eitaa logo
Antifeminism
80 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا پیامبرش را در زمانی مبعوث کرد در جامعه و بود. و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به زن کرامت انسانی و الهی داد. ها در جامعه و به میکنند. و به زن همین بس که نقش و از وی گرفتند. و در بازار و را به تاراج بردند. و خداوند منان در این اوضاع نابسامان فرهنگی و اجتماعی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را به پیامبری برگزید و انسان را خصوصا زنان را نجات داد خداوند متعال در معجزه برتر رسول الله در آیه ۱۲۸ سوره‌ توبه می‌فرمود: لَقَد جاءَكُم رَسولٌ مِّن أنفُسِكُم عَزيزٌ عَلَيهِ ما عَنِتُّم حَريصٌ عَلَيكُم بِالمُؤمِنينَ رَءُوفٌ رَّحِيم. به یقین، براى شما پیامبرى از خودتان آمد که به رنج و سختی افتادنتان برایش دشوار و گران است، او دل‌بسته‌ی شماست و اشتیاق شدیدی به هدایت‌تان دارد، و با مؤمنان دل‌سوز و مهربان است. رسول خاتم، مبارک باد 🌸🍃 https://eitaa.com/Antifeminism2
عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم مطرح کرد: سردمداری در توسعه / فعالیت جنبش‌های تسهیل‌کننده سقط جنین در ایران حوزه/ عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: جنبش در رویکرد علاوه بر آسیب زدن به ارزش مادر، گاهی از به عنوان نوعی ابزار اعتراض یا عاملیت نام برده است. به گزارش خبرگزاری حوزه، وبینار «فرشتگان رحمت» به منظور تبیین ابعاد گوناگون از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد. در این نشست مجازی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام تشکیل شد، حجت حاجی کاظم عنوان کرد: بررسی چند بخش دارد این بحث بررسی تاریخی این ماجرا است که چرا چنین اتفاقی در جهان شیوع پیدا کرد، بخش دوم راجع به بررسی های در ایران و بخش سوم در جهان بررسی می‌شود. عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم  به روند تاریخی شکل گیری اشاره کرد و گفت: برای بیان این موضوع به بررسی پژوهشی تاریخی مفصلی نیاز هست که  هم در ایران و هم در جهان مطالعه شود که این ماجرا ا کجا شروع شد و این مطالعه باید به دوره های باستان نیز بپردازد. https://eitaa.com/Antifeminism2
سردبیر نشریه مکاتبه و اندیشه و فعال حوزه حقوق جنین افزود: در دوران معاصر یکی از جنبش هایی که این ماجرا را دامن زد در رویکرد خودش بود به طوری که جدا از آسیب زدن به ارزش مادر در جنبش به عنوان ستمی دیگر به و بشریت، اتفاقی که افتاد این بود که گاهی به عنوان نوعی ابزار اعتراض یا عاملیت می توان را از بین برد که این نسخه سراسری نسخه درستی نباشد، بحث بودن و سقط های ضروری نما از دیگر بهانه های در کشور ما هستند. عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم  به جنبش های تسهیل در جهان اشاره کرد و گفت: کلان تشکیل تسهیل اسقاط در جهان با عنوان »Planned parenthood» به معنای «پدر و مادری کردن برنامه ریزی شده» است که معمولا به این بهانه سقط جنین را توجیه می‌کنند. مفاهیمی برای کلان توجیه هست از جمله اختیار نسبت به ، دانستن ، مراقبت ، انتخاب ، برنامه ریزی شده و قصد نشده و پیش بینی نشده که در ایران به نام ناخواسته بیان می‌شود حال آنکه بارداری ناخواسته این را به ذهن می رساند که این نخواستن در گذشته و حال هست و برای آینده هم ادامه دارد. در حالی که می توان با برنامه ریزی مجدد این را به خواست تبدیل شود. اینکه آن را کاملا ناخواسته بدانیم درست نیست. وی در ادامه به جنبش های در جهان و راهبردهای آن اشاره کرد و اظهار داشت: دانستن و معرفی کردن سلب ، مبارزه در دادگاه ها برای کاهش ، گفتگو با کسانی که می خواهند اقدام به کنند، پیشنهاد پذیرفتن به عنوان باعث می‌شود خود را حفظ کنند و به دیگر ندهند و نشان دادن بی رحمانه بودن جزو راهبردها هست. وی به فیلم «unplanned#» که در کشورهای پخش شد اشاره کرد و گفت: این فیلم درباره است که در نقش داشته و وقتی نوبت خودش می رسد، پشیمان می‌شود که امیدواریم این فیلم به فارسی ترجمه و از صدا وسیما پخش شود، همچنین «» هم از برنامه هایی است که پیشنهاد می‌شود مشاهده کنید. به گفته حاجی کاظم: معرفی کردن سلب حیات جنین معمولا در هر زمان از بارداری است و اینکه