eitaa logo
میراث/اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
176 ویدیو
11 فایل
💠 میراث/اندیشکده سبک زندگی اسلامی ~•• در بین هزاران کانال باید ❤ به کانالی داد که ثمره آن تأملات زندگی‌ساز باشد ••~ ✅ مدیر اندیشکده: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌ عباسی‌اصل ⁉️ پرسش درباره‌ی اندیشکده و دوره‌ها: @N_sobhany 🔁 تبادل: @R_Bahreyninejad71
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔻بررسی ویژگی های فرقه های انحرافی ایجاد شده توسط تمدن غرب 🔻 : 🔹یکی از ویژگی‌های این فرقه‌ها این است که نه تنها علیه غرب و استعمار موضع‌گیری نمی‌کنند بلکه مواضع کاملاً موافق با آنها نیز دارند. 🔹مثلاً در زمینه : ارتباط بهاییت با غرب در زمینه تاسیس ، حمایت و ترویج امری روشن وغیر قابل انکاراست و درحال حاضرمرکزاصلی بهائیان است که دربندرحیفا در وتحت حمایت آن قرار دارد. 🔹در زمینه : محمدبن سعود رئیس حکومت سعودی که وهابیت باحمایت مالی اوتقویت میشد در سال 1335مقام شوالیه راازملکه دریافت می‌کنند. ملک فهد نیزدرسال1407 به دیدار ملکه الیزابت می‌رود ونشان یک بریتانیا را ازدست او دریافت می‌کند. 🔻پس هدف ازجریان روشنفکری دینی، زمینه سازی برای ورود و روشنفکران بود.اما به علت استحکام تعالیم شیعه وازطرف دیگر، همراه باعلم واخلاق خود بهترین نگهبانان ازتعالیم شیعه بودند ، لذا جریان بهاییت برخلاف جریان وهابیت رو به زوال رفت و دایره تاثیر خود را از دست داد اما برعکس فرقه وهابیت به رشد خود ادامه داد و تا‌کنون به وظایف خود عمل می‌کند. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۷ 🖋حسین عباسی اصل 🌸خاکریزهای سبک زندگی اسلامی 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍در ادامه پست‌ گذشته به بررسی دیگر می‌پردازیم. ♨️ یا 2⃣ تحقیر ارزش‌های‌اخلاقی ثابت به خواسته متغیر اکثریت توسط انتخابات : 🔻از دیگر تبعات‌سکولاریسم و حکومت خرد جمعی بر اجتماع، رشد گسترده دموکراسی و حکومت اکثریت بر اقلیت است. اگر چه امروز حکومت اکثریت بر اقلیت برای جهان یک امتیاز و نشانه‌ی عدالت است، اما برای ما از منظری خاص یکی از به انسانیت‌است که از آن به نام می‌بریم. 🔻اما این کلام ما مبتنی بر چند مقدمه است یکی آنکه در جامعه جهانی که انسان‌شناسی‌ غربی رواج‌یافته‌است و به نام‌ساینتیسم، تمام ماوراء‌طبیعه و غیب را انکار می‌شود و به نام لیبرالیسم در تلاش برای آزادی امیال و غرایز خود هستند، معلوم است که اکثریت جامعه جهانی از دموکراسی نیز برای ارضاء غرایز خود استفاده می‌کنند. 🔻آن‌ها به کسی رای می‌دهند که نیاز غریزی آن‌ها به‌راحتی و‌لذت‌و ...‌را تامین نماید،برای مثال در انتخابات‌سال2000 تنها با اختلاف 500 رای بیشتر و با تصمیم نهایی دیوان عالی ایالات متحده،توانست به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شود، اما در دور دوم انتخابات‌ ریاست ‌جمهوری در سال 2004 و با اطلاعاتی که موسسات نظرسنجی مبنی برکاهش محبوبیت او منتشر کرده بودند، در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود از ارتباط‌ آزاد(سخنی‌نزدیک به عقاید ) سخن گفت و توانست موجی از حمایت‌های همجنس‌گران را به نفع خود جلب نماید و با کسب‌آرای‌بیشتر برای‌ دومین‌بار رییس‌جمهور آمریکا شود. 🔻همین‌اتفاق برای نیز افتاد،او درسال2008با‌وعده‌های‌مختلف بر سر کار آمد اما در انتخابات‌دور دوم و کاهش‌‌محبوبیتش، در یکی از سخنرانی‌های انتخاباتی خود درسال 2011 با حمایت‌علنی از توانست دوباره رای اکثریت را به دست بگیرد. 🔻لذا از آنجا که اکثریت در جامعه غربی یا جوامع‌الگوگرفته از آن به دنبال سلایق و غرایز خود هستند به همان مقدار نیز سیر انتخاب اکثریت به سمت ارضای‌غرایزوابتذال سراشیب می‌شود.لذا اینگونه است که از تعبیر به نیز می‌توان کرد. ⬇️ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
برگزارمی کند: نشست ماهیانه 🔸 باموضوع : ⚠ چهارشنبه ۲۸ آذر ماه @mirras
💠 💠 🔷 جمع بندی : 🔹جهان‌غرب با توجه به ضرورت طرح‌ریزی اجتماعی و مدیریت جامعه جهانی با تمام ظرفیت های خود وارد عرصه شد و شاخصه های منطبق بر اصول خود را به عنوان « » مطرح، قانونی و جهانی نمود. 🔹اما از آنجایی که مبتنی بر قابلیت شناخت کامل از نیازها و داشته‌های انسان را ندارند به موازات اعلام شاخص‌های خود در عرصه جهانی، را نیز به جامعه جهانی وارد نمودند.تمدن غرب: ▪️ به موازات شاخصه‌ی محیط‌ زیست را به نابودی کشاند. ▪️ به موازات شاخصه‌ی و آگاهی، ساحت اندیشه در مسائل اصلی انسانیت را کرد. ▪️و به موازات شاخصه‌ی به زندگی، به و سرگرمی پرداخت. 🔹اما اگر جامعه اسلامی ایرانی بخواهد از این آسیب‌های تمدنی خود را حفظ کند باید از هضم شدن در این طرح‌ریزی‌های جهانی مصون بماند و با شجاعت وارد عرصه شده و متناسب با سرمایه‌های علمی خود اقدام به شاخص‌گذاری کند. 🔹بهترین سرمایه علمی است. در این مقاله برگرفته از قرآن و آیات 28 و 29 سوره فتح سه مولفه به عنوان « شاخصه‌های رشد یافتگی فردی و انسانی» مطرح شد که به تبع هر کدام فرصتهای تمدنی ایجاد میشود. ▫️به تبع شاخصه ، خواهد شد و این گونه طرح‌ریزی اجتماعی مبتنی بر علوم توحیدی صورت خواهد گرفت، مبدا و معاد نه به صورت توصیه اخلاقی بلکه به صورت کمی‌وکیفی در جامعه شاخصگذاری خواهد شد. ▫️به تبع شاخصه ، در لایه‌های ابتدایی تاانتهایی سبک‌زندگی صورت خواهد گرفت و از یک توصیه بیرون آمده و به یک طرح عملیاتی تبدیل خواهد شد. ▫️به تبع شاخصه همه تلاش‌های اجتماعی به سمت تشکیل، و تربیت عاطفه ‌‌محور سوق‌ داده‌ میشود. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 خدایا چنان کن که قرآن در تاریکی شب ها #مونس ما باشد .. 📖 #صحیفه_سجادیه 🔹 دعای چهلم و دوم
📚 💠 پست قبل را اینجا👇بخوانید 🔸eitaa.com/mirras/1384 💠 چهارمین پیام کلیدی خداوند به حضرت آدم در ، آیه زیر است: ⚜وَ نحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَمَةِ أَعْمَى* قَالَ رَبّ لِمَ حَشَرْتَنىِ أَعْمَى وَ قَدْ كُنتُ بَصِيرًا⚜ ✅انسانی که از دستور خداوند اعراض می کند نه تنها دنیای باب میل خود نخواهد داشت، بلکه بدون سختی همراه با احترام و نیز نخواهد داشت و در آن دنیا به صورت محشور می شود چرا که او در دنیا کوری و ندیدن _الهی خواهد بود. ⬅️او در روز قیامت با درک این مساله که «کور» محشور شده است، از خداوند می پرسد که چرا کور هستم در حالی در دنیا بینا بودم؟ پاسخ می شنود: ⚜قَالَ كَذَالِكَ أَتَتْكَ ءَايَاتُنَا فَنَسِيتهَا  وَ كَذَالِكَ الْيَوْمَ تُنسىَ⚜ 👈 زیرا در دنیا هم حقیقتا کور بودی و آیات الهی ما را نمی دیدی و تنها چشم ظاهری داشتی و فکر می کردی که بینا هستی.↪️ مبتنی بر این فرمایش الهی میتوان انسانها را در ارتباط با به ۲ دسته تقسیم کرد: دسته اول⬅️گروهی که فقط ها را می بینند، داشته ها و نداشته هایشان را می شمارند و برای تکثیر داشته ها و جبران نداشته ها می دوند، اینان در بین این نعمت ها خدا را نمی یابند.                                                                                                                               دسته دوم⬅️گروهی که علاوه بر دیدن «نعمت» ها ، «» یعنی خدا را هم می بینند 👈 این دسته به همان مورد نظر اسلامی رسیده اند و به دست آوردن ها آن ها را متکبر  و از دست دادن ها را ذلیل نمی کند. ✅بنابراین می توان گفت افرادی که با تبعیت از  وارد حریم می شوند مشمول آیه زیر هستند:                      «يَأَيهَّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يحْيِيكُمْ»: اى كسانى كه ايمان آوردهايد! دعوت خدا و پيامبر را اجابت كنيد هنگامى كه شما را به سوى چيزى مىخواند كه شما را حيات مى بخشد!            ⬅️ آنها دارای دو نوع گوش و چشم و ...  و به طور کلی حواس هستند: 1⃣ چشم و گوش ظاهری که برای امور دنیایی و زندگی عادی افراد  مورد نیاز است و بدون آنها در محشور می شوند و اگر در این دنیا از بین بروند می توان بدون آنها زندگی را پیش برد. 2⃣چشم و گوش باطنی که با آن آیات الهی را در دنیا می بینند و با آنها در روز قیامت محشور می شوند و بدون آنها هم دنیا و هم آخرت انسان مورد تهدید است⬅️ چرا که هدف خلقت است. ___ 🔹 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 🔹 جزوه‌تاریخ‌سبک‌زندگی، حضرت‌آدم(ع) _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🌧 من هنوز هم فکر می‌کنم آسمان وقتی ابری می‌شود لابُد تو داری یک جایی ... غصه‌ی ما را می‌خوری! و دُعامان میکنی و #بکم_یُنَزِّلُ_الغَیث ... #زیارت_جامعه_کبیره
📒 📑جمع بندی 🖇 به معنی « مجموع روش های» زندگی است که این روش ها بر گرفته از قوانین ثابت در عالم هستی با هدف تحقق زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت می باشد. 📎قوانینی که در تعبیر قرآنی « » نامیده می شود وبه دو بخش سنت های (مانند نیروی جاذبه) و سنت (مانند برکت) تقسیم می شوند که هر یک از آنان منشاء اثر در عالم می باشند. 🖇 اما این دو سنت الهی، دو تفاوت با هم دارند، یکی از آنها در عالم ↩️«محسوس» و دیگری « نا محسوس» می باشد. ↩️دیگر آنکه در تلقی دینی، رأس زنجیره های سنت های الهی به دست سنت های می باشد و آنها محرک سنت های مادی به حساب می آیند. 🌀مثلا تقوای مردم سبب نزول باران و طغیان و فسق مردم سبب حبس باران می شود. ♨️ فارغ از هر مرز جغرافیایی، که سبک زندگی غالب در جهان می باشد، مبتنی بر رشد در زمینه شناخت های و برنامه ریزی بر اساس آن می باشد. ❌ ناگفته پیداست که افراط در تکیه به سنت های مادی الهی و های به جرم غیر محسوس بودن ، ثمره ای جز طراحی و اجرای نظام های اجتماعی خالی از سنت های الهی نمی باشد که غایت اصلی آنها «مادی شدن زندگی» می باشد. ♻️مثلا نظام اقتصادی بدون برکت، نظام علمی بدون عبرت، نظام سیاسی بدون نصرت و... ♨️و این یعنی سبک زندگی غربی. ✳️اما در مقابل برای ساخت باید سنت های معنوی را از منبع انحصاری آن یعنی شناخت وبا سنت های مادی تلفیق کرد وبراساس آن نظام اجتماعی تولید کرد، درهمین راستا دراندیشکده سبک زندگی تولید شده اند که میزان تاثیر آنها در طراحی زندگی فردی و اجتماعی نشان دهنده میزان اسلامی بودن زندگی ماست نه تعداد رکعات و مدت سجده ها. 🗞منظومه محتوایی سبک زندگی-حسین عباسی اصل. 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔻ب : 🖋بعد از آنکه توانست اهداف آنان را درایجاداختلاف وغیرمنطقی جلوه دادن اسلام به پیش ببرد قدم دوم جریان روشنفکری ضد دینی آغاز شد. این دوران را می‌توان در4 بخش تقسیم بندی کرد. 🔻دوره اول: سال 1215 تا 1270 هجری شمسی 🖋 اولین دوره عده‌ای افراد تحصیل کرده در خارج از کشور بودند که با هدف نزدیک شدن به شاه و کنترل شاه و تحمیل منافع غربی به او تربیت شده و در مسئولیت‌های کلیدی قرار می‌گرفتند. برای نمونه می‌توان به یا آقای در زمان اشاره کرد که اساساً به همین قصد وارد کشور شدند. راه‌اندازی جریان فراماسونری در ایران نیز با هدف شناسایی افراد تاثیر‌گذار و تزریق آنها در مسئولیت‌های حساس و نزدیک به شاه برای تحقق اهداف بود. این جریان‌های روشنفکری با تعداد بسیار محدود تا سال 1270 ه.ش وجود داشت. 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۸ 🖋حسین عباسی اصل 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔴 🔻افسراسکاتلندی کمپانی هندشرقی ، تاریخدان و سیاست‌مدار بود. او در اوایل قرن۱۹ بارها جهت مأموریت‌های سیاسی به ایران فرستاده شد. 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍در ادامه پست‌ گذشته به بررسی دیگر می‌پردازیم. ♨️ یا 🔺 eitaa.com/mirras/1389 🔻 در پست گذشته گفتیم که جامعه جهانی که انسان‌شناسی‌ غربی رواج‌یافته‌است و به نام‌ساینتیسم، تمام ماوراء‌طبیعه و غیب را انکار می‌شود و به نام لیبرالیسم در تلاش برای آزادی امیال و غرایز خود هستند، معلوم است که اکثریت جامعه جهانی از دموکراسی نیز برای ارضاء غرایز خود استفاده می‌کنند. 🔻نکته‌ی جالب دیگر پافشاری غرب برای نظریه دموکراسی و برگزاری انتخابات آزاد است، با نگاهی واقع بینانه به حقیقت انتخابات و اهمیت آن برای غرب که سابقه بسیار سیاهی در چپاول منافع ملت‌ها دارد، می‌توان به این ‌نتیجه رسید که دموکراسی‌ حقیقی به همان معنایی که غرب میخواهد مکمل برنامه‌های آن‌هاست. 🔻چراکه آن‌ها از یک‌سو، از طریق رسانه‌های خود انسان‌شناسی‌ غربی مبتنی بر و لذت را به فضای اجتماعی سایر ملل وارد می‌کنند و مردم را به انتخاب نماینده‌ای که تامین‌کننده غرایز آن‌ها باشد تشویق‌ می‌کنند و ازسوی‌ دیگر از کاندیدایی که بیشترین نزدیکی را به آن‌ها دارد حمایت می‌کنند و با صرف هزینه‌ های تبلیغاتی او را یاری می‌کنند، آن نامزد نیز با شعار‌هایی از قبیل آزادی و حق‌ اکثریت‌ و... آرای مردم را به خود اختصاص می‌دهد. 🔻لذا می‌بینم غرب هیچ تعرضی به عربستان و کشورهای خلیج که هستند در زمینه دموکراسی و نبود انتخابات آزاد نمی‌کند چرا که منافع آن‌ها بدون دموکراسی در آنجا تامین است، اما در ایران به این واسطه که اجازه ورود نامزدهای نزدیک به غرب را نمی‌دهد، بارها و بارها به دلیل نبود آزادی مورد انتقاد غرب قرار گرفته است. 🔻نکته‌ی دیگری که امکان دارد به ذهن خواننده محترم برسد این است که در روسیه و بعضی از کشورهای آمریکای‌ لاتین، نامزدهای غیر از نامزدهای‌ مورد‌ اعتماد‌ غرب رای می‌آورند، باید گفت در آنجا اختلاف بر سر محدود کردن غرایز و امیال‌ درونی نیست، بلکه آنجا چه کاندیدای غرب و چه به اصطلاح چپ حاکم شوند، اکثریت، غرایز خود را به‌نام‌ آزادی تامین شده می‌بینند، همچنین مسائل اقتصادی و سیاسی نیز تاثیر بسزایی دارند، اما از آنجای که تحلیل ما شامل مسائل اجتماعی می شود از قلمرو بحث خارج است. 📒جزوه سقوط انسانیت ✍حجه الاسلام حسین عباسی اصل 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️مروری بر چند پست ‌اخیر ⚠️ سپاه کودکان در جنگ های صلیبی/تعارض عقل و دین در مفاهیم دینی کلیسا ➡️ eitaa.com/mirras/893 ⚠️ عقده زندگی راحت/تعارض دنیا و آخرت در مفاهیم دینی کلیسا ➡️ eitaa.com/mirras/955 ⚠️ تعارض دین و علم در دوران کلیسا ➡️ eitaa.com/mirras/994 ⚠️ چکش ساحران/خشونت‌های کلیسا ➡️ eitaa.com/mirras/1027 ⚠️ دوره رنسانس و حاکمیت اومانیست ➡️ eitaa.com/mirras/1067 ⚠️ اصالت دنیا، ثروت، لذت در تمدن غرب ➡️ eitaa.com/mirras/1087 ⚠️ درخت انسان شناسی غربی ➡️ eitaa.com/mirras/1125 ⚠️ مولفه‌های انسان‌شناسی غربی(تجربی) ➡️ eitaa.com/mirras/1213 ⚠️ تحقیر روان‌شناسی به رفتار‌شناسی انسان طبق الگوی رفتار‌حیوانی ➡️ eitaa.com/mirras/1237 ⚠️ موزه های سکس/تحقیر ارزش‌ های اخلاقی به «امیال غریزی» ➡️ eitaa.com/mirras/1268 ⚠️ توهم «وسیله بودن آزادی » بجای « هدف بودن آزادی » ➡️ eitaa.com/mirras/1369 ⚠️ دموکراسی یا سکس‌کراسی ➡️ eitaa.com/mirras/1389 _______ 🌕 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💚 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ... و عَمِّرنی ما کانَ عُمُری بَذلهً فی طاعَتِکَ، فَاِذا کانَ عُمُری مَرتعا للشَّیطانِ فَاقبِضنی الیکَ قَبْلَ اَنْ یَسْبِقَ مَقْتُکَ اِلَیَّ، اَوْ یَسْتَحْکِمَ غَضَبُکَ عَلَیّ 💚خدایا بر محمد و آل او درود فرست و عمرم را تا زمانی که صرف #طاعت تو می شود، دراز گردان و هرگاه عمرم چراگاه شیطان گردید، قبل از آن که نفرتت به من رو کند و یا خشمت بر من قطعی شود، جانم را بستان و به سوی خود ببر... 💚 #صحیفه_سجادیه
💠 💠 (۲) 🔷 بررسی درتابلو بهبود روابط انسانی 🔹 در سه سطح فردی، خانوادگی و اجتماعی به ترتیب با سه عنوان تجاوز و فرار و تنهایی کدگزاری شده اند، که قومیت‌گرایی و فاصله طبقاتی و مصرفگرایی از مصادیق تجاوز در سطح اجتماعی ، تاخیر در ازدواج ها و تاخیر در فرزندآوری از مصادیق آسیب‌ها در سطح خانوادگی و حرص،حسرت و حسد از آسیب‌های سطح فردی بیان شده است. 🔹در طبقه‌ی طرح‌ریزی سبک زندگی؛ طراحی سیستم و تربیت انسان متبرج سبب زایش آسیب ها معرفی شده اند. چرا که در سیستم متبرج اجتماعی میزان بودن فردومیزان استفاده از برندها و مارک‌ها عیارکننده سطح اجتماعی فرهنگی افراد است که در همین زمینه اسطوره‌سازها و تبلیغات و ... را باید تحلیل نمود. 🔹جالب آنکه در همین فضا می‌توان نمایش زندگی در و اصرار کاربران بر به تصویرکشاندن خود و داشته‌هایشان را تبین نمود.همچنین مساله مد را نیز این گونه می توان تحلیل نمود. 🔹در طبقه عمیق‌تر به بررسی اصل سبک زندگی می‌پردازیم که نقش پشتیبانی از دو طبقه‌ی بالاتر را به عهده دارد. در این طبقه به عنوان منشا و دست نامرئی تحقق‌بخش آسیب‌ها بیان شده است که این اصل توسط فریدریش نهادینه شد. همین اصل به صورت تطبیقی در قرآن طبق آیه 20 سوره الحدید، خوانده شده است. 🔹در عمیق‌ترین طبقه‌ی موجود به بررسی می‌پردازیم در این لایه مبتنی بر آیه 64 سوره «اسرا» باید به بررسی دکترین ابلیس به عنوان سر منشا پرداخت در یک شیطان‌شناسی عملیاتی در این مساله مبتنی بر آیه 76سوره «ص» قاعده انانیت تبیین می‌شود. لذا باید گفت در تمام لایه‌ های سه‌گانه رشحات به عنوان مرکز اصلی اشاعه خباثت موجود است. ✍ حجت‌الاسلام‌ حسین‌عباسی‌اصل 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 بهبود روابط انسانی 🔹 eitaa.com/mirras
📚 💠 پست قبل را اینجا👇بخوانید 🔸eitaa.com/mirras/1399 ✍ در چند پست گذشته به داستان در قرآن پرداختیم و ۴ پیام کلیدی خداوند به او را در آیات ۱۲۳ تا ۱۲۶ سوره طه بررسی کردیم👈 خلاصه این پیام ها را مرور می کنیم: 1⃣هبوط به دنیا با آغاز «اختلافات بشری» همراه است 2⃣تنها راه بیرون رفت انسان از مشکلات طبیعی خود در ، هدایت خداوند است 3⃣سختی در زندگی نتیجه فساد در اعتقاد است 4⃣انسانی که از دستور خداوند اعراض می کند نه تنها دنیای باب میل خود نخواهد داشت، بلکه بدون سختی همراه با احترام و نیز نخواهد داشت. 🖇جــمــع بنــدی ✅در پست های قبل بیان شد علمی مقدس است⬅️ چراکه هدف آن  عبرت دهی بشریت برای ساخت آینده است و به همین دلیل است کـــه و اولیای الهی از آن به عنوان ابزار استفاده می کردند. ✅به تحقیق می توان گفت منبع غیر تحریف شده، قرآن است و بررسی ریشه ای و اولیاء الهی در سبک زندگی بسیار راهگشا است👈چرا که این پیام ها به عنوان سعادت بشری و مقابله با چالش های موجود در سطح بشری است. 🔹 🔹 حجت‌الاسلام عباسی اصل 🔹 جزوه‌تاریخ‌سبک‌زندگی، حضرت‌آدم(ع) _____ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 وَالْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى اُنادیهِ کُلَّما شِئْتُ لِحاجَتى ... ❤️ " تو " آن مشترک مورد نظری هستی که همیشه در دسترسی! 📖 فرازی از دعای #ابوحمزه_ثمالی؛ و ستایش خدایی را که هر زمان برای حاجتی بخواهمش صدایش کنم ...
📒 🗒 "طرح موضوع " 🔁 ضرورت، منبع و جایگاه سنت های معنوی روشن گردیده شد. 🔷اما محور بحث پیش رو کیفیتِ کشف و تشریح سنت‌های معنوی می‌باشد. ✅برای کشف سنت های معنوی، مطابق با روش شناسی اندیشکده از الگوی ذیل تبعیت می‌شود که برای تشریح آن از همین الگو پیروی خواهد شد : ➕ : 🔻در سبک پژوه به دنبال ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود در نظام خلقت می‌گردد تا ساختار سبک زندگی خود را مبتنی بر آن تشکیل دهد و ضمن استفاده از ظرفیت‌های این نظام، از خطرات عدم رعایت آنها در امان باشد. فرآیند شناخت و شناسایی این ظرفیت‌ها را می گویند. ➕ : 🔻در سبک پژوه بعد از شناخت قوت‌ها، اقدام به مدیریت دانش‌ها، گرایش‌ها و کنش‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌کند تا از آن قوت‌ها به شکل احسن بهره برداری کند. رویکردهای یک نوع سبک زندگی را می توان در تغذیه و آموزش و رفتار و ... افراد معتقد، یا تمدن معتمد به آن سبک زندگی جستجو کرد. فرآیند شناخت، شناسایی این رویکردها را می‌گویند. ➕ : 🔻در سبک پژوه به بررسی نتیجه عمل به دو رکن قبلی می‌پردازد تا در صورت تامین اهدافش از زندگی، سبک زندگی مورد تحقیق خود را بپذیرد یا نپذیرد. این رکن با بررسی میزان دستیابی به هدف زندگی توسط افراد و تمدنِ تابع قابل ارزیابی است. فرآیند شناخت، شناسایی غایت‌ها را می‌گویند. 🔷بیان شد که قرآن تنها منبع معرفی «سنت های معنوی» و «عالم هستی» عرصه ظهور این سنت‌ها می‌باشد، بنابراین بهترین تبیین کننده کیفیت و کمیت سنت‌های معنوی هم، قرآن می‌باشد؛ لذا در هر سه رکن از آیات قرآنی استفاده شده است. 🆔 @N_Sobhany. _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💠 🔻بررسی حوزه های 💠حوزه فکر: 2⃣ دوم : سال1270 تا 1300 هجری شمسی 💠رویکرد نسبت به روشنفکران دست‌چین شده بعد از ماجرای تغییر کرد و آنها عزم خود را برای بالا بردند. 🔻 که در فرانسه تحصیل کرده بود و بعد ازحکم آیت الله میرزای شیرازی و لغو قرارداد با انگلیسی‌ها موظف شدند که به میان مردم آمده و افکار مردم را در دست بگیرند. 🔻چرا که معتقد بودند اگر بتوانند مردم را با خود همراه کنند دیگر لازم نیست برای بستن قراردادها به دولت فشار بیاوریم. چرا که آنها برای فروختن اجناس خود میخواستند و در صورتی که مردم دچار می‌شدند برای رسیدن به تولیدات ماحاضر بودند تمام منافع کشور خود را نیز بدهند، این الگوی رفتاری شباهت کاملی به الگوی چین داشت. 🔻میرزا ملکم‌ خان می‌گوید : من متوجه شدم که دین اسلام و تعصب مانعی درراه بسط و در میان مردم مسلمان است. بنابراین خود را صرف این وظیفه می‌کنم که شالوده دین را ساده کنم. را از آن جدا سازم و تاریکی و جهل مردم شرق را پراکنده سازم. 🔻 نیز میگفت : تمام بدبختی‌های ما از دین اسلام است. ماباید از موی سر تا نوک ناخن پاغربی شویم تا پیشرفت کنیم» 🔻سال 1300 ه.ش برسرکار آمد. تا قبل از این،افرادی مثل تقی زاده و ملکم خان سعی داشتند که اسلام را به عنوان مانع پیشرفت تئوریزه کنند و اکنون که رضا شاه برسرکار آمد زمان عملی کردن آن نظریات بود. او روشنفکران قدیم و جدید تحصیل کرده در اروپا را وارد بدنه دولت کرد و در عموم دستورات رضا شاه هدف ضد دینی یافت می‌شود مثل لباس یک دست، نوع کلاه، برداشتن و ... 📚جزوه خاکریزهای سبک زندگی،صفحه۱۹ 🖋حسین عباسی اصل ارتباط با ادمین: @Anti_khas _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
#میرزا_ملکم_خان (۱۲۸۷-۱۲۱۲) ملقب به ناظم‌الدوله ، #روشنفکر، روزنامه‌ نگار،دیپلمات و سیاست مدار دوره قاجار و بنیانگذار #فراموشخانه در ایران است. _______ 💠 #اندیشکده‌سبک‌زندگی‌اسلامی 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
⛔️ 🔍در ادامه پست‌ گذشته به بررسی دیگر می‌پردازیم. 3⃣ عدم توانایی شناخت نیازهای حقیقی از کاذب انسان: 🔻 یکی از تبعات حقیقی سکولاریسم و خرد جمعی عدم تشخیص نیازهای حقیقی انسان و جایگزینی به جای آن است. مثلاً در مساله که حالتی مشمئز ‌کننده برای انسان سالم دارد و حتی حیوانات نیز تن به این امر نمی‌دهند در غرب تبدیل به یک نیاز شده است و در تمامی مراکز فرهنگی اعم از هنر و اقتصاد و ... تاثیرگذار است. غافل از اینکه یک نیاز کاذب است. 🔻عکس‌ ذیل تجمع‌بزرگ اروپا است که خود را به اسپانیا رسانده اند تا بتوانند ضمن فضاسازی تبلیغاتی در آینده سیاسی کشورهای خود از طریق جلب نظر کاندیداهای انتخاباتی تاثیرگذار باشند. ✍حجه الاسلام حسین عباسی اصل _______ 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
🔔 با ما همراه باشید... 🏷 دسترسی‌ سریع به مطالب‌ کانال #⃣ برای دسترسی سریع به هر مطلب روی هشتگ مربوط به آن کلیک کنید👇 🔹شنبه‌ها : 🔸یکشنبه‌ها : 🔹دوشنبه‌‌ها : 🔸چهارشنبه‌ها : 🔹جمعه‌ها : ....... 💠 🔸 eitaa.com/mirras 🔹 sapp.ir/mirras
💚 اللهم اجعل نفسی اول كريمة تنتز عنها من كرائمی... 💚 خدایا کاری کن که از چیزهای ارزشمند زندگی، اولین چیزی باشد که از من می گیری. خطبه ۲۱۵ . . . 👇 💔 نکند قبل از مرگ شرفم، انسانيتم، عدالتم و... را از دست داده باشم ‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا