eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.1هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5881711717620123779.mp3
6.38M
🎙حاج مهدی سماواتی 🏴زیارت عاشورا/یا حسین مولا و آقایم. .ایکه منتقم خون بناحق ریخته تو خود خداست شفیعمان باش آن لحظه اے که هیچ دادرسی بر احوالمان نسیت!! !یا مظلوم. .. @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌈⭐️اعُوذُ باللهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجیم= ِیمٍ 98 سوره نحل=یعنی پس هنگامی که به قرائت قرآن می پردازی*از شیطان رانده سده به خداوند پناه ببرید. 🔶 باید در قلب و نیّت قاری هم زمان باشد یعنی از آنچه که مانع توجه شما نسبت به کلام وحیانی قرآن می شود ؛ دوری کنید. و⚜ دوم :اینکه قرائت عبارت باید طابع قرائت شما باید باشد : تلاوت با صدای جهری صدای بلند آغاز میشود؛ استعاذه نیز باید جهری باشد.. و اگر تلاوت شما یعنی با صدای آهسته آغاز می گردد : استعاذه نیز باید آهسته قرائت شود . 🔶 در !نماز چه نماز را با صدای بلند نماز بخوانید و یا آهسته است استعاذه از قلب بگذرد و آهسته و یا مخفی در نیّت و قلب باشذ از زبان بگذرد. 🔶 نکته سوّم در صورتی به تلاوت خود پایان دهیذ چه و چه . . ⚜در شروع مجدد اگر همان آیه باشد باید مجدداً استعاذی به زبان جاری شود. . 🌈⭐️ نیز یم مصدر جعلی است و بِسمِ الله_از آن مشتق شده اللهِ الرُّحمَنِ الرَّحِیم =فعل ماضی است یعنی نآم خدا را بر زبان آوردن. . 🔶 و چنانمه قبلاً نیز گفته شده 114سوره دارد و هر سوره با عبارت بِسنِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحِیم آغاز میشود و و اولین جزء سوره می باشد و گفتن آن الزامی می باشد 🕌 از راویت از امام جعفر صادق بر اهیت آن تأکید فرمودند و ّآن را قبیح شمردند. در سوره که بخاطر آیه برائت از مشرکین فاقد بسم الله است و گفتن نیز در صدر سوره می باشد. ⚜ در آیا میانی مانعی نیست بر گفتن بسم الله. .. مستحب است و بر سر لفظ جالله و اسماء و آیاتی که با توصیف از خداوند و صفات باریتعالی نیز کفت بسم الله تأکید شده 🔶 یک نکته چنانچه سوره ای را شروع کردید و تلاوت را پایان دادید برچشتید در همان زمان و سوره ای از قبل ان سوره را تلاوت کنید بر گفت بسن الله شده حتی در آیات میانی سوره قبل. .. با در شروع قرائت می توان به چها صورت زیر عمل کرد : 1🔶 : پایان دادن به سوره/گفتن استعاذه/ و سپس گفت بسملة در این دستورالعمل حق نداریم عبارات را به هم وصل کنیم(قطع جمیع ) 2🔶 =که در این صورت اولین آیه سوره بعد نیز باید به بِسمِ الله وصل شود. .. 3🔶 و وصل ثانی =قطع استعاذه /و سپس گفتن بسمله و وصل به آیه بعد در شروع تلاوت 4🔶 اول و قطع ثانی : وصل استعاذه به بسمِ الله و وقف بر بسم الله.. که اگر بخواهی سوره بعدی را تلاوت آغاز کنی باید یک بسمله به نیّت همان سوره بر زبان جاری کنی. ..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️بِسمِ الله الرّحمَنِ الرَّحِیم .. باسلام و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور آزادگان حضرت آقا امام حسین (ع) و یاران با وفایش ▪️احتراماً تا 26 مهرماه فرصت ارسال آثار هنری و روضه های خانگی را به پایگاه نمازی کشور به سایت http://www.isqa.ir را دارید .. 🕋 @namaz_ir 🕌 @eshragholqoran
4_5841172126903567571.mp3
3.84M
🏴 اَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلام🌹🏴 🏴 @eshragholqoran
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
مطالب همراه و از کتاب حلیة القرآن سطح 2 اُستاد سید محسن موسوی بلده تقدیم می گردد. @eshragholqoran👇
: 1⚜ =وقف بر سوره قبل و و قف بر بسمله و سپس آغاز سوره بعد.. 2🔶 وصل سوره قبل و بسمله و سوره بعد به یکدیگر. . 3⚜ و وصل ثانی: وقف بر آخر سوره قبل و سپس وصل بسمله به سوره بعد.. 4🔶 : وصل اول و وقف ثانی =یعتی وصل سوره قبلی به بسمله و آنگاه وقف بر بسمله ! دلیل آن نیز روشن است: بسمله مربوط به سوره بعد هست! پایان سوره قبل؛ فلذا .. 🔶میدانیم که سوره توبه الله ندارد و پس از سوره واقع شده است. 🔶در قرائت پی در پی این دو سوره . 1⚜ یعنی سوره انفال را به پایان می رسانیم: و را با یک : بَرَائَةٌ مِنَ اللهِ وَ رَسُولِهِ ے اِلَی الَّذِینَ عَهَدتُم مِنَ المُشرِکِینَ(۱) و ... ... 2🔶 یکدیگر. .. =یعنی آخرین آیه سوره انفال... ادامه.. اِنَّ اللهَ بِکُلِّ شَیءٍ عَلِیمٌ را وصل به مِنَ اللهِ... داشته باشید در صورت وصل تنوین میم رفع است و چون به حرف #ب بَرائةٌ میرسد. همراه با سیر به میزان : لبها به هم نمی چسبد و صدای میم از فضای بینی دهانی خارج می شود 3🔶 : =یعنی وقف بر آخرسوره انفال همراه با _بدون_تجدید_نفس وصل به بَرَائَۀٌ مِنَ اللهِ و. .. ... : علیمٌ را ساکن می کنیم و بدون تجدید نفس وصل به سوره توبه.. 🔶بدیهی است نیکوتر است. 🔶 اللهُ العلیُّ العَظِیم) ⭐️🌈 @eshragholqoran
4_507651510750938843.mp3
13.76M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش ترتیل قرآن کریم📖 🔶استاد احمد ابوالقاسمی 📌جلسه چهارم 🔶 @eshragholqoran
4_5927018399912690169.mp3
2.14M
📡 اباعبدالله لحظه شهادت جناب حرّ بن یزید ریاحی به بالین او می‌رود و خطاب به او می‌فرماید: «راستی که تو آزادمرد بودی». @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ معرفت واقعی امام حسین(ع) تو را این‌چنین متحول می‌کند! ◾️ این‌همه تأكید بر احیای عزای امام حسین(ع) برای فهم این نکته‌هاست .... ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻 eitaa.com/motahari_ir @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶⚜🔶⚜🔶 ⚜ 🔶 . . ⚜قبلاً عرض شد که وصل سر کلماتی آید که یا ساکنند و یا مشدد.. و عرض شد که در حرف یک حرف نهفته است. . (دوحرف مثل هم به شرطی که اولی ساکن و دومی متحرک=در هم ادغام و علامت تشدید با حفظ حرکت لهاذ میشه ) پس وصل در واقع سر حرف ساکن می نشیند که ابتدا به ساکن است و یا بسیار 🔶در زبان عرب هیچ کلمه اے با و یا تشدید نمی شود. 💢مثال گروه اول اَخَذَ/صِرَاتی /محسِنُونَ /اِیمَانٍ / همه در با حرکت شروع شده و مشکلی نیست. 💢گروه دوم: لْمَدِینَةُ ْهبِطُوا نصُرُونی تَّخَذُوا ⚜که برای خواندن چنین کلماتی از یک الف وصل استفاده می کنند: ا لْمَدِینَةُ اِهبِطُوا اُنْصُرُونِی اِتَّخَذُوا وسط کلام نیازی به این الفی نیست و اگر هم باشد خوانده نمی شود: وَجَعَلَ لقَمَرَ /رَبِّ نصُرنِی /قَالَ هبِطُوا /ثُمَّ تَّخَذُوا⚜اصل کلام یک نمونه 💢 رَبِّ انصُرنِی 💢در اینجا به نوع همزه دیگری اشاره می شود قطع ء: که پیوسته با کلام هست و در یک بخش کلمه در /در وسط و در آخر کلمه می آید و هر حرکت و علامت سکون را می پذیرد و خوانده می شود: 💢اِنّی أَعُوذُ بِکَ اَن أسئلَکَ 💢رَبَّنَا لَا تُٶاخِذنَا 💢مَن یُشَاءُ 🔶 1⚜حرف( ال ) حرف الف و لام تعریف: 💢 قُلِ اللهُ خَالِقُ ⬅️ : اَللهُ خَالِقُ 💢جُنُودِالسََّمَوَاتِ⬅️ :اَلسَِمَوَاتِ (حرکت همیشه با فتحه َ درآغاز کلمه ) 2🔶اسم: اسمهای خاصّ دوازده تا با مشتقاتش. . 💢اِبن=پسر/اِبنَت=دختر/اِمرَء =زن /اِسم=اسم (حکت همیشه در ابتداء کلمه با ِ) 💢(اِثنَا) اِثنَتَی(اِثنَتَا) اِثنَینِ(اِثنان) اِثنَتَینِ(12کلمه و ابتدا به حرکت کسره خاصّ) 🔶مُسِیحُ ابنِ مَریم🔶 🔶اَبُومِ امرَئتَ🔶 🔶وَذکُرِ اِسمِ رَبَّکَ🔶 🔶عِندَاللهِ اثنَا عَشَرَ🔶 3⚜ (14هزار فعل در زبان عرب داریم ) که با تشخیص دادن صحیح حرکت خوانده می شوند: 🌴برای شناخت افعال در قرآن می توانید از المُفَهرَس محمد فوءاد عبدالباقی فیض ببرید .. شاءالله. 🔶 در مورد فعل صحبت خواهد شد. 👇👇
🔶 غیر از موارد حرف و اسم . ⚜هر کلمه ای که دارای همزه وصل باشد؛ فعل یا مصدر افعال خواهد بود. خواندن همزه وصل افعال در صورت ابتدا بدین : 🔶اگر اولین حرف متحرک پس از وصل یا باشد؛ وصل را با آغاز میگردد. و اگر اولین حرف متحرک حرکت؛ باشد ؛ همزه وصل را با حرکت ضمّه آغاز میگردد. .. در . 🔶تمامی مصادر در صورت داشتن همزه وصل با حرکت کسره می سود(مصدر کلمه اے که کلمه دیگر از آن ساخته می شود و مصادر جمع آن می باشد) 💢مثال_افعال_و_مصادر : (فِیما افتَدت⬅️ : اِفتَدَت) (فَقُلنَا اضرِب⬅️ : اِضرب) (اَلَّذِینَ استُضعِفُوا ⬅️ : اُستُضعِفُوا) (عٌلَیهَا افتِرَاءً ⬅️ : اِفتِرَاءً) ✅ 🔶شش فعل /اِمضُوا /اِبنُوا / اِئتُوا / اِمشُوا /اِهدُوا / با توجه به حرکت : حرکت خوانده که حرکت عارضی بوده و در اصل حرکت کسره بوده و چنین کلمه تلفظ می شود : /اِمضِیُوا/ اِبنِیُوا / اِئتِیُوا=ایتِیُوا /اِمشِیُوا/ اِهدیُوا/ ⚜فقط ائتیُوا همزه تبدیل به یاء مدی شد. ⚜ ✅ نکته دوم: همزه قطع ساکنه در کلمات فوق در صورت : =اِیتِ /=اِیتِنَا/ =اِیتِیَا / = اِیتُوا / =اِیتُونِی / =اِیذَن میان کلمه به و در صورت ابتدا به تبدیل می شود. ✅ همچنین عبارت اُٶتُمِنَ = اُوتُمِنَ (این عبارات حفظ شود تا در هنگام تلفظ راحت باشید. ) _دارد
✅ نکته سوم: کلماتی نظیر کلمات زیر در قرآن که از هستند؛ درصورت ابتداء شروع میشود (ثُمَّ لْیَقطَع 🔚 لِیقطَع) ( ثُمَّ لْیَقضُوا 🔚 لِیَقضُوا) (وَ لْیُوفُوا🔚 لِیُوفُوا) (وَ لْیَطَّوَّفُوا🔚لِیَطَّوَّفُوا) هرچند که عملاً به لحاظ ساختار لفظ و معنا ابتداء به این کلمات صحیح نیست. 4✅ در عبارت [ اَصحَابُ الئَیکِه ] در صورت ابتداء ؛ اَلْئَیکَه خوانده می شود 5✅اگر همزه بر سر دارای بیاید ؛ وصل در کتابت نیز حذف می شود و #أ باقی می ماند .💢مانند هفت فعل زیر: أَتَّخَذتُم _ أَطّلَعَ _أَفتَرَا _أَصططَفَی _أَتَّخَذنَاهُم _أَستَکبَرتُم _ أَستَغفَرتُم_ 6✅ اگر همزه بر سر *ال * تعریف بیاید ؛ حذف نمی شود ⚜بلکه تبدیل به الف مدی می شود : حالت_در_سه_کلمه_قرآن_است.: ء'الذَّکَرَینِ(انعام دو مورد 143/144) ء'الآنَ یونس /51 / 91) ء'الله(یونس59) و (نمل 59) علت آن است که کلمات فوق در اصل أالذَّکَرَین أَالَانَ أُاللهُ بوده و در صورت حذف همزه وصل کلمه مجدداً به شکل غیر سٶالی خود برگشت و مفهون سٶالی از آن فهمیده نمی شود. 🔶باید دانست که این سه کلمه علاوه بر به نحو دیگری نیز قرائت می شود و آن : . بدین صورت که بجای تبدیل همزه وصل به الف مدی آن را بدون نبره و تیزی ویژه اش حالتی بین همزه و الف مدّی یا فتحه بدون تیزی همزه) تلفظ می کنیم. اَ_ َلذَّکرَینِ /أَ_ َلَانَ / أ_ َللهُ / 7✅ اگر *ال * تعریف بر سر همزه وصل بیاید ؛ علاوه بر حذف همزه وصل؛ لام ساکنه کسره می گیرد. تنها مورد ان در کلمه [ أَلْاِسم ُ] (در سوره حجرات آیه 11 ) آمده است و آن را چنین می خوانیم : بِئسَ لِسمُ الْفُسُوق) علت آن نیز روشن است. پس از همزه وصل *أَلِسم * لام ساکنه در کنار سین ساکنه به أَلاِسمُ* قرار می گیرد و نا چار بنا بر رفع التقاء ساکنین *لام مکسور * می شود. در صورت به *اّ لْاِِسمُ * این کلمه به دو صورت * أُلِسمُ * و *لِسمُ* خوانده می شود. وجه دوم این است که وقتی کلمه به لام متحرکه که آغاز شده است؛ ؛ نیازی به همزه وصل ندارد.. درس..
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
مطالب همراه و از کتاب حلیة القرآن سطح 2 اُستاد سید محسن موسوی بلده تقدیم می گردد. @eshragholqoran👇
🔶خاطر نشان میشود مطالب و تدریس دروس تجویدی از این کتاب حلیة القرآن سطح دو دکتر سید محسن موسوی بلده می باشد و تمامی افعال در کتاب با شناسه سوره شماره آیه مربوطه مکتوب می باشد... حتماً کتاب فوق را تهیه و مطالعه بفرمایید تا دریابید که دروس تجوید چقدر زیبا و معجزه آسا و ضروری می باشد. و چقدر برای این کتاب الله فرآن عظیم زحمت کشیده شده... سٶالات تجویدی شما هستیم . . ✅ @eshragholqoran
باعرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا امام حسین علیه السلام و اصحاب مطهرش▪️▪️▪️ پیروز و موفق در پناه حضرت حق ّ باشید . . 🏴 @eshragholqoran
🚩 تلاوت قرآن را در روضه‌‌های خانگی وارد کنیم 🔹سیدمحسن موسوی‌بلده، پیشکسوت قرآنی کشورمان: جامعه قرآنی در کنار سایر اقشار جامعه و به خاطر لطفی که خدا به آنها عطا کرده است باید تا جایی که می‌تواند روضه‌های خانگی را در خانه‌های خود ایجاد کند. خانواده‌های قرآنی و قاریان می‌توانند در کنار روضه‌خوانی، تلاوت قرآن را نیز اجرا کنند. https://iqna.ir/00GROU 🏴 @eshragholqoran
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
4_5947130731032479783.mp3
483.6K
143 انعام با لفظ: قُل ءَآلذَّکرَین که وصل تبدیل به الف مدی تلاوت شده فرمایید. .🔶⚜🔶اصل کلام 🔶کلمات دو وجهی(به دو شکل خوانده می شود ) ⚜اصل کلمات فوق. .👇👇 💢 💢 💢 أَ _ َ لذَّ کَرَینِ همزه وصل /وجه دوم ) و دو عبارت دیگر فقط در قرآن 💢أَ _ َلَانَ 51 و 91) 💢 أَ _َللهُ 58/) (نمل 59) صدیق منشاوی با تبدیل به الف مدی تلاوت کرده اند. 🔶⚜🔶
4_5947130731032479784.mp3
617.7K
144 انعام با لفظ: قُل ءَآلذَّکرَینِ که همزه وصل به الف مدی تلاوت شده 💠قاری اُستادصدیق منشاوی🔶⚜🔶
4_5947130731032478922.mp3
475K
قبلاً عرض شد ما فعل با همزه نداریم. عرض شد که فعل هستند با همزه در شروع استفهام ؛ که یک همزه قطع مفتوح است و اگر بخواهید 💢أَتَّخَذتُم را ابتدا کنید و طبق قاتون حرکت عمل کنیذ کلمه از حالت سٶالی خود خارج و معنی آیه نا مفهوم خواهدشد دیگر نیز : 💢أَطَّلَعَ مریم 78) 💢أَفتَرَا سبأ 8 ) 💢أَصطَفَی صافَات 153) 💢آتَّخَذنَاهُم ص 63) 💢 أَستَکبَرتَ ص 75) 💢آَستَغفَرتَ منافقُون 6 ) هستند و قطع و استفهام(سٶالی) هستند. استفاده از مصحف شریف: به آیه 80 سوره بقره : فرمایید 🔶 @eshragholqoran🔶⚜🔶