#نکته_وارده
#یقظه
به نظر می رسد در مقابل کمیته ضد فیلترینگ روحانی و اعوان ..... که برای انحراف اذهان عمومی مطرح شده است بهترین مقابله از طرف دوستان طرح بحث # کمیته مطالبات معیشتی مردم است.
#کمیته_مطالبات_معیشتی_مردم
@rozaneebefarda
مباش چنین هرزه گرد و هرجایی!
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸#موضع_گیری_های_ژله_ای، ویژگی کسانی است که راه نجات را در برخورد دوگانه و خودهمه پنداری می جویند. این جماعت هر روز به رنگی در می آیند؛ خودآرایی سیاسی را زرنگی می پندارند و نام آن را برخورد فراجناحی می گذارند! اگر کسی واقعا فراجناحی باشد، البته عیب نیست اما رنگ به رنگ شدن و همه رنگی، زرنگی نیست؛ مصداق سیاست معاویه ای و #عمروعاص_بازی است.
🔸خدشه در مفهوم #دشمن نیز یکی دیگر از شگردهای این جماعت است؛ آنان در مقام ایرادگیری از اصحاب انقلاب اسلامی، همیشه #مته_به_خشخاش می گذارند و از مو نمی گذرند اما در مواجهه با #ضدانقلاب، همیشه با #تساهل و #تسامح برخورد می کنند یا آنقدر در مفهوم دوست و دشمن #تصرف می کنند که اساساً #انگلیسی_های_پلید و #آمریکای_جهانخوار و #سازمان_منافقین و دشمنان قسم خورده داخلی نشان دار هم در منظر آنان دشمن حساب نمی شود!
غافل از آنکه ملاک دوست و دشمن در منابع دینی و در آراء رهبران انقلاب اسلامی، به وضوح وجود دارد و طبعاً نباید انتظار داشته باشند که انقلابیون، در تطبیق مصادیق، بر طبق تفسیرهای چندپهلوی بی ضابطه این جماعت بی مبنا عمل کنند؟
🔸#فتنه خط قرمز است، رابطه با #ابلیس_اکبر خط قرمز است، دفاع از #داعشی_های_وطنی و #شیعه_انگلیسی خط قرمز است.
چرا یاران انقلاب باید از این خطوط قرآنی #کوتاه بیایند و #مطالبه_محترمانه برای مراعاتِ آن را کنار بگذارند؟ اگر امام عصر(عج) تشریف بیاورند، به نظرتان در مواجهه با این پدیده های شوم، چگونه برخورد خواهند کرد؟
🔹درست نیست کسی فکر کند هر که با ما نیست، بر ما ست یا هالکة باطله است؛ حقانیت شعارها و مواضع و افکار در ساحت گفتگوی علمی معلوم خواهد شد اما اگر کسی نداند دقیقا چه می گوید، یا آنچه می داند را دقیقاً نگوید، اینجاست که در هر محفلی او را به صورتی مشاهده خواهید کرد، متفاوت و بلکه معارض با صورت پیشین و این رویه را _جز در مواردی که به ضوابط استثا شده باشد_ چه می توان نام نهاد، جز دورنگی؟!
🔸تئوریزه کردن سیاست ژله ای در حوزه علمیه، از بزرگ ترین آسیب هایی است که یک خط فکری و تشکیلاتی خاص در چند دهه پیشین پی گرفته است؛ آنان شعارشان این است که «ما هم با #انقلابی_ها هستیم و هم با #ضدانقلاب! ببینید ما چقدر وسعت مشرب داریم! یا می گویند «ما می خواهیم مخالفان را #جذب کنیم!» کم رنگ کردن مرزهای سیاسی و شکستن قبح رابطه با ضد انقلاب، کم ترین و اولین آسیبی است که از جانب منادیان این شعارهای خطرناک بر پیکره حوزه مقدسه وارد می آید.
🔸وانگهی! از این جماعت باید پرسید تا کنون چند نفر را و به کدام اردوگاه جذب کرده اید؟
اینکه کسی همنشینی با دشمنانِ #تنها_حکومت_شیعی_جهان را _که به فتوای همه یا اکثریت قریب به اتفاق فقهای امامیه #تضعیفش #حرام است_، موجب فخر و وسعت مشرب خود معرفی کند، آسیب بزرگی است که باید برایش چاره جویی کرد. بلکه، کسی نگفته معاندین انقلاب اسلامی را به دریا بریزیم یا فرصت نفس کشیدن به آنان ندهیم (چه اینکه در چهار دهه قبل نیز چنین بوده و حضرات با خیال آسوده به ریشه کنی انقلاب اسلامی مشغول بوده اند)، اما چه ضرورت دارد که هم پالگی با دشمنان رسول الله و ولایت الله را تجویز یا تطهیر کنند؟
🔹فارغ از هر آسیبی که از ناحیه تجویز کنندگان #سیاست_ژله_ای بر ساحت اندیشه مطهر و اصیل حوزه مقدسه وارد آید، باید عوارض این رویه را متوجه طرفداران آن دانست؛ چه اینکه اگر کسی بدون شناسنامه فکری و سیاسی مشخص به کنش گری بپردازد، در کوتاه زمانی وجهه خود را نزد همه طیف ها از دست خواهد داد. همه با دیده ای مشکوک به او می نگرند، در مورد شخصیتش مردد اند، او را در پستوهای محرمانه خود راه نمی دهند و چنین افرادی، از اینجا مانده و از آنجا رانده خواهند شد.
مروری اجمالی بر سیره معصومین(علیهم السلام) اثبات خواهد کرد که کدام رویه مورد پسند آن حضرات است؛ #هرزه_گردی و هرجایی بودن را هیچ پیغمبر و امامی تجویز نکرده است!
@rozaneebefarda
4_5958349164134794332.pdf
265K
بدمستي با روشنفکران
دکتر سروش و ادعاي ناآشنايي علامه طباطبايي و شهيد مطهري با ساينس و خامي در الميزان
محمد سجاد احمدی
اختصاصی کانال حوزوی روزنه:
@rozaneebefarda
انگيزه نوشتن اين خطوط به چندي پيش باز مي گردد که در صوتي شنيدم
دکتر سروش بدين مضمون بيان مي کرد:«مايه تاسف است که علما و بزرگاني که به خصوص پس از انقلاب مطرح شده اند،
با ساينس آشنا نيستند و به عنوان مثال همين بي اطلاعي علامه طباطبايي و شهيد مطهري باعث تاثير بر جهان بيني و دين شناسي آنان شده و يک خامي در کتاب الميزان علامه طباطبايي و حرفهاي شهيد مطهري در مورد علم را نمايان کرده است.
اين بزرگان يک بيولوژي ساده، رياضيات اوليه و ... نخوانده بودند و...»
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
توجیه، بد فهمی و اتهام در سه گام
درنگی در مواضع دکتر #احمد_واعظی پیرامون خطر #انقلاب_زدایی_در_قم
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی، ریاست محترم دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به دغدغه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ایشان و سایر اعضای محترم دفتر تبلیغات، در مصاحبه ای به اعلام موضع پرداخته اند (http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527) که مع¬الاسف فاقد محتوای مورد انتظار از و بلکه حاوی نکات دور از انتظار از ایشان است. ایشان در سه بخش به ترتیب مرتکب سه اشتباه «توجیه»، «بدفهمی» و «اتهام» می شوند.
🔸یک. ایشان در ابتدای مصاحبه - ظاهرا برای کم اهمیت جلوه دادن و یا تکراری بودن دغدغه رهبری - به این نکته اشاره می کنند که این دغدغه مربوط به گذشته¬های دور است و از جمله در منشور حضرت امام (ره) نیز این نکته مطرح شده¬است.
