eitaa logo
موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
3.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
60 ویدیو
49 فایل
─━━━━━━ا﷽ا━━━━━━─ ⭕️موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) 💢با مدیریت حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فلاح شیروانی 📍قم، میدان سپاه، بلوار شهید اخلاقی، پلاک۱۲ 📩درگاه ارتباطی و تبادل: @Admin_fotovat 🔺نشر مطالب همراه با آدرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤مصاحبه با حجت الاسلام و المسلمین استاد امینی نژاد 🔰موضوع مصاحبه: امتداد حکمت 💢بخش 4️⃣1️⃣ 🔘گام های خوبی در حوزه برداشته شده و ظرفیت های خوبی ایجاد شده 🔺سوال: با این بیاناتی که حضرتعالی داشتید، اولاً ما نسبت به حرکتی که حوزه ی علمیه در کار فلسفی و حکمی که الان دارد رقم می خورد و انجام شده، چه ارزیابی ای می توانیم داشته باشیم؟ ثانیاً اینکه علت بعضی عدم توفیق ها برای امتداد می تواند چه چیزی باشد و همچنین امیدها و چشم اندازهایی که جلوی ما وجود دارد در حوزه ی علمیه برای امتداد حکمت چه چیزهایی می تواند باشد؟ 🔹 پاسخ: یکی از چیزهایی که باید توجه بکنیم این است که ما به بسیاری از عرصه ها و علوم جدید تا پیش از انقلاب، چندان آشنایی وسیعی نداشتیم، یکی از خدمات جدی ای که بعد از انقلاب در حوزه ها صورت گرفت همین آشنایی با علوم جدید است. در این زمینه حتی مؤسسات حوزوی ایجاد شده است، مثلاً فرض کنید موسسه ی آموزشی پژوهشی امام خمینی که توسط حضرت آیت الله استاد مصباح وقتی شکل گرفت، هدفش این بود که به علوم انسانی اسلامی برسد. اینها گام های اولیه ی خیلی جدی ای در این مسیر برداشته شده اند. 🔺 الان حوزه در یک ظرفیت خوبی است که دست کم به فضاهای بسیار وسیع و گسترده ای از علوم انسانی امروزین آشنایی بسیار خوب دارد، این چیز کمی نیست، یعنی اگر ما بخواهیم فرض کنید امتدادهای فلسفه ی اسلامی را در حوزه ی روان شناسی یا در حوزه ی اقتصاد بسط بدهیم، آیا لازم نیست که اول اقتصاد را، مسائل اقتصادی را، پرسش های اقتصادی را عمیق تر بشناسیم تا امتداد را درست بتوانیم معنا پیدا بکند، پس از یک جهت، تمام این تلاش هایی که صورت گرفته، مثلاً مدیریت، ما می خواهیم بگوییم مدیریت اسلامی، خب اولاً باید بفهمیم این چه جنس کاری است. 🔺بنابراین گام هایی که برداشته شده، نمی گوییم گام های نهایی است ولی الان ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه شکل گرفته و ما می توانیم این فضا را پیش ببریم. الان ذهن فلسفه پژوهان ما بهتر می تواند با مسئله امتداد حکمت درگیر بشود که مثلاً امتداد حکمت در ساحت اقتصاد چه معنایی می تواند داشته باشد. 🔺پس هم کارهای خیلی خوبی شده، و هم ظرفیت هایی به وجود آمده، کاری که الان ما باید بکنیم، یکی از آنها تحریک ذهن فیلسوفان است، تقاضا را زیاد کنیم، تقاضای زیاد موجب عرضه می شود. حالا این زیاد کردن تقاضا به چه مدلی است؟ مثلاً ما در سطوح متعدد می توانیم این کار را بکنیم، از بزرگان فلسفی روز این دست تقاضاها را جدی مطرح کنیم، دائماً آنها را مورد این پرسش ها قرار بدهیم، میزگردها، نشست ها، ارائه ها، مقالات، نوشته جات فراوان یا پایان نامه هایی که شکل می گیرد را در این مسیر سوق بدهیم. 🔺نکته ی دیگر تقویت حکمت عملی است یعنی باید تراث تاریخی ما در فضای حکمت عملی دوباره احیا بشود، روزآمد بشود، تلاش های را که در عصر جدید توسط بزرگان فلسفی ما در حوزه ی امتدادهای فلسفه انجام گرفته، آنها منسجم تر ارائه بشود، آرام آرام در حوزه های درس فلسفه راه پیدا بکند، اینها موجب می شود که آرام آرام این فضاها جدی بشود. شکل گیری امتداد فلسفه ی اسلامی آن هم با توجه به دقایقی که در قسمت های پیشین عرض کردم، بسیار کاری دقیق تر و عمیق تر است از امتدادیابی فلسفه ی غرب در دنیای غرب، که برخی از نکته هایش را به عرض رساندم، اینجا کار عمیق تر و دقیق تر است و ثمراتش هم مبارک تر خواهد بود. در فلسفه اسلامی در واقع تعامل عقل و دین است که ما را به نتایج خیلی عالی می رساند، تعامل فلسفه و دین است در فضای فقه که ما را به نتایج عالی می رساند. 🔺پس ما باید دوباره تراث حکمت عملی را احیا کنیم، بحث هایی را که جدیدتر مطرح شده، اینها را مطرح بکنیم، مطالعات را در حوزه ی فلسفه های مضاف، فلسفه های مضاف که عرض می کنم برداشتی که در فضای خودمان داریم منظور است، یعنی فلسفه ای را که در ارتباط با دانش ها، در ارتباط با موضوعات مطرح می شود یعنی فلسفه های مضاف به دانش ها، مجموعه ای از مباحثی که بخش جدی ای از آنها سرریز کردن فلسفه ی عام و کلی در حوزه ی آن دانش است که ما باید آن را نشان بدهیم، مثلاً جنس موضوع آن کار را مشخص کنیم، روش های کارآمد در آن مسئله را ما مشخص بکنیم، دیدگاه های بنیادین اثرگذار را در حوزه ی انسان شناسی، هستی شناسی، معرفت شناسی و امثال آنها را در آنجا مشخص بکنیم. اگر این کارها را ما انجام دادیم و این فضاها را پی بگیریم که به نحو طبیعی بعد از انقلاب و در سنوات اخیر به ویژه با توصیه های مقام معظم رهبری تا حدودی این معنا جدی شده ولی می شود این را پررنگ تر و عمیق تر مطرح کرد و با جدیت پی گرفت. ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 ☑️ علمي معنوي فرهنگي 💠گفت‌وگو با 💢بخش 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1828 💢بخش 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1862 💢بخش 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1893 💢بخش 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1947 💢بخش 5️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2013 💢بخش 6️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2070 💢بخش 7️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/2118 💢بخش 8️⃣ (بخش پایانی) https://eitaa.com/fvtt_ir/2162 ✅ پایان ... —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
☑️ علمي معنوي فرهنگي 💠گفت‌وگو با 🔻 بخش 3️⃣ 📝 سوال: فایده‌ی دوم، یعنی تأثیر خواندن فلسفه در بُعد معنوی را اگر ممکن است بیشتر توضیح دهید؟ ✅پاسخ: فلسفه‌ی صدرا در نهایت، سر از بحث وحدت شخصیه در می‌آورد؛ این مسئله در فرد خیلی تغییر ایجاد می‌کند. او نمی‌تواند دیگر عادی باشد، و هر حرفی را بزند. نمی‌تواند هر نوع بررسی را نسبت به عالم داشته باشد؛ چون این معارف این اجازه را به او نمی‌دهد. حتی صرف دانستن این‌ها مؤثر است؛ چرا که دانستن بذر مشاهد است. حضرت امام هم تأکید می‌کنند که باید دانشتن و این دانستن، حجاب است؛ ولی باید داخل حجاب شد و با مجاهده‌ی قلبی، این‌ها را به قلب می‌رساند. اگر کسی هم می‌خواهد به لحاظ معنوی اوج بگیرد، چاره‌ی آن دانستن معارف است؛ ولی گاهی اگر طلبه‌ای به لحاظ روحی خیلی قوی است، شاید به این نتیجه برسیم که او دیگر این قدر لازم ندارد که معقول بخواند، گرچه اگر بازهم بخواند خیلی بهتر است. 🔹راه عمومی و کم دردسرتر و کم خطرتر، راه شناخت معارف است که در عرفان نظری و فلسفه‌ی صدرا روی می‌دهد؛ به تعبیر دیگر نه تنها در تربیت عقلانی، بلکه در تربیت معنوی هم مؤثر است. 🔹از توصیه‌های اساتید برای رسیدن به مراحل نهایی عرفان، این بود که ره چنان رو که رهروان رفتند، از خواندن این دروس، کم کم چنان عطشی ایجاد می‌شود که به حرکتی معنوی تبدیل می‌گردد. 🔹کسی که این معارف را می‌داند، معمولاً در مقام عمل و سلوک هم راحت‌تر می‌تواند حرکت کند. می‌گویند وقتی ذکری مانند لا اله الا الله را می‌گویید، اگر دقیقا نمی‌دانید به چه معناست، اثرش هم کم است. 🔹یکی از این آقایان دستور داده بود ذکر لا اله الله داشته باشد و بعد گفته بود اما کدام خدا؟! باید جواب می‌داد آن خدایی که جدا نیست و همه جاست و نامتناهی است که ما به اصطلاح جلوه‌ی او هستیم. 🔹حتی گاهی شده است که از نظر علمی کار کرده اند و بعد تن به سلوک داده اند، مشکلات روی آن‌ها کمتر بوده است. مثلا در وسط کار، شیطان وسوسه می‌کند؛ اما چون ایشان پایه‌های معرفتی محکمی دارند و اصل مسئله را حل کرده اند و فقط الان می‌خواهند همین را که بدان یقین دارند به دل برسانند؛ مشکل کمتری دارند. خیلی‌ها در این مراحل از شیطان ضربه‌ی سنگینی می‌خورند. 📖منبع: مصاحبه نشریه خط با استاد یزدانپناه —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝چکیده تقریرات درس یادداشت شماره 1️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/90 یادداشت شماره 2️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/91 یادداشت شماره 3️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/92 یادداشت شماره 4️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/165 یادداشت شماره 5️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/228 یادداشت شماره 6️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/317 یادداشت شماره 7️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/517 یادداشت شماره 8️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/948 یادداشت شماره 9️⃣0️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/991 یادداشت شماره 0️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1121 یادداشت شماره 1️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1140 یادداشت شماره 2️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1191 یادداشت شماره 3️⃣1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1896 📌 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📝چکیده تقریرات درس 💠 ☑️ یادداشت شماره 3️⃣1️⃣ ⚪️ ☑️ چند نکته کلی در مقوله شناخت 1️⃣ استفاده از بنیادهای نظری فلسفه اسلامی در مسئله شناخت 🔺 در بحث های شناخت اگر گزاره هایی را که به کار می گیرند را هم یک مقدار به ما نشان بدهند تا متوجه بشویم که نقطه های آغاز بحث کجا است و از کجاها دارند بحث می کنند. متوجه می شویم که در این بحث ها از بنیادهای نظری فلسفه اسلامی استفاده می شود. برای تحلیل شناخت عملا از بحث های هستی شناسی و بحث های خاص هستی شناسی استفاده می شود. تحلیل را که آدم می شنود احساس می کند که این توان توصیف دارد، احساس می کند که این تئوری داده هایی که من با آن مواجه شدم را می تواند جمع بکند. انسان یک رکونی پیدا می کند. 2️⃣ عدم اتکا به سخن کسانی که این عقبه های تئوریک را ندارند 🔺 یک نکته دیگر اینکه کسی که این عقبه های تئوریک را ندارد موقعی که می خواهد یک چیزی را تحلیل بکند یک جاهای خاصی سر می زند و یک طوری تئوری می زند که برای ما ها سرگردانی آفرین است. می بینی رفته در زیر و بم زبان دارد آنجا یک مبدا برای تحلیل پدیده ی شناخت پیدا می کند. آدم اولش می گوید که چقدر دانشمندانه حالا با آن ها برویم! 🔺نمی دانم تذکرش منصفانه یا عالمانه هست یا نه. موقعی که دنبال بحث های غربی ها راه می افتدی حواستان باشد که مشکل او چیست مشکلش این است که هیچ نقبی به باطن این پدیده نمی تواند بزند می خواهد برود در زبان درست بکند. مثل اینکه کل آن چه که در روح می گوییم می خواهد در فیزیولوژی درست بکند و تحلیل کامل بکند؛ 🔺لذا عرض من این است که این را توجه داشته باشید. حالا ببینید موافق هستید که یک آدمی که توان ندارد تحلیل بکند ما دنبالش برویم، مدام مسئله درست می کند. می گوید برویم خانه همسایه را هم بزنیم، شاید به این ربطی داشته باشد! یک چیزهایی را منتفی کرده مدام دارد اینجا می گردد. 🔺مثل برخوردی که با عرفان اسلامی می کنند. فکر کنم گوستاولوبون است که این را می گوید که من تعجب می کنم که در جامعه اسلامی برخی ها به عنوان مبدا هندی برای عرفان می گردند. مثل این است که یک کسی آمده در ساحل دریا و تا زانو در آب است و یک لیوان آب در دستش است، بعد می گویی این لیوان از کجا آمده است؟ می گویی احتمالا باران آمده است، یا از بیرون یکی به او داده. هر چه گوش میکنم این گزینه را نمی گویید که این لیوان خالی در دستش بوده است آن را زده در آبی که تا زانو در آن بود و برداشته است. بعد آیات متعدد را می آورد. می گوید شما چرا این را نمی بینید که این پر از عرفان است. یک طوفانی از معانی عرفانی است . اگر یک کسی قرآن خوانده باشد اینطوری شده باشد آدم می گوید تو کدام مرتاض هندی را دیدی اینطوری شدی؟!! 🔺گاهی اینطوری می شود که برای تحلیل مدام می رود این طرف آن طرف، و چون من به مقوله مدیریت تفکر حساس هستم بعضی گول خوردن ها برایم مهم است که مراقب باشید گول نخورید و بچه نشوید! —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
📢📢 سال تحصیلی 1400-1399 موسسه آغاز شد. تحت اشراف اساتید: 1️⃣ مقطع تمهیدی - 1 ساله - با محوریت کتاب بدایه الحکمه 2️⃣ مقطع عمومی - 2 ساله - با محوریت کتاب نهایه الحکمه 🔴برخوردار از مزایای طرح پایگاه هدایت تحصیلی 🌐 : b2n.ir/fvtt_reg ⛔️مهلت: 20 خرداد 99 🔰دفترچه راهنما: b2n.ir/367584 🔍پاسخ به سوالات: 🆔 @Admin_fvtt —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ، 💠 توجه به جهل خود 🔺 یک حقیقت تواضع آفرین این است که در نگاه های سریع به خود وقتی در یک بازه زمانی به حیات مان نگاه می کنیم می بینیم غرق در بی اطلاعی و ناآگاهی هستیم و واقعا متوجه نیستیم که چه چیزی دارد بر ما می گذرد. 🔺خود همین اگر آدم حواسش باشد می تواند تواضع ایجاد بکند. به خصوص اگر حواسش باشد که خدا عالم است، آدم آماده می شود خودش را به خدا بسپارد. و فی الذّلة ارکزتنی. اگر اینطور است خودم را به تو می سپارم، با این همه جهل و ناآگاهی نمی شود پیش رفت. ما با همین جهل و ناآگاهی داریم پیش می رویم و برای همین در معرض خطر هستیم. اینجا مراجعه به قرآن می تواند خیلی سودمند باشد، مقصود قرآن ایجاد یک هوشیاری در ما است، محتواهایی است با ما سخن گفته می شود که این محتواها به ما برسد. مثلا به ما تذکر می دهد که اِقْتَرَبَ لِلنّٰاسِ حِسٰابُهُمْ وَ هُمْ فِي غَفْلَةٍ مُعْرِضُونَ ﴿الأنبياء، 1﴾ زمان حساب کشی از مردم نزدیک شده است، در حالی که در غفلت هستند و رویگردان اند. 🔺در یک غفلتی از واقعیت هستند، به واسطه این غفلت محروم هستند و پشت به واقعیت دارید. 🔺جزو آن گزاره های سهمگین که می دانیم هم درست است ولی معمولا توجه به آن نداریم؛ در محرومیت از این آگاهی به سر می بریم. ان شاء الله خداوند متعال عنایت بکند و ضعف ما را با عنایت خودش جبران بکند. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) 🔘 صوت و خلاصه جلسه 1️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1780 صوت و خلاصه جلسه 2️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1833 صوت و خلاصه جلسه 3️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1872 صوت و خلاصه جلسه 4️⃣ https://eitaa.com/fvtt_ir/1911 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فقه اقتصاد مقاومتی-استاد یوسفی-ج4-980830-LQ.mp3
14.2M
🎧 (با رویکرد حمایت از کالای ایرانی) 🔘 📝جلسه چهارم 🗓 تاریخ جلسه: —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
(حمایت از کالای ایرانی) 🏷آخرین جلسه از بحث موضوع شناسی حمایت از کالای ایرانی است. از جلسه بعد احکام اولیه و ثانویه این موضوع بررسی می شود. 🔶مقصود از کالای خارجی: 🔸اهمیت بحث ➖از باب تعرف الاشیا باضدادها برای شناخت ابعاد مفهومی کالای ایرانی، شناخت کالای خارجی مهم است. ➖ممکن است پس از حکم به وجوب حمایت از کالای ایرانی، به حرمت برخی از اقسام کالای خارجی نیز حکم کنیم. 🔸اقسام کالاهای خارجی: 1. کالاهای رژیم صهیونیستی و آمریکا و اقمار آنها 2. کالاهای کشورهای اروپایی همچنین برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان 3. کالاهای کشورهای غیر اسلامی که با ایران همراهی می کنند نظیر روسیه، چین و ونزوئلا 4. کالاهای کشورهای اسلامی 5. کالاهای جبهه مقاومت 6. کالاهای ضروری که امکان تولیدش در ایران نیست. 7. کالاهایی که دشمنان آنها را تحریم کرده اند. نظیر صنایع دفاعی ➖با توجه به طیف گسترده نمی توان یک حکم واحد برای کالاهای خارجی صادر کرد. 🔷آثار اقتصادی حمایت از کالای ایرانی 🔹در سطح دوم موضوع شناسی، شناخت آثار یک موضوع بسیار مهم است. در این بررسی فقط به آثار اقتصادی حمایت از کالای ایرانی می پردازیم. 🔹رکود اقتصادی، بیکاری، حجم نقدینگی زیاد، تورم، قاچاق و نابسامانی‌های ارزی، عمده مشکلات اقتصادی ایران هستند. ❗️دشمن نیز این مشکلات را ابزار جنگ اقتصادی علیه ما قرار داده است. 1️⃣ کنترل رکود اقتصادی رکود حالتی است که رشد اقتصادی نداشته باشیم و پیامدهای منفی فراوانی دارد. نرخ رشد در سال‌های 1387 و 1388 تقریباً صفر، 71/7- در سال 1391، 59/1- در سال 1394 و در سال 1396 هم نرخ رشد از 52/12 به 73/3 کاهش یافته است. خریداری و مصرف پایدار کالای ایرانی منجر به افزایش تقاضا و در نتیجه سرمایه گذاری می شود. سرمایه گذاری منجر به افزایش تولید و درنتیجه رشد اقتصادی خواهد شد. و این به معنای از بین رفتن رکود است. افزایش تولید، بی اثر شدن تحریم ها را نیز در پی دارد. 2️⃣ کاهش بیکاری طی این فرایند، با حمایت از کالای ایرانی و در نتیجه افزایش سرمایه گذاری، تقاضا برای نیروی کار بالا می رود و نرخ بیکاری کاهش می یابد. مرکز آمار در سال 1397 گزارش می‌دهد که نرخ بيكاري جمعيت 10 ساله و بيشتر كل كشور (متوسط سالانه) 12 درصد و نرخ بيكاري جوانان 24-15 ساله كل كشور (متوسط سالانه) نیز تقریباً 7/27 درصد بوده است. 3️⃣ کاهش تورم تورم به معنای افزایش سطح عمومی قیمت ها در یک دوره مشخص است. تورم‌ شدید آثار نامطلوبی بر پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، تولید کالاها و خدمات، اشتغال، توزیع درآمدها، مصرف، تجارت خارجی و هر نوع برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اقتصادی (خصوصی و عمومی)دارد. از سال 84 تا 96 همواره تورم ایران بالای 10 درصد بوده (غیر از سال 95) تاثیر حمایت از کالای ایرانی بر کنترل تورم و بازار ارز منشا اصلی تورم، حجم نقدینگی و تلاطم بازار ارز است. با حمایت از کالای ایرانی، تقاضا برای کالای وارداتی کاهش می یابد. در نتیجه نیازهای ارزی کشور کاهش می یابد. و این یعنی افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم. از طرف دیگر با حمایت از کالای ایرانی زمینه صادرات کالا و واردات ارز مهیا می شود. در نتیجه تلاطم بازار ارز -یعنی عامل اصلی تورم در ایران- از بین می رود. 4️⃣ کاهش قاچاق قاچاق عبارت است از تهیه، حمل و نقل، خرید، فروش و نگهداری انواع کالاها و فرآورده‌ها بر خلاف قوانین و مقررات جاری کشور ➖پیامدهای اقتصادی قاچاق: 1. رکود اقتصادی: قاچاق باعث کاهش تولید و درنتیجه کاهش رشد اقتصادی و رکود می شود. 2. افزایش بیکاری: با واردات کالاهای خارجی، بنگاه های تولیدی تعطیل و زمینه بیکاری فراهم می شود. 3. خسارت به وارد کنندگان قانونی کالا و عدم توان رقابت با قاچاقچیان 4. اخلال در نظام اقتصادی کشور: با برهم زدن برنامه ریزی مسئولان تنظیم بازار، منجر به آشفتگی نظام عرضه و تقاضا می شود. 5. کاهش درآمدهای دولت: درآمدهای دولت از ناحیه پرداخت عوارض خروج یا ورود کاهش می یابد. 6. افزایش هزینه های دولت: مبارزه با قاچاق هزینه زا است. حمایت از کالای ایرانی خود به خود مقابله به قاچاق است. و آثار نامطلوب آن را نیز از بین می برد. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 جلسه با جمعی از طلاب 🔹 بخش 1️⃣ به‌عنوان یک تخصص برای خدمت به جامعه https://eitaa.com/fvtt_ir/1854 🔹 بخش 2️⃣ عناصر مؤثر برای رسیدن به تخصصی مؤثر در حوزه برای خدمت به نهضت https://eitaa.com/fvtt_ir/1885 🔹 بخش 3️⃣ غدغه‌ها انسان‌ساز هستند https://eitaa.com/fvtt_ir/1915 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔺 جلسه با جمعی از طلاب 💠 بخش 3️⃣ 🔴 دغدغه‌ها انسان‌ساز هستند ◀️ این که شما در چه افقی است، خیلی مسئله‌ی مهمی است. ◀️ آقا امیرالمؤمنین علیهم‌السلام می‌فرماید «کُن بَعید الهِمَم اِذا طَلِبتَ» (تصنیف غررالحکم و دررالکلم، ص 448) موقعی که نوبت به خواست رسید همتت را به دور دست ها مشغول کن! ◀️ بیشتر از این توضیح داده شده که ارزش انسان به دغدغه‌های اوست! «قیمَۀ کُلِ إمرءٍ ما یُحسِنه»نهج‌البلاغه، حکمت 81 ◀️ آن چیزی که در بحث دغدغه‌ها مد نظر بنده است، این حدیث است: «ثلاثه یَحجُزن المرء ان طلب المعالی» 1️⃣ قصر الهمه 2️⃣ قله الحیله 3️⃣ و ضعف الرأی بحار الأنوار، ج 75، ص 229 ◀️آن کوتاهی همت، انسان را کوتاه می‌کند و دغدغه‌ها انسان‌ساز است. فلذا ببینیم دغدغه‌هایمان در چه افقی بسته شده است؟ یکی از مشکلاتی که گاهی از اوقات در مسیرهای تعلیم و تربیت پیش می‌آید، افتادن افق دغدغه‌هاست. ◀️ حضرت آقا: «کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با همت بلند نگاه کنند؛ مسائل گوناگون وجود دارد که این‌ها را باید در سطح دنیا دید. در سطح جهانی باید مشاهده کرد. ... مسائلی وجود دارد که این‌ها را باید در آفاق صدساله و صدوپنجاه ساله دید. نه در یک افق محدود پنج‌ساله، ده‌ساله و کمتر. این‌ها همت بلند لازم دارند.» بيانات در ديدار معلمان و اساتيد دانشگاه‏هاى خراسان شمالى (20/ 07/ 1391). ◀️ انصافاً این توصیه خیلی کلیدی است. یعنی آدم را باید ببری در آن افق، و او را در آن افق نگه بداری. نه اینکه به‌عنوان مستحبات حالا این چند تا خبر را بگیر بخور! این‌طوری نه. باید ببری در آن افق نگه بداری. ◀️ این می‌شود همان بحث اتمسفر نظری غنی‌شده که گفته شد؛ بدون این نمی‌شود. —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢مكتب فلسفي صدرالمتألّهين 💠مكتب فلسفي صدرالمتألّهين همچون شخصيت و زندگي خود او، مجموعه ي در هم تنيده و به وحدت رسيده ي چند عنصر گرانبها است. در فلسفه ي او از فاخرترين عناصر معرفت يعني عقل منطقي، و شهود عرفاني، و وحي قرآني، در كنار هم بهره گرفته شده، و در تركيب شخصيّت او تحقيق و تأمّل برهاني، و ذوق و مكاشفه ي عرفاني، و تعبّد و تديّن و زهد و انس با كتاب و سنّت، همه با هم دخيل گشته، و در عمر علمي پنجاه ساله ي او رحله هاي تحصيلي به مراكز علمي روزگار، با مهاجرت به كهك قم براي عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پياده احرامي حج شدن، همراه گرديده است. 🔺 همان گونه كه فلسفه ي صدرايي - كه خود او بحق آن را حكمت متعاليه ناميده - در هنگام پيدايش خود، نقطه ي اوج فلسفه ي اسلامي تا زمان او و ضربه يي قاطع بر حملات تخريبي مشكّكان و فلسفه ستيزان دورانهاي ميانه ي اسلامي بوده است، امروزه پس از بهره گيري چهار صد ساله از تنقيح و تحقيق برجستگان علوم عقلي، و نقد و تبيين و تكميل در حوزه‌هاي فلسفه، و ورز يافتن با دست تواناي فلاسفه ي نامدار حوزه‌هاي علمي بويژه در اصفهان و تهران و خراسان، نه تنها استحكام بلكه شادابي و سرزندگي مضاعفي گرفته و ميتواند در جايگاه شايسته ي خود در بناي فرهنگ و تمدن، بايستد و چون خورشيدي در ذهن انسانها بدرخشد و فضاي ذهني راتابناك سازد. 💠مكتب فلسفي صدرالمتألّهين همچون همه ي فلسفه‌ها در محدوده ي مليت و جغرافيا نمي گنجد و متعلق به همه ي انسانها و جامعه‌ها است. همواره همه ي بشريت به يك چهارچوب و استخوان بندي متقن عقلاني براي فهم و تفسير هستي نيازمندند. هيچ فرهنگ و تمدني بدون چنين پايه ي مستحكم و قابل قبولي نميتواند بشريت را به فلاح و استقامت و طمأنينه ي روحي برساند و زندگي او را از هدفي متعالي برخوردار سازد. و چنين است كه بگمان ما فلسفه ي اسلامي بويژه در اسلوب و محتواي حكمت صدرايي، جاي خالي خويش را در انديشه ي انسان اين روزگار ميجويد و سرانجام آن را خواهد يافت و در آن پابرجا خواهد گشت. 💠ما ايرانيان بيش از همه به اين فلسفه الهي وامدار و بيش از همه در برابر آن مكلّفيم. دوران ما با دميدن خورشيدي چون امام خميني كه يگانه ي دين و فلسفه و سياست و خود يكي از صاحبنظران برجسته در حكمت متعاليه بود، و نيز با حوزه ي درسي و تحقيقي پربركت حكيم علامه ي طباطبايي كه استاد يگانه ي مباني ملاصدرا در طول سي سال در حوزه ي قم به شمار ميرفت، و تلاش تلامذه و همدوره هاي آنان، بيشك دوره ي با بركتي براي فلسفه الهي است. و اكنون بر پايي اين گردهمايي بزرگ از فرزانگان ايراني و غير ايراني مژده ي آگاهيهاي ژرفتر و گسترده تري در باب فلسفه ملاصدرا ميرساند. شايد اين يكي از موجباتي شود كه مسير مستقيم و تكاملي و نامتناقض فلسفه كه از مميّزات فلسفه ي اسلامي بويژه پس از روشن شدن مشعل حكمت صدرايي است، در ذهن انديشوران و فيلسوفان غرب، با مسير پر تقاطع و پرتناقض و پرنشيب و فراز فلسفه ي غربي در همين چهار صد سال مقايسه شود و فرصت تازه يي براي نقد و بحث در باشگاه جهاني معرفت و استدلال عقلاني، فراهم آيد. 📚 پيام به كنگره ي بزرگداشت صدرالمتألّهين (ملاصدرا) 01/03/1378 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🎙صوت تدریس کامل #بدایة_الحکمه #استاد_امینی_نژاد در کانال بانک صوت مؤسسه فتوت بارگذاری گردید. #دوره_جامع - ۱۸۸ جلسه 💠 ویژگی این مجموعه تگ زنی همه فایل ها می باشد. 🗂 لینک پست #فهرست : https://eitaa.com/fvtt_bank/4 📌بانک صوتی موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @fvtt_bank @fvtt_ir
🎙صوت تدریس #اشارات جناب #استاد_امینی_نژاد در کانال بانک صوت مؤسسه فتوت بارگذاری گردید. 💠 نمط 1و2و3و9و10 💠 ویژگی این مجموعه تگ زنی همه فایل ها می باشد. 🗂 لینک پست #فهرست : https://eitaa.com/fvtt_bank/194 📌 بانک صوتی موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی @fvtt_bank @fvtt_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 عباراتی از امام در تجلیل از جناب 💠قال صدر الحكماء المتألهين و شيخ العرفاء الكاملين قدس سره، شرح دعاء السحر / 57 💠قال صدر الحكماء المتألهين و شيخ العرفاء السالكين، رضي اللَّه تعالى عنه، شرح دعاء السحر/ 84 💠هذا حقيقة الامر بين الامرين الذي حققه السلف الصالح من اولياء الحكمة و منابع التحقيق كمولانا الفيلسوف صدر الحكماء و المتألهين، رضوان اللَّه عليه، شرح دعاء السحر/ 95 💠قال صدر الحكماء المتألهين و شيخ العرفاء الشامخين، رضوان اللَّه عليه، شرح دعاء السحر/ 119 💠جناب محقق فلاسفه، صدر الحكماء و المتألهين، قدّس اللّه سرّه و أجزل أجره، شرح چهل حديث / 395 💠و جناب محقق فلاسفه و فخر طايفه حقه، صدر المتألهين، رضوان اللّه عليه، شرح چهل حديث / 413 💠اعظم الفلاسفة على الاطلاق، حضرت صدر المتألهين، است. شرح چهل حديث/ 528 💠از اساتيد بزرگ بخواهيد تا به حكمت متعاليه صدر المتألّهين - رضوان اللَّه تعالى عليه و حشره اللَّه مع النبيين و الصالحين- مراجعه نمايند. صحيفه امام، ج‏21 / 224 پيام به آقاى ميخائيل گورباچف(دعوت به اسلام و پيش‏بينى شكست كمونيسم) 💠«قد أقام شيخ العرفاء الكاملين و أعظم الفلاسفة المعظّمين، صدر الحكماء و المتألّهين، قدّس اللّه نفسه الشريفة.» مصباح الهداية إلى الخلافة و الولاية/ 60 —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac