند و مرا بگيرند تا نداشته باشم. فقط علماى اسلام و ساير آن است كه از و و مى‏نمايند و با مخالفت دارند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴🔴🔴 طرح مسائل و ؛ از دسیسه ها و ترفندهای «با اين‏ وضع رقتبار، به جاى آنكه درصدد چاره برآيد، سر خود و را گرم مى‏كند...»؛ و ⚠️یکی از حیله ها و ترفندهای مهم (اعم از ، ، ، ، ، و...)، مطرح کردن مسائل حاشیه ای، و و سرگرم کردن و ؛ بویژه نیروهای به آنها است، یعنی اموری که اصیل یا فعلی یا نیستند. 👈بدین ترتیب: ➖ هم سرگرم میشوند و و نیازهای اصلیشان را فراموش میکنند، ➖هم نیروهای ، و حتی مردم؛ بخصوص عناصر و درگیر امور فرعی میشود و بتدریج، دچار ، از خود، دفع ، ترمیم خرابکاریهای و... میشود و مهمتر از آن، از توجه به اصلی و پرداختن جدی به آنها بازمیمانند. ⚠️ازاینرو، باید دقت زیادی کرد که چه مسائلی را برجسته کنیم یا نکنیم و به آنها بپردازیم یا نپردازیم، و باید بررسی کرد که در پس برخی از هیاهوها و غوغاهای ظاهری، چه های ظاهراً فرعی و درحقیقت، اصلیتری، در حال شکلگیری یا انجام است؛ بخصوص مواردی که توسط دشمنان شناخته شده و کُددار حمایت میشوند! 📌برخی مصادیق و مثالهای جزئیتر این مساله، در فایل صوتی بیان شده است. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و و ⚫️🔴⚫️ ره در 22 اسفند 1341ه.ش، در پیامی به ، در اعتراض به زير پا گذاشتن احكام ضرورى اسلام و قرآن‏، آن سال را عزای عمومی اعلام کرد. 🔺«... مگر مى‏شود زبان را بريد؟ ... إِنَّا للَّهِ و إِنَّا إِلَيهِ رَاجِعُونَ‏. 🔻دستگاه حاكمه ايران به مقدسه تجاوز كرد و به احكام مسلمه قصد تجاوز دارد... 🔺 ، قرآن و روحانيت است. دستهاى ناپاک اجانب با دست اين قبيل دولتها [و استفاده ابزاری از این عوامل داخلی خود]، قصد دارد قرآن را از ميان بردارد و روحانيت را پايمال كند. 🔻ما بايد به نفع ، ، و [مراد، اسرائیل است] هتک شويم، به زندان برويم، معدوم گرديم، فداى اغراض شُوم اجانب شويم‏. 🔺آنها اسلام و روحانيت را براى اجراى خود مضر و مانع مى‏دانند. اين سد بايد به دست دولتهاى شكسته شود. 🔻موجوديت دستگاهْ، رهين شكستن اين سد است. قرآن و روحانيت بايد سركوب شود. 🔺من اين عيد را براى جامعه مسلمين عزا اعلام مى‏كنم تا مسلمين را از خطرهايى كه براى قرآن و مملكت قرآن در پيش است آگاه كنم‏. 🔻بارالها! من فعلى خود را ادا كردم؛ الّلهُمَّ قَد بَلَّغتُ [: خداوندا! من رساندم!]. ✅ و اگر زنده ماندم، تكليف بعدى خود را به خواست ادا خواهم كرد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 رنج و بقای پاداش و اجر «.... تلگرافى به [] [تهران] كردم. پس از آنكه مخابره شد، مژده بيرون آمدنتان را دادند. «ذَهَبَ العَناءُ بَقىَ الأجرُ: [درد و رنج رفت و اجر و پاداش ماند]»؛ ⏳ طبیعت و این است که گذرا است و درد و و و آن از بین میرود و به تعبیر عرفی: «این نیز بگذرد!». ☘️ ولی و (و درواقع، روحی) یا و مرتبه) ناشی از انسان در دنیا (یا اعمالش) برای او باقی میماند؛ 🍀 زیرا اعمال و رفتار انسان، خارج از مملکت وجودی و و او نیست و از او جدا نمیشود. ❗️هر و و و انسان، اثری بر و روح او برجای میگذارد که همان جزء جانش میشود و برای او باقی میماند (که اگر و باشد موجب و ، و اگر و باشد،‌موجب و و مرتبه انسان است). 🌿 این مبنای اصیل برگرفته از و ، تحمل دشواریها و رنجهای در مسیر رسیدن به مقدس را آسان و بلکه، شیرین میکند؛ بخصوص اگر به تعبیر ، در راه باشد. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با «تصميمى كه ما براى امسال گرفتيم به نظرم مؤثر و خوب است، لكن با سليقه‏ها باز برخورد كرده. انصافاً ما براى كوبيده شدن خوب هستيم!»؛ 🔴 ضرورت رویه در مقام ⚠️ ره در اینجا و تعریضی هم نسبت به برخی نیروهای خودی دارند که درباره برخی از اختلاف سلیقه¬ها و دیدگاه¬ها است. 👥 اختلاف دیدگاه (البته، به شرطی که کارشناسی و تخصصی هم باشد)، به خودی خود مشکلی ندارد، ❌ ولی وقتی این اختلافها ابراز و ترویج شوند، موجب کمرنگ شدن آن تصمیم میشوند و وحدت رویه در مقام عمل را مخدوش میکند؛ به ویژه در امور ای و بطور خاص، در مقام و بعد از اعلان رسمی تصمیم گرفته شده توسط فردی مانند یا هر فرد یا گروه یا شورای مرجع و... . 👈و وقتی حاصل نشود و عده ای هرچند اندک هم مخالفت کنند، از اثر و کارایی تصمیمها و اقدامات کاسته میشود❌ 🔴 این خطر مهمی است که همیشه، در کمین اقدامها و تصمیمهای نیروهای خودی بوده و هست و اثربخشی و تاثیرگزاری ، ، و... آنها را به چالش کشانده و میکشاند. 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💎💎💎 مصداق دیگری از و ره 🔴 میتوانست طوری رفتار کند که در ، اعلام عزای عمومی توسط و ، به خاطر مصادف شدن با عليه السّلام تلقی شود و حتی از آن به نفع خود بهره ببرد! ✅ ولی امام ره با بصیرتی خاص، اعلام کردند: «البته، بايد اسم وفات سلام الله عليه برده نشود و با صراحت نوشته شود: براى صدماتى كه در اين سال به وارد شده است... . و عمل كه جديت دارد را به اسم حضرت صادق بكوبد، خنثى مى‏شود. چون شنيدم دولت هم چنين تظاهرى مى‏خواهد بكند...». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و ☑️ اعلام عزاى ‏ ▪️پس از برگزاری با عنوان در ششم بهمن1341 و در شرایطی که رسانه های و ، آن را می‏ستودند، صدای مخالفت با این از گوشه وکنار و در راس آنها از جانب بلند شد. 🔹امام در هفتگی با و علمای ، خواهان در پیش گرفتن مشترک علیه شده و پیشنهاد داد 1342 عزای عمومی اعلام شود. 🔸امام، ابتدا در پیامی در 22 اسفند و سپس، با در ‏ قم در29 اسفند 1341 ه.ش، به اعلام گسترده عزای عمومی پرداخت. «...امسال ما نداريم و اين عيد را عزاى ملى اعلام مى‏كنيم، نه به خاطر اينكه مصادف است با حضرت سلام اللَّه عليه؛ آن حضرت مقامش عالى و بلند است، ولادت و شهادتش موجب تحكيم و پيشرفت اسلام است... ما در اين عيد عزاداريم براى مصيبتها و لطمه‏هايى كه در اين سال به وارد شد، اين سال، سال خوشى براى نبود، سال خوبى براى نبود... در اين سال، توطئه‏هايى را عليه اسلام تدارک ديد، پليد استعمار به جسارت كردند، براى پايمال كردن احكام نورانى قرآن نقشه‏ها كشيدند، برنامه‏ها ريختند، طرحها دادند. اگر مسلمين بدانند كه چه توطئه‏ها و نقشه‏هايى عليه عزت اسلام، سعادت ملتهاى مسلمان و استقلال ممالك اسلامى در دست اقدام است، ديگر هيچوقت عيد نمى‏گيرند بلكه قيام مى‏كنند به وظايف دينى كه بر عهده دارند». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔴 مردگانی در میان زندگان! ⚠️ « علماى ، وظيفه ملتهاى سنگين است. ❗️ وظيفه دارند كه از كنند. در برابر توطئه‏ها بايستند و با آن مقابله كنند. ❗️آنها كه در برابر خطرهايى كه متوجه اسلام شده است نكنند، مقابله نكنند و به دفاع برنخيزند، آنها در عداد [در شمار] مردگانند»؛ 💠 ره، طبق اسلام و مطابق و ، بطور مکرّر تصریح میکنند که 👥👥 دفاع از دین، فقط مخصوص دین و و نیست و هر فرد در حدّ خود، در این زمینه، دارد وگرنه، در شمار به حساب میرود! 🌱 این حقیقت مهم، در روایات نیز بیان شده است. 🌱🌱برای مثال، امام عليه السّلام درباره انواع افراد در نسبت با یکی از انواع دفاع از دین، یعنی تکلیف میفرمایند: ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 💠 علیه السلام در بیان درجات آمران به و از منکر: ✅✅✅ فمِنْهُمُ الْمُنْكِرُ لِلْمُنْكَرِ بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَذَلِكَ الْمُسْتَكْمِلُ لِخِصَالِ الْخَيْرِ پس، برخی از آنها انکارکننده منکر و ناپسند است با دستش و زبانش و قلبش؛ پس، چنین فردی همه ویژگیهای خیر را کامل میکند. ✅✅☑️ و مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِيَدِهِ فَذَلِكَ الْمُتَمَسِّكُ بِخَصْلَتَيْنِ مِنْ خِصَالِ الْخَيْرِ وَ مُضَيِّعٌ خَصْلَةً، و برخی از آنها، انکارکننده است با زبانش و قلبش و[لی] با دستش [آن را] ترک میکند؛ پس، او به دو ویژگی از ویژگیهای خیر تمسک کرده و یک ویژگی [یعنی امر و نهی عملی] را ضایع و تباه میکند! ✅☑️☑️ و مِنْهُمُ الْمُنْكِرُ بِقَلْبِهِ وَ التَّارِكُ بِلِسَانِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مُضَيِّعٌ أَشْرَفَ الْخَصْلَتَيْنِ مِنَ الثَّلَاثِ وَ مُتَمَسِّكٌ بِوَاحِدَةٍ، و برخی از آنها، انکار کننده است با قلبش و[لی] با زبانش و دستش [آن را] ترک میکند؛ پس، او ضایع کننده شریفترین دو ویژگی از سه تا است و به یکی تمسک میجوید! ☑️☑️☑️ و مِنْهُمْ تَارِكُ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِقَلْبِهِ وَ لِسَانِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتٍ‏ بَيْنَ‏ الْأَحْيَاءِ. و برخی از آنها ترک کننده انکار منکر و پلیدی است با قلبش و زبانش و دستش؛ پس، او مرده ای بین زندگان است!! و المواعظ (لليثي)، ص360-361 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿برخی ویژگیها و نشانه های اصیل 🔆 در موارد بسیار زیادی از آثار نوشتاری و گفتاری خود، به بیان مسائل مرتبط با و ؛ ازجمله ویژگیهای روحانی اصیل میپردازند که برخی گذشت و در طول نیز موارد بسیاری خواهد آمد. ⚖️اینگونه موارد میتوانند به عنوان و علامتهایی برای شناسایی و تشخیص اصیل و غیراصیل مورد استفاده قرار بگیرند. 🔹«...روحانيت تا اين لحظه از حيات درخشان خود در اسلام و بوده و در راه از و و كرده است و در مواقع لزوم، را متوجه خطرهايى كرده كه عليه اسلام و كشورهاى اسلامى مطرح بوده است 🔸و در برابر ، قلدريها و تهديدهايى كه از جانب و بر روحانيت وارد شده عقب‏نشينى نكرده و را جايز نشمرده است و با و از خود دست نكشيده و نشده است. 🔹 را با تهديد و قلدرى نمى‏توان در برابر سلطه و قدرت ظَلمه و مرعوب كرد. 🔺روحانيان از سرنيزه و نمى‏ترسند و از خود دست نمى‏كشند... روحانيت نبايد از چيزى بترسد، روحانيت نبايد از عربده‏كشيها، وحشيگريها و غوغاى مشتى رجّاله [مردنما] و اراذل وحشت كند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌿برخی ویژگیها و نشانه های اصیل 🔸... علما و روحانيان بايد تا آخرين قطره ‏ خود را در راه اسلام، در راه و در راه اعلاى كلمة نثار كنند. ⚠️ اگر بناست خداى نخواسته اسلام نباشد، احكام قرآن نباشد، در كشور از رسميت بيفتد، روحانيت اصلًا نمى‏خواهيم باشد، (در آن صورت) حوزه‏هاى علميه نمى‏خواهيم وجود داشته باشد. ⚠️ما حوزه‏هاى علميه را مى‏خواهيم براى حفظ اسلام، و قرآنى. اما اگر بنا باشد، دستگاه جبار، مقدس اسلام را از رسميت بيندازد، احكام اسلام را از بين ببرد و را مهجور و منكوب كند، وجود چه ثمره‏اى دارد و چه آثارى بر آن مترتب است؟... ✅ هاى بايد باشد و در برابر اسلام چون كوه محكم بايستد و بخروشد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎💎💎 عام و خاص و اطاعت از و یا با آنها 💠«...إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموُا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ الا تَخافُوا وَ لا تَحزَنوُا وَ أَبْشِروُا بِالْجَنَّةِ الَّتى‏ كُنْتُمْ توعَدوُنَ [: 30] آنها كه گفتند ما خداست و سپس ورزيدند، بر آنها فرود مى‏آيد، قلبهايشان را تسكين مى‏بخشد و آنها را دلدارى مى‏دهد كه مترسيد و اندوهگين نشويد و شادمان شويد به بهشتى كه وعده داده مى‏شديد. پس براى چه بترسيم! براى چه اندوهگين باشيم!». 🌱 و ، اقتضاء میکند که ، فقط خداوند را و مربی و خود بداند و در و عمل بکوشد این حقیقت را در خود و پیاده کند. 🖌از یک لحاظ، بر دو نوع است: 1) ربوبیت عام (یا ) خداوند، یعنی ربوبیتی که شامل همه چیز و هر و همه است: الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ؛ : 2 2) ربوبیت خاص (یا ) که مخصوص موجودات و دارای و است 🌿انسان (و ) موحد باید بکوشد خود را به سایه ربوبیت خاص (یا همان التزام و به ) بکشاند و در مسیر آن داشته باشد تا از نتایج بسیارش بهره مند شود. 🔆 به ربوبیت الهی و تنها مربی بودن ، و فراوانی دارد؛ ازجمله... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🔴 «...آيا ما باشيم در حالی كه علماى مورد شديدترين اهانتها قرار مى‏گيرند؟! به اينكه مى‏گويند «ربنا ». ⚠️ ما نيست! ⚠️مربى ما نيست! ⚠️مربى ما نيست# مربى ما خداست!...». 🌿 💎یکی از این دیدگاه که ، مربی و خود را فقط متعال بداند این است که 👈 دیگر زیر بار و تحت سیطره نظامهای ، ، ، ، ، ، و... و جریانهای نمیرود. 💠این اندیشه (که از های و از مهم است، در سراسر کریم موج میزند، 🔆برای مثال: 🔻قلْ أَ غَيْرَ أَبْغي‏ رَبًّا وَ هُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْ‏ء...؛ 🔺بگو: آیا غیر از خداوند، پروردگاری بجویم درحالیکه او هر چیزی است!» : 164 📌همچنین، ر.ش: : 30، : 13، : 73، : 47 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با 🔴 هشدار نسبت به برخی توطئه های و خطرات بسیار آنها ☝️«... شما هرگز نمى‏توانيد را تغيير دهيد و چنين حقى نداريد. 🔺احكام ، است كه آن را از جانب متعال براى آورده‏اند و علماى اعلام وظيفه دارند آن را حفظ كنند... 🔻ما الهى داريم و نيازمند قانون ظلمه و دولتهاى دست نشانده نيستيم. آنها مى‏خواهند اسارتبار اربابان خود را در كشور ما اجرا كنند... 🔺ما مى‏دانيم دستهاى خيانتكار عوامل مى‏خواهند بر ضد قوانينى وضع كنند و را از رسميت بيندازند و قرآن را در كنار كتابهاى قرار دهند. 🔻ما مى‏دانيم كه چه خوابهاى خطرناكى براى اسلام ديده است كه مى‏آيد شرط بودن را از انتخاب‏كننده و انتخاب شونده حذف مى‏كند، براى اينكه راه را براى نفوذ طايفه ضاله [] باز كند و آنها را بر مقدرات ملتهاى مسلمان و كشورهاى مسلط سازد. 🔺ما صداى شيطانى آنها را در گوشه و كنار اين بارها شنيده‏ايم كه گاهى صراحتاً و گاهى تلويحاً مزمزه مى‏كنند كه ما اسلام را نمى‏خواهيم... 🔻اى ! بدانيد در جريان ، علت علماى اسلام، قضيه شركت در نبود... مسأله اين بود كه و ديدند كه دستگاه مى‏خواهد با كيْد ، اسلام را قلب [دگرگون و وارونه] كند و اوضاع را به عقب برگرداند». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
هدایت شده از 
🔦توضیح مرتبط با و 🌹مصداق دیگری از ⚠️«... بداند كه اگر بخواهد به تجاوز كند و را در جارى سازد، ☝️من در آنها ايستاده‏ام! ☝️من تا آخرين لحظه‏هاى زندگى‏ام از و دفاع مى‏كنم. ☝️من به حكم كه به ما دستور و مقابله داده است در برابر به اسلام دست روى دست نمى‏گذارم و نمى‏نشينم. ☝️اگر مى‏خواهند راحت باشند بيايند مرا كه مزاحم هستم از اين كشور كنند. ☝️تا من هستم نمى‏گذارم مخالف اسلام تصويب و اجرا شود؛ ☝️تا من هستم نمى‏گذارم كه دستگاه جبار، اين را بر باد دهد... 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 🌹مصداق دیگری از 🔺... روز خوشى و ما روزى است كه از اين دنياى آلوده و انباشته از درد و رنج و بلا راحت شويم. ما و روز ما در است. 🔻 در اين روزگار براى مسلمين خوش و گوارا نيست. 🔺ما زندگى در سايه و را نمى‏خواهيم و براى همه گونه حوادثى آماده‏ايم. 🔻شما هم بايد آماده باشيد، اگر واقعاً هستيد نترسيد، نگران نشويد، قلبتان را محكم كنيد. 🔺خود را كنيد براى كشته شدن، خود را آماده كنيد براى رفتن، خود را آماده كنيد براى رفتن، خود را آماده كنيد براى ضرب و شتم و اهانت، 🔻خود را آماده كنيد براى تحمل مصايبى كه در راه از و براى شما در پيش است. 🔺كمربندها را محكم ببنديد براى ، براى ، براى سربازى رفتن، براى شنيدن، نترسيد و مضطرب نشويد». 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با «به من اگر مى‏دهند شما چرا غصه مى‏خوريد؟ شما چرا نگران مى‏شويد؟ چرا كاغذها را جمع مى‏كنيد؟...»💔 ☑️ ، ای به نام « » چاپ کرد كه در آن، زننده ترين، زشت ترين و بى‏شرمانه ترين فحشها به داده شده بود. 👮🏻‍♂️پاسبانها و ساواک، شبانه آن اعلامیه را در خيابانهاى به در و ديوار مى‏زدند؛ و 🧔🏻و آن را جمع مى‏كردند. 🌱امام در نشست بيرونى خانه خود به طلابى كه آن اعلاميه فضاحت‏بار را از ديوارها كنده بودند، اعتراض كرد كه چرا اين اعلاميه را جمع مى‏كنيد؟ بگذاريد بر ديوارها باشد تا ماهيت را براى مردم بهتر روشن كند! 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹
🔦توضیح مرتبط با و 💎 توجه به ها و برتر و مجاهدتهای آنان در راه ؛ به ویژه علیهم السّلام 🔺«...مگر من از حضرت عليه السلام بالاتر هستم؟ چند سال در بالاى منبر به داد و آن حضرت كرد. مگر حضرت على غير از اين حرفى مى‏زد كه ما مى‏زنيم؟ ما مى‏گوييم بايد در ما شود... 🔺مگر شما از حضرت امير بالاتر هستيد كه خود را در راه مى‏دادند؟ 🔺 ما، دين ما و عليهم السلام، در راه از هتک شدند، سيلى خوردند، به رسيدند؛ رفتند، شدند. 🔺 على و و و آن بزرگواران همواره با مقابله كردند... ياسر ...، ، اين گوياى اسلام...، سلام الله عليها در طول اسلام هميشه در برابر دستگاههاى و ايستادند و از اسلام دفاع كردند؛ زجرها كشيدند؛ ناسزاها شنيدند؛ لاى جرز قرار گرفتند؛ دسته جمعى سر بريده شدند، قتل عام شدند، به شهادت رسيدند، 🌱مع الوصف كردند و نگذاشتند كه بدخواهانْ، اسلام را از بين ببرند و احكام خدا را محو و نابود كنند...». 📌📌📌این شیوه ، یعنی توجه دادن به های برتر و مجاهدتهای آنها، فواید بسیاری دارد؛ مانند... ادامه در پست بعد👇 🔹🔸🔹 @maktabeEMAMdarSAHIFE 🔹🔸🔹