در حالیکه به وضوح، قدمت دعوت به مبارزه علیه سکولاریسم در حوزه، نه تنها نشان از کمی اهمیت مسأله ندارد بلکه نشان از اهمیت وافر آن است. ریشه¬داری و سابقه¬مند بودن چنین دغدغه¬ای نشان دهنده اهمیت بیشتر و بلکه بغرنج بودن مساله و البته کوتاهی مسئولین در مدت طولانی اشاره شده¬است. لذا در صورت پذیرش اصل ادعای جناب واعظی مبنی بر قدیمی بودن دغدغه رهبری، نهیب ایشان باید با صدایی بلندتر و واضح¬تر به گوش ایشان و سایر مسئولین حوزه علمیه و آحاد طلاب برسد. ضمن اینکه شواهد و تصریحاتی در کلام رهبری موجود است که نشان می¬دهد این مسأله بعد از گذشت چهل سال از انقلاب به طور جدی¬تر و برنامه¬ریزی شده¬تر در حوزه در حال پیگیری است.
🔸دو. وی در گام بعدی ایشان در تفسیر سکولاریسم، متأسفانه به شکلی نا صحیح مفاد سکولاریسم را «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» معرفی کرده یکی از فروعات آن را «جدایی دین از سیاست» می¬دانند و بعد با اشاره به این نکته که در قم و حوزه علمیه هیچ کس قائل به سکولاریسم نیست بلکه ممکن است برخی تنها به یکی از فروعات آن یعنی جدایی دین از سیاست قائل باشند سعی دارند باز هم از اهمیت مساله بکاهند.
تعریف ایشان از سکولاریسم و این چنین بری ساختن دامان حوزه علمیه از آن – دست کم - کاملا غافلانه است.
🔸توضیح آنکه در ترویج و توسعه سکولاریسم که البته به معنای حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان معرفی شده برای هر نهادی وظیفه¬ای مشخص تعریف شده¬است و هر یک در این مسیر باید نقشی مشخص ایفا کنند. روشن است حوزه علمیه؛ کلیسا و یا سایر نهادهای مشابه دینی وظیفه¬شان حصارکشی دور خود، منحصر کردن مباحث و مسائل مورد پژوهش، در امور فردی و عدم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی است و لذا پذیرش همین نقش در میدان بازی سکولارها توسط حوزه به معنی سکولاریسم و «حذف وحی و دین از فضای معرفتی انسان» است. در گفتمان سکولاریسم بنا نبوده و نیست که نهادی همچون حوزه در حذف دین بکوشد بلکه تنها خواسته نظریه¬پردازان و مجریان آن از حوزه علمیه، انحصار دین در امور فردی بوده و عدم دخالت آن در سیاست بود است که در حال پیگیری است.
🔸سه. گام سوم شاید پر خطاترین و نابخشودنی¬ترین بخش سخن ایشان است. ایشان در بررسی عوامل به وجود آورده اندیشه سکولار در حوزه علمیه به چهار عامل که گویا از نگاه خود ایشان استقرای تامی نیز هست اشاره می¬کنند:
الف) کج فهمی دینی
ب) ناکارآمدی نظام
ج) پرخاشگری، رفتار تند و غیر عاقلانه برخی انقلابیون
د) نفوذ.
ملاحظه می¬کنید که ایشان – هر چند به دو نکته صحیح «کج¬فهمی دینی» و «نفوذ» به عنوان دو عامل اصلی سکولاریسم در حوزه اشاره می¬کنند - در یک همصدایی عجیب و دور از انتظار با ضد انقلاب، دو اتهام پر بسامد در رسانه¬های خناس¬شان را عملا پذیرفته¬است: «ناکارآمدی نظام» و «تضاد انقلابی¬گری با عقلانیت». همین پذیرش تاسف برانگیز که از مقام حقوقی ایشان بعید و غیر قابل اغماض است کافی است تا جامعه طلاب انقلابی از ایشان توقع توضیح و عذرخواهی و البته اصلاح داشته باشند. نه نظام ناکارآمد است و نه انقلابی¬گری تضادی با عقلانیت دارد. ایشان که در این مصاحبه بارها به مقام معظم رهبری و کلمات ایشان اشاره می¬کنند خوب است در این دو مورد نیز به همان کلمات هدایت¬گر و بصیرت¬زا مراجعه کرده و خواسته یا ناخواسته سخنی علیه نظام که موجب خوشامد ضد انقلاب است به سخن نیاورند.
🔸در پایان دوستانه به ایشان متذکر می شوم، علاوه بر جدی گرفتن خطر سکولاریسم در حوزه که نه با اشاره به قدمت دغدغه و نه با بازی با تعاریف مختلف سکولاریسم قابل چشم پوشی است، با «اذعان به کارآمدی نظام ولایت فقیه» و «مترقی بودن دغدغه¬های انقلابی و پیشرو بودن تفکر انقلابی گری و همچنین با احترام به جوان انقلابی»، به وظیفه خود در امر مبارزه با سکولاریسم و تقویت گفتمان انقلاب در حوزه علمیه بپردازند.
یاسر حسینپور
دانش آموخته خارج حوزه قم/ دانش پژوه دکتری فلسفه اسلامی
@rozaneebefarda
💥فوری
حضور عضو #انجمن_حجتیه در #شبکه_چهار
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
هم اکنون ساعت ۲۲:۳۵_یکشنبه ۹۷/۱۱/۱۴
#سرهنگ_شریف_النسب در برنامه #مسعود_دهنمکی حضور یافته است.
وی از اعضای مشهور #انجمن در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از پیروزی از #مخالفان_ادامه_جنگ بود که به دلیل نشر شبنامه به همراه هشت نفر دیگر از ارتش اخراج شد.
فقدان دانش تاریخی یا احتمالات ودیگر در شبکه چهار موجب شده که به جای دعوت از نیروهای خوش سابقه ارتش٬ راه دیگری طی کنند.
🔶حاشیه
سرهنگ بسیار مودب ومحترمند ولی مورد عتاب امام واقع شده و انجمنی هم هستند. مدیر جوان شبکه باید بیشتر دقت کند.
@rozaneebefarda
تحریم همکاری و معامله با پهلوی توسط آیت الله خوئی
لبیک #آقامصطفی_خمینی به فتوای مرجع نجف
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸بعد از تشدید #مبارزات با #رژیم_پهلوی و آغاز #نهضت_امام_خمینی٬ #آیتالله_خوئی از مراجع تقلید نجف، در طی حکمی٬ معامله با دولت را #تحریم کردند.
در متن ایشان به تاریخ 16خرداد 42 آمده بود:
نظر به اینکه «کمک و همراهی با ظالمین در شریعت مقدسه اسلامیه از اعظم محرمات است و در حرمت آن بین علماء اعلام اختلافی نیست»، «همکاری با این دولت خائن» را «بر هر فردی از افراد مسلمان در هر لباس و هر مقامی که باشند»، تحریم می شود.
🔸ایشان طی فتوائی برای مبارزه با دستگاه جبار، دستور داد مردم از هر گونه خرید و فروش و معامله با دولت خودداری کنند و استفاده از قند و شکر را به جهت آنکه در انحصار دولت بود، تحریم کرد. او با صدور این حکم، به دنبال فشار و ضربه اقتصادی به دولت بود.
🔹گرچه برخی روحانیان، با غیرقابل قیاس خواندن این ماجرا با تحریم تنباکو به دلیل عدم وجود زمینههای اجتماعی و تکثر مرجعیت، خودداری مردم از مصرف مایحتاج ضروری مثل قند و شکر را موجب بیکاری و غیراجرایی دانسته بودند اما سیدمصطفی خمینی به این تحریم لبیک گفت و به جای چای و قند که خرید آن مصداق معامله با دولت بود، در منزل امام با سرکه شیره از میهمانان پذیرایی میکرد.
