eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
213 دنبال‌کننده
590 عکس
29 ویدیو
70 فایل
☑️ حرف‌های رایگان یک آدم 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
مِى بياور؛ كه ننازد به گُلِ باغِ جهٰان / هر كه غارت‌گرىِ بٰادِ خزانى دانست - ؛ 48. 🌐 @aliebrahimpour_ir
❄️ ❄️ بیچاره ! اسمش بد در رفته، به سردی؛ به ناامیدی. مگرنه، اگر راستش را بخواهید، بهترین فصل است. زمستان، «رو» بازی می‌کند؛ ظاهرش سردترین؛ اما گرم‌ترین فصل است. چون گرماها را نشان می‌دهد. خودش را بدنام کرده تا نشان‌مان بدهد: سردهای را و گرم‌های را. زمستان، تنها فصلی است که می‌تواند این کار را بکند؛ خب مگر عیار گرمی، جز در دل سردی، مشخص می‌شود؟؟ زمستان با این‌کار، متواضعانه امیدوارترمان می‌کند به زندگی؛ تا از گرم‌نماها، به گرماهای واقعی فرار کنیم... عزیزم؛ دوستت دارم.💙 [ به جای ] [96.10.1 - 2:00 بامداد] 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 یعنی استادِ صبح‌ات، عضو هیئت علمی باشه و از اول ترم، ها رو تعطیل کرده باشه.😇 انصافا فقط اینطوری یکم از زهرِ شنبه صبح‌ها، گرفته می‌شه. 😐 🐴 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺🌹 🌹 به دُرْد و صاف تو را حکم نیست؛ خوش دَرکَش/ که هر چه ساقی ما کرد، عین اَلطاف است - ؛ 44. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 کتاب پُرمغز و مهجور « » ☘ در دو سه هفته‌ی اخیر، برای پژوهشی، نیازمند شدم به مراجعه مکرر به کتاب شریف ؛ کتاب تالیفی بزرگ‌فیلسوف قرن، و شاگرد مبرزش . خاطرات دوره‌ای که می‌خواندمش، زنده شد! 🙂 ☘ قلم فوق‌العاده روان و تقریر سهل‌ممتنع شهیدمطهری اعجاب‌آور است. جناب -سرویراستار بوستان کتاب و مدرس ویراستاری- متن شهیدمطهری در پاورقی‌های اصول فلسفه را، بارهاوبارها به عنوان متن علمی معرفی می‌کردند.📝 ☘ اصول فلسفه به دلایلی مهجور مانده. غیر از اینکه با زبان فارسی نوشته شده، حالت متن و شرح بودن، متن درسی شدنش را سخت کرده. اما به هیچ عنوان مطالب جدی و دقیق این کتاب را -مثل مباحث - نمی‌شود در نظر نگرفت. کتابی پرمغز و پرمحتواست و نقطه عطفی در اسلامی محسوب می‌شود. اصول فلسفه، کتابی برآمده از نیاز روز جامعه بوده. ، امروز بدون اصول فلسفه نمی‌تواند خود را فلسفه‌ای فعال بداند.👌 🌸 شب جمعه است. فاتحه‌ای بخوانیم برای این دو اندیشور جریان‌ساز اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی.🙏😌 🔹 پی‌نوشت: سیدناالاستاد دکتر مهدی موسوی، با نیازسنجی دقیقشان، امسال تدریس این کتاب شریف و وزین را آغاز کرده‌اند. فایل صوتی تدریس هم در کانال کلاس‌شان قرار داده می‌شود. ( @usul121 ) مشتاقان و علاقه‌مندان، از تقریر و تدریس زیبای ایشان، بهره‌ها خواهند برد. 🔹پی‌نوشت2: 23آذر، بعد از نماز عشا، سر مزار این دو عالم رفتم و بابت اصول فلسفه‌شان، تشکر کردم و فاتحه‌ای خواندم. عکس را همان‌ شب گرفتم. امشب (6دی) هم فرصت ارسالش پیش آمد. 🗓 نگارش در: 7 دی 1396 🌐 @aliebrahimpour_ir
☑️ مرحوم #مطهری به حقیر [علامه طهرانی]‌ گفتند: من و آقای #بهشتی در قم در ورطه هلاکت بودیم، برخورد و دستگیری #علامه طباطبائی ما را از این ورطه نجات داد. 📗 منبع: روح مجرد، ص160 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔅🔆 🔆🔅 🔻 من جریان آشنایی شهید بهشتی با را، قبل‌ترها شنیده بودم، اما از نگاه شهید . اتفاقا از زاویه ، این اتفاق خواندنی‌تر است: 🌸 تمام مقدمات و مقداری از دروس سطوح حوزه را در اصفهان می‌خوانند. سال 25 به قم می‌آیند. در یک سال، دروس سطح را تمام می‌کنند. از سال 26 دروس خارج را شروع می‌کنند. در سال 27 به این فكر می‌افتند كه تحصیلات جدید را هم ادامه دهند. می‌آیند تهران و از 27 تا 30، لیسانس معقول و منقول می‌گیرند و زبان را هم تمام می‌کنند. 🌸شهید بهشتی پس از گرفتن لیسانس تصمیم گرفت برای مطالعه با بورس تحصیلی كه در آن قبول شده بود به خارج از كشور سفر كند. در آن زمان شهید بهشتی در كلاس‌های فلسفه در بحث‌هایی كه می‌شد اشكال می‌گرفت، با استاد جدل می‌كرد و استاد نیز به همان شیوه پاسخ ایشان را می‌داد. گاه حتی سوال و جواب‌ها به داد و فریاد كشیده می‌شد. به همین دلیل ایشان از ناامید شده بود. 🌸در همان دوره طباطبایی از تبریز به قم می‌آیند. شهید بهشتی با این‌كه به این استاد جدید هم امیدی نداشت، به خاطر اصرار دوست‌شان،‌ ، در یك جلسه از كلاس‌های علامه حاضر شد. بعد از كلاس اشكالی كه به درس علامه داشت به ایشان گفت. علامه با دقت به ایشان گوش كردند و با شهید بهشتی با آرامش و بدون تعصب و تندی بحث كردند. این برخورد علامه طباطبایی چنان روی شهید بهشتی تأثیر گذاشت كه ایشان قید تحصیل در خارج از كشور را زد و دوباره به قم برگشت. 🌸از این‌جا به بعد است که می‌شوند نمک‌گیر علامه و یکی از شاگردان پر و پا قرص‌شان. و شفا را پیش علامه می‌خوانند؛ همین‌طور شرکت در جلسات پنج‌شنبه و جمعه‌ای که علامه برای شاگردان خاص تشکیل داده بودند و ماحصلش شد کتاب وزین . 📜 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/287 [عکس‌نوشت بیان شهیدمطهری] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 روایت 💝 🌟 خواستم به‌مناسبت بزرگداشت وفات شهادت‌گونه مطلبی پیدا کنم برای انتشار در کانال. در مجموعه آثار جست‌وجو کردم. هیچ مطلبی پیدا نشد، مگر دو خط؛ ذیل بحث «زنان بزرگ در تاریخ اسلام» در کتاب حماسه حسینی. آن دو خط این است: 📖 «در اين ضريح جديدى كه اخيراً براى ساختهاند، را انتخاب كردهاند كه راوي‌ها همه زن هستند تا می‌رسد به پيغمبر اكرم. در ضمن، اسم همه آن‌ها فاطمه است (حدود چهل فاطمه): روايت كرده فاطمه دختر ... از فاطمه دختر ... تا می‌رسد به فاطمه دختر موسى بن جعفر. بعد ادامه پيدا می‌کند تا فاطمه دختر حسين‌بن‌على‌بن أبي‌طالب و در آخر مىرسد به فاطمه دختر پيغمبر. يعنى شركت [اجتماعی] اينها اين قدر رايج بوده، ولى هيچ وقت اختلاط نبوده.» [مجموعه آثار، ج17، ص405] ⭐️ کمی جست‌وجو کردم برای پیداکردن روایت. هرچند در مجامع اصلی روایی نیافتمش، اما روایتی جالب‌توجه است. 🌟 این مشهور به یا ، یکی از زیباترین در مقام آل پیامبر است. این روایت را از این جهت می‌نامند که سلسله روات خانم در این -غیر از حضرت زینب سلام‌الله‌علیها- همگی « » نام دارند. ازاین‌رو برخی، این روایت را روایت موجود می‌دانند. آن حدیث، این است: 💫علامه نجفی مرعشی به نقل از سيد محمد غماري شافعي از فاطمه دختر حسين رضوي از فاطمه دختر محمد رضوي از فاطمه دختر ابراهيم رضوي از فاطمه دختر حسن رضوي از فاطمه دختر محمد موسوي از فاطمه دختر عبدالله علوي از فاطمه دختر حسن حسيني از فاطمه دختر ابوهاشم حسيني از فاطمه دختر محمد بن احمد بن موسي مبرقع از فاطمه دختر احمد بن موسي مبرقع از فاطمه دختر موسي مبرقع از فاطمه دختر حضرت رضا علیه‌السلام از فاطمه دختر حضرت موسي بن جعفر عليهاالسلام از فاطمه دختر حضرت صادق علیه‌السلام از فاطمه دختر باقر علیه‌السلام از فاطمه دختر حضرت زينالعابدين علیه‌السلام از فاطمه دختر امام حسين علیه‌السلام از حضرت زينب عليهاالسلام دختر امیرالمؤمنین عليهالسلام از حضرت فاطمه‌الزهرا عليهاالسلام دختر حضرت رسول (ص) روايت می‌کند که پیامبر فرمود: «اَلا مَنْ مَاتَ علي حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهيداً» 🌟💖یعنی: «هرکس بر خاندان محمد بميرد، از دنيا رفته است.» 💕 📘 : عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال (مستدرك سيدة النساء إلى الإمام الجواد، ج21-الكاظم ع، ص 355. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🍁 از اول دی، هوا بهاری شده؛ اما درخت‌کوچک حیاط‌مان، غیرت کرد و در همین دوسه‌روزه، همه برگ‌هایش را ریخت... 🍂 #پاییز که از رو نرفت؛ بلکه #زمستان قدری خجالت بکشد! ❄️ [96.10.3] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 [ ] 🌺 📌 🔶بگو: 🔸«خدایا، ای اختیاردارِ همه‌ی ها ¹، 🔸مقام و موقعیت را به هرکه صلاح بدانی، می‌دهی 🏻 🔸و از هرکه صلاح بدانی، پس می‌گیری. 🏻♂️ 🔸هرکه را لایق ببینی، عزیز و گرامی می‌داری 😇 🔸و هرکه را نالایق ببینی، خواروزار می‌کنی! 😵 🔸همه‌ی خوبی‌ها دست توست 🔸و تو از عهده‌ی هر کاری برمی‌آیی 💪 (26). 🔸در طول سال، مدتی شب‌ها را بلند و روزها را کوتاه می‌کنی 🌒 🔸و مدتی روزها را بلند و شب‌ها را کوتاه. 🌖 🔸همچنین، موجود زنده را از مادّه‌ی بی‌جان 🔸و مادّه‌ی بی‌جان را از موجود زنده. 🔸به هرکه هم مصلحت بدانی، فراوان روزی می‌دهی! (27 - آل‌عمران)» (ترجمه ) ¹. خدا، دهنده و گیرنده‌ی همه‌ی سلطه‌های دنیایی و آخرتی است: تمام اقتدارهای مادی و معنوی، تک‌تک قدرت‌های تکوینی و تشریعی، تمامی ولایت‌های نبوی و ولایی، یک‌یک چیرگی‌های علمی و فنی، کل ریاست‌ها و مدیریت‌های اداری و سازمانی و همه‌ی سِمَت‌ها و مقام‌های اعتباری. ♦️ قلِ: اللَّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ (26) تُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ وَ تُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ تُخْرِجُ الْمَيِّتَ مِنَ الْحَيِّ وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ (27-آل‌عمران) [ | | ] [ ] [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
▪️از تو بُگذشتم و بگذاشتمَت با #دگران / رفتم از کوی تو لیکن عقبِ سرنگران ▪️ #ما_گذشتیم و #گذشت آنچه تو با ما کردی/ تو بمان و #دگران ؛ وای به حال #دگران 💔 - #شعر #شهریار 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 ابتکار درباره ✅ دو نکته در طرح خواجه درباره‌ی احکام قضایا (استدلال مباشر) در کتاب قابل‌اعتنا است: 🌀اولا، خواجه برای به دست آوردن الگوی ، از اجرای متوالی و استفاده می‌کند و چنانکه خواهد آمد، این کار او الگو و الهام‌بخش محققین معاصر در این زمینه شده است. 🌀ثانیا، خواجه عملا از قاعده « » استفاده می‌کند و آن را صحیح می‌داند. وی برای حل مشکل اعمیت سالبه از موجبه، موضوع را برای سالبه‌ها مفروض می‌گیرد و از این طریق اخصیت موجبه را از بین می‌برد و رابطه تلازمی دوطرفه میان سالبه و موجبه برقرار می‌کند. ذیل این قسمت، این تلازم را از طریق قیاس خلف اثبات می‌کند. (خواجه نصیر و علامه حلی، 1371ش (جوهرالنضید)،ص95) 🔖 بخشی از «بررسی سیر تطوّر و جایگاه‌شناسی احکام قضایا در میان منطق‌دانان مسلمان»؛ نگارش علی ابراهیم‌پور؛ سال 1394. [ | | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 فارابی و قاعده نقض محمول ✅ در جلد دوم در مقام شرح عبارتی از ارسطو، به تناسب به «قانون برقلس»¹ اشاره می‌کند. مفاد این قانون همان « » است. سپس با دلیل و مثال به نقد آن پرداخته و آن را به‌عنوان قانونی کلی و تلازمی طرفینی اثبات می‌کند. (فارابی، 1366ش، ج2، ص145-148) ✳️با توجه به این مطلب، بهتر است در همین ابتدا اشاره شود –چنانچه در ادامه نیز روشن خواهد شد- از قدمای از منطق‌دانان اسلامی، نه‌تنها قاعده‌ی نقض محمول را ذکر نکرده‌اند، بلکه آن نیز به تناسب مباحث مختلف در جای‌جای کتب ایشان ذکر شده است. اساسا در دستگاه منطق اسلامی، از آنجایی که « » اعم از « » است و «سالبه به انتقاء موضوع»‌ها را نیز شامل می‌شود، نمی‌توان به صورت یک قاعده‌ی کلی و عمومی از ، نتیجه گرفت. (همان؛ علامه حلی،1371،ص53؛ همو،1370،ص257؛ شهرزوری، 1382، ص202؛ ابن‌رشد،1981،ص88؛ ابن‌سینا،1404،عبارت،ص79-81؛ همو،1379،ص27-28؛ قطب‌الدین رازی،1390، ص366؛ همو،ص265-271؛همو،بی‌تا،ص144؛ همو، 1375ش،ص144؛ میرداماد،1381-1385،ص42؛ بهمنیار،1357، ص55؛ بغدادی،1373،ص97؛ خواجه نصیر، 1375، 130-136) ¹. «و المفسّرون يزعمون ان برقلس الافلاطونى اعطى حين ما فسّر هذا الموضع من كلام أرسطوطاليس قانونا فى المتلازمات المعدولات و البسائط. فقال: كل قضية بسيطة وافقت معدولة ما فى الكمية و خالفتها فى الكيفية، فان كل واحدة منهما تلزم الاخرى و تتبعها» 🔖 بخشی از مقاله «بررسی سیر تطوّر و جایگاه‌شناسی احکام قضایا در میان منطق‌دانان مسلمان»؛ نگارش علی ابراهیم‌پور؛ سال 1394. [ | | | ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 [ ] 🌺 📌 دست خداست 👻 🔸 مسلمانان، 🔊 مثل بی‌دین‌ها نباشید که درباره‌ی اطرافیان‌شان که به یا می‌رفتند و دیگر برنمی‌گشتند، می‌گفتند: «اگر پیش‌مان مانده بودند، نمی‌مردند یا کشته نمی‌شدند! 😤» شما از این رفتارها نداشته باشید تا خدا همین را داغ حسرتی بر دل‌های‌شان قرار بدهد. 😠 آخر، و ✋ و او کارهای‌تان را می‌بیند. 👀 (156) 🔸اگر شهید شوید یا بمیرید، آن آمرزش و لطف خدا که نصیب‌تان می‌شود، بهتر است از تمام که بی‌دین‌ها و منافق‌ها در زندگی جمع می‌کنند. (157) 🔸اگر بمیرید یا شهید شوید، آن ؛ بلکه شما را دسته‌جمعی به محضر خدا می‌برند. 👨👩👧👦 (158- آل‌عمران) (ترجمه ) ♦️ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَكُونُوا كَالَّذينَ كَفَرُوا وَ قالُوا لِإِخْوانِهِمْ إِذا ضَرَبُوا فِي الْأَرْضِ أَوْ كانُوا غُزًّى لَوْ كانُوا عِنْدَنا ما ماتُوا وَ ما قُتِلُوا لِيَجْعَلَ اللَّهُ ذلِكَ حَسْرَةً في قُلُوبِهِمْ وَ اللَّهُ يُحْيي وَ يُميتُ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيرٌ (156) وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ في سَبيلِ اللَّهِ أَوْ مُتُّمْ لَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَ رَحْمَةٌ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ (157) وَ لَئِنْ مُتُّمْ أَوْ قُتِلْتُمْ لَإِلَى اللَّهِ تُحْشَرُونَ (158 آل‌عمران) [ | | ] [ ] [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 از گور برخاسته 🎞 #فیلم کش‌دار؛ با فیلمنامه ضعیف و جلوه‌های ویژه‌ی جذاب. همین! [ #نقد_فیلم | #سینما ] [1396.10.29] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 [ ] 🌺 📌 کارهای زشت عالمان 🔸خدا از قول‌وقرار گرفت که کتاب آسمانی را برای مردم توضیح بدهند و کتمانش نکنند؛ ولی کتاب الهی را انداختند و آن را به قیمت ناچیز مادی فروختند؛ راستی که بد معامله‌ای کردند! (187) 🔸این‌ها و به‌ویژه عالمانِ یهودی که برای سرخوش‌اند و دوست دارند برای کارهای خوبی که نکرده‌اند، و تمجید بشوند، خیال نکن، بله اصلاً خیال نکن که راه فراری از عذاب دارند؛ بلکه به‌عکس، در انتظارشان است! (188) فرمانروایی آسمان‌ها و زمین فقط در اختیار خداست و خدا هرکاری می‌تواند بکند. (189 - آل‌عمران) (ترجمه ) ♦️و إِذْ أَخَذَ اللَّهُ ميثاقَ الَّذينَ أُوتُوا الْكِتابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَ لا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَراءَ ظُهُورِهِمْ وَ اشْتَرَوْا بِهِ ثَمَناً قَليلاً فَبِئْسَ ما يَشْتَرُونَ (187) ♦️لا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ يَفْرَحُونَ بِما أَتَوْا وَ يُحِبُّونَ أَنْ يُحْمَدُوا بِما لَمْ يَفْعَلُوا فَلا تَحْسَبَنَّهُمْ بِمَفازَةٍ مِنَ الْعَذابِ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ (188) ♦️و لِلَّهِ مُلْكُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اللَّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ (189) [ | | ] [ ] [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌼🌼🌻 🌼🌻 🌻 غمِ دُنیاى دَنىّ چند خورى؟ باده بخور! / حیف بٰاشد دلِ دانا که مشوّش باشد - ؛ 159. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 جوانان امروز نسل سوم چه کار کند که جای #شهدا را پُر کند؟! 🔖 پاسخ #آقا : 1.خودسازی فکری-ایمانی 💪 2.نماز شب 🌙 3.خوب‌خواندن #نماز 🙇 4. #انس با #خدا 💞 5.خواندن #قرآن 📖 🌐 @aliebrahimpour_ir
💠 : 📌 راه‌کارهای اساسی و ▪️آدم وقتی سوال را نگاه می‌کند، توقع دارد یک برنامه‌ی متفاوت و خاص ببیند؛ حتی فکرش را هم نمی‌کنیم که راهکارهای اساسی و ، همین چیزهایی است که می‌دانیم‌شان! ▪️البته این بار اولی نیست که آقا در پاسخ به چنین سوالات حیاتی و مهمی، همین پاسخ را می‌دهند. طبق مطالعات قبلی‌ام، مکرر و در جلسات متنوع در سال‌های متمادی، توصیه‌شان همین انس با و و و مطالعه‌های جان‌دار بوده و هست. ▪️من -و خیلی‌ها امثال من- اما فکر می‌کنیم: "قرآن و نماز و با خدا حرف‌زدن که کارهای است؛ باید یک‌سری کارهای اساسی‌تر و پیچیده‌تر کرد!" غافل از اینکه کارهای ، همین‌هاست. ▪️تاریخ ثابت کرده چه افراد زیادی بودند که علم فراوان داشتند و زحمت زیاد کشیدند و خون‌دل فراوان خوردند، ولی مثمرثمر نبودند و کاری از پیش نبردند و عملی به جا نگذاشتند؛ و چه افراد زیادی که حرکت کوچک‌شان، برکت گرفت و ماندگار شد! نشان می‌دهد ماجرا، جای دیگری است! [جوانان امروز چه کار کند که جای را پُر کند؟! | پاسخ :👇] 📜 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/305 [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 فیلم‌های مفید آموزشی سازی و 🔸برای مرور و یادگیری دقیق‌تر مسائل مربوط به کارگردانی و و قواعد و و و اینطور چیزا، یک سری فیلم‌های خیلی خوب توی اینترنت هست که واقعا مفیدن. به نظرم اگر دوستانی علاقه دارن، می‌تونن از این طریق پیگیری کنن. 🔸مثلا یکی از مجموعه‌های خوبی که من دیدم، هست. کلیپ های کوتاه ولی فوق‌العاده ای داره. هر کدوم یک تکنیک رو توضیح میده. مثلا در یک کلیپ، به خوبی فرق تصویری و مفهومی لنز ها رو می گه. یا قاعده رو به صورت تصویری و مختصر آموزش میده. در کل چیز جالبیه. برای نمونه، اینجا رو رصد کنید: https://www.aparat.com/video/video/listuser/username/filmchi/usercat/21020 🔸مثلا اینا رو ببینید: ✅ لنز: 🔗 https://www.aparat.com/v/zux7j ✅نقش نورپردازی: 🔗 https://www.aparat.com/v/IFm2q ✅روایت داستان با حرکت دوربین: 🔗 https://www.aparat.com/v/VLaRJ ✅ترکیب بندی و قاب بندی: 🔗 https://www.aparat.com/v/FlJid ✅ساعت طلایی: 🔗 https://www.aparat.com/v/k1s3I ✅ مطالب این سایت هم بد نیست. مثلا این سه لینک را ببینید. مطالبش عموما تولیدی است.👇 🔸 http://ayenehschool.ir/type/education/cam/ 🔸 http://ayenehschool.ir/school/%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%86-%d9%88-%d8%af%da%a9%d9%88%d9%be%d8%a7%da%98/ 🔸 http://ayenehschool.ir/school/%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d9%88%d9%85-%d8%a7%d9%87%d9%85-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%af%d9%88/ ✅ و یکی از بهترین مجموعه‌های آموزشی، این سری است. https://www.aparat.com/video/video/listuser/username/honaroma/usercat/18533 در 25 فایل، یک دور کارگردانی رو آموزش داده؛ بدون درد و خون‌ریزی... ☺️👌 🔸 امیدوارم این معرفی، براتون قابل استفاده بوده باشه. ☺️😇 [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺 [ ] 🌺 📌 ها 🏻♂️ خدا خیال‌باف‌های خودپسند را دوست ندارد😖؛ (36) همان کسانی که می‌ورزند و دیگران را هم به بخیل‌بودن می‌کنند 👤🗣 و نعمت‌هایی را که خدا از سرِ‌ بزرگواری به آن‌ها داده است، می‌کنند.¹ 🤑 برای چنین بی‌دین‌های نمک‌نشناسی، عذابی خفت‌بار آماده کرده‌ایم. 🔥 (37) همچنین، آن‌ها همان کسانی‌اند که اموال‌شان را انفاق می‌کنند. 😃✌ نه خدا را باور دارند و نه روز قیامت را. شیطان همنشین این ریاکارهاست 👺 و اگر شیطان همنشین کسی باشد، بد همنشینی است او! ☠ (38) چه می‌شد که آن‌ها خدا و روز قیامت را باور داشتند و از چیزهایی که خدا روزی‌شان کرده است، بدون و ، هزینه می‌کردند؟! 😔 خدا نیت‌ها و کارهای‌شان را می‌داند. (39) همین خدا ذره‌ای به بندگانش ستم نمی‌کند 😇😌 و اگر کوچک‌ترین کار خوبی هم باشد، می‌کند و از پیش خودش هم پاداشی بزرگ می‌دهد 💵💰(40 - ) (ترجمه ) ♦️ ¹. پی‌نوشت ( ) : می‌فرماید «يَكْتُمُونَ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ». یک روحیه‌ای در بعضی از ما هست؛ روحیه‌ی و . روحیه‌ای که داشته‌هایش را نمی‌بیند و سعی می‌کند خودش را جلوه دهد. روحیه‌ی مصیبت‌زده‌نمایاندن‌خود. روان‌شناسان حرف‌های مفصلی درباره‌ی این عادت دارند. نوعی بیماری روانی است. این افراد آرامش خودشان را در مظلوم‌نمایی می‌بینند؛ اینکه دیگران فکر کنند این‌ها بدبخت‌اند، باعث آرامش‌شان می‌شود. مشکل این روحیه این است که آنقدر به خودشان می‌گویند که باورشان می‌شود. نوعی و است. خدا ناراحت می‌شود. خدا دوست دارد بنده‌هایش از نعمت‌هایی که بهشان می‌دهد، استفاده کنند و اتفاقا دوست دارد اثر آن نعمت‌ها را در ظاهر زندگی‌شان ببیند. بدروحیه‌ای است این روحیه. خدا نصیب هم نکند. اولش نوعی احساس آرامش برای فرد می‌آورد ولی آرام‌آرام زندگی را به نکبت و می‌کشد. خدا خودش رحم کند از ناشکری و . [ | | | ] [ ] [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 ▫️ممکنه کسی رفتاری از خودش بروز بده -درست یا غلط- که وقتی ازش بپرسی چرا، چیزی نتونه بگه یا جوابش خیلی واضح نباشه. ▫️معیار آکادمیک نداشتن، یا بهتر بگم: " و برای بیان نداشتن"، دلیل بر بی‌معیاری نیست. ▫️بخش اعظمی از رفتارها و کارهای آدم‌ها بر اساس و جلو میره که هر دو نانوشته‌اند. بخش وسیعی از ، اساسا تمام تلاششون این هست که این و رو بازخوانی و بازیابی کنند. اتفاقا این‌طور دانش‌ها، متدولوژی پیچیده‌ای هم دارند. کار راحتی نیست زبان و ادبیات دادن به امور و و . ▫️خصوصا با توجه به مبانی انسان‌شناختی ما؛ ما معتقدیم خدا به انسان فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا کرده. [ ] 🌐 @aliebrahimpour_ir
🔶 ریشه‌شناسی و بی‌مهری بر 🔸 اختلاف در مبادی و ✅ اساسی‌ترین اشکالات بر جریان‌شناسی، نقدهایی است که در اصل بر مبانی فلسفی و معرفت‌شناختی‌ای وارد می‌شوند که جریان‌شناسی به عنوان یک دانش بر آن مبانی فلسفی و معرفت‌شناختی تکیه دارد. لذا این اشکالات امتدادیافته‌ی اختلافات فلسفی و معرفت‌شناختی است که در بسیاری از از جمله جریان‌شناسی قابل طرح است. پاسخ به چنین اشکالاتی، پاسخ درون علمی نیست. اختلاف در مبانی است که خارج از محدوده و مسائل درون یک است. مبانی فلسفی و معرفت‌شناختی به عنوان اصول موضوعه و مبانی مقدماتی یک علم، قبل از ورود به علم مفروض‌الثبوت در نظر گرفته می‌شوند و علم بر مبنای آن بنا می‌شود. (ابن سینا، خواجه نصیرالدین طوسی، 1375: 299؛ ساوی، 1386: 404) ابن سینا دراین‌باره می‌آورد: ♦️ «كل واحد من العلوم الجزئية- و هى المتعلقة ببعض الأمور و الموجودات- يقتصر المتعلّم فيه أن يسلّم أصولا و مبادئ تتبرهن فى غير علمه و تكون فى علمه مستعملة على سبيل الأصول الموضوعة. و الطبيعى علم جزئى، فله أصول موضوعة فنعدّها عدّا و نبرهن عليها فى الحكمة الأولى.» (ابن سینا، 1400: 31 ؛ همو، 1980: 17) ✳️ استدلال ابن‌سینا –که خود برای علوم طبیعی آن را پیاده کرده است- بدین صورت است که: 1.مخاطب هر کدام از علوم جزئی –یعنی آن علومی که امور و موجودات جزئی را به عنوان موضوع خود برگزیده‌‌اند- بعضی از اصول و مبادی را که در علوم دیگر اثبات می‌شوند، به عنوان اصول موضوعه می‌پذیرد و مسلّم می‌انگارد. (کبری) 2.علم طبیعی هم، علمی جزئی است. (صغری) 3. در نتیجه در علم طبیعی، اصول موضوعه‌ای هستند که در خودِ این علم بررسی نمی‌شوند، بلکه مسلم انگاشته می‌شوند و فلسفه مسئولیت اثبات آن‌ها را برعهده دارد. ❎ در اینجا، مسئله را با تغییر صغرای استدلال ابن‌سینا می‌توانیم نتیجه بگیریم؛ بدین بیان که جریان‌شناسی نیز چنین است و علمی جزئی محسوب می‌شود که یکی از حقایق خاص و جزئی (یعنی ) را به‌عنوان موضوع خود برگزیده است؛ ازاین‌رو مبادی و اصول موضوعه‌ای دارد که مسئولیت اثبات آن‌ها برعهده‌ی است، نه خودِ این دانش. لذا اشکالات مبنایی، باید با نگاهی کلان –و نه درون علمی- و در جایگاه و مقام خود طرح‌و‌بررسی و حل‌و فصل شوند، نه در خود علم جریان‌شناسی. 🔖 بخشی از «بررسی تحلیلی نقدها و آسیب‌شناسی «جریان‌شناسی» و ریشه‌شناسی انتقادات وارده بر آن» ؛ نگارش علی ابراهیم‌پور؛ نگارش سال 1394 ؛ بازبینی و ویرایش سال 1396. 🌐 @aliebrahimpour_ir
💘💔❤️ 💔💝 ❤️ بنده‌ی طالعِ خویشم که دَرین قحط وَفا / غمِ دیرینه‌ی من، یارِ وفادارِ من است [نسخه‌بدل مصرع دوم: عشق آن لولی¹ سرمست خریدار من است] - ؛ غزل 51. ¹. لولی سرمست: دلبر زیبا 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 ، نقطه ورود به عرصه‌ی ، و 🌼 برای ورود به عرصه‌های فکری و علمی، استفاده از سطحی از سطوح جریان‌شناسی مفید و ضروری است. زیرا به نوعی دسته‌بندی‌های کلی و نمای بیرونی از رویکردها و فضای آن رشته دانشی به فرد منتقل شده و مخاطب در مواجه با آن دانش و تفکر، راحت‌تر و بهتر شکل می‌گیرد. (سوزنچی، 1392 ؛ پیغامی، 1393) 🌼 اگر کسی که جویای یافتن پاسخ پرسشی است، از ابتدا بداند که مثلاً پنج جواب برای آن وجود دارد، فرآیند تفکر و فهم را بهتر طی می‌کند و این ، موهبت جریان‌شناسی است. زیرا جریان‌شناسی، فضایی که فرد می‌خواهد در آن قدم گذارد را روشن کرده و مخاطب قبل از ورود عمیق به مسائل، با آن‌ها پیدا می‌کند و زمین بازی را راحت‌تر می‌شناسد. 🌼 نداشتن چنین شناختی، می‌تواند چالشی مهم در فهم ایجاد کند. نقطه‌ی مقابل این شناخت و افق دید، و کانالیزه‌شدن ذهن است که هر دو مانع تفکر و فهم است. اگر فرد نداند که در برابر سوالش چند پاسخ وجود دارد، هنگام تحقیق و آشنایی با پاسخ اول، همان پاسخ و مجموعه ادله‌ی آن بر ذهنش حاکم می‌شود و هنگام مواجه با نظریات بعدی با نوعی گنگی و روبه‌رو خواهد شد. (پایگاه علمی تحلیلی گذار، 1392) 🔖 بخشی از «بررسی تحلیلی ضرورت، فوائد و مزایای نظری و عملی دانش «جریان‌شناسی»» ؛ نگارش علی ابراهیم‌پور؛ نگارش سال 1394 ؛ بازبینی و ویرایش سال 1396. 🌐 @aliebrahimpour_ir