eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
500 ویدیو
179 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 سلاحی اختصاصی در دست جبهه حق 👈 خط‌حزب‌الله ۴۷۱ را بخوانید. 🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور 📢 نسخه PDF هفته‌نامه از اینجا دریافت کنید. 💻 @Khatt_khamenei
با موضوع: فهم مختصات نظریه دولت در اندیشه و عمل سیاسی امام خامنه ای (حفظه الله) 👤 باحضور حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی 🗓 زمان: سه شنبه ۶ آذرماه ⏰ ساعت: ۱۰ الی ۱۲ 🏫مکان: شهرک قدس، کوچه ۳۱، پلاک ۳ 📌 نشست به صورت حضوری برگزار خواهد شد. مدرسه اندیشه ورز رحا 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔆آیین اختتامیه چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان 🗓زمان : سه شنبه ۶ آذرماه ساعت ۹ تا ۱۲ 🏢 مکان: جامعه الزهرا علیهاالسلام تالار بیداری اسلامی ✨برای شرکت کنندگان در همایش، گواهی حضور صادر می شود. 🌐 سایت همایش http://ketabebanovan.ir 🌐همایش‌ ملی کتاب‌سال‌بانوان https://eitaa.com/ketabbanvan02
برای لحظاتی رفتم پشت صحنه تا از خانم صالحی هم چند خطی بنویسم . دیدم آنجا همه دارند گریه می کنند. اولش فکر کردم شاید این خانم روسری سبز فشارش بالا و پایین شده یا قندش افتاده که حالش بد است ... نمی‌دانستم دارد گریه می‌کند. او نقاش پرتره شهید نصر الله بود که ظاهرا برایش خبری آورده بودند. از جمله فعالیتهای بانوان جامعه که گزارشش را در آن دیدار خصوصی خدمت حضرت آقا بردند فعالیتهای هنری بانوان و از جمله همین نقاشی بود. نقاشش وقتی فهمیده بود با اینکه خودش آنجا نبوده اما نقاشی اش به دیدار رسیده و مورد توجه آقا قرار گرفته اشکهایش جاری شده بود. به قول عزیزی "کار خوبه خدا بسازه.." و خدا برایش ساخته بود. 🖊سرکار خانم غلامرضاپور https://eitaa.com/ketabbanvan02
🔘عوامل موثر در بی انگیزگی طلاب 2️⃣ احساس عدم تناسب محتوائی دروس حوزه با نیازهای جامعه: ♻️امروزه دروس حوزه مقدمه کسب اجتهاد است یعنی سیستم موجود هدفش فقط تربیت مجتهد است. ⁉️آیا لازم است همه طلاب مجتهد شوند؟ ⁉️ آیا اصلاً همه آنها توان و استعداد اجتهاد دارند؟ ⁉️آیا ما به مبلغ و استاد و مدیر و مربی و نماینده مجلس و مؤلف و امام جمعه و...نیاز نداریم؟ ⁉️ آیا اصلا همان کسی که می خواهد مجتهد شود نباید سواد تبلیغی و سیاسی و اجتماعی و... هم داشته باشد؟ 💢در کجای برنامه های درسی حوزه اینها گنجانده شده؟ آن زمان که طلبه ها سالها با خیال راحت به درس و بحث و تدریس همان دروس می پرداختند این همه نیازهای مهم و فراوان دستشان را به سوی او دراز نکرده بودند، با این وضعیت طلبه ما وقتی ملبّس می شود تازه می فهمد که چیزی برای عرضه به جامعه ندارد. 💢چگونه توقع داریم که طلبه بنشیند و باز هم همان دروس را با جان و دل بخواند؟ ادامه دارد..... ✍️سید مرتضی خلیلی @HOWZAVIAN_kerman
▪️سوریه محور اصلی تغذیه مقاومت از لحاظ پشتیبانی و لجستیک است و مدت‌هاست که صهیونیست‌ها در فکر از بین بردن این محور هستند. 🔻خط پشتیبانی مقاومت هدف اصلی رژیم جعلی صهیونیستی است؛ به همین دلیل به موازات آتش بس دیروز شاهد حملات گسترده در مرز لبنان و سوریه و تحرکات شدید تروریست‌ها در سوریه بودیم. 🔻تمامِ تحرکات و آتش‌بس ها فقط در راستایِ تجدید قوا و آغاز یک حرکت و جنگِ بزرگ است. ✍🏻 الناز رحمت نژاد @howzavian_alborz
. همایشی متفاوت ✍️کاظمی صبح که راهی تالار بیداری می‌شدم انتظار همان دکور و ورودی همیشگی و عادی را داشتم؛ اما با صحنه جالبی مواجه شدم. حضور یک خانم محجبه که روبروی بوم نقاشی شهید مقاومت سید حسن نصرالله(ره) داشت هنرنمایی می‌کرد. نمایشگاه آثار ارسالی همایش هم بود. میز زیبایی که با تصویر بانوی شهید مقاومت شهید معصومه کرباسی تزئین شده بود و این نکته را تداعی می‌کرد که این همایش می‌خواهد بگوید زنان در جبهه مقاومت بی‌اثر نبوده‌اند. بعد از پذیرایی، پوشه‌ای را با احترام از خانمی هدیه گرفتم و نگاهی به آن انداختم. پوشه آبی رنگی که با خودکار و کاغذ و صلوات خاصه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و بروشوری از معرفی همایش و برگزیدگان پر شده بود. تا اینجای کار خوب بود، ذوق داشتم بدانم این دوره همایش که یک بانو یعنی خانم دکتر صالحی، مدیریت اجرایی آن را به عهده گرفته، چطور پیش رفته؟ وقتی داخل سالن بیداری شدم، فیلمبرداران را آماده پشت دوربین دیدم، چند خانم هم خبرنگار بودند. تریبون مجری، سرجای همیشگی‌اش نبود! اتفاقا همیشه این سوال برایم پیش می‌آمد که چرا در سالن بیداری تریبون باید سمت آقایان باشد اما این بار جایش تغییر کرده و آمده بود سمت خانم‌ها. چون قرار بود مجری خانم باشد. دبیر همایش خانم بود. مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هم خانم بود، پس جایگاه هم باید نزدیک خانم‌ها تنظیم می‌شد و نگاه ظریف‌بین یک خانم این را متوجه می‌شد که شده بود! تازه خانم مجری به راحتی در پشت جایگاه، می‌توانست استراحت کند. آیات قرآن توسط قاری به زیبایی تلاوت شد. کلیپ سرود ملی با سلام بر امامان معصوم علیهم السلام و صدای زیبای رهبرم پخش شد. بخاطر سلام بر امام زمان عَجَّلَ‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و نام خاص ایشان همه به احترام ایستادند و سرود را زمزمه کردند. چه انتخاب به جایی بود؛ هم سلام به اهل بیت علیهم‌السلام و هم ایستادن برای عزت‌مندی ایران عزیز! مجری آمد و برنامه رسما شروع شد. گزارش خانم دکتر شاکری دبیر همایش و آمارهای امید آفرین‌. سیصد درصد رشد علمی بین بانوان مولف، کم چیزی نبود. آن هم خانم‌هایی که هم مادرند و هم همسر و هم دختر خانواده. البته محور ویژه زن و خانواده هم بود که آقایان اجازه شرکت داشتند ولی حضور چشمگیر خانم‌ها در دلم قند آب کرد. خانم دکتر زاهدی آمد و مقتدرانه صحبت کرد و بعد هم مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خانم دکتر برقعی. برنامه‌ها به ترتیب پیش‌ می‌رفت. فقط گاهی تصویر پشت سر خاموش بود آن هم حتما نقص فنی بوده همان علتی که رسانه‌ای‌ها به کار می‌برند. محتوای سخنرانی‌ها خوب بود و یک کلاس درس حساب می‌شد. انگیزه پیدا کردم تا بنویسم وقتی گفتند که نوشتن یک صفحه که از ما باقی بماند جلوی عذاب را در قیامت می‌گیرد. از الگوی سوم زن تراز گفتند تا بین المللی شدن همایش. از بانوان تمدن ساز گفتند تا بانوان گمنامی که نمی‌خواهند اسمشان روی کتاب‌ها بیاید. آیت الله اعرافی مدیریت حوزه برادران، سخنران ویژه بود و بعد از صحبت ایشان اهدای جوایز. بیانیه داوران هم جالب بود هم تشکر بود و هم ایراد. خانم جوانی جایزه به دست کنارم آمد، به او تبریک گفتم. با لبخند گفت به نمایندگی از برگزیده‌ی اصلی جایزه گرفته! از او خواستم لوح تقدیر را نشانم دهد تا عکسی از آن بگیرم. خیلی جالب بود. من لوح تقدیر زیاد دیده‌ام؛ حتی متن لوح تقدیر هم متفاوت بود و سرشار از کلمات امید بخش و زنانه. خداقوت به عوامل اجرایی و علمی چهارمین همایش ملی کتاب‌ سال‌ بانوان که به گفته خانم دکتر زاهدی دبیر علمی آن، بیش از نود درصد از بانوان، عهده‌دار مسئولیت این دوره بوده‌اند. @AFKAREHOWZAVI
همدلی و تلاش ؛ گام به گام تا آینده‌ای روشن برای کشور ▪️بهبود سرزمین ما از بذرهای کوچکی آغاز می‌شود که هرکدام از ما می‌توانیم بکاریم. بذرهایی از اخلاق و انصاف که در دل هر برخورد و معامله، با رعایت عدالت و رفتار درست کاشته می‌شوند و از اعتماد و سلامت اجتماعی جوانه می‌زنند. احترام به حق دیگران همان درختان تنومندی است که سایه‌اش جامعه را سرسبز و باصفا می‌سازد، و آگاهی‌بخشی، مثل آب، جاری می‌شود و به ما قدرتی می‌دهد که بر چالش‌های زندگی پیروز شویم. ▪️سرمایه‌گذاری در دانش و علم، همچون آبیاری مزارع، نسل‌های آینده را به سوی توانمندی و خلاقیت می‌کشاند. فراهم کردن فرصت‌ها برای نخبگان، همچون فراهم کردن بستر برای روییدن جوانه‌های تازه است و ما را به سمت آینده‌ای روشن‌تر هدایت می‌کند. فرهنگ کتاب‌خوانی، همچون نسیمی خنک، چشم‌انداز جدیدی را در افق زندگی به نمایش می‌گذارد، تا همگان با چشمی بازتر و اندیشه‌ای عمیق‌تر به مشکلات بنگرند. ▪️شفافیت در هر بخش، نوری است که مانع از رشد فساد و انحراف می‌شود، و قوانین ضدفساد همچون سپری است که سلامت جامعه را حفظ می‌کند و راه را برای رشد و پویایی باز می‌کند. خرید کالای داخلی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک نیز، چون بارانی است که بذرهای اشتغال و رونق اقتصادی را به بار می‌نشاند. ▪️پیوند و همدلی، مثل نخ‌هایی نامرئی، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند و از اتحاد و مشارکت مردم، یک جامعه متعهد و پایدار می‌سازد. روحیه داوطلبانه و کارهای مردمی، همچون دست‌هایی که زنجیروار به هم پیوند خورده‌اند، توان ساختن آینده‌ای بهتر را فراهم می‌کنند. ▪️رعایت محیط‌زیست مانند حفاظت از گوهری است که به ما زندگی می‌بخشد. با استفاده بهینه از منابع و ترویج انرژی‌های پاک، می‌توانیم میراثی سبز برای نسل‌های آینده بگذاریم و زمینی پربار و پایدار را به آن‌ها تقدیم کنیم. ▪️تلاش برای عدالت اجتماعی و احترام به حقوق شهروندی، گام‌هایی است که شکاف‌های بین مردم را پر می‌کند و جامعه‌ای بر پایه برابری می‌سازد. سلامت و رفاه عمومی نیز همچون شمعی است که از نور آن، تمام اعضای جامعه بهره‌مند می‌شوند. دسترسی به خدمات بهداشتی و ترویج سبک زندگی سالم، هم جسم و هم جان مردم را به سرزندگی نزدیک‌تر می‌کند. ✅ هر حرکت به سوی آینده بهتر، همچون نهرهایی کوچک است که به رودی بزرگ و نیرومند می‌پیوندند. اگر همه ما با مسئولیت و همت، دست به دست هم دهیم و بپذیریم که هرکس سهمی در ساختن این سرزمین دارد، تغییر و پیشرفتی عظیم در انتظارمان خواهد بود. ✍️ موسی آقایاری @howzavian_zanjan
🏴🏴🏴 ◼️اداره پژوهش مرکز مجازی و غیرحضوری با همکاری انجمن های علمی معاونت پژوهش برگزار می‌کند. 💠موضوع: کارگاه روایت نویسی با محوریت زنان مقاومت و روایت زنانه از جنگ 💠با ارائه:سرکار خانم میری‌طایفه‌فرد ❇️این کارگاه با رویکرد پژوهشی است و دارای ارائه کار هفتگی به استاد است‌. ✅کسانی‌که با تشخیص استاد مربوطه توانمندی لازم را در کارگاه فوق کسب کرده باشند وارد دوره بعدی (یادداشت علمی) می شوند. 🌐لینک ثبت نام مجازی http://forms.jz.ac.ir/f_529/ 🗓مهلت ثبت‌نام: شنبه دهم آذر ماه تا ساعت ۱۳ 🗓مهلت ثبت‌نام: شنبه دهم آذر ماه تا ساعت ۱۳ 📆زمان: شنبه‌های آذر ماه به مدت دو هفته الی سه هفته ⏰ساعت: 18 الی 19 اللهم‌صل‌علی‌محمدوآل‌محمدوعجل‌فرجهم کانال پژوهشیار طلاب مجازی و غیر حضوری 🆔@pzh_mgh @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنجشنبه‌های‌حسینی اونجایی که تو حرمت نشستم، خادم اومد گفت: بین راهی، اینجا نشین راست می‌گفت... هنوز بهت نرسیدم، هنوز بین راهم، هنوز پشت درم.... @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» در قاب شبکه مستند 🔹مجموعه مستند «یکی از ما» به تهیه کنندگی زهره نجف‌زاده و کارگردانی میثم غلامی هر شب از شبکه مستند روی آنتن رفت. 🔹سایر قسمت های این مجموعه توسط آقایان رضا اکبری و میلاد امینی موحد کارگردانی شده است. 🔹مجموعه مستند «یکی از ما» روایت روحانیونی است که برای تبلیغ به مناطق مختلف ایران سفر کرده‌اند. یکی از ما فراز و فرود زندگی امامان محله‌ای را که با همت مردم محلی، توانسته‌اند گام‌های بزرگی در جهت رفع مشکلات و محرومیت‌های مناطق خود بردارند به تصویر می‌کشد. 🔹مجموعه مستند «یکی از ما» کاری از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت است و در ۲۰ قسمت همه روزه حدودا ساعت ۱۶:۵۵ از شبکه مستند به روی آنتن می رود. 🔹@meysamgholami72
نویسندگان حوزوی
🔹مجموعه مستند «یکی از ما» در قاب شبکه مستند 🔹مجموعه مستند «یکی از ما» به تهیه کنندگی زهره نجف‌زاده
. 🔹هر چند در این زمینه سال‌ها از روایت اول خودمان دست کشیده‌ایم... 🖌اما جای شکرش باقی است که نشانه‌های بیداری رسانه‌ها را در روایت زندگی طلاب شاهدیم. 🧩امیداوریم تا پایان ماجرا با سوژه‌های جذاب‌تر و جامعه‌سازتر روایتگری کنیم. @howzavian
نقش نخبگان در مواجهه با زیست معاصر 💢ما امروز در دنیایی قرار دادیم که فضای متفاوتی در مفاهیم نقش ها و مصداق ها و عملکردها ایجاد شده است، زیست دنیای معاصر مدل و پسامدل اقتضائات لوازم و بایسته‌هایی دارد که حتی خصوصی‌ترین عرصه زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما باید برای این زندگی و این زیست، نقشه و برنامه آگاهانه و مشخصی با آموزه‌های معرفتی دین مبین اسلام داشته باشیم. 💢امروز دشمن در یک طراحی متفاوت و یک نقشه متفاوت سالهاست جنگ را آغاز کرده که این جنگ قوه شناخت عموم مردم را مورد مواجهه قرار می‌دهد. در حقیقت هدف دشمن در جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی این است که قوه ادراکی عموم مردم علی الخصوص نخبگان آن جامعه را مورد هدف قرار داده و تردیدهایی در این قوه را ایجاد و نیازهایی را ایجاد کند و بلافاصله متناسب با نیازهایی که در ذهن افراد ایجاد کرده، نقشه و مدل زندگی و مدل زیست زندگی را در اختیار او قرار بدهد که ماحصل این تغییر علی القاعده تغییر در هنجارها، ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و تغییر در رفتارهاست. 💢در این جنگ، مهم مدیریت ادراک است و باید روی واژگان خاص مدل زیستی و شناختی کار کنیم. متأسفانه در جنگ شناختی برخلاف جنگ فیزیکی، مشخص نیست چه کسانی درگیر آن شده‌اند و چه کسانی احیاناً ادراکشان را به دست دشمن سپرده‌اند مگر آنچه که در رفتار، گفتار و عملکردشان نشان می دهند؛ پس آنچه که برای حوزه‌های علمیه و نخبگان مهم است، مطالعات عمیق‌تری است که باید در این عرصه داشته و براساس مطالعات عمیق‌تر، شاخص‌های رفتاری و گونه‌های رفتاری را بشناسند و در کنار یکدیگر نهضت متفاوتی را ایجاد کنند. 💢این جنگ یک جنگ تکامل یافته‌تر، پیشرفته‌تر، عمیق‌تر و وسیع‌تری است که در حوزه روان انسان‌ها و ادراک انسان‌ها تمرکز پیدا می‌کند و یک زیرساخت رسانه‌ای نوینی دارد. رفت و برگشت ها، کنش ها، کنشگری ها و واکنش ها در فضای رسانه ای نوین از ابزاری است که دشمن از آن‌ها بهره میگیرد، نخبگان نیز بی تردید برای راهبری علمی و معرفتی جامعه در این فضای رسانه‌ای نیازمند شناسایی و شناخت مؤلفه‌های جنگ در این قالب‌های پیچیده و متنوع و جذاب هستند. ✍🏻|معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران 🗒@HamQalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار سختی است که آدمی بتواند در کنار مشغله‌هایش همیشه نهار را در خانه و کنار خانواده میل کند. اما اینکه طوری مدیریت کند در همه حال توجهش به خانواده و کانون آن یعنی زن خانه کم نشود، شدنی است. امیدوارم این کار سخت از دست همه مردان جامعه برآید که همین سبب پخش اکسیر محبت در خانواده و به تبع آن در جامعه خواهد بود. پ.ن: قدردان همسرانمان باشیم. ✍️ محمدرضا بابایی @howzavian
. جنبش‌های زنان ✍زهرا سبحانی جنبش‌های زنان به اندازه‌ی عمر تاریخ، ثابت کرده‌اند که توانایی انجام هر کاری را دارند تا جایی که در برهه‌ای از زمان، مدعی برتر بودن شد. اینکه چقدر در اثبات این ادعا موفق بوده و یا نتیجه‌ی عکس داشته، محل بحث ما نیست. آنچه در این مقال حائز اهمیت است نقش زنان در اثرپذیری و اثرگذاری بر جامعه‌ است. جامعه‌ای که زن، برای تأمین بدیهی‌ترین نیاز‌هایش مجبور است از زنانگی خود استفاده کند؛ طبیعتا باید به دنبال حل معضلات و آسیب‌های روانی خود باشد. در مقابل، جامعه‌‌ای که دغدغه‌ی بانوان‌ش، رساندن انسان، فارغ از جنسیت به قله‌ی سعادت باشد و با شناخت ظرفیت خود و نیاز جامعه در این مسیر گام بر‌می‌دارد، مسلما پویایی و سلامت روانی آن جامعه رقم خواهد خورد. بدیهی‌است که این حرکت جز از زنان فرهیخته‌، صاحب اندیشه و تفکر برنمی‌آید. «همایش ملی کتاب سال بانوان» عنوان حرکتی‌ست که به مدت ۱۸ ماه، فعالیت شبانه‌‌روز، کوشید تا با بررسی کتاب‌ها و‌ آثار علمی در زمینه‌های مختلف، به قلم بانوان، تصویر دیگری از زن را به جهان نمایش دهد. تصویری که در برابر الگوی زنِ خلاصه شده در تن و نه اندیشه‌ی آن، صادقانه بایستد و از «الگوی سوم زن» بگوید. الگویی که بر گرفته از نظر امامین جامعه و نشأت گرفته از دین و فرهنگ ماست. در این الگو، زن هم مادر است هم خانه‌دار است و هم عالمه، با این وجود از نقش و تاثیرگذرای‌ش در اجتماع غافل نیست. این زن با تمام سختی‌ها و مشکلات فردی و اجتماعی که دارد، با علَم اندیشه و علم به دنبال هموار کردن مسیر سعادت بشر است. اگرچه در این مسیر هنوز سختی‌های مگوی زیادی مخصوصا در بُعد خانواده وجود دارد، با این حال نمی‌توان نسبت به اثرات مثبت این مبارزه‌، بی‌توجه بود. در چهارمین دوره‌ی این اتفاق مبارک، آنچه بیشتر به چشم می‌آمد، دست اندر‌کاران این همایش بودند که این بار اغلب خانم بودند‌. به طوری که ظرافت‌‌های زنانه در اجرای تک تک برنامه‌ها، دیده می‌شد‌. این یعنی اینکه در الگوی سوم، زن با خودش سر جنگ ندارد بلکه با حفظ تمام مؤلفه‌های زنانه‌ای که خداوند به او امانت داده‌، از راه درست و با حفظ هنجارها، عالمانه پا در این مبارزه‌ گذاشته است. به عنوان کسی که دورادور در جریان برگزاری این همایش بودم باید تبریک و احسنت گفت برای این قدم‌های بزرگ که به بهترین نحو توانمندی زنان را با حجب و حیا، ظرافت‌مندانه به نمایش گذاشتند و دعا می‌کنیم این مسیر با این هدف والا مستمر و درخشان باشد. همچنین به وسعت قلم، برای عوامل و دست‌اندرکاران این همایش ملی از نوع ارج نهادن به بانوان فرهیخته‌ی مولف؛ مخصوصا خانم دکتر صالحی بزرگوار دبیر اجرایی همایش که با وجود مشکلات فراوان، مخلصانه تلاش کردند، آرزوی سلامتی و سربلندی دارم. @AFKAREHOWZAVI
کاش می‌شد؛ شما هم با آتش بس برمی‌گشتید آقاسیّد ... ✍محمود علیپور https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
همیشه در میدان ✍آشوری چند روز بعد غوغای ۱۳ آبان ۵۸ و تسخیر لانه شیطان، درست همان زمان که آمریکا شروع به تحریم و چنگ و دندان نشان دادن کرد؛ امام روح‌الله در دل این تهدیدها دستور ایجاد فرصتی ناب کردند. امام(ره) تفکری را بنیان‌گذاری کردند که پشتوانه آن میلیون‌ها انسان بدون مرز است. همان که منش و آرمانش به وسعت جغرافیای انسانیت و آزادگی است. او همیشه در صحنه است؛ یک روز وسط معرکه جنگ و یک روز در تکاپوی سازندگی، یک روز برای خدمت تا کمر در گِل فرو می رود و یک روز در ویرانه‌ها به دنبال روزنه‌های نجات می‌گردد. یک روز در مرکز میدان حوادث است و یک روز در دل بیماری‌ها فتح‌الفتوح می‌کند. او کسی است که مرز و چهارچوبی را برای خدمت نمی‌شناسد و در تمام جستارها بن‌بست شکن می‌شود. راه و مسیر برای او همواره مشخص است؛ بصیرت، اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه؛ او آگاه و بصیر است، حواسش در بزنگاها جمع است و در مه غلیظ فتنه‌ها چون مه‌شکن عمل می‌کند. او خالص و مخلص‌ است و ارزشمندترین دارایی‌اش که جانش است را با تأسی از فرهنگی که در آن رشد و نمو کرده عطا می‌کند. او تعلل نکرده و یا شتابزه عمل نمی‌کند و در موقعی مناسب بر سر دشمن آوار می شود. منطق فکری او بر خدا باوری و خود باوری استوار است و همین باعث حرکت و توفیقش می‌شود. او یک بسیجی است، همان پدیده‌ استثنایی، که فقط در نوع خودش تبلور پیدا می‌کند؛ پدیده اصیل که به فضل خدا از بین‌رفتنی هم نیست. @howzavian_tehran
🔵ضرر و زیان حقیقی 🔻کنکاشی پیرامون آیه ۱۰۵ سوره مبارکه مائده. ((يَـٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ عَلَيۡكُمۡ أَنفُسَكُمۡۖ لَا يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا ٱهۡتَدَيۡتُمۡۚ إِلَى ٱللَّهِ مَرۡجِعُكُمۡ جَمِيعࣰا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمۡ تَعۡمَلُونَ)) 🔻امام علی ع در خطبه ۶۲ نهج البلاغه می‌فرمایند: ((توانایی اصلاح شما دارم ولی نه با تباه کردن و آلوده کردن خودم...)) 🔻این سخن، قاعده‌ای عقلی است که هم در آیه و هم در کلام امام ع بدان اشاره شده که ابتدا باید به دنبال کمال و دین‌داری خود بود و در مرحله بعد به فکر دیگران. 🔻تصریح آیه شریفه این است که ضلالت غیر، هیچ خللی به هدایت شما وارد نمی‌کند و اگر مسیر هدایت را پیش گرفتید از اختلالات غیر مومنان به دور خواهید بود. 🔻تصریح دیگر آیه این است که اگر مسیر هدایت را پیش نگرفتید، همانگونه که گمراهی شما بر دیگران اثرگذار است، گمراهی دیگران نیز بر شما موثر خواهد بود. 🔻این امر قرآنی که ((خود را بپایید و به فکر خویش باشید)) به حقیقت درخور توجه دیگری نیز اشاره دارد که کسی که از هدایت برخوردار نیست، مانند کسی است که می‌خواهد از اموال خود به دیگران ببخشد، درحالی‌که هیچ اموالی ندارد! یعنی از هدایتی برخوردار نیست که بخواهد دیگران را به وسیله آن هدایت کند. 🔻تکبر و نخبت این فرد هادی‌نما به‌قدری است که نه‌تنها کاستی علمی و دینی خود را نمی‌بیند؛ که می‌خواهد مصداق مثل کوری عساکش کور دیگر شد باشد. 🔻اگر می‌خواهیم به سمت جامعه مهدی رهنمون باشیم، باید ابتدا خود را در جرگه‌ی هدایت‌شدگان قرار دهیم و این مهم میسور نیست مگر با درک جهل خود. تا به درک از جهل خود دست نیابیم، مانند مریضی که از مرض خود آگاه نیست به دنبال رفع عیوب خود نخواهیم بود. 🔻مشغله‌ی اصلی ما باید اولا و دوما و سوما خودمان باشد؛ نه اینکه با ضلالت خود به دنبال توهم هدایت غیر باشیم. 🔻واضح است که شخصی که هدایت شده، چه بخواهد و چه نخواهد، بر جامعه اثر تکوینی مثبت خواهد گذاشت. ✍محمد موسوی @howzavian_hamedan
⚫️ بلک فرایدی؛ کلان‌پروژهٔ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی 🖊سجاد انجم‌شعاع ▪️در جهانی که ایدئولوژی «سرمایه‌داری» به‌عنوان نیروی مسلط بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی، «مصرف‌گرایی» را به‌عنوان اصولی ثابت و بنیادین در کانون گفتمان خود قرار داده است، «بلک فرایدی» به‌عنوان نمادی برجسته و تأثیرگذار از این طرز تفکر ظهور می‌کند. این روز که در ظاهر تنها یک رویداد اقتصادی به‌شمار می‌رود، در حقیقت محملی است برای: ۱. تحمیلِ سبک زندگی غربی ۲. تقویت هژمونی نظام سرمایه‌داری ۳. تضعیف ارزش‌های فرهنگی، معنوی و اجتماعی جوامع دیگر. بلک فرایدی فراتر از یک فستیوال خرید و تخفیف، در ماهیت خود ابزاری پیچیده و ماهرانه است که به‌طور مستقیم به پروژه‌ای فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است. این رویداد، به‌نوعی در راستای تغییر ذائقه‌ها و گرایش‌های فردی و جمعی در جوامع غیرغربی عمل می‌کند و با ترویج مصرف‌گرایی بی‌حد و مرز، به‌دنبال تحمیل فرهنگ و ارزش‌های مبتنی بر سرمایه‌داری به دیگر نقاط جهان است. به این ترتیب، بلک فرایدی بیش از آنکه یک اتفاق اقتصادی باشد، به‌عنوان بخشی از پروژه‌ای فرهنگی-اقتصادی عمل می‌کند که هدف آن استحاله و تبدیل جوامع به مصرف‌کنندگان بی‌چون و چرا و در نهایت حذف تمایزات فرهنگی و تاریخی آن‌ها از هویت‌های اصیل خود است. ▪️مصرف‌گرایی افسارگسیخته و انحراف از میانه‌روی اسلامی: یکی از ویژگی‌های بارز «بلک فرایدی»، ترویج مصرف‌گرایی بی‌حساب و کتاب و رقابت بی‌امان بر سر کالاهای غیرضروری و تجملی است. این پدیده که در درون خود نوعی اشتیاق به مصرف را به وجود می‌آورد، به‌طور شگفت‌انگیزی با آموزه‌های اسلامی(مصداقی پرواضح: وَكُلُوا وَاشْرَبُوا وَلَا تُسْرِفُوا إِنَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ) در تضاد است؛ در این فضا، بلک فرایدی با تمرکز بر نیازهای کاذب و القای تصورات غلط درباره ضرورت «کالاهای لوکس»، از انسان مسلمان جامعه‌ای می‌سازد که به‌جای توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و ضروریات واقعی زندگی، خود را در دام تبلیغات اغواگرانه برندهای «چندملیتی» و کالاهای فاقد ارزش اساسی می‌اندازد. این روز، نه‌تنها نمادی از اسراف و تبذیر است، بلکه به‌طور ضمنی پیام‌آور رفتاری است که در آموزه‌های اسلامی، مصداقی از عمل به دست طاغوت قلمداد می‌شود. ▪️تحمیل فرهنگ مصرف‌گرای غربی: بلک فرایدی، فراتر از یک رویداد اقتصادی، ابزاری است برای نفوذ فرهنگی و استحاله ارزش‌های اسلامی. «سبک زندگی غربی»، با محوریت «مصرف و لذت‌گرایی»، از طریق چنین رویدادهایی تلاش می‌کند تا هویت فرهنگی دیگر جوامع را مستحیل کند. این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان «تهاجم فرهنگی» یاد می‌کنند؛ پروژه‌ای که هدف اصلی آن تغییر باورها و رفتارهای جامعه‌ی اسلامی است. ▪️تشدید بی‌عدالتی اقتصادی: بلک فرایدی، بیش از هر چیز، به تقویت ساختارهای «سرمایه‌داری کلان» و «تعمیق شکاف‌های طبقاتی» می‌انجامد. این روز، به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند، در دستان شرکت‌های چندملیتی به‌وسیله کمپین‌های گسترده و فریبنده، سود کلانی را به جیب می‌زند و در مقابل، قشرهای کم‌درآمد و محروم که حتی از عهده خریدهای تخفیفی و اغواگر این روز برنمی‌آیند، به‌طور فزاینده‌ای به حاشیه رانده می‌شوند. این روند، نوعی بازتولید نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی است که در آن، تنها معدودی از قدرتمندان اقتصادی از این چرخه سودآور بهره‌برداری می‌کنند، در حالی که اکثریت مردم در دایره فقر و محرومیت به دام می‌افتند. ▪️فروپاشی ارزش‌های اخلاقی و انسانی: رفتارهای خشونت‌آمیز و رقابت‌های بی‌رحمانه‌ای که در خلال بلک فرایدی میان مشتریان رخ می‌دهد، به‌وضوح نمایانگر عمق بحران اخلاقی در این رویداد است. از یک‌سو، کشمکش‌های فیزیکی و برخوردهای تهاجمی برای دست‌یابی به کالاهای تخفیفی، همچون انعکاسی از دیوانه‌وار شدن انسان‌ها در جستجوی کالای مصرفی، هرگونه مفهوم انسانیت و کرامت را به چالش می‌کشد. این در حالی است که رقابت ناسالم خریداران برای جلب توجه دیگران و ایجاد اغواهای تبلیغاتی، در واقع به‌نوعی سوق دادن افراد به‌سوی رفتارهای فردگرایانه و خودخواهانه است که حقوق و احترام به دیگران را به‌کلی نادیده می‌گیرد. این پدیده، در پس‌زمینه خود، بازتاب‌دهنده یک تحریف جدی در اصول اخلاقی است که در آموزه‌های اسلامی، همچون رعایت «انصاف»، «احترام به حقوق دیگران» و «روح تعاون اجتماعی» تأکید شده است. @HOWZAVIAN_kerman
📌فتنه جدید جبهه کفر در شرایط حساس تاریخی قرار داریم غرب متوحش با تمام امکاناتش به میدان آمده است. جریان نفاق و کفر دست به دست هم دادند تا اسلام جعلی و داعشی را بر مردم منطقه تحمیل کنند. اگر بی تفاوت و تماشاچی باشیم اسلام ناب ضربه می خورد. امنیت ایران به خطر می افتد. جریان ظهور به عقب می افتد. در چنین شرایطی منفعل بودن مساوی با خیانت است. جهاد تبیین را جدی بگیریم عملیات وعده صادق ٣ را مطالبه كنيم با تمام وجود برای مدافعان حرم زینبی دعا کنیم. خدایا اسلام را بر جبهه کفر پیروز بگردان یارب یا رب یا رب امن یجیب المضطر و یکشف السوءعلی صالحی https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
📮می‌خواهند مسیر کمک ایران به حزب الله قطع بشود ✍️🏻 الناز رحمت نژاد 🔹️ سوریه محور اصلی تغذیه مقاومت از لحاظ پشتیبانی و لجستیک است و به همین دلیل یک قدرت نظامی به شمار می‌رود. از آنجایی که سوریه برای آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی یک مشکل واقعی و حقیقی است، مدت هاست که صهیونیست‌ها در فکر از بین بردن این محور هستند. این کشور گذرگاه مقاومت و پل ارتباطی بین ایران و مقاومت به خصوص حزب الله است. سید حسن نصرالله در این‌باره گفته است: «سوریه سند و حامی اصلی مقاومت در سطح نظامی ویژه است. سوریه در جنگ ۳۳ روزه به حزب الله اسلحه داد تا بتواند در این جنگ پایدار بماند و مهم‌ترین اسلحه‌هایی که مقاومت در جنگ از آنها استفاده کرد از سوریه گرفته بود.» 🔹️ با وجود اهمیت ژئوپلیتیکی که به آن اشاره شد از دیدگاه برخی تحلیل‌گران مسائل غرب آسیا، سوریه لقب «پاشنه آشیل محور مقاومت» را به خود اختصاص داده است. از دو روز گذشته به موازات آتش بس شاهد حملات گسترده در مرز لبنان و سوریه و تحرکات شدید تروریست‌ها در سوریه بوده ایم. 🔹️ این سوال پیش می‌آید که چرا بشار اسد دستور حمله به رژیم صهیونیستی را نمی‌دهد؟ چرا جبهه جولان را فعال نمی‌کند؟ سوریه ظرفیت درگیری ندارد. اولاً؛ سوریه به دلیل جنگ داخلی، تحریم و سقوط پولش در جهان عرب در دسته کشورهای فقیر قرار دارد و به «ام الفقرا» شهرت دارد. 🔹️ دوماً؛ جولان در اشغال رژیم صهیونیستی است. آمریکایی‌ها در بعضی مناطق سوریه حضور دارند. شرق فرات و شرق حلب در اختیار تروریست‌ها قرار دارد. هسته‌های کوچک داعش در بادیه‌های شرقی سوریه به چشم می‌خورند. 🔹️ سوریه و دولت بشار ظرفیت درگیری ندارد اما بشار حتی با وجود تهدید به ترور همیشه مرزهایش را به روی ایران باز گذاشته است تا به محور مقاومت به خصوص حزب الله کمک رسانده بشود. یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی در جنگ لبنان شکست خورد و نتوانست جایی را تصرف کند، تغذیه حزب الله از لحاظ تجهیزات و مستشار نظامی توسط ایران بود. 🔹️ تروریست‌های ترکیه با هدف درگیر کردن ظرفیت‌های محور مقاومت و فرسایش آن از شرق ادلب به غرب حلب حمله کردند. حمله مورد اشاره در صورتی رخ داد که تروریست‌های ادلب سال ۲۰۲۰ توافق نامه‌ای را پذیرفتند. اردوغان در این توافق نامه متعهد شد تروریست‌های ادلب تجاوز نکنند و الان شاهد زیر پا گذاشتن تعهدشان هستیم. این حمله یک طرح غربی_صهیونی است تا به بشار بگویند مسیر کمک به حزب الله را ببندد. از کمک‌هایش دست بردارد. در آتش بس ۶۰ روزه حزب الله نیاز به تجهیزات و بازسازی دارد و این بازسازی از مسیر سوریه انجام خواهد شد. این حملات به هشدار بشار است که اگر نپذیرفت رژیم صهیونیستی گام‌های بعدی را بردارد. مثلاً بشار اسد را ترور بکند یا شاید هم از جنوب سوریه به مناطق دیگری بیاید. عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران هم گفته است: «صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در لبنان شکست خوردند و اکنون می‌خواهند شانس خود را در سوریه امتحان کنند.» 🔹️ هدف قطعی و نهایی رژیم صهیونیستی سرنگونی نظام سوریه و ارتش آن است تا مسیر کمک ایران به حزب الله بسته شود و مرز رژیم صهیونیستی امن باشد. اگر این مسیر بسته بشود کار برای حزب الله سخت خواهد بود. مثل غزه محاصره خواهد شد. 🔹️ اردوغان خود را ادامه دهنده امپراتوری عثمانی می‌داند و نسبت به شمال سوریه ادعای ارضی دارد. معتقد است باید حلب جزئی از ترکیه باشد. یکی از دلایل حمایش از تروریست‌ها همین امر است. از این حمایت اردوغان هم رژیم صهیونیستی سود می‌کند هم آمریکا! چون ایران و سوریه را درگیر کرده اند. 🔹️ تدارک و پشتیبانی تروریست‌ها امکان جنگ گسترده و دراز مدت را به آن‌ها نمی‌دهد و به نظر می‌رسد این حملات، حملات ایضایی و مشغول سازی محور مقاومت باشد تا از رژیم صهیونیستی چشم برداشته و روی تروریست‌ها متمرکز بشوند. از طرفی آسمان دست سوریه و متحدانش ایران و روسیه است و نیروهای هوایی می‌توانند تروریست‌ها را مورد هدف قرار بدهند. @howzavian_alborz
عمامه های خونین ✍️ علیرضا احمدی قره زاغ آیت الله شهید سید حسن مدرس یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار روحانیت شیعه در تاریخ معاصر ایران و از پیشگامان مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود که نقش کلیدی در انقلاب مشروطه و تحولات سیاسی ایران ایفا نمود. روز ۱۰ آذر در جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.که در این نوشتار به تعدادی از ویژگی ها و مبارزات این اسطوره مقاومت و شهادت می‌پردازیم. 1- روحانی متعهد و سیاستمداری شجاع و مبارز علیه استبداد قاجار و سپس رضا شاه پهلوی وتبدیل شدن او به عنوان نمادی از ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی 2- باور عمیق به اهمیت استقلال و حاکمیت ملی و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور 3- تأکید بر لزوم تقویت نهادهای قانونی و نقش علما و روشنفکران در هدایت جامعه به سوی پیشرفت 4- ایستادگی در برابر استبداد محمدعلی شاه قاجار برای اجرای صحیح قانون اساسی و نظارت مردم بر سلطنت 5- حمایت از جنبش مشروطه و تقویت آن 6- تشکیل انجمن ملی 7- یکی از پنج عضو مجتهد ناظر بر مصوباتمجلس شورای ملی 8- نمایندگی مردم تهران در مجلس سوم 9- رد اولتیماتوم روس و انگلیس مبنی بر عزل مورگان شوستر 10- تشکیل کمیته ملی دفاع با همراهی 27 نماینده مجلس و عزیمت به قم ،برای دفاع از ایران در جنگ جهانی اول 11- زندانی شدن سید حسن مدرس بعد از تشکیل کابینه سید ضیاء طباطبایی در دوره پهلوی به خاطر ترس از نفوذ و قدرت مدرس 12- ممانعت و مخالفت با قرار داد 1919 و بسیج افکار عمومی علیه این قرار داد ، برای جلوگیری از نفوذ و سلطه انگلیس 13- ممانعت از تصویب اعتبارنامه برخی از نمایندگان وابسته به استعمار و استکبار 14- مخالفت با طرح جمهوری رضا خانی و بیان ماهیت این طرح 15- استیضاح رضا خان به دلیل سوء سیاست داخلی و خارجی، قیام و اقدام بر ضد قانون اساسی و حکومت مشروطه و نیز تحویل ندادن اموال مقصران به دولت 16- مخالفت علنی و مستدل با اقدامات دیکتاتوری رضا خانی 17- نماینده مردم تهران از دوره سوم تا دوره ششم برای چهار دوره در مجلس شورای ملی 18- شهید مدرس از پیشگامان ایده جمهوری اسلامی در ایران بود.امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، که خود از روحانیون مبارز بود، در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود بارها به شخصیت‌هایی چون مدرس اشاره کرده و از آنها به عنوان الگوهایی برای مقاومت و مبارزه یاد کرده است. امام خمینی، که مانند مدرس مخالف سلطنت و استعمار بود، در دوره مبارزات علیه شاهنشاهی، از مفاهیم مشابهی برای وحدت میان مردم و روحانیون استفاده کرد که همان مفاهیم مدرس بودند. 19- شهادت با سم و خفه کردن با عمامه سر : شامگاه ۱۶ مهر ۱۳۰۷ سرتیپ درگاهی، رئیس شهربانی تهران و همراهانش به منزل مدرس هجوم آوردند و وی را ابتدا به یکی از روستاهای اطراف مشهد و سپس به شهر دورافتاده خواف تبعید کردند. شهید مدرس در خواف در قلعه‌ای نظامی زندانی شد و تحت نظر شدید مأموران امنیتی قرار گرفت و ممنوع‌الملاقات شد. دوران تبعید او بیشتر از نه سال طول کشید. سرانجام غروب ۲۶ رمضان سال ۱۳۵۷ق برابر با ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ هجری شمسی سه مأمور نزد مدرس آمدند و چای سمی را به اجبار به او خوراندند. ماموران که دیدند خبری از اثر سم نیست، عمامه سید را در هنگام نماز از سرش برداشتند، برگردنش انداختند و او را خفه کردند. وی در شهر کاشمر به خاک سپرده شد. 20- شهادت شهید مدرس تأثیر عمیقی بر جامعه ایران گذاشت و خاطره ایثار و مقاومت او را در ذهن مردم جاودانه کرد. پس از انقلاب اسلامی، با توجه به اهمیت شخصیت و فداکاری‌های مدرس، روز شهادتش به عنوان روز مجلس در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره او و تلاش‌هایش برای ایجاد حکومتی بر پایه عدالت، استقلال و حاکمیت قانون، همیشه زنده بماند. شهید مدرس به عنوان یک سمبل مقاومت در برابر ظلم و ستم، همواره مورد احترام و قدردانی قرار دارد. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد. @howzavian_westazarbaijan
. نهضت زنانه ادامه دارد... ✍🏻سیده ناهید موسوی تقریباً از همان روزی که پوستر همایش و شرایط ارسال آثار را که خواندم هجده ماه می‌گذرد. از اینکه دبیرخانه همایش صرفاً از اثر مکتوب بانوان برای شرکت در همایش استقبال می‌کند، بسیار خرسند بودم. فوری مقاله‌ علمی که در باب زن و خانواده داشتم به نشانی همایش ارسال کردم. پوستر زرد رنگ با طرح مخصوص را، دیگر همه به خوبی می‌شناختند. با خطی درشت و خوانا از «چهارمین همایش کتاب سال بانوان» خبر می‌داد. خبری از جنس نهضت زنانه توسط بانوان تاثیرگذار، برای پیشرفت علمی و عملی در زندگی. همایش ملی کتاب سال بانوان؛ یک جریان است. جریانی که توسط بانوان برای بانوانِ پژوهشگر و اهل قلم در این چهار دوره است که رقم می‌خورد. اتفاقی که اهداف والا با تاثیرات طولانی مدت را دنبال می‌کند؛ از تألیف کتاب و رساله تا مقالات علمی_پژوهشی که درکنار تولید علم در عمل نیز نمادی از الگوی سوم زن مسلمان را به بهترین شکل ترسیم می‌کند. در ایامی که منتصب به بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم؛ باید از جنس زن بگویم، یک زن که توانایی همسری، مادری و نویسندگی، تولید علم و تأثیرگذاری در سطوح مختلف جامعه را عهده دار می‌شود تا الگویی برتر از زنانگی با حفظ عفاف و حجاب کامل اسلامی را به نمایش بگذارد. و با تأسی از سیره و سبک معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) مسیر اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کامل و روشنی برای جنس «زن» را طراحی کنیم. حوالی آذرماه ۱۴۰۳ شمارش معکوس برای آیین اختتامیه کتاب سال بانوان آغاز می‌شود. تیزر، پوستر، پیامک دعوت برای شرکت کنندگان هم ارسال می‌شود اما، مسیر طولانی و حسرت برای حضور در همایش با اخبار لحظه‌ای و حاشیه نگاری دوستان کانال‌دار ایتا راه را کوتاه‌تر و خواندن اخبار موفقیت دوستان اهل قلم برایم لذت‌بخش می‌شود. ششم آذر مراسمی کاملا زنانه در سالن بیداری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منعقد می‌شود. بانوانی با حجاب کامل یعنی چادر، حاضر می‌شوند. تا جلوه‌ جذاب‌ دیگری در این رویداد ثبت شود، که با حجاب نیز می‌توان طعم تأثیرگذاری و دیده شدن را تجربه کرد. رشد ۳۰۰درصدی در سطح ثبت آثار خبری بی‌نظیر بود. گرچه از ارسال بیش از ۸۰۰ اثر به همایش، برگزیدگان ۲۸ اثر معرفی و تقدیر شدند؛ اما درحقیقت تمام شرکت کنندگان و عوامل اجرایی و... در جایگاه خود، موفقیت زنانه‌ی بزرگی را رقم زدند. نقش آفرینی زنان مسلمان در همایش ملی بی‌نظیر در ایران عزیزمان با تمام جزییات آن باعث افتخار هر زن مسلمانی است‌. گوشه گوشه سالن بیداری در قم المقدسه با هنری خاص می‌درخشید؛ بانویی در قامت یک دبیر اجرایی برگزار کننده همایش می‌شود و دیگری نیز با بوم و قلم‌مو اثری هنری خلق می‌کند و در نمایی دیگر بانویی در کسوت اجرا ظاهر می‌شود و بانویی میکروفون به دست اخبار و حوادث سالن بیداری را پوشش می‌دهد تا این‌گونه پازلِ زنانه تکمیل گردد. @AFKAREHOWZAVI
31.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷 «مدیران نوجوان» از هم آوایی تا عملیات! ✍️ اول باید آرزوها و «افق دید»هایمان را یکی می کردیم. هدف گذاری تربیت مدیران نوجوان، حرف بزرگی است که شجاعت و استقامت خاص خودش را می خواهد. مدیران و اعضای اجرای «کانون مدارس اسلامی» این دلِ دریایی را داشتند. ⭕️ مرحله دوم این بود که ظرفیت ها، چالش ها و مسأله های پیش رو برای رسیدن به این هدف را با هم به گفت و گو بنشینیم. ⭕️ و مرحله نهایی «تجربه نوردی» و «طراحی عملیات ها و برنامه ها» جهت اجرایی سازی دغدغه ها بود. ⭕️ نکات بسیار مهم، رشد خود شرکت کنندگان در میدانی عملیاتی بود. این اجلاس، چندان سخنران و استاد نداشت. راهبران و تسهیل گران، به اعضای شرکت کننده در دوره کمک می کردند تا خودشان کشف کنند، خودشان طراحی کنند و خودشان به نقاط قوت و ضعف راهی که پیموده اند برسند. تجربه ای که قابل اجرا در دیگر دوره های توانمندسازی هم هست. 🎞 پی نوشت فیلم 👆: روایتی گذرا از دوره «تربیت مدیران نوجوان» ✍️ محسن بختیاری 💢کارگاه تربیت نوجوان💢 @howzavian_qom
✔️راه تحول حوزه ✍ علی مهدیان در روزنامه همشهری نوشت: هویت حوزه علمیه گره خورده است به هویت انبیا و اولیاء، "العلماء ورثه الانبیا"، " العلماء امناء الرسل" ، "العلماء مصابیح الارض و خلفاء الانبیا"، انبیا و امامان متصل کننده انسانها با آن حقیقت بینهایتند "سُفَراءَ في خَلقِهِ يُعَبِّرونَ عَنهُ إلى خَلقِهِ و عِبادِهِ" وحی دستگیری علمی و امامت دستگیری عملی برای حرکت انسانها به سمت خدا است همان حقیقت بینهایت. به همین سبب همانطور که نبی و امام با‌ دو جهت کشف و معرفت خداوند از یک سوی و بسط و دستگیری از خلق از سوی دیگر شناخته میشوند، علما و نهاد علم نیز نیاز به همین دو بال و دو جهت دارد. هویت حوزه های علمیه را "نفر" و "رجعت" میسازد، رفتن به سمت کانون علم که اجتهاد است و بازگشت به سمت مردم که تعلیم و تزکیه و تبلیغ است. این یعنی دستگاه تعلیم و تربیت حوزوی باید هم توان استنباط و اجتهاد را به طلاب بدهد و هم توان نصرت جبهه حق و تبلیغ و خدمت و گره گشایی از مردم را، طلاب باید به ابزار هنر و رسانه مجهز شوند، باید همانطور که علم مقدس را کسب میکنند قدرت مقدس را نیز مطمح نظر داشته باشند. دستگاه پژوهش و تولید علم نیز باید این هر دو سوی را داشته باشد، هم توان اتصال به منابع و تراث را داشته باشد و هم مسائل مرتبط با صحنه جامعه و حاکمیت و علوم بشری را مدنظر قرار دهد. این تحول در حوزه است که باعث تحول در علوم و تکمیل اجتهاد میشود اما همین تحول در حوزه ، خودش مبتنی است بر تحول انفسی در علما و طلاب و حوزویان. طلابی که سبک زندگیشان دور از جامعه است، به قم میآیند اما بازنمیگردند، در شهرکهایی دور از حتی شهر قم زیست میکنند مسیر عبور و مرورشان هم از مردم دور است سالهای سال کلاس میروند و هیچ گاه باری از جامعه را بر نمیدارند، ماموریتی ندارند، نصرت جبهه حق و دستگاه ولایت و حاکمیت و درگیری با جبهه و تمدن طاغوت و استکبار را فوق برنامه و حاشیه زندگیشان میبینند، اینها نمیتوانند تحول حوزه را رقم بزنند. حوزه اگر درجا بزند و رشد نکند دستگیری نمیتواند کند و چنین علمایی نبودشان ثلمه و خلئی را در جامعه باعث نخواهد شد. متاسفانه برخی به اسم تحول حوزه اتصال به منابع و تراث و سابقه علمی حوزوی را نفی میکنند و برخی نیز به اسم اتصال به منابع و تراث و استقلال حوزه، دست حوزه را از دست مردم جدا میکنند و اقامه دین که همه این علوم به قول حضرت امام ره مقدمه آن است، را رها میکنند و حوزه را تبدیل میکنند به یک موجود منزوی نیمه مرده. راه حل چیست؟ راه حل اتصال به اندیشه و مکتب امام ره است در همه سطوح و ساحتها. نهاد حوزه باید هویت خود را بیابد، علم باید در عین حق طلبی و حق نمایی اما ذیل ولایت رسالتهای خود را تعریف کند، علوم معارفی و حکمی باید رسالت خود را در تنزیل و رسیدن به متن مردم و حاکمیت ایفا کنند، مقام نظر را تا بستر عمل امتداد دهند و کاربردی شوند، حکمت عملی باید اینقدر نحیف نماند و فربه شود، فقه باید رویکرد تمدنی و حاکمیتی پیدا کند، مناسب امروز ما ، با مسائل متنوعی که با آنها مواجهیم، اصول باید بتواند چنین نقش مباشری فقه برای اقامه دین را پشتیبانی کند، اخلاق و سلوک باید بتواند خود را در ابعاد یک جامعه و بلکه یک حرکت جهانی بازتعریف کند و ارتباط وثیق خود با ولایت و حکومت را به چشم آورد. این حرفها جدید نیست، اینها را سالها است رهبران اندیشمند و تیزبین ما گفته اند حتی سالها قبل از انقلاب نیز مساله تحول حوزه مطرح بوده است، اما حوزه امروز امکانات مهمی برای تحول در اختیار دارد، ارتباط با دستگاه اقامه دین و حاکمیت الهی، و مردمی قیام کرده و مقاوم و دشمنی که دشمنیش را بیش از پیش متوجه حوزه های علمیه کرده همگی فرصتی جدی برای تحول حوزه پدید آورده، الذین اتقوا اذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا فاذا هم مبصرون. دشمن را باید در همه ابعاد تمدنی دید و این تحول و حرکت و خیزش درونی در نهاد علم دینی و رهبری اجتماعی را سهل خواهد نمود. این همه نیاز به عزم جدی همه کشور و خصوصا طلاب جوان دارد برای تحول و ارتقای این نهاد مقدس. @HOWZAVIAN
✍️ یادداشت | چگونه مظلومیت یک ملت را روایت کنیم؟ ◻️ روایت جنگ و روایتِ مظلومیت یک ملت دارای ظرافت‌هایی است که اگر رعایت نشود اثری وارونه دارد. مثلا انتشار حجم بالا از ویدئوهای جگرسوز غزه، آسیبی به‌نام حساسیت‌زدایی در پی دارد. ◻️ بنیان مسئله حساسیت‌زدایی، عادت و خوگیری به موضوعی پرتکرار در زندگی است. مدتی پس از عادت به دیدن صحنه‌های خشونت‌آمیز کم‌کم تأثیر رقّت‌بار این‌گونه صحنه‌ها از بین خواهد رفت و در نتیجه همدلی نسبت به قربانی کاهش خواهد یافت. ◻️مرحوم آیت الله فاطمی‌نیا می‌فرمود: «هنگام مصیبت خواندن یک قدری پرده‌پوشی داشته باشید. همه چیز را نگویید... مواظب باشید، من چهل سال منبر رفتم، خدا مرحمت کرده است، دستم را گرفته تا حالا مصیبت مکشوف نخواندم! » ◻️منظور این نیست که مظلومیت غزه را روایت نکنیم، بلکه باید هوشمندانه روایت کنیم. @HawzahNews / حوزه‌نیوز
📮ری‌برندینگ داعش به هیئت تحریرالشام ✍ محمدجواد خمسه ▫️ری‌برندینگ (Rebranding) به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن یک کسب‌وکار، سازمان یا محصول، هویت خود را تغییر می‌دهد تا تصویری جدید و متفاوت از خود ارائه دهد. این فرآیند می‌تواند شامل تغییر نام، لوگو، طراحی بصری، پیام‌ها، استراتژی‌های بازاریابی و حتی تغییر ارزش‌ها یا اهداف سازمان باشد. ری‌برندینگ اغلب با هدف بهبود تصویر عمومی، جذب مشتریان جدید یا تطبیق با تغییرات بازار و نیازهای مخاطبان انجام می‌شود. 🔻اهداف ری‌برندینگ ۱. بهبود تصویر برند: در مواردی که برند به دلایلی دچار آسیب یا شهرت منفی شده باشد. ۲. هماهنگی با تغییرات بازار: مثلاً هنگام ورود به بازارهای جدید یا تلاش برای جذب گروه‌های مخاطب متفاوت. ۳. تمایز از رقبا: ایجاد یک هویت منحصر‌به‌فرد برای متمایز شدن در یک بازار رقابتی. ۴. بروزرسانی هویت برند: برای هماهنگی با تکنولوژی‌های نوین، گرایش‌های جدید یا تغییر ارزش‌ها. ۵. ادغام یا تفکیک: در صورت ادغام شرکت‌ها یا نیاز به جداسازی بخش‌هایی از کسب‌وکار. 🔻مراحل ری‌برندینگ ۱. تحلیل وضعیت فعلی: ارزیابی نقاط ضعف و قوت برند موجود و تحلیل نیازهای بازار. ۲. تعریف استراتژی جدید: مشخص کردن پیام‌ها، مخاطبان هدف و اهداف تازه برند. ۳. طراحی هویت بصری جدید: شامل تغییر نام، لوگو، رنگ‌ها و طراحی کلی. ۴. اجرا و معرفی به بازار: با استفاده از کمپین‌های بازاریابی برای اعلام و معرفی برند جدید. ۵. پیگیری و ارزیابی نتایج: نظارت بر تأثیر تغییرات بر مشتریان و بازار. 🔻چالش‌های ری‌برندینگ - مقاومت مشتریان وفادار در برابر تغییرات. - هزینه‌های بالا برای طراحی و اجرای فرآیند. - خطر از دست دادن هویت اصلی برند. - زمان‌بر بودن فرآیند تغییر. ▪️وقتی به گروه تروریستی هیئت تحریرالشام دقت شود، می‌بینیم همان افراد با همان اهداف داعش (و همان فرماندهان) هستند، اما یک بازطراحی انجام داده‌اند که در تصاویر منتشرشده از آنان به‌وضوح مشخص است. ▪️دیگر خبری از ریش‌ها و موهای بلند نامرتب و لباس‌های کثیف و نامرتبط با جنگ نیست و حتی در برخی تصاویر دیده می‌شود که به اسیرانشان آب می‌دهند و با آنها بدرفتاری نمی‌کنند. احتمالاً دیگر تصاویرِ بریدنِ سر، سوزاندن یا غرق کردن اسرا را نخواهیم دید، چراکه این اقدامات دیگر جزو اهداف طراحان اسلام‌هراسی نیست. آنها اکنون اهداف و طرح‌های دیگری را دنبال می‌کنند. 🔻حامیان داعش متوجه شده بودند که برند قبلی داعش با آن خصوصیات رفتاری و تصویری که برای خود در جهان ساخته بود، دیگر مورد قبول مردم نخواهد بود و حتی حامیان احتمالی خود را از دست می‌دهد. ازاین‌رو، با همین حقه آن را بازطراحی کرده و دوباره به میدان فرستاده‌اند. @howzavian_alborz