(منابع: نهضت روحانیون ایران، جلد 3 و 4، ص 480؛ امام خمینی در آئینه خاطره ها، ص 158؛ یادها و یادمانها، ج1، ص 69؛ طاهری خرمآبادی، خاطرات آیتالله خرمآبادی، ج ۱، ص249 و 250)
💥تحولات حوزوی را در کانال مستقل #روزنه پی بگیرید و فرهیختگان را به اینجا فرا بخوانید:
👇
@rozaneebefarda
گزارش یکسویه #دفتر_تبلیغات از دیدار با مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
صبح امروز پیامکی به مضمون ذیل برای طلاب و روحانیون قم ارسال شد:
حجت الاسلام والمسلمین #واعظی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد:
خطر انقلاب زدایی از قم/ رهبر انقلاب ظرفیت دفاع عقلانی از گفتمان انقلاب را در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم می بینند.
برای مشاهده متن کامل گفت وگو، بر روی لینک ذیل کلیک کنید:
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=41527
روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🔶حاشیه
دیدار مسئولین محترم دفتر تبلیغات با مقام معظم رهبری، در برخی رسانه ها با رویکردهایی متفاوت و بعضا متعارض انتشار یافته است.
در گزارش رئیس این مجموعه، نشانه های نقد مقام معظم رهبری از عملکرد این مجموعه و انتظارات ایشان از دفتر، به صورت حداقلی روایت شده و در مقابل روایت های دیگری منتشر شده که نشان از نارضایتی رهبر معظم انقلاب از کارنامه دفتر دارد.
این وضعیت بیش از هر چیز نیازمند آن است که متن جلسه یا حاشیه نویسی رسمی آن منتشر شوند تا عموم طلاب و حوزویان ارجمند از محتوای دیدار و نظر شریف مقام معظم رهبری نسبت به کارنامه دفتر و انتظارات جدید از این مجموعه عظیم، اطلاع یابند.
طبعاً اصرار بر جهت دهی افکار عمومی به روایت منحصره از این جلسه، کنجکاوی مخاطبان هوشمند حوزوی را بیش از پیش بر می انگیزاند.
وانگهی! مادامی که محتوای جلسه در اختیار عموم قرار نگیرد، مطالبه منویات رهبر معظم انقلاب، برای طلاب انقلابی ممکن نخواهد بود و بعید است بدون مطالبه ساختارمند منویات رهبری بتوان به تحقق فرامین ایشان امید بست.
در هر صورت #شفاف_سازی و #امانت در نقل دقیق محتوای جلسه، بر روایت های یکسویه تحلیل زده، اولویت و ارجحیت دارد.
@rozaneebefarda
#بازتاب
یکی از مخاطبان #روزنه در واکنش به یادداشت بدمستی با روشنفکران در نقد #سروش٬ یادداشتی به شرح ذیل ارسال کرده است:
بی ادبی روشنفکران، آینهی ادب آموزِ عالمان
🔵مطلبی با عنوان «بدمستی با روشنفکران» در کانال وزین #روزنه منتشر شد که لازم دیدم ناظر به آن مختصری بنویسم.
در ابتدای کلام دغدغهمندی و موضعگیری خیرخواهانهی نویسندهی محترم را ارج مینهم و در مقابل در سوء نیت و اغراض سیئهی جناب سروش هم شکی ندارم اما گاه سخنی از دشمن میتواند نقاط ضعف ما را مکشوف کند و انگیزهی اصلاح خلأها را در ما تقویت کند. باید بپذیریم که سنت حوزوی و بزرگان حوزه به رغم مراتب بالای تقوا و علم، واجد نقایصی هم بودهاند که در سایهی توجه به آن نقایص، حوزه میتواند رو به بالندگی و تکامل حرکت کند. ذیل وظیفهی حراست از دین، موظفیم کوچکترین نقص در ساختار علوم دینی را هم به محض اطلاع، اصلاح کنیم.
این که حقیری، اشکال انسان بزرگی را گوشزد کند، نه به بزرگی آن بزرگ خللی وارد میکند و نه حقارت حقیر را برطرف میکند.
در اینکه بخشهایی از سخن جناب سروش غرضورزانه است – مانند بحث پیام تسلیت امام رضوان الله علیه-، شکی نیست و ناگفته پیداست که سخن عبدالکریم سروش در باب حوزه و حوزویان خیرخواهانه و شفیقانه نیست اما وجود این رویکرد در او نباید سبب شود در قضاوت از چارچوب انصاف خارج شویم و انصاف اقتضا میکند پیش از نقد، تلاش کنیم سخن او را درست بفهمیم. استثناءً این کلام او – صرف نظر از نیت گوینده – سخن صحیح و به جایی است و نویسندهی «بدمستی با روشنفکران» پیش از فهم صحیح به نقد آن پرداخته است.
🔵این کوتاه سخن، ناظر به این بخش از کلام اوست: «مایهی تأسف است که علما و بزرگانی که به خصوص پس از انقلاب مطرح شدهاند، با ساینس آشنا نیستند و به عنوان مثال همین بیاطلاعی علامه طباطبایی و شهید مطهری باعث تأثیر بر جهانبینی و دینشناسی آنان شده ...»
🔵در خصوص اصطلاح ساینس باید توجه داشت که این اصطلاح ناظر به خصوص علوم تجربی است و اطلاع آن بزرگواران از مباحث علوم انسانی، آگاهی از ساینس نیست. ادامهی سخن جناب سروش را دو گونه میتوان فهمید. اول اینکه اطلاع از علوم را برای یک عالم دینی ذیل نظریهی قبض و بسط تحلیل کنیم. مبتنی بر پاسخهای داده شده به نظریهی قبض و بسط میتوان فساد این ادعا را نمایان کرد. تفسیر دیگر از این کلام که به نظر حقیر با سیاق سازگارتر است، ناظر به نگاه درجه دوم و فهم دقیق علم با نگاهی علمشناسانه است نه صرف آگاهی از قضایای علوم تجربی. برای کسی که محقق در علوم انسانی است و به بررسی انسان و جوامع انسانی میپردازد، درک چیستی علم و تکنولوژی به عنوان اثرگزارترین پدیدهها بر انسانها و جوامع انسانی واجد اهمیت والایی است.
البته واضح است که آشنایی درجه اول با علم که همان آگاهی از مسائل علم است، به هیچ وجه مستلزم نگاه درجه دوم نیست. چه بسا دانشمند علوم تجربی (ساینتیست) در ردهی بزرگان طراز اول علم در دنیا در حد افتخار جایزه نوبل هم از نگاه درجه دوم بیبهره باشد، چنان که در اکثر موارد اینگونه است؛ لذا حتی اثبات آگاهی کامل مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله علیه از علوم تجربی هم نافی این ادعا نیست.
⚪️به عنوان مثال اگر مسألهی جهتداری و ارزشباری علم که از مسائل مهم فلسفهی علم است را مورد توجه قرار دهیم، خواهیم دید که این مسأله مغفول علمای بزرگ دینی بوده است. این سخن جناب سروش: «باعث تأثیر بر جهانبینی و دینشناسی آنان شده است» گویای همین مطلب است. متأسفانه نگاه علمای دینی به علم حاکی از آن است که نگاه خنثی به علم و تکنولوژی در حد بداهت مورد قبول علمای حوزه است و این خنثیانگاری سبب شده است علم و تکنولوژیِ که برآمده از ارزشها و جهانبینی مدرن است، نقش اسب تروای مدرنیته را بازی کند و با آنکه مقتضی تغییر جهانبینی و ارزشهای جامعهی دینی است، توسط علمای دین و متدینان در آغوش کشیده شود. این مسأله در فقه ما نیز نمود دارد و استفتائاتی که در خصوص مسائل علمی (خصوصا پزشکی) و ابزار تکنولوژیک میشود، اباحهاش منوط به استفادهی مثبت میشود که حاکی از نگاه خنثی است. حال آنکه اگر جهتداری ارزشی و اعتقادی علم و تکنولوژی را بپذیریم حتی منفعت محللهاش هم متضمن تأثیر ارزشی خواهد بود و مقتضی است که روش فقاهت در باب مسائل مرتبط با علم و تکنولوژی با لحاظ مباحث علمشناسانه بهروز شود. سخن در این باب قابلیت تطویل دارد اما احتراز از ملالآوری، مقتضی اختصار است. غرض صرفاً تذکر به باز کردن این پرونده در مجموعه علوم حوزوی بود که ان شاء الله برادران طلبه آن را پی بگیرند.
