eitaa logo
تعلیقات
1.2هزار دنبال‌کننده
365 عکس
53 ویدیو
25 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (طلبه حوزه علمیه قم) 📝مسیر ارتباط: @fotros313h (📲 نشر مطالب با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
📍واکنش استاد عندلیب همدانی به انتقادات 🔹 لحن کنایی واکنش استاد به اتفاقات اخیر این گمانه را ایجاد کرده بود که وی نسبت به اصل نظام موضع انتقادی اتخاذ کرده است. 🔹 در پی ابهام‌ها و انتقادات به این مواضع، این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در گفتگو با برخی شاگردان به این ابهامات پاسخ دادند: 🔻🔻🔻 "از نظر اینجانب هرگونه آسیب به نظام جمهوری اسلامی، آسیب به اساس و ریشه دین و تشیع و روحانیت است. باید از اصل نظام حمایت کرد و بی‌تردید به‌هیچ وجه جایز نیست." "آنچه در متن بنده آمده است، انتقاد از برخی رویه‌هایی است که قطعاً به‌نفع نظام نخواهد بود. انتقادات ما از سر دلسوزی و برای رفع نقایص و تقویت نظام است." " بنده در پیام‌های بعدی به صراحت هرگونه خشونت، جسارت به مقدسات و ساختارشکنی را به‌شدت محکوم کردم. لذا نباید متن منتشر شده موجب سوءبرداشت شود." به‌نقل از کانال 🔻🔻 @antisecular_ir ➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
(بخش ششم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن 7⃣ تصویب و اجرای اسناد بالادستی مدرن مانند سند 2030 🔻 جریان استکبار به برای امتداد اهداف فرهنگی خود در کشور می پردازد و با پیگیری اجرا و تصویب اسناد فرهنگی و آموزشی مادر در کشور، چون گامی در راستای تضمین بلند مدت اجرای منویات آن در کشور است. جریان نیز به سرعت با این خواسته همراهی کرده و اقدام به تصویب سند و تأمین مالی اجرا و تدوین دستورالعمل های اجرایی آن به صورت مخفیانه می نماید. 🔻 غفلت از آموزش و پرورش که سندی بومی به شمار می آید، زمینه ساز تصویب و اجرای چنین سندی قلمداد می شود. 8⃣ تصویرسازی منفی از نهاد دین، مذهب و جامعه مذهبی در رسانه 🔻 بسیاری از متولیان عرصه فرهنگ و نهاد دین هیچ توجهی به مقوله راهبردی و اثرگذار « اجتماعی» ندارند. اینکه همه تلاش ها و اقدامات و فعالیت های فرهنگی در نهایت به پدید آمدن کدام « عمومی» در ذهنیت مخاطب اجتماعی منجر می شود؟ امروز بخشی از واقعیت، برداشت ها، روایت ها و تصویرهای ذهنی مخاطبین از مفاهیم و واقعیات و مقولات اجتماعی است. 🔻 امروز در جامعه ایران، قشر نوجوان و جوان چه تصوری از نهاد دین، انقلاب، روحانیت، جامعه مذهبی و این دست مفاهیم دارد؟ واقعیت آن است که بی‌توجهی، غفلت و ناآشنایی با این واقعیت راهبردی در جامعه موجب شده است عناصر تولید کننده ذهنیت اجتماعی زمینه بروز و ظهور پیدا کنند و در نهایت تصویری وارونه از مفاهیم ارزشی پدید آورند. 🔻 سریال ها، فیلم های سینمایی، و... تصویری وارونه، منفی و چندش‌آور از بسیاری از مفاهیم ارائه کرده است. جامعه مذهبی، دینداران، بسیجیان و روحانیت، قشری خشک، ، دگم، گرفتار عقده های درونی، برخوردار از کمترین هوش اجتماعی، جنگ طلب و نامهربان، خشن و مدعی و فاقد ارزش های اخلاقی نمایش داده می شود. 🔻 تکرار یک مفهوم و تصویر در بازه ای ده ساله به تولید واقعیت ذهنی جدید منجر می شود. این مفهوم‌سازی از جامعه مذهبی به‌عنوان زمینه گفتگو و تعامل را سلب می‌کند و مخاطب همواره با پیش‌داوری مواجه خواهد شد. 🔻 در تعاملات روزانه خود به عنوان با مردم و قشرهای مختلف از جوان و نوجوان و دانشجو و بازاری و... می شنویم که می گویند: حاج آقا شما با بقیه خیلی فرق داری. شما خیلی خوبی. این قضاوت به خوب بودن، ناشی از با یکی از افراد آن طیف، بدون واسطه‌گری رسانه و سازی رسانه‌ای است. در حالی که قضاوت عمومی به بد بودن همه آن قشر نتیجه آن ذهنیت سازی اجتماعی است. 🆔 @taalighat
📌 جفای ما انقلابی‌ها در حق آقا و انقلاب... 🔻 بعد از اخیر تحلیل‌گران از زوایای مختلف قلم زدند از جمله از زاویه و بحث از ضرورت وجود فضای باز برای انتقاد از حاکمیت و امکان گفتگو. 🔻 در این بین اما گفتاری دیدم از آقای که دعوت به گفتگو با منتقدین و معترضین دارد و اینکه عدم گفتگو موجب تراکم انتقادها و انفجار در مقاطع زمانی می‌شود. ❓❗️ با خودم گفتم اگر این مصاحبه را یک جوان بخواند با خودش می‌گوید عجب روحانی روشنفکری، چه نگاه باز و آغوش گرمی. 🔻 اما قضاوت برساخته رسانه از آقا تصویری انتقادناپذیر (بخوانید دیکتاتور) است. ببینید چقدر واقعیت‌ها معکوس روایت می‌شود. نماد حوزه سنتی، روشنفکر خوانده می‌شود و نماد حوزه آزاداندیش، دگم!!! چرا؟ چون ما کم‌کاری کردیم. 🔻 حالا بیایید به حدود 20 سال قبل بازگردیم زمانی که آقا ایده را مطرح کردند. به 10 سال پیش برگردیم که ایده و لزوم حضور در دانشگاه را مطرح کردند. یا در بین دانشجویان سنت را مطرح کردند. 🔻 ما چه کردیم با آقا؟ اگر در زمان خودش تشخيص های دوراندیشانه آقا را جدی می‌گرفتیم و اجرایی می‌کردیم دو اتفاق می‌افتاد: 1⃣ فضای باز گفتگو در کشور رواج می‌یافت و عقده‌هایی خفته در گلو نمی‌ماند تا کشور گاهی دچار برخی نارسایی‌ها و شود. 2⃣ تصویری که از کشور و رهبری در ایران و جهان مخابره می‌شد، تصویر و نبود. ❇️ انقلاب با هم به انقلاب و وجهه بین‌المللی آن جفا کرد هم به رهبری که آزاداندیش ترین رهبر جهان است و هم به جامعه که طعم شیرین برخی ثمرات را نچشید. ❇️ به جرأت می‌توان گفت زیباترین و اصیل‌ترین شعارها و آینده مطلوب را برای بشریت نوید می‌دهد. نوترین و جذاب‌ترین و دقیق ترین راهبردها را طراحی می‌کند در این میانه هر چه ما در تحقق این منویات کنیم به انقلاب و بشریت جفا کرده‌ایم. 🆔 @taalighat
❇️ ما هم مقصریم... 🔹 فارغ از همه آمارها و تحلیل‌ها درباره‌ی این‌که آیا محوریت اغتشاشات اخیر با ها بوده یا نه (باتوجه به تشکیک هایی که برخی دارند)، یک امر مسلم وجود دارد و آن اینکه ما نسبت به مقوله خصوصاً در دهه اخیر اهتمام لازم را نداشتیم. 🔻 اساساً مقوله چنان که در منظومه فکری امام و رهبری دارای ارج و منزلت است، در متن مدیریت کشور جایگاه لازم پیدا نکرد و در سایه فقدان ما نسخه‌های دیگری عملاً مدیریت صحنه تربیت نسل را به‌دست گرفتند. امری که در آثار مخرب آن را به‌سهولت می‌توان مشاهده کرد. 🔻 به‌قولِ حاج قاسم در دل تهدیدها فرصت نهفته است. از منظر فرصت به این مسئله نگاه کنیم. فرصت بازخوانی و بازسازی. نهادهای متولی متناسب با اقتضای زمانه داشته‌اند. مسئولین مجموعه‌های زیر در دهه اخیر باید نسبت به خود باشند: 🔻 بسیج دانش‌آموزی 🔻 اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان 🔻 معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش 🔻 کانون‌های فرهنگی هنری ارشاد 🔻 وزیر آموزش و پرورش 🔻 مرکز تدوین متون درسی 🔻 شوراي عالي انقلاب فرهنگي 🔻 شورای عالی فضای مجازی 🔻 سازمان تبلیغات اسلامی 🔻 دفتر تبلیغات اسلامی 🔻 مرکز رسیدگی به امور مساجد 🔻 صداوسیما 🔻 و... 🔹 عدم متناسب با اقتضای نسل و عصر جدید، عدم هماهنگی و طرح مشترک، تحولی روشن، تمرکز بر رویه‌های عادی و روزمره، به‌جای عملکردمحوری بخشی از آسیب‌های موجود در این نهادها است. با این رویه قطعاً به‌نقطه مطلوب نمی‌رسیم. 🔹 اگر میخواهیم با بحران ها مواجه نشویم از همین امروز باید به فکر باشیم. نهادهای متولی با فاصله از روش مدیریت به روش می‌توانند با هماهنگی، به طرحی همه‌جانبه برای جدید دست‌یابند. 🔻 اکنون موقعیت مناسبی است که از دستگاه‌های مسئول مطالبه کنیم، چرا که بعد از این دوباره هریک به روال قبلی خود و بازمی‌گردند و در بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید. 🔹 نکته دیگر این‌که شاید اکنون بتوانیم معنای تذکر رهبری درباره لزوم کشور را دریابیم و برای آن چاره‌ای بیاندیشیم. چرا که اکنون با نهادهای فرهنگی متکثر کم بازده مواجهیم. 📌 از همین امروز باید به فکر فردا بود چرا که خیلی زود دیر می‌شود... 🆔 @taalighat
توسعه‌ي فرهنگ قدرشناسی 🔻 در جریان‌های مختلف فکری کشور، انسان‌های ، بدون حاشیه و دلسوزی وجود دارند که گاه سایه‌ی جریان سیاسی اجازه دیده‌شدن نکات مثبت شان را نمی‌دهد و بعد از تغییرات سیاسی در کشور به می‌روند. 🔻 به حاشیه رفتن افرادی که دارای ظرفیت‌های فکری یا مدیریتی یا خدمتی خاص و در راستای هستند هم برای کشور ضرر است و هم برای آن فرد تولید می‌کند. 🔻 حداقل کار ممکن از طرف بچه‌های شناسایی این افراد و از آن‌هاست. چه از جبهه فکری ما باشند یا طرف مقابل. باید مقوله افراد و سرمایه‌ها تبدیل به یک شود. 🔻 اولین پیشنهاد عملی: دکتر از افراد متخصص، دلسوز، پرکار، بدون حاشیه و متمرکز بر بسیاری از نقاط مدنظر رهبری در مقوله بود. گرچه انتقادهایی نیز داشته باشیم اما برآیند کلی را لحاظ می‌کنیم. پیشنهاد: دعوت او به حوزه علمیه قم، استفاده از تجارب و تجلیل از زحمات چندساله اش... 🆔 @taalighat
🔻سرتاسر عمرتان به تردید گذشت 🔻عمری که به پوشاندن خورشید گذشت 🔻ای جرئت از شما! وایِ شما! 🔻از این همه خون چگونه خواهید گذشت؟ ✍🏻 🆔 @taalighat
خواندید ...، آزادی شد یکی دوماه در آبادی حالا که و کودکان را کشتند دیگر ز شما نمی‌رسد فریادی... ➖➖➖➖➖ لعنت به هر آن کسی‌که در دمید ، ، ریش سفید دیدید که بازی آخرش خونین شد... ، زندگی، آزادی همه گشت ➖➖➖➖➖ گر چه می‌خواست که این قصه فراگیر شود... فتنه با خون می‌خوابد 🆔 @taalighat
❇️ جای خالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه در حوادث اخیر 🔻 وقتی از کف جامعه ناامید شد و به نتیجه نرسید، نزاع را به صحنه کشید. جایی که مملو از احساسات نسل جوان و ذهن پرسشگر آن و بستر اقدام‌های خام است. 🔻 یکی از راه‌های مدیریت اوضاع دانشگاه (البته در نسبت با قشر گفتگوپذیر) از طریق افرادی است که دارای وجاهت در بین دانشجویان هستند. نهاد رهبری به‌عنوان کسانی‌که هم و هم دارند باید وسط صحنه میدان‌داری می‌کردند اما... 🔻 مقدمه ، برخورداری از جایگاه و وجاهت و است. نیز یک شبه پدید نمی‌آید. نهاد طی سال‌های گذشته فرصت داشت: 🔹اولا بین دانشجویان جا باز کند، ارتباط با را افزایش دهد، دسترسی‌های میدانی خود را گسترش دهد، به‌گونه‌ای که به ذهن دانشجو متصل باشد تا در موقع نیاز، ریش‌سفیدی او را بپذیرند. همین‌طور افزایش و تعمیق ارتباط با که آثار متعددی دارد. 🔹ثانیا طی این سال‌ها با گفتگوی هدفمند، تدابیر متنوع و راه‌اندازی بسیاری از گره های ذهنی را بگشاید تا امروز با اشاره‌ای مشکل حل شود. 🔻 اما نهاد در لایه‌هایی تبدیل شده است به کرسی تدریس محض یا مسیری برای شدن و... به گزارش فعالین در صحنه خبری از پویایی و نشاط مورد انتظار به‌گوش نمی‌رسد. 🔻 باید به‌عنوان زمینه حضور نهاد حوزه در متن جامعه نخبگانی و زمینه اتصال حوزه و دانشگاه در اندیشه و عمل باشد. نهاد گویی دچار و برای ادامه حضور و حیات است. متأسفانه انتقادها از بیش از پیش است که باید چاره شود... 🆔 @taalighat
📍شعار، ذهنیت، ماشین تولید نفرت 🔻 یکی از عناصر نرم مهم در همه جنگ ها در طول تاریخ بوده است. کارکرد شعار نه تنها تهییج یک لشگر که نشان‌دهنده آن لشگر و بروز دهنده و افکار آن‌ها است. 🔻 به شعارهایی که در این مدت در تجمعات به‌کارگرفته شد دقت کنید. کارکرد بسیاری از آن‌ها و ایجاد ذهنیت منفی در طرفین ماجرا است. 🔻 یکی از این شعارها که ذهنم را مشغول کرد، شعاری بود که دختران بدحجاب در دانشگاه سبزوار سردادند: زن آزاده منم، هیز تویی، هرزه تویی... 🔻 این شعار در گوینده آن این را تثبیت می‌کند که طرف مقابل تو را انسانی فاسد، هرزه و اهل فحشا می‌داند. همین نگاه را سد می‌کند. این دوتا دختر تا دیروز سر کلاس کنار هم می‌نشستند با حفظ اختلاف سلایق و باورها اما سد نشده بود. اما با آن شعارهای رکیک و این جنس شعارها از فردا مثل دو دشمن کنار هم می‌نشینند در حالی‌که مملو از و نسبت به‌هم هستند. 🔻 و سازندگان شعارها همین را می‌خواهند: ایجاد حس نفرت بین جامعه و . اگر فضای دانشگاه به این سمت سوق داده شود، نتايج ناگواری درپی خواهد داشت. بهترین عاملی که دشمن می‌تواند بر روی آن سرمایه‌گذاری کند تا اغتشاشات ادامه‌دار شود، عامل و احساسات جوانی و ایجاد برای رسیدن به یک خواسته است. 🔻 در بسیاری از دانشگاه‌ها، معترضین واقعاً گوشی برای شنیدن ندارند و آمده‌اند تا فقط فریاد بزنند. حواسمان باشد در حال کار است... 🔻 این رفتار طرف مقابل را می‌طلبد. مطمئنا اگر کسی این شعار را در دهان آن دانشجو نمی‌گذاشت بسیار بعید بود خودش به چنین نگرش تندی سوق یابد. هوشیاری راه برون‌رفت از ماجرا است. ❌ همان مقدار که گزاره‌ی (بعد از هر زن چادری ای می‌بینم، وجودم پر از نفرت می‌شود) غلط است، گزاره‌ی (بعد از هر زن بی‌حجابی می‌بینم وجودم پر از نفرت می‌شود) هم غلط است. 📌 ماشین تولید نفرت را خاموش کنید... 🆔 @taalighat
📍 درتمجید از برنامه و مجری توانمند این شب‌های رسانه ملی 🔻 اوائل دهه 90 بود که برنامه مناظره محور در شبکه4 متولد شد. طی ده سال گذشته این برنامه چندین مجری از جمله آقایان صلواتی، معینی پور، رحیم‌پور و اخیرا عطاءالله بیگدلی را تجربه کرده است. 🔻 می‌توان را موفق‌ترین مجری این برنامه طی دهه اخیر دانست. تسلط بر مباحث روز و علوم انسانی، برخورداری از پایگاه فکری مستقر، ، ذهن پویا و توانمندی ارائه صورت‌بندی از مباحث طرفین، دارای دغدغه‌ی و دوری از تعصب کور، برنامه زنده از ویژگی‌های منحصر به‌فرد وی به‌شمار می‌آید. 🔻 بعد از دکتر بیگدلی برنامه زاویه را در قالب عنوانی جدید به‌نام پیگیری کرد. این شب‌ها با توانمندی مجری خود توانسته است تجربه جدیدی از برنامه محور را به مخاطب ارائه دهد. 🔻 متأسفانه طی سال‌های گذشته نتوانسته است های زبده و برخوردار از تراز تربیت و معرفی کند. بیشتر مجری‌ها، خبرنگار هستند يعني فاقد پیشینه‌ی علمی و تخصصی در حوزه‌های مربوط. در حالیکه در دنیا بسیاری از مجریان، چهره‌های شاخص علمی هستند که بر اساس تسلط بر مبانی خود، مفهومی را به‌صورت مدیریت شده در رسانه دنبال می‌کنند. 🔻 بیگدلی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق است که از اساتید مطرح دوره‌های و پژوهی بود. او را از سال‌های قبل با وصف عالم و متخلق بودن می‌شناسم. 🔻 عطاءالله بیگدلی بی‌تردید یکی از موفق‌ترین چهره‌های این شب‌های رسانه ملی است. کثرالله امثاله... 🆔 @taalighat
آهای اُمت اسلام ! بهر پیروزی... دخیل چادر دخت رسول اکرم باش 📌 علی اکبر @dobeity_robaey ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
❇️ درنگی در غفلت از پدیده ارتباطات اجتماعی روحانیت، حکمرانان و مردم (فقر رسانه اجتماعی) 🔻 یکی از نقاط تمرکز اتفاقات اخیر بر روی نهاد دین و روحانیت است. رسانه تصویری از این نهاد در ذهن جوان و بخشی از جامعه ایجاد کرده است که او را صاحب یک قضاوت و تصویر قطعی درباره ، و کرده است. 🔻 اکنون در میانه ها و ها هستیم. اما این تصویرسازی کاذب زمانی موفق می‌شود که جای عنصر واقعی خالی باشد. یعنی: 📍ما خود را روایت نکردیم که روایت می‌شویم... 🔻 ما در تراث تمدنی شیعه دارای سرمایه‌ای هستیم که نام آن را شیعه میگذارم. حضور بی‌واسطه و میدانی نمایندگان نهاد دین در بین مردم به ساخت واقعی کمک می‌کرد. نفس این حضور و اجازه روایت شدن های کاذب را نمی‌داد. 🔻 بعد از ترورهای دهه شصت، انقلاب این رسانه عظیم را به‌جهت امنیتی دچار محدودیت کرد تا به مرور حتی بعد از برطرف شدن شرایط خاص، این نوع زندگی به فرهنگ حاکم تبدیل شد. 🔻 و بخشی از روحانیون و مسئولین به‌مرور تغییر کرد. همین فاصله بین مردم، نهاد دین و حاکمیت زمینه اثرگذاری را فراهم کرد. 🔻 دسترسی به علما، مراجع، ائمه جمعه، مسئولان شهری و استانی با دشواری و گاه مانع جدی همراه شد در حالی که تا دیروز همه در کنار هم زندگی می‌کردند. بین مردم، حاکمان و روحانیون فاصله‌ای نبود. انتقاد، پیشنهاد، همکاری، تعامل، یعنی همه‌ی عناصر تحقق وجود داشت. ❌ اما پدیده ماشین‌های شیشه دودی و پرستیژهای کاذب به یک معضل جدی فرهنگی بین برخی مسئولان و کارگزاران تبدیل شد. 🔻 وجود زمینه ارتباطات اجتماعی در گذشته موجب می‌شد هنگام ، مقبولیت آن دسته، اثرگذار بود و مسائل به هزینه کم حل می‌شد. چون مقدمات قبلاً در ذهن جامعه ساخته شده بود. 🔻 اما امروز بسیاری از روحانیون، حتی ائمه جماعات و جمعه، بسیاری از مسئولین، و زیستن مردمی را اساساً بخشی از زندگی خود نمی‌دانند و حتی گاه ضد ارزش تلقی می‌شود. به‌همین سادگی یک رسانه اثرگذار را از دست دادیم. ❌ امروز ناگزیز از احیای این ظرفیت بزرگ و هستیم. باطل السحر بسیاری از توطئه‌های دشمن همین است. 🆔 @taalighat
🔹 نسل جدید و فرهنگ غرب 🔻 اگر گسی دوتا را کامل ببیند، می فهمد که چرا فحش دادن بخشی از زیست ما شده است. 🔻 دانشجویان دانشگاه های برتر هم خیلی ها نسلی هستند که برای تقویت شان سالهاست سریال می بینند! 🔻 دانشجوی برتر نسبت مستقیم دارد با زبان انگلیسی بهتر، زبان بهتر نسبت مستقیم دارد با تعداد سریال و انگلیسی زبان دیده شده بیشتر، فیلم دیدن هم نسبت مستقیم دارد با استفاده از الفاظ رکیک! 🔻 و تسهیل مصرف محصولات رسانه‌ای غرب، یکی از نتایجش نسل نو ما با غربی هاست، این دانشجویان سالهاست که همسایه‌ی مجازی هستند و همسایه درشان اثر کرده. 📌 ناصر فروغی فر 🆔 @taalighat
📍اعتراض رهبری و گوش‌های ناشنوا 📆 بیانات رهبری در آبان 94: 🔹جوان‌های عزیز را بگیرید و بخوانید. درس آموز است. 📅 بیانات رهبری در آبان 95: 🔹 این کتاب ها حدود هفتاد جلد است. شما این ها را خوانده اید؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب ها در مجموعه مدارس ما، دبیرستان های ما، دانشگاه های ما نیست؟چرا؟ این یکی از است. چرا این ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی دهید؟ چرا نمی گذارید ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که امریکا با اینجا چه کرده است؟ 📆 بیانات رهبری در آبان 1401: 🔹 من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. ➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 سال 94 بود که رهبر معظم انقلاب از ضرورت تدوین اسناد لانه جاسوسی در قالب کتاب درسی سخن گفتند. سال بعد همین خواسته را تکرار کردند و گفتند هنوز عملی نشده است. امسال نیز مجدداً تأکید کردند، این متون تبدیل به نشده است. 🔻 مايه‌ی است که موضوعی به این حد از وضوح را نمی‌شنود و دنبال نمی‌کند تا جایی که رهبری در یک بازه زمانی 7 ساله سه‌بار درباره آن موضوع تذکر می‌دهند. 🔻 خبر خوب: تابستان گذشته معاونت پژوهشی خود را مسئول تولید نمود. انشاالله از این طریق، خواسته برزمین مانده‌ی رهبری محقق شود. 🆔 @taalighat
❇️ بهادری جهرمی، آغازی بر پایان لکنت دولت 🔻 یکی از آسیب‌های ، گرفتار بودن است. دولت نتوانسته زبان ارتباطی مناسبی با مردم پیدا کند. در بین دولتمردان نیز کمتر کسی دارای زبان و توان گفتگوی با مردم است. 🔻 برای مثال احمدی‌نژاد خودش یک بود. به خوبی با مردم ارتباط می‌گرفت و داشت. اگر دولت نتواند با مردم با زبان مردم سخن بگوید، همیشه چند گام عقب است. حتی امکان اقناع درباره‌ی تصمیمات درست یا گزارش اقدامات مثبت را از دست می‌دهد. 🔻 بهادری جهرمی با روحیه و نشاط جوانی، سعه‌صدر و و صداقت در تعامل، توانسته گام مثبتی در راستای حل این کاستی دولت بردارد. از حضور در دانشگاه‌ها تا گفتگوهای هفتگی. 🔻 دولت رئیسی نیاز دارد این اقدام فردی را به تبدیل کند. مهمترین عنصر موفقیت دولت، امکان همزبانی با مردم، جلب نظر و اعتماد آن‌هاست. بدون این عنصر دولت در ها مغلوب خواهد شد. 🔻 تکثیر رفتار و سبک اقدام بهادری جهرمی در دولت، ایجاد زمینه‌های ارتباطی بین مردم و دولت از دریچه و متن واقع عناصر تعيين کننده برای موفقیت اجتماعی دولت است. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍این میدان جنگ، فرمانده ندارد... 🔻 سال 92 وقتی قرارداد خسارت بار بین ایران و 5 +1 بسته شد، هنوز کسی از اوج فاجعه خبردار نشده بود. وقتی فهمید چه اتفاقی افتاده فراخوان داد و چندتا دوره آموزشی برگزار کرد تا طلبه‌ها مسلط به محتوا شده و در دانشگاه‌ها و مساجد سخنرانی و روشنگری کنند. 🔻 تا جایی که وقتی خبر به معاون وزیر خارجه رسید، اومد قم با حاج مهدی و بچه‌هاش جلسه گذاشت، گفت میخوام ببینم اینا کی هستن، دوره آموزشی نقد ژنو گذاشتند. کار حاج مهدی توی اون مقطع، یک تمام عیار بود و کم‌کم فضای کشور رو متأثر کرد. 🔹🔹🔹🔹 🔻 امروز هزار برابر بیشتر جامعه نیازمند است. و حالا که نهادهای فرهنگی مسئول در خواب زمستانی به سر می برند، باید مثل حاج مهدی ها به دل صحنه زد. 🔻 امروز ، دبیرستان‌ها، بازداشتگاه‌ها همه نسلی از جوانان قابل تعامل و پر از ابهام و سوال دارند که کسی باید به با آن‌ها بنشیند. 🔻 مدیریت این صحنه‌ی آشفته و عملیات می‌خواهد مگر نمی‌بینید آن طرف چه انسجام و چه برنامه منظمی ترتیب داده‌اند؟ آقای کجایی؟ آقای دفتر تبلیغات کجایی؟ آقای معاونت تبلیغ حوزه کجایی؟ آقای در دانشگاه‌ها کجایی؟ آقای دانشجویی؟ فرمانده میدان این کیست؟ چرا همه در انفعال محض هستند؟ 🔻 آهای ، چرا دم انتخابات وسط میدان یقه پاره می‌کنید و امروز ساکتید؟ چرا بین نیستید؟ چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟ گیرم دوتا فحش هم شنيديد، کم در آن ساختمان منشوری تکریم شدید، حالا دوتا فحش هم برای بخورید، به‌جایی برنمی‌خورد. 🔻حالا که میدان فرمانده ندارد، لشگر که هست... بسم‌الله... 🆔 @taalighat
❇️ مطالب مرتبط با 🔻🔻 🔹 توصیف حاج مهدی https://eitaa.com/taalighat/34 🔹 نیت خالص https://eitaa.com/taalighat/35 🔹 تکیه‌گاه https://eitaa.com/taalighat/37 🔹 واحد شهدا https://eitaa.com/taalighat/90 🔹 آخرین تصویر https://eitaa.com/taalighat/173
چرا هیچ چیزی سر جای خودش نیست؟ 📌 با گذشت حدود دوماه از اتفاقات اخیر خبری که روزهای گذشته از شورای فرهنگ عمومی کشور در رسانه‌ها منتشر شد به‌شرح زیر است🔻 📝 شورای فرهنگ‌عمومی روزهای «۱۳ شهریور»، «۲۵ دی»‌ و «دومین جمعۀ مهرماه» را به‌ترتیب «روز علوم پایه»، «روز تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» و «روز بزرگداشت آیین قالی‌شویان» در تقویم رسمی کشور اعلام کرد. 🔻 آقايان در همین کشور زندگی می‌کنند؟ حتی اگر فقط هم داشته باشند، باید تا حدی از اخبار جدید مطلع باشند. شاید هم مشکل از ماست. نه، قطعاً مشکل از ماست. احتمالا این ما هستیم که تعریف درستی از و و کارکردهای شورای فرهنگ عمومی نداریم!!! 🆔 @taalighat
🔹 نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (1) 🔻 دستگاه هماهنگ کننده و اخیر، به یک طراحی گسترده و جهانی در حوزه اطلاع رسانی و عمومی دست زده است. اتفاقی که برای ما خیلی شناخته‌شده نیست. تلاش کرد با یک اقدام وسیع، در ایران را با پیام خاصی به دنیا مخابره کند، تا نوعی تصویر جدید از در اذهان جهانيان ساخته شود. 🔻 در بیست سال گذشته تأکید بر وجه مخاطره ایران و جهانی، در دستور کار بود تا کشورها از این ناحیه از ایران احساس خطر کنند. با خروج آمریکا از عملاً این ابزار کارآمدی خود را از دست داد 🔻 زمینه‌ساز انجام اقدامات هماهنگ علیه ایران و عامل مشروعیت بخشی به عملیات‌های خصمانه خواهد بود. آمریکا برای و و حتی گزینه نظامی از یک سو محتاج و از سوی دیگر نیازمند کمک و همراهی دیگر کشورهاست. چرا که قدرت بلامنازع بودن خود را سال‌هاست که از دست داده است. 🔻 این سطح از کنش رسانه‌ای و اجتماعی و درگیر کردن لایه‌های مختلف اجتماعی و نخبگانی با مسئله ایران، در نوع خود بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد. وارد فاز جدیدی شده است که تا کنون در این سطح سابقه نداشته است. 🔻 تفاوت‌های مدل جدید را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد: 1⃣ مقیاس و گستره توزیع خبر و پیام و تعدد رسانه‌های مشارکت کننده در عملیات 2⃣ نوع و وجهه مخابره شده و تمرکز بر تصویر چهره‌ای جدید از ایران 3⃣ لایه‌های متنوع درگیر شده با مسئله و ایجاد نوعی 📌 در ادامه به برخی از وجوه این رسانه‌ای و شناختی اشاره می‌کنیم... 🆔 @taalighat
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی اغتشاشات اخیر (2) 🔹ترانه شروین، نامزد جایزه جهانی گرمی 🔻 با سرعت کمی تبديل به ترانه عمومی معترضان و ایشان شد. نوع پیام، موسیقی و ساخت همه تداعی‌کننده احساس مشترک بین بخشی از نسل جوان بود. 🔻 دبیر رویداد بین‌المللی موسیقی گرمی اعلام کرد تا کنون 95 هزار درخواست برای نامزدی به‌عنوان اثر برگزیده به دست آن‌ها رسیده است. اما چیست و چه جایگاهی دارد؟ 🔻 (Grammy Award، که در اصل جایزه گرامافون نامیده می‌شود) یا گرمی، یک جایزهٔ موسیقی است که توسط آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط برای شناسایی دستاوردهای صنعت موسیقی ارائه می‌شود. نشان جایزه یک گرامافون طلاکاری‌شده را به تصویر می‌کشد. 🔻 مراسم سالانه اهدای جوایز با اجرای هنرمندان برجسته و اهدای جوایزی که محبوبیت بیشتری دارند، همراه است. از بین سه مراسم بزرگ موسیقی جهان، بزرگ‌ترین آن‌ها است. گرمی به همراه جوایز (برای آثار سینمایی)، جوایز امی (آثار تلویزیونی) و جوایز تونی (تئاتر) یکی از 4 جایزه اصلی سالانه سرگرمی آمریکا محسوب می‌شود. 🔻 تلاش برای معرفی به‌عنوان اثر برگزیده جهانی و دریافت یعنی تلاش دستگاه رسانه‌ای غرب برای توسعه‌ی پیام علیه ایران در مقیاس جهانی، جلب توجه قشر گسترده‌ای به این اثر و محتوا، ایجاد جایگاه اجتماعیِ بین‌المللی، تقویت حس مخاطب ایرانی نسبت به این اثر به‌عنوان سرود اعتراض و... 🆔 @taalighat
❇️ ملت ایران وسط کارزار مبارزه‌ی تمدنی... 📝 رهبر حکیم انقلاب اسلامی: 🔻 خب حالا می‌شود نشست یک گوشه‌اى، از این گوشه آن گوشه عیوبى پیدا کرد، اشکالاتى پیدا کرد، کرد؛ خب بله، معلوم است، اما این را تعمیم نباید داد، نمی‌شود داد، 🔻 آنچه قابل تعمیم است این است: صدق، حرکت، . پس نظام با مبارزه به‌وجود آمد، با مبارزه هم باقى ماند. 🔻 من عرض می‌کنم کار من و شما ادامه‌ى آن است، و بدون مبارزه نمی‌توانید به آن هدفها دست پیداکنید (بیانات در تاریخ 4/3/1393) 🔻 ملّت ایران چه بخواهد چه نخواهد درگیر یک است. 🔻 این هم از اینجا آغاز میشود که ملّت مایل است که مستقل باشد، عزیز باشد، باشد، خودش از امکاناتش استفاده کند؛ و اگر این کارها اتّفاق بیفتد، یک در دنیا خواهد شد؛ با تفکّرات خاص و با جهت‌گیری‌های خاص. این با منافع قدرتهای مسلّط جهانی معارض است؛ لذا نمیخواهند بگذارند این اتّفاق بیفتد؛ مبارزه از اینجا شروع میشود. (بیانات در تاریخ: 12/4/1395) 🆔 @taalighat
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (3) 🔹 بازتاب جهانی و تبدیل آن به موضع ایرانیان 🔻 همواره در جنگ ها، و نقش محوری در و تجمیع اراده‌ها داشته است. در میدان جنگ رجزها به یکپارچگی لشگر و عزم آن‌ها برای مبارزه منجر می‌شد و هم به نقل پیام به طرف مقابل و از موقعیت. 🔻 غرب می‌کوشد را به سرود ملی معترضین تبدیل کند و با ترویج آن در جوامع غربی از یک سو اراده‌های معترضان و اغتشاشگران تقویت کند و از سوی دیگر تصویر موقعیت ایران را در اذهان آن گونه که میخواهد، بسازد. تصویری آشفته، مملو از تاریکی و خفقان و ناراحتی و محدودیت و عقب‌ماندگی که نیاز به یک و منجی برای برهم زدن آن دارد. 🔻 توسعه‌ی نارضایتی و اعتراض به‌وضع موجود تنها با واقعیت میدانی ممکن است و سرود از چنین ظرفیتی برخوردار است. 🔻 در دنیا بازتاب گسترده‌ای داشته است. 🌀 در یک گروه موسیقی حرفه‌ای آن را به‌صورت دسته‌جمعی اجرا کردند. 🌀 در یکی از خوانندگان معروف با زبان ایرانی آن را خواند. 🌀 اجرای آن در کنسرت گروه راک cold play که گلشیفته فراهانی آن را به همراه گروه خواند. 🌀 اجرا در برنامه استعداد یابی THE VOICE که در حال حاضر بزرگترین برنامه استعداد یابی در حوزه خواندگی است. 🌀 اجرای زنده در LA fashion week 🌀 اجرای ورژن انگلیسی و آلمانی و فرانسوی و سوئدی ترانه شروین 🔻 اجرای مردمی آن در دنیا راه‌اندازی شد. ترجمه‌ی آن در کشورهای مختلف و همخوانی آن در دستور کار قرار گرفت. 🔻 همه و همه یعنی استفاده از ابزار هنر و موسیقی برای 2 هدف: 1⃣ تقویت جبهه داخلی برای ادامه اعتراض و 2⃣ ایجاد نسبت به ایران و ارائه تصویری سیاه و تیره و تار از آن به‌منظور بخشیدن به هر علیه جمهوری اسلامی 🆔 @taalighat
نگاهی به ابعاد رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی حوادث اخیر (4) موضع‌گیری واحد سلبریتی ها و چهره‌های معروف بین‌المللی علیه ایران 1⃣ سلبریتی ها و هنرمندان 🔻 یکی از مهم‌ترین وجوه اخیر ایجاد یک جبهه گسترده و متنوع از چهره‌های محبوب جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. طیف گسترده و متنوعی از ها، خواننده‌ها، ، هنرمندان، ، فعالان حقوق بشر، فعالان مدنی بود. 2⃣ فعالان ضد اسرائیل 🔻 قصه زمانی جالب‌تر می‌شود که در این فهرست بلند و بالا اسامی برخی چهره‌های مطرح ضد را نیز می‌بینیم. افرادی که در لایه‌های سیاسی هم‌نظر با جمهوری اسلامی به‌شمار می‌آیند اما اکنون در موضع مخالفت قرار گرفته اند. 3⃣ مبلغین انگلیسی زبان تشیع 🔻 ضلع دیگر اسلام و تشیع در اروپا هستند که سال‌ها سابقه دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و مقابله با شبهات را داشتند، و امروز در برابر ذهن پرسشگر شهروند غربی که گمان می‌کند جمهوری اسلامی را به‌خاطر مسئله کشته است، از مقوله حجاب دفاع کرده و از جمهوری اسلامی تبری می‌جویند. 4⃣ وهابیون و اهل سنت 🔻 در این طیف گسترده حتی و چهره‌های مطرح به‌چشم می‌خورند که با دفاع از اصل مقوله حجاب بین خود و سیاست جمهوری اسلامی در این مقوله اعلام مرزبندی می‌کنند. 💹 تصویرسازی جدید از جمهوری اسلامی در سطح جهان: ❌ در این جمهوری اسلامی نه تنها حکومتی ضد زن، و حقوق انسانی معرفی می‌شود که حتی حکومتی نیز مطرح می‌شود. مسئله از سطح حقوق بشر فراتر می‌رود و تلاش می‌شود تمام جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی آن با نشان دادن چهره‌ای خشن و از بین برود. موضع‌گیری مبلغین برتر شیعی و طیف‌های اهل سنت از این منظر قابل توجه است. 📍 اینجاست که با یک صف بندی جدید و منسجم بین‌المللی در راستای دوره‌ای جدید از روبرو می‌شویم. 🆔 @taalighat
🔻 سخنان قابل توجه علیرضا پناهیان در جمع اساتید و طلاب حوزه درباره حوادث اخیر: 🔹 یکی از عوامل حوادث اخیر جامعه، نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. ریشۀ این نارضایتی دو چیز است: یکی اینکه، فکر می‌کنند مرغ همسایه غاز است و مردم دیگر کشورها وضع بهتری دارند، مثلاً مردم کشورهای غربی را واقعاً خوشبخت می‌دانند درحالی‌که اگر وارد متن زندگی آنها بشوند می‌بینند که این‌طور نیست. 🔹 در این موارد روش قرآن این است که وضعیتِ بد زندگی کافرانه را توضیح می‌دهد و ترسیم می‌کند، گاهی قرآن با مثال‌های عجیبی این مطالب را توضیح می‌دهد که ظاهر زندگی آنها، تو را فریب ندهد، آنها چیزهایی مثل آرامش تو را ندارند. 🔹 ما در توصیف تمدن غرب ضعیف هستیم، مثلاً در بیان اینکه تمدن غرب واقعاً لذت‌بخش، آرامش‌بخش، قدرتمند و سعادتمند نیست. توصیف ما باید طوری باشد که منجر بشود به «كَرَّهَ إِلَيْكُمُ الْكُفْرَ وَ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيانَ‏» (حجرات،7) 🔹 ما می‌خواهیم همه‌چیز را به ایمان مردم واگذار کنیم. مثلاً وقتی می‌خواهیم بگوییم غیبت نکن، می‌گوییم غیبت نکن و الّا خدا تو را عذاب می‌کند! درحالی‌که خودِ خدا این‌قدر حزب‌اللهی نیست، وقتی می‌خواهد بفرماید غیبت نکن، می‌فرماید: آدم‌خور نباش! «أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً» (حجرات،12) غیر از عذاب قیامت، زشتی غیبت، مثل خوردن گوشت برادر مرده است. 🔹 ما نتوانسته‌ایم زشتی‌ها و خرابی‌های تمدن غرب را به مردم نشان بدهیم. حتی بسیاری از مذهبی‌ها و انقلابی‌ها قبول ندارند که تمدن غرب رو به اضمحلال است و پلیدی‌اش را حس نمی‌کنند. 🔹 غرب واقعاً قدرت ندارد. قرآن می‌فرماید: «الَّذينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم‏» عمل‌ کافران تباه است؛ یعنی خدا در قرآن، کفر را بی‌عرضه و ناتوان نشان می‌دهد. تنها چیزی که کافران دارند مهلت است، حقیقتی ندارند. 🔹 بسیاری از کلمات‌ ما در نقد تمدن غرب، اشتباه است. مثلاً می‌گوییم « غربی فقط به فکر غرائز انسان است» بله، آنها ادّعای غرائز می‌کنند ولی غرائز را نابود کردند! آنها حتی لذّت شهوانی را هم دارند از بین می‌برند. آنها به‌معنای واقعی عیّاشی نمی‌کنند بلکه با بهره‌گیری غلط از لذت‌های مادی، همین لذت‌ها را هم تباه می‌کنند. 🔹 تا وقتی که در ذهن کسی عمیقاً فرو نریخته باشد، نه معنای ولایت را می‌فهمد و نه معنای حقیقی دین را. اصلاً نمی‌تواند ولایت و دین را فهم بکند چه رسد به اینکه قدرش را بداند! شاید «مرگ بر آمریکا» هم بگوید اما حقیقتش را درک نکرده؛ در طول انقلاب برخی از این افراد را دیده‌ایم که از تندترین نیروهای حزب‌اللهی بودند اما بعداً از ضدّانقلاب‌های درجه‌یک شدند. 🔹 ریشۀ دیگر نارضایتی این است که بعضی‌ها نمی‌دانند ما داریم به سمت یک تمدن عالی حرکت می‌کنیم و این هم یک امر ممکن و شدنی است؛ ما آن را محقق خواهیم کرد چون نرم‌افزارش را داریم. ولی آن را نکرده‌ایم، مثلاً جامعۀ مهدوی را درست توصیف نکرده‌ایم! اگر ما این تمدن را توصیف کنیم، همه آن را قبول می‌کنند. اصلاً لازم نیست درستی آن تمدن را اثبات کنید چون تصور آن آینده حتماً تصدیقش را به‌دنبال می‌آورد. 🔹 یک زمانی بعد از دوم خرداد، برخی می‌گفتند که دورۀ انقلاب و این حرف‌ها گذشته و ما به سوی جامعۀ مدنی می‌رویم؛ یعنی همان جامعه‌ای که می‌گوید. ولی الآن دیگر کسی برای به‌عنوان یک تئوری فکری، آینده‌ای قائل نیست که برای مردم ترسیم بکند. 🔹 همان‌طور که یک زمانی با تفکر کمونیستی مبارزه می‌کردیم و بعد از مدتی این از بین رفت، الان هم می‌شود گفت که تفکرات غربی و غرب‌گرایی هم در حال نابودی است. 🔹 الان دیگر لازم نیست وقت خودمان را برای نقد تمدن غرب، تلف کنیم، به‌جای آن «حقیقت » را به مردم نشان بدهیم. اگر حقیقت تمدن غرب را برای مردم توصیف کرده بودیم الآن بعضی‌ از بچه‌های ما فریب آن تمدن را نمی‌خوردند که حتی برایش تظاهرات کنند. 🆔 @taalighat