برخی تصور می‌کنند اگر ماه های اول بارداری جنین را از بین ببرند مشکلی ندارد، سخت در اشتباهند. به گفته عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم  یکی از مستندها، هیتلر را با موضوع  مقایسه می‌کند، یعنی کسی که جنین را از بین می برد، مانند این است که را در کشتار انسان ها همراهی کرده است. وی به تصویری که درد را نشان می داد، اشاره کرد وافزود: برخی را جزو می دانند؛ در فضای امروز بحث و بسیار مورد توجه است و درباره کودکانی است که به دنیا آمدند، اما اسقاط جنین هم به نوعی آزار دادن محسوب می‌شود. عضو کارگروه جمعیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم  با بیان اینکه های خود را «pro –life» معرفی می‌کنندتصریح کرد: یعنی این گروه مدافع زندگی هستند، این ها را انتخاب شخصی نمی دانند، بلکه را موجودی مستقل می دانند که در انتخاب افراد دیگر نمی تواند قرار گیرد. در مقابل های ، خود را یا «pro-choice» معرفی می‌کنند و تنها نظر را در حق مهم می دانند. به گفته وی به نظر می رسد برای قدم برداشتن در مسیر کاهش باید جریان هایی را که اتفاق افتاده، معکوس کنیم، آقای گلشنی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی می گفتند متأسفانه در کشور ما هر چه علیه دین و اخلاق هست در اینجا ترجمه می‌شود اما آنچه که با تعالیم پیامبران و دین و اخلاق همراه است، ترجمه نمی شود. به نظر می رسد که آن میراث فرهنگی که داریم باید دیده شود و فعالیت های جنبش های جهانی دیده شود و آنجا که جنبه مذهبی دارد باید اصلاح شود. https://eitaa.com/Antifeminism2
رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده: کاهش بی‌سابقه جمعیت جامعه با نگاه صهیونیستی/حوزه باید در مسئله سقط جنین قانونی ورود کند حوزه/ رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده به سابقه سیاسی در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه صهیونیستی باید جمعیت ایران را کم کنیم، امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی صد الی ۳۰۰ سال سی درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در ۱۰ الی ۱۵ سال ۷۰ درصد کاهش جمعیت داشته است. به گزارش خبرگزاری حوزه، کبری خزعلی در نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، اظهار داشت: ما با تأسی از الگوهای تمام نمای بشریت به ویژه حضرت زهرا علیهاالسلام در دفاع از حریم ولایت و در کنار رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ایستاده ایم. رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بیان داشت: ما در کل درس قرآن می بینیم که همیشه خانواده مطرح بوده و الگوی تمام نمای زن برای تمام بشریت مطرح می‌شود، چنانچه دو زن برجسته همچون حضرت آسیه و مریم علیهماالسلام مورد ستایش قرار گرفتند. خزعلی با اشاره به زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی(ره) این موضوع ترسیم کردند و رهبر معظم انقلاب نیز الگوی سوم را مطرح کردند. وی افزود: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی می فرماید آینده امیدوارکننده است و ما این حرکت را به نتیجه می رسانیم، در جایی دیگر نیز می فرمایند که خرمشهرها در پیش است، ولی پیروز و موفقیم. رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب بیش از چهل بار درباره جمعیت سخن فرمودند و مردم را به فرزندآوری ترغیب کردند؛ امسال بعد از ۴۰ بار فرمودند من بارها در این باره گفتم اما گویی شنیده نمی شود. خزعلی تصریح کرد: امروز مسئله مهم جامعه ما کاهش شدید جمعیت است که در تاریخ بشریت بی نظیر است؛ کل اروپا و آمریکا در طی صد الی ۳۰۰ سال سی درصد کاهش جمعیت داشته، اما ایران در ۱۰ الی ۱۵ سال ۷۰ درصد کاهش جمعیت داشته است. وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای ، سقط جنین است، افزود: علاوه بر ۱۳ روش کنترل جمعیت سقط جنین هم به این روش‌ها اضافه شده است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پزشکان درباره دستورالعمل اذعان می‌کنند که در این روش خطا بسیار است و فرزند سالم هم کشته می‌شود، درحالیکه فتاوای مراجع عظام به هیچ وجه را نداده اند و آیه «لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ» درباره سقط جنین هم صدق می‌کند. خزعلی به سابقه سیاسی سقط جنین در کشورها اشاره کرد و گفت: ما تحت امر نهادهای سازمان ملل با نگاه باید را کم کنیم، به ویژه انقلابی که از روش‌های مختلف در این راستا استفاده می‌شود. وی با اشاره به مجوز دستیابی به سقط جنین قانونی در اسناد و دستورالعمل‌های بین المللی، تصریح کرد: حق سقط جنین، منع جرم انگاری با ترویج ایمن به عنوان ملزومات سلامت جسمی و باروری در معاهدات بین المللی وجود دارد و به همه کشورها توصیه شده که باید برداشته شود و سقط جنین آزاد شود. رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اضافه کرد: مباحث ، و و غیره در اسناد در حقیقت جنین است و گسترش را تصریح می‌کنند؛ بنابراین ما باید در قانون بازنگری داشته باشیم. در ادامه به مباحثی چون زمان ولوج روح در جنین و آزمایشات و اشاره کرد و اظهار داشت: ما امتحان‌های بزرگی پیش رو داریم و خرمشهرها در عرصه ما است که درحال رشد و توسعه است. وی در پایان تصریح کرد: حوزه باید در مسئله قانونی ورود کند و به کمک بیاید و در این باره پژوهش‌های جامع با در نظر گرفتن مباحث پزشکی و فتاوای مراجع صورت بگیرد و دستورالعمل‌ها اصلاح شوند. https://eitaa.com/Antifeminism2
عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران: فهم سیاسی و بینش اجتماعی اضلاع شخصیتی است حوزه/ عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از اضلاع ، و بینش اجتماعی و آگاهی‌های سیاسی است، اظهار داشت: ضلع دیگر مسئله ، و دارای بینش در حوزه و است. به گزارش خبرگزاری حوزه، در نشست کشوری « اسلامی» با محوریت که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا علیهاالسلام با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: یکی از موضوعات درباره زن تراز انقلاب اسلامی این است که این موضوع، دچار بحران مفهومی و آموزه ای است. لزوم توجه به بحران مفهومی « اسلامی» عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: برخی تصور می‌کنند که انقلاب مقصد را به ما نشان می‌دهد که به کجا باید برسیم، اما این موضوع در اندیشه بدنه متدینین دچار مفهومی شده است. یادآور شد: حضرت (ره) زمانی که بساط را مفتوح کرد، از همان ابتدا تا کنون مسئله و در نظر حضرت یک مسئله بود. پیش از انقلاب که حضرت تشویق می‌کردند که زنان در انتخابات شرکت نکنند، فرمایش حضرت امام این بود که می‌خواهد از شما استفاده کند،رأی شما را بخرد، شما را بگیرد و شما را بگیرد. وی ادامه داد: عده ای از شاگردان امام، «» را تألیف کردند و فرمایش امام را تئوریزه کردند و با استناد به آیه قرآن کریم استدلال کردند که در و ، اشتباه است، اما این با دکترین امام قرابت نداشت و امام چنین منظوری نداشتند. عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: آن زمان شرایطی که از نظر سیاسی اجتماعی وجود داشت و قصد و نیتی که از در داشت، باعث مخالفت حضرت بود، پس از انقلاب اسلامی، حضرت فرمودند باید به بیایند و اگر نگویم نقش بیشتر است، کمتر نیست. افزود: آن زمان طیفی از شاگردان امام گفتند کار خود را در انجام دادند و حالا باید در بمانند، وقتی حضرت امام شنیدند ناراحت شدند و فرمودند این حرف‌ها چیست، باید در همه کارهای کشور ورود کنند، همان امام که را بر سر نهاد و همان امام که به جمع شدن بساط و فتوا داد و همت نهاد، فرمود باید در فعالیت کنند. وی بیان داشت: حضرت به که به مدرسه رفاه آمده بودند، فرمودند که به حکومت بر مبنای رأی دهید که همین حکومت است که را به شما می‌دهد، حضرت امام در اینجا را به تشویق نکردند، بلکه منظور ایشان این بود که این حکومت نوعی از است که زنان در از و دارند و شخصیت در تشکیلات اندیشه حضرت امام بود. اولویت‌های انقلاب اسلامی عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: همین سخنان حضرت امام(ره) خیلی طوفانی تر از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی تکرار شد. معظم انقلاب مدظله العالی در همه این سال‌ها در قالب درباره سخنانی فرمودند. اما سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دولت‌های مختلف، متفاوت بوده است، چنانچه دولتی مستقر می‌شود که خانواده گرا نیست و معظم انقلاب مدظله العالی به عنوان حاکمیت می‌فرمایند الان مسئله است، گاهی دولتی مستقر می‌شود که خیلی است و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره و و آنان در جامعه سخن می‌گوید. https://eitaa.com/Antifeminism2
بیان داشت: انقلاب اسلامی شخصیت متضلعی است که یک ضلع آن بی تردید مسئله اولویت‌های شامل ، ، و غیره است به صورتی که احساس غنای عاطفی کند، هیچ فقیهی پیدا نمی کنید که بگوید لازم نیست تشکیل دهد. وی تأکید کرد: در این شرایط و تأثیر و در ، شاه بیت این و است. نه به این معنا که اگر نکرد، همه خسارت‌های و را به او نسبت دهیم. عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: و واجب نیست، اما از مستحبات موکد هستند و با این دو تداوم پیدا می‌کنند و از اولویت‌های بی بدیل هستند، اما گاهی، از به گونه ای صحبت می‌کنیم که تصور می‌کنند که راه دیگری برای الی الله وجود ندارد. در ادامه با بیان اینکه یک ضلع دیگر اسلامی، و و است، اظهار داشت: ضلع دیگر مسئله اسلامی، بانوی مؤثر و دارای بینش در حوزه اجتماعی و سیاسی است. فردی که به درد حوزه اسلام ولایی می‌خورد، فردی دارای و سیاسی اجتماعی است. در از اسلامی است وی اضافه کرد: ضلع دیگر مسئله، حضور فعال زن در اجتماع است. گاهی فرد بینش دارد و در سر بزنگاه‌ها تصمیم درست می‌گیرد، گاهی نیز علاوه بینش سیاسی، اصولا در روند سیال و حرکت اجتماعی خود فعال است؛ به عنوان مثال گاهی است، گاهی داوطلب در مسائل است، گاهی به رسیدگی می‌کند و یا در سطوح کلان خدمات منحصر به فرد انجام می‌دهد. عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: در ما و ما و هیچ جایی ندیدم که باشند، اما متأسفانه در و ‌ها که می‌رسیم، برخی افراد که لیدر هستند، سلیقه‌های خود را به خورد می‌دهند و در و و را زیر سوال می‌برند. یادآور شد: و در و از جمله اسلامی است و ما به آن افتخار می‌کنیم و همین مسائلی که نقاط روشن و دستاورد انقلاب هستند، توسط برخی زیر سوال برده می‌شود. وی اضافه کرد: اگر باشد می‌گویند به خاطر است. اگر بحران جمعیتی پیش بیاید می‌گویند به خاطر است. اما مشکل این است که ما به موازات اینکه تحصیل را مهم کردیم، را مهم ندانستیم و عده ای خودخواسته این فرایند را تغییر دادند و در بین بهترین و جوان ترین نسل ما کمترین رخ داد. ما مهارت ارتباط با را آموزش ندادیم و افزایش یافت، این‌ها همه خلاها هستند. https://eitaa.com/Antifeminism2
عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: یک و خوب نیست، نگذاریم این بحران مفهومی اتفاق بیفتد. در جریان ، یک خانم درس می‌خواند، مسئول می‌شود، مدیر می‌شود، از سوی دیگر، بچه‌های انقلابی‌های ما و می‌شوند، بعد چه اتفاقی می‌افتد؟؛ بنده به عنوان یک از خانه ماندن لذت می‌برم، به امر اهمیت می‌دهم، را دوست دارم اما هم دارم. باید در جامعه پیشرفت کند بیان داشت: بخش زیادی از انسان‌ها حوصله ندارند چند وجهی بار بیایند، اما همیشه و پرتلاش وجود دارد، اجازه بدهید که در این تنوع، جریان پیشرفت کند، نسل ما که و را در انقلاب طی کردیم با آن مدل امام خو گرفتیم و سعی کردیم به جای دو انسان زندگی کنیم، این نسل داشتند، ، دارند و به صورت مجاهدگونه چند عرصه را مدیریت می‌کنند. وی با اشاره به نخستین سالگرد درگذشت مرحومه خانم ، نماینده مردم تهران در مجلس و حاجیه از اساتید و عضو هیئت امنای جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: هر دو بزرگوار تأکید داشتند که ایشان برای خانواده کم نگذاشتند در عین حال در عرصه‌های فعالیت داشتند. عضو شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: این مدل، استثنایی است که داریم مخدوش می‌کنیم. در کشورهای دیگر عجیب است که هم ، هم کرده، دارد و هم می‌کند، در کشورهای دیگر می‌گویند یا و یا . اضافه کرد: در کشورهای دیگر برای اینکه از استفاده کنند و مشکل جمعیتی را حل کنند، یارانه مادری دارند و حمایت‌های زیادی می‌کنند. وی با اشاره به ایجاد بحران ذهنی و احساس گناه دادن به ، تصریح کرد: امروز وضعیت کشور خاص است و خانواده‌ها باید به و جوان کمک کنند تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند و ما از این بحران عبور کنیم، اما در شرایط معمولی و نرمال، امام انقلاب را مخدوش نکنید. https://eitaa.com/Antifeminism2