سید رضا تقوی/ طلبه درس خارج قم
@rozaneebefarda
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 نگرانی از خلوت شدن مدارس یا ترس از دست دادن ابزار جذب استاد برای نشست دوره ای !!
⏪ آیت الله علوی بروجردی از اجرای طرح پیاده راه ارم انتقاد کرد و گفت درس و بحث مدرسه آیت الله بروجردی به ثلث کاهش یافته است.
⏪ مدرسۀ آیت الله گلپایگانی و مدرسۀ آیت الله العظمی بروجردی عملاً از محوریت تدریس افتاده است و دیگر استادان به آنجا نمیآیند؛ چون این استادان سالخورده هستند و خودرو نمیتواند تا درِ مدرسه بیاید و رفتوآمد این استادان به مشکل برمیخورد.
🔴 پ ن شارح: آنچه مهم است اشتغال به درس و بحث است و شلوغ یا خلوت بودن بعضی مدارس علمیه اهمیتی ندارد و یقینا اساتید و فضلا از مدارس علمیهی دیگر استفاده می کنند.
♦️نکته حائز اهمیت این است که در مدرسه مذکور در انتخاب استاد ملاحظات خاصی دارند و ممکن است نگرانی جناب آقای علوی جهات دیگری داشته باشد .!!
#نشستدورهای
#دوستانآشنا
#گروکشیمدرس
♦️اختصاصی شارح ♦️
✅ eitaa.com/sharehnews
نامه جمعی از طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به امام جمعه کرج، بابت پیگیری لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی در ۲۲ بهمن
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
نماینده محترم ولیفقیه در استان البرز و امام جمعه شهر انقلابی کرج جناب آیتالله سید محمدمهدی حسینی همدانی زید عزه
سلام علیکم
◀️ امام خامنه ای مد ظله العالی میفرمایند: من دیپلمات نیستم، من انقلابیام، حرف را صریح و صادقانه میگویم. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.
◀️درخواست اخیر مردم شریف و انقلابی شهر کرج و همراهی حضرتعالی در لغو سخنرانی علی لاریجانی در روز ۲۲ بهمن اقدامی کاملا انقلابی و صحیح بوده است.
◀️مردم اثبات کرده اند با چشمان باز و با بصیرت خود در مباحث اصلی انقلاب با هیچ شخص و جریان و مسئولی حتی آن شخص، رئیس مجلس باشد تعارف ندارند.
◀️این قضیه واضح و مبرهن است آقای لاریجانی برای تصویب و تثبیت برجام و تصویب لوایح استعماری FATF علی رغم صریح رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نقش محوری و کلیدی داشته است.
◀️لغو سخنرانی آقای علی لاریجانی که کاملا اقدام صحیحی بود باعث شد حملات سازماندهی شده و ناجوانمردانه ای به مردم شریف کرج و شخص جنابعالی صورت گیرد.
◀️ما اساتید و طلاب حوزه علمیه قم ضمن تشکر از اقدام انقلابی حضرتعالی که الحمدالله از فضلای حوزه علمیه نیز می باشید از شما درخواست میکنیم با تأسی به آیه شریفه «لایخافون لومة لائم»، فشارهای صورت گرفته علیه شما باعث سستی نگردد و همین مسیر صحیح را ادامه دهید.
◀️توفیق شما و مردم انقلابی و شریف شهر کرج را از خدای متعال خواهانیم.
والعاقبة للمتقین
جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم
@rozaneebefarda
#فاطمیه
کشته شد محسن و آنان که تماشا کردند
سند تیر به اصغر زدن٬ امضا کردند
@rozaneebefarda
بیانیه اعتراضی #بانوان_طلبه پیرامون وقایع #جشنواره فجر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
در این روز های سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی مردم ایران، که باید مردم و مسئولین بیعتشان با ارزش های انقلاب را محکم کنند. عده ای از مسئولین بخصوص در وزارت ارشاد و سایر عوامل که مثلاً هنرمند، فرهنگی، سینمایی،... هستند خواسته یا ناخواسته به دنبال تغییر ارزش های این انقلاب هستند.
ما خواهران طلبه از این وضعیت به دور از فرهنگ اسلامی و ایرانی جشنواره فجر معترضیم.
نوع پوشش ها و بدپوششی ها ، آوازخوانی زنان، ترویج مفاهیم خلاف عفت و خانواده و... در جشنواره و فیلم ها و سایر آثار جشنواره موجب خشم جامعه متدین و طلاب شده است.
جامعه متدین ایرانی پشتیبان ارزشهاست و اگر عده معدودی در راه این ارزشها نباشید و یا کارشکنی کنند موجب نابودی خود خواهند شد.
جاء الحق و زهق البطل ان البطل کان زهوقا (۸۱/الاسراء)
جمعی از خواهران طلبه
نشر حداکثری جهت نمایش اعتراض عمومی متدینین و طلاب
#جشنواره فجر #فجر
#انقلاب. #حجاب. #طلبه
@rozaneebefarda
موضع گیری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نسبت به مخالفت حزب الله کرج با سخنرانی آقای لاریجانی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در خصوص آنچه که در جریان دعوت از سخنران مراسم راهپیمایی #22بهمن کرج رقم خورد، با احترام به عواطف و احساسات و دغدغه فردی عزیزانی که در خصوص برخی اتفاقات، تصمیم ها، عملکردها یا اشخاص، از سر دلسوزی و خیرخواهی تشخیصی دارند، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اذعان می نماید:
● آحاد مسئولین نظام اسلامی، در هر سنگری که قرار دارند، باید محترم شناخته شوند و حفظ حرمت جایگاههای قانونی و افراد، مادامی که از سوی رهبر معظم انقلاب به رسمیت شناخته میشوند، قابل مسامحه نیست و بدون تردید مسیر نقد و دلسوزی از مبادی تعریف شده و به رسمیت شناخته شده، بدون ورود به مرز تخریب، باز است.
● تصمیمات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نهادی انقلابی و ریشه دار، در حیطهی طبیعی و منطقی تقسیم وظایف و مأموریت ها، از نظر نهاد نماز جمعه، محترم و لازمالاجرا است و تبادل نظر در خصوص اقتضائات میدانی، صرفاً از مسیر تشکیلاتی آن باید صورت پذیرد.
● نهاد نمازجمعه ضمن اظهار تأسف از اینکه در آستانه مانور قدرت نظام اسلامی و راهپیمایی وحدتبخش 22 بهمن، در اثر سوءتفاهم میان وفاداران و نیروهای خدوم داخل نظام، زمینه ی بهره برداری معاندین و خوراک تبلیغاتی برای دشمنان ایجاد شد، پذیرش اشتباه در تدبیر یا مدل اقدام را، فارغ از نیات درونی، از سوی هر فرد و جایگاهی، مطابق اخلاق اسلامی و اخلاق مدیریتی میداند و رجاء واثق دارد که راهپیمایی تماشایی 22 بهمن، با محوریت ائمه محترم جمعه در اقصی نقاط میهن اسلامی، علاوه بر اینکه تودهنی محکمتری از سالهای گذشته به دشمنان و منافقین خواهد زد، این واقعه تلخ را نیز از اذهان خواهد زدود.
دوام توفیقات رییس محترم مجلس شورای اسلامی، امام جمعه محترم کرج و همه مسئولین خدوم را در مسیر نورانی خدمت به مردم شریف و انقلاب اسلامی، ذیل سایه ی مستدام امامت و ولایت از درگاه پروردگار متعال خواستاریم.
والسلام علی عبادالله الصالحین
روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
@rozaneebefarda
#سرکوب #حزب_الله با #چماق #اعتدال
درنگی در ماجرای مخالفت با اقدام بهنگام حزب الله و امامجمعه کرج
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
ماجرا ساده است؛ در آستانه #چهل_سالگی پیروزی #انقلاب_اسلامی
مردم نجیب و عزیز ایران در نتیجه بی تدبیری و #ندانم_کاری معدود سیاستمداران غرب اندیش٬ زیر #فشار
اقتصادی بی سابقه قرار گرفته اند. صف کشیدن عزیزترین مردمان جهان برای چند کیلو #گوشت_یخ_زده٬ بدترین اتفاقی بود که به دست #مدعیان_مذاکره با #غرب_وحشی رقم خورد. آنان دست به دست هم داده اند برای بستن دهان حزب الله هوشیار تا ناکارآمدی سیاست های ناکارآمد غرب گرایان وطنی را #فریاد نزنند!
حزب اللهی ها آرمان ها را فریاد می زنند تا مردم ناکارآمدی ها را در سبد امام و نظام و انقلاب نگذارند٬ ناکارآمدها وقتی که شجاعت اقرار به #شکست ندارند٬ خود را پشت #ارزش_ها مخفی می کنند!
اعتراض هوشمندانه و بهنگام حزب الله کرج نسبت به سخنرانی ریاست مجلس که از او بعنوان #شریک_برجام یاد می شود٬ در متعالی ترین و #مدنی_ترین شکل ممکن انجام گرفت!
طبیعی است در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی٬ کسانی که در #صف_اول نشسته اند #حق دارند کسی را پشت تریبون ببینند که در #انقلابی_بودنش هیچ شکی نداشته باشند.
#امام_جمعه_محترم_کرج نیز #عاقلانه ترین روش را در حمایت از فرزندان غیور #روح_الله یافت و از #ملامت #مصلحت_جویان نهراسید.
موضع نگارندگان بیانیه شورای سیاستگذاری نماز جمعه نشان داد که مع الاسف #محاسبات برخی حضرات تحت تاثیر پروپاگاندای رسانه ای حامیان افراطی #سازش و #کرنش قرار گرفته و این قبیل مواضع تنها اثری که دارد٬ فعال کردن #گسل_های_اختلاف_داخلی و #کاهش_اعتبار نگارندگان آن است.
در عصر #مرگ_مغزی #برجام_بی_فرجام
تنفس مصنوعی و تلاش برای پیشگیری از جداسازی دستگاه های حفظ حیات نباتی٬ چاره ساز نیست و زودا برجامیان مجبور خواهند شد که #جام_زهر شکست غرب اندیشی را سر بکشند و یک بار برای همیشه پرونده حضور سیاسی شان در سطوح عالیه نظام بسته شود.
تفطن به این فضای واقعی با اندک #خردورزی_سیاسی حاصل خواهد شد و بهتر است دلسوزان نظام خود را از گرفتار آمدن زیر بهمن شکست پروژه سازش قرار نداده٬ از صف مردم نجیب و حزب الله عزیز #فاصله نگیرند.
تلاش برای سرکوب حزب الله با بیانیه
و این قبیل امور نه ممکن است و نه عقلانی. چه اینکه حزب اللهی ها با ملاک ها و شاخصه های روشن و متقن اعلان شده توسط امامین انقلاب وارد میدان شده اند و تا پای جان در میدان خواهند ماند. سلب فرصت ابراز اعتراض با روش های عقلایی و مدنی و محترمانه از آنان٬ پروژه ای پرخطر است که یا به یأس آفرینی اجتماعی منجر می شود و یا فضا را تندتر خواهد کرد و طبعا هیچکدام از این دو فرض٬ مطلوب نظام و مردم نیست.
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❌ سخننگاشت| مخالفت رهبر انقلاب با انجام حرکات ضدوحدت در راهپیمایی ۲۲بهمن
👈 بگذارید راهپیمایی ۲۲بهمن همینجور باعظمت باقی بماند
💻 @khamenei_ir
حزب اللهی های گوش به فرمان
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
جماعت حزب اللهی چشم شان همیشه به رهبرشان است؛ زندگی شان را بر دامنه آتشفشان #حوادث_واقعه بنا کرده اند٬ کم هزینه اند و پرفایده٬ دلشان برای اسلام و نظام و مردم می تپد٬ نمی توانند مظلومیت مردم و غربت رهبر را تحمل کنند٬ در دل میدانند و وقتش که برسد در این راه پربهجت از بذل جان هم مضایقه ندارند.
سیاست مدارهای غرب اندیش اما #نامحرم_اند. در مقابل ناکامی های ملی ناشی از #سوءتدبیرشان پاسخگو نیستند٬ فقط خود را پشت مقدسات پنهان می کنند و دست شان که برسد از سرکوب نیروی اصیل ابایی ندارند. هرجا می روند عامل تفرقه و اختلاف اند و همواره سربار همه اند.
به فرمان رهبر یوم الله #۲۲بهمن نباید
تجلی اختلافات داخلی باشد. حضور نیمه انقلابی ها را باید در کنار خود تحمل کنند برای مصالح عالیه نظام.
@rozaneebefarda
هدایت شده از
" #نشست_دوره_ای_اساتید " و " #بازی_انگلیسی_نفوذ "
#مرجعسازی و بازتولید ادبیات دوران #نفوذ استعمار در حوزههای علمیه و تئوریپردازی در جهت #سیاستستیزی و #سکولاریسمِ، مهمترین راهبرد دشمن در پایان دهه چهارم استقرار جمهوری اسلامی است که در قالب ایجاد تشکلها، موسسات، رسانهها و محفلهای به ظاهر حوزوی نمودار گشته است.
یکی از این تشکلها"#نشست_دوره_ای_اساتید"می باشد که با بررسی مواضع و عملکرد سران این تشکل می توان به نکات ذیل اشاره کرد:
◇مخالفت با اجرای هر نوع تغییر و تحول در حوزه به نام دفاع و صیانت از سنتهای حوزه
◇دنبال کردن جدایی حوزه از #انقلاب_اسلامی با نام دفاع از #استقلال_حوزه
◇#سکولاریزه_کردن_دین با تایید علوم انسانی غربی و عدم ورود دین در این حوزه ها
◇راهاندازی مدیریت در سایه و تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی و ایجاد جبهه بندی در برابر #جامعه_مدرسین
◇ایجاد انشقاق در بدنه حوزه و تلاش در جهت ایجاد اختلاف در #حوزه_های_علمیه و بدست گرفتن مدیریت حوزه
◇سیاسی کاری و برگزاری جلسات با برخی افراد و جریانهای سیاسی و دولتی ها علیرغم شعار های مطرح شده سران #نشست
◇برخورد دوگانه با مراجع معظم تقلید
◇اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی به #اساتید_همسو و #شاگردپروری و دادن امتیازات خاص به اساتید مدنظر خود در سطوح عالی
◇استفاده از شرایط سخت اقتصادی طلاب و جذب آنان در جهت رسیدن به اهداف خود
◇تلاش برای تشویق اساتید برای رونق دادن به حوزه نجف
◇ارتباط وسیع برخی سران آن تشکل خاص با #تشیع_لندنی و جریانهای معاند
◇#مرجع_سازی و غصب شئون تاریخی مرجعیت
●مدتی است که برخی از سران نشست در #انتشار_رساله و #پاسخ_به_استفتائات با وجود حیات اساتید آنان و مراجع عظام طراز اول قم و نجف٬ نوعی #سنت_شکنی محسوب شده و این اقدام برخی از اهداف سران این نشست را برملا می کند.
◇حمایت از جریان رسانهای افراطی و انحرافی که اهانتهای مکرر به ساحت مقدسترین مراجع عظام تقلید را در پرونده دارد.
● #فرید_مدرسی یکی از این افراد است که حمایت رسانه ای نشست را انجام می دهد. او در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراضهای دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگنویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام بود.
●آنچه که مشخص است این است که در بین
اعضای نشست دوره ای اساتید اختلاف هایی در اهداف و نحوه عملکرد نشست دارند و از جنبه های مختلف یکدست نیستند و ممکن است رفتارهای غلط این افراد، حتی با حسن نیت و از سر دلسوزی انجام گیرد و اشکال در ضعف بصیرت و دشمن شناسی است. واقعیت این است برخی از سران این نشست از ظرفیت و جایگاه اساتید و برخی مراجع در جهت رسیدن به اهداف خود( مرجع سازی و بدست گرفتن مدیریت حوزه و ...) سوء استفاده می کنند.
■پیشنهاد می شود که این اساتید به رفتارها و تناقض گویی های سران نشست و عملکرد دو گانه آنان که در راستای طرح های انگلیسی با هدف انشقاق و ایجاد تفرقه در حوزه و به حاشیه بردن اسلام سیاسی می باشد تامل کنند و مهره بازی این افراد نشوند.
■امید است که مسئولان حوزوی خلاء موجود در بخش اساتید سطوح عالی و سازماندهی دروس و حمایتهای مالی و معنوی از آنان را برطرف کنند و ظرفیتهای درون حوزه را در این موضوع فعالتر کنند و حمایتهای مالی و معنوی افراد و برخی بیوت از تشکل #نشست_دوره_ای_اساتید را بر اساس رعایت اصل عدالت و به صورت سازمان دهی شده و ساختامند در درون حوزه پیگیری کنند تا این حمایتها در راستای اهداف برخی از افراد فرصت طلب و نفوذی قرار نگیرد.
■همچنین لازم است #تشکل_اساتید_حوزه و #مجمع_طلاب_و_فضلای_حوزه_علمیه_قم تقویت شود و نظرات صحیح و درخواستهای به حق اساتید و طلاب به صورت سازماندهی شده و یکپارچه در درون حوزه پیگیری شود و اجازه سوءاستفاده داده نشود.
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامی
#جامعه_مدرسین_حوزه_علمیه_قم
#نشست_اساتید_سطوح_عالی
#جدایی_دین_از_سیاست
@hawzah_enghelabi
هدایت شده از
" واقعیت های #نشست_دوره_ای_اساتید "
#مرجعسازی و بازتولید ادبیات دوران #نفوذ استعمار در حوزههای علمیه و تئوریپردازی در جهت #سیاستستیزی و #سکولاریسمِ، مهمترین راهبرد دشمن در پایان دهه چهارم استقرار جمهوری اسلامی است که در قالب ایجاد تشکلها، موسسات، رسانهها و محفلهای به ظاهر حوزوی نمودار گشته است.
یکی از این تشکلها"#نشست_دوره_ای_اساتید"می باشد که با بررسی مواضع و عملکرد و سران این تشکل می توان به نکات ذیل اشاره کرد:
◇مخالفت با اجرای هر نوع تغییر و تحول در حوزه به نام دفاع و صیانت از سنتهای حوزه
◇دنبال کردن جدایی حوزه از #انقلاب_اسلامی با نام دفاع از #استقلال_حوزه
◇#سکولاریزه_کردن_دین با تایید علوم انسانی غربی و عدم ورود دین در این حوزه ها
◇راهاندازی مدیریت در سایه و تضعیف نهادهای اصیل و معتبر حوزوی و ایجاد جبهه بندی در برابر #جامعه_مدرسین
◇ایجاد انشقاق در بدنه حوزه و تلاش در جهت ایجاد اختلاف در #حوزه_های_علمیه و بدست گرفتن مدیریت حوزه
◇سیاسی کاری و برگزاری جلسات با برخی افراد و جریانهای سیاسی و دولتی ها علیرغم شعار های مطرح شده سران #نشست
◇برخورد دوگانه با مراجع معظم تقلید
◇اعمال سلایق سیاسی در اختصاص امکانات عمومی به #اساتید_همسو و #شاگردپروری و دادن امتیازات خاص به اساتید مدنظر خود در سطوح عالی
◇استفاده از شرایط سخت اقتصادی طلاب و جذب آنان در جهت رسیدن به اهداف خود
◇تلاش برای تشویق اساتید برای رونق دادن به حوزه نجف
◇ارتباط وسیع برخی سران آن تشکل خاص با #تشیع_لندنی و جریانهای معاند
◇#مرجع_سازی و غصب شئون تاریخی مرجعیت
●مدتی است که برخی از سران نشست در #انتشار_رساله و #پاسخ_به_استفتائات با وجود حیات اساتید آنان و مراجع عظام طراز اول قم و نجف٬ نوعی #سنت_شکنی کرده و این اقدام، برخی از اهداف سران این نشست را برملا می کند.
◇حمایت از جریان رسانهای افراطی و انحرافی که اهانتهای مکرر به ساحت مقدسترین مراجع عظام تقلید را در پرونده دارد.
● #فرید_مدرسی یکی از این افراد است که حمایت رسانه ای نشست را انجام می دهد. او در سال ۱۳۸۱ در جریان اعتراضهای دانشجویی بازداشت شد که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر برد. همچنین در آذر ماه ۱۳۸۳ به اتهام وبلاگنویسی توسط نهادهای امنیتی قم بازداشت شد که پس از آزادی، در سال ۱۳۸۴ به جرم توهین به رئیس جمهور وقت و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دادگاه عمومی تبرئه شد اما شعبه اول دادگاه انقلاب قم او را به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام بود.
@hawzah_enghelabi
هدایت شده از
o📛 #نشست_دوره_ای_اساتید و #مأموریت_تبلیغ_شعارهای_لیبرال_ها!
🔴 تشکل موسوم به نشست دوره ای اساتید در نشستی با #حسن_روحانی، با ارائه گزارش فعالیت های دوازده ساله
خود، تعهد تبلیع شعار دولت لیبرال را بر عهده گرفتند!
🔻در ادامه برخی از افاضات آقایان به محضر رئیس جمهور محبوبشان را ملاحظه می فرمایید:
1. حجت الاسلام علوی بروجردی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای 12 ساله نشست اساتید، در رابطه با راه کارهای مقابله با گروه های تکفیری مطالبی را بیان نمود.
2. حجت الاسلام یثربی کاشانی نیز خواستار ارتباط مستمر دولت با علمای بلاد شد و پیشنهاد تشکیل مجموعه ای از فضلای حوزوی برای کار علمی بر روی شعار اعتدال را مطرح کرد.
3. حجت الاسلام هادوی تهرانی ایده شکل گیری مجموعه ای از نمایندگان تشکل های حوزوی برای ارتباط علمی با دولت را مطرح نمود.
4. حجت الاسلام نائینی نیز از اینکه در سفر هیأت محترم دولت به قم صداهای مختلف گروه های حوزوی شنیده شد قدردانی کرد.
🔴 پ.ن. آقایان مدعی استقلال حوزه از نظام، به چه مناسبتی گزارش تمام و کمال به شخصی می دهند که از لحاظ جایگاه، هیچ نسبتی با این گزارش ها ندارد؟!
🔴 تعهد تبلیغ برای شعارهای دولت لیبرال با کجای شعار استقلال حوزه می سازد؟ دُم خروستان را باور کنیم یا قسم حضرت عباستان را؟!
⁉️ آقایان نشست دوره ای اساتید! ره به کجا می برید با این شتاب؟!
#تشکل_نشست_دوره_ای_اساتید
#حوزه_سکولار
#تعهد_به_لیبرال_ها
#آنتی_تز_انقلاب
@antitez_enqelabنقل از؛
@hawzah_enghelabi
هدایت شده از
#نفوذی_های_حوزه
اخیرا سروش محلاتی در افاضات جدید در یادداشتی با عنوان "فقه انقلاب در چهل سالگی" در ادامه مواضع ضد انقلابی خود در راستای #انقلاب_زدایی از #حوزه، دو قطبی کاذب فقه انقلاب و فقه جریان مقابل را مطرح کردند.
سروش در افاضات جدید خود گفته که فقه انقلاب در مقایسه با دیدگاه رقیب، نمی تواند جایگاه خود را حفظ کند. وی با مطرح کردن دوقطبی کاذب فقه انقلاب و جریان مقابل، اختلاف نظرها را بر سر #ولایت می داند و به طور غیر مستقیم به خواننده چنان القاء می کند که جریان مقابل، جریان غالب در کشور و حوزه می باشد.
آنچه که در اظهارات سروش روشن است این است عده ای در حوزه که پیاده نظام مخالفین نظام محسوب می شوند تلاش دارند تا وجود جریان مخالفین نظام در مقابل انقلاب را در حوزه و کشور جا بیندازند و نظرات شاذ فقهی شان را به عنوان فقه جریان مقابل انقلاب ترویج دهند.
واقعیت این است تعداد همفکران سروش که منبری های جریان حامی فتنه نیز می باشند در حوزه اندک بوده و مصداق #مار_های_خوش_خط_و_خال و #دست_های_آلوده برای نفوذ در حوزه می باشند.
این افراد سعی دارند که نظرات شاذ خود را پشت شخصیتهایی چون #شهید_بهشتی و ... به مردم القاء کنند در حالی که سخنان و مواضع این بزرگواران در حمایت از ولایت و انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست.
#انقلاب_زدایی
#مارهای_خوش_خط_و_خال
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامی
@hawzah_enghelabi
هدایت شده از
#فرض_غلط
سروش محلاتی در افاضات جدید خود پیرامون #حضرت_زهرا (س) اظهار داشته که یکی از مشکلاتی که در تفکر شیعه بوجود آمده است این است که با نسبتها، خلاء فضیلتها را پر می کنند و همواره روی نسبت ها تاکید می کنند.
وی در ادامه گفته که اگر مسئله نسبت مطرح باشد حضرت زهرا با بقیه فرزندان پیامبر بالسویه است ولی ما همه چیز را تحت الشعاع دختر پیامبر بودن قرار می دهیم.
◇پ ن : آنچه که مشخص است این است که اکثر مسائل بیان شده توسط سروش محلاتی بر محور یک فرض غلط استوار است و در انتهای یادداشتهای خود همان فرض غلط مطرح شده درابتدای یادداشتهای خود را رد می کند. فرض غلط در یادداشت اخیر وی، بر شناخت مردم کشورمان بر نسبیت حضرت زهرا(س) با پیامبر اکرم(ص) و عدم شناخت مردم از شخصیت و فضائل حضرت زهرا(س) قرار داده شده است در حالی که این فرض اساسا اشتباه است. شناخت مردم کشورمان از زهرای اطهر یک شناخت عمیق و قلبی است و همگی از ارادتمندان حضرت هستند. #مردم_انقلابی و فهیم کشورمان این انقلاب را یک #انقلاب_فاطمی و در مسیر همان انقلاب فاطمه(س)می بینند و این از معرفت مردم نسبت به شخصیت و فضائل ایشان است.
زهرای اطهری که به برکت آمدنش، سوره کوثر نازل شد و بعدها پیامبر به ایشان لقب ام ابیها دادند.
در مقام زهرای اطهر همین بس که امام صادق(ع) حضرت زهرا(س) را حجت بر ائمه می دانند.
کاش امثال سروش محلاتی به جای مطرح کردن این مباحث به چیزی بیندیشند که فاطمه زهرا(س) جان خود را فدای آن کرد و آن چیزی نبود جز #ولایت.
کاش درس ولایتمداری را از زهرای اطهر(س) می آموختند و در زمین دشمن بازی نمی کردند و مهره دشمن در #طرح_نفوذ_به_حوزه_ها نمی شدند.
#حوزه_تراز_انقلاب_اسلامی
#بصیرت_انقلابی
@hawzah_enghelabi
ضرورت ثبت و مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💠متاسفانه تاریخ انقلاب و تاریخ حوادث و نقشآفرینیهای عجیبی که در این انقلاب شده، برای خیلیها ناگفته و ناشنفته است! ۹۷/۱۱/۱۹
‼️واقعا روز به روز تاریخ انقلاب اسلامی ما عبرت است و میتواند مثل یک تابلو، در مقابل چشم ملتها مایه عبرت باشد! ۹۰/۱۱/۲۱
‼️نباید اجازه داد که این خاطرهها و حوادث بینظیر تاریخ انقلاب، در ذهنها کمرنگ شود. نسل جوان ما باید این خاطرهها را درست بشناسد و تحلیل کند و آنرا چراغ راه آینده خود قرار دهد! ۸۸/۱۱/۶
‼️باید کسانی تاریخ انقلاب را بنویسند. البته تاریخ انقلاب اسلامی، فقط تاریخ پیروزی انقلاب نیست بلکه تاریخ شروع نهضت است، حقیقتا مردم ما از قضایای طولانی نهضت از روز شروع تا روز پیروزی به تفصیل مطلع نیستند. گاهی بعضی قضایای بعد از پیروزی بوسیلهی بعضی افراد، مختصر سخنی گفته میشود اما بهطور کامل و جامع و ریز، بخصوص با شکلهای هنری و ماندگار و نافذ، ثبت نشده، من از کسانیکه توانایی این کار را دارند، واقعا انتظار دارم، باید تاریخ انقلاب را ثبت کنند! ۷۵/۱۱/۱۲
منبع
@Jahade_tabeini
@rozaneebefarda
هدایت شده از سلمان رئوفی
🔆سخنان امام جمعه کرج به مناسبت اتفاقات پیش آمده و کار غلط شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
🔻🔻🔻🔻🔻
🔆با خدا عهد کردم درمقابل ظلم و فساد بایستم
آقایان برجام را خسارت ندانستند اما لغو سخنرانی را خسارت میدانند!!
🔆حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی امام جمعه انقلابی کرج در خطبههای نمازجمعه:
🔹سخنران روز ۲۲ بهمن ان شالله حضرت آیت الله میرباقری خواهند بود. اگر سخنران تغییر نمی کرد بنا داشتم مطالب مهمی را بگویم که می ماند برای بعد... از نظر ما این موضوع حل شده است.
امام علی(ع) می فرماید کالفخار باشید. به کوزه ضربهای می زنند ببینید که چه صدایی میدهد و یک تلنگری زده شد و صداها را شنیدید و معلوم شد که چه کسانی ترک دارند.
🔹وقتی می بینید بی بی سی یک مطلبی را مطرح میکند و برخی رسانههای داخلی ادامه می دهند باید هوشیار باشیم و بدانیم منشا کار از کجاست؟
🔹هرکس گفتمان امام و رهبری را نداشته باشد او را نقد میکنیم و تضعیف جایگاه او نیست، نقد گفتمان اوست و گفتمان او محل بحث است.
🔹بنده از لحظهای که فهمیدم آقای لاریجانی به کرج میآید، باتوجه به شناختی که از فضای کرج داشتم خودم اقدام کردم و تماس گرفتم و جواب ندادند و حتی تلفن را قطع کردند و گفتم که من در نماز جمعه اعلام میکنم چون مردم و تشکلهای کرج از من میخواهند و اعلام کردم.
🔹بنده با خدا عهد کردم درمقابل ظلم و فساد بایستم و وابستگی هم به مسئولیت ندارم.
عدهای از مسئولین و نخبگان از مردم عقب افتادند.
🔹برخی از دوستان هم ناآگاهانه در حق مردم انقلابی کرج و گفتمان انقلاب جفا کردند!
(شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در کمال تعجب در پشتیبانی از آقای علی لاریجانی بیانیه دادند)
🔹 آقایان برجام را خسارت ندانستند اما لغو سخنرانی را خسارت میدانند، بنده در مقابل زیاده خواهیها کوتاه نخواهم آمد.
🔹بعد از SPV سه کشور اروپایی اینستکس را برای ما طراحی کردهاند که جز خودتحریمی نتیجهای نداشته است و فرایند تحقیرآمیز اجرایی شدن آن هیچ مشکلی از کشور حل نمیکند. دستگاه دیپلماسی باید پاسخ این یاوه گوییها را بدهد.
@salmanraoofi
#سکولارهای_حوزوی و بایکوت #انقلاب_اسلامی #چهل_ساله
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸انقلاب اسلامی علی رغم همه دشمنی های خارجی و کارشکنی های داخلی٬ به چهل سالگی رسیده است.
🔹مردم متدین در کنار روحانیت پیشرو در این چهاردهه فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است.
🔹روحانیون غیرانقلابی و #ضدانقلاب (گرچه در اقلیت محض اند) بدون اینکه هزینه ای داده باشند٬ متنعم بوده اند و جز غر و نق چیزی از آنان منتشر نشده است.
🔹این جماعت همیشه طلبکار گاه از #اسلام_منهای_سیاست سخن گفته اند٬ و گاه نسخه
#سیاست_پرهیزی برای #روحانیت پیچیده اند و منادی #روحانیت_منهای_سیاست بوده اند.
🔸سنگر گرفتن پشت ارزشها دیگر برای #سکولارهای_مقدس راهگشا نیست؛ چهل سال برای پیوستن به صفوف #روحانیت_مجاهد و #ملت_انقلابی وقت کمی نیست.
🔸در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ کار یکسره خواهد شد؛ آنانکه یک بیانیه تبریک و یا چند لحظه همقدم شدن را انقلاب شکوهمند اسلامی دریغ می دارند٬ از ۲۳ بهمن باید در مقابل پرسش های صریح انقلابیون خود را آماده کنند.
🔹دیگر دوران غربت و مظلومیت به سرآمده است؛ سکولارها باید روشن شود که
این انقلاب عظیم را به کدامین گناه٬ به مذبح #بایکوت و #قهر_سیاسی برده اند؟!
@rozaneebefarda
همه تناقض گویی های #سروش_محلاتی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
سروش محلاتی به عنوان یکی از حامیان نشان دار دولت اعتدال در قم٬ در تبیین حیطه تاسی به اولیای الهی میگوید:
باید ارزشها ملاک تاسی از اولیای الهی باشد نه قالبها و روشهایی که در شرایط خاص رخ داده اند. او میپرسد مثلا آیا سن حضرت فاطمه (س) موقع ازدواج، اندازه مهر و جهیزیه و اموری از این دست، میتواند مورد تاسی قرار گیرد؟
▫️ سوالی اینجا قابل طرح است و آن اینکه آیا ساده زیستی حاکمان که تضمین کننده بقای حکومت دینی است، یکی از ارزشهای مورد توصیه اولیای خدا نیست؟ امام خمینی (ره) در این باره چه می گفتند؟
سروش در میان سخنانش به داستان امام صادق ع و سفیان ثوری اشاره میکند. در نقلی آمده حضرت لباس خوبی پوشیده بودند و سفیان در ظاهر، لباسی زمخت پوشیده بود و زیرش لباسی نرم! حضرت به این ریاکاری اشاره می کنند!
اما چرا سروش این نکته را متذکر نمیشود که در این نقل، امام صادق (ع) زیر لباس سفید نرم خود، به قصد ریاضت نفس، لباسی خشن پوشیده بودند؟
سفیان ثوری وقتی می بیند آن حضرت لباس های نظیف و زیبا پوشیده است، ایراد می گیرد که مگر شما فرزند امیر المؤمنین نیستید؟ حضرت صادق (ع) در جواب او می فرمایند در زمان علی (ع) غالب مردم جامعه تهیدست بودند و وضع مناسبی نداشتند و از طرفی، من این لباس را برای حفظ آبرو پوشیده ام، اما لباس زیر من خشن است در واقع، آن حضرت می خواستند با لباس زیبا، حفظ ظاهر کنند و با پوشیدن لباس خشن در زیر لباسهای لطیف و ظریف، خود را به تن پروری عادت ندهند. آن گاه امام به سفیان فرموده: اما تو این لباس رو را که خشن و پشمینه است، برای تظاهر و جلب نظر مردم پوشیده ای؛ ولی لباس زیرین تو نرم و لطیف است.
چرا سروش به این بخش اشاره نمیکند؟ میدانیم ایشان ثناگوی مرحوم هاشمی رفسنجانی است کسی که گفتمان نفی لزوم ساده زیستی مسئولان را با انگ ریاکاری عادی ساخت.
او که خود وضع مالی بدی ندارد، لزوم سازش با غرب را تئوریزه میکند، مرید و مدافع تمام عیار تفکر هاشمی و یکی از سخنرانان مجالس یادبود ایشان است و هاشمی را نماد عقلانیت و منتقدین انقلابی ایشان را تندرو میخواند!
او میگوید باید دید پشت پرده کسانی را که سفره ساده میاندازند بعد دوربین می آورند تا ساده زیستی آنها دیده شود، چیست؟
درست میگوید ریاکاران محکومند. "افضل الزهد اخفاء الزهد"
اما نکته ای که در سخنان این طیف کمتر دیده میشود، اشاره به لزوم ساده زیستی و قناعت در آموزه های دینی خصوصا برای حاکمان است! مرحوم هاشمی میگفت وقتی خدمت و کار برای مردم نباشد، ساده زیستی چه سودی دارد؟!
روشن است الگوی درست در انقلاب اسلامی جمع "کار و ثروت اندوزی نکردن" است.
▫️سروش محلاتی از قدرت و استقامت فقهی دهه شصت در زمان امام خمینی میگوید و اینکه بر رقبای فقهی غالب بود او معتقد است در این سه دهه اخیر به تدریج گفتمان رقیب غالب شده است، چون فقهای انقلابی همچون آیت الله مومن و آیت الله یزدی، آنچنان که باید از حقوق مردم دفاع نمی کنند.
نظر شما چیست؟ به نظر میرسد این جماعت از طرفی خود را پیرو امام خمینی و مدافع نظرات شهید بهشتی و طالقانی و هاشمی رفسنجانی و... میخوانند و از طرف دیگر در سایت خود به علما نسبت میدهند که در زمانه غیبت، اقامه حدود لازم نیست؛ درحالی که از گذشته مشهور فقها معتقد بوده اند اجرای حدود جایز است، سروش وانمود میکند نظر فقها خلاف این بوده!
عبارت سروش: ...بدون در نظر گرفتن مساله ای که علما بیان می دارند مبنی بر اینکه حدود در عصر غیبت اجرا نشود...
او همچنین میگوید: در این دوران ساب النبی قابل مجازات نیست، نهی از منکر اگر تنش ساز باشد باید تعطیل شود...
🔹کسی منکر اختلاف نظر در میان فقها در قرون طولانی حکومتهای جور و طواغیت نیست، از دید بسیاری از آن فقها، امکان برقراری حکومت دینی و امیدی به اقامه احکام الهی وجود نداشته است. اما آیا آنچه سروش محلاتی نوشته، موافق نظرات فقهی بنیادین امام خمینی است؟!
در جای دیگر می نویسد نپوشاندن موی خانمها حرام است ولی وجدانا مفسده ندارد! لذا نباید اجباری باشد! گرچه نپوشاندن قسمت های دیگری که پوشش واجب شده؛ مفسده دارد و باید قانونا ممنوع باشد!
همچنین سروش محلاتی و همفکرانش تصریح می کنند مردم میتوانند اسلام و حکومت دینی را نخواهند! چون در انتخاب آزادند! یعنی بین آزادی تکوینی و تشریعی فرق نمی گذراند!
باید گفت با این اوصاف در واقع شما در باطن؛ خود را رقیب گفتمان فقهی امام خمینی میدانید! اما به اسم دفاع از خط امام، به نفی نظرات ولی فقیه بعد از امام و فقهای انقلابی می پردازید! از دهه شصت برای پیشبرد اهداف خود استفاده میکنید! نام این پنهان کاری چیست؟
✍ علی مومنی
آخرین تحولات حوزوی را در روزنه پی بگیرید
👇
@rozaneebefarda