eitaa logo
کتابخانه نقد تصوف و عرفان🕸صفیر شیطان🕸
519 دنبال‌کننده
377 عکس
85 ویدیو
104 فایل
📚اولین کتابخانه دیجیتال نقد تصوف و عرفان 🌟معرفی آثار تخصصی و دانلود رایگان جستجو بر اساس مولف، موضوع،زبان، قرن 🛡 تلگرام: 🆔 https://telegram.me/safiresheytan 🛡 ایتا: 🆔 https://eitaa.com/safiresheytan وبلاگ: 🌐 http://safiresheytan.blogfa.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔮 🔞پیشاپیش از همه سروران گرامی بابت سخنان به دور از اخلاق و کلمات زشت و وقیح در متن زیر پوزش می طلبیم ... 🔻 درکتاب در فصلی تحت عنوان (الفصلُ فی ذکرِ عشقِ الظُرَفا والفُتیانِ للاَوجُهِ الحِسان ) یعنی فصلی در ذکر عشق به و که چهره های زیبا دارند می نویسد؛ 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 👁 اگر با نظر دقیق و شایسته بنگریم و امور را با توجه به اسباب کلیه و مبادی عالیه و غایات حکیمانه آن ملاحظه کنیم، در می یابیم که این گونه عشق ،یعنی از زیبایی و محبت مفرط نسبت به کسانی که دارای و و حُسن ترکیب اند، 🔘 از جمله است که حکمت و مصالحی بر آن مترتب است؛ زیرا به صورت طبیعی و بدون تکلف و تصنع، در نفوس اکثر انسان‌ها وجود دارد 🔘و مسلماً نیکو و پسندیده است مخصوصاً هنگامی که مقدمه قرار گیرد. ❌وقتی ما در امت ها مختلف دقت می‌کنیم، هیچ صاحب و و و نفس رحیمی را از این نوع خالی نمی‌بینیم ... ولی بیشتر و و نظیر 👈 ، 👈 ، 👈 ها و 👈 را می‌بینیم که از این نوع خالی اند و بیشترشان صرفاً به مرد به زن و بالعکس کفایت می‌کند ❌و خود را محدود در و کرده‌اند. 🐖چنانکه در طِباع دیگر حیوانات ،جهت نزدیکی کردن و به چشم می خورد و هدفشان از این امر باقی گذاشتن نسل و نژاد و ... می‌باشد. 💔 ... در نفوس مردانِ به کمال رسیده ، به اینگونه بوده است که رغبت و تمایل به و عشق و محبت به را نهاده است تا این امر برای آنان انگیزه‌ای جهت و و ناقص ایشان باشد و آن را به غایات ای که هدف از ایجاد نفوسشان است برساند . 😱و اگر اینگونه نباشد آفرینش چنین میلی در دلها ،بیهوده و بی اساس خواهد بود. 💋...این به شخصِ انسانی، اگر مبدا آن شهوت حیوانی نباشد بلکه استحسان و ستایش شمایل معشوق و خوبی پیکر و ترکیب و اعتدال مزاج و اخلاق خوش و متناسب بودن حرکات و افعال و او باشد ❌این عشق از شمرده می شود و دل را نرم و ذهن را تیز و نفس را بر ادراک امور شریف آگاه می سازد‼️ 👳‍♂ از این روی است که مریدانشان را در آغاز کار، دستور به می دادند. ❌عاشق به با معشوق دارد. عاشق هر چه به معشوق نزدیک شود باز هم قرب بیشتری می طلبد . 👈وی نخست با معشوق را می طلبد 👈وقتی این امر حاصل شد فوق آن ، یعنی و 👈 مصاحبت با او را بدون و 👈 و 👈 وی را می‌طلبد 👈 بعد از این مرحله، عاشق رفتنِ با معشوق در 👈و التزام همه جوارح و اعضای بدن را بیش از آنچه در خور است، طلب می کند ⛔️ با این همه هنوز شوق به حال خودش هست همانگونه که بوده برجاست و بلکه شوق و اضطراب فزونی می یابد. 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 🚧 ✍ در حاشیه اسفار می نویسد؛ اگر بگویی: مشایخی که در و ، سخت کوشا هستند چگونه می شود چنین سخنانی بر زبان جاری می‌سازند و اصولاً این سخن چگونه با قابل جمع است⁉️ می گویم : ⚠️شاید این مشایخ از شریعت به این نکته رسیده‌اند... --------------- 📚الاسفار الاربعه ج۷ص ۱۷۲_۱۷۳ و۱۷۹ 📍به نقل از ادوار تاریخ تصوف ج۲ ص۱۸۲ 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛅️ (متن عربی وسند ) 🔻عن محمّد بن الحسین بن أبی الخطّاب، عن أبی الحسن العسکری علیه السلام قال: 🔹کُنت‏ُ معَ‏ الهادی‏ علیِ بنِ محمّد علیه السلام فی مسجدِ النّبی صلی الله علیه وآله فَأتاهُ جَماعةُ مِن أصحابِه، مِنهُم أبو هاشِمِ الجَعفَریّ، وکانَ رَجُلاً بَلیغاً، و کَانَت لَه منزلةُ عَظیمةُ عندَه، 🔸ثُمَّ دَخَلَ المَسجِدَ جَماعةُ مِن الصّوفیة وَ جَلسُوا فی جانِبِه مُستَدِیراً، و أخَذُوا بالتَّهلیلِ، فَقالَ علیه السلام : 📛لا تَلتَفِتُوا اِلی هؤلاءِ الخَدّاعِینَ؛ 👽فَإنَّهُم حُلَفاء(خُلَفاء) الشَّیَاطِین 👈وَ مُخَرِّبوا قواعِدِ الدِّینِ، 👈یَتَزَهَّدُونَ لِراحَة الأجسام، 👈و یَتَهَجَّدُونَ لتَصیِیدِ الأَنعامِ، 👈یَتَجَوَّعُونَ عُمُراً حَتّى تدبّخوا لِلإکافِ حُمُراً، 👈لا یُهَلِّلُونَ إلّا لِغُرورِ النّاسِ، 👈وَ لا یُقَلِّلُونَ الغِذاءَ إلّا لِمَلأِ العِساسِ و اِختِلاسِ قَلبِ الدِّفناسِ، 👈یُکَلّمونَ الناس بإملائِهِم فی الحُبِّ،ویُطرِحونَهم بإدلائِهم‏ فی الجُبِّ، 👈أَورَادُهُم الرَّقصُ و التَّصدِیَةُ، 👈وَ أذکارُهُم التَّرَنُّمُ و التَّغنِیَةُ، فَلا یَتَّبِعُهُم إلّا السُّفَهاءُ و لا یَعتَقِدُهُم إلّا الحُمَقاءُ ❌ فمَن ذَهَبَ إلى زِیارَةِ أحدٍ مِنهُم حَیّاً أو مَیّتاً فَکَأنَّما ذَهَبَ إلى زیارةِ الشَّیطانِ و عَبَدةِ الأَوثانِ، ❌وَ مَن أعانَ أَحداً مِنهُم فَکَأنَّما أعانَ یَزیدَ و مُعاوِیةَ وَ أبا سُفیان. ⚜فقالَ رجلُ مِن أَصحابِه: وَ إن کانَ مُعتَرِفاً بِحُقوقِکُم⁉️ ❌قال: فنَظَرَ إلیهِ شِبهَ المُغضِبِ وَ قالَ: "دَع ذا عَنکَ، مَن اِعتَرَفَ بِحُقوقِنا لَم یَذهَب إِلى عُقوقِنا، ⛔️أما تَدری أنَّهم أخَسّ طوائف الصُّوفیّةِو الصُّوفیةُ کُلُّهم مِن مُخالِفینا، و طَریقَتُهُم مُغایِرةُ لِطَریقَتِنا؟! 🔥 و إن هُم إلّانَصارى و مَجوسُ هذِه الاُمّةِ، اُولئک یَجهَدون فی إطفاءِ نُورِ اللهِ و اللهُ مُتِمّ نورِهِ و لَو کَرِهَ الکافِرونَ"» 🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ✍️چه کسانی این حدیث را معتبر دانسته ونقل کرده اند⁉️ ▪️ در سفینة البحار،ماده صوف ▫️شیخ در اثنی عشریه ص۳۳ ▪️ در کتاب قرب الاسناد ▫️ محمد جواد در البدعه والتحرّف ص۱۲۶ ▪️سید محمدباقر در رساله سوال وجواب ، خاتمه فی المتفرقات ▫️محمود (کرمانشاهی) در ، تنبیه اول ص۶۵ ▪️ در منهاج البراعه ج ۱۳ ص۳۷۶ ▫️آیه الله سید محمد باقر موسوی در روضات الجنات ج۳ص۱۳۵ ▫️آیه الله در بیان الفرقان ج۱ ،(طریقه سوم ؛کشف و ریاضت )ص۱۰ ▪️آیه الله در جلوه حق ص۶۹ ▫️ آیه الله در درس خارج فقه ،کتاب الوقف ۹۵/۱۱/۶ 🌐 http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/text/noori/feqh/95/951106/%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D9%87%D9%85 ✅ایشان درباره سند روایت فوق می فرمایند؛ 🔆این یکی از اخباری بود که سندش هم خوب بود خب حالا این اخبار را با کدام خبر باید جمع کنیم ⁉️ 🔆اصلا ما از آن طرف حتی یک خبر مسند و صحیح بر له صوفیه نداریم که بگوید آنها بر حق هستند... ◾️شیخ در پایگاه رسمی اطلاع رسانی ایشان 🌐https://www.erfan.ir/farsi/91766.html -------------------- 📚حدیقه الشیعه ، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸
⛅️ ( ترجمه ) 💠🔅💠🔅💠🔅💠🔅💠 ✍سید مرتضی وابن حمزه هر دو از شیخ مفید رحمه الله حدیثی را ازابی الخطاب از امام هادی علیه السلام بدین صورت نقل کرده اند : 🔻ابو الخطاب می گوید: 🔹با امام هادی علیه السلام در صلی الله علیه وآله بودیم که گروهی از اصحاب از جمله که مردی سخنور ومورد احترام حضرت بود، وارد شدند. 🔸سپس جماعتی از وارد مسجد شدند ودر گوشه ای از مسجد، دایره ای تشکیل دادند و به گفتن "لا اله الا الله" مشغول شدند. حضرت (به ما) فرمودند: ❌به این آدمهای مکّار ونیرنگ باز اعتنا نکنید ☠ آنها ( نسخه دیگر؛ جانشین شیاطین)و ویران کننده هستند . ❌آنها برای و خود را به می زنند و برای به دام انداختن چارپایان و به تهّجد روی می آورند. ❌به زحمت ، عمری را به می گذرانند تا پالانی بر الاغ ها بیاندازند {و از عده ای سواری بگیرند}. ♣️از گفتن "لا اله الا الله" هدفی جز فريب مردم ندارند. 🍗غذایشان را کمتر نمی کنند مگر برای اینکه دیگی بزرگتر وسفره ای رنگین تر نصیبشان شود و از دل برُبایند. ❤️در گفتگو با مردم ، از دَم می زنند و(غزل هایی) بر آنها دیکته می کنند و(آرام آرام) ایشان را با طنابِ {پوسیده} خود، در چاه ( گمراهی) می اندازند💓 👏اَوراد آنها (و قرآن شان) ( ) و دست افشانی است و ذکر (روی لب) شان ( است.🎺🎼 📛 فقط افراد از (دستورات) آنها پیروی می کنند وفقط احمق ها ، اعتقاد وباور به آنها می یابند . 🕌هرکس به دیدار زنده یا مرده آنها برود گویا به و ملاقات رفته است 💰و هر کس به یکی از صوفیان کمک( مالی یا جانی) کند انگار ، و و را یاری رسانده است‼️ 🔆یکی از اصحاب از امام پرسید؛ حتی اگر آن ، معترف به حقوق شما( اهل بیت) باشد⁉️ امام با نگاهی غضب آلود به او فرمودند: این(تفکیک وتقسیم) را از ذهنت بیرون کن❗️ ❌هر که به حقوق ( ) ما معترف باشد در مسیر عاقّ شدن (و نافرمانی واذیت) ما گام بر نمی دارد، ☯ مگر نمیدانی آنها (صوفیان مدّعی تشیّع) اند و صوفیه همگی از مخالفان ما هستند و آنها مغایر با راه وروش ما است. ✝ آنها در امت اسلامی، ( لایق اسمی) جز و نیستند . ⚠️آنها کسانی هستند که برای خاموش کردن سخت می کوشند گرچه خداوند نور خویش را به سرانجام می رساند، هر چند نخواهند. -------------------- 📚حدیقه الشیعه ، مقدس اردبیلی (ره) ص۵۶۳ 🆔 @safiresheytan🕸
⛅️ (جمع بندی ) ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ✅بنابر این در اندیشه دینی: 👈 منحصر به کتاب وقرن ۱۰ نمی باشد بلکه ماخذ اولیه روایات مذمت صوفیه کتاب " تالیف بوده و علماشیعه در قرن های بعدی ، این روایات را از آن کتاب نقل می کردند. 📍شیخ مفید قرن ۴ 📍سید مرتضی قرن ۴و۵ 📍ابن حمزه قرن ۵و۶ 📍مقدس اردبیلی قرن ۱۰ 👈 در رقابت با ، سعی دارند خود را و جای زند.به دنبال سیاست است که می بینیم: 📛این جماعت، به جای آنکه نزد امام عصر خویش زانو بزنندو آموزند،با وقاحت تمام، در شهرِ پیامبر ودر مسجدِ پیامبر، به فرزندِ پیامبر خود پشت کرده و را تشکیل می دهند. 👈 یک (سنّی) است و به همین خاطر ، دوجلسه (شیعیان وصوفیان)در یک مسجد شکل می گیرد . 👈تصوف سراسر نیرنگ و دروغ است ونباید به مواعظ و شعار های زیبا و اعمال ریاکارانه ایشان توجه کرد. 👈 تصوف ، { توحید، عدل، نبوت، امامت، معاد} را با و را با ها به ویرانی کشانده است. 👈 صوفیان روابط تنگاتنگ و سر وسرّي با دارند؛ 🔘 و هم قَسَم با اویند. 🔘زیارتشان ، زیارت شیطان است . 🔘 و نیز به كمك شيطان است. 👈تعبیر "اوراد" اشاره به تقدسی است که اکثر صوفیان برای قائل اند و آن را همسان با قرآن می پندارند . در گمان ایشان ، سماع نیز راهی برای و الهی است‼️ [وِرد به بخشی از قرآن گویند که انسان خودش را به انجام آن موظف می کند قَرَءَ فُلانُ وِردَه و حِزبَه . "ورد" و"حزب" به یک معنی است/اقرب الموارد ] 👈حضرت صوفیان را به تشبيه فرمودند زیرا؛ ❌اقطاب ، در نزد صوفیان جایگاهی در حد پرستش دارد . 🔘 مریدان باید دستورات رامو به مو اطاعت کنند وخود را همچون جنازه ای فاقدِ اختیار، تسلیم کنند وبر هرگونه تصرف او دَم فرو بندند. 🔘 و در حال عبادت ،صورت و قطب خود را تصور نمایند. 👈هرگونه کمک مالی و جانی وعلمی به ، کمک به است از این رو باید ؛ 🔘خرید تحریم گردد. 🔘از و توجیه وسخنان کفر آمیز ایشان جلوگیری به عمل آید. 👈تمام مورد انكار و مذمت اهل بیت علیهم السلام می باشد ودر این جهت فرقی میان نیست. 👈 اگر چه دم از علي علیه السلام و اولاد او می زنند و ادعاي تشييع می نمایند ،از ساير فِرَقِ صوفيه پست تر و نزد شيطان محبوبترند زيرا آنان باعث مي شوند . 👈اعتراف به حقوق اهل بیت علیهم السلام با تصوف و سازگار نمی باشد. 👈تصوف برگرفته از و است .به همین جهت صوفیان اگر چه خود را مسلمان مي نامند ولي در ميان مسلمانان بسان و مي باشند. 👈امام علیه السلام با اشاره به آیه "ولو کره الکافرون" صوفیان را کافر خطاب فرمودند . 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولف: نامعلوم 📚 معرفی اجمالی؛ ✍یکی از خطراتی که مکتب تشیع را تهدید می کند ، در با عناوین فریبنده ای همچون و و است. ای که در گذشته "" محسوب می شدند،و همواره با مخالفت فقها وعلما شیعه مواجه می گشت، امروزه در قالب مسلّمات به طور گسترده در مراکز علمی ، تبلیغ می گردد واعتقادات تشیع ، از و گرفته تا و را هدف قرار داده است. ✴️کتابچه حاضر ، صرفاً برای آگاهی طلاب حوزه علمیه از خطر نگاشته شده است. 🔹مولف ، در این رساله، به ارائه شواهدی از کتاب آقای و برخی آثار آقای و پسران ایشان اکتفا کرده و نقد وبررسی آنها را به کتب مفصل دیگر ارجاع داده است. هرچند بطلان برخی سخنان با اندکی تامل، برای مخاطبین روشن می گردد. ✅فصل اول توحید یا وحدت ؛ 👈 👈 خداوند عین و است! 👈وحدت وجود از نظر و 👈خدا غذای خلق و خلق ! 👈دفاع از و مذمت حضرت ! 👈علت و ارتباط آن با وحدت وجود! 👈سگ خداست یا غیر از خدا چیزی نیست!؟ 👈غیر از خدا چیزی نیست! 👈در غیر از خدا موجودی نیست. 👈همه ها_اعتباری و غیر حقیقی است! 👈حق تعالی هم خالق است و هم مخلوق، هم آمر و هم مأمور! ✅فصل دوم ؛ ، وفرق 👈 عطیه پیامبر و است! 👈اشتباه وخطا حضرت نوح در كلام ! 👈نمونه ای از های ابن عربی و دفاع از قوم ! 👈 ! 👈علت 👈بقاء یا برای همه مردم بعد از خاتم النبیین 👈ایمان و طهارت ! 👈همه افراد حتی مشركین خدا را میپرستند! 👈پیامبر با صرف نظر از تعیّن، خداست! ✅فصل سوم: 👈كفر حضرت علیه السلام در كلام ت👈 وارث علم پیامبر 👈پیامبر برای پس از خود، خلیفه ای نصب نكرد! 👈طهارت 👈تقدیم بر روایت صحیح السند 👈ولایت همان است! 👈حجیت فعل صوفیه یا ! 👈امكان رسیدن به مقام امیرالمؤمنین علیه السلام! 👈ادعای علیهم السلام برای ! ✅فصل چهارم: 👈نعمتها و لذتهای جهنمی! 👈انكار در عذاب ✅فصل پنجم: برخی از و نظریات بزرگان این مكتب 👈حداد در روز 👈داستانی عجیب در قبرستان بهار 👈حالات عرفانی آقای و كرایه ماشین 👈لعنهای ائمه خیر و رحمت است! ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
معرفی اجمالی تصوف حوزوی.pdf
1.11M
📗 آشنایی اجمالی با تصوّف حوزوی ✍ مولف: نامعلوم 🔹 تعداد صفحات: ۱۱۳ 🔸 زبان: فارسی 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛒 💥خدمتی دیگر از کانال صفیر شیطان 💥 🔰فروش کتب نقد صوفیه با ۲۵درصد تخفیف هم اکنون در کانال تلگرام ما 🔻https://t.me/safiresheytan/631 🆔 @safiresheytan🕸
📗ابن عربی از نگاه دیگر ✍ سید محسن طیب نیا قیمت پشت جلد 👈۶۵ هزار تومان فروش ویژه 👈 ۴۸ هزار تومان 🎁با ۲۵%تخفیف🎁 🌀موجودی فقط ۱عدد ✅فروخته شد. 📭سفارش کتاب ؛ @A_mobarez ~~~~ 🆔 @safiresheytan🕸