eitaa logo
نشر خوبی ها محمد مهدی
316 دنبال‌کننده
448 عکس
382 ویدیو
78 فایل
نشر خوبی ها
مشاهده در ایتا
دانلود
أینَ صاحِبُنا؟! 😭😭 أللَهُمَّ إنَّا نَشْکُو إلَیك فَقْدَ نَبيِّنَا وَ غَيْبَةَ وَليِّنَا 😭😭 به رهایی و کودکان اهل از اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
🔴 طراحی هوش مصنوعی از پهپاد های ایرانی که دعای خیر مردم جهان پشت سرشونه😍 @nashrekhobyhakashan
🔸فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنْتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاءً حَتَّىٰ تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ۚ ذَٰلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ ۗ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ 🔹و هنگامی که با کافران در میدان جنگ روبه‌رو شدید گردنهایشان را بزنید، تا به اندازه کافی دشمن را در هم بکوبید؛ در این هنگام اسیران را محکم ببندید؛ سپس یا بر آنان منّت گذارید (و آزادشان کنید) یا در برابر آزادی از آنان فدیه بگیرید؛  تا جنگ بار سنگین خود را بر زمین نهد، (آری) برنامه این است! و اگر خدا می‌خواست خودش آنها را مجازات می‌کرد، اما می‌خواهد بعضی از شما را با بعضی دیگر بیازماید؛ و کسانی که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را از بین نمی‌برد! سوره محمد، آیه ۴ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
✍️حضرت در سفارشی به فرزند خود فرمود: «فرزندم! مبادا از تو زرنگ‌تر باشد؛ هنگام كه تو در خوابی‌، او برمی‌خيزد و آمرزش می‌طلبد. 📚 ميزان الحكمه، ج 8، ص 466 امام (ع) می‌فرمايد که : نزد (ص) آمد. آن حضرت فرمود: «ای جبرئيل! مرا كن.» عرض كرد: «ای ! هرگونه می‌خواهی كن؛ ولی بدان كه می‌ميری‌، هرگونه می‌خواهی بدار؛ ولی بدان پايان آن جدايی است و هرگونه می‌خواهی كن؛ ولی بدان برای كردارهايت جزايی است! بدان و به‌خاطر بسپار كه هر كس به و بی‌نيازی او از مردم است. 📚 وسائل الشيعه، ج 5، ص 269 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 شما این ۴۰ سال پیش اقا رو با دقت گوش کنید. اون کسی هم که کنارش ایستاده حاج هست. تردید دارم اگر بگویم است، برخی افراد و ضعیف الایمان کنند. ببینید ۴۰ سال پیش با چه و قاطعیتی دارد این روزها را می بیند و بیان میکند. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
30.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬رجز خوانی زیبا از ۹ساله (محیا ) در مورد حملات به 🇮🇷 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ دندان شکن به اونایی که میگن ما باید اسلامی رو به زانو دربیاریم..😅 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 روز هشتم که روز خرابی قبور ائمه است، اقامه کنید و این روز را اهمیت بدهید. آیت الله العظمی خراسانی(حفظه الله) 📆 ۳/ شهریور/ ۱۳۹۱ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
می شود به خدا خوابهایمان روزی شود شرابِ ،آبهایمان گردد و دور و برش یکسره حرم جانم فدای «گنبد» «اربابهایمان» بمناسبت ٨ ؛سالروزتخريب الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
34.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥۱۰ نکته مهم در رابطه با عملیات وعده صادق!هر آنچه که لازم است در رابطه با عملیات موشکی سپاه بدانید👆 ▪️ دیدن این ۱۰ دقیقه دست شما را در پر و شما را مجهز به پاسخ تمام شبهات می‌کند ▪️ حتی اگر حوصله نگاه کردن تمام فیلم را ندارید، حداقل ۲دقیقه اول را -حتی با سرعت ۲x - نگاه کنید؛ مطمئن باشید ... 👤 برشی از سخنرانی در رابطه با عملیات وعده صادق
"سه چيز موجب است : شكستن ، رهاكردن ، جداشدن از ." : نكث الصفقة، و السنة، و الجماعة . (بحارالانوار 68/27، كتاب الامامه باب ۳ حدیث ۴ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام يك روز نزد آن حضرت امیرالمومنین آمد و چيزي از آن حضرت طلب كرد - با اينكه در همان روز و روزهاي قبل مطالبي عليه آن حضرت از وي شنيده شده بود - امیرالمومنین او را برآورده نمود. آن حضرت وي را بر اين مورد قرار دادند، امیرالمومنین فرمود: "من مي كنم كه : او بر دانائي من و او بر من و او بر من كند." اين روايت در بحار نيز آمده است .(2) --- [1] زمر (39) 65 [2] مناقب ابن شهرآشوب 379/1; و بحارالانوار 48/41، تاريخ اميرالمؤمنين (ع)، باب 104، حديث 1 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام در از هاي عقد [الفريد] و نزهة الابصار آمده است : "در جمل اشتر بن حكم را كرد، آن حضرت با سخنان تند وي را مورد عتاب قرار داد آنگاه آزادش نمود. نيز هنگامي كه به اميرالمؤمنين (ع) در جنگ گرفتار آمد گفت : پيروز شدي گذشت كن ! آن حضرت وي را در بهترين جهاز به همراه نود و يا هفتاد به سوي فرستاد. همچنين براي عبدالله بن ازطريق محمد بن ابي امان خواست آن حضرت به وي و ساير كساني كه با وي بودند داد. و فرزند بن عبيدالله را نزد آن حضرت آوردند به وي فرمود: سه بار بگو: و اتوب اليه، آنگاه وي را آزاد كرد و فرمود: هر چه اسلحه و چارپا در ميان سپاه ما داري برگير و به هر جا كه مي خواهي برو، و در آينده خود داشته باش و در خانه ات بنشين . " اين روايت به نقل از مناقب در بحار نيز آمده است .(1) [1] مناقب ابن شهرآشوب 381/1; و بحارالانوار 50/41، تاريخ اميرالمؤمنين (ع)، باب حسن خلق آن حضرت [باب 104]، حديث 2 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام درشرح ابن ابي معتزلي آمده است : "جريان را دانستيد، اما چون (ع) بر وي پيروزي يافت وي را گرامي داشت و همراه با بيست نفر از زنان عبدالقيس كه به دستور علي (ع) بر سر خويش نهاده و حمايل كرده بودند او را به سوي فرستاد. هنگامي كه قسمتي از را طي كردند عايشه آن حضرت را با سخناني ناشايسته مورد قرار داد و ابراز ناراحتي كرد و گفت : او با فرستادن اين مردان و سپاهياني كه بر من گماشته مرا هتك كرده است ; اما چون آنها به مدينه رسيدند عمامه ها را برداشته و گفتند ما بوديم كه به همراه تو شديم . و اما اهل بصره كه با حضرت علي (ع) به برخاستند و با شمشير رو در روي او و اولاد او ايستادند و به آن حضرت دشنام و ناسزا گفتند، چون كه وي بر آنان پيروزي يافت شمشير از آنان بداشت و منادي وي در سرتاسر لشكرگاه فرياد زد كه : به هيچ وجه فراريان را نكنيد و و اسير را نكشيد و كسي كه خود را بيندازد در امان است و كسي كه به سپاه امام پناه بياورد در است . پس از پايان نيز آن حضرت متاعشان را نگرفت و فرزندانشان را اسير نكرد، و از اموالشان چيزي به عنوان تصرف نكرد. و اگر مي خواست مي توانست همه اين كارها را انجام دهد، ولي او جز راه گذشت و راه ديگري را برنگزيد و به پيامبرخدا(ص) در روز فتح مكه نمود كه آن حضرت (ص) نيز در شرايطي مردم را مورد عفو قرار داد كه هنوز آتش كينه ها به سردي نگرائيده و بديها فراموش نشده بود."(1) مباني فقهي حكومت اسلامي (جلد اول) دولت و حكومت الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 https://eitaa.com/nashrekhobyhakashan
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا علیه السلام «» مورخ معروف در سال 37 هجرى اين را با شأن صدور مشروحى بيان كرده كه فشرده آن، چنين است : اين سخن را امام (عليه السلام) زمانى بيان فرمود كه به سراغ «» آمد در حالى كه آنها با «ابن » مشغول و محاجه بودند. امام (عليه السلام) به «ابن عباس» فرمود : «تو ساكت باش»، سپس شروع به سخن كرد و بعد از و ثناى الهى فرمود : «پيشواى شما ؟». گفتند : «ابن »، فرمود : «چرا شما به مخالفت با ما برخاسته ايد ؟» عرض كردند : «به خاطر پذيرش «» در «»». امام (عليه السلام) فرمود : «شما را به خدا سوگند ! مگر شما نبوديد كه هنگام بالا بردن ها بر سر ها، داشتيد كه از جنگ بكشم و من به شما گفتم اين گروه را من بهتر از شما مى شناسم آنها نه اهل هستند و نه اهل ولى شما گوش نداديد و بر مسأله اصرار نموديد من به ناچار پذيرفتم ولى با حكمين شرط كردم كه بر طبق قرآن كنند وإلاّ ما از آنان برى و بيزار خواهيم بود ؟» گفتند : «آيا است كه افراد را در مسأله خون مسلمين حكم قرار دهيم ؟» امام (عليه السلام) فرمود : «ما مردان را حكم قرار نداديم بلكه قرآن را حكم قرار داديم». (انا لم نحكم الرجال وإنما حكمنا القرآن). سپس «» بخشى از اين خطبه را آورده است. «سبط بن » در « الخواس» ومرحوم «» در «ارشاد» و«» در «احتجاج» اين خطبه را با تفاوت هايى نقل كرده اند. الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام در تفسير و سيد رضى از بن نباته از على بن ابيطالب (عليه السلام ) روايت شده كه گفت : وقتى ابن نزد آن حضرت آمد و عرض كرد: يا (عليه السلام ) مرا خبر ده از خداى تعالى و اينكه آيا قبل از (عليه السلام ) با كسى از اولاد آدم و تكلم كرده ؟ حضرت فرمود: خداوند با جميع مخلوقات خود كرده چه خوب آنان و چه بدشان ، و همه جواب او را داده اند، اين معنا بر ابن الكواء گران آمد و مقصود امام را نفهميد و لذا پرسيد چطور يا اميرالمؤ منين (عليه السلام ) ؟ حضرت فرمود: مگر كتاب خدا را نخوانده اى كه به پيغمبر خود مى فرمايد: (و اذ اخذ ربك من بنى آدم من ظهورهم ذريتهم و اشهدهم على انفسهم بربكم قالوا ) اگر اين را خوانده اى بايد بدانى كه خداوند خود را به جميع افراد بنى آدم شنوانده و ايشان هم جواب او را داده اند. اى ابن كواء! جمله (قالوا بلى ) جواب بنى آدم است ، خداوند به بنى آدم فرمود: بدرستى منم معبود يكتا، معبودى نيست جز من و منم رحمان و رحيم پس آوردند به و ربوبيت ، و و انبياء و اوصياى انبياء را از ديگران جدا كرد و را ماءمور به اطاعتشان كرد، بشر نيز در عهد به همه اينها اقرار نمود، موقعى كه اقرار مى كردند ناظر بودند و گفتند: اى بنى آدم ما عليه شما گواه شديم تا در نتوانيد بگوييد ما از اين امر غافل بوديم . تفسير الميزان جلد ۱ الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام علیکم السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام از روايات استفاده مى شود كه : اگر امام مشغول قرائت باشد فرد ديگرى ، آيه اى از تلاوت كند، مستحب است كند تا او آيه را پايان دهد، سپس امام قرائت را كند، چنانكه از امام صادق (عليه السلام ) نقل شده كه (عليه السلام ) در نماز صبح بود و ابن (همان مرد تيره ) در پشت سر امام (عليه السلام ) مشغول بود، ناگاه در نماز اين آيه را كرد و لقد اوحى اليك و الى الذين من قبلك لئن اشركت ليحبطن و لتكونن من الخاسرين (و هدفش از خواندن آيه اين بود كه به طور به على (عليه السلام ) احتمالا در مورد قبول در ميدان اعتراض ‍ كند) اما با اين حال امام (عليه السلام ) براى قرآن سكوت كرد تا وى آيه را به پايان رسانيد، سپس امام (عليه السلام ) به ادامه قرائت نماز بازگشت ، ابن كوا خود را دو مرتبه تكرار كرد، باز امام (عليه السلام ) سكوت كرد ابن كوا براى سومين بار آيه را تكرار نمود، و على (عليه السلام ) مجددا به احترام قرآن سكوت كرد، سپس حضرت اين آيه را تلاوت فرمود فاصبر ان وعد الله حق و لا يستخفنك الذين لا يؤ منون (اشاره به اينكه دردناك الهى در منافقان و افراد بى است و در برابر آنها بايد تحمل و حوصله به خرج داد) سرانجام امام سوره را تمام كرده و به رفت . از مجموع اين بحث روشن مى شود كه : و سكوت به هنگام شنيدن آيات قرآن بسيار شايسته اى است ولى به طور كلى واجب نيست ، و شايد علاوه بر و روايات جمله لعلكم ترحمون (شايد مشمول رحمت خدا بشويد) نيز اشاره به مستحب بودن اين باشد. تنها موردى كه اين حكم الهى شكل به خود مى گيرد موقع نماز است كه به هنگام شنيدن قرائت امام بايد سكوت كند و گوش فرا دهد، حتى جمعى از فقها اين آيه را بر قرائت حمد و سوره از ماموم دانسته اند. نام كتاب : تفسير نمونه جلد 1 الحمدلله‌رب‌العالمین کانال‌نشرخوبی‌ها🌹 @nashrekhobyhakashan https://eitaa.com/joinchat/1471611628Cc2ba09a45b