#خبر_خوش_برای_طلاب
مربیان و فعالین فرهنگی و مدرسین محترم
بسیاری از طلاب و فعالین فرهنگی چون مشغله های زیادی دارند یا در ارگان ها مشغول خدمتند ، خیلی فرصت پیدا نمی کنند تا برای جلسات علمی_تبلیغی_حلقه های صالحین و مجالس روضه خودشون محتوای جذاب و تاثیر گذار آماده کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کمک چند تن از اساتید فن، این خدمت را برای این عزیزان انجام بدیم .
تا هم دوستان محتوایی قوی که بیش از #سی_ساعت برای هر جلسه آن وقت گذاشته شده را به صورت #رایگان در اختیار داشته باشند و هم #بدون_حضور در کلاس با روش های تولید محتوا آشنا شوند که خدا را شکر مورد لطف بیش از #سی_هزار طلبه و دانشجو قرار گرفته است .
ما را از بردن #ثواب محروم نفرمایید👇
http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
از #محصولات_فاطمیه ما دیدن کنید.
🌸 منبرهای کوتاه تحلیل سیاسی جدید هم گذاشتیم.
کشکول ناب حوزوی
یکی به محسن کدیور بره بگه لازم نیست از محاربین و باغیان دفاع کنه، رفقاش تو مجمع محققین ، جماران نیوز
💥از اینها باید پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟
✍استاد #خسروپناه :
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ»(مائده/۳۳)
«مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭیﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﺭﻳﺰیﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ ﻣﻲﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎﺭﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی ﭼﭙﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍﻳﻲ ﺁﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬﺍﺑﻲ ﺑﻲﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻧﺼﻴﺒﺸﺎﻥ ﻣﻲﺷﻮﺩ.»
حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد.
اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟
دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است.
وقتی محقق حلی در [کتاب] شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارِب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در [کتاب] خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در [کتاب] السرائر می فرماید: المحارِب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر كان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛
همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛
حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت با حکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند.
🔥خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۱۹ آذر ۱۴۰۱
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
n970721.mp3
916.9K
❓وضعيت پيروان ديگر مذاهب و ادیان و... در قیامت چگونه خواهد بود؟
🎤پاسخ استاد #ربانی_گلپایگانی :
👥 افرادي که در جوامع مختلف زندگي مي کنند نسبت به انتخاب راه و مذهب حق سه گونه هستند:
1. يا نسبت به راه و مذهب حق غافل اند. اينان مادامي که غافل هستند تکليف نداشته و مذمتي نيز متوجه آنها نيست.
2. توجه دارند که عقايد و مذاهب ديگري نيز هست، اما به راهي که برگزيده اند يقين و جزم دارند. اينان به جهت يقيني که دارند مورد مواخذه قرار نمي گيرد هر چند مسير نادرستي را طي کرده باشد.
اين دو گروه هر چند ثبوتا تکليف دارند اما قلم مواخذه در مورد آنها برداشته شده زيرا عقاب آنها، عقاب بلابيان خواهد بود و اين امر از مولاي حکيم صادر نمي شود .
3. گروه ديگر کساني هستند که احتمال خلاف مذهب خود را مي دهد اما بي اعتنا به آن هستند. اين گروه مورد مواخذه قرار مي گيرد.
در مورد اينکه آيا دو گروه اول ثواب مي برند يا نه، مساله مبناي است. عمل اين دو گروه از آنجا که عمل نيکي نيست مستحق ثواب نيست اما اينکه آيا نيت آنها ثواب دارد يا نه، پاسخ در گرو آن است که معتقد باشيم آيا ثواب به عمل همراه با نيت داده مي شود يا ثواب متوجه نيت است. اگر عمل ملاک ثواب باشد، عمل اين دو گروه باطل است اما اگر نيت آنها نيز ملاک ثواب باشد از اين جهت مستحق ثواب و پاداش هستند.
#کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🟢 @kashkolenab
💥خواجه نصیرالدّین طوسی و مردی که وی را کلب بن کلب خوانده بود!
✍ابن شاکر کتبی در فوات الوفیات:
و مِمّا وُقفَ له علیه أنّ ورقةً حضَرَتْ إلیهِ مِن شخصٍ ،مِن جملةِ ما فيها : یا کَلب بن کلب ،فکانَ الجوابُ : أمّا قَولُه یا کَذا فلیسَ بصحیحٍ ،لِأنّ الکلبَ مِنْ ذواتِ الأربعِ ،و هو نابحٌ طویل الأظفار ،و أمّا فمُنتَصبُ القامةِ بادي البشرة ،عریضُ الأظفار ناطقٌ ضاحکٌ ،فهذه الفصول و الخواصّ غیرُ تِلک الفصول و الخواصّ ،و أطالَ في نقضِ کلِّ ما قالَه ،هکذا رَدَّ علیه بحُسنِ طویَّةٍ و تأنِّ غیرِ مُنزَعجٍ ،و لم یَقُلْ في الجوابِ کلمةً قبیحةً.¹
ترجمه:
از جمله مطالبی که مربوط به #خواجه_نصیر است این است که ، ورقه ای از شخصی، به سوی او آمد و از جمله مطالبی که در آن نوشته شده بود این بود که : ای کلب بن کلب و جواب خواجه چنین بود: امّا قول او که فلانی چنین است[کلب بن کلب]صحیح نیست زیرا سگ از چارپایان است و او عوعو کننده و دارای چنگالی دراز است امّا من دارای قامتی راست و پوستی آشکار و دارای ناخنی پهن و ناطق و خندانم و این فصلها¹ و خواصّ² غیر از آن فصلها و خواصّ سگ است. و در نقضِ هرآنچه آن مرد گفته بود به درازا سخن گفت. و این چنین با حُسن سیرت و تأنّی و بدون ناراحتی جواب وی را بداد و در جوابش اصلاً سخنی زشت نگفت.
1_فوات الوفیات ،ابن شاکر الکتبی ،تحقیق الدّکتور احسان عبّاس ،المجلّد الثّالث ،صفحة ۲۴۸
2_مراد فصل و خاصّهٔ منطقی است و مراد از فصل آن است که در جواب أیّ شئٍ في ذاتِه گفته می شود و مراد از عرضِ خاصّ ویا خاصّه آن است که در جواب أیّ شئٍ في عرضِه گفته می شود.
🆔 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥حسن آقامیری و مهدی نصیری در مهمانی اصلاحطلبان(فروردین ۱۴۰۱) در این جمع صادق زیباکلام ، یاشار سلطان
مهدی نصیری دورانی اصولگرا و در روزنامه کیهان بود ولی اونقدر در این سالها موضع فکری و سیاسی خود را تعییر داد که شبیه رُفاعه(در فیلم مختار) شده و حالا در جمع روشنفکران و اصلاحطلبان ایفای نقش می کنه!!
نکته جالب اینه که سایت مباحثات به جای ضبط گفتگو با صدها استاد حوزه که سالها زحمت کشیده اند و لازمه که معرفی بشن به جامعه، یک مصاحبه تقریبا سه ساعته ای با مهدی نصیری داشت چندسال پیش!
🟢کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥در مناظره دیشب معلوم شد آقای برهانی تحقیق نکرده به قاضی پرونده تهمت میزنه و کار قوه قضائیه رو زیرسوال میبره!
🎥بخشی از مناظره دیشب بین حجت الاسلام دکتر جلیل محبی و دکتر محسن برهانی
🎞فیلم کامل #مناظره 👇
📺 http://snn.ir/004OnH
پ.ن: نکته جالب اینه که اول مناظره اقای برهانی از قاعده "لو کان لَبان" استفاده میکنه میگه اگر پرونده بیش از کلیپ منتشر شده مطلب داشت حتما پخش میشد! بعد برائت جاری میکنه قبل از فحص!!
#فقه_و_حقوق
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
💥مراسم تشییع پیکر طلبه بسیجی شهید حسن مختارزاده
اقامه نماز توسط آیت الله احمد #عابدی
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
هدایت شده از استاد شهید هاشمی نژاد
41.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #ویژه
🎥 #معرفی_کتاب "رمان #مناظره دکتر و پیر" توسط اساتید و علما
✅ کتاب مناظره دکتر و پیر معروفترین و مهمترین اثر استاد #شهید_هاشمی_نژاد می باشد.
این کتاب یک ابتکار جالبه برای پاسخ به سوالات و مسائل روز در بین قشر جوان و یک نمونه موفقه
📚 دانلود رایگان کتاب 👉
#فیلم
#پاسخ_به_شبهات
💠کانال استاد شهید #هاشمی_نژاد👇
🔴 @shahid_hashemi_nejad
💯 #حتما_ببینید 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌حفظ محوری غلطه!
🎥 #رهبر انقلاب
⁉️ چرا دانشجو بايد چندصد صفحه كتاب برای یک واحد درسی بخواند؟!
🌀حفظ كردن گفتههایی كه معلوم نيست همهاش چقدر فايده دارد!
🌹نظامی طراحی شود كه جوان ميل به #پژوهش پيدا كند.
#نقد_حوزه
#نقد_دانشگاه
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
✍ #علامه_طباطبایی:
آيا نبايد در يك چنين جهانى- كه قدرت و استقلال مادى و معنوى به دست حريفان سرسخت ما افتاده است- به يارى حقايق اين دين پاك شتافته و در احياى كلمهاش بكوشيم؟
يا بايد اين امانت گرانبهاى آسمانى را به دست افكار مخالف و زبان و قلم بيگانگان سپرده، و خود در خانه را بسته و به عيش تاجرى خود ادامه داده، و به عذر اينكه دين صاحب دارد! و خداوند عزّ اسمه حافظ و نگهدار و امام زمان (عج) صاحب و طرفدار آن است، آن را به خدا و امام زمان (عج) سپرده و به ساحت قدس امام عليه السلام عرض كنيم {«فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»}!
حفاظت خدا و حمايت امام نسبت به دين، چه دخلى به وظيفه عبودى ما دارد؟!
📚شیعه(مجموعه مذاکرات با پروفسور کربُن) ، ص ۱۸۷
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⚠️من به حوزه یک حرف اساسی دارم و بارها هم به آنها گفتهام. حوزویان باید علوم روز را بیشتر فرا بگیرن
⚠️جوانان پر از شبهه هستند و حوزه کار خودش را می کند!
🎙پرفسور مهدی #گلشنی:
...حوزه کار خودش را میکند؛ به این دلیل که کاری به مقتضیات روز ندارد که اینها چیست و چه چیزی در محیطهای دانشگاه و ... میگذرد، لذا جوانان پر از شبهه هستند. چند هفته قبل بود که سه دانشآموز دبیرستان نزد من آمدند که میگفتند، خدا اصلاً یعنی چه؟ برای ما کتاب معرفی کنید.
در غرب یک فیزیکدان تراز اول میگوید که جهان از هیچ شروع شده است و در اینجا میخواهند با فلسفه ملاصدرا جواب او را بدهند!!...
یک وقتی بود که الحاد از فلاسفه سرچشمه میگرفت و مثلاً از هیوم، اما الآن انجمن فلاسفه خداباور تشکیل شده و اعضای زیادی نیز دارد. یکی از این فلاسفه ملحد میگوید که بیست درصد از فلاسفه خداباور هستند. بنابراین در غرب به شدت تغییراتی ایجاد شده و گفتوگو با فلاسفه خداباور بسیار زیاد شده است؛ این کاری است که علامه #جعفری در زمان حیات خود انجام میداد و از این جهت از زمان جلوتر بود...
🔻ادامه 👇
https://iqna.ir/00GCLg
۱۰ آذر ۱۳۹۸
#جریان_آتئیسم
#کلام_جدید
#نقد_حوزه
✅کشکول ناب حوزوی 🔻
💎 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥مصاحبه کمتر دیده شده و بسیار زیبا از مرحوم آیت الله #سیبویه
#سیره_علما
#خاطرات_علما
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🔸 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 روحالله ایزدخواه (نماینده مردم تهران در مجلس):
🔹بعد از چند دهه که خود غربی ها اذعان می کنند نسخه هایش تمام شده هنوز برخی اساتید دانشگاه شریف ما، اراجیف آدام اسمیت را تدریس میکنند و هیچ کسی نیست بزند در دهانشان و بگوید این چیزها چیست که درس میدهید! مسئولان همان برنامههای اقتصادی آدام اسمیت را در بودجه هم پیاده میکنند.
پ.ن: میرکاظمی (رییس برنامه و بودجه) ، مخبر(معاون اول) از کسانی هستند که متاسفانه از همون اقتصاددانهای دولت روحانی که نئولیبرالیسم رو ترویج می دهند استفاده می کنند و نتیجه این شده که متاسفانه بخشی از دولت رییسی همان دولت روحانیست!
یکی به آقای رییسی برسونه که بابا این نئولیبرالها رو برکنار کن! برنامه و نسخه باید تغییر کنه.
البته بخشهایی از وزارت اقتصاد خصوصا بخش مالیات، دست جوونهای انقلابی افتاده و کارهای خوبی انجام داده اند و این بخاطر اینه که خاندوزی(وزیر اقتصاد) بهشون اعتماد کرده.
پ.ن۲: حوزه باید در فلسفه اقتصاد ، مکتب اقتصادی اسلام و فقه اقتصاد کارهای بیشتری انجام بده و با هم اندیشی با اساتید انقلابی حوزه و دانشگاه طرح و برنامه تولید کنه برای مسائل مختلف(البته کارهایی شده ولی کافی نیست)
#نئولیبرالیسم
🔹کانال استاد خطیبی(استاد اقتصاد موسسه امام خمینی)👇
@mahdikhatibifigheghtesad
✅کانال پروفسور مسعود درخشان🔻
@profderakhshan
🔅کانال دکتر حمیدرضا مقصودی🔻
@hamidrezamaghsoodi
🔅کانال دکتر محمدجواد توکلی(استاد اقتصاد موسسه امام خمینی)🔻
@eqmoq2
💠مرکز اقتصادنا مشهد🔻
@eghtesadhozehkh
✅کشکول ناب حوزوی 👇
💎 @kashkolenab
روش شناسی تولید فلسفه های مضاف.mp3
25.26M
💥روش شناسی تولید فلسفه های مضاف
🎤ارائه دهنده: استاد عبدالحمید #واسطی
ناقدان: حجت الاسلام ابوالحسن غفاری و حجت الاسلام رمضان علی تبار
دبیر علمی: حجت الاسلام محمد علی سوادی
#بسط_فلسفه_به_مسائل_روز
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥دفاع جانانه مرحوم آیت الله معصومی لاری رضوان الله تعالی علیه(از علمای کرمانشاه) از ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و رهبری معظم در پاسخ به توهین های شیخ محمود امجد
🌀کانال استاد معصومی لاری(فرزند آیت الله معصومی ره که در بندرعباس جلسه درس اخلاق دارند)👇
@soloukebandegi_ir
🤲نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم💯
🔘کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
دکتر صدوقی سها.mp3
23.1M
💥 نشست علمی "تأثیر جریان نوصدرایی در مکتب حکمی عرفانی تهران" + تاریخ اجمالی فلاسفه تهران +خاطراتی ناب از برخی علمای تهران
🎤استاد منوچهر #صدوقی_سها (استاد مدرسه عالی شهید مطهری)
🕌حوزه علمیه مروی تهران
#فلسفه_فلسفه_اسلامی
#فلسفه_اسلامی
#تاریخ_فلسفه
#خاطرات_علما
#تراجم_علما
#ملاصدرا
•┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈•
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
شیوههای_درآمد_ائمه_علیهم_السلام.pdf
2.07M
📚 #کتاب: "شیوههای درآمد ائمه علیهم السلام"
✍️تألیف: الیاس خودستان
📖زبان : فارسی
📌موضوع : زندگانی امامان معصوم و شیوه درآمد آنان برای امرار معاش طبق روایات
📑 تعداد صفحات ۱۹۰
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥چهار جلسه با عنوان "مواجهه ما با فلسفه اسلامی و تاریخ آن"+ نقد روایت مستشرقان از فلسفه اسلامی 🎤 اس
نصرالله حکمت که درس طلبگی خوانده و بعد وارد رشته فلسفه اسلامی شده و تالیفات بسیاری در فلسفه و عرفان و تاریخ فلسفه و عرفان اسلامی دارد ، متاسفانه در مسائل سیاسی مثل یک کودک می اندیشد!
او بارها در سخنانش بیان می کرد که از جریان روشنفکری عبدالکریم #سروش و... به شدت بیزار است و انتقادهای جدی دارد و درباره تاریخ فلسفه اسلامی نویسی مستشرقان و غربزده ها می گفت که مگر غربیها دلشون برای ما سوخته که آمدند برای ما تاریخ فلسفه نوشته اند! ما باید خود تاریخ فلسفه خود را بنویسیم! با بدبینی تمام به غربیها عمل می کند! و معتقد است باید اندیشمندان خود را به جوانان معرفی کنیم تا هویت خود را از دست ندهند و بدانند که ما اندیشمندان بزرگی داشته ایم! حکمت آن کسی است که گلایه می کند که چرا یک دانشجو من باید بیاید به من بگوید که نماز نمیخواند! حکمت کسی است که منتقد مدرنیته و تمدن غرب است و تمدن غرب را آسایش بدون آرامش می داند!...
واقعا از مباحث خوانش دوباره تاریخ فلسفه اسلامی وی استفاده کرده ام
‼️اما از مواضع کودکانه وی در سیاست که کاملا واضح است که از نزدیکان و دانشجویانش تاثیر گرفته ، خنده ام میگیرد! می گوید من از شما دانشجویان درسهای زیادی گرفته ام!! آقای حکمت چه درسی گرفته ای؟ جنبش یکعده متاثر از جریان مدرنیته و غرب(که خودتان منتقدش هستید) برای بی حیایی و بی عفتی و بی دینی ، درس گرفتن دارد؟!! فحاشی و آتش کشیدن قرآن و مسجد و پرچم امام حسین ع درس گرفتن دارد؟! یکی به حکمت خبر دهد که چه میگویی؟ ظاهرا در کره ای دیگر غیر از کره زمین زندگی میکنی!
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
TaazirVaGostarehAn.PDF
1.09M
📚 #کتاب تعزیر و گستره آن
✍ آيت الله #مكارم_شيرازى
#فقه_و_حقوق
#فقه_تمدنی
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥داستان زیبای مجتهدی که به عزیز تایلند معروف است!
🌐 اطلاعات بیشتر 👉
#تراجم_علما
❇️ کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
💥طلبگى و كار يدى
🔹چنانكه مرسوم است برخى اشكال مىگيرند كه چرا طلبهها كار يدى نمىكنند و حال آن كه على(ع) كار مىكرد؛ يادم نيست كه كسى همين مطالب را به صورت پرسش مطرح كرد يا خود ايشان[استاد صفایی] فرمود: على(ع) كه روى زمين كار مىكرد، به اين خاطر بود كه او را از كار كردن روى استعدادها محروم كرده بودند و گرنه هرگز آدمها را رها نمىكرد.
🔸يكى از برادران طلبه كه گويا دل آزردگى زيادى از برخورد برخى بىانصافها داشت پرسيد: راستى به نظر شما مفتخور كيست؟
فرمود: مفتخور كسى است كه مشغول انجام تكليف نباشد. اگر پزشكى بتواند پزشك تربيت كند، ولى تعليم را رها كرده و مطب باز كند كه خود را تأمين مالى كند، بر مسند وظيفه ننشسته است.
📚مشهور آسمان (خاطراتی از استاد #صفایی_حائری)
#خاطرات_علما
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از مشفقون
امروز (جمعه صبح ۲۵آذر۱۴۰۱) به همراه برخی رفقای دانشجو برای پیاده روی به #توچال رفتم.
🔸 همین اول بگویم که با #عمامه رفتم و با عمامه هم برگشتم! و عمامه ام نپرید!☺️
🔸 از آخرین باری که توچال رفته بودم بیشتر از ده سال می گذشت... تفاوت آنچنانی احساس نکردم...
حجم احترام ها و سلام و علیک ها و البته مزه پرونی های بعضی جوان های با نمکِ سرزمینم مثل قبل بود...
🔸 البته بی تعارف، حجم نگاه های متعجبانه مردم (احتمالا از حضور راحت یک شیخ در آن فضا بعد از شلوغی های اخیر) و حجم نگرانی همراهان عزیزم به طور محسوسی زیاد بود...
🔸 خانم بی حجابی (بی روسری) کنارم آمد و گفت اگر اشکال نداره می خواهم چند دقیقه کنار شما قدم بزنم!
گفتم اگر کاری هست در خدمتم. گفت فقط می خواهم همراهیتون کنم!
گفتم باشه، دو تا شکلات از جیبم درآوردم بهش دادم و در حال قدم زدن (با رعایت حریم) در مورد حجاب با ایشان صحبت کردم... یک خاطره از یکی از سفرهای خارجی ام نسبت به حجاب برایش گفتم و در نهایت تشکر و احترام کرد و خداحافظی...
(احتمال شیطنت و اینکه بخواهد عکس بگیرد می دادم ولی به صرف وجود احتمال، نمی توانستم او را رد کنم و فرصتی که برای #تبیین حجاب برایش بود را از دست بدهم)
🔸 هنگام برگشت، یک بزرگواری آمد و از این که با لباس روحانیت رفته بودم تشکر کرد، گفت «حاجی هر هفته بیا! من پشت سر شما حرکت می کردم و می دیدم که بعضی ها از حضور شما داشتند می سوختند و می ترکیدند!!»
نمی دونم از چه کسانی صحبت می کرد ولی تشکر کردم و گفتم «ولی من نیومدم کسی رو بتروکنم یا بسوزونم...»
🔸 یک گروه جوان سوار ماشین های مخصوصِ همونجا، وقتی از کنار من رد شدند، شروع کردند به خواندن شعر «پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت» هم خودشون خیلی ذوق کردند هم لبخندی بر لبان من نشاندند...😊
🔸 هنوز بر همان عقیده ی سابق خودم هستم که مردمان بسیار خوبی داریم...
🔸 اوضاع جامعه اون طوری که در فجازی بازتاب داده میشه نیست...
🔸 امیدوارم هم لباسانم بیش از این، با لباس روحانیت در جامعه حضور داشته باشند و نگران چهارتا لیچار و مزه پرونی نباشن و به آیه «وإذا مروا باللغو مروا کراما» عمل کنند...
اصل حضور ما به قدری فایده خواهد داشت که ارزش شنیدن چهارتا لیچار داشته باشد...
یاعلی🌹
#طلبه_ای_در_قم
💎 @Moshfeghoun 💐
بررسی نظریه ابدان روحانی از منظر روایات شیعی (با تکیه بر دیدگاه نهج البلاغه).pdf
657.2K
📕 #مقاله بررسی نظریه ابدان روحانی از منظر روایات شیعی (با تکیه بر دیدگاه نهج البلاغه)
💧چکیده💧
نظریه ابدان روحانی، یک نظریه جدید کلامی در باب سرشت انسان است که برای اولین بار توسط خانم ننسی مورفی (الهی دان آمریکایی) مطرح شده است. بر اساس این نظریه انسان دارای ساحتی به نام روح نیست؛ ولو آنکه موصوف به روحانیت و دارای استعدادهای عالی است. این نظریه بر مبنای نظریه تکامل داروین،یک تبیین فیزیکال و متکی بهیافتههای تجربی، درباره سرشت انسان ارائه میدهد. از نظر نویسنده، استعدادهای مخصوص به انسان مثل سایر استعدادهای مشترک با حیوانات، از نوع فیزیکال هستند؛ با این تفاوت که به استعدادهای عالی، تحوّلیافتهاند. اما این نظریه از دو جهت مورد نقد است. اولا روایات شیعی علی الخصوص نهج البلاغه ضمن صحه گذاشتن بر اصل تکامل در خلقت انسان، برخلاف نظریه تکامل، خلقت جسم و روح آدم ع را دفعی میدانند؛ نه تدریجی. ثانیا بر اساس این روایات، روحانیت انسانیک جنبه حقیقی از انسان است نه آنکه صرفا وصف بدن آن باشد. این روایات حتی خلقت ساحت روحانی انسان را مقدم بر خلقت جسمانیاش قرار داده و استعدادهای عالی را به روح منتسب میکنند، نه بدن
#کلام_جدید
#کلام_اسلامی
#انسان_شناسی
✴️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
نظام حكومت در اسلام - سید صادق روحانی .pdf
970.2K
📚 #کتاب نظام حكومت در اسلام
✍مرحوم آیت الله سید محمد #صادق_روحانی
تعداد صفحات: 160
🔻سر فصل ها:
فصل اول: لزوم تشکیل حکومت؛ فصل دوم: آیا حکومت در اسلام انتصابی است؟ فصل سوم: حاکم از نظر اسلام؛ فصل چهارم: طرز حکومت اسلامی؛ فصل پنجم: برنامه حکومت اسلامی؛ فصل ششم: حاکم در حکومت اسلامی امتیازی ندارد؛ فصل هفتم: وجوب اطاعت حاکم؛ فصل هشتم: مدت حکومت حاکم؛ فصل نهم: تعیین حاکم در صورت تعدد؛ فصل دهم: لزوم تصدّی مقدار ممکن از وظایف حاکم؛ فصل یازدهم: لزوم محدود نمودن حکومت؛ فصل دوازدهم: عالِم تابع حاکم جور، آفت دین است؛ فصل سیزدهم: سکوت عالِم جایز نیست.
صوت معرفی کتاب
#ولایت_فقیه
☑️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کتابی بر رد نظر آقای خویی توسط سیدصادق روحانی شاگرد مبرز ایشان.mp3
454.7K
💥📚معرفی کتاب نظام حکومت در اسلام
مرحوم آیت الله سید محمد #صادق_روحانی
🎤 استاد #ملک_زاده
🔹جدایی ایشان در میانه راه، از جریانِ انقلاب اسلامی، بخاطر مخالفت با انتخاب حسینعلی منتظری به عنوان قائم مقامی رهبری
🔸کتاب نظام حکومت در اسلام، سه سال پیش از انقلاب تألیف شده است.
🔻اثبات ولایت مطلقه فقیه با ردّ یک به یک ادلۀ استادش مرحوم حضرت آیت الله #خویی
#معرفی_کتاب
☑️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥📚معرفی کتاب نظام حکومت در اسلام مرحوم آیت الله سید محمد #صادق_روحانی 🎤 استاد #ملک_زاده 🔹جدایی ای
◾️استفتایی از مرحوم آیت الله سید محمد #صادق_روحانی درباره انقلاب اسلامی :
✍ باسمه جلت اسمائه
در مملکت ما حکومت شاه در صدد لطمه زدن به تمام مقدسات دین بودند و قیامی که شد اگر چه بآن مطلوب اساسی ما نگذاشتند برسد، ولی مقداری از منکرات از بین رفت و جلوگیری، و جمله از امور معروفه رائج شد.
بفرمایش مرحوم آقای #نائینی ره همین مقدار برای قیام لازم بوده است، بنابراین قیام ما عموما واجب بوده است و به ضررهای شخصی هم راضیم و خدای تعالی جزای خیر به ما خواهد عنایت فرمود و این دنیا هر چه باشد گذراست. و لذا من هر چه تحت فشار باشم و حقم گرفته شود ناراحت نیستم.
محمد صادق الحسینی الروحانی
۲۶ جمادی الثانی ۱۴۳۱
منبع
☑️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab