🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«فمعکم، معکم لا مع عدوکم»
(بخش ۰۲):
... چنانکه در همین #تهران هم فردا از دو مسیر تا مرقد سید #عبد_العظیم حسنی در شهرستان #ری، رخ خواهد داد تا فرصتی باشد برای #جاماندگان و آنانکه به هر علتی نتوانستند برای #تجدید_میثاق با امامشان به آن #همایش_عظیم بشتابند و ارادت و محبت خود به #اهل_البیت(ع) را در اینجا به نمایش بگذارند.
ولیکن صحبت امشب بنده پیرامون «معمای فاصله» تعداد دهها میلیون نفری #شیعه (و غیرشیعه) در حضور نمایشی متغیرالفصول و همایشی متحیرالعقول (اربعین #کربلای_معلّی و سایر سرزمینها) با تعداد فقط چهل هزار نفری شیعیانی است که همراه #امام_حسین(ع) در دوره #رجعت [صغیره] به دنیا باز میگردند تا آنحضرت را در #حکومت_طویل ۵۰٫۰۰۰ ساله او بعد از شهادت #امام_مهدی(عج) همراهی نمایند.
در همین نکته هم میتوان به راز آن سخن #امام_صادق(ع) در تمایز #شیعه بر #محبّ اهلالبیت(ع) پی برد که فرمودند: «براحتی نگوئید #شیعه ما هستید بلکه شما #محبّ ما هستید»!
همه ما یقیناً از علاقمندان و محبّین اهلبیت #محمد_مصطفی(ص) هستیم و به همین جهت هم مأجوریم ولیکن شیعه بودن امر دیگریست. البته #محبّ_حسین(ع) بودن توفیق عظیمی است که نصیب خیلی از مردم میشود ولیکن #شیعه_حسین(ع) شدن #توفیق_اعظم است.
فلذا این سؤال در اینجا برجسته میگردد که از #درجه_مُحبّ فراتر رفتن و به #مقام_شیعه نائل گشتن چه ضرورتی دارد؟
بنظرم حداقل دو تا مطلب؛ #رجعت و #شفاعت به این ضرورت، وجاهت میبخشند که شاید دومی از اولی هم وزینتر باشد. یعنی؛ مهمتر از «رجعت در رکاب امام» در این دُنیا، مطلب «شفاعت یومالورود امام» در عُقبا و #عالم_محشر است.
محشری که نمادی از تجمیع تمام بدبختیهای عالم است و اگرچه به سیاهبختی سرنگونی در #جهنم و عذابهای اعظم آن نمیرسد ولیکن عذابهای عدیده، طویل و عظیمی دارد که حتی یک روز آن هم قابل تحمل نیستند و در چنان هنگامهای چقدر ارزشمند است برخورداری از #امتیاز_عظیم مشمول #شفاعت_خاصه امام حسین(ع) شدن در #یوم_الورود و در هنگامه آغاز ورود به عالم حشور و نشور!
«اللهماُرزقنا شفاعتالحسین یومالورود»؛
شفاعت خاصهای که #امتیاز_انحصاری حضرت #سید_الشهدآء(ع) است. و این #شفاعت خود به تنهایی (صرفنظر از همه علل و تمام دلایل دیگر) آنقدر گران و ضروری است که میارزد انسان تمام عمر و بلکه لحظهای از آنرا «شیعه حسین بن علی(علیهماالسلام)» و در #معیّت او باشد و در این طریق، کار و همت خویش را مضاعف سازد. معیّتی از #محبّ تا #شیعه او شدن. «یا لَیتَنا کُنّا مَعَکُم فَنَفُوز فَوزاً عَظیماً». ای کاش ما هم با شما بودیم تا به سعادت و فوز بزرگی نائل میشدیم. چرا #فوز_عظیم؟!
زیرا که #عذاب_عظیم را در پیش روی داریم: همچنانکه در آیات ۱۵ و ۱۶ از سوره انعام هم میفرماید: «قُل إنّی أخافُ اَن عَصَیتُ رَبّی عَذابَ یَومٍ عَظیمٍ * مَن یُصرَف عَنهُ یَومئِذٍ فَقَد رَحِمَهُ وَ ذلکَ الفَوزُ المُبینُ»؛ بگو که همانا من میترسم از عذاب روز بزرگ اگر نافرمانی کنم پروردگارم را * کسی که آنروز بر طرف شود از او [عذاب روز بزرگ] پس رحم کرده است بر او و آنست فوز [آشکار و] مبین.
در اینجاست که انواع راهکارهای «نیل به پیروزی و سعادت آشکار #فوز_مبین» و #فوز_عظیم شیعه واقعی و حقیقی #امام_حسین(ع) شدن در برابر ما گشوده میگردد و در این مجال امیدوارم یکی از آنها را دریابیم. انشاءالله. به #فوز_اعظم هم میرسیم.
با عنایت به سؤال؛ «هَل مِن ناصِرٍ یَنصُرُنی» امام حسین(ع) در واپسین لحظات عمر مبارک آنحضرت و پیوند عجیبی که در #معارف_ولایتی و امامتی #تشیع بین #قیام_حسینی و #قیام_مهدوی علیهماالسلام برقرار است، بجرأت میتوان نتیجه گرفت که تجلی #تشیّع_حسین(ع) برای ما در دوران #غیبت_امام زمان(عج)، اهتمام به امر #انتظار_الفرج است و «شیعه حسین(ع)» شدن مفهومی جز «منتظر المهدی(عج)» شدن ندارد، همچنانکه منتظر #قآئم_آل_محمد(ص) معنایی جز #شیعة_الحسین(ع) ندارد و این دو شأن عظیم در امر خطیر #معیّت_با_ولایت قابل تحقق است.
در #زیارت_اربعین هم میخوانیم و بر این #معیّت تصریح و تأکید میورزیم با عبارت: «فَمَعَکُم، مَعَکُم لا مَعَ عَدُوِّکُم». همراه شمایم؛ همراه شما هستم نه همراه دشمن شما.
اگرچه این #زیارت_نامه از ناحیه مقدسه #امام_سجاد(ع) است و #امام_باقر(ع) خواندن آنرا از نشانههای #مؤمن بر میشمارند ولیکن امروز فریاد «... معکم ... معکم ...» امام زمان(عج) بیش از همه بر آسمان بلند است.
قیام #امام_مهدی(عج) تداوم و تکمیل قیام امام حسین(ع) است. در دعای ندبه هم اشاره فرمود: «أین الطالبُ بِدَم المقتول بکربلا؟»
...ادامه دارد.
#معیت
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
اربعین ۱۴۰۳
🆔 کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«فمعکم، معکم لا مع عدوکم»
(بخش ۰۳):
و جالب آنکه وقتی #آخرین_فریاد #امام_حسین(ع) (هل من ناصرٍ ینصرنی) با شهادت شیعیانش در قیام خود را #امام_مهدی(عج) با قیام خود به همراه شیعیانش #لبیک میگوید؛ «لبیک یا حسین»، متقابلاً آنگاه که #امام_زمان(ع) بعد از تشکیل #حکومت_عدل_جهانی #اسلام_ناب_محمدی(ص) به #شهادت میرسند، اینبار نوبت امام حسین(ع) است که برای تداوم #حکومت_عدالت او بازگردد و لذا نخستین کسی که #رجعت [صغیره] میکند امام حسین(ع) است و شیعیانش ولیکن با ۴۰٫۰۰۰ نفر!
فلذا «حسین(ع) و مهدی(عج)» از هم جدائی ناپذیرند و #ولایت_فقیه هم از آنان قابل تفکیک نیست.
و دشمنان چقدر دقیق این مسائل را تشخیص دادند! که به صراحت میگویند: «تا #ملت_ایران به #حسین[ع] و #مهدی[عج] ارادت داشته باشند، تمام نقشههای ما بر آب است و هرگز حریف ایشان نخواهیم شد»!
و شگفتتر آنکه عامل پیوند و تلاقی حسین(ع) و مهدی(عج) در دوره #غیبت را در #ولایت_فقیه میبینند و لذا کمر به تحقیر، توهین، تضعیف و نابودی آن بستهاند و از هر فرصت و بهانهای هم سوءاستفاده میکنند! همچنانکه در #فتنه_۸۸ تصریح و تأکید کردند که: «#انتخابات بهانه است، #اصل_نظام نشانه است»! و زهی به این خیال باطل. هر که با آلعلی در افتاد ور افتاد.
توصیه #امام_خمینیره در بیان؛ «پشتیبان ولایتفقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد» هم ناشی از درک همین مسئله خطیر است که سود و فایده آن در همین دنیا هم نصیب ما میگردد ولیکن نیاز ما به امور #تشیّع_حسینی(ع)، #انتظار_مهدوی(عج) و «حمایت از ولایت» و بلکه #معیت_با_ولایت فراتر از تمناهای دنیوی ما از قبیل؛ «بهره از تربت پاک و شفابخش حسین(ع)» (فقط هم #تربت_حسین(ع)؛ تنها خاکی از این کره خاکی که خوردنش حرام نیست و حفظش مبارک!)، «پیشگیری از آسیب دشمنان به مملکت ما» و «رجعت در رکاب حسین(ع) به این دنیا» برای حکومتی ۵۰٫۰۰۰ ساله (بیشتر از حکومت و سلطنت هر کسی در این زمین!) است و آن استفاده از امتیاز #شفاعت_الحسین(ع) در روز ورود به #محشر در عالم عقباست. «این حسین کیست؟ که عالم همه دیوانه اوست!»
صحبت بنده بازشماری برخی از ویژگیهای منحصر بفرد حضرت #سیّد_الشهدآء(ع) است:
هم #امام است و هم #شهید و بلکه «سیدالشهدای عالم امکان» همچنان که در #قیامت هم «سید شباب اهل الجنة» و سرور جوانان بهشت است. سید هر دو عالم حسین(ع) است و خدای متعال هر کسی را به چنین مقامی نمینشاند و نشان از آن دارد که او «مرضیّ خدا»ست زیرا که حسین(ع) هم با تمام وجود مبارکش #محبّ_خدا است.
«یاأیّتها النفسالمطمئنّه، إرجعی إلی ربّکِ راضیهً مرضیّهً». شأن نزول این آیه هم، جز وجود نازنین امام حسین(ع) کیست؟
راضیهً مرضیّهً؛
سیّدَی شَبابِ اهل الجنَّهِ
و سیّدالشهدآء.
حتی خاک تربت پاکش هم خوردن دارد! و فقط هم او و نه هیچکس دیگر!
و نیز او تنها کسیست که با بیشترین تعداد شیعیانش (۴۰٫۰۰۰ نفر) رجعت [صغیره] میفرماید.
و او تنها کسیست که در دنیا بیشترین مدت را (۵۰٫۰۰۰ سال) سلطنت میکند.
و او تنها کسیست که از حق و امتیاز #شفاعت_خاصه در #قیامت برخوردار است.
همه #ائمه_هدی(ع)، همه #انبیاء_عظام(ع)، همه #شهدآء و #صالحین و #اولیآء_کرام(س) #حق_شفاعت دارند ولیکن گویا فقط حسین(ع) است که علاوه بر #شفاعت_عامه، #شفاعت_خاصه هم دارد و آن #شفاعت_یوم_الورود است.
#نهضت_شفاعت همه #ایثارگران در همه ایّام (بلکه بهتر است بگوئیم لیالی!) قیامت برپاست اما همه آنها از روز دوم #محشر است ولیکن #شفاعت_الحسین(ع) از همان #یوم_الورود برپا میشود. البته #آخرین_شفیع قیامت حضرت #محمد_مصطفی(ص)؛ #رحمهً_للعالمین است که گویا نمیخواهد حتی یکنفر طعمه #جهنم_وحشی گردد تا آنجا که #شیطان_لعین هم به شفاعت #محمد_امین طمع میکند! و تا آنجا که ظاهراً آنحضرت آخرین کسی است که از محشر وارد #بهشت میگردد! زیرا او فریاد میکشد و ضجّه میزند و اشک میریزد تا شاید خدا با شفاعت او همه گنهکاران را ببخشد و آنها را در #جهنم سوزان نریزد زیرا که او رحمهً للعالمین است. درود و صلوات خدا بر او باد.
امام حسین(ع) (راجع و شافع اول)؛ #سفینه_نجات است. با این تفاوت که #امام_صادق(ع) میفرماید: امام حسین(ع) در نجات انسانها از محشر که همچون سایر اولیآء الهی مثل کشتی نجات عمل میکند، تمایزش آنست که «اوسع و اسرع» است! کشتی وسیعتر و سریعتر. یعنی هم مشمولین شفاعتش در تعداد و جمعیّت گستردهتر هستند و هم در مدت و زمان، از همه بیشتر و بالاتر سرعت و شتاب دارد. چرا جای دوری برویم! در همین دنیا مگر به عینه نمیبینیم؟ کدام شخصیت تاریخی را سراغ دارید که به اندازه امام حسین(ع) مکرراً و مکرراً #هیئت و #تکیه و #جمعیت دور هم جمع کرده باشد؟
آفتاب آمد دلیل آفتاب!
...ادامه دارد.
#معیت
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
اربعین ۱۴۰۳
🆔 کانال @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
«فمعکم، معکم لا مع عدوکم»
(بخش ۰۴):
آفتاب آمد دلیل #آفتاب! همین #راهپیمائی_اربعین، آیا نظیری در تاریخ دنیا دارد؟!
«این چه شمعیست که عالم همه پروانه اوست؟!». #لبیک_یا_حسین ...
#حسین(ع) #مصباح_الهدی و چراغ تابان هدایتست؛ هم در این دنیا و هم در ظلمات وحشتناک #عالم_قیامت و بلکه تمام کران تا کران عالم در اختیار اوست.
حضرت #سلمان_فارسی، آدم عجیبی بود و در امور اربعه؛ { #پویش_حقیقت، #پیمایش_طریقت، #پایش_شریعت و #پیروی_ولایت } تا آنجا اوج گرفت که #پیامبر_اعظم(ص) در وصف او فرمودند: «السلمان منّا اهلالبیت» و هیچ شخص غیرمعصومی به این درجه نرسید. اگرچه #حضرت_سجّاد(ع) میفرمایند:
«در #قیامت، خدای متعال به عمویم؛ #عباس، چنان مقامی عطا میکند که همه #شهدآء به آن #غبطه میخورند! و بنده متحیّرم که عباس بالاتر است یا #سلمان؟
هر دو در امر #معیّت_با_ولایت، درجه یک بودند. در هر حال در امر پویش حقیقت، روزی با سؤالی مواجه میگردد که برای آن جواب کاملی نمییابد و در این اندیشه که از چه کسی بپرسد جز علی(ع) ره به جایی نمیبرد. زیرا که او #دروازه_علم است. (#پیامبر_اعلم(ص) فرموده بودند: «أنا #مدینة_العلم و #علیٌّ بابُها»؛ من شهر دانشم و علی دروازه ورودی آنست). برخاسته و حرکت میکند و ظاهراً در مسیر خود، مکثی کرده و لحظهای تردید میکند که آیا جواب علی(ع) کامل خواهد بود؟! (معلوم میشود که سؤال وی پیچیده و خیلی بزرگ بوده است!) اما بمحض آنکه به محضر #امیر_المؤمنین(ع) شرفیاب میشود، قبل از آنکه پرسش خود را عرضه نماید، حضرت به او میگوید: «إسئل منالحسین ما شئت»!
سلمان متوجه میشود که علی(ع) نه تنها سؤال وی را میداند و هم جوابش را بلکه بر تردید لحظهای او هم واقف شده و برای تأدیب وی او را به فرزند خردسال خود ارجاع میدهد! ولیکن سلمان که #مرام_ولایی دارد بلافاصله زانوی ادب زده و از حسین بن علی(علیهماالسلام) میپرسد: آقاجان! شما چند سالتان است؟!
این سؤال سلمان قدری عجیب است زیرا سلمان بخوبی میداند که حسین(ع) چند سال و بلکه چند ماه و حتی چند روزه است. زیرا که پیوسته در معیّت #اهل_البیت(ع) بوده است.
امام حسین(ع) جواب میدهد: «ای سلمان به دو سالگی من نگاه نکن! من ۵۰٫۰۰۰ سال قبل از #آدم_اول بودم!» و حضرت در ادامه به آدمهای اول و دوم و سوم اشاره میفرماید و اینکه در زمان آنها پیغمبر و مجاهد بزرگی بوده است و...
شاید هم ارجاع سلمان به حسین(ع) بخاطر تأدیب سلمان به علت تردید او نبوده و بلکه این مسئله، دلیل علمی داشته و آن «عمر أطوَل» امام حسین(ع) در #عالم_آفرینش و در #عوالم_پیشین این دنیاست که ظاهراً مخلوقی قدیمیتر از حسین(ع) وجود ندارد، حتی علی(ع)!
[یا قدیم الاحسان! بحق الحسین]
بنابراین امام حسین(ع) یک شخصیّت کاملاً استثنائی است.
دارای عمری طویل در #عوالم_ماضیه، امام و #سید_الشهدآء و #مصباح_الهدی و محبوب اشخاص و ملل گوناگون و با تربتی پاک و حلال در این دنیا، دارای نفس مطمئنه تا راضیهً مرضیّه و دارای مقامات عالیه در #عوالم_آتیه؛ شفاعت خاصه در #یوم_الورود #محشر و #سفینه_نجات اوسع و اسرع #عالم_قیامت، سید شباب #اهل_الجنة و پیشتاز #عالم_رضوان و سلطان #ملک_لایبلی و... او محبوب خداست و همه خوبیها را یکجا دارد و معدن خوشبختیهاست و بدبخت کسیست که دیوانه او نگردد و عالم همه دیوانه اوست.
حال اگر ما هم بخواهیم به این #حبل_الله اعتصام بورزیم، باید از کجا آغاز کنیم؟ و چگونه پیش برویم تا #محبّ او گردیم؟ و چگونه بالاتر برویم تا #شیعه او گردیم؟ جواب همه این سؤالات در باره کسب این #توفیقات عظیمه، یک کلمه بیش نیست؛ #معیّت و التزام علمی و عملی به اولین و مهمترین #شرط_معیت که عبارتست از «عدم معیّت با دشمنان او»؛ «فَـمَـعَـکُـم مَـعَـکُم لا مَـعَ عَدُوّکُم».
این «پیششرط معیت» همطراز خود «معیّت» است. همچنانکه در #قرآن هم متذکر است: «محمدٌ رسولالله و الذین مَـعَـهُ؛ أشدّآءُ عَلی الکفار، رُحَمآءُ بَینَهُم».
جلسات بعدی در باره «معیّت» باز هم صحبت خواهیم کرد و همچنین به #ربوبیّت که وجه دیگر «معیّت» است خواهیم پرداخت انشاءالله.
میبینید!؟ باز هم رسیدیم به مبحث «معیّت» و این سری از منظری دیگر. والسلام
پایان قسمت ۱۱ از ۲۰ سلسله مقالات «معیت با ولایت».
👌 این چهار بخشی که تقدیم شد، در قالب یک برگه A4 بصورت پشت و رو و دو لت، قابل تکثیر است. چنانکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون در برخی محافل سیاسی و مذهبی، تکثیر و توزیع شده است.
👌 «معیت با ولایت»، در راستای عبارت قرآنی؛ «محمد رسول الله و الذین معه»، موضوعیت دارد.
#مقام_ولایت، بجای «عاشقان ولایت» و «حامیان ولایت» و امثالهم، از #مؤمنین، معیت میخواهد. هر مسلمانی هر روز باید #میزان_معیت خود با #ولایت را محاسبه نماید.
...ادامه دارد.
#معیت
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
اربعین۱۴۰۳
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
علل تعویق انتقام تمامکننده
از دشمنان اسلام تا زمستان!
👌 انتقامجویی #جبهه_مقاومت با #رهبری_ایران از #شیطان_بزرگ و سگ وحشی آن (#باند_جنایتکار اسراعیل) در #فلسطین_اشغالی، مقولهای چند وجهی است که توجه به همه ابعاد آنها، ضرورت دارد و ایجاب میکند که هنگام تصمیمسازی و تصمیمگیری، همه جوانب امر در نظر گرفته شود تا بیگدار به آب نزد.
🌀 بلی! در مورخه ۱۴۰۳/۵/۱۵ که عدهای سرشان در رسانهها و عدهای چشمشان به آسمان بود بنده طی تحلیلی با عنوان «علت تعویق حمله ایران به اسرائیل (اطمینان از ضربات کامل و تمام کننده)» نتیجه گرفتم که:
«... در واقع پایان شهریور۱۴۰۳ هـ.ش.، #پایان_مطلق #پاکسازی_کامل #منطقه_مقدسه_ولایت از لوث وجود خبیث #کلیه_متجاوزین غربی و فتنههای بیپایان آنها خواهد بود.»!
🌐 ولیکن با توجه به شرایط جدید اوضاع #ایران، منطقه و #جهان، میتوان به این تحلیل رسید که امر مذکور تا زمستان سال جاری، قابل تعویق است! زیرا هجمه ایران در سه سطح قابل بررسی است:
۱) عملیاتی محدود (نیش زدن)؛
اما اندکی بزرگتر و دردناکتر از عملیات #وعده_صادق (نه آنچنان ویرانگر که ایجاد بازدارندگی همیشگی نماید. چنانکه وعده صادق چندان تأثیری در تداوم شرارتهای #شرور_منطقه نداشت و کماکان و بلکه شدیدتر به جنایات خود و به توسعه جنایات خود ادامه داد و خواهد داد. مگر اینکه #تنبیه_مؤثر رخ دهد که با توجه به حمایت شدید #صهیونیزم_جهانی از جنایات آشکار و نسلکشی رژیم جعلی اسراعیل، امری در حد محال است!)
#جمهوری_اسلامی_ایران، قاعدتاً به نبردی فراتر از #حمله_محدود، میاندیشد وگرنه تاکنون، ده باره آن را انجام داده بود. و شاید به همین علت هم #حزب_الله لبنان، شعارهای داغ خود را تا حدودی غلاف کرده است. چنانکه از فرمایشات جناب #سید_حسن نصرالله بعد از ترور #شهید_هنیئه در تهران، بیش از این برداشت نمیشود و اینکه جبهه مقاومت در صدد #نابودی_اسراعیل نیست و صرفاً بدنبال انتقامی محدود است و در سخنرانی اخیر خود، سطح مواجهه نظامی با ارتش جنایتپیشه اسراعیل را به انتقام شهادت #فواد_شکر تنزل داد و حتی انجام یافته انگاشت و اینکه در بررسیهای بعدی اگر ناکافی تشخیص داده شود، تکمیل خواهد شد! در واقع انجام #ضربه_اصلی را به ایران حواله داد! البته نمیتوان با توجه به شرایط سیاسی حزبالله در لبنان، مراعات #تقیه را در سخنان و مواضع اعلامی سیدحسن، نادیده گرفت.
۲) حمله فرساینده و تا حدودی فزاینده!
درگیری نظامی در این سطح با توجه به اینکه برای #ملت_جعلی_اسراعیل، حکم #مرگ_تدریجی را دارد، قابل تحمل نخواهد بود و روز به روز ابعاد جدیدتری به خود خواهد گرفت و ای بسا توسعه خواهد یافت.
حال اگر به هر علتی، ایران به این سطح از درگیری، تن بدهد (که اصلاً به نفع #ملت_ایران و #امت_اسلام نیست) ناچار است به تدارکات بلندمدتی هم بیاندیشد که بدون فعالیت تام و تمام دولت (بعنوان بزرگترین #قوه_ملی کشور) میسر نخواهد بود.
و حداقل (اگر خوشبینانه بپذیریم که #دولتمردان_پزشکیان، همگی #مرد_جنگی هستند!) چند ماهی لازم است تا اعضای این دولت، در جایگاههای خود مستقر بشوند و بتوانند هم از تدارکات ملت و دولت بر آیند و هم از #تدارکات_جبهه_رزم، غفلت نورزند.
بدیهیست که این دولتی که حداقل بنده میبینم، حتی یک درصد هم چنین قابلیتی را ندارد.
و معضل بزرگتر درگیری در این سطح، عدم تمایل نیمی از ملت ایران به ورد به اوضاعی است که افق محدودی نداشته باشد. و اتفاقات ناگواری که ممکنست در بحبوحه درگیری رخ دهد و موجب توانفرسایی رزمندگان گردد.
بنابراین ورود به چنین سطحی از درگیری اصلاً قابل توصیه نیست و اگر تحمیل شود، لازمست چند ماهی (حداقل تا زمستان) به تعویق بیافتد.
با توجه به اینکه نظام، به چنین دولتی، همهجانبه کوچه داد! بسیار بعید است در چنین سودایی باشد که وارد جنگی مستقیم اما فرساینده و فزاینده بشود. خصوصاً که #رژیم_تروریستی_آمریکا هم تمام توان نظامی و شیطانی خود را به معرکه خواهد آورد.
۳) حمله قاطع تمامکننده؛
این سطح از درگیری (که در تحلیل قبلی خود، آنرا مورد توصیه قرار دادم) بایستی در کمتر از یک روز و بلکه ظرف چند ساعت، آغاز و پایان یابد. بدین معنی که همزمان با نابودی تلآویو و حیفا و سایر مراکز خطرخیز اسراعیل، کلیه پایگاههای آمریکا در گستره #غرب_آسیا باید ضربات کاملاً مهلکی دریافت نمایند و همزمان چنان منهدم شوند که حتی یک موشک هم نتوانند بسوی ایران، شلیک کنند.
توجه به این سطح از جنگ، قاعدتاً نیازمند توجه به اوضاع داخلی آمریکا (دولت جدید برآمده از انتخابات ۲۵ آبان و مستقر از ژانویه) و ملاحظه #عرف_جهانی هم است!
شاید که دولت جدید آمریکا بخواهد از غرب آسیا عقبنشینی نماید!
و اگر منطقه را ترک نکرد، آنگاه #زمستان_داغ را خواهد چشید.
...ادامه دارد.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۵
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ
🙏
♦️سخنگوی کابینۀ رژیم صهیونیستی: ایران از ۹ جبهه ما را تهدید میکند
💠@khabareforinews
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 ۹ جبهه ایران علیه اسراعیل
✅ اگر خاطرتان باشد طی تحلیلی (در مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۷)، با عنوان «۶ پر در محاصره ۸ پر»، (۹ روز قبل از عملیات #وعده_صادق) بعد از برشمردن هشت جبهه فعال علیه رژیم جعلی اسراعیل، نهمین جبهه ایران را #درگیری_مستقیم ایران با #اسراعیل، عنوان کردم.
⁉️ حال با توجه به اعتراف سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی نمیدانم آیا منظور سخنگوی #کابینه_جنون رژیم_جنایت از ۹ #جبهه_تهدید ایران علیه اسراعیل، عیناً همان مواردی است که بنده برشمردم یا اینکه موارد متفاوتی است؟!
👌 بنظر میرسد که #جبهه_۹ ایران (از لحاظ سختافزاری آن) تا زمستان به تعویق خواهد افتاد و ۸ جبهه، کفایت میکند که #فرمان_قرآنی؛ «ترهبون به عدوالله و عدوکم»، تحقق یابد و همین #هشت_جبهه، بساط این #ملت_جعلی_ظالم را از بنیاد ویران سازد.
👌 چنانکه در مقالهای با عنوان «علی؛ تنها مجاهد کامل» (در مورخه ۱۴۰۳/۰۱/۱۳)، اشاره کردم که؛ طبق ارکان جهادی اسلام، مرتبه #قتال بعد از ناکارآمدی مرحله #إرهاب است و عجالتاً مرتبه ارهاب و ارعاب (جنبه نرمافزاری جبهه ۹ ایران)، کارآمدی لازم خود را دارد و اشغالگران جنایتکار در صدد گریز از سرزمینهای اشغالی هستند و چنانچه در زمستان هم دریافت شود که این #حربه_اول_اسلام (توضیح در 👈اینجا👉)، حائز کارآمدی است، قاعدتاً باز هم #حربه_دوم_اسلام (توضیح در 👈اینجا👉) به تعویق خواهد افتاد.
این تحلیل، 👈مکمل این مقاله👉 است.
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۶
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ معارف
🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
نسخه منسوخه پزشکیان!
عدم عقلانیت مدیریتی در استفاده از نُسَخ منسوخه، صرفاً به نسخههای نسخشده خارجی معطوف نیست و قاعدتاً شامل اتکاء به نسخ منسوخه داخلی هم میشود.
#پزشکیان (#پوزیده_سابق) از فرط بیسوادی حکمرانی یا بیحوصلگی مطالعاتی در عرصههای مدیریتی کلان جامعه و حداقل در حوزههای راهبری #جمهوری_اسلامی_ایران، از جانب خودش هیچ برنامهای برای ارائه نداشت! ولیکن مکرراً داد سخن داده که در مربعی حرکت خواهد کرد که ضلع اصلی آن، «چشمانداز بیستساله» است!
و عجیبتر آنکه، مشاور امور راهبردی و رئیس شورای راهبری وی هم (که بیسوادتر از خود وی است!) یکبار هم به وی تذکر نداده است که این برنامه؛
اولاً) برای بازه زمانی ۱۳۸۴ لغایت ۱۴۰۴ طراحی شده بود و اینک کاملاً پایانیافته و منسوخه تلقی میشود. زیرا:
۱- در سال ۸۶ (دو سال پس از آغاز اجرای چشمانداز) رئیس جمهور وقت، صریحاً گفت: «سند چشمانداز در کمتر از ۲۰ سال قابل تحقق است»!
۲- در سال ۸۹ رئیس جمهور وقت، نویسندگان طرح چشمانداز را صریحاً «بیاطلاع» توصیف کرد.
۳- در سال ۹۱ رئیس جمهور وقت، اهداف چشمانداز بیستساله را «تحققیافته» اعلام کرد.
ثانیاً) این شاهکار ۶ ساله #محسن_رضایی، چنان ناقص و ضعیف بود که توسط خود #مقام_معظم_رهبری هم عملاً کنار گذاشته شد و بعد از آن خود #حضرت_آقا نسخههای دیگری از قبیل؛ «الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت و عدالت» را پیچیدند که آخرین آنها #بیانیه_گام_دوم #انقلاب_اسلامی بود.
#گنگ_خواب_دیده
#کار_ناشناس
لطفاً 👈اینجا👉 را هم ببینید.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۶
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 چلچراغ
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
آیا قالیباف، ضد انقلاب است؟
بنده طی مصاحبهای با خبرگزاری ایرنا در مورخه ۱۳۹۶/۲/۱۹ به ضد انقلابی بودن حرف تبلیغاتی-رقابتی قالیباف، تصریح کردم (اگرچه درج آن مصاحبه در خبرگزاری، متأسفانه توأم با تقطیع و حتی تحریف و گزینشی سوگیرانه بود!)
سردار/خلبان/دکتر/رئیس #قالیباف کماکان برای رسیدن به #قدرت، ظاهراً هیچ حد و مرزی نمیشناسد و بالتبع میتواند عین افراد #ضد_انقلاب، کل «نهضت+نظام اسلامی» را مورد تضعیف و تحریف و حتی تخریب قرار بدهد و در عینحال خود را پشت محبوبین ملت، پنهان سازد!
به همین علت بود که بنده در یادداشت مورخه ۱۴۰۳/۳/۲۵ که تعریف اجمالی نامزدهای ریاست جمهوری امسال را دنبال میکردم، نوشتم:
«۶) اگر محمدباقر ق.، بالا بیاید، در سه سال آینده چه اتفاقی میافتد؟
جواب؛
اتفاق مثبت:
کل کشور تبدیل به زیستگاه مرفه و خوشایندی برای عموم مردم خواهد شد ولو به قیمتی گزاف تا آنجا که اهالی خراسانات (جنوبی، شمالی و مرکزی بویژه طرقبه)، هر جای ایران را خانه خود خواهند یافت. ضمناً برای اولینبار، #مجلس و #دولت، همزمان ریاست خواهند شد.
اتفاق منفی:
گرایش به #فرهنگ و انقلابیگری و حتی #دیانت، سافل و بلکه تدریجاً ساقط گردیده و اندیشه مهلک #نظام_منهای_نهضت، سالط خواهد گشت و در تبدیل #تهران (امّالقرای اسلام؟!) به #دار_الزورآء تسریع خواهد شد.»
تهی بودن قالیباف از فرهنگ و فرهنگمداری، عین تهی بودن #پزشکیان از برنامه و برنامهمداری است و همچنانکه پزشکیان، خود و ملت و دولت را در چنبره #مدعیان_کارشناسی، گرفتار و ذلیل خواهد کرد، قالیباف هم به علت بیفرهنگی، خود را اسیر ضدفرهنگها خواهد کرد، چنانکه قبلاً هم خود و شهرداری تهران را اسیر سازمان صهیونیستی UCLG کرد!
و به علت همین #بیگانگی_قالیباف با #فرهنگ است که در طرح مقررات ضد فرهنگی برای تصویب در #مجلس، دارای تصوراتی خنثی است البته اگر آنها را خوشبینانه بنگریم!
و در مذمت طرح تعطیلی شنبهها (آنهم در اوج تنش و بلکه درگیری با حرامیهای صهیون!) طی یادداشتی در مورخه ۱۴۰۳/۲/۲۷ نوشتم:
«البته از همان زمانی که مدالها و عناوین استحماری #سازمان_صهیونیستی UCLG بسوی #قالیباف روانه شد، میشد طرح چنین طرحهایی را در مدیریتهای مشکوک وی که بوی همسویی با #غرب_پوشالی دارند، آنهم با پوشش #مدیریت_جهادی!، حدس زد!!
در هر حال، امیدواریم #شورای_نگهبان، با ملاحظه لااقل مسئله #زمان_شناسی مطلب، دست رد قاطعی به این #خیانت (علیه #امت_اسلام) و حداقل بدسلیقگی مجلسی به ریاست قالیباف در حال #افول_ملی بزند. انشاءالله»
دو نمونه دیگر از نگاه سطحی و سخیف قالیباف به فرهنگ که بنده شخصاً از آنها تجربه دارم:
۱) در آستانه انتخابات ۱۳۹۲ به اصرار یکی از دوستان، رفتیم برای مذاکره با رئیس ستاد قالیباف (تا شاید متقاعد شدم که #جبهه_حامیان_ولایت را به حمایت از قالیباف بکشانم!)، بنظرم فردی بود بنام پورابراهیمی که حرفهایی زد و اینکه چهار تا قرارگاه عملیاتی زیرمجموعه قرارگاه مرکزی داریم و... (استفاده ابزاری از عناوین رزمندگی برای تحمیق قشر ارزشی کشور)
پرسیدم: خود قالیباف چه برنامه مکتوبی برای اداره کشور دارد؟
به ۱۷ جلد کتابی اشاره کرد که در گوشهای، چیده بود. گفتم: بنده متهم به طویلنویسی هستم و گاهی خودم حوصله بازخوانی مقالاتم را ندارم! حالا شما که انتظار ندارید بنده اینهمه کتاب را بخوانم تا ... گفت: عصاره این ۱۷ جلد، همان جلد اول آنست. یک جلد تقدیم بنده کرد و گفت: همین یک جلد را که بخوانید، انگار همه آنها را خواندهاید!
آمدم و کتاب را (که بعید میدانم خود قالیباف آنرا خوانده باشد! تا چه رسد به اینکه آنها را نوشته باشد) با دقت تورق کردم و بعلت حساسیتی که به فرهنگ داشتم، دنبال جایگاه فرهنگ در نزد این کاندید بودم و متوجه شدم که فرهنگ نه تنها در نزد قالیباف بلکه در نزد مغز منفصل وی هم، حلقه مفقوده است و اساساً مفهومی از فرهنگ ندارند!
۲) در مقطعی هم که در سازمان فرهنگی بودم، قالیباف مدیران شهرداری را در برج میلاد جمع کرد و در آن همایش، معاونین و مدیرانکل شهرداری گزارش کارهای خود را مطرح کردند و در دقایق پایانی، نوبت سردار نوریان (معاون فرهنگی اجتماعی شهردار) شد که وی هم جهت رفع خستگی جمع و ادخالالسرور، چند تا لطیفه گفت!
فرهنگ در نزد قالیباف، چیزی در سطح لطیفه آنهم در انتهای صف توجهات و برنامههای وی است.
و اما در مسئله شناخت شمهای از آخرین خیانتهای سیاسی قالیباف، ملاحظه یادداشت مورخه ۱۴۰۳/۴/۱۲ بنده، خالی از لطف نیست. البته آخرین #خیانت_سیاسی قالیباف، در مسئله هماهنگی وی با پزشکیان در #فریب_نمایندگان برای #رأی_اعتماد مطلق به لیست وزرای پیشنهادی بود.
الا لعنة الله علی القوم الظالمین
#خوباخته
#غرب_زدگی
#نظام_منهای_نهضت
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۷
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
تعطیلی شنبه ها دوباره بررسی میشود
عضو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات شنبهها با استناد فتوایِ مراجع مجدد در مجلس بررسی میشود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبهها را تصویب کرده، اما شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با ارزشهای اسلامی دانسته است.
وی افزود: فتوای تعدادی از مراجع درباره تعطیلی شنبهها گرفته شده که بلامانع دانستهاند و این موضوع در کمسیون اجتماعی مجدد بررسی و در صحن علنی مطرح خواهد شد.
نماینده مردم نجفآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعطیلی شنبهها به نفع کشور و اقتصاد بوده و دنبال جریان ضدمذهبی نیستیم و از این جهت موضوع پیگیری خواهد شد.
به گفته ابوترابی، تصمیم برای تعطیلی شنبهها بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات تجاری و اقتصادی دچار مشکل نشویم.
وی اضافه کرد: در بعضی از کشورهای اسلامی هم شنبهها تعطیل است که عراق هم از همین قانون پیروی میکند.
نماینده مردم شهرستانهای نجفآباد و تیران و کرون، خاطرنشان کرد: برای تعطیلات شنبهها موضوع پیگیری و مجدد به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از طی مراحل قانونی ابلاغ و اجرایی میشود.
کد خبر 784413
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌 قالیباف؛ اسیر UCLG
هدف اصلی #سازمان_صهیونیستی uclg (متشکل از شهرداران کلانشهرهای دنیا مستقر در مادرید اسپانیا)، #دین_ستیزی و #سکولاریزه کردن جوامع بشری بویژه #جوامع_اسلامی است که توسعه بیحجابی یکی از ثمرات آن است.
قالیباف؛ قهرمان چنین سازمانی به شمار میرود و لذا مدالها و عناوینی هم به وی اهداء شده است!
لذا هیچ بعید نیست که پشت پرده طرح مجدد «تعطیلی شنبهها» (علیرغم رد #شورای_نگهبان و مخالفت #مراجع_عظام_بصیر) در #مجلس_شورای_اسلامی، برای خوشایند #یهود_عنود، خود #قالیباف بیگانه با #فرهنگ باشد!
قالیباف؛ نه تنها لیاقت #ریاست_مجلس که لیاقت هیچگونه منصب و مسندی در #جمهوری_اسلامی_ایران را ندارد.
قریب باتفاق نمایندگان مجلس (و نیز اعضای #شورای_شهر) در کلیه ادوار (حداقل از زمانی که #مشانژاد، #شهرداری_تهران را به عضویت سازمان مذکور در آورد و ریاست منطقهای آنرا بر عهده گرفت) شناختی از ماهیت صهیونیستی این سازمان ندارند یا اینکه شناخت غلطی دارند و به عمق ماجرا پی نبردهاند.
اگرچه از نمایندگانی که عین آب خوردن، فریب خورده و تن به تصویب برجام و تعطیلی شنبه و تأیید دولت میدهند، نباید انتظار داشت که در چنین اموری حتی لحظهای تعمق داشته باشند!
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۷
🆔 @chelcheraaqHM
💠
🎲 گروه هماندیشی چلچراغ معارف و احکام
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎@SMHM212
طرح معمای دو منظوره!
یکی از دوستان (که معمولاً سعی میکند راجع به مسائل سیاسی و جریانات، تحلیل داشته باشد زیرا که در دانشکده اطلاعات درس آنرا خوانده است)، سؤال گزینش شدهای را فرستاده که در اینجا دو مطلب قابل تأمل وجود دارد:
۱) نظر بنده راجع به ارزیابی سیاسی حرف #دهباشی؟
۲) علت گزینش چنین سؤال خاصی از بنده؟!
جواب بخش اول، چندان مشکل نیست ولیکن جواب دومین بخش آن، موجب وسواس و تأخیر در جواب شد! زیرا پاسخ به سؤال اول، نوعی قضاوت کردن در باره خودم هم است و در واقع جواب سؤال دوم هم است! که قطعاً کار چندان آسانی نیست. زیرا هر جوابی به سؤال اول، جوابی به سؤال دوم هم است!
با توجه به شناختی که از این دوستم دارم، بنظرم او با این سؤال، آینهای را در برابر بنده قرار داده است که خود را در آن ببینم و خروجی آن اینست که هر جوابی به آن، ارزیابی غیرمستقیم اما مصرح خودم (نوعی اعتراف در حد خودزنی!) نیز باشد.
زیرا او گمان میکند که نگاهها و #مواضع_سیاسی بنده تاکنون، عیناً مشابه دگردیسیهای #حسین_دهباشی بوده است! و حال آنکه چنین نیست ولو اینکه مشابهتهایی را میتوان سراغ گرفت.
و لذا بنده بجای ارزیابی عبارت دهباشی، باید تمایز خودم را بیان نمایم تا خطای ذهنیتی دوستم را اصلاح بکنم که بحث مفصل و مستوفایی را میطلبد و البته چندان ضرورتی برای ورود به این مبحث نمیبینم.
دهباشی؛ خود را #روشنفکر خاصی از نوع #مصلح_اجتماعی، میپندارد تا بتواند فراز و فرودهای عجیب خود را توجیه کند و حال آنکه بنده #درد_دین هم دارم و...
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۷
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲چلچراغ
🙏
🇮🇷﷽☫
#تحریر_حم
💎 @SMHM212
⁉️ حیرت از سنگ تمام رهبری!
#حضرت_آقا در دیدار #نمایندگان_مجلس فرمودند (نقل به مضمون):
«کسب موفقیت دولت جدید در؛
۱) اداره کشور،
۲) پیشبرد اقتصادی کشور،
۳) مسائل بینالمللی و
۴) فرهنگی کشور،
موفقیت همه ماست و چنین موفقیتی را باید از بن دندان باور کرد.»!
ولیکن، اقتضای کسب چنین توفیقاتی (همانند هر امر محتملی)، رهین اتفاق أمرَین «قسمت+همت» است.
#قسمت آسمانی را اگر در همان #تفألی تلقی کنیم که خود پزشکیان هنگام ورود به دفتر ریاست، به قرآن زد، که الفاجعة و الفاتحة!!!
و اما #همت؛
آیا پزشکیان و دولت وی (#کابینه_نفاق موسوم به کابینه #وفاق_ملی) اساساً چنین همتی (مجاهدت برای تحقق این اهداف اربعه) را در ظرفیت وجودی (اعتقادی و رویکردی و قابلیتی) خود دارد؟!
مراجعه به کارنامه و برنامه وی و دولتش، هرگز چنین امید و احتمال موفقیتی نه فقط به محقق بصیر که به هیچکسی نمیدهد.
وقتی که اساساً چنین قابلیتهایی ندارد، امیدواری به گلستان شدن کویر نمک، دوغ شدن دریا با همه ماستهای همه ماستبندهاست و چیزی بجز آب در هاون کوفتن نیست!
ولیکن از طرفی اینهمه امیدواری مقام معظم رهبری، این حکیم فرزانه و سیاستمدار روشنضمیر هم غیرقابل اغماض و انکار است!
فلذا اعتراف میکنم که عجالتاً بنده شدیداً در حیرتم و امیدوارم که معجزهای رخ دهد لااقل ۱۰٪ این امیدواری معظمله تحقق یابد که اگر یافت باید آنرا نتیجه دعای خیر خود آقا (و همت ۱۶ میلیون نفر!) تلقی کرد وگرنه این دولت، ملت و مملکت را به قهقرایی خواهد برد که اندر وهم نآید!
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۹
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ
🙏
رفسنجانی هیچ وقت برای خدا کار نکرد فقط به دنبال کسب ریاست و قدرت بود.
دستکاری قانون اساسی بزرگترین خیانتی بود که بهرمانی به ملت کرد.
تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام و استیلاء بر کرسی ریاست آن عملا رئیس جمهور منتخب مردم را شخص سوم کشور کرد و این ارث نامیمون تا امروز دولتها رو ناگزیر به فرمانبرداری از مجمعی ساخته که اساسا اشراع آن نه تنها ضرورتی نداشت بلکه انتصاب را بر انتخاب مرجح نمود.
(یک حقوقدان بزرگ)
☝️از پیامهای وارده☝️
نقدونظر #حم
👌ضرورت تشکیل مجمع تشخیص «مصلحت نهضت+نظام اسلامی»
مسئلة:
پرده اول) #نمایندگان_ملت در #مجلس_شورای_اسلامی، قوانینی را تصویب میکنند که قاعدتاً باید محصول نیازها یا مطالبات موکلین آنها باشند.
پرده دوم) #شورای_نگهبان #قانون_اساسی که موظف به بررسی مصوبات مجلس از لحاظ فقهی و حقوقی است برخی مصوبات را خلاف شرع و قانون تشخیص میدهد.
قاعدتاً مصوبه مردوده باید مجدداً در مجلس اصلاح و تکمیل شود و معمولاً میشود اما گاهی نمیشود و نظر فقها و حقوقدانان شورای نگهبان را تأمین نمیکند.
پرده سوم) گاهی، هیچکدام از طرفین ماجرا (مجلس و شورای نگهبان) عقبنشینی نمیکنند و مصوبه مورد دعوا، بعد از یک یا چند بار رفت و برگشت، معلق میگردد. در اینصورت، تکلیف چیست؟
پرده چهارم) محلل قضیه کدام نهاد است؟
دخالت رهبری؟
دخالت قوه رحمانیه (قضاییه سابق)؟
دخالت قوه مجریه؟
دخالت قوه مسلحه؟
همهپرسی از ملت؟
دخالت سازمان ملل؟
دخالت پنتاگون؟!
دخالت پیمان بریکس؟!
دخالت پیمان ناتو؟!
دخالت شورای شهر دونقوزآباد؟!
دخالت کانون وکلای دادگستری؟!!
دخالت ....؟!
بالاخره کدام نهاد ذیربط یا بیربط ملی یا فراملی و یا فرازمینی و مریخی و... باید فصلالخطاب باشد؟
پرده پنجم) #مجمع_تشخیص #مصلحت_نظام
ابتکار جالبی بود که تخطئه آن، بازگشت به گرفتاری در پرده چهارم است. اینطور نیست؟
و اما چند نکته مهم دیگر:
👌 و صد البته خبط بزرگی که در #بازنگری_قانون_اساسی رخ داد و #تفکرات_هاشمی هم بر آن سایه انداخت و در بازنگری بعدی باید جبران شود، حذف عبارت #نهضت از عنوان و ساختار این مجمع است. زیرا #مصلحت_نهضت_اسلامی کمتر از #مصلحت_نظام_اسلامی نیست.
(امثال #هاشمی و #روحانی، بر خلاف اشخاص؛ #شهید_بهشتی و #جانباز_حسینی، بدنبال #نظام_منهای_نهضت بودند و هستند که منشأ قریب باتفاق بدبختیهای ملت ماست!)
👌 تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم ضرورت داشت و هم میمون و مبارک بود ولیکن باید تکمیل گردد نه تخطئه. و اساساً در زمان رهبری #امام_خمینیره و به تشخیص و دستور آنحضرت عملاً تشکیل شده بود. زیرا در حدود اختیارات قانونی ولیفقیه بود ولیکن فاقد جایگاه تعریف شده در قانون بود. در بازنگری قانون اساسی، جامه رسمی و قانونی بدان پوشانیده شد که اگر هاشمی هم نبود، چنین اتفاقی مورد اقدام قرار میگرفت. فلذا چندان ربطی به هاشمی نداشت بجز این که وی به هر حال در انواع جایگاههایی که قرار گرفت، مشتاق پیشبرد نظام بود. (تنها عیب هاشمی، حذف نهضت از نظام بود که البته خیانت بزرگی بود)
و اما اینکه اعضای آن باید انتصابی از جانب ولیفقیه باشند یا انتخابی از سوی ملت؟ جای تأمل دارد نه تخطئه. زیرا نیازمند خبرگی #کارشناسان_اصیل (و نه قلابی و عنوانی!) است.
👌 در #قدرت_پرستی بیحد و مرز هاشمی بهرمانی، هیچ تردیدی نیست و بنده هم در مقاله دیگری بدان پرداختهام.
👌 اقتضای #بازنگری در قانون اساسی، #دستکاری آن است که لزومی به #خیانت تلقی کردن آن نیست.
👌 شاید تحمل شکسته شدن تمام استخوانهای #هاشمی_رفسنجانی در زیر شکنجههای وحشیانه #ساواش (#ساواک) برای خدا بوده است. لذا بکار بردن عبارت «هیچوقت» برای تأکید بر کار نکردن آن مرحوم برای خدا، شاید غلط باشد.
👌 تشکیل مجمع تشخیص، برای حل دعوای مجلس و شورای نگهبان بود که بالتبع نیازمند ریاست یکی از اعضای آن بود و هست و خواهد بود. چه ربطی به #ریاست_جمهوری دارد و تحتالشعاع قرار گرفتن جایگاه او؟!
اگر اعضای مجمع، هاشمی را به ریاست پذیرفتند و یا از جانب #ولی_فقیه، منصوب شد، چه ربطی به هاشمی دارد که گنهکار جلوه داده شود؟!
👌 #رئیس_جمهور، چه شخص سوم کشور باشد چه شخص چهارم و پنجم آن، عهدهدار بزرگترین #قوه_ملی کشور است که تمام پولها و پلها را در اختیار دارد و ریاست مجمع تشخیص مصلحت، استیلائی و تأثیری در قدرت کمنظیر او ندارد.
👌 قویترین اشکالی که به هاشمی و تأثیر وی در هنگام بازنگری وارد شده مقوله «سپردن ریاست شوراهای عالی کشور به ریاست جمهوری» (= مضاعف ساختن قدرت رئیس جمهور) بوده است که این ایراد هم اشکال دارد و به عللی، چندان وارد نیست.
👌 اشراع بمعنی شروع نیست!
👌 در قضاوتهای خود سعی کنیم همه جوانب قضایا را در نظر بگیریم و از حدود #واقعیت و #عدالت و #عقلانیت، تجاوز نکنیم حتی در قبال دشمنانمان 🙏
✍سیدمحمدحسینی(منتظر)
۱۴۰۳/۶/۱۰
🆔@chelcheraaqHM
💠
🎲 هماندیشی چلچراغ